Niet meer weggaan hoor! Dat toontje is hier toch niet zo heel vaak meer? Of doe ik het zelf ook altijd de hele dag door en heb ik het helemaal niet door? Dat kan natuurlijk ook!quote:Op zondag 20 juli 2014 11:46 schreef Burdie het volgende:
Goed bedoeld, vast. Maar er klinkt een "wij vertellen wel eventjes hoe het moet, want jij doet het fout"- ondertoon in door.
Ik weet ook ineens weer waarom ik in eerste instantie hier niet zo graag mee wilde posten.
quote:Op zondag 20 juli 2014 10:39 schreef Cwen het volgende:
Gelukt! Deze is van afgelopen week, maar ze zat er vanochtend weer eentje weg te werken
Vind ik weer wat overdreven. Wat andere dames al zeggen we proberen allemaal te helpen. Borstvoeding is gewoon lastig vooral met het oog op langer voeden dan 3 maanden.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:46 schreef Burdie het volgende:
Goed bedoeld, vast. Maar er klinkt een "wij vertellen wel eventjes hoe het moet, want jij doet het fout"- ondertoon in door.
Ik weet ook ineens weer waarom ik in eerste instantie hier niet zo graag mee wilde posten.
Het werkt natuurlijk wel twee kanten op hè? Als 'jullie' (wie zijn dat eigenlijk?) goed bedoeld advies geven, mogen anderen zeggen dat ze de toon onprettig vinden. Om maar eens een Fok!cliché uit de kast te halen: het is een discussieforum. Niet zo lichtgeraakt, hoor! Zonde van je energie.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:12 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Vind ik weer wat overdreven. Wat andere dames al zeggen we proberen allemaal te helpen. Borstvoeding is gewoon lastig vooral met het oog op langer voeden dan 3 maanden.
Maar goed als we dat niet meer mogen zeggen, dan kunnen we beter het alleen nog maar hebben over kruipende, rollende, beginnend staande baby, lieve foto's en verhalen want dan heeft dit topic ook geen zin. Sorry ik ben chagrijnig vandaagdus dit komt sowieso misschien verkeerd binnen maar och mensen. Het jij doet het fout principe is sowieso raar want wie ben ik om te beoordelen dat je het fout aan pakt, en wat is de definitie van fout? Niets is fout..
het staat er rommelig maar ik moest even reageren, maar er staat niet helemaal wat ik bedoel te zeggen
Jij ook alquote:Op zondag 20 juli 2014 14:01 schreef klaprooss het volgende:
normaal kan ik dit sort dingen aan me voorbij laten gaan, maar wat ik al zei ik ben chagrijnig vandaag waardoor ik hierdoor geprikkeld wordt en dan moet ik van mezelf even reageren
Huuh! Hahaha wat een mopje dat ze daar zo in haptquote:Op zondag 20 juli 2014 10:39 schreef Cwen het volgende:
Gelukt! Deze is van afgelopen week, maar ze zat er vanochtend weer eentje weg te werken
http://vid1193.photobucke(...)4394_zps4857559e.mp4
Staat wat mij betreft buiten kijf dat wij allemaal wel eens zoekende zijn. Volgens mij wordt daar nu juist ook eerlijk over gepost. Er is echt nergens gezegd dat Chanty iets 'fout' doet. Er wordt alleen iets verteld wat op bijv borstvoeding.com ook wordt uitgelegd. Dat is toch niet belerend? Alleen het delen van bepaalde kennis of ervaring.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:36 schreef RunForrestRun het volgende:
Het is allemaal al zo lastig, je bent zelf nog zo zoekend en dan doe je iets in volle overtuiging dat je er goed aan doet en dan zou ik me ook aangevallen voelen als er opeens allerlei mensen riepen dat het eigenlijk niet goed is wat je doet.
Whahahahaha GOUD! Ze verblikt of verbloost niet!quote:Op zondag 20 juli 2014 10:39 schreef Cwen het volgende:
http://vid1193.photobucke(...)4394_zps4857559e.mp4
*Grom* Wij wilde vandaag wat leuks gaan doen en ik kon niet meer herinneren wat het ook alweer was wat 'iemand' ging doen. (Was ook vergeten dat jij het was die vroeg om iets leuksquote:Op zondag 20 juli 2014 13:18 schreef klaprooss het volgende:
Oh en dot! Het kinderboekenmuseum was tof! We vonden het zelf super leuk maar zelfs J vond het leuk! De kleurtjes op de prenten, geluiden, sfeer! Het was heel gaaf. Het leek heel klein maar we zijn uiteindelijk wel uur of 2/3 bezig gehouden
Een aanrader voor iedereen!
Goed! Ze is zo makkelijk, huilt weinig en lacht veel, alleen de laatste dagen met die warmte had ze het moeilijk, vooral 's avonds. Madame blieft geen water dus dan maar extra water in de flesjesquote:
Nee, dat an sich niet. Maar de toon kan hier nog wel eens belerend zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:12 schreef Franny_G het volgende:
Staat wat mij betreft buiten kijf dat wij allemaal wel eens zoekende zijn. Volgens mij wordt daar nu juist ook eerlijk over gepost. Er is echt nergens gezegd dat Chanty iets 'fout' doet. Er wordt alleen iets verteld wat op bijv borstvoeding.com ook wordt uitgelegd. Dat is toch niet belerend? Alleen het delen van bepaalde kennis of ervaring.
Dat sowieso! Ik heb ook echt wel heel veel aan alle discussie hier.quote:De reden dat ik hier mee ben gaan posten is puur omdat ik het fijn vind om ervaringen te kunnen uitwisselen met andere verse mama's en daar mijn voordeel mee te doen. Dus pik eruit wat je kunt gebruiken en laat zitten waar je je niet in kunt vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
quote:Op zondag 20 juli 2014 19:06 schreef klaprooss het volgende:
Oke! hallloooo! Wat een warmte he!
Hillz! Wat stom, wat was er zo niet leuk aan?
En ik zag trouwens de Senn zijn verjaardagsuitnodiging wat een leukie is het toch!
Oh wat fijn RFR, dat alles zo goed gaat! Leuk he dat ze steeds meer interesse krijgen in wat er om hun heen gebeurd! Kan daar zo van genieten
L.isa! Wat ben je een mooie dame! En ohh met je leuke knuffel en mooie kleertjes!
Nikki met haar spetter duo!
Hier ging het heel goed, zo goed dat ik J al een week minder medicatie gaf. Helaas is het nu al weer 2 dagen 'mis'. Veel huilen en veel slikken. We zijn vandaag dus weer begonnen met de medicijnen. Tot nu toe gaat dat dus wel weer beter, het is gewoon de tijd nog niet!
Verder even spam van Jibs in de spoiler (museum en een beetje Belle)
Wat fijn dat het leuk was! Ik kom er bijna dagelijks langs, maar ik ben er nog nooit binnen geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat hij al goed op z'n buik! Sterk ventje!
En hier hetzelfde met de medicijnen. We hadden nog 1 zakje Nexium en de huisarts is op vakantie, dus we moesten naar de vervanger om nieuwe te halen en het ging erg goed dus we hebben even wat minder gegeven, maar het is gelijk weer mis. Veel zure spuugjes, ontroostbaar huilen. Morgen dus even toch maar naar de vervanger.
Chanty, vergeet zelf ook niet extra te drinken heEn dan liever geen accuzuur
![]()
quote:Op zondag 20 juli 2014 20:22 schreef Franny_G het volgende:
Oudleerling van me die paar jaar geleden eindexamen heeft gedaan, zat in het vliegtuig. Hoor het nu pas.
Ahh Dyre wat lief! Ik vond de kleertjes al zo klein en dan zijn ze zelfs nog groot voor haar. Wat een mooi minimeisje.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:56 schreef Dyre het volgende:
Wat een mooie meid ook, prachtig haar
De borstvoeding/water-discussie laat ik ook stilletjes aan me voorbij gaan, maar ik kom wel even showen met onze kleine meid die zomaar al (bijna) in maatje 44 past
Goed, ze heeft geen handjes meer. Of voetjes. En het zit een beetje ruim... Maar het past_NIKKI_, nogmaals bedankt voor je geweldige pakketje!
En nu zie je de plakkers op haar borst ook meteen niet meer
[ afbeelding ]
We hebben haar daarna wel in een iets comfortabelere houding lekker ingestopt hoor
quote:Op zondag 20 juli 2014 15:56 schreef Dyre het volgende:
Goed, ze heeft geen handjes meer. Of voetjes. En het zit een beetje ruim... Maar het past_NIKKI_, nogmaals bedankt voor je geweldige pakketje!
En nu zie je de plakkers op haar borst ook meteen niet meer
We hebben haar daarna wel in een iets comfortabelere houding lekker ingestopt hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je die zwangerbox al van hen had, dan hebben ze je gegevens toch wel.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:27 schreef Fazzoletti het volgende:
Cwenwaardeloos zeg
![]()
De Ouders van nu babybox, is dat een leuke? Kreeg net een mailtje dat ik die zou kunnen aanvragen.
Om nu zomaar weer m'n gegevens door te geven zie ik niet zo zitten, tenzij het de moeite waard is natuurlijk
Zijn niet onverantwoord hoor limone maar de baby heeft vaak maar weinig contact met het water. Alleen benen en billen en kan vaak met z'n handen niet bij het water om lekker te spetteren. Het enige wat ie kan is een beetje hangen.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Als je die zwangerbox al van hen had, dan hebben ze je gegevens toch wel.![]()
Ach Dot. Wat verdrietig van het hondje.Ik word helemaal sip van dat als hij rent hij een aanval krijgt. Dat is hondonwaardig, maar wel verdrietig voor jullie. Sterkte.
Is zo'n gele band onverantwoord, ja?Ik dacht er één te kopen voor de vakantie. Uit jeugdsentiment...
Ja, volgens mij alleen dat als ze wat groter zijn zichzelf om kunnen gooien. Maar ik snap sowieso mensen niet die hun kind daarin alleen laten dobberen. En een heel uur in zo'n apparaat lijkt me idd niet heel prettig zitten.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Als je die zwangerbox al van hen had, dan hebben ze je gegevens toch wel.![]()
Ach Dot. Wat verdrietig van het hondje.Ik word helemaal sip van dat als hij rent hij een aanval krijgt. Dat is hondonwaardig, maar wel verdrietig voor jullie. Sterkte.
