abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142506136
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

Home is where the O+ is...
pi_142506148
En weer open!

Ja, zonder zuur bekkie! Als Photobucket nou even meewerkt... :(.
  zondag 20 juli 2014 @ 10:08:34 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142506150
Geen zuur bekkie! _O_
pi_142506166
CitronEllie :D O+
pi_142506171
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 10:09 schreef Limone het volgende:
:D
  zondag 20 juli 2014 @ 10:13:14 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142506208
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 10:09 schreef Limone het volgende:
pi_142506269
Whahahahaha ik moest 2 keer lezen voor ik hem door had! CitronEllie O+
pi_142506538
Gelukt! Deze is van afgelopen week, maar ze zat er vanochtend weer eentje weg te werken :D

http://vid1193.photobucke(...)4394_zps4857559e.mp4
  zondag 20 juli 2014 @ 10:40:01 #9
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_142506555
Ok duidelijk. Zal proberen m Nog meer aan te leggen maar kan hem niet dwingen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_142507004
Man, man, als ik die reacties kreeg die Chanty kreeg, was ik even heel boos geworden.

Het gaat om slokjes water, hoeveel kwaads kan daar nou in zitten.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_142507141
Het zijn goed bedoelde reacties. Niemand heeft gezegd dat het kwaad kan, wel dat het met borstvoeding niet aan te raden is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 20 juli 2014 @ 11:35:14 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142507515
Cwen :D!
pi_142507537
Ik weet dat het goed bedoeld is :) .
Maar toch, ik kan me goed voorstellen dat ik, als ik Chanty was geweest en had gedaan wat nota bene een kraamverzorgster heeft verteld, en ik dan zulke reacties kreeg op het geven van kleine beetjes WATER, ik even goed pissig zou worden.
Het is allemaal al zo lastig, je bent zelf nog zo zoekend en dan doe je iets in volle overtuiging dat je er goed aan doet en dan zou ik me ook aangevallen voelen als er opeens allerlei mensen riepen dat het eigenlijk niet goed is wat je doet.
It will set you free
  zondag 20 juli 2014 @ 11:46:29 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142507754
Kraamverzorgsters geven ook 5436 verschillende adviezen is -helaas- mijn ervaring.

Adviezen die hier gegeven worden, zijn volgens mij altijd goed bedoelt :) Het is alleen net de echte wereld: Iedereen heeft een mening over hoe/wat je doet met je baby.
Alleen komen dingen soms harder/anders over via het internet :).
  zondag 20 juli 2014 @ 11:46:37 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142507758
Goed bedoeld, vast. Maar er klinkt een "wij vertellen wel eventjes hoe het moet, want jij doet het fout"- ondertoon in door.

Ik weet ook ineens weer waarom ik in eerste instantie hier niet zo graag mee wilde posten.
KuikenGuppy
  zondag 20 juli 2014 @ 11:59:56 #16
73386 Fazz
onderweg
pi_142508046
Ik heb ook geprobeerd water te geven hoor, maar hij blieft het niet bleek. :')

Het zijn nu wel extreme dagen hè , waarbij je je toch zorgen maakt of je baby wel genoeg vocht binnen krijgt. Ik geloof niet dat er iemand hier is die bedenkt dat het oké is om je kind water te geven in plaats van bv of fv. :)
  zondag 20 juli 2014 @ 12:11:35 #17
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142508368
Ik denk dat de een vooral beter in subtiele posts is dan de ander, maar dat ze allemaal proberen te helpen. ^O^

--

Citroenen! Ik heb me daar lens aan gegeten tijdens de zwangerschap!

Hoe reageerde Ellie op d'r eerste citroen, Cwen? Toen wel een zuur bekkie?

--

Hier is M. uit logeren, want we staan weer radio te maken op de kermis! Maar ze komt zo even langs, dus dan mag ik knuffelen!
pi_142508381
Tja, het moeilijke is met die bv dat herhaaldelijk gebleken is dat het gewoon het beste is om in de beginperiode de productie zoveel mogelijk te stimuleren - en dat is echt kloterig zwaar soms :X.

Maar inderdaad, ik ga ervan uit dat alle adviezen hier met de beste bedoelingen worden gegeven.

Uhm Skip... Doe jij aan olifantendracht? :P
pi_142508697
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:46 schreef Burdie het volgende:
Goed bedoeld, vast. Maar er klinkt een "wij vertellen wel eventjes hoe het moet, want jij doet het fout"- ondertoon in door.

Ik weet ook ineens weer waarom ik in eerste instantie hier niet zo graag mee wilde posten.
Niet meer weggaan hoor! Dat toontje is hier toch niet zo heel vaak meer? Of doe ik het zelf ook altijd de hele dag door en heb ik het helemaal niet door? Dat kan natuurlijk ook! :')
  zondag 20 juli 2014 @ 12:36:56 #20
52229 Chanty
pi_142509088
Het toontje is inderdaad wat belerend :@ Maar ik weet dat het goed bedoeld is en ik heb zoveel gehad aan jullie eerdere steun en adviezen dat ik daar wel doorheen kan prikken O+ En het is ook wel fijn om erop geattendeerd te worden, hoewel het met alle vaak tegenstrijdige info en adviezen links en rechts soms lastig is om de waarheid te vinden. Vooral als je nog niet zo bekend bent met je baby en sowieso zoals ik zoekende bent naar een oplossing van een probleem (het huilen en de waarschijnlijke oorzaak de reflux). Er kunnen altijd tien oorzaken zijn en dat maakt het lastig om te bepalen wat je moet doen.

Goddank is het geen 35 graden meer!
pi_142509267
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 10:39 schreef Cwen het volgende:
Gelukt! Deze is van afgelopen week, maar ze zat er vanochtend weer eentje weg te werken :D

O+
pi_142510028
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:46 schreef Burdie het volgende:

Vind ik weer wat overdreven. Wat andere dames al zeggen we proberen allemaal te helpen. Borstvoeding is gewoon lastig vooral met het oog op langer voeden dan 3 maanden.

Maar goed als we dat niet meer mogen zeggen, dan kunnen we beter het alleen nog maar hebben over kruipende, rollende, beginnend staande baby, lieve foto's en verhalen want dan heeft dit topic ook geen zin. Sorry ik ben chagrijnig vandaag :') dus dit komt sowieso misschien verkeerd binnen maar och mensen. Het jij doet het fout principe is sowieso raar want wie ben ik om te beoordelen dat je het fout aan pakt, en wat is de definitie van fout? Niets is fout..

het staat er rommelig maar ik moest even reageren, maar er staat niet helemaal wat ik bedoel te zeggen :+
♥ J & S
pi_142510042
Noooh! EN kijk ellie nou O+
♥ J & S
pi_142510204
Oh en dot! Het kinderboekenmuseum was tof! We vonden het zelf super leuk maar zelfs J vond het leuk! De kleurtjes op de prenten, geluiden, sfeer! Het was heel gaaf O+. Het leek heel klein maar we zijn uiteindelijk wel uur of 2/3 bezig gehouden

Een aanrader voor iedereen!
♥ J & S
pi_142510978
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:12 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Vind ik weer wat overdreven. Wat andere dames al zeggen we proberen allemaal te helpen. Borstvoeding is gewoon lastig vooral met het oog op langer voeden dan 3 maanden.

Maar goed als we dat niet meer mogen zeggen, dan kunnen we beter het alleen nog maar hebben over kruipende, rollende, beginnend staande baby, lieve foto's en verhalen want dan heeft dit topic ook geen zin. Sorry ik ben chagrijnig vandaag :') dus dit komt sowieso misschien verkeerd binnen maar och mensen. Het jij doet het fout principe is sowieso raar want wie ben ik om te beoordelen dat je het fout aan pakt, en wat is de definitie van fout? Niets is fout..

het staat er rommelig maar ik moest even reageren, maar er staat niet helemaal wat ik bedoel te zeggen :+
Het werkt natuurlijk wel twee kanten op hè? Als 'jullie' (wie zijn dat eigenlijk?) goed bedoeld advies geven, mogen anderen zeggen dat ze de toon onprettig vinden. Om maar eens een Fok!cliché uit de kast te halen: het is een discussieforum. Niet zo lichtgeraakt, hoor! Zonde van je energie.
pi_142511384
Je hebt gelijk hoor Limone, op een forum wat GotC al zegt komen dingen anders binnen dan als je het face to face zegt. Dat is het gevaar van internet.

Ik bedoel het trouwens over het algemeen (niet nu specifiek over het watergebeuren), iedereen zal wel eens een post terug krijgen wat ze misschien niet hoopt te krijgen of verkeerd interpreteert dat ga je gewoon weg niet tegen net als in het 'echte' leven. Iedereen heeft een mening en ik probeer als ik ergens op reageer dit altijd zo vriendelijk mogelijk te doen (want ja, iedereen kan het anders interpreteren) maar eigenlijk is het van de gekke dat je moet nadenken over hoe je iets post. Ik ga er iig vanuit dat iedereen het beste met elkaar voor heeft, zolang je niet begint met "oh wat dom, dat doe je fout, je MOET het zo doen, dan lijken me alle adviezen met goede bedoelingen zijn.

normaal kan ik dit sort dingen aan me voorbij laten gaan, maar wat ik al zei ik ben chagrijnig vandaag waardoor ik hierdoor geprikkeld wordt en dan moet ik van mezelf even reageren
♥ J & S
pi_142511409
Oke, nu genoeg 'gediscussieerd', op naar leuke dingen :+!
♥ J & S
pi_142512586
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:01 schreef klaprooss het volgende:
normaal kan ik dit sort dingen aan me voorbij laten gaan, maar wat ik al zei ik ben chagrijnig vandaag waardoor ik hierdoor geprikkeld wordt en dan moet ik van mezelf even reageren
Jij ook al :D.

Kusjes all around!
It will set you free
pi_142512603
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:37 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Jij ook al :D.

Kusjes all around!
:* kusjekroel!

Hoe gaat je meisje O+ ?
♥ J & S
pi_142513511
quote:

Huuh! Hahaha wat een mopje dat ze daar zo in hapt O+
pi_142515258
Wat een mooie meid ook, prachtig haar O+

De borstvoeding/water-discussie laat ik ook stilletjes aan me voorbij gaan, maar ik kom wel even showen met onze kleine meid die zomaar al (bijna) in maatje 44 past :D

Goed, ze heeft geen handjes meer. Of voetjes. En het zit een beetje ruim... Maar het past :D _NIKKI_, nogmaals bedankt voor je geweldige pakketje! :* En nu zie je de plakkers op haar borst ook meteen niet meer :)

We hebben haar daarna wel in een iets comfortabelere houding lekker ingestopt hoor ;)
  zondag 20 juli 2014 @ 15:59:44 #32
52229 Chanty
pi_142515387
Ach gossie wat een klein poppetje is het ook O+
pi_142515800
Wat een popje Dyre! Fijn dat ze zo goed groeit! Mijn schoonmoeder maakt de inktvisjes voor het MMC. Gezien je woonplaats zou dat er best eentje van haar kunnen zijn :)
Zwanger!
pi_142516006
Oh, wat leuk!

Dat inktvisje is haar allereerste knuffeltje O+
(nouja, we hebben er zat thuis die op haar liggen te wachten, maar dit is echt het eerste knuffeltje dat ze vanaf dag 1 bij haar in de couveuse heeft gehad)
pi_142516036
Ooh Dyre O+ wat een snoepje
pi_142518130
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:36 schreef RunForrestRun het volgende:
Het is allemaal al zo lastig, je bent zelf nog zo zoekend en dan doe je iets in volle overtuiging dat je er goed aan doet en dan zou ik me ook aangevallen voelen als er opeens allerlei mensen riepen dat het eigenlijk niet goed is wat je doet.
Staat wat mij betreft buiten kijf dat wij allemaal wel eens zoekende zijn. Volgens mij wordt daar nu juist ook eerlijk over gepost. Er is echt nergens gezegd dat Chanty iets 'fout' doet. Er wordt alleen iets verteld wat op bijv borstvoeding.com ook wordt uitgelegd. Dat is toch niet belerend? Alleen het delen van bepaalde kennis of ervaring.

De reden dat ik hier mee ben gaan posten is puur omdat ik het fijn vind om ervaringen te kunnen uitwisselen met andere verse mama's en daar mijn voordeel mee te doen. Dus pik eruit wat je kunt gebruiken en laat zitten waar je je niet in kunt vinden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142518254
Wat lief, Dyre. O+ .

En de foto's van de spartelende kindjes van Nikki waren ook weer tof. :) .
  zondag 20 juli 2014 @ 17:33:54 #38
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142518908
quote:

Whahahahaha GOUD! Ze verblikt of verbloost niet!
  zondag 20 juli 2014 @ 17:37:29 #39
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142519034
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:18 schreef klaprooss het volgende:
Oh en dot! Het kinderboekenmuseum was tof! We vonden het zelf super leuk maar zelfs J vond het leuk! De kleurtjes op de prenten, geluiden, sfeer! Het was heel gaaf O+. Het leek heel klein maar we zijn uiteindelijk wel uur of 2/3 bezig gehouden

Een aanrader voor iedereen!
*Grom* Wij wilde vandaag wat leuks gaan doen en ik kon niet meer herinneren wat het ook alweer was wat 'iemand' ging doen. (Was ook vergeten dat jij het was die vroeg om iets leuks :P ) We zijn naar Faunapark Flakee geweest... Een afrader :(
  zondag 20 juli 2014 @ 17:44:50 #40
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142519306
Ohh hoiii L.isa O+ Wat ben je mooi! En gewoon al kleertjes aan, stoere dame!
pi_142519572
L.isa O+
S. 2014
J. 2016
  zondag 20 juli 2014 @ 17:57:28 #42
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142519846
Awww ontlurkt even om te squeeen voor kleine L. O+ wat een popje!
Kwak
pi_142520074
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:37 schreef klaprooss het volgende:

[..]

:* kusjekroel!

Hoe gaat je meisje O+ ?
Goed! Ze is zo makkelijk, huilt weinig en lacht veel, alleen de laatste dagen met die warmte had ze het moeilijk, vooral 's avonds. Madame blieft geen water dus dan maar extra water in de flesjes :+ .
Ben benieuwd hoeveel ze weegt, woensdag mogen we weer naar het CB.

En wij gaan al heel erg merken dat ze wil mee-eten. Smakken als wij aan het eten zijn, lepels en vorken volgen naar je mond, zelf ook lepels willen vasthouden, kijken als wij wat drinken. Misschien dat we toch langzaam met hapjes beginnen. Ik wacht tot Kleintjes terug naar de bieb wordt gebracht, kan ik me goed inlezen.

Hoe gaat het met J-met-de-mooie-ogen?

Dyre, wat een poppetje O+ . Zo met kleertjes aan lijkt ze helemaal niet meer zo klein vind ik.

quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:12 schreef Franny_G het volgende:
Staat wat mij betreft buiten kijf dat wij allemaal wel eens zoekende zijn. Volgens mij wordt daar nu juist ook eerlijk over gepost. Er is echt nergens gezegd dat Chanty iets 'fout' doet. Er wordt alleen iets verteld wat op bijv borstvoeding.com ook wordt uitgelegd. Dat is toch niet belerend? Alleen het delen van bepaalde kennis of ervaring.
Nee, dat an sich niet. Maar de toon kan hier nog wel eens belerend zijn.

quote:
De reden dat ik hier mee ben gaan posten is puur omdat ik het fijn vind om ervaringen te kunnen uitwisselen met andere verse mama's en daar mijn voordeel mee te doen. Dus pik eruit wat je kunt gebruiken en laat zitten waar je je niet in kunt vinden.
Dat sowieso! Ik heb ook echt wel heel veel aan alle discussie hier.
It will set you free
pi_142522627
Oke! hallloooo! Wat een warmte he!