Is zo'n gele band onverantwoord, ja?Ik dacht er één te kopen voor de vakantie. Uit jeugdsentiment...
Oh zo'n swimtrainer ziet er heel goed uit! Ik denk dat M. die zeker leuk vindt.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:52 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Zijn niet onverantwoord hoor limone maar de baby heeft vaak maar weinig contact met het water. Alleen benen en billen en kan vaak met z'n handen niet bij het water om lekker te spetteren. Het enige wat ie kan is een beetje hangen.
Als je bijvoorbeeld een swimtrainer neemt dan ligt de baby wat meer in het water, kan zelf al echt wat 'zwemmen' en wat ik erg fijn vind is dat ze met de handen in het water kunnen en dus lekker kunnen spetteren of achter een balletje/eendje aan oid. Meer contact met het water dus. Maar als je een babyfloat afwisselt met zelf vasthouden is er ook echt niks aan de hand hoor en zullen baby's zich echt wel vermaken.
Oh en als je een babyfloat koopt, koop niet een hele grote/brede dan moet je zelf nog bijna moeite doen om fysiek contact met je kind te hebben omdat de afstand zo groot is. En die kleine hebben echt genoeg drijfvermogen hoor.
(Wat ik wel zielig vind is als ouders hun kind een uur achter elkaar in zon band laten zitten..)
Eigenlijk nooit maar soms als ze naar mijn ouders gaat moet de mc mee en dan til ik haar met mc naar hun deur. Wij hebben een base in de auto dus de mc kan gewoon blijven staan gelukkig.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:55 schreef GotC het volgende:
En til je nog met mc FR?Die laat ik al maanden in de auto.
Wij nog wel maar komt niet zo vaak voor dat we met de auto gaan dat scheelt wel.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:55 schreef GotC het volgende:
En til je nog met mc FR?Die laat ik al maanden in de auto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 juli 2014 20:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kursor wat fijn dat je zo'n meedenkende leidinggevende hebt. Ik hoop dat de Arbo arts net zo meedenkend is.
Gotcvoor 20 ponder T.
Franny wat moet dat schattig zijn geweest, zo'n I die een leeftijdsgenootje een aai over zijn bol geeft.![]()
Maxi-Cosi laten wij nooit in de auto, maar wij hebben dan ook wel 2 Easybase gevallen, want dat gehannes met die gordel x2 trok ik niet.![]()
Ik heb net mijn fietsenplan fiets opgehaald. En ik vind 'm zo vet.En L. was er ook blij mee.
MeheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat klinkt echt ENROM!
Mooie fiets hoor! En wat leuk om L. (weer) eens te zien.
Kursor, sterkte! Als ik je post zo lees, denk ik dat het een heel verstandige keuze is. Fijn zo'n leidinggevende!
Oke dus toch, dat formulier hebben we wel al ingevuld jaquote:Op maandag 21 juli 2014 21:10 schreef Franny_G het volgende:
Fazz, ik heb het dus ook net gedaan. Id kaart zal niet heel anders zijn dan paspoort. Je hebt kopie van paspoort van je vriend nodig en zijn handtekening op het aanvraagformulier.
Serieus?quote:Op maandag 21 juli 2014 21:18 schreef Burdie het volgende:
Fazz, je vriend moet zelfs bij de aanvraag aanwezig zijn.
Wat gek dat het dan verschilt per gemeentequote:Meenemen
U moet zelf langskomen op het gemeentehuis voor het aanvragen van een nieuw paspoort. U neemt mee:
* 1 goedgelijkende kleurenpasfoto die voldoet aan de pasfoto-eisen
* al uw reisdocumenten (paspoort en ID-kaart), ook als deze verlopen zijn.
* de kinderen voor wie u een eigen paspoort aanvraagt
* als u nog geen 18 jaar bent en een paspoort wilt aanvragen heeft u schriftelijke toestemming van beide ouders of voogd nodig. Zij moeten het Toestemmingsformulier voor minderjarige (pdf, 26kB) ondertekenen. Ook moeten de paspoorten en/of identiteitskaarten van beide ouders/voogd getoond kunnen worden
Misschien heb ik het verkeerd begrepen danquote:Op maandag 21 juli 2014 21:38 schreef Fazzoletti het volgende:
Hmmm oke, ik vond dit op de website van m'n dorpie
[..]
Wat gek dat het dan verschilt per gemeente
Ik hoorde ergens dat het lipbandje ook regelmatig vanzelf scheurt tijdens het spelen oid. Maar je zou de KNO afdeling van het Ikazia eens kunnen bellen om te vragen tot wanneer ze het zonder narcose doen. Dan is het namelijk een kwestie van 1 knipje.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:53 schreef Hilzillah het volgende:
Sylver! Feli met je meisje
Ik kom even binnenvallen met een vraag. Kan er ook het nazibureau voor bellen, maar vraag het liever eerst hier![]()
Ga eens met je tong over je tanden, onder je lip. Daar zit een klein riempje waar je lip vast zit aan je tandvlees. (Geen idee hoe het heet) Bij de Senn is dat riempje heul lang en groeit tussen zijn voortandjes door. Sinds een aantal maanden wordt daar heer erg op gelet bij kleintjes omdat de borstvoeding daarom moeilijk kan lukken (voila, hebben we daar ook gelijk antwoord op)
Maar... Wat moet ik nu. Hij zou er een spraakgebrekje door kunnen krijgen. Maar omdat dr Senn 11 maanden is komen we niet verder dan MAAAMAAAAAAMAAAAA en WHAAAAHAHAWA enzo![]()
Wanneer zou ik daar iets aan moeten laten doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
yw, scheelt je zoekwerk..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:33 schreef Hilzillah het volgende:
Thanks Laiv!! Ik kan je DM niet beantwoordenMaar ik denk dat die het gaat worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk die summer I.!
quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:22 schreef Limone het volgende:
Jij kan dat moeiteloos, Nikki! Veel plezier.
Van harte Sylver! Leuke collage. Ze heeft echt een hoedenhoofd he?Op die foto's met die muts lijkt ze een beetje op een Wreck-it Ralph meisje. Maar dat kan ook aan de muts liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk die summer I.!Of op dat meisje van Despicable Me!
SPOILER: foto is wat grootOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat deed M. ook. Wij hadden de mazzel dat ze toen wel een dikke winterslaapzak met mouwen aankon, waardoor ze haar handen niet in haar gezicht sloeg. Het ging vanzelf over, weet alleen niet meer wanneer..quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:23 schreef Dot. het volgende:
Hier was het weer eens een interessante nacht. Zijn badcape zat in de was, dus ik dacht, ik leg hem alleen onder een laken, maar dan ligt hij blijkbaar niet strak genoeg en als hij dan een beetje wakker wordt gaan zn ledematen alle kanten op, inclusief handjes over zn gezicht, waardoor hij wakker wordtSlaapzakje en ledikant gaat hem denk ik voorlopig niet worden dus.... En toen kon ik ook nog eens niet meer in slaap komen vanaf 4 uur
Maar ik had wel een leuk uitzicht
Hallo! Ik moest gister nog aan je denken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:21 schreef Sull het volgende:
Ik kom even onder mijn steen vandaan(ik lees regelmatig mee, maar als ik alles gelezen heb, loop ik alweer zo achter met mijn reacties, dat ik het dan maar laat)
Hilz en Laiv er is een lipbandjes en tongriempjes Fb groep. Daar staan veel foto's en zijn veel deskundigen om advies te geven (op basis van foto's). Het klinkt wat zoetsappig zo'n groep, maar ik zie er wel veel goede reacties voorbij komen. Wij gaan volgende week naar de kno arts en dan vraag ik ook of hij even naar het lipbandje wil kijken.
Sylver gefeliciteerd! Mooie collage! En mooie dreumes.
Wij gaan zaterdag een cake smash fotoshoot doen voor de uitnodiging.![]()
Nikki fijne dag op het strand!
Ja en mijn schoonmoeder ook, dus ik denk dat ik even vraag of Stip even mag komen spelen zodat ik even een uurtje ga liggenquote:Op woensdag 23 juli 2014 08:28 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja dat deed M. ook. Wij hadden de mazzel dat ze toen wel een dikke winterslaapzak met mouwen aankon, waardoor ze haar handen niet in haar gezicht sloeg. Het ging vanzelf over, weet alleen niet meer wanneer..
Heb je vrij vandaag? Anders: sterkte!
Dankjewel, ik ga gelijk even kijken!quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:21 schreef Sull het volgende:
Ik kom even onder mijn steen vandaan(ik lees regelmatig mee, maar als ik alles gelezen heb, loop ik alweer zo achter met mijn reacties, dat ik het dan maar laat)
Hilz en Laiv er is een lipbandjes en tongriempjes Fb groep. Daar staan veel foto's en zijn veel deskundigen om advies te geven (op basis van foto's). Het klinkt wat zoetsappig zo'n groep, maar ik zie er wel veel goede reacties voorbij komen. Wij gaan volgende week naar de kno arts en dan vraag ik ook of hij even naar het lipbandje wil kijken.
Sylver gefeliciteerd! Mooie collage! En mooie dreumes.
Wij gaan zaterdag een cake smash fotoshoot doen voor de uitnodiging.![]()
Nikki fijne dag op het strand!
Oh relaxt! Geniet ervan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:33 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja en mijn schoonmoeder ook, dus ik denk dat ik even vraag of Stip even mag komen spelen zodat ik even een uurtje ga liggen
Dit heb ik denk ik gemist??quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:31 schreef Hilzillah het volgende:
Het lijkt wel of mijn zwangerschapsdementie nu op zn hoogtepunt is... Damn... Ik onthou helemaal NIKS! Bloed irritant!
quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:25 schreef Dot. het volgende:
[..]Of op dat meisje van Despicable Me!
Haha, idd!SPOILER: foto is wat grootOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een cake-smash-fotoshoot klinkt leuk, Sull. Ben benieuwd naar de foto's
Veel plezier op het strand, Nikki! Klinkt wel als een flinke onderneming in je eentje, maar ze vinden het vast leuk
Die zwaaiende armpjes klinkt bekend, Dot. Nora sloeg zichzelf ook steeds wakker, of ze wreef met haar handjes over haar gezicht en verloor dan haar speen waardoor ze ook weer wakker werd. Ik heb haar ingebakerd gehad totdat ze kon draaien, toen een tijdje de sleepy wings gebruikt en daarna had ik ook het geluk dat het winter was en ze een dikke slaapzak met mouwen had. Dat lijkt me nu idd wel erg lastig.