Hillz! Wat stom, wat was er zo niet leuk aan :o?
En ik zag trouwens de Senn zijn verjaardagsuitnodiging wat een leukie is het toch!

Oh wat fijn RFR, dat alles zo goed gaat! Leuk he dat ze steeds meer interesse krijgen in wat er om hun heen gebeurd! Kan daar zo van genieten :)

L.isa! Wat ben je een mooie dame! En ohh met je leuke knuffel en mooie kleertjes! O+

Nikki met haar spetter duo :D!

Hier ging het heel goed, zo goed dat ik J al een week minder medicatie gaf. Helaas is het nu al weer 2 dagen 'mis'. Veel huilen en veel slikken. We zijn vandaag dus weer begonnen met de medicijnen. Tot nu toe gaat dat dus wel weer beter, het is gewoon de tijd nog niet!

Verder even spam van Jibs in de spoiler (museum en een beetje Belle O+)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
  zondag 20 juli 2014 @ 19:47:45 #45
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142524308
Klap!!! :D Die laatste in het Museum! Die is vetkoel! Wat heeft hij toch mooie kijkerts O+

Het was een beetje een kruising tussen een kinderboerderij en volière. Voor sommige beestjes toch wel een beetje kleine hokjes.

Toch nog een half uur rijden en ik had uiteindelijk beter naar de kinderboerderij kunnen gaan verderop in de wijk :')
pi_142525460
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:06 schreef klaprooss het volgende:
Oke! hallloooo! Wat een warmte he!

Hillz! Wat stom, wat was er zo niet leuk aan :o?
En ik zag trouwens de Senn zijn verjaardagsuitnodiging wat een leukie is het toch!

Oh wat fijn RFR, dat alles zo goed gaat! Leuk he dat ze steeds meer interesse krijgen in wat er om hun heen gebeurd! Kan daar zo van genieten :)

L.isa! Wat ben je een mooie dame! En ohh met je leuke knuffel en mooie kleertjes! O+

Nikki met haar spetter duo :D!

Hier ging het heel goed, zo goed dat ik J al een week minder medicatie gaf. Helaas is het nu al weer 2 dagen 'mis'. Veel huilen en veel slikken. We zijn vandaag dus weer begonnen met de medicijnen. Tot nu toe gaat dat dus wel weer beter, het is gewoon de tijd nog niet!

Verder even spam van Jibs in de spoiler (museum en een beetje Belle O+)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn dat het leuk was! Ik kom er bijna dagelijks langs, maar ik ben er nog nooit binnen geweest :@ En wat hij al goed op z'n buik! Sterk ventje!

En hier hetzelfde met de medicijnen. We hadden nog 1 zakje Nexium en de huisarts is op vakantie, dus we moesten naar de vervanger om nieuwe te halen en het ging erg goed dus we hebben even wat minder gegeven, maar het is gelijk weer mis. Veel zure spuugjes, ontroostbaar huilen. Morgen dus even toch maar naar de vervanger.

Chanty, vergeet zelf ook niet extra te drinken he :) En dan liever geen accuzuur :P
pi_142525886
Oudleerling van me die paar jaar geleden eindexamen heeft gedaan, zat in het vliegtuig. Hoor het nu pas.
pi_142526413
quote:
9s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:22 schreef Franny_G het volgende:
Oudleerling van me die paar jaar geleden eindexamen heeft gedaan, zat in het vliegtuig. Hoor het nu pas.
;( sterkte :*
pi_142526435
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:56 schreef Dyre het volgende:
Wat een mooie meid ook, prachtig haar O+

De borstvoeding/water-discussie laat ik ook stilletjes aan me voorbij gaan, maar ik kom wel even showen met onze kleine meid die zomaar al (bijna) in maatje 44 past :D

Goed, ze heeft geen handjes meer. Of voetjes. En het zit een beetje ruim... Maar het past :D _NIKKI_, nogmaals bedankt voor je geweldige pakketje! :* En nu zie je de plakkers op haar borst ook meteen niet meer :)
[ afbeelding ]

We hebben haar daarna wel in een iets comfortabelere houding lekker ingestopt hoor ;)
Ahh Dyre wat lief! Ik vond de kleertjes al zo klein en dan zijn ze zelfs nog groot voor haar. Wat een mooi minimeisje. O+

Franny wat verdrietig. :*
pi_142526665
Het komt zo dichtbij, omdat ik ook die ouders heb ontmoet destijds en als je daar dan nu aan denkt...
En gewoon een ontzettend lief meisje dat graag arts wilde worden. Het is gewoon iets waar geen woorden voor zijn. Verder niet zo relevant voor hier. :* .
  zondag 20 juli 2014 @ 20:38:48 #51
52229 Chanty
pi_142526787
Die tweede foto van Jibbe :D _O- En die ogen O+

Zelf drinken zit wel goed Dot, haal zeker wel 3 liter op een dag.

Franny :* Dat komt zo toch altijd heel dicht bij, het is ook zo onvoorstelbaar allemaal...
pi_142528697
Ik vind J zo leuk klap!
Dat guitige snoetje van 'm O+

Franny :*
Dat komt gewoon even hard aan
  zondag 20 juli 2014 @ 21:31:38 #53
73386 Fazz
onderweg
pi_142529372
Wat schattig Cwen :D

Dyre, wat een popje O+ Fijn dat ze zo goed groeit :)

Leuke foto's Klap!

Franny, heel verdrietig :* Als dit soort 'rampen' echt een gezicht voor je krijgen komt het toch altijd nog even harder binnen :'(

Vandaag heeft F z'n eerste festival ervaring gehad 8-) We zijn er misschien een uurtje geweest maar ik vond het al heel wat. Ik had hem in de draagzak en had voor daar een kleedje meegenomen. Naast me zat een stel met een baby van 2 weken :o Het was niet eens hun eerste festival zei de moeder :o Toen de band weer begon zijn we gegaan, ik vond het geluid aan de harde kant en had geen gehoorbeschermers oid voor F. Misschien wel goed om me in te verdiepen, voor een volgende keer :)
  zondag 20 juli 2014 @ 21:35:24 #54
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142529529
Jeetje Franny :* Wat Fazz ook zegt. Voor jou heeft deze ramp een gezicht gekregen :'(

En de Feest F van Fazz O+
Online kan je goede beschermers kopen voor kindjes. In winkels is het meestal pas rond oud & nieuw.
pi_142530021
Dyre, wat lief! O+

Jibbe O+. Wat een leuke vent is hij toch!

Franny, zo komt het idd ineens dichtbij. Naar zeg :X
pi_142530879
Ach jeetje Franny. ;(
pi_142532109
Jibbe<3 wat een prachtige ogen
pi_142532220
Wat een lieve reacties O+ !!

Franny wat naar :*
♥ J & S
pi_142543583
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:56 schreef Dyre het volgende:

O+ Mooi kindje is het toch. En wat lief van Nikki, die kleertjes!

J! Volgens mij heeft hij veel humor, klap. :D
pi_142544081
OMG
SPOILER
pi_142544226
SPOILER
  maandag 21 juli 2014 @ 09:48:55 #62
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142544646
Cwen :o :(!

Franny, wat ontzettend verdrietig ;(
  maandag 21 juli 2014 @ 10:27:49 #63
73386 Fazz
onderweg
pi_142545457
Cwen :( waardeloos zeg -O-

De Ouders van nu babybox, is dat een leuke? Kreeg net een mailtje dat ik die zou kunnen aanvragen.
Om nu zomaar weer m'n gegevens door te geven zie ik niet zo zitten, tenzij het de moeite waard is natuurlijk :+
pi_142545477
Oh, Cwen, dat zou balen zijn! Hopelijk valt het mee...

Ons hondje moet toch vanmiddag naar de dierenarts. Ik heb hem gelukkig dus nog het hele weekend kunnen zien, maar hij eet niet meer en als hij rent krijgt hij een aanval en valt hij al stuipend om. Het is dus echt wel beter voor hem ;(

En ik wil nu iets vrolijkers typen, maar ik kan even niks bedenken :{ Ja, Stip heeft in het grote zwembad gezwommen in zo'n heerlijk onverantwoorde gele band. Even wennen aan de temperatuur, maar toen vond hij het heeerlijk! Wel maar heel kort, want anders vond ik hem te snel afkoelen.
pi_142545708
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:27 schreef Fazzoletti het volgende:
Cwen :( waardeloos zeg -O-

De Ouders van nu babybox, is dat een leuke? Kreeg net een mailtje dat ik die zou kunnen aanvragen.
Om nu zomaar weer m'n gegevens door te geven zie ik niet zo zitten, tenzij het de moeite waard is natuurlijk :+
Als je die zwangerbox al van hen had, dan hebben ze je gegevens toch wel. :+

Ach Dot. Wat verdrietig van het hondje. ;( Ik word helemaal sip van dat als hij rent hij een aanval krijgt. Dat is hondonwaardig, maar wel verdrietig voor jullie. Sterkte.

Is zo'n gele band onverantwoord, ja? :@ Ik dacht er één te kopen voor de vakantie. Uit jeugdsentiment...
pi_142545830
Dot wat vervelend voor jullie hondje. Maar waarschijnlijk wel beter zo dan dat ie echt zou lijden.
En lekker gezwommen met stip. Heerlijk he! En zon gele band is echt niet onverantwoord hoor. Maar als je iets wil waarin stip wat meer contact heeft met het water als in zon babyfloat kan ik een swimtrainer aanraden. Die heb ik bij de oudste veel gebruikt. Bij Eline dan weer niet, die vind het fijner gewoon vast gehouden te worden in het water.
pi_142546151
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:37 schreef Limone het volgende:

[..]

Ach Dot. Wat verdrietig van het hondje. ;( Ik word helemaal sip van dat als hij rent hij een aanval krijgt. Dat is hondonwaardig, maar wel verdrietig voor jullie. Sterkte.

Is zo'n gele band onverantwoord, ja? :@ Ik dacht er één te kopen voor de vakantie. Uit jeugdsentiment...
Zijn niet onverantwoord hoor limone maar de baby heeft vaak maar weinig contact met het water. Alleen benen en billen en kan vaak met z'n handen niet bij het water om lekker te spetteren. Het enige wat ie kan is een beetje hangen.
Als je bijvoorbeeld een swimtrainer neemt dan ligt de baby wat meer in het water, kan zelf al echt wat 'zwemmen' en wat ik erg fijn vind is dat ze met de handen in het water kunnen en dus lekker kunnen spetteren of achter een balletje/eendje aan oid. Meer contact met het water dus. Maar als je een babyfloat afwisselt met zelf vasthouden is er ook echt niks aan de hand hoor en zullen baby's zich echt wel vermaken.

Oh en als je een babyfloat koopt, koop niet een hele grote/brede dan moet je zelf nog bijna moeite doen om fysiek contact met je kind te hebben omdat de afstand zo groot is. En die kleine hebben echt genoeg drijfvermogen hoor.

(Wat ik wel zielig vind is als ouders hun kind een uur achter elkaar in zon band laten zitten..)
pi_142546571
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:37 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja, volgens mij alleen dat als ze wat groter zijn zichzelf om kunnen gooien. Maar ik snap sowieso mensen niet die hun kind daarin alleen laten dobberen. En een heel uur in zo'n apparaat lijkt me idd niet heel prettig zitten.

Ik ga eens kijken naar zo'n swimding! Hij vindt water wel erg leuk idd!
pi_142546940
Ja inderdaad en juist als ze wat groter zijn is zon babyfloat helemaal niet meer leuk voor een kind want dan willen ze helemaal vooruit. Vanaf dat ze kunnen lopen adviseer ik dan ook vleugeltjes of een puddlejumper of iets in die trant. Iets wat ze ook aan kunnen houden als ze op de kant zijn (zodat als ze weglopen als je twee seconden niet kijkt ze in ieder geval blijven drijven mochten ze het water in gaan)
pi_142548256
cwen wat een rot nieuws.
Dot ook al geen leuk nieuws niet leuk als huisdieren ziek zijn en je ze moet laten inslapen.
Franny vreselijk als het echt een gezicht voor je krijgt. Je zwaait leerlingen uit en bij sommige heb je het idee die gaan helemaal goed terecht komen.

Die ellie die een citroen eet O+
J. ibbe O+
Bijna rollend jongetje van Nikki O+

Ik hoop vandaag ook eindelijk wat van de Da te horen de uitslagen waren nog steeds niet binnen en net kotste een andere kat over mijn voeten blegh. En ik "ken" ook 2 mensen die in het vliegtuig zaten. Omdat ik telkens maar vervang zie ik heel veel mensen die echt kennen is een groot woord maar toch krijgt het voor mij zo ook een gezicht.
pi_142549167
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:52 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Zijn niet onverantwoord hoor limone maar de baby heeft vaak maar weinig contact met het water. Alleen benen en billen en kan vaak met z'n handen niet bij het water om lekker te spetteren. Het enige wat ie kan is een beetje hangen.
Als je bijvoorbeeld een swimtrainer neemt dan ligt de baby wat meer in het water, kan zelf al echt wat 'zwemmen' en wat ik erg fijn vind is dat ze met de handen in het water kunnen en dus lekker kunnen spetteren of achter een balletje/eendje aan oid. Meer contact met het water dus. Maar als je een babyfloat afwisselt met zelf vasthouden is er ook echt niks aan de hand hoor en zullen baby's zich echt wel vermaken.

Oh en als je een babyfloat koopt, koop niet een hele grote/brede dan moet je zelf nog bijna moeite doen om fysiek contact met je kind te hebben omdat de afstand zo groot is. En die kleine hebben echt genoeg drijfvermogen hoor.

(Wat ik wel zielig vind is als ouders hun kind een uur achter elkaar in zon band laten zitten..)
Oh zo'n swimtrainer ziet er heel goed uit! Ik denk dat M. die zeker leuk vindt.
pi_142550850
Hier is het licht net uitgegaan wat een regen ineens zeg.
En onze kat blijft hopelijk nog heel lang leven. Hij had een ontsteking in zijn kaak en geen tumoren *O*
  maandag 21 juli 2014 @ 13:35:03 #73
52229 Chanty
pi_142550973
Cwen klote is dat die onzekerheid steeds ;( Hopelijk valt hij buiten de boot deze keer :*

En Dot fijn dat je nog even van hem hebt kunnen genieten, sterkte :*

Beetje vrolijk nieuws: Lucas is vandaag een maand oud! :o Aan de ene kant denk ik: huh?! Ik ben toch pas net bevallen en aan de andere kant lijkt het heeeeel lang geleden en is Lucas echt al eeuwig hier :D

Nou ja, fotospam dan maar :P

En omdat Lucas toch 1/4 Duits bloed heeft, hier met zijn Deutsche Grundlichkeit kapsel :+

pi_142551015
Wat kijkt hij helder chanty O+
pi_142551064
Toen wij een paar jaar geleden in Duitsland zwommen met oudste kwamen ze ons vragen waar wij zo'n band gekocht hadden. Die vonden de swimtrainer helemaal niets.

:W Tijden niet meegepost wegens tijdgebrek en meh, maar toch even nog zwaaien voor de laatste paar weken.