Sleepy Wings trouwens een idee misschien?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
Huuuuuh!quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:10 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Haha, idd!![]()
Een cake-smash-fotoshoot klinkt leuk, Sull. Ben benieuwd naar de foto's
Veel plezier op het strand, Nikki! Klinkt wel als een flinke onderneming in je eentje, maar ze vinden het vast leuk
Die zwaaiende armpjes klinkt bekend, Dot. Nora sloeg zichzelf ook steeds wakker, of ze wreef met haar handjes over haar gezicht en verloor dan haar speen waardoor ze ook weer wakker werd. Ik heb haar ingebakerd gehad totdat ze kon draaien, toen een tijdje de sleepy wings gebruikt en daarna had ik ook het geluk dat het winter was en ze een dikke slaapzak met mouwen had. Dat lijkt me nu idd wel erg lastig.
Sleepy Wings trouwens een idee misschien?
[ afbeelding ]
En dat weet je zeker? Niet dat je ons iets vergeetquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:54 schreef Hilzillah het volgende:
Bedoelde eigenlijk after-zwangerschapsdementie
Ha ha ha ik weet het zeker, zo lek als een mandje momenteelquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:35 schreef Sull het volgende:
[..]
En dat weet je zeker? Niet dat je ons iets vergeette vertellen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILER: Met z'n nichtje in de boxOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Mabawa. op 24-07-2014 21:55:04 ]
Mineminemineminequote:
Oh ja... Maar dan deze erbij gewoon omdat hij zo leuk isquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:55 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ksst wegwezen jij wilt een meisje. En dit is echt een heel mooi jongetje
Ik denk dat het komt omdat ik nu veel minder naïef en ook een heel stuk meer emo ben dan toen. Met T loslaten heb ik eigenlijk niet zo heel veel moeite, maar met S heb ik het echt wel moeilijker. Ik sta er nog steeds meerdere malen per dag bij stil dat we zo blij mogen zijn dat we hem bij ons hebben en dat het gewoon een heel vrolijk lief gezond kereltje is. S is een heel gevoelig jongetje, schrikt snel en is dan zomaar 10 minuten omtroostbaar. Ik hoop gewoon dat het allemaal goed gaat met hem op het kdv en dat het niet teveel voor hem is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:52 schreef Franny_G het volgende:
Nikki, ik snap het. Waarom is het nu anders dan toen met L. denk je? Ze hebben wel elkaar, dat lijkt me op zich een fijne gedachte..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ze krijgt een miniminiflesje om uit te oefenenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kursorquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:11 schreef Kursor het volgende:
Je klaagt niet hoor Dyre. Je zit in een moeilijke situatie. Is er een mogelijkheid dat er nog een placentarestje is achtergebleven na de keizersnede? (Of zeg ik iets heel doms?). Volgens mij werkt dat remmend op het op gang komen van de productie. Mooie meid
.
Ferrari, ik vind het alleen maar fijn, ik neem alle tips mee die ik krijgen kanquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:51 schreef ferrari_rood het volgende:
(...) Ik wil absoluut niet belerend overkomen alleen maar helpen met het beetje ervaring dat ik heb.
hier was het difrax of drBrown. Voor Difrax was haar mond te klein dus het werd drBrown. Zijn ons goed bevallen en Sac heeft deze ook gekregen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:23 schreef Dyre het volgende:
[..]
Kursor
Euhm, voor zover ik weet is de gehele placenta verwijderd (en naar het lab gestuurd, ik heb hem verder zelf niet gezien), maar heel specifiek heb ik er niet naar gevraagd... Kunnen ze daar achteraf nog achter komen? Zonder me open te snijden dan graag
[..]
Ferrari, ik vind het alleen maar fijn, ik neem alle tips mee die ik krijgen kan
Het flesje op de foto was haar allereerste flesje, waar we mee geoefend hebben om te drinken. Het is niet eens een echt flesje, maar komt van het kolven af: deze draai ik op mijn afkolfschelpen en daarna hebben ze er een speentje op gedraaid (wel heel erg fijn dat het allemaal op elkaar past, scheelt weer overgieten)
Maar nu ze het drinken dus meteen redelijk goed lijkt op te pakken hebben ze ons in het ziekenhuis inderdaad ook geadviseerd om een echte fles te kopen. Nou hadden we voor de zekerheid een paar maanden terug al een Avent-flesje gehaald, maar de spenen van Difrax zijn in dit geval voor haar beter nu werd gezegd (waarom weet ik niet eens meer), dus die gaan we vanavond proberen.
Dan zou ik het in jouw geval inderdaad niet doenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:42 schreef Dot. het volgende:
In de Franse Ardennen tegen Champagne aan, aan een meer, dus op zich wel erg lekker. Het is gewoon ook geen held in de auto... De rit naar m'n ouders duurt anderhalf uur en dan moeten we vaak al een keer stoppen omdat hij het te heet heeft, ondanks airco.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:00 schreef Dyre het volgende:
Mawaba en Franny, geweldige foto's
Naar het KDV na mijn verlof, daar moet ik nu echt nog niet aan denkenGelukkig gaat dat pas in januari gebeuren, L is dan ook al 6 maanden (met 'dank' aan haar vroege komst).
Ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet _NIKKI_. Ik hoop dat jullie er tegen die tijd helemaal klaar voor zijn, en misschien zijn S en T er dan zelf ook aan toe.
Dot, lastig. Als nieuwe mamma ben ik echt de laatste die je advies kan geven denk ikMaar jij weet zelf natuurlijk het beste wat Stip aan kan en wat teveel voor hem gevraagd is. Als hij snel last heeft van de hitte in de auto is dat wel echt iets om rekening mee te houden.
-- Grote klaagpost---
Hier een beetje geval van verlate kraamtranen ofzo![]()
Onze kleine L doet het zó onzettend goed. Ze groeit als kool (als bamboe meer eigenlijk, daar zeggen ze van dat je het ziet groeien als je er lang naar kijkt), ze krijgt echt een eigen karaktertje en we horen iedere dag alleen maar dat de verpleging heel tevreden is met hoe ze het doet
Alleen de borstvoeding zet bij mij maar niet door. Ik kolf me een ongeluk, maar de productie blijft al 2 weken hangen op 100-140ml per dag. De lactatiekundige kan er inmiddels ook niet heel veel meer mee, alle tips en medicaties zijn al voorbij gekomen, maar mijn borsten weigeren meer melk te maken. Ik snap gewoon niet waarom, het is zo'n natuurlijk proces.
We proberen al een tijdje om Lisa uit de borst te laten drinken, om de tsr wat meer te laten komen. En ook dan doet ze het zo goed, het aanleggen gaat echt prima, ze weet precies wat ze moet doen, maar dan komt er niks... Voelt toch wel als falen op een of andere manier. Ik werd er echt verdrietig van, de laatste paar dagen was het echt iedere keer tranen in de auto vanuit het ziekenhuis terug naar huis![]()
Gisteren belde de afdeling om eens na te gaan denken over flesvoeding. (weer tranen)
Maar we hebben het nu een keer geprobeerd en ik denk dat we hier maar mee verder moeten gaan. Aan de ene kant een ontzettende opluchting, het haalt de druk van de borstvoeding af, maar het is op een of andere manier toch een bevestiging van het falen.
Kolven doe ik nog steeds. Iedere druppel die er komt kunnen we aan de flesvoeding toevoegen. Ik hoop dat ik dat zo lang mogelijk kan blijven doen. Ik wil niet dat het kolven me tegen gaat staan, want dan weigeren mijn borsten zeker, maar daar zat ik inmiddels wel een beetje tegenaan afgelopen dagen.
-- /Grote klaagpost --
De tranen zijn nu dus weer weggebleven (gelukkig!), want het allerliefste geniet ik gewoon van onze mooie meid!
Want kijk nou, zo'n kleine frummel in zo'n groot bedje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ze krijgt een miniminiflesje om uit te oefenenDyre,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je verhaal en je tranen zijn zo herkenbaar.
Ik zet mijn verhaal ff in een spoiler, kan je zelf beslissen of je het wilt lezen. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je daar ff geen behoefte aan hebtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over flesjes, Ow is met hetzelfde flesje begonnen, maar dronk daar eigenlijk niet uit. Hier hebben ze ook difrax aangeraden, dat werkte ook niet. (De speen lijkt het meest op een tepel geloof ik). Ook dr Brown geprobeerd, dat lukte ook niet. Een dag nadat we (in overleg) toch de Avent hadden geprobeerd is hij begonnen met zelf drinken. Kan natuurlijk toeval zijn, maar toen mochten we wel eindelijk naar huis
Ofwel probeer het uit en doe wat goed voelt![]()
![]()
Dyre, ik kon N. helaas ook geen bv geven. Ik mocht al bij zijn als er zo'n 5-10 cc uit beiden borsten samen kwam bij een kolfbeurt. Ik heb ervoor gekozen niet aan de medicatie te gaan omdat het heel onnatuurlijk en geforceerd voelde om zoiets natuurlijks met medicijnen op gang te brengen. Dus jij hebt wat dat betreft al meer geprobeerd dan ik.
Tja, soms wil het gewoon niet, hoe vervelend dat ook is. En soms is geen antwoord op de vraag 'waarom niet', dat maakt het zo lastig. Als je nu weet hoe het komt, dan kun je e.e.a. uitsluiten of juist wel doen en ervoor zorgen dat de boel alsnog gaat draaien, maar zo werkt het helaas niet altijd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:00 schreef Dyre het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom, het is zo'n natuurlijk proces.
Mijn kleine N. groeit ook op flesvoeding prima, zit mooi op gewicht en is zelfs langer dan gemiddeld. Je moet maar zo denken: alle bv die ze wél krijgt is mooi meegenomen, en als het echt niet meer gaat is er gelukkig flesvoeding.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free![]()
Ja dat klopt wel. S heeft me vaak net iets meer nodig dan T. S wil altijd heel graag bij me zijn, T kan zich veel beter zelf vermaken. En misschien heeft het echt wel met zijn minder goede start en de operatie die hij met 2,5 week kreeg te maken. Ik maak me om hem altijd net iets sneller zorgen. Eigenlijk is het wel maf, want S en T zijn eigenlijk gewoon gelijk aan elkaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:39 schreef Franny_G het volgende:
Nikki, met S heb je echt een speciale band waarbij al je moedergevoelens extra hard aan het werk zijn he? Maar hij kan het vast. Kindjes kunnen je ook wel eens verbazen daarin. En mocht hij het wel moeilijk vinden, is er ook vast een mouw aan te passen?