V. loopt!!! Ze gaat staan, loopt, valt om, kruipt verder, of gaat weer staan en loopt verder, maar ze heeft het door. Net zoals nee schudden, in haar handen klappen, zwaaien.. Het is zo'n heerlijk poppetje. En nog best klein geloof ik, we zitten nog steeds in maatje 68. Al is het pakje maat 74 wat ik voor haar gemaakt hebt wel precies goed..
pi_142551926
O+ Lucas.
  maandag 21 juli 2014 @ 14:06:56 #77
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142552169
10kg grens voorbij *O*

En hoi L.ucas O+

[ Bericht 34% gewijzigd door GotC op 21-07-2014 14:28:07 ]
  maandag 21 juli 2014 @ 14:22:15 #78
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_142552745
Wat een mooi ventje Chanty O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_142555747
Prachtige L.ucas! Hij kijkt echt heel pienter!

De kleur ogen van J.ibbe is bijzonder, klap. Ze knallen van het scherm!

Tienkilogrens voor T. Stoer! :7 .

Goed idee, die swimtrainer! Wil ik ook, wil ik ook! O+ .

Bedankt voor het meeleven allemaal. Heb zojuist met een paar collega's gesproken aan de telefoon en naar wat foto's gekeken van mijn oud-leerlinge. Het hakt er echt in. Zo'n levenslustige, lieve meid met zo'n mooie toekomst voor zich. Het is niet te bevatten. Gelukkig lees je dat de inzittenden van het vliegtuig waarschijnlijk heel snel bewusteloos zijn geraakt en dat ze dus weinig geleden hebben. Dat hoop ik maar, is nog iets van troost voor de nabestaanden.

Verder ging ik naar het stadhuis om de identiteitskaart te regelen. Daar heeft I. even gespeeld met een jongetje van haar leeftijd. Dat ging lekker: ze pakte meteen zijn speeltje af, jongetje ging huilen, geeft ze 'em letterlijk een aai over z'n bol. :D .

De moeder vond het prachtig. Volgens haar horen meisjes jongetjes te overrulen. Girl power! *O* . :P .
  maandag 21 juli 2014 @ 15:37:15 #80
52229 Chanty
pi_142555856
Lucas en ik zijn net voor het eerst met de tram naar het stadshart geweest om een voedingsbeha te scoren bij de prenatal en een cadeautje voor papa want die is jarig vandaag. En het ging goed *O* hij sliep de hele tijd in de wagen O+ meestal is hij namelijk wakker in de kinderwagen want hij moet alles zien :+

Ik ben best trots op mezelf vind het toch wel spannend zo'n eerst uitje :')

En 10 kilo gotc :o *O*
  maandag 21 juli 2014 @ 15:39:03 #81
52229 Chanty
pi_142555931
Aai over de bol :D O+
pi_142556006
Lekker op pad, Chanty. Fijn hoor!
pi_142556072
Girl power van I
Chanty klinkt als een geslaagd uitje.
Gotc alweer een 20ponder wauw is hij ook lang? Ik sjouw mij al een breuk met sac heb ik het idee. Die kan ik met mc amper nog tillen.
  maandag 21 juli 2014 @ 15:45:04 #84
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142556189
Heerlijk Chanty! En gefeliciteerd met je man, zijn eerste verjaardag als papa O+

FR, hij is 73.5 cm dus valt nog mee :+

I. O+ Aai over de bol tijd!
pi_142556280
Dat valt idd mee gotc
  maandag 21 juli 2014 @ 15:55:39 #86
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142556685
En til je nog met mc FR? :o Die laat ik al maanden in de auto.
pi_142556745
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:55 schreef GotC het volgende:
Eigenlijk nooit maar soms als ze naar mijn ouders gaat moet de mc mee en dan til ik haar met mc naar hun deur. Wij hebben een base in de auto dus de mc kan gewoon blijven staan gelukkig.
pi_142556752
L.ucas! O+ met je mooie haren!

EN mooie stats voor T O+!

Aai over de bol :D
♥ J & S
  maandag 21 juli 2014 @ 16:05:42 #89
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142557167
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:55 schreef GotC het volgende:
Wij nog wel maar komt niet zo vaak voor dat we met de auto gaan dat scheelt wel.

Mooie stats al 10! kg

L. O+

Dat aaitje O+
pi_142558991
hihi Lucas met z'n Duitse kapsel! :D O+ Die eerste foto is om in te lijsten.

De mc is hier maar een paar keer uit de auto geweest. Iedere keer als ik haar tussen de autogordels heen wurm, voelt het net alsof ik zo'n bibberspiraal aan het doen ben. :7
pi_142559881
Wat een mooierds kwamen er langs zeg!
En goed van je uitje Chanty, wordt je toch weer een beetje meer mens van :). Hoop dat het je goed doet.

Sterkte voor meerderen hier die (in)direct bekenden op de rampvlucht hadden. :*

M'n leidinggevende is net langsgeweest om te praten over weer aan het werk gaan. Zou 1/8 al weer moeten. Zonder echt overleg opperde ze al ziekmelden en dan per september langzaam opbouwen. :'( haalt de druk om te moeten er wel een stuk af, wel opluchting. Kijken hoe het dan via bedrijfsarts en UWV gaat. Hoop zo dat ik nu op een gezonde manier weer terug kom.
pi_142563944
Kursor fijn dat zelf meedenkt.
pi_142568191
Kursor wat fijn dat je zo'n meedenkende leidinggevende hebt. Ik hoop dat de Arbo arts net zo meedenkend is.

Gotc *O* voor 20 ponder T.

Franny wat moet dat schattig zijn geweest, zo'n I die een leeftijdsgenootje een aai over zijn bol geeft. O+

Maxi-Cosi laten wij nooit in de auto, maar wij hebben dan ook wel 2 Easybase gevallen, want dat gehannes met die gordel x2 trok ik niet. :+

Ik heb net mijn fietsenplan fiets opgehaald. En ik vind 'm zo vet. *O* En L. was er ook blij mee. :)
SPOILER
pi_142568462
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kursor wat fijn dat je zo'n meedenkende leidinggevende hebt. Ik hoop dat de Arbo arts net zo meedenkend is.

Gotc *O* voor 20 ponder T.

Franny wat moet dat schattig zijn geweest, zo'n I die een leeftijdsgenootje een aai over zijn bol geeft. O+

Maxi-Cosi laten wij nooit in de auto, maar wij hebben dan ook wel 2 Easybase gevallen, want dat gehannes met die gordel x2 trok ik niet. :+

Ik heb net mijn fietsenplan fiets opgehaald. En ik vind 'm zo vet. *O* En L. was er ook blij mee. :)
SPOILER
Mehehe :D Dat klinkt echt ENROM!

Mooie fiets hoor! En wat leuk om L. (weer) eens te zien.

Kursor, sterkte! Als ik je post zo lees, denk ik dat het een heel verstandige keuze is. Fijn zo'n leidinggevende!
  maandag 21 juli 2014 @ 20:23:38 #95
73386 Fazz
onderweg
pi_142569258
Chanty, wat een knapperd met dat mooie haar O+

Gotc, 10 kg :o

Schattig Franny :D

Kursor, fijn dat er zo met je meegedacht wordt. :)

Mooie fiets Nikki!

Zo, vandaag wel gelukt om een pasfoto van F te maken voor z'n paspoort :) Vrijdag was ik ook al naar een winkel geweest maar daar moest F in een bumbo zitten voor de foto :{ Dat vond hij dus helemaal niets, het zag er ook zo zielig uit zo met dat zware hoofdje... Vandaag dus eerst even gebeld hoe ze hier de babyfoto's maakten, nu zat ik op de stoel naast hem en hield hem vast. Binnen 2 minuten was het gepiept *) nu nog het paspoort aanvragen, vriend is in buitenland voor werk en heb volgens mij ook zijn paspoort nodig
  maandag 21 juli 2014 @ 21:09:31 #96
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142571670
Oh, wat een mooie baby's hier toch! O+

En gave fiets, Nikki!

Ik krijg het verder niet goed meer bijgelezen, laat staan gepost. Nora heeft besloten om haar laatste dagen als baby te spelen voor plakbaby :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142571697
Goede fiets, Nikki!! En L staat er zo schattig bij.

Fazz, ik heb het dus ook net gedaan. Id kaart zal niet heel anders zijn dan paspoort. Je hebt kopie van paspoort van je vriend nodig en zijn handtekening op het aanvraagformulier.
pi_142571973
L ziet er overigens niet uit op die foto. Mijn schoonvader had haar outfit samengesteld. :') O+

Fijn dat de foto gelukt is Fazz. Wat een onzin dat zo'n minibaby in de Bumbo moest. -O-

Sylver succes met je plakbaby.
  maandag 21 juli 2014 @ 21:18:17 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142572093
Fazz, je vriend moet zelfs bij de aanvraag aanwezig zijn.
KuikenGuppy
  maandag 21 juli 2014 @ 21:19:01 #100
73386 Fazz
onderweg
pi_142572144
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:10 schreef Franny_G het volgende:

Fazz, ik heb het dus ook net gedaan. Id kaart zal niet heel anders zijn dan paspoort. Je hebt kopie van paspoort van je vriend nodig en zijn handtekening op het aanvraagformulier.
Oke dus toch, dat formulier hebben we wel al ingevuld ja :)
  maandag 21 juli 2014 @ 21:19:47 #101
73386 Fazz
onderweg
pi_142572195
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:18 schreef Burdie het volgende:
Fazz, je vriend moet zelfs bij de aanvraag aanwezig zijn.
Serieus? :o
  maandag 21 juli 2014 @ 21:31:58 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142572878
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:19 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Serieus? :o
Bij ons in de gemeente moest dat wel ja. Ik denk dat het per gemeente verschilt?
KuikenGuppy
pi_142572883
Mijn vriend was er niet bij, bij de aanvraag. Alleen zijn handtekening en kopie van paspoort was genoeg. Maar misschien is dat bij paspoort dan toch anders?
  maandag 21 juli 2014 @ 21:38:41 #104
73386 Fazz
onderweg
pi_142573270
Hmmm oke, ik vond dit op de website van m'n dorpie

quote:
Meenemen

U moet zelf langskomen op het gemeentehuis voor het aanvragen van een nieuw paspoort. U neemt mee:

* 1 goedgelijkende kleurenpasfoto die voldoet aan de pasfoto-eisen
* al uw reisdocumenten (paspoort en ID-kaart), ook als deze verlopen zijn.
* de kinderen voor wie u een eigen paspoort aanvraagt
* als u nog geen 18 jaar bent en een paspoort wilt aanvragen heeft u schriftelijke toestemming van beide ouders of voogd nodig. Zij moeten het Toestemmingsformulier voor minderjarige (pdf, 26kB) ondertekenen. Ook moeten de paspoorten en/of identiteitskaarten van beide ouders/voogd getoond kunnen worden
Wat gek dat het dan verschilt per gemeente :?
pi_142573384
Op het aanvraagformulier dat wij van tevoren thuis hebben ingevuld, stond het ook uitgelegd.
  maandag 21 juli 2014 @ 21:45:39 #106
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_142573649
Hier hoeft dat ook niet. Dat formulier van toestemming en zijn paspoort waren hier voldoende.
Ik lees wel mee, maar kom gewoon niet aan reageren toe. De afgelopen weken waren vooral rennen van het een naar het ander. Nu het vakantie is voor de oudsten wordt het misschien beter.

Chanty wat een schatje O+ (die laatste foto _O- )

Nikki mooie fiets! En gaaf die kleurige stoeltjes!

Dyre wat fijn dat ze kleertjes aankan! Klein moppie O+

Ik zag ook nog andere leuke foto's.

En de dames die bekenden in het vliegtuig hadden zitten :* dan komt zoiets toch wel ineens dichtbij...

Vandaag Elin gewogen en ze is nu 4560 gram. Groeit precies op het gemiddelde. Sinds vorige week maken we de voeding dikker met nutriton en sindsdien heb ik me nog niet weer hoeven omkleden *O* En ook niet veel mondjes terug meer. Alleen is ze met dit weer enorm aan het rommelen met de flessen....
Afgelopen vrijdag (mijn rijkdom O+ )
SPOILER
pi_142574248
Kursor, wat fijn dat je lg meedenkt. Maar moet jij officieel 1/8 beginnen dan? Ik moet officieel 5/8 beginnen en we waren toch tegelijkertijd uitgerekend, en jij liep langer overtijd dan ik toch? Of was je 6 wkn voor UD gestopt met werken?

Ik heb 3 weken vakantie achter m'n verlof aangeplakt en moet dus de 25e weer beginnen. Ik kijk er ontzettend tegenop. Het idee alleen al dat ik nog 'maar' 5 weken vrij ben maakt me misselijk. Ik ben nog zo in de weer elke dag met E2 en ik voel me nog niet lekker in m'n vel zitten...
Morgen ga ik E2 showen op m'n werk... Aan de ene kant wel leuk maar aan de andere kant kijk ik er ook tegenop ;(

Maargoed, genoeg ego. Ohja, en de fles pakken blijft ze vertikken. Ja, bij een d'r Brown fles drinkt ze 20ml in een uur tijd. We blijven oefenen maar soms voel ik me er verdrietig om dat het zo moeizaam gaat.
Tralalalaaa
  maandag 21 juli 2014 @ 22:06:37 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142574798
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:38 schreef Fazzoletti het volgende:
Hmmm oke, ik vond dit op de website van m'n dorpie

[..]

Wat gek dat het dan verschilt per gemeente :?
Misschien heb ik het verkeerd begrepen dan ;) wij waren er in elk geval sowieso samen.
KuikenGuppy
pi_142575641
Oh, goed dat het hierover gaat! Wij wilden misschien vrienden opzoeken in Frankrijk en ik had nog helemaal niet aan een IDkaart gedacht :@ Heb meteen maar even een afspraak gemaakt :)

Hobbesje, wat een rijkdom idd! O+

Wat vervelend dat het nog niet lukt met de fles TAP! Misschien voelt ze dat het nog niet echt hoeft ;)

En mooie L.ucas O+
pi_142586447
Sylver, gefeliciteerd!! *O*

Oh, en werk van ML lijkt nu goed te gaan... Maar we houden nog even onze adem in.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:38:44 #111
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142586724
Sylver!! Gefeliciteerd!! *O*

En Kursor wat super dat ze zo goed meedenken met je :*
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:53:19 #112
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142586960
Sylver! Feli met je meisje O+
Ik kom even binnenvallen met een vraag. Kan er ook het nazibureau voor bellen, maar vraag het liever eerst hier :@

Ga eens met je tong over je tanden, onder je lip. Daar zit een klein riempje waar je lip vast zit aan je tandvlees. (Geen idee hoe het heet :@ ) Bij de Senn is dat riempje heul lang en groeit tussen zijn voortandjes door. Sinds een aantal maanden wordt daar heer erg op gelet bij kleintjes omdat de borstvoeding daarom moeilijk kan lukken (voila, hebben we daar ook gelijk antwoord op)

Maar... Wat moet ik nu. Hij zou er een spraakgebrekje door kunnen krijgen. Maar omdat dr Senn 11 maanden is komen we niet verder dan MAAAMAAAAAAMAAAAA en WHAAAAHAHAWA enzo ;)

Wanneer zou ik daar iets aan moeten laten doen?
pi_142587313
Hilz, in essentie zo snel mogelijk, want dan heeft hij er het minste last van. Het heet een lipriempje en kan zeker bij kleintjes nog makkelijk gekliefd worden.

Ellie heeft trouwens ook een flinke ruimte tussen de voortanden en ik twijfel aan haar lipriem, maar omdat zij wel goed kan drinken heb ik besloten er maar niet naar te kijken.
pi_142587382
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:53 schreef Hilzillah het volgende:
Sylver! Feli met je meisje O+
Ik kom even binnenvallen met een vraag. Kan er ook het nazibureau voor bellen, maar vraag het liever eerst hier :@

Ga eens met je tong over je tanden, onder je lip. Daar zit een klein riempje waar je lip vast zit aan je tandvlees. (Geen idee hoe het heet :@ ) Bij de Senn is dat riempje heul lang en groeit tussen zijn voortandjes door. Sinds een aantal maanden wordt daar heer erg op gelet bij kleintjes omdat de borstvoeding daarom moeilijk kan lukken (voila, hebben we daar ook gelijk antwoord op)

Maar... Wat moet ik nu. Hij zou er een spraakgebrekje door kunnen krijgen. Maar omdat dr Senn 11 maanden is komen we niet verder dan MAAAMAAAAAAMAAAAA en WHAAAAHAHAWA enzo ;)

Wanneer zou ik daar iets aan moeten laten doen?
Ik hoorde ergens dat het lipbandje ook regelmatig vanzelf scheurt tijdens het spelen oid. Maar je zou de KNO afdeling van het Ikazia eens kunnen bellen om te vragen tot wanneer ze het zonder narcose doen. Dan is het namelijk een kwestie van 1 knipje.

Gefeliciteerd Sylver! *O*
pi_142587618
Volgens mij ook zo snel mogelijk. Dan hebben ze er het minst last van. Mijn neefje J.asper heeft het ook en daar is niets aan gedaan. Die is nu 11 en heeft al heel wat spraaklessen erop zitten.
pi_142587712
Hier heb ik het idee dat het aan de bovenkant zo is. Er schijnt bij ons in de buurt een tandarts te zijn die het met een lasertechniek aan kan passen. Is het zo goed als pijnloos. Maar ik heb nog steeds de stap niet genomen om er ook echt achteraan te gaan, omdat ik mij afvraag wat de problemen later kunnen zijn. (ik had wel iets gelezen over tandproblemen op latere leeftijd).

En ik zou ook niet goed weten waar te moeten beginnen als ik er iets mee zou willen doen. Het is namelijk in een evaluatiegesprek met de laktatiekundige ter sprake gekomen, maar die heeft toen natuurlijk niet kunnen kijken. En om nou bij zo'n iemand aan te komen en het is uiteindelijk toch niet zo, dan zou ik mij ook erg schamen.

Maar ik vermoed dat het hier ook de reden is dat bv uiteindelijk niet gegaan is zoals ik zou willen.naast dat ik door het idee dat ze echt niet genoeg binnenkreeg ook ietwat onzeker en hysterisch werd.:')
pi_142587878
Ik zou toch laten kijken hoor Laiv, als je twijfelt! Niks te schamen aan, je wilt toch gewoon het beste voor V? :)
pi_142587993
Ik denk dat ik die tandarts ook nog wel ga bellen, vooral omdat ik het idee heb dat oudste hetzelfde probleem heeft..

Als ik bij hem kijk eindigt het lipbandje tussen het "begin" van zijn boventanden. Hij heeft ook een spleetje ertussen. Jongste heeft dat volgens mij ook als ik het goed herinner, maar nu haar tandjes alweer verder door zijn zou ik nog eens moeten kijken hoe het eruit ziet.
pi_142588041
Hmz, misschien moet ik het dan toch ff vragen op 't cb volgende week... Hoewel, ik ga wel naar m'n lk, daar heb ik toch wat meer vertrouwen in. Zij heeft ook een winkel, dus kan gewoon langslopen, zo tof!

M'n man heeft ook enorme spleet tussen zn boventanden en ook het lipriemprobleem. Bv was voor zn moeder ook een kriem... Dus wie weet is het erfelijk.
pi_142588050
Ik zie trouwens net dat het laseren niet alleen in Groningen, maar ook in Breda wordt gedaan door een tandarts.
pi_142589557
Wat een hoop problemen zeg met lip- en tongriempjes. Als vroegtijdig verhelpen eenvoudig is, zou ik zeggen doen. (M'n broertje heeft ook een flinke tongriem, wedstrijdje tong uitsteken won ik met gemak; puntje van z'n tong komt niet voorbij z'n voortanden...vraag me af of het nog steeds zo extreem is of vanzelf wat is gescheurd).

Cwen, bedacht me dat ik gister niet op je onheilspellende bericht had gereageerd. Maar lees nu gelukkig een voorzichtig positief berichtje. Zou jullie wel eens mee mogen zitten :*

TAP, ik ben inderdaad 6 weken vantevoren gestopt, dus daarom zou ik 1/8 alweer aan de slag moeten. Langer doorwerken was echt geen optie (en nu ook eigenlijk een week of 3/4 te lang doorgegaan). Zat er dik in dat 10 weken hetsteltijd te weinig zou zijn, maar moeilijk om aan toe te geven. Vervelend voor je dat het bij jou ook als 'zwaard van Damocles' voelt. (Ik vind m'n werk echt heel leuk, maar heb niet het idee dat ik het nu goed zou kunnen doen; zowel praktisch als qua denken.)

Jullie reacties doen me goed. Voel mezelf echt zo'n enorme aansteller, maar ik weet ook dat dit beter is. M'n eigen grenzen respecteren is nog flink moeilijk. Ging in zwangere staat beter. Mis dat gevoel wel; ook m'n buik trouwens. Wil m'n vertrouwde lijf weer terug (borstvoeding uitgezonderd). Kleine J groeit super, nu net zo zwaar als mijn overtollige kilo's ;) ; 5055 gram. 57cm lang. Lekker stevig! Ben ik van de oudste echt niet gewend. Die zit nog steeds op ondergewicht. CB vpk was tevreden met haar en met mij. Fijn :). Wel lichte voorkeurshouding en ertussen relaxed kind. Ze heeft nog tot de volgende afspraak om d'r koppie op te tillen anders mogelijk fysio. Ze kan het een beetje, maar doet het zelden, op je buik gelegd worden nodigt toch uit tot slapen ;).
lekker hak-op-de-tak-verhaal, maar kom er niet echt lekker uit. Zou graag mee willen schrijven, maar het lukt me niet :@ en dat zit me dwars. Kan hier al niet fatsoenlijk op mensen reageren, irl...zucht
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:49:59 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142589665
Wat doet J het goed zeg Kursor O+!
KuikenGuppy
  dinsdag 22 juli 2014 @ 13:31:43 #123
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142593466
Ik ga idd maar regelen dat het zsm gebeurd. Was hier vandaag een vrouw die had ook zo'n kort lipriempje en die heeft een spleet tussen de tanden waar je U tegen zegt. Ze zei ook dat het daar van kwam en dat ze bij haar er nooit iets aan gedaan hebben omdat het niet nodig was. Ook maar even informeren bij de tandarts in Breda die Laiv aanhaalde. Als dat minder pijnlijk is wil ik daar best naartoe rijden om het te laten doen.

Kursor, Ik heb niet helemaal meegekregen wat er speelt, maar gewoon :*

Het lijkt wel of mijn zwangerschapsdementie nu op zn hoogtepunt is... Damn... Ik onthou helemaal NIKS! Bloed irritant! Ondertussen is mijn dikbil op zijn vrachtwagen zo mobiel als de pest en maakt er een sport van om als ik even niet kijk, alle boeken uit de kast te trekken, het modem en de playstation te vermorzelen en de spiegel van de muur te trekken. Maar het is wel uber schattig om hem steeds voorbij mijn computer 'hok' te zien rijden O+
pi_142594215
Kursor, zo herkenbaar. Ook van het niet goed kunnen reageren hier of irl...

Vanmorgen even op m'n werk geweest om baby te showen en het voelde gewoon alsof ik helemaal niet weg was geweest, alsof ik nog heel veel verlof zou moeten hebben en het idee weer terug te moeten komen... OMG.
Ik heb wel al met onze planning afgesproken dat ik de eerste week halve dagen ga werken.
Zoals een collega van mij zei: als je voelt dat je er nog niet klaar voor bent moet je dat eerst gewoon proberen. En dat voelde fijn. Ik ben gewoon met een rotgevoel weggegaan van werk en ik zat zelfs op een punt, vlak nadat E2 geboren was, dat ik al had besloten gewoon te nokken met dat werk. Ik heb het er altijd erg naar m'n zin gehad, totdat ik een manager kreeg (na de geboorte van E1) die mij niet moet. En dat overal laat blijken. Ik ben nooit goed genoeg, doe het nooit op de 'juiste' manier volgens haar en dat heeft m'n zelfvertrouwen ontzettend om zeep geholpen.
Nu is onze functie vernieuwd en moeten we ons bewijzen, mijn traject gaat in na m'n verlof.
Klein lichtpuntje is dat m'n manager een nieuwe baan heeft gevonden. Dus ga het wel nog proberen, misschien wordt het wel weer leuk. Maar mijn hormonen blijven maar rondvliegen en ik heb het gevoel dat er nu pas enigszins een soortvan structuur ontstaat tussen mij en E2. En dan is 5 weken met die structuur, eindelijk de kans om even bij te komen, te kort -O-

Maargoed. Ik voel me ook een aansteller en heel erg ego omdat ik verder bijna nergens op reageer en drama drama doe. Maar ik moet het even van me afschrijven.

Ohja: kuthormonen :')
Tralalalaaa
pi_142594369
TAP, herkenbaar hoor, al heb ik dat ook geweten aan het geklooi met de bv. Ik had nog 7 weken extra, en toen nog 2 weken onbetaald verlof opgenomen. Daarna viel de kerstvakantie, dus ik ben uiteindelijk aan de slag gegaan toen V. 5 maanden was. En dat was zo lekker! Zeker in vergelijking met de oudste, toen begon ik eigenlijk ook alweer te snel.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 17:33:08 #126
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142603115
Thanks Laiv!! Ik kan je DM niet beantwoorden :o Maar ik denk dat die het gaat worden.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:08:27 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142604171
Vraagje, hoe lang duurt het voor een baby leert terug te draaien van buik naar rug? :P mijn taak bestaat tegenwoordig uit het elke paar minuten een gefrustreerde baby terug op zijn rug leggen :')
KuikenGuppy
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:26:01 #128
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142604650
een poosje , als het met 18 jaar nog niet lukt dan is er een probleem.

SPOILER
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:33:50 #129
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142604916
TAP :* Lastig he, al het gedoe met werk. Wel fijn en hopelijk maakt het een verschil dat de manager weg is :) En dat je wat structuur hebt ontdekt!

Gefrustreerde baby's..geen ervaring mee :s)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:04:55 #130
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142608694
Egopost! Verder niet bijgelezen want vandaag is mijn baby uitgegroeid tot een heuse dreumes O+

Plaatje bij het praatje:

Ik stap dan ook over naar het dreumestopic, maar ik zal hier zeker nog meelezen, want ik ben altijd reuze benieuwd hoe het met jullie kleintjes gaat :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 22-07-2014 21:01:27 ]
pi_142609480
Wat een heerlijke foto's, Sylver! Van harte!

Burdie, die fase is hier ook geweest ja. :D . Ging voorbij toen ze sterker werd.

TAP, wat naar allemaal, veel sterkte ermee.

Hier een heerlijke dag gehad met een supervrolijke I.

SPOILER
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:02:46 #132
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142611443
Thanks!

En idd supervrolijke I.! O+

En bedankt voor alle felicitaties iedereen! Lief O+
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:06:35 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142611714
Sylver gefeliciteerd *O* leuk zo'n collage van je meisje O+

En zomerse I O+
KuikenGuppy
pi_142613400
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 17:33 schreef Hilzillah het volgende:
Thanks Laiv!! Ik kan je DM niet beantwoorden :o Maar ik denk dat die het gaat worden.
yw, scheelt je zoekwerk.. :)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:43:51 #135
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142613735
Mooie collage Sylver! Je hebt een mooie dame daar O+

Zonnige I. O+
pi_142616775
Burd, hier binnen een paar weken, maar kan ook 2 maanden duren begreep ik al.

Sylver, toffe spam! O+
Hoe maak je die?

Franny, wat een leuke foto! O+
pi_142617798
Sylver nogvan harte met je meisje!! O+ *O*

Ohh Franny wat een heerlijk kind met geweldig hoedje heb je daar O+
pi_142619281
Franny wat is I. toch leuk! O+

Sylver gefeliciteerd met je dreumesmeisje! *O*

Ik heb vandaag zo lang gewerkt dat ik T helemaal niet heb gezien en S maar 10 minuutjes. Blij dat ik morgen vrij ben om even lekker extra met ze te knuffelen. O+
  woensdag 23 juli 2014 @ 07:29:48 #139
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142625702
Bedankt allemaal O+

Cwen, deze heb ik gemaakt op befunky.com :) Maar dan wel op de laptop, want op de iPad hebben ze een app, maar die vind ik niet zulke leuke collage-dingen hebben.

Awwh, Nikki. Dat vind ik ook altijd zo balen als ik moet werken. Lekker veel knuffelen vandaag :Y
pi_142625795
Ik ga vandaag de ultieme uitdaging (tot nu toe dan) aan, met kleuter en twee baby's een dagje naar het strand. Ik ben benieuwd wat T en S ervan gaan vinden.
pi_142625941
Nikki ik wil je toch even zeggen dat ik het super knap vind wat jij ooit in je eentje onderneemt met een kleuter en twee baby's ^O^ Ik word al panisch bij het idee dat ik met een peuter en een baby alleen naar het strand zou gaan.. :o
Respect hoor!
pi_142626008
Ik kom even onder mijn steen vandaan :@ (ik lees regelmatig mee, maar als ik alles gelezen heb, loop ik alweer zo achter met mijn reacties, dat ik het dan maar laat)

Hilz en Laiv er is een lipbandjes en tongriempjes Fb groep. Daar staan veel foto's en zijn veel deskundigen om advies te geven (op basis van foto's). Het klinkt wat zoetsappig zo'n groep, maar ik zie er wel veel goede reacties voorbij komen. Wij gaan volgende week naar de kno arts en dan vraag ik ook of hij even naar het lipbandje wil kijken.

Sylver gefeliciteerd! Mooie collage! En mooie dreumes.

Wij gaan zaterdag een cake smash fotoshoot doen voor de uitnodiging. :9

Nikki fijne dag op het strand!
pi_142626012
Jij kan dat moeiteloos, Nikki! Veel plezier.

Van harte Sylver! Leuke collage. Ze heeft echt een hoedenhoofd he? O+ Op die foto's met die muts lijkt ze een beetje op een Wreck-it Ralph meisje. Maar dat kan ook aan de muts liggen. :D

SPOILER
Leuk die summer I.!
pi_142626032
Spannend Nikki! Dat doe ik nog niet eens met 1 baby :P Maar dat is ook meer omdat ik met dit weer echt het water in wil.

Wat een leukerd heb je Sylver! O+ En vrolijke I ziet er idd erg happy uit :)

Hier was het weer eens een interessante nacht. Zijn badcape zat in de was, dus ik dacht, ik leg hem alleen onder een laken, maar dan ligt hij blijkbaar niet strak genoeg en als hij dan een beetje wakker wordt gaan zn ledematen alle kanten op, inclusief handjes over zn gezicht, waardoor hij wakker wordt :{ Slaapzakje en ledikant gaat hem denk ik voorlopig niet worden dus.... En toen kon ik ook nog eens niet meer in slaap komen vanaf 4 uur :O Maar ik had wel een leuk uitzicht *;
pi_142626053
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:22 schreef Limone het volgende:
Jij kan dat moeiteloos, Nikki! Veel plezier.

Van harte Sylver! Leuke collage. Ze heeft echt een hoedenhoofd he? O+ Op die foto's met die muts lijkt ze een beetje op een Wreck-it Ralph meisje. Maar dat kan ook aan de muts liggen. :D

SPOILER
Leuk die summer I.!
:D Of op dat meisje van Despicable Me!

SPOILER: foto is wat groot
pi_142626056
Jaaaaaaaa die!!
pi_142626086
O+ .