Dyre even eenvoor jou. Voel je vooral niet schuldig. Je doet zo ontzettend je best voor je meisje. Als het dan toch niet lukt heb je er echt alles aan gedaan en kun je daar niets aan doen. En echt, van FV worden ze ook groot.
Dot, ik denk dat het verstandig is dat je thuisblijft met Stip. Als hij 1,5 uur rijden al niet zo leuk vind is 5 uur rijden echt wel veel voor hem. Wel jammer, want een paar dagen ertussenuit is altijd wel fijn.
En Fazz ik heb de luxe gehad dat mijn vader na mijn verlof nog 6 weken op wilde passen en nu heeft mijn man nog 4 weken vakantie. Daarna gaan ze pas naar het KDV. L ging naar het KDV toen ze 18 weken was, toen had ik 6 weken vakantie achter mijn verlof geplakt. Dat was ook al heel luxe. Ik werk bij een bedrijf waar je (te) veel vakantiedagen krijgt, daarom was dat allemaal mogelijk.![]()
Wat fijn om jullie reacties te lezen!
(en wat jammer om dan te zien dat er zoveel mamma's zijn bij wie het ook niet gelukt is, of die niet door hebben kunnen zetten met bv)
Kolven als we bij L zijn doe ik eigenlijk al vanaf dag 1. En dan probeer ik minstens 2 keer te kolven als we bij haar zijn, het liefste als ze op mijn borst ligt, of anders naast het bedje. Iedere verpleegkundige die ik spreek zegt dat het dan vast véél beter zal gaan, omdat de tsr wordt opgewekt door een "liefdeshormoon" (dat woord kan ik echt niet meer horen). Maar als ik dan door mijn kolfdagboek blader zie ik dat ik meer kolf als ik thuis op de bank zit dan wanneer ik bij L ben. en ik hou écht meer van L dan van de bank![]()
Burdie, ze heeft een sonde via haar neusje waar ze haar voeding tot nu toe altijd mee gekregen heeft. Nu laten we haar zoveel mogelijk via het flesje drinken, en de rest geven we alsnog via de sonde. Als ze straks hele flesjes op kan, dan mag de sonde eruit. (en zijn we weer een stapje dichterbij huis)
Je tip over het handkolven heb ik inderdaad gezienIk heb er in de tussentijd heel wat informatie over opgezocht, maar ik lees eigenlijk vaak dat handkolven pas handig is als je met een elektrische kolf de productie al een beetje op gang hebt kunnen brengen. Met een handkolf moet je heel veel zelf aanvoelen, ritme, zuigkracht en dergelijke, zo ver ben ik eigenlijk nog helemaal niet. Het is bij mij ook niet alleen productie, maar ook de tsr die weigert, dus ik twijfel nog of een handkolf daar wel verbetering in zou kunnen brengen.
Nog een klein beetje 'wordt in behandeling genomen' dus
Vanavond wel weer lekker kunnen knuffelenWat ben ik blij als we haar gewoon lekker mee naar huis kunnen nemen
![]()
![]()
Dyre, drinkt ze niet als ze aan de borst ligt? Zuigt ze wel, slikt ze ook?
Ik voelde mijn tsr de eerste weken niet, kan het zijn dat ie wel komt maar je die niet voelt?
En, jij zegt: Ik snap gewoon niet waarom, het is zo'n natuurlijk proces. Kolven is niet natuurlijk he, het bootst het drinken ietwat na, maar is absoluut niet hetzelfde.
Wat naar dat je het zo graag wilt, maar het niet lijkt te lukken. Is het nog een idee om er een andere LK naar te laten kijken? De meeste LK's in ziekenhuizen zijn niet IBCLC opgeleid, en juist die laatsten hebben vaak net wat meer kennis.I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥![]()
Wat Morretje zegter is een goede lijst hier: http://www.borstvoeding.com/lk/nl/brabant.html
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.![]()
Oh Dyre, ik hoop dat de tip hier ergens bij zit.![]()
Wat fijn zo lang verlof Franny!
Hier vanavond voor het eerst weer naar de kroeg geweest, nouja, lekker op het terras buitenWas heel fijn, lekker bijgepraat met een vriendin en ein-de-lijk weer
ijskoude Liefmans
![]()
Thuis is het allemaal goed gegaan, F heeft gewoon uit de fles gedronken. Alleen niet zo veel dus ik ben benieuwd of ie vannacht doorslaapt of niet. M'n gekolfde melk toch maar in de koelkast gezet, niet voor F maar misschien dat ik er morgen een cappucino voor mezelf voor maak, ben toch wel nieuwsgierig naar hoe het smaaktof ben ik de enige die benieuwd is naar de smaak
![]()
![]()
Het schijnt goed te zijn om te weten hoe het smaakt, zodat je de kwaliteit van gekolfde melk in de gaten kunt houden. Dus drink smakelijk!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:19 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh Dyre, ik hoop dat de tip hier ergens bij zit.![]()
Wat fijn zo lang verlof Franny!
Hier vanavond voor het eerst weer naar de kroeg geweest, nouja, lekker op het terras buitenWas heel fijn, lekker bijgepraat met een vriendin en ein-de-lijk weer
ijskoude Liefmans
![]()
Thuis is het allemaal goed gegaan, F heeft gewoon uit de fles gedronken. Alleen niet zo veel dus ik ben benieuwd of ie vannacht doorslaapt of niet. M'n gekolfde melk toch maar in de koelkast gezet, niet voor F maar misschien dat ik er morgen een cappucino voor mezelf voor maak, ben toch wel nieuwsgierig naar hoe het smaaktof ben ik de enige die benieuwd is naar de smaak
![]()
![]()
Overigens schijnt de smaak ook vaak te veranderen, dus je moet het wel blijven proeven
Ignorance is bliss, but knowledge is power.![]()
Smakelijk Fazz! Misschien helpt de Liefmans bij de smaak
Dyre, veel succesIk ben ook na 7 weken overgestapt op fv, maar dan omdat Stip zo verkeerd dronk dat ik hem alleen huilend aan de borst kon hebben omdat het zoveel pijn deed. Ik heb toen voor mezelf gesteld dat ik nog een aantal dingen wilden proberen om het te laten slagen voordat ik een beslissing nam. En daarmee wist ik dat ik echt alles geprobeerd had. En nog voel ik me schuldig dat ik toen niet volledig ben gaan kolven, maar ik zat er zo compleet doorheen en Stip was alleen rustig in de doek, dus ik wist echt niet hoe ik dat zou moeten doen. Misschien helpt het idd om nog een lactatiekundige uit te nodigen voor tips of begeleiding
![]()
We gaan Stip inderdaad niet meenemen. Hij vond het gisteren al heel vervelend toen we van de bouwmarkt naar huis reden. We hebben nu wel een Aeromoov matje in de Maxi gelegd, dus hopelijk is dat lekker voor hem. De muppet was vannacht weer lekker bezig. Hij kwam om 12 uur, dus ik hoopte dat hij lekker tot 6 zou slapen, maar natuurlijk kwam hij weer om 4 uur. Een flesje was alleen niet genoeg, want hij lag lekker te kirren en spelen in z'n bed, dus ik heb hem na 3 kwartier maar in de cosleeper gelegd zodat ik zelf nog wat kon liggen, valt meneer gewoon instant in slaap! En die cosleeper begint toch echt wel te klein te worden voor hem![]()
![]()
Ah Dyre toch. Je lichaam heeft zo veel meegemaakt, laat die tranen maar komen hoor![]()
L
Hemeltjelief! Ik heb een baby van 8 (!!!!!!!) maanden!![]()
![]()
![]()
Dyre![]()
M 8 maandjes![]()
![]()
We hebben een tandloze tijger in huiszo'n grappig gezicht dat tijgeren
.
Ze heeft gister ei gegeten en staat weer onder de plekjes
[ Bericht 0% gewijzigd door -Bubseltje- op 26-07-2014 10:43:13 ]![]()
Ik proef het ook wel eens, en vind het best lekkerquote:Op zaterdag 26 juli 2014 08:58 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb het geproefd... Ik heb een heel sterke maag... Laten we zeggen dat het nét goed ging...
M 8 maanden![]()
![]()
Arm meisje... Heeft ze er last van? Zitten er veel allergieën in jullie familie? Ei is ook zo'n vervelende, dat zit in heel veel kant en klare dingen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:18 schreef -Bubseltje- het volgende:
Dyre![]()
M 8 maandjes![]()
![]()
We hebben een tandloze tijger in huiszo'n grappig gezicht dat tijgeren
.
Ze heeft gister ei gegeten en staat weer onder de plekjes
M. al 8 maanden!![]()
Bubs, wat sneuHeeft ze al vaker zo'n reactie gehad op voedsel?
Nou tot zo ver de koffie-met-moedermelk-test. Het smaakt niet raar maar de melk schuimt voor geen meterEn ik dacht nog wel dat het juist goed zou schuimen omdat er (veel) vet in zit...
![]()
![]()
Ik vind m'n eigen melk ook niet vies hoor! Ingevroren en opgewarmd wel, Ellie moet 't dan ook niet. Maar het wordt idd niet dik. Pap blijft ook dun als je 't met mm aanmaakt.
Mabawa
Awww Bubs. Balen!
Home is where the O+ is...![]()
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:32 schreef Fazzoletti het volgende:
Bubs, wat sneuHeeft ze al vaker zo'n reactie gehad op voedsel?
Nou tot zo ver de koffie-met-moedermelk-test. Het smaakt niet raar maar de melk schuimt voor geen meterEn ik dacht nog wel dat het juist goed zou schuimen omdat er (veel) vet in zit... [ afbeelding ]
![]()
Ik vond het erg zoet, maar beter dan de flesvoeding, dat vind ik echt vies smaken.
8 maanden alweer, Mabawa?![]()
Ik heb mijn eigen melk niet geproefd en dat ga ik ook niet doen, geloof ik..
8 maanden, Mabawa..
Wij hebben dit weekend dubbelfeest! Morgen is I zes maanden en we vieren ook alvast mijn verjaardag. Ik word komende week 39..
.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Ze heeft ook koemelkallergie. Mijn schoonfamilie is bjna helemaal allergisch voor het een of ander. Ze lijot een beetje teveel op d'r papa
Flesmelk is echt vies![]()
![]()
8 maanden M!