Nikki, veel succes en geniet ervan! Ze gaan het vast naar hun zin hebben. Hoe doe je dat met S. en T. en de zon? Onder een parasol, scherm? (Uit nieuwsgierigheid!)

In het kader van bijvoeding heeft I een stuk tomaat afgelebberd (inclusief rilling en gekke bekkies :D ) en gisteren een stuk komkommer uitgeprobeerd waarbij ze vooral een mooi gat met haar vingers heeft gemaakt in het midden. Ik vind het geweldig om te zien hoe ze uitprobeert en dan ook echt naar ons kijkt om te zien wat wij doen.
pi_142626094
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:23 schreef Dot. het volgende:

Hier was het weer eens een interessante nacht. Zijn badcape zat in de was, dus ik dacht, ik leg hem alleen onder een laken, maar dan ligt hij blijkbaar niet strak genoeg en als hij dan een beetje wakker wordt gaan zn ledematen alle kanten op, inclusief handjes over zn gezicht, waardoor hij wakker wordt :{ Slaapzakje en ledikant gaat hem denk ik voorlopig niet worden dus.... En toen kon ik ook nog eens niet meer in slaap komen vanaf 4 uur :O Maar ik had wel een leuk uitzicht *;
Ja dat deed M. ook. Wij hadden de mazzel dat ze toen wel een dikke winterslaapzak met mouwen aankon, waardoor ze haar handen niet in haar gezicht sloeg. Het ging vanzelf over, weet alleen niet meer wanneer..

Heb je vrij vandaag? Anders: sterkte! :*
pi_142626106
Ja, dat meisje van Despicable Me! Goed zeg. O+ .
pi_142626116
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:21 schreef Sull het volgende:
Ik kom even onder mijn steen vandaan :@ (ik lees regelmatig mee, maar als ik alles gelezen heb, loop ik alweer zo achter met mijn reacties, dat ik het dan maar laat)

Hilz en Laiv er is een lipbandjes en tongriempjes Fb groep. Daar staan veel foto's en zijn veel deskundigen om advies te geven (op basis van foto's). Het klinkt wat zoetsappig zo'n groep, maar ik zie er wel veel goede reacties voorbij komen. Wij gaan volgende week naar de kno arts en dan vraag ik ook of hij even naar het lipbandje wil kijken.

Hallo! Ik moest gister nog aan je denken. O+ (ik kwam foto's tegen van SS) Ben benieuwd naar de smashfoto's.
pi_142626166
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:28 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja dat deed M. ook. Wij hadden de mazzel dat ze toen wel een dikke winterslaapzak met mouwen aankon, waardoor ze haar handen niet in haar gezicht sloeg. Het ging vanzelf over, weet alleen niet meer wanneer..

Heb je vrij vandaag? Anders: sterkte! :*
Ja en mijn schoonmoeder ook, dus ik denk dat ik even vraag of Stip even mag komen spelen zodat ik even een uurtje ga liggen :@
pi_142626175
Goed idee, Dot. Dat vindt schoonmoeder vast niet erg!
pi_142626274
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:21 schreef Sull het volgende:

Dankjewel, ik ga gelijk even kijken!
pi_142626877
Toffe spam Sylver!!! O+

Waauw Nikki! De uitdaging! Wel tof! Strand is leuk :) Ik ben gisteren nog even geweest. Mini is het water niet uit te slaan.

Bedankt voor de toevoeging Sull, ik ga gelijk even kijken! En Smashfoto's zijn TOF!
pi_142627490
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:33 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja en mijn schoonmoeder ook, dus ik denk dat ik even vraag of Stip even mag komen spelen zodat ik even een uurtje ga liggen :@
Oh relaxt! Geniet ervan. :)

Leuk, hè Franny, dat eten? Ze is dan ineens *poef* geen kleine baby meer, vond ik.
pi_142627583
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 13:31 schreef Hilzillah het volgende:

Het lijkt wel of mijn zwangerschapsdementie nu op zn hoogtepunt is... Damn... Ik onthou helemaal NIKS! Bloed irritant!
Dit heb ik denk ik gemist??

Ohw en Hilz ik heb je toegevoegd aan die lipbandjes groep O-) . Laiv, jou heb ik niet op FB...
pi_142629438
:D Bedoelde eigenlijk after-zwangerschapsdementie ;)
  woensdag 23 juli 2014 @ 11:10:35 #158
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142630008
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:25 schreef Dot. het volgende:

[..]

:D Of op dat meisje van Despicable Me!

SPOILER: foto is wat groot
Haha, idd! :D

Een cake-smash-fotoshoot klinkt leuk, Sull. Ben benieuwd naar de foto's :)

Veel plezier op het strand, Nikki! Klinkt wel als een flinke onderneming in je eentje, maar ze vinden het vast leuk :Y

Die zwaaiende armpjes klinkt bekend, Dot. Nora sloeg zichzelf ook steeds wakker, of ze wreef met haar handjes over haar gezicht en verloor dan haar speen waardoor ze ook weer wakker werd. Ik heb haar ingebakerd gehad totdat ze kon draaien, toen een tijdje de sleepy wings gebruikt en daarna had ik ook het geluk dat het winter was en ze een dikke slaapzak met mouwen had. Dat lijkt me nu idd wel erg lastig.
Sleepy Wings trouwens een idee misschien? :)

woensdag 23 juli 2014 @ 12:33:15 #159
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142632554
Wow dat ziet er bizar uit :o :D

Nikki veel plezier! :*
pi_142632657
Die zijn lief!
pi_142633179
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:10 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Haha, idd! :D

Een cake-smash-fotoshoot klinkt leuk, Sull. Ben benieuwd naar de foto's :)

Veel plezier op het strand, Nikki! Klinkt wel als een flinke onderneming in je eentje, maar ze vinden het vast leuk :Y

Die zwaaiende armpjes klinkt bekend, Dot. Nora sloeg zichzelf ook steeds wakker, of ze wreef met haar handjes over haar gezicht en verloor dan haar speen waardoor ze ook weer wakker werd. Ik heb haar ingebakerd gehad totdat ze kon draaien, toen een tijdje de sleepy wings gebruikt en daarna had ik ook het geluk dat het winter was en ze een dikke slaapzak met mouwen had. Dat lijkt me nu idd wel erg lastig.
Sleepy Wings trouwens een idee misschien? :)

[ afbeelding ]
Huuuuuh! :D Maar als het helpt...!
pi_142633383
Sylver, nog gefeliciteerd met N.! Wat een geweldige foto's! O+
It will set you free
pi_142634761
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:54 schreef Hilzillah het volgende:
:D Bedoelde eigenlijk after-zwangerschapsdementie ;)
En dat weet je zeker? Niet dat je ons iets vergeet ;) te vertellen...
pi_142636413
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:35 schreef Sull het volgende:

[..]

En dat weet je zeker? Niet dat je ons iets vergeet ;) te vertellen...
Ha ha ha ik weet het zeker, zo lek als een mandje momenteel ;) Stom hè...
Verzekering gebeld trouwens... Als het door de tandendokter in Breda gedaan wordt dan wordt het vergoed. Nu nog even een mooie dag kiezen om een afspraak te maken!
pi_142640069
Nog van harte Sylver!

Nikki, wat een onderneming in je eentje met je kroost naar het strand. Knap hoor :Y.

TAP, 'fijn' om te lezen dat je m'n gevoelens wel herkend. Wie weet ligt het dan deels niet aan hoe ik in elkaar steek, maar kan ik er ook gewoon hormonen/net weer moeder-excuses opplakken. ;)

Mijn uitje vanmorgen, eerste volledige dag met twee kinders thuis ivm zomervakantie, de eendjes in de buurt brood geven. Voelde me wel heel wat dat ik dat toch maar even deed :D. Ahum...en de rest van de dag pijn in m'n lijf. Teveel gedaan. En dan bruist de oudste van de energie en is de jongste koortsig en hangerig van de prikken van gisteren. Ben al vanaf eind van de ochtend de uren asn het aftellen tot m'n man weer thuiskomt :')
pi_142644441
Sylver! O+ gefliciteeeerd!

Jibs is al 5 maanden vandaag O+ :o when did that happen!

Ik zal snel weer even reageren op iedereen maar druk druk druk!
♥ J & S
  woensdag 23 juli 2014 @ 22:12:01 #167
73386 Fazz
onderweg
pi_142658216
Gefeliciteerd Sylver! Leuke foto collage zo :)

En Nikki, is het allemaal gelukt vandaag op het strand? Het was er heerlijk weer voor 8-)

Ik ben aan't wachten tot dat F wakker wordt voor z'n laatste voeding vandaag, kan ik daarna ook lekker naar bed :D Ik ben sinds zondag al alleen met hem, vriend is weg voor werk, voor het eerst sinds F er is. Het gaat best oké maar echt respect voor single moeders, ik kom zo echt niet aan mezelf toe... en dat heb ik toch echt wel nodig :)
pi_142658705
Ja, respect idd voor alleenstaande ouders! Ik ben juist aan het wachten tot Stip wil gaan slapen :') Hij sliep om half 8, werd om 8 uur wakker van een geluid en wil sindsdien niet meer slapen. Het is ook doodsbenauwd in huis, dus ik hoop dat het snel weer wat koeler wordt.

En as we speak valt hij slaap in de armen van papa *O*
pi_142659450
Ja het is gelukt op strand. :) Baby's lagen lekker in de bolderwagen of in de schaduw van de tent. O+ Er was wel veel wind, maar dat was juist lekker verkoelend. Helaas heeft het avontuur maar 1.5 uur geduurd, want L was zo vervelend (weglopen) dat ik na 20 keer waarschuwen naar huis ben gegaan. Met 2 baby's in de bolderwagen en een krijsende L. onder mijn arm. Alsof ik met twee baby's nog niet attractie genoeg was. :') Jammerdebammer voor L, maar ik ga het risico haar kwijt te raken op strand gewoon niet nemen. Kortom, volgende keer beter.

S en T hebben gillen sinds een paar dagen allebei heel veel. Gewoon van blijdschap. :D En als ze samen zijn gillen ze om beurten, alsof ze een wedstrijdje doen wie het hardst kan gillen.
T heeft vandaag aan een komkommer gesabbeld. Hij vond het echt heel lekker en stopte de komkommer steeds zelf in zijn mond. Ik vond het best knap. En boos dat hij was toen ik hem na een paar minuten pakte en hem zelf opat. :o
pi_142669975
Fazz, herkenbaar! Ik zou ook niet weten hoe het in m'n eentje vol te houden!

Jibbe al 5 maanden?? Wow :o

Slapen is met de warmte hier ook een uitdaging, ja :Y.

Nikki, tof dat je bent gegaan maar jammer dat L zo graag op onderzoek uitwilde... Volgende keer beter!

Hier gaat alles z'n gang. Ellie is zich in rap tempo tot dreumes aan het ontwikkelen, wil nu ook eten als wij eten enzo... Babytijd is wel voorbij :D
pi_142685451
Jeetje wat was het weer lekker weer vandaag. Ik ben er helemaal gelukkig van dat de Senn gek is op zn zwembadje!

Yay voor Jibz! 5 maanden!

Nikki, of het nou lang of kort was... Je speelt het maar wel gewoon klaar om in je eentje met 2 mini's en een niet zo mini naar het strand te gaan! Ik vind met 1 al een uitdaging want ik vergeet altijd de helft :D
pi_142687507
Ik vind het ook stoer, Nikki. En L was lekker eigenwijs? :D . Is nu ook echt in die leeftijd, of niet?

J vijf maanden.. gaat zooo snel he. J en I schelen bijna precies een maand.

I is vanochtend aan de slag gegaan met een stukje brood. Ze vond het wel wat. Toen ze wat kruimels in haar mond had, was het hoesten, kokhalzen en beetje spugen geblazen, maar daarna gewoon vrolijk doorgaan. :P .

SPOILER
pi_142687911
I O+
Nikki jammer van L maar super dat je zoiets doet.

Sac is vandaag 10mnd :o echt snel gegaan.
pi_142690866
Franny! Dat gezicht!!! O+ O+
YAY voor Sac!! *O*
  donderdag 24 juli 2014 @ 20:29:54 #175
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142693562
Sac *O* het gaat echt hard.

Dat gezichtje _O- O+
pi_142693611
Oh haha, die I. O+ Dat er nog veel van dit soort momenten mogen volgen!

En Sac in de dubbele cijfers. *O*
pi_142694125
Sac 10 maanden!! *O*

Hihi die I. Erg schattig! <3

Hier een baby die tijdens het eten in slaap viel. Met in z'n ene hand een wortel en in de andere een aardappel. Zo schattig zag het er uit. Verder is hij wel de hele avond suffig, ik heb hem tijdens het eten in z'n bedje gelegd en daar heeft hij ruim 1,5 uur geslapen :o
Nu weer volop aan het klauteren dus hij zal het nodig hebben gehad.
pi_142694540
Ah mabawa dan zou hij het idd nodig hebben gehad.
Ik heb hier Sac net uit bed laten vissen. Ze had al 2 dagen niet gepoept dus ik zei ik ga even ruiken bij d'r en idd poep. Daar kan ik haar echt niet mee tot morgen laten liggen.
pi_142694596
Dat is nog eens moederinstinkt ( :') ) f_r! _O_
pi_142695157
Die warmte doet ook wat met die kindjes, denk ik Mabawa. Ook foto van gemaakt, hoop ik? O+ .
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:35:59 #181
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142696887
Goed van je fr S. hier poept ook het liefst in d'r slaapzak :')
pi_142696955
Ja ik merk inderdaad dat hij ook geen liefhebber is van de warmte je zou toch anders denken als afrikaantje zijnde :P Hij wordt er ook echt een beetje loom van.
En nu het koeler wordt leeft hij dus weer op. :')
En foto van het in slaap vallen in stoel niet. Wel van knock out in zijn bedje. Dat komt namelijk ook niet vaak voor O+
SPOILER
pi_142697028
Ze was het er absoluut niet mee eens dat ze uit bed gehaald werd. Ze lag ook wel erg lief met d'r hoofd bij het voeteneind en d'r laken innig omarmt.

wij wonen op de lijn van de vliegtuigen die naar Oekraïne vliegen om de slachtoffers op te halen. Elke dag hoor en zie ik ze overvliegen. Ze vliegen lager dan burgertoestellen, een andere route en ze maken veel mee herrie. Terug vliegen ze anders dus die hoor ik niet.
pi_142697059
Ah je jochie mabawa O+ hij wordt wat voller of niet?
pi_142697122
Ja hij krijgt iets meer spek maar blijft een lange dunne. Het zit vooral in z'n hoofd ( :') ) en bovenbenen. Als hij op z'n rug ligt zie je heel duidelijk zn onderste ribben.

Edit:
SPOILER: Met z'n nichtje in de box

[ Bericht 25% gewijzigd door Mabawa. op 24-07-2014 21:55:04 ]
pi_142697307
Mabawa O+ .. wat een dotje zo!
pi_142697592
Mabawa wat is hij leuk! O+
pi_142697775
Mabawa?? Mag ik jouw kindje hebben? O+ O+
pi_142697844
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:53 schreef Hilzillah het volgende:
ksst wegwezen jij wilt een meisje. En dit is echt een heel mooi jongetje
pi_142698012
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:53 schreef Hilzillah het volgende:
Minemineminemine >:) O+
Hij is gaaf he. Het is ook echt een lekker gek kindje! Heeerlijk O+

Laatste O+
SPOILER
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:59:14 #191
73386 Fazz
onderweg
pi_142698063
Wat een leukerd Mabawa! O+

Nikki, jammer dat je strand uitje niet helemaal liep als gepland, volgende keer hopelijk meer succes :)

I. al aan het eten :)

J. al 5 maanden! En Sac al 10! :o Wat gaat het toch snel...

F was gisteren al 10 ( :o ) weken.... het einde van m'n verlof komt echt akelig dichtbij ahum..1 sept Ik bedacht me dat als ik 6 weken van te voren was gestopt ik nu al weer aan het werk zou moeten, en hij is nog zo klein! :X
pi_142698234
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:55 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

ksst wegwezen jij wilt een meisje. En dit is echt een heel mooi jongetje
Oh ja... Maar dan deze erbij gewoon omdat hij zo leuk is :D
pi_142698468
Mabawa hij is echt om op te eten! O+

Fazz het gaat hard hè. Ik was oo ditkeer weer heel blij dat ik 12 weken na de geboorte had, 10 vind ik echt te weinig.