Franny dubbelfeestBijzonder, eerste verjaardag als mama én I. 6 maanden.
Bubs vervelend al die allergieën!
Dyre,. Laat die tranen maar komen. Je hebt zo'n uitzonderlijke periode achter de rug en ze doet het zo goed. Met of zonder bv, jij doet het super! Hoe lastig die beslissing ook is
*knuf*
![]()
Dames wat een mijlpalen hier..
En Bubs, wat naar voor je meiske..
Ik had vorige week een vraagje, omdat de ontlasting van mijn meiske wat moeizaam ging.. Nu is het de afgelopen week niet anders geweest, en met extra water of een druppie olie ging ze wel om de dag! Maar het is nu aan het begin heel erg vast. Het zijn echte (gelukkig) zachte drolletjes, waarna soms de gebruikelijke gele massa komt. Is dit normaal?!
Ze eet nog steeds prima, en is enorm de vrolijkste! Ze lacht heel wat af!![]()
Maandag moet ze weer voor prikken die ik gewoon laat zetten, maar ik was benieuwd of dit bekend is/klinkt!Wir müssen leben, bis wir sterben!![]()
Lijkt me geen reden om niet te laten prikken?
Kan aan de soort fv liggen. Mijn meisje heeft met Kruidvat voeding ook vastere ontlasting. Met Ah voeding niet.![]()
Ik gebruik vanaf de dag dat ze thuiskwam uit het ziekenhuis Nutrilon Standaard 1dus geen switch gemaakt!
Wir müssen leben, bis wir sterben!![]()
Dat had Nora ook toen we waren begonnen met bijvoeding. Er kwam eerst een echt keuteltje en daarna de gebruikelijke massaquote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:58 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames wat een mijlpalen hier..
En Bubs, wat naar voor je meiske..
Ik had vorige week een vraagje, omdat de ontlasting van mijn meiske wat moeizaam ging.. Nu is het de afgelopen week niet anders geweest, en met extra water of een druppie olie ging ze wel om de dag! Maar het is nu aan het begin heel erg vast. Het zijn echte (gelukkig) zachte drolletjes, waarna soms de gebruikelijke gele massa komt. Is dit normaal?!
Ze eet nog steeds prima, en is enorm de vrolijkste! Ze lacht heel wat af!![]()
Maandag moet ze weer voor prikken die ik gewoon laat zetten, maar ik was benieuwd of dit bekend is/klinkt!Ging na een paar weken (maanden? Ongelofelijk hoe snel je dat vergeet
) weer over en is het over het algemeen weer vrij zacht.
Mooie meisjesnaam! Mijn dochtertje heet ook zoquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:55 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Dat had Nora ook toen we waren begonnen met bijvoeding. Er kwam eerst een echt keuteltje en daarna de gebruikelijke massaGing na een paar weken (maanden? Ongelofelijk hoe snel je dat vergeet
) weer over en is het over het algemeen weer vrij zacht.
![]()
![]()
Ik hoor en lees trouwens steeds best wel negatieve dingen over consultatiebureaus.
Hoe bevallen jullie cb's?![]()
Beroerdquote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoor en lees trouwens steeds best wel negatieve dingen over consultatiebureaus.
Hoe bevallen jullie cb's?. Luisteren niet naar de ouders, onbeleefde opmerkingen, adviezen uit het jaar 0. Er is 1 fijne arts, de rest is matig tot slecht.
Klapper van 't jaar: "Oh, is je man z'n werk kwijt? Dan hebben jullie nu vast financiële problemen. Ik maak er even een notitie van."
Lieve Dyre, naar aanleiding van andere ervaringsverhalen wil ik toch ook even mijn ervaring delen. Mijn meiden zijn geboren met 33+4, uiteindelijk met een ks. Live drinken lukte ook amper dus we besloten al snel om onze energie in de flesjes te stoppen. Kolven meteen opgepakt maar ook hier kon ik niet aan hun vraag voldoen (nou ja, een paar weekjes). Wat heb ik mij schuldig gevoeld toen ik kv bij moest geven! Maar het haalde hier wel wat druk van de ketel. Mijn kolfopbrengst ging pas echt omhoog toen ze thuis waren en de rust weer wat weder was gekeerd. Toen voelde ik ook mijn tsr pas. Want 1 ding heb ik mij wel beseft (vooral naderhand), zo'n vroeggeboorte en ziekenhuistijd vraagt ontzettend veel van je. Vooral emotioneel. Je staat op standje overleven en er voor je kindje zijn. Ook al er heus niet veel aan de hand is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:55 schreef Dyre het volgende:
Wat fijn om jullie reacties te lezen!
(en wat jammer om dan te zien dat er zoveel mamma's zijn bij wie het ook niet gelukt is, of die niet door hebben kunnen zetten met bv)
Kolven als we bij L zijn doe ik eigenlijk al vanaf dag 1. En dan probeer ik minstens 2 keer te kolven als we bij haar zijn, het liefste als ze op mijn borst ligt, of anders naast het bedje. Iedere verpleegkundige die ik spreek zegt dat het dan vast véél beter zal gaan, omdat de tsr wordt opgewekt door een "liefdeshormoon" (dat woord kan ik echt niet meer horen). Maar als ik dan door mijn kolfdagboek blader zie ik dat ik meer kolf als ik thuis op de bank zit dan wanneer ik bij L ben. en ik hou écht meer van L dan van de bank![]()
Burdie, ze heeft een sonde via haar neusje waar ze haar voeding tot nu toe altijd mee gekregen heeft. Nu laten we haar zoveel mogelijk via het flesje drinken, en de rest geven we alsnog via de sonde. Als ze straks hele flesjes op kan, dan mag de sonde eruit. (en zijn we weer een stapje dichterbij huis)
Je tip over het handkolven heb ik inderdaad gezienIk heb er in de tussentijd heel wat informatie over opgezocht, maar ik lees eigenlijk vaak dat handkolven pas handig is als je met een elektrische kolf de productie al een beetje op gang hebt kunnen brengen. Met een handkolf moet je heel veel zelf aanvoelen, ritme, zuigkracht en dergelijke, zo ver ben ik eigenlijk nog helemaal niet. Het is bij mij ook niet alleen productie, maar ook de tsr die weigert, dus ik twijfel nog of een handkolf daar wel verbetering in zou kunnen brengen.
Nog een klein beetje 'wordt in behandeling genomen' dus
Vanavond wel weer lekker kunnen knuffelenWat ben ik blij als we haar gewoon lekker mee naar huis kunnen nemen
Eenmaal thuis, na een week of 6 zijn we zoetjes aan begonnen met het aan de borst leren drinken. En dat lukte! En inmiddels zijn we 1,5 jaar verder en drinken ze nog steeds!
Qua kolven heb ik nooit genoeg kunnen kolven om ze allebei volledig van moedermelk te kunnen voorzien.
Welke beslissing je ook neemt, het is de juiste. Maar ik wilde je toch ook even een succesverhaal laten lezen.![]()
![]()
Dyre, een longshot maar wie weet: hier kwam het kolven op gang toen ik ontdekte dat het ging stromen door de aanwezigheid van mijn man. De eerste tijd kolfde ik uitsluitend in zijn bijzijn, dat deed echt veel meer voor me dan kolven bij mijn kindje. Wellicht de moeite van het proberen waard? (Met je eigen vent dan he)
![]()
Fantastischquote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe bevallen jullie cb's?Ze luisteren, heb altijd dezelfde vpk en arts, staan open voor eigen ideeën
![]()
![]()
Slechtquote:
Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
Mijn cb is fijnDe daaraan gelinkte lk niet zo Maar ze vinden het leuk hoe ik het doe, geven me ruimte, luisteren eerst naar mijn visie, stimuleren borstvoeding en bijvoeden vanaf 6 maanden. Laatst vroeg de arts me waar ik bepaalde info vandaan haalde omdat ze er ook wel van wilde leren
Helemaal tevreden dus!
Bubs wat sneu dat je meisje op veel dingen reageert.
Ik was net mijn telefoon kwijt. Maar hij moest in huis zijn want mijn moeder had me net gebeld. Toen stond het geluid ook gewoon aan. 2x 10 minuten gezocht. Geen telefoon. Gebeld, ging over maar ik hoorde m nietWeer lang gezocht, echt overal. Zelfs in de koelkast want ik stond in de keuken toen ik aan de telefoon was.
Uiteindelijk gaf ik het op en ineens kreeg ik een ingeving. Ik sta op, loop naar de box en ja hoor, daar lag m'n telefoon. Ik had m op de bankleuning gelegd en M kan daar bij vanuit de box. Mn geluid stond uit en Facebook open![]()
Note to self: Nooit meer daar neerleggen óf direct in de box kijken natuurlijk![]()
![]()
Het duurde even voordat ik een fijne vpk en arts had, maar die zijn dan ook echt heel fijnquote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe bevallen jullie cb's?![]()
Ik had laatst per ongeluk een andere arts en die mevrouw sprak zo slecht Nederlands dat ik niks aan de afspraak heb gehad, omdat ik haar bijna niet verstond![]()
En we hebben net een Ikea ledikantje gehaald, want als m'n vriend de ruimte naast z'n bed opgeeft past dat precies naast het bedEn dan gaan we over een tijdje z'n eigen kamer wel weer proberen
![]()
![]()
Hier tot nu toe een fijne ervaring met ons CB, ze leggen geduldig uit en nemen ook wel de tijd!
Het enige nadeel van 1 vrouw daar is, is dat ze nogal hamert op 'de lijntjes', en met mijn 'onder de gemiddelde lijntjes' dame, kreeg ik dat steeds te horen ook! Tot ik een keer op een wat minder vriendelijke manier heb gezegd er nu wel klaar mee te zijn, omdat ik dat nu wel wist (mijn meiske was dysmatuur) en dat ik al heel blij was, met hoe het nu ging met haar. Ze was bij 1 van de metingen ruim 7 ons aangekomen in 4 weken tijd, dus ze had wat te zeuren om het zeuren!
De vorige keer was er een ander en zij was heel tevreden op de manier hoe het nu ging en hoe we het deden! Ze sloot af met de woorden dat we een tevreden en blije baby hadden!
Cwen.. Die is wel erg lomp!
En slecht Nederlands, brrr
[ Bericht 3% gewijzigd door Rijstebuiltje op 26-07-2014 23:20:37 ]Wir müssen leben, bis wir sterben!![]()
Cwen, wat een achterlijke opmerking van het cb![]()
Ik heb nog niet veel te maken gehad met het consultatie bureau want heb pas 2 afspraken gehad. Wel blijkt de informatie die ze mij gaven over borstvoeding niet helemaal te kloppen. Voeden op verzoek was oke, mits er wel 3 uur tussen de voedingen zat... uhh... het is toch voeden op verzoekEn ook dat water geven oke zou zijn. Gelukkig barst het van de experts hier op Fok zodat ik toch weet wat ik moet doen
![]()
![]()
Goede smaak hebben julliequote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mooie meisjesnaam! Mijn dochtertje heet ook zo.
(En dan te bedenken dat wij in onze omgeving geen enkele N. kennen, behalve mijn Duitse vriendin..)
CB hier is eigenlijk wel leuk. Woensdag ben ik weer geweest en ik kreeg zelfs complimentjes over hoe wij met de start van de bijvoeding omgaan. N volgt ons de laatste tijd enorm als we eten, is aan het meesmakken en wil ook lepels, vorken en glazen vasthouden. Dus we hebben al eens een hapje fruit geprobeerd en een peultje, gewoon om haar eraan te laten wennen. Voordat ze echt iets binnen krijgt zijn we al weer een maand verder. Of twee maanden.
Cwen, wat een nare opmerking! Heb je niet gezegd dat ze dat niet hoefde te noteren?
En Dot, als iemand zooi slecht Nederlands spreekt zou ze toch nog niet alleen mogen werken bij een CB?
Oh envoor alle mijlpalen!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free![]()
Ik heb eigenlijk best goede ervaringen met mijn cb voor T en S tot nu toe. Ze bekijken de jongens echt als individuen dus vergelijken ze niet met elkaar. Verder gaven ze wel aan dat ze met 4 maanden bijvoeding mogen krijgen, maar het was geen moeten. Voorlopig laten we het dus bij gewoon melk. Nouja, afgelopen week hebben ze op een komkommertje gesabbelt, maar er gaan zeker nog geen halve appels of stronken broccoli naar binnen voorlopig.
Met L heb ik wel wat minder goede ervaringen gehad, zoals gelijk een keer extra moeten wegen/meten toen het lijntje een keer een beetje afboog en naar de fysio gestuurd worden omdat ze met 9 maanden nog niet rolde. En ik was het daar niet mee eens, maar ik durfde geen nee te zeggen. En alsof ze het gehoord had rolde L die avond. Toen heb ik gebeld en gezegd dat ik niet meer naar de fysio ging.
Oh en S kan een nieuw kunstje, hij rolt van rug naar buik en andersom.En dat doet hij de hele dag door.
Dot, wat fijn dat Stip weer gezellig in een bedje dat groot genoeg is naast jullie kan slapen!![]()
M. 8 maanden
Franny je eerste verjaardag als mamma toch? Lijkt me heel bijzonder
Mijn eigen melk heb ik nog nooit geproefd eigenlijk... Ben wel nieuwsgierig, maar iedere druppel is er weer 1 voor L en ik heb er al zo weinigWat fijn om toch ook een succesverhaal te lezen! Ik hoop dat ik me hier over een paar weken/maanden bij aan kan sluitenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:40 schreef Kyara het volgende:
Lieve Dyre, naar aanleiding van andere ervaringsverhalen wil ik toch ook even mijn ervaring delen.
(...)
Welke beslissing je ook neemt, het is de juiste. Maar ik wilde je toch ook even een succesverhaal laten lezen.
Maar inmiddels heb ik me ook al wat meer neer kunnen leggen bij de flesvoeding. L geniet er net zo goed van en het haalt de druk bij mij over de borstvoeding weg. Er zijn al 2 dagen geen tranen meer geweestHet kolven blijf ik voorlopig nog wel doen. Wellicht gaat inderdaad de productie nog omhoog als L lekker naar huis mag en de rust is wedergekeerd
L_E, dat is nou een tip waar ik veel aan heb gehad en waar de lactatiekundige zelf nooit mee gekomen is. De eerste dagen thuis sloot ik me in de slaapkamer op, een donkere, warme omgeving. Ik stuurde vriendje de kamer uit en dan ging ik me op bed concentreren op de borstvoeding(ja, wist ik veel) De druppels die ik daarmee kreeg schoten niet echt op. Maar toen ik de tip kreeg om gewoon lekker op de bank te gaan zitten, juist wel met mijn vriend erbij en de tv aan, ging het veel beter en kon ik milliliters tellen in plaats van druppels
(zoals bekend is het daar wel bij gebleven, maar nog steeds 1 van de beste tips die ik gekregen heb
)
Wat cb betreft: hier in het ziekenhuis hebben ze ons al gewaarschuwd dat premature kindjes bij het cb vaak 'onder de lijntjes' vallen en tot een jaar of 2 nog wel eens (flink) achter kunnen lopen voordat ze hun prematuriteit hebben ingehaald. cb's gespecialiseerd in premature kindjes gebruiken hier een gecorrigeerde leeftijd voor, maar de meeste cb's doen dit niet en dan krijg je dus iedere keer te horen dat je baby het niet goed doetNiet teveel van aantrekken dus was het advies van het ziekenhuis
![]()
![]()
Fijn! Blijf je daarnaast wel kolven? Hier haalde het inderdaad de druk weg waardoor ik er ook relaxter in kon staan. Ze kregen hier trouwens gemengd (mm en kv door elkaar heen).quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:54 schreef Dyre het volgende:
Wat fijn om toch ook een succesverhaal te lezen! Ik hoop dat ik me hier over een paar weken/maanden bij aan kan sluiten
Maar inmiddels heb ik me ook al wat meer neer kunnen leggen bij de flesvoeding. L geniet er net zo goed van en het haalt de druk bij mij over de borstvoeding weg. Er zijn al 2 dagen geen tranen meer geweest Het kolven blijf ik voorlopig nog wel doen. Wellicht gaat inderdaad de productie nog omhoog als L lekker naar huis mag en de rust is wedergekeerd![]()
Ja, kolven doe ik nog steedsIk lever het steeds in op de afdeling en volgens mij doen ze het nu zo: als ik genoeg bij elkaar heb gespaard voor een voeding (50ml), dan geven ze dat in een flesje. De andere voedingen zijn kv. En dan haal ik gemiddeld 2 van de 8 voedingen per dag op moedermelk.
Tsja, niet geweldig, maar die 2 voedingen is meer dan niks houd ik mezelf nu voor. En wie weet, als L straks thuis is gaat het beter. Afbouwen kan altijd nog als blijkt dat het toch allemaal niks wordt.![]()
Hier kreeg Ow ook gemengd
En je doet het super!
De waarschuwing van het ziekenhuis over het cb heb ik ook gehad. Maar daar heb ik wel een succesverhaal voor je: ze hebben nooit iets gezegd over dat hij maar net het onderste lijntje haalde en hij heeft in ontwikkeling nooit echt achtergelopen![]()
![]()
Dat is al een kwart van de voedingen Dyre! Super idd!![]()
Onze Marktplaats kinderwagen begint het te begevenMn vader heeft hem raar in elkaar gezet en nu vinden we hem wankel en je moet ook kracht zetten om het bovenstuk erop te zetten. Maar om nu een hele kinderwagen te kopen voor die twee maandjes vind ik ook weer onzin, maar ik kan niet echt een fijne buggy vinden. Mijn vriend wil namelijk graag echte banden en de mogelijkheid om het zitje te draaien. En ik ben natuurlijk verliefd geworden op de duurste buggy ooit a 579 euro
![]()
Maar kent iemand een fijne buggy of een goedkope kinderwagen zonder wandelwagenbak die ook nog eens klein te maken is (VW Polo-klein). We hebben nu de Mutsy Rider en daar moeten we een wiel af halen voordat hij past.![]()
De Quinny Zapp Xtra? Die kan nl wel in ligstand. Wij hebben een gewone Zapp en die is echt klein als je 'm opvouwt.
Maar een buggy wordt écht pas aangeraden als ze zelf kunnen zitten en dat onderschrijf ik nu uit ervaring wel. Ellie is sterk en stevig, maar hoe die in die buggy onderuit zakt soms....
Die kan niet met het zitje naar je toe helaas en vriend vond de wieltjes ook te plasticquote:Op zondag 27 juli 2014 09:15 schreef Cwen het volgende:
De Quinny Zapp Xtra? Die kan nl wel in ligstand. Wij hebben een gewone Zapp en die is echt klein als je 'm opvouwt.
Maar een buggy wordt écht pas aangeraden als ze zelf kunnen zitten en dat onderschrijf ik nu uit ervaring wel. Ellie is sterk en stevig, maar hoe die in die buggy onderuit zakt soms....
![]()
Maar ik hoop dat de onze het nog wel uit houdt tot hij kan zitten, maar ik denk niet dat we hem nog kunnen gebruiken als buggy. Maar ik zie nu een Joolz Bloom op Marktplaats voor een mooie prijsEn als het niet meer zo warm is kan hij ook lekker in de doek.
En Stip rolde net heel vloeiend om van zn buik naar zn rug! Het lukte hem niet nog een keer, maar misschien heeft hij nu wel door hoe het moet![]()
![]()
De quinny buzz 4 past met wandelwageninzet in de achterbak van een C1. Dus in een polo moet ook lukken.quote:Op zondag 27 juli 2014 08:38 schreef Dot. het volgende:
Dat is al een kwart van de voedingen Dyre! Super idd!![]()
Onze Marktplaats kinderwagen begint het te begevenMn vader heeft hem raar in elkaar gezet en nu vinden we hem wankel en je moet ook kracht zetten om het bovenstuk erop te zetten. Maar om nu een hele kinderwagen te kopen voor die twee maandjes vind ik ook weer onzin, maar ik kan niet echt een fijne buggy vinden. Mijn vriend wil namelijk graag echte banden en de mogelijkheid om het zitje te draaien. En ik ben natuurlijk verliefd geworden op de duurste buggy ooit a 579 euro
![]()
[ afbeelding ]
Maar kent iemand een fijne buggy of een goedkope kinderwagen zonder wandelwagenbak die ook nog eens klein te maken is (VW Polo-klein). We hebben nu de Mutsy Rider en daar moeten we een wiel af halen voordat hij past.![]()
+1! Al heb ik een Buzz 3 en een 107quote:Op zondag 27 juli 2014 09:33 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
De quinny buzz 4 past met wandelwageninzet in de achterbak van een C1. Dus in een polo moet ook lukken.