Mijn mini's gaan over 4 weken voor het eerst naar het kdv. Ze zijn dan 5,5 maand. En in tegenstelling tot een paar jaar geleden bij L, heb ik er nu best een beetje issues mee. Dat je dan ophaalt daar en dat ze naar 'andere vrouw' ruiken. :{
Ze zijn nog zo klein, mijn lieve jongetjes. Ik heb heel lang gewacht met het ondertekenen van het contract, niet dat dat helpt want ze moeten toch, maar ik schoof het echt een beetje voor me uit. En nu moet ik toch binnenkort maar eens een afspraak maken om ze te laten wennen. :X
pi_142709758
Mabawa, wat is hij toch tof! O+ .

Nikki, ik snap het. Waarom is het nu anders dan toen met L. denk je? Ze hebben wel elkaar, dat lijkt me op zich een fijne gedachte. *; .

Gisteren was ik in het park waar I weer wat andere kleine kindjes zag. Ze vindt dat zo geweldig en interessant dat ik daardoor denk dat ze het kdv leuk zal vinden en dat ze er ook 'aan toe is'. Maar ik voel me ook wel heel blij dat ik zolang verlof/vakantie heb. I zal naar het kdv gaan als ze ruim zeven maanden is. Dat voelt meer als een natuurlijke timing, zowel voor haar als voor mij zelf. Alle moeders zouden een half jaar verlof moeten hebben na de geboorte, vind ik.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 09:06:32 #195
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142709927
Mabawa O+ Wat heb je toch een heerlijk mannetje O+

Nikki, blijft lastig he, zoiets. Wat Franny zegt, ze zijn iig samen.

Franny, eens. 10 tot 12 weken is gewoon te kort imo.

T. gaat vanaf 1 augustus 1 dag naar een GO. Ondanks dat hij al ruim 9 mnd is blijft het spannend. Maar toen we er waren voor kennismaking ging hij al gelijk spelen en rondcrossen dus moet goed komen :+
pi_142710010
Mabawa! Wat een lekker hapje is het. Een stukje dijbeen voor mij! :9

Lekker GotC! Is dit voor je extra dag werken? *O*
  vrijdag 25 juli 2014 @ 09:12:58 #197
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142710029
Yup! Ga naar 32 uur :s) Ben benieuwd!
pi_142710356
1 aug is al heel bijna Got! Hij al zich vast vermaken daar.

Hihi lekkere beentjes he Limoen. Maar niet in bijten hoor, ben veel te blij dat hij een beetje spek heeft!

Zo te horen komt het ook met I wel goed op het kdv. Langer verlof lijkt me heerlijk! Ik zou niet helemaal niet willen werken maar 6 maanden thuis, mwah dat zou ik wel kunnen.

Nikki je mannen zijn inderdaad samen. Even de drempel over (die is vast heeeeel hoog ;) ) MAar het komt vast goed.
pi_142715054
Ik had ook wel wat langer thuis willen zijn. Ook vanwege mijn herstel.
Mijn baby is vandaag weer uit haar doen. Vanmorgen 1x poep en daarna bleef ze chagrijnig dus terug naar bed. Krap uurtje later weer huilen en nu heel veel poep. Daarna heeft ze samen met d'r zus en neefje een laken met handjes en voetjes gestempeld omdat mijn ouders beide 60 worden. Dat was ook niks anders dan huilen dus weer terug naar bed. Echt geslapen heeft ze niet gedaan dus er maar weer uit, banaan wilde ze wel maar spelen niet. De boterham was het ook niet helemaal dus om 12:15 weer naar bed en nu slaapt ze dan.
pi_142715610
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:52 schreef Franny_G het volgende:
Nikki, ik snap het. Waarom is het nu anders dan toen met L. denk je? Ze hebben wel elkaar, dat lijkt me op zich een fijne gedachte. *; .
Ik denk dat het komt omdat ik nu veel minder naïef en ook een heel stuk meer emo ben dan toen. Met T loslaten heb ik eigenlijk niet zo heel veel moeite, maar met S heb ik het echt wel moeilijker. Ik sta er nog steeds meerdere malen per dag bij stil dat we zo blij mogen zijn dat we hem bij ons hebben en dat het gewoon een heel vrolijk lief gezond kereltje is. S is een heel gevoelig jongetje, schrikt snel en is dan zomaar 10 minuten omtroostbaar. Ik hoop gewoon dat het allemaal goed gaat met hem op het kdv en dat het niet teveel voor hem is. :{

FR hopelijk zit Sac snel beter in haar vel. :*
pi_142717424
Ik had ook achteraf gezien toch liever langer thuisgebleven na mn bevalling en dat had qua vakantiedagen ook makkelijk gekund, maar ik was er heilig van overtuigd dat ik toch echt graag naar die ene conferentie wilde :')

Ik heb een beetje een dilemma... Vrienden van ons hebben ons uitgenodigd om bij hun op bezoek te komen op hun vakantieadres. Het is ongeveer 4-5 uur rijden en we mogen op zich wel twee nachtjes blijven, maar nu twijfel ik of we Stip mee zullen nemen. Als we hem niet meenemen gaan we maar 1 nachtje, maar ik twijfel of het niet teveel gedoe is voor hem met 2x zo'n lange autorit in drie dagen... En nu ik dit zo typ vind ik wel dat het toch echt veel is voor hem.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dot. op 25-07-2014 14:14:39 ]
  vrijdag 25 juli 2014 @ 14:33:23 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142718704
Daar heb je je antwoord al Dot ;)

Ik zou het zelf denk ik wel doen... lekker rustig aan reizen en onderweg ergens stoppen. Waar zitten ze?
KuikenGuppy
pi_142718954
In de Franse Ardennen tegen Champagne aan, aan een meer, dus op zich wel erg lekker. Het is gewoon ook geen held in de auto... De rit naar m'n ouders duurt anderhalf uur en dan moeten we vaak al een keer stoppen omdat hij het te heet heeft, ondanks airco.
pi_142719392
Oh, nou ik zou dat dus niet doen haha. Ik ben toen met (nu)peuter naar België gegaan (ze was toen nog geen 1), en ik hoopte dat ze lekker zou slapen in de auto. Dat deed ze niet. De rit leek dus nog langer dan ie in werkelijkheid was.
Nu wacht ik gewoon tot mini sowieso een jaar is tot ik weer zoiets wil ondernemen.

M'n schoonouders willen 12 aug een familiedagje houden, waarschijnlijk naar een pretpark of Apenheul oid. Ik denk dat ik lekker thuis blijf met mini, ik ga mezelf er namelijk echt geen plezier mee doen als die de hele dag mee gaat, ze huilt nog best veel op een dag en ze wil niet altijd in de doek.
Nog eventjes wachten tot we n paar maandjes verder zijn...
Tralalalaaa
pi_142719505
Mawaba en Franny, geweldige foto's O+

Naar het KDV na mijn verlof, daar moet ik nu echt nog niet aan denken :o Gelukkig gaat dat pas in januari gebeuren, L is dan ook al 6 maanden (met 'dank' aan haar vroege komst).
Ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet _NIKKI_. Ik hoop dat jullie er tegen die tijd helemaal klaar voor zijn, en misschien zijn S en T er dan zelf ook aan toe.

Dot, lastig. Als nieuwe mamma ben ik echt de laatste die je advies kan geven denk ik :') Maar jij weet zelf natuurlijk het beste wat Stip aan kan en wat teveel voor hem gevraagd is. Als hij snel last heeft van de hitte in de auto is dat wel echt iets om rekening mee te houden.

-- Grote klaagpost---

Hier een beetje geval van verlate kraamtranen ofzo :@
Onze kleine L doet het zó onzettend goed. Ze groeit als kool (als bamboe meer eigenlijk, daar zeggen ze van dat je het ziet groeien als je er lang naar kijkt :P), ze krijgt echt een eigen karaktertje en we horen iedere dag alleen maar dat de verpleging heel tevreden is met hoe ze het doet O+

Alleen de borstvoeding zet bij mij maar niet door. Ik kolf me een ongeluk, maar de productie blijft al 2 weken hangen op 100-140ml per dag. De lactatiekundige kan er inmiddels ook niet heel veel meer mee, alle tips en medicaties zijn al voorbij gekomen, maar mijn borsten weigeren meer melk te maken. Ik snap gewoon niet waarom, het is zo'n natuurlijk proces.

We proberen al een tijdje om Lisa uit de borst te laten drinken, om de tsr wat meer te laten komen. En ook dan doet ze het zo goed, het aanleggen gaat echt prima, ze weet precies wat ze moet doen, maar dan komt er niks... Voelt toch wel als falen op een of andere manier. Ik werd er echt verdrietig van, de laatste paar dagen was het echt iedere keer tranen in de auto vanuit het ziekenhuis terug naar huis ;(

Gisteren belde de afdeling om eens na te gaan denken over flesvoeding. (weer tranen :@)
Maar we hebben het nu een keer geprobeerd en ik denk dat we hier maar mee verder moeten gaan. Aan de ene kant een ontzettende opluchting, het haalt de druk van de borstvoeding af, maar het is op een of andere manier toch een bevestiging van het falen.

Kolven doe ik nog steeds. Iedere druppel die er komt kunnen we aan de flesvoeding toevoegen. Ik hoop dat ik dat zo lang mogelijk kan blijven doen. Ik wil niet dat het kolven me tegen gaat staan, want dan weigeren mijn borsten zeker :P, maar daar zat ik inmiddels wel een beetje tegenaan afgelopen dagen.
-- /Grote klaagpost --

De tranen zijn nu dus weer weggebleven (gelukkig!), want het allerliefste geniet ik gewoon van onze mooie meid!
Want kijk nou, zo'n kleine frummel in zo'n groot bedje:

SPOILER
En ze krijgt een miniminiflesje om uit te oefenen O+
SPOILER
  vrijdag 25 juli 2014 @ 15:08:53 #206
73386 Fazz
onderweg
pi_142719724
Dot, als je je er niet zeker over voelt zou ik het niet doen. Als je al gespannen weg gaat is de kans groot dat het geen ontspannen tripje gaat worden. :)

Dyre, wat balen dat de bv niet goed op gang komt, en dat met alle energie die je erin stopt -O- Dat is echt niet falen hoor :* Wel superfijn dat je meisje zo goed groeit!

Nikki, wat sneu van S. Ik hoop dat het allemaal goed zal gaan tzt als ze naar de opvang gaan, in wat al gezegd is, het is fijn dat ze er wel met z'n tweeën zijn. :)

Hier gaat F met 3,5 maand al naar de opvang, hier lees ik toch dat veel kindjes al ouder zijn. Hebben jullie dan al osv of lang vakantie opgenomen? :? Ik plak 3 weken aan m'n verlof maar dat is het dan ook. M'n osv ga ik gebruiken om minder uren te gaan werken (van 32 naar 28).
pi_142719807
Je klaagt niet hoor Dyre :*. Je zit in een moeilijke situatie. Is er een mogelijkheid dat er nog een placentarestje is achtergebleven na de keizersnede? (Of zeg ik iets heel doms?). Volgens mij werkt dat remmend op het op gang komen van de productie. Mooie meid O+.

Dot en TAP, doe inderdaad waar je jezelf prettig bij voelt met je kleintje. Niet het meest sociaal misschien, maar grenzen over van jezelf of je kleintje is ook niet leuk.

Langer verlof...ik zou nee willen zeggen voor mezelf, want mis het wel, maar ben er echt nog niet klaar voor. En voel dat stom genoeg toch als falen, als een gebrek van mezelf. Daarom ook ziekmelding straks. En KDV vanaf ruim vier maanden. Vorige keer compleet geen moeite mee; had het idee dat de crèchejuffen beter wisten wat ze met m'n kind moesten dan ik :@ (ehm ja, het ging niet goed met me). Nu wel wat beter in m'n vel en een beter gevoel over m'n moederskills, maar zie er (nog) niet tegenop.
pi_142720316
Kaylee ging met 3 maanden naar de go toen ik weer ging werken...

Werken...ik wil niet meer.. nu 5 weken fulltime thuis gezeten en voor mn gezin gezorgd. Morgen word ik weer op mn werk verwacht. En ik kijk er heel erg tegenop bah. Voor vriend zn ongeluk zat ik al aan carriere switch te denken. Administratief lijkt me zoo leuk! Maar vind maar eens een werk leer plek...
*einde dagboek/ steekt kop weer in het zand*
pi_142721258
Dyre wat ontzettend piep dat je lichaam niet mee wil werken maar wat ontzettend goed dat L. Het zo goed doet.
Ik heb 1 tip/opmerking ik zou overstappen naar een goede fles. Welke fles dat is kan de pre-logopedist van het ziekenhuis je wel vertellen maar het flesje dat ik op de foto zie is niet heel erg gunstig voor L. Ik wil absoluut niet belerend overkomen alleen maar helpen met het beetje ervaring dat ik heb.
pi_142722327
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:11 schreef Kursor het volgende:
Je klaagt niet hoor Dyre :*. Je zit in een moeilijke situatie. Is er een mogelijkheid dat er nog een placentarestje is achtergebleven na de keizersnede? (Of zeg ik iets heel doms?). Volgens mij werkt dat remmend op het op gang komen van de productie. Mooie meid O+.
Kursor :*
Euhm, voor zover ik weet is de gehele placenta verwijderd (en naar het lab gestuurd, ik heb hem verder zelf niet gezien :+), maar heel specifiek heb ik er niet naar gevraagd... Kunnen ze daar achteraf nog achter komen? Zonder me open te snijden dan graag :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:51 schreef ferrari_rood het volgende:
(...) Ik wil absoluut niet belerend overkomen alleen maar helpen met het beetje ervaring dat ik heb.
Ferrari, ik vind het alleen maar fijn, ik neem alle tips mee die ik krijgen kan :Y

Het flesje op de foto was haar allereerste flesje, waar we mee geoefend hebben om te drinken. Het is niet eens een echt flesje, maar komt van het kolven af: deze draai ik op mijn afkolfschelpen en daarna hebben ze er een speentje op gedraaid (wel heel erg fijn dat het allemaal op elkaar past, scheelt weer overgieten ;))

Maar nu ze het drinken dus meteen redelijk goed lijkt op te pakken hebben ze ons in het ziekenhuis inderdaad ook geadviseerd om een echte fles te kopen. Nou hadden we voor de zekerheid een paar maanden terug al een Avent-flesje gehaald, maar de spenen van Difrax zijn in dit geval voor haar beter nu werd gezegd (waarom weet ik niet eens meer :@), dus die gaan we vanavond proberen.
pi_142722826
Oh Dyre, je emoties begrijp ik heel goed! Als je het zo graag wilt en het lukt niet.. :* . Ook een tip van flip die je vast al kent: kolven als je bij haar bent ipv thuis? Kan misschien dat het niet 24uur per dag bij haar kunnen zijn een rol speelt bij je productie? Hoe dan ook, je kunt er niks aan doen en je bent sowieso een topmama. :* .