Wij hebben de nuna pep en die is geweldig nemen wij ALTIJD mee. kan goed plat
Je klapt hem in in 2 tellen. 2 knopjes en hij is ingeklapt.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Mwah,als je niet zo stevig in je schoenen staat kunnen ze je bij ons best wel onzeker maken denk ik.Ik heb er met beide kinderen in babytijd vooralsnog nooit problemen gehad.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe bevallen jullie cb's?
Echt goed advies wordt niet gegeven vind ik,voorbeeldje:Lily was 10 weken toen ik vroeg wat hun advies was over 4x fv a 180 ml op een dag die ze toen kreeg (de 23:00 fles dronk ze niks van omdat ze steeds sliep). Kreeg ik eerst een "oooh nou dat is echt niet zo goed voor haar suikerpeil,schiet in een dip" om vervolgens toen we klaar waren toch nog vkuchtig te antwoordden dat het "toch wel kon" eh...ok.“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
Hier ook elkaar tegen sprekende adviezen op cb. Toen Sjaak een maand of wat was, moest ik vooral geen fruit in stukjes aanbieden. Want anders went ie niet van een lepel te eten. (Dat kan kennelijk alleen met fruit?!). Aldus vp. De maand erop bij de arts was het vooral heeeel belangrijk om stukjes te geven. Omdat weet ik niet meer (ene oor in andere oor uit modus was inmiddels al ingeschakeld). Ja toedels.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14![]()
Dat heb ik ook gehad ja. Eline at niet goed gepureerd, maar stukjes daar sabbelde ze wel het een en ander van af.. Maar nee, ze was groot genoeg en grote baby's moesten leren dat eten van een lepel kwam..quote:Op zondag 27 juli 2014 11:06 schreef DJMomo het volgende:
Hier ook elkaar tegen sprekende adviezen op cb. Toen Sjaak een maand of wat was, moest ik vooral geen fruit in stukjes aanbieden. Want anders went ie niet van een lepel te eten. (Dat kan kennelijk alleen met fruit?!). Aldus vp. De maand erop bij de arts was het vooral heeeel belangrijk om stukjes te geven. Omdat weet ik niet meer (ene oor in andere oor uit modus was inmiddels al ingeschakeld). Ja toedels.![]()
Toen was ze acht maanden ofzo.. Potjes heeft ze vanaf die tijd best goed gegeten maar vanaf een kleine 10 maand eet ze ook gewoon met de pot mee (als we iets eten wat zij ook mag) dus ja.. Heb er niet veel waarde aan gehecht. Was de arts die dit zei. Overigens de keer daarna wel bij de verpleegkundige aangegeven dat ik het een raar advies vond. (Ze moest toen ook tussendoor terug om te bespreken of het eten beter ging. Ik heb dat echt beschouwt als een moment om ze even duidelijk te vertellen van 'zie je wel dat dat goed komt dat wist ik wel')
Verder trouwens wel tevreden over het cb. Willen goed meedenken en leggen geen dingen op (behalve dan bovenstaand gekkigheid)
Oh ja, mijn baby van bijna 11 mnd klimt gewoon de trap op helemaal tot boven toe(stond er wel bij hoor
alleen de eerste tree had ik gemist, was nog even iets pakken, kom terug staat ze op de eerste tree)
![]()
Wij hebben vanmorgen een fotoshoot gedaan met ons moppie!
Ze deed het onwijs goed en ze had het enorm naar haar zin
Ze lag ook ook 100uit te kletsen tegen de fotografe en ze keek steeds keurig de kant op die ze moest kijken![]()
Ben heeeeeel benieuwd naar het resultaat![]()
We hebben het als cadeau gekregen van manlief zijn beste vriend, zo tof!
Foto's komen niet online helaas, dus jullie me op mijn woorden geloven
Rijst tof zo'n fotoshoot. Ik zou stiekem ook best willen, maar het is wel overdreven duur vind ik.![]()
T heeft net met de trein gespeeld.![]()
![]()
Ik ga toch ook nog even patsen met mijn dametje:
edit: lopende meisje even weggehaald, wil het toch niet te lang online hebben hier, en er stond mij iets bij dat ik hem niet weg kon halen als het topic dicht is...
[ Bericht 70% gewijzigd door laiveneertiekje op 27-07-2014 21:52:12 ]![]()
Rijst, wat leuk ! Is het omgeving Rotterdam?
Cb's, best wisselende reacties... Moet het zelf gaan ondervindenA.s. vrijdag de gehoortest en dat is alvast bij een cb die niet het meest bij ons in de buurt is. Begint dus al goed
Vandaag laatste dag kraam en ik voel me soort van leeg ofzo. Ze was heel fijn en nu moeten we alles zelf doen. Klinkt misschien kinderachtig als ik het zo zegNet kwamen ook de tranen. Ik hou het maar op kraamtranen
![]()
![]()
LaivKnappe dame en tof filmpje!
Nikki kijk 'm lekker spelen
Sunshine, kraamtranenHet is toch een bijzondere periode die je afsluit.
Oh en wij hadden ook de gehoortest op een andere locatieWas standaard op die locatie schijnbaar.
Nou..maar eens even verdiepen in autostoeltjes groep 1![]()
![]()
Logisch hoor Sun, ik denk dat heel veel moeders dat zo voelen op de laatste dag van de kraamweek. Ik iig wel...
Maar dat ze weg gaat (is) betekent ook dat je het nu zelf kan. Dat je je eigen ritme kunt gaan ontdekken. (En dat je de handdoeken weer op jouw eigen manier kunt opvouwen).
Door kraamtranen kwamen hier ook pas later trouwens.![]()
Ja Sunshine, HIAquote:Op zondag 27 juli 2014 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Rijst, wat leuk ! Is het omgeving Rotterdam?
Cb's, best wisselende reacties... Moet het zelf gaan ondervindenA.s. vrijdag de gehoortest en dat is alvast bij een cb die niet het meest bij ons in de buurt is. Begint dus al goed
Vandaag laatste dag kraam en ik voel me soort van leeg ofzo. Ze was heel fijn en nu moeten we alles zelf doen. Klinkt misschien kinderachtig als ik het zo zegNet kwamen ook de tranen. Ik hou het maar op kraamtranen
Sunshine, ja de beruchte kraamtranen. Ze komen vroeg of laat. Bij mij kwamen ze ook wat later, maar de laatste dag dat de kraam er was, belde mijn moeder: "En, heb je al gehuild?" Bleek dat zij bij alle 5 kinderen had gehuild toen de kraam wegging.. Ze had ook wel steeds een heel lieve.
Dyre, dat klinkt goed! Fijn, dat de druk er vanaf is en hopelijk gaat het bij jou net zoals bij Kyara!
Ik ben best tevreden over het cb. Maar eerlijk gezegd zijn de bezoekjes daar weinig bijzonders. Het is wegen/meten, praatje maken, arts/verpleegkundige kijkt naar I. en doet wat checks. We babbelen een beetje. I. krijgt een prik of prikjes en dan ga ik weer. Ik heb niet het idee dat ze mij iets nieuws kunnen vertellen en ze hebben ook altijd maar weinig vragen. De vorige keer had ik een erg onervaren en jonge verpleegkundige en dat was ook wel te merken. Het komt misschien ook wel omdat ik zelf wat ouder ben, maar ik had bij haar echt het idee dat ik vooral bezig was haar gerust te stellen. Maar ach. De lk die ik laatst sprak, vond ik wel heel fijn! Achteraf had ik daar misschien eens eerder langs moeten gaan.
Ik heb zo'n heerlijk weekend gehad. Mijn vriend had een verrassingsweekendje weg gepland en dat was geweldig. I. ook mee..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Sun, kraamtranen hier op dag 6 ofzo. Staat ook in m'n kraamverslag: 'Cwen is nogal emotioneel vandaag'.
Fijn dat je zo'n goede kraam had!
Franny, klinkt als een goed weekend!
Laiv, wat een knapperd!
Hillie, trapklimmen?Ellie heeft nog niet eens bedacht dat een trap is om te klimmen! Al klimt ze verder overal op
Hier zei Ellie gisteren ineens 'lamp' en vandaag 'poes'! Ook kan ze papa, mama, opa en oma. Het gaat nog niet altijd even netjes, maar het is een begin!
Nou wat knap Cwen! Lamp!![]()
Lekker Franny, waar waren jullie?
Tja, het CB... Ik laat me er toch meer door op mijn kop zitten dan ik zou willen.Maar dat ligt meer aan mijzelf dan aan het CB.
Ik heb zaterdag geshopt met een vriendin en gister gesport. Niet heel erg babygerelateerd, maar wel lekker.![]()
![]()
Herkenbaar hoor Sun! Maar nu kun je idd fijn uitvinden wat voor jullie werktAl mis ik mijn kraam nog wel, maar ook omdat ze veel beter is in het huishouden dan ik. Ik pakte laatst nog een hemd dat zij had gestreken terwijl wij nooit wat strijken. Een
gestreken
hemd. We hadden nogal een gedoe in de kraamweek en erna, dus toen had ze me haar nummer gegeven om een update te geven toen we naar het ziekenhuis moesten. Ik denk dat ik dr nog een smsje stuur als Stip 1 is
Wat een snelle meiden hier allemaal, de wandelaar van Ltiekje en het klimmen van Hillie en het babbelen van Cwen!
Fijn, een weekend weg Franny! En Limone ook al een relaxt weekend![]()
Ik heb net een weekje vrij gehad en nu vind ik mijn baby nóg leukerHij was gisteren mee shoppen in de Bondolino en dan zie je dat nieuwsgierige snoetje alles opnemen, maar dan houdt hij het toch niet vol, dus dan valt hij lekker in slaap en toen hij wakker werd is hij fijn mee op de arm verder gegaan
En toen stonden we bij de H&M aan de kassa en de caissiere keek helemaal naar hem, dus ik dacht dat ze iets ging zeggen over hoe leuk het is dat hij bij zn papa op de buik hangt, zegt ze dat hij een leuk spenenkoord heeft
Hoe lang zijn fruithapjes eigenlijk goed als je ze invriest? Onze appelboom staat namelijk helemaal vol, maar Stip is pas net 4 maanden, dus ik wil hem nog niet gaan bijvoeden, maar appels uit eigen tuin is natuurlijk wel een fijn hapje voor over een tijdjeEdit: Oh, drie maanden zegt het voedingscentrum
Wel jammer, want we hebben ook een heleboel vijgen, maar dat gaan we dan dus niet halen.