En het is geweldig dat zij het zo goed doet. O+ .

Nikki, met S heb je echt een speciale band waarbij al je moedergevoelens extra hard aan het werk zijn he? Maar hij kan het vast. Kindjes kunnen je ook wel eens verbazen daarin. En mocht hij het wel moeilijk vinden, is er ook vast een mouw aan te passen?

Dot, wat de anderen zeggen: jij bent z'n moeder en jij weet het beste wat wel of niet verstandig is. *; .

Fazz, ik heb zo lang verlof door een gunstige onderwijsregeling waardoor de vakanties die in mijn zwangerschapsverlof vielen (kerst- en voorjaarsvakantie) werden gecompenseerd. Dat was al drie weken. Verder heb ik tot aan de zomervakantie betaald ouderschapsverlof opgenomen. En nu heb ik 'gewoon' zomervakantie tot het nieuwe schooljaar begint op 1 september.
pi_142723280
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:23 schreef Dyre het volgende:

[..]

Kursor :*
Euhm, voor zover ik weet is de gehele placenta verwijderd (en naar het lab gestuurd, ik heb hem verder zelf niet gezien :+), maar heel specifiek heb ik er niet naar gevraagd... Kunnen ze daar achteraf nog achter komen? Zonder me open te snijden dan graag :P

[..]

Ferrari, ik vind het alleen maar fijn, ik neem alle tips mee die ik krijgen kan :Y

Het flesje op de foto was haar allereerste flesje, waar we mee geoefend hebben om te drinken. Het is niet eens een echt flesje, maar komt van het kolven af: deze draai ik op mijn afkolfschelpen en daarna hebben ze er een speentje op gedraaid (wel heel erg fijn dat het allemaal op elkaar past, scheelt weer overgieten ;))

Maar nu ze het drinken dus meteen redelijk goed lijkt op te pakken hebben ze ons in het ziekenhuis inderdaad ook geadviseerd om een echte fles te kopen. Nou hadden we voor de zekerheid een paar maanden terug al een Avent-flesje gehaald, maar de spenen van Difrax zijn in dit geval voor haar beter nu werd gezegd (waarom weet ik niet eens meer :@), dus die gaan we vanavond proberen.
hier was het difrax of drBrown. Voor Difrax was haar mond te klein dus het werd drBrown. Zijn ons goed bevallen en Sac heeft deze ook gekregen.
pi_142724129
Dyre :*. Lastig hoor, al die emoties. Ik zou idd kolven bij haar, of met haar op je borst. Sterkte!

Franny, die blik! _O-

Dot, bij twijfel niet doen :)

Mabawa O+. Wat lief!

Kursor, kalm aan met opbouwen :*. Het komt wel weer.

TAP, heeft de osteopaat niet kunnen helpen?

GotC, spannend, weer meer werken? Of alleen maar fijn?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:45:51 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142724773
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:42 schreef Dot. het volgende:
In de Franse Ardennen tegen Champagne aan, aan een meer, dus op zich wel erg lekker. Het is gewoon ook geen held in de auto... De rit naar m'n ouders duurt anderhalf uur en dan moeten we vaak al een keer stoppen omdat hij het te heet heeft, ondanks airco.
Dan zou ik het in jouw geval inderdaad niet doen ;) kuiken slaapt altijd heerlijk in de auto, of anders is hij aan het spelen. Wij reizen ook best veel dus gelukkig is dat geen probleem :P.

Dyre, je mooie meisje O+. Helemaal voor te stellen dat je je zo voelt! Drinkt ze vaak uit het flesje, of hoe deden jullie dat hiervoor? Finger feeding ofzo? Of met een spuitje? Wat anderen al zeiden, kolven met haar erbij. En bij 'live voeden' heb je natuurlijk te maken met 'regeldagen', waarbij je kleintje heel vaak drinkt en daardoor je borsten stimuleert om meer melk te maken. Met kolven heb je dat natuurlijk niet.

Had je mijn tip over de handkolf nog gelezen?
KuikenGuppy
pi_142727175
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:00 schreef Dyre het volgende:
Mawaba en Franny, geweldige foto's O+

Naar het KDV na mijn verlof, daar moet ik nu echt nog niet aan denken :o Gelukkig gaat dat pas in januari gebeuren, L is dan ook al 6 maanden (met 'dank' aan haar vroege komst).
Ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet _NIKKI_. Ik hoop dat jullie er tegen die tijd helemaal klaar voor zijn, en misschien zijn S en T er dan zelf ook aan toe.

Dot, lastig. Als nieuwe mamma ben ik echt de laatste die je advies kan geven denk ik :') Maar jij weet zelf natuurlijk het beste wat Stip aan kan en wat teveel voor hem gevraagd is. Als hij snel last heeft van de hitte in de auto is dat wel echt iets om rekening mee te houden.

-- Grote klaagpost---

Hier een beetje geval van verlate kraamtranen ofzo :@
Onze kleine L doet het zó onzettend goed. Ze groeit als kool (als bamboe meer eigenlijk, daar zeggen ze van dat je het ziet groeien als je er lang naar kijkt :P), ze krijgt echt een eigen karaktertje en we horen iedere dag alleen maar dat de verpleging heel tevreden is met hoe ze het doet O+

Alleen de borstvoeding zet bij mij maar niet door. Ik kolf me een ongeluk, maar de productie blijft al 2 weken hangen op 100-140ml per dag. De lactatiekundige kan er inmiddels ook niet heel veel meer mee, alle tips en medicaties zijn al voorbij gekomen, maar mijn borsten weigeren meer melk te maken. Ik snap gewoon niet waarom, het is zo'n natuurlijk proces.

We proberen al een tijdje om Lisa uit de borst te laten drinken, om de tsr wat meer te laten komen. En ook dan doet ze het zo goed, het aanleggen gaat echt prima, ze weet precies wat ze moet doen, maar dan komt er niks... Voelt toch wel als falen op een of andere manier. Ik werd er echt verdrietig van, de laatste paar dagen was het echt iedere keer tranen in de auto vanuit het ziekenhuis terug naar huis ;(

Gisteren belde de afdeling om eens na te gaan denken over flesvoeding. (weer tranen :@)
Maar we hebben het nu een keer geprobeerd en ik denk dat we hier maar mee verder moeten gaan. Aan de ene kant een ontzettende opluchting, het haalt de druk van de borstvoeding af, maar het is op een of andere manier toch een bevestiging van het falen.

Kolven doe ik nog steeds. Iedere druppel die er komt kunnen we aan de flesvoeding toevoegen. Ik hoop dat ik dat zo lang mogelijk kan blijven doen. Ik wil niet dat het kolven me tegen gaat staan, want dan weigeren mijn borsten zeker :P, maar daar zat ik inmiddels wel een beetje tegenaan afgelopen dagen.
-- /Grote klaagpost --

De tranen zijn nu dus weer weggebleven (gelukkig!), want het allerliefste geniet ik gewoon van onze mooie meid!
Want kijk nou, zo'n kleine frummel in zo'n groot bedje:

SPOILER
En ze krijgt een miniminiflesje om uit te oefenen O+
SPOILER
Dyre, :*
Je verhaal en je tranen zijn zo herkenbaar.
Ik zet mijn verhaal ff in een spoiler, kan je zelf beslissen of je het wilt lezen. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je daar ff geen behoefte aan hebt :*

SPOILER
Over flesjes, Ow is met hetzelfde flesje begonnen, maar dronk daar eigenlijk niet uit. Hier hebben ze ook difrax aangeraden, dat werkte ook niet. (De speen lijkt het meest op een tepel geloof ik). Ook dr Brown geprobeerd, dat lukte ook niet. Een dag nadat we (in overleg) toch de Avent hadden geprobeerd is hij begonnen met zelf drinken. Kan natuurlijk toeval zijn, maar toen mochten we wel eindelijk naar huis ;)
Ofwel probeer het uit en doe wat goed voelt :)

:*
pi_142728629
Dyre, ik kon N. helaas ook geen bv geven. Ik mocht al bij zijn als er zo'n 5-10 cc uit beiden borsten samen kwam bij een kolfbeurt. Ik heb ervoor gekozen niet aan de medicatie te gaan omdat het heel onnatuurlijk en geforceerd voelde om zoiets natuurlijks met medicijnen op gang te brengen. Dus jij hebt wat dat betreft al meer geprobeerd dan ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:00 schreef Dyre het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom, het is zo'n natuurlijk proces.
Tja, soms wil het gewoon niet, hoe vervelend dat ook is. En soms is geen antwoord op de vraag 'waarom niet', dat maakt het zo lastig. Als je nu weet hoe het komt, dan kun je e.e.a. uitsluiten of juist wel doen en ervoor zorgen dat de boel alsnog gaat draaien, maar zo werkt het helaas niet altijd.

Mijn kleine N. groeit ook op flesvoeding prima, zit mooi op gewicht en is zelfs langer dan gemiddeld. Je moet maar zo denken: alle bv die ze wél krijgt is mooi meegenomen, en als het echt niet meer gaat is er gelukkig flesvoeding.
It will set you free
pi_142730539
Hier dan de andere kant. Ondanks vroeggeboorte en ziekte wel (voldoende) productie maar ook na 2 dagen 2 bo's en toen ben ik gestopt. Het voelde zo als falen. Nu nog steeds wel.
pi_142730814
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:39 schreef Franny_G het volgende:

Nikki, met S heb je echt een speciale band waarbij al je moedergevoelens extra hard aan het werk zijn he? Maar hij kan het vast. Kindjes kunnen je ook wel eens verbazen daarin. En mocht hij het wel moeilijk vinden, is er ook vast een mouw aan te passen?
Ja dat klopt wel. S heeft me vaak net iets meer nodig dan T. S wil altijd heel graag bij me zijn, T kan zich veel beter zelf vermaken. En misschien heeft het echt wel met zijn minder goede start en de operatie die hij met 2,5 week kreeg te maken. Ik maak me om hem altijd net iets sneller zorgen. Eigenlijk is het wel maf, want S en T zijn eigenlijk gewoon gelijk aan elkaar.

Dyre even een :* voor jou. Voel je vooral niet schuldig. Je doet zo ontzettend je best voor je meisje. Als het dan toch niet lukt heb je er echt alles aan gedaan en kun je daar niets aan doen. En echt, van FV worden ze ook groot.

Dot, ik denk dat het verstandig is dat je thuisblijft met Stip. Als hij 1,5 uur rijden al niet zo leuk vind is 5 uur rijden echt wel veel voor hem. Wel jammer, want een paar dagen ertussenuit is altijd wel fijn.

En Fazz ik heb de luxe gehad dat mijn vader na mijn verlof nog 6 weken op wilde passen en nu heeft mijn man nog 4 weken vakantie. Daarna gaan ze pas naar het KDV. L ging naar het KDV toen ze 18 weken was, toen had ik 6 weken vakantie achter mijn verlof geplakt. Dat was ook al heel luxe. Ik werk bij een bedrijf waar je (te) veel vakantiedagen krijgt, daarom was dat allemaal mogelijk.
pi_142734733
Wat fijn om jullie reacties te lezen! :*
(en wat jammer om dan te zien dat er zoveel mamma's zijn bij wie het ook niet gelukt is, of die niet door hebben kunnen zetten met bv)

Kolven als we bij L zijn doe ik eigenlijk al vanaf dag 1. En dan probeer ik minstens 2 keer te kolven als we bij haar zijn, het liefste als ze op mijn borst ligt, of anders naast het bedje. Iedere verpleegkundige die ik spreek zegt dat het dan vast véél beter zal gaan, omdat de tsr wordt opgewekt door een "liefdeshormoon" (dat woord kan ik echt niet meer horen). Maar als ik dan door mijn kolfdagboek blader zie ik dat ik meer kolf als ik thuis op de bank zit dan wanneer ik bij L ben. en ik hou écht meer van L dan van de bank }:|

Burdie, ze heeft een sonde via haar neusje waar ze haar voeding tot nu toe altijd mee gekregen heeft. Nu laten we haar zoveel mogelijk via het flesje drinken, en de rest geven we alsnog via de sonde. Als ze straks hele flesjes op kan, dan mag de sonde eruit. (en zijn we weer een stapje dichterbij huis O+)
Je tip over het handkolven heb ik inderdaad gezien :Y Ik heb er in de tussentijd heel wat informatie over opgezocht, maar ik lees eigenlijk vaak dat handkolven pas handig is als je met een elektrische kolf de productie al een beetje op gang hebt kunnen brengen. Met een handkolf moet je heel veel zelf aanvoelen, ritme, zuigkracht en dergelijke, zo ver ben ik eigenlijk nog helemaal niet. Het is bij mij ook niet alleen productie, maar ook de tsr die weigert, dus ik twijfel nog of een handkolf daar wel verbetering in zou kunnen brengen.
Nog een klein beetje 'wordt in behandeling genomen' dus :D

Vanavond wel weer lekker kunnen knuffelen O+ Wat ben ik blij als we haar gewoon lekker mee naar huis kunnen nemen O+
pi_142735007
Dyre, drinkt ze niet als ze aan de borst ligt? Zuigt ze wel, slikt ze ook?
Ik voelde mijn tsr de eerste weken niet, kan het zijn dat ie wel komt maar je die niet voelt?

En, jij zegt: Ik snap gewoon niet waarom, het is zo'n natuurlijk proces. Kolven is niet natuurlijk he, het bootst het drinken ietwat na, maar is absoluut niet hetzelfde.

Wat naar dat je het zo graag wilt, maar het niet lijkt te lukken. Is het nog een idee om er een andere LK naar te laten kijken? De meeste LK's in ziekenhuizen zijn niet IBCLC opgeleid, en juist die laatsten hebben vaak net wat meer kennis.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_142735300
Wat Morretje zegt :* er is een goede lijst hier: http://www.borstvoeding.com/lk/nl/brabant.html
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 00:19:18 #222
73386 Fazz
onderweg
pi_142737800
Oh Dyre, ik hoop dat de tip hier ergens bij zit. :*

Wat fijn zo lang verlof Franny!

Hier vanavond voor het eerst weer naar de kroeg geweest, nouja, lekker op het terras buiten *) Was heel fijn, lekker bijgepraat met een vriendin en ein-de-lijk weer O+ ijskoude Liefmans O+
Thuis is het allemaal goed gegaan, F heeft gewoon uit de fles gedronken. Alleen niet zo veel dus ik ben benieuwd of ie vannacht doorslaapt of niet. M'n gekolfde melk toch maar in de koelkast gezet, niet voor F maar misschien dat ik er morgen een cappucino voor mezelf voor maak, ben toch wel nieuwsgierig naar hoe het smaakt :+ of ben ik de enige die benieuwd is naar de smaak :')
  zaterdag 26 juli 2014 @ 08:41:08 #223
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142742520
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:19 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh Dyre, ik hoop dat de tip hier ergens bij zit. :*

Wat fijn zo lang verlof Franny!

Hier vanavond voor het eerst weer naar de kroeg geweest, nouja, lekker op het terras buiten *) Was heel fijn, lekker bijgepraat met een vriendin en ein-de-lijk weer O+ ijskoude Liefmans O+
Thuis is het allemaal goed gegaan, F heeft gewoon uit de fles gedronken. Alleen niet zo veel dus ik ben benieuwd of ie vannacht doorslaapt of niet. M'n gekolfde melk toch maar in de koelkast gezet, niet voor F maar misschien dat ik er morgen een cappucino voor mezelf voor maak, ben toch wel nieuwsgierig naar hoe het smaakt :+ of ben ik de enige die benieuwd is naar de smaak :')
Het schijnt goed te zijn om te weten hoe het smaakt, zodat je de kwaliteit van gekolfde melk in de gaten kunt houden. Dus drink smakelijk! c_/

Overigens schijnt de smaak ook vaak te veranderen, dus je moet het wel blijven proeven :+
pi_142742652
Ik heb het geproefd... Ik heb een heel sterke maag... Laten we zeggen dat het nét goed ging... :X
pi_142742668
Smakelijk Fazz! Misschien helpt de Liefmans bij de smaak :P

Dyre, veel succes :* Ik ben ook na 7 weken overgestapt op fv, maar dan omdat Stip zo verkeerd dronk dat ik hem alleen huilend aan de borst kon hebben omdat het zoveel pijn deed. Ik heb toen voor mezelf gesteld dat ik nog een aantal dingen wilden proberen om het te laten slagen voordat ik een beslissing nam. En daarmee wist ik dat ik echt alles geprobeerd had. En nog voel ik me schuldig dat ik toen niet volledig ben gaan kolven, maar ik zat er zo compleet doorheen en Stip was alleen rustig in de doek, dus ik wist echt niet hoe ik dat zou moeten doen. Misschien helpt het idd om nog een lactatiekundige uit te nodigen voor tips of begeleiding :)

We gaan Stip inderdaad niet meenemen. Hij vond het gisteren al heel vervelend toen we van de bouwmarkt naar huis reden. We hebben nu wel een Aeromoov matje in de Maxi gelegd, dus hopelijk is dat lekker voor hem. De muppet was vannacht weer lekker bezig. Hij kwam om 12 uur, dus ik hoopte dat hij lekker tot 6 zou slapen, maar natuurlijk kwam hij weer om 4 uur. Een flesje was alleen niet genoeg, want hij lag lekker te kirren en spelen in z'n bed, dus ik heb hem na 3 kwartier maar in de cosleeper gelegd zodat ik zelf nog wat kon liggen, valt meneer gewoon instant in slaap! En die cosleeper begint toch echt wel te klein te worden voor hem :{
pi_142743310
Ah Dyre toch. Je lichaam heeft zo veel meegemaakt, laat die tranen maar komen hoor :*
L O+

Hemeltjelief! Ik heb een baby van 8 (!!!!!!!) maanden! *G* *G*
  zaterdag 26 juli 2014 @ 10:18:50 #227
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142743391
Dyre :*

M 8 maandjes *O* *O*

We hebben een tandloze tijger in huis O+ zo'n grappig gezicht dat tijgeren :D.

Ze heeft gister ei gegeten en staat weer onder de plekjes -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door -Bubseltje- op 26-07-2014 10:43:13 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 10:20:40 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142743416
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 08:58 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb het geproefd... Ik heb een heel sterke maag... Laten we zeggen dat het nét goed ging... :X
Ik proef het ook wel eens, en vind het best lekker :9

M 8 maanden *O*
KuikenGuppy
pi_142744035
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:18 schreef -Bubseltje- het volgende:
Dyre :*

M 8 maandjes *O* *O*

We hebben een tandloze tijger in huis O+ zo'n grappig gezicht dat tijgeren :D.

Ze heeft gister ei gegeten en staat weer onder de plekjes -O-
Arm meisje... Heeft ze er last van? Zitten er veel allergieën in jullie familie? Ei is ook zo'n vervelende, dat zit in heel veel kant en klare dingen.

M. al 8 maanden!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:32:41 #230
73386 Fazz
onderweg
pi_142744451
Bubs, wat sneu :{ Heeft ze al vaker zo'n reactie gehad op voedsel?

Nou tot zo ver de koffie-met-moedermelk-test. Het smaakt niet raar maar de melk schuimt voor geen meter :{ En ik dacht nog wel dat het juist goed zou schuimen omdat er (veel) vet in zit...
pi_142744531
Ik vind m'n eigen melk ook niet vies hoor! Ingevroren en opgewarmd wel, Ellie moet 't dan ook niet. Maar het wordt idd niet dik. Pap blijft ook dun als je 't met mm aanmaakt.

Mabawa *O*

Awww Bubs :(. Balen!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:39:54 #232
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142744603
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:32 schreef Fazzoletti het volgende:
Bubs, wat sneu :{ Heeft ze al vaker zo'n reactie gehad op voedsel?

Nou tot zo ver de koffie-met-moedermelk-test. Het smaakt niet raar maar de melk schuimt voor geen meter :{ En ik dacht nog wel dat het juist goed zou schuimen omdat er (veel) vet in zit... [ afbeelding ]

Ik vond het erg zoet, maar beter dan de flesvoeding, dat vind ik echt vies smaken.

8 maanden alweer, Mabawa? :o *O*
pi_142745238
Ik heb mijn eigen melk niet geproefd en dat ga ik ook niet doen, geloof ik. :D .

8 maanden, Mabawa. *O* .

Wij hebben dit weekend dubbelfeest! Morgen is I zes maanden en we vieren ook alvast mijn verjaardag. Ik word komende week 39. :'( . ;) .
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:08:23 #234
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142745258
Ze heeft ook koemelkallergie. Mijn schoonfamilie is bjna helemaal allergisch voor het een of ander. Ze lijot een beetje teveel op d'r papa ;)

Flesmelk is echt vies :X
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:16:31 #235
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142745439
8 maanden M O+!

Franny dubbelfeest :) Bijzonder, eerste verjaardag als mama én I. 6 maanden.

Bubs vervelend al die allergieën! -O-

Dyre, :*. Laat die tranen maar komen. Je hebt zo'n uitzonderlijke periode achter de rug en ze doet het zo goed. Met of zonder bv, jij doet het super! Hoe lastig die beslissing ook is :* *knuf*
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:58:55 #236
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_142746444
Dames wat een mijlpalen hier.. :)
En Bubs, wat naar voor je meiske..

Ik had vorige week een vraagje, omdat de ontlasting van mijn meiske wat moeizaam ging.. Nu is het de afgelopen week niet anders geweest, en met extra water of een druppie olie ging ze wel om de dag! Maar het is nu aan het begin heel erg vast. Het zijn echte (gelukkig) zachte drolletjes, waarna soms de gebruikelijke gele massa komt. Is dit normaal?!

Ze eet nog steeds prima, en is enorm de vrolijkste! Ze lacht heel wat af! O+
Maandag moet ze weer voor prikken die ik gewoon laat zetten, maar ik was benieuwd of dit bekend is/klinkt!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:13:38 #237
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142746848
Lijkt me geen reden om niet te laten prikken?

Kan aan de soort fv liggen. Mijn meisje heeft met Kruidvat voeding ook vastere ontlasting. Met Ah voeding niet.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:30:44 #238
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_142747222
Ik gebruik vanaf de dag dat ze thuiskwam uit het ziekenhuis Nutrilon Standaard 1 :) dus geen switch gemaakt!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:40:02 #239
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142748948
Als je, je zo'n zorgen maakt zou ik naar het cb of de huisarts gaan.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:55:55 #240
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142751085
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:58 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames wat een mijlpalen hier.. :)
En Bubs, wat naar voor je meiske..

Ik had vorige week een vraagje, omdat de ontlasting van mijn meiske wat moeizaam ging.. Nu is het de afgelopen week niet anders geweest, en met extra water of een druppie olie ging ze wel om de dag! Maar het is nu aan het begin heel erg vast. Het zijn echte (gelukkig) zachte drolletjes, waarna soms de gebruikelijke gele massa komt. Is dit normaal?!

Ze eet nog steeds prima, en is enorm de vrolijkste! Ze lacht heel wat af! O+
Maandag moet ze weer voor prikken die ik gewoon laat zetten, maar ik was benieuwd of dit bekend is/klinkt!
Dat had Nora ook toen we waren begonnen met bijvoeding. Er kwam eerst een echt keuteltje en daarna de gebruikelijke massa :+ Ging na een paar weken (maanden? Ongelofelijk hoe snel je dat vergeet :X ) weer over en is het over het algemeen weer vrij zacht.
pi_142752768
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:55 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dat had Nora ook toen we waren begonnen met bijvoeding. Er kwam eerst een echt keuteltje en daarna de gebruikelijke massa :+ Ging na een paar weken (maanden? Ongelofelijk hoe snel je dat vergeet :X ) weer over en is het over het algemeen weer vrij zacht.
Mooie meisjesnaam! Mijn dochtertje heet ook zo :D
pi_142753217
Ik hoor en lees trouwens steeds best wel negatieve dingen over consultatiebureaus.

Hoe bevallen jullie cb's?
pi_142753655
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoor en lees trouwens steeds best wel negatieve dingen over consultatiebureaus.

Beroerd :N. Luisteren niet naar de ouders, onbeleefde opmerkingen, adviezen uit het jaar 0. Er is 1 fijne arts, de rest is matig tot slecht.

Klapper van 't jaar: "Oh, is je man z'n werk kwijt? Dan hebben jullie nu vast financiële problemen. Ik maak er even een notitie van." :(
  zaterdag 26 juli 2014 @ 17:40:28 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142754251
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:55 schreef Dyre het volgende:
Wat fijn om jullie reacties te lezen! :*
(en wat jammer om dan te zien dat er zoveel mamma's zijn bij wie het ook niet gelukt is, of die niet door hebben kunnen zetten met bv)

Kolven als we bij L zijn doe ik eigenlijk al vanaf dag 1. En dan probeer ik minstens 2 keer te kolven als we bij haar zijn, het liefste als ze op mijn borst ligt, of anders naast het bedje. Iedere verpleegkundige die ik spreek zegt dat het dan vast véél beter zal gaan, omdat de tsr wordt opgewekt door een "liefdeshormoon" (dat woord kan ik echt niet meer horen). Maar als ik dan door mijn kolfdagboek blader zie ik dat ik meer kolf als ik thuis op de bank zit dan wanneer ik bij L ben. en ik hou écht meer van L dan van de bank }:|

Burdie, ze heeft een sonde via haar neusje waar ze haar voeding tot nu toe altijd mee gekregen heeft. Nu laten we haar zoveel mogelijk via het flesje drinken, en de rest geven we alsnog via de sonde. Als ze straks hele flesjes op kan, dan mag de sonde eruit. (en zijn we weer een stapje dichterbij huis O+)
Je tip over het handkolven heb ik inderdaad gezien :Y Ik heb er in de tussentijd heel wat informatie over opgezocht, maar ik lees eigenlijk vaak dat handkolven pas handig is als je met een elektrische kolf de productie al een beetje op gang hebt kunnen brengen. Met een handkolf moet je heel veel zelf aanvoelen, ritme, zuigkracht en dergelijke, zo ver ben ik eigenlijk nog helemaal niet. Het is bij mij ook niet alleen productie, maar ook de tsr die weigert, dus ik twijfel nog of een handkolf daar wel verbetering in zou kunnen brengen.
Nog een klein beetje 'wordt in behandeling genomen' dus :D

Vanavond wel weer lekker kunnen knuffelen O+ Wat ben ik blij als we haar gewoon lekker mee naar huis kunnen nemen O+
Lieve Dyre, naar aanleiding van andere ervaringsverhalen wil ik toch ook even mijn ervaring delen. Mijn meiden zijn geboren met 33+4, uiteindelijk met een ks. Live drinken lukte ook amper dus we besloten al snel om onze energie in de flesjes te stoppen. Kolven meteen opgepakt maar ook hier kon ik niet aan hun vraag voldoen (nou ja, een paar weekjes). Wat heb ik mij schuldig gevoeld toen ik kv bij moest geven! Maar het haalde hier wel wat druk van de ketel. Mijn kolfopbrengst ging pas echt omhoog toen ze thuis waren en de rust weer wat weder was gekeerd. Toen voelde ik ook mijn tsr pas. Want 1 ding heb ik mij wel beseft (vooral naderhand), zo'n vroeggeboorte en ziekenhuistijd vraagt ontzettend veel van je. Vooral emotioneel. Je staat op standje overleven en er voor je kindje zijn. Ook al er heus niet veel aan de hand is.

Eenmaal thuis, na een week of 6 zijn we zoetjes aan begonnen met het aan de borst leren drinken. En dat lukte! En inmiddels zijn we 1,5 jaar verder en drinken ze nog steeds!

Qua kolven heb ik nooit genoeg kunnen kolven om ze allebei volledig van moedermelk te kunnen voorzien.

Welke beslissing je ook neemt, het is de juiste. Maar ik wilde je toch ook even een succesverhaal laten lezen.

pi_142754340
Dyre, een longshot maar wie weet: hier kwam het kolven op gang toen ik ontdekte dat het ging stromen door de aanwezigheid van mijn man. De eerste tijd kolfde ik uitsluitend in zijn bijzijn, dat deed echt veel meer voor me dan kolven bij mijn kindje. Wellicht de moeite van het proberen waard? (Met je eigen vent dan he :P )
  zaterdag 26 juli 2014 @ 17:57:26 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142754698
Oh, ik dacht met de jouwe L-E :D
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:18:17 #247
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142755209
quote:

Fantastisch O+ Ze luisteren, heb altijd dezelfde vpk en arts, staan open voor eigen ideeën ^O^
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:25:54 #248
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142755404
quote:
Slecht :X
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142755450
Mijn cb is fijn O+ De daaraan gelinkte lk niet zo Maar ze vinden het leuk hoe ik het doe, geven me ruimte, luisteren eerst naar mijn visie, stimuleren borstvoeding en bijvoeden vanaf 6 maanden. Laatst vroeg de arts me waar ik bepaalde info vandaan haalde omdat ze er ook wel van wilde leren O+ Helemaal tevreden dus!

Bubs wat sneu dat je meisje op veel dingen reageert.

Ik was net mijn telefoon kwijt. Maar hij moest in huis zijn want mijn moeder had me net gebeld. Toen stond het geluid ook gewoon aan. 2x 10 minuten gezocht. Geen telefoon. Gebeld, ging over maar ik hoorde m niet :? Weer lang gezocht, echt overal. Zelfs in de koelkast want ik stond in de keuken toen ik aan de telefoon was. :')
Uiteindelijk gaf ik het op en ineens kreeg ik een ingeving. Ik sta op, loop naar de box en ja hoor, daar lag m'n telefoon. Ik had m op de bankleuning gelegd en M kan daar bij vanuit de box. Mn geluid stond uit en Facebook open :')
Note to self: Nooit meer daar neerleggen óf direct in de box kijken natuurlijk :+
pi_142755700
quote:

Het duurde even voordat ik een fijne vpk en arts had, maar die zijn dan ook echt heel fijn :)

Ik had laatst per ongeluk een andere arts en die mevrouw sprak zo slecht Nederlands dat ik niks aan de afspraak heb gehad, omdat ik haar bijna niet verstond :@

En we hebben net een Ikea ledikantje gehaald, want als m'n vriend de ruimte naast z'n bed opgeeft past dat precies naast het bed *O* En dan gaan we over een tijdje z'n eigen kamer wel weer proberen :)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:24:35 #251
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_142756746
Hier tot nu toe een fijne ervaring met ons CB, ze leggen geduldig uit en nemen ook wel de tijd! :)

Het enige nadeel van 1 vrouw daar is, is dat ze nogal hamert op 'de lijntjes', en met mijn 'onder de gemiddelde lijntjes' dame, kreeg ik dat steeds te horen ook! Tot ik een keer op een wat minder vriendelijke manier heb gezegd er nu wel klaar mee te zijn, omdat ik dat nu wel wist (mijn meiske was dysmatuur) en dat ik al heel blij was, met hoe het nu ging met haar. Ze was bij 1 van de metingen ruim 7 ons aangekomen in 4 weken tijd, dus ze had wat te zeuren om het zeuren!

De vorige keer was