[ Bericht 4% gewijzigd door Dot. op 28-07-2014 09:35:33 ]![]()
Dat klinkt als een heerlijke vakantie én een ontspannen Stip.Ik ben nu wel nieuwsgierig naar het koord!
Hapjes kan je heel lang in de vriezer bewaren. Het hangt een beetje af van je eigen standaarden. Wij hebben gister nog pasta gegeten met pesto die al een jaar ingevroren was. Ging prima. Maar ik eet ook spul na de uiterste houdbaarheidsdatum. Als er geen schimmel opzit hè? Of als het niet raar ruikt..![]()
Het voedingscentrum geeft 3 maanden, dat vind ik zelf dan weer wat overdreven kort.< oh dat heb je zelf inmiddels ook gevonden.
Overigens: Appelboom![]()
![]()
Een speenkoord van Etsy, omdat ik alle koorden stom vondquote:Op maandag 28 juli 2014 09:44 schreef Limone het volgende:
Dat klinkt als een heerlijke vakantie én een ontspannen Stip.Ik ben nu wel nieuwsgierig naar het koord!
Hapjes kan je heel lang in de vriezer bewaren. Het hangt een beetje af van je eigen standaarden. Wij hebben gister nog pasta gegeten met pesto die al een jaar ingevroren was. Ging prima. Maar ik eet ook spul na de uiterste houdbaarheidsdatum. Als er geen schimmel opzit hè? Of als het niet raar ruikt..![]()
Het voedingscentrum geeft 3 maanden, dat vind ik zelf dan weer wat overdreven kort.< oh dat heb je zelf inmiddels ook gevonden.
Overigens: Appelboom![]()
https://www.etsy.com/nl/l(...)ooden?ref=listing-17
Vriend is groot fan van eetbaar tuinieren, dus we hebben in ons kleine tuintje tomaten, druiven, appels, pompoen en een mega vijgenboom van de vorige eigenaren
Ik ga eens kijken naar inmaken! En lekker komkommers lebberenquote:Op maandag 28 juli 2014 10:53 schreef Burdie het volgende:
Appelboomvijgen
.
Je zou ze ook kunnen inmaken ipv invriezen?
S heeft al twee keer aan een komkommer gelebberd, hij vindt het fantastisch. En hij wil uit een glas drinken.
Eten of drinken met Stip op schoot gaat hier niet meer, want hij wil alles wat wij in onze mond stoppen pakken en in zijn eigen mond doen![]()
![]()
Hugs and things heeft er ook leuke speeldingen van! met kralen en gehaakte dingenToen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Leuk ja! Ik haak zelf ook, maar dit vind ik toch wat teveel gefriemelquote:Op maandag 28 juli 2014 11:26 schreef Moppert het volgende:
Hugs and things heeft er ook leuke speeldingen van! met kralen en gehaakte dingenHij stond er al toen we het huis kochten, dus wij hebben een hele grote (3 meter hoog?) met veel vijgen. Mijn vriend heeft hem vorig jaar heel rigoureus gesnoeid, omdat we toen heel veel vijgen hadden, maar geen enkele rijp werd en dit jaar hebben we dus wel rijpequote:Op maandag 28 juli 2014 11:35 schreef Burdie het volgende:
Dat is zeker een mooi koord, Dot!
Offtopic, maar is zo'n vijgenboom veel werk? En kan je het jaar na het planten meteen oogsten?Verder krijgt hij bij warm weer een paar emmers water, maar dat is alles. Mijn schoenmoeder heeft een hele kleine en die heeft volgens mij na een jaar of 2 de eerste vijgen geoogst.
![]()
Nou, dat is inderdaad een leuk koord!quote:Op maandag 28 juli 2014 11:23 schreef Dot. het volgende:
[..]
Een speenkoord van Etsy, omdat ik alle koorden stom vondhttps://www.etsy.com/nl/l(...)ooden?ref=listing-17
Vriend is groot fan van eetbaar tuinieren, dus we hebben in ons kleine tuintje tomaten, druiven, appels, pompoen en een mega vijgenboom van de vorige eigenaren
[..]
Ik ga eens kijken naar inmaken! En lekker komkommers lebberen
Eten of drinken met Stip op schoot gaat hier niet meer, want hij wil alles wat wij in onze mond stoppen pakken en in zijn eigen mond doen
Wij zijn ook groot fan van eetbaar tuinieren, maar missen een vrij essentieel onderdeel tuin daarvoor.
Leuk Burd, uit een glas drinken! Hier oefenen we er al een tijdje mee en pas gister slikte ze ook een slokje door. Daarvoor liet ze het gewoon haar kraag inlopen.![]()
![]()
Limone dorstige hals heeft Limoentje dan
Hier drinkt T. nu zelfstandig uit een oefenbeker van Avent. Iets fijner dan uit een glas nu nog, er komt nauwelijks iets uit als de beker ondersteboven wordt gehouden![]()
![]()
als je genoegen neemt met 8vijgen ja dan kun je meteen oogstenquote:Op maandag 28 juli 2014 11:35 schreef Burdie het volgende:
Dat is zeker een mooi koord, Dot!
Offtopic, maar is zo'n vijgenboom veel werk? En kan je het jaar na het planten meteen oogsten?snoeien is goed te doen.
ik vind de tomaten meer werk hebben 😉Herinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
Hier zijn zojuist de 4 maanden vaccinaties er weer ingetjoept... Booooh!![]()
Even loeihard gillen, veel kusjes van mama en het was weer over..wel was ze weer heel goed gegroeid!
Ze woog 5350 gram (was 4605) en haar lengte is 61.9 cm (was 58.2) .. Ze zit met haar lengte op de gemiddelden lijn.....
Haar ontlasting perikelen waren normaal, het hoort bij haar leeftijd!We mogen zoetjes aan beginnen met 'vlakke' groente hapjes zoals: bloemkool, sperzieboon en broccoli.
En drinken uit bekertjes, kan niet wachten tot het hier ook kan.. Wat leuk!
* Chanty komt even binnen gehopst om te zeggen dat ze nog leeft
Ik lees en leef trouw mee, maar het lukt me niet om te reageren. 's nachts te moe en overdag de handen volMaar het gaat op zich goed. Of beter gezegd: ik trek het goed, want Lucas spuugt nog steeds veel en is veel wakker overdag en huilt ook nog aardig wat maar dat is sterk te reduceren door hem bij me te houden (handen vol dus).
Inmiddels eerste check-up gehad bij het CB: meneer is vanaf zijn laagste gewicht al 1,4 kilo aangekomen en woog bijna 4700 gram ondanks alle melk die eruit komtHij zat fors boven het gemiddelde lijntje dus de arts was blij dat hij nog wat uitspuugt
Zij dacht dat hij zich overeet en daarom spuugt. Ik weet het niet, denk dat het een combi is met reflux en overeten. Maar als ik hem er eerder af haal dan is hij ook boos en komt het ook retour.
Dyre ik wilde nog even zeggen dat ik het echt top vind hoe je/ jullie het doen
Verder zag ik nog wat lieve babyfoto's van Franny en mabawa
En nu huilt mijn baby weer dus ik ga maar weer doen wat ik de hele dag doe
Probeer later weer in te checken om op anderen ook even te reagerensorry!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p![]()
Chanty fijn dat het goed gaat met julliekan je intussen ook weer wat meer ivm de wond/ het litteken?
Ik heb nog een vraag aan de moeders van wat oudere baby's, wanneer hebben jullie de reiswieg ingeruild voor de wandelwagen/buggy inzet? Kuiken wordt langzaam aan wat te groot voor de reiswieg, en wil eigenlijk het liefst ook rechtop zitten in de reiswieg (). Maar de wandelwagen vind ik nog wel weer erg groot (en ik vind het mentaal ook weer even zo'n dingetje, het kleine gaat er al zo snel af... We hebben net de wieg opgeborgen en hij zit af en toe in de kinderstoel... Stop de tijd????!).
[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 28-07-2014 20:33:35 ]![]()
Ik leef met je mee, Burdie..
. Onze kuikens gaan behoorlijk gelijk op.
Rijst, dat was een goed bezoek aan het cb!
Chanty, wat groeit hij goed! Het is gewoon een gulzig mannetje! En met jouw melkproductie is ook niets mis dus..
Limone, we waren 'gewoon' in Delft (terwijl we in DH wonen). Maar we hebben het afgelopen jaar een soort 'op vakantie in eigen omgeving'-ding. Waarbij we er een sport van maken om redelijk dicht bij huis een vakantiegevoel op te zoeken. En Delft is echt heel leuk. We hadden ook een heerlijk hotelletje. En heel mooi weer..
Morgen ook weer naar cb. I is de laatste weken niet zoveel gegroeid. En dat is volgens mij normaal nu, dat de curve afvlakt. Ze zit nu al een heel poosje in maat 68. We zullen zien..
Wij bij 5.5 maanden Burdie. We wilden hem zo lang mogelijk zo veel mogelijk plat laten liggen op zijn rug, hoe graag hij ook wilde
Chanty, fijn! Hoe gaat het met jou?
Rijst, mooie stats!![]()
![]()
Wij ook bij 5.5 maanden. Ellie kon toen al wel zelfstandig blijven zitten, dat vond en vind ik heel belangrijk.Home is where the O+ is...![]()
Dat zelfstandig blijven zitten, is bij I. nog wat dubieus. Ze zit nog wat onvast/wiebelig, zeker na een tijdje. Dus ik vind het wat lastig te bepalen wanneer je kunt spreken van 'zelfstandig zitten'. Daarom zit ze wel af en toe een kwartiertje in de kinderstoel, waarbij ze dan ook mag 'mee-eten' (oftewel een broodkorst verkruimelen of een tomaat aflebberen), maar lange tijd in een wagen zitten, zou ik nu nog niet doen. Hoeft ook niet overigens, want ze zit nog altijd alleen in de draagdoek. Ik kan me wel goed voorstellen dat zij ook een probleem zou hebben met liggen in zo'n bak. Wipstoeltje in ligstand vind ze ook maar niks."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Hier de overstap gemaakt met 6 maanden en 5 dagenM paste nog wel in de bak maar door draaien en optrekken was dat gewoon geen optie meer.
Rijst wat doet jullie meisje het goed!
Eb L van Chanty ook zeg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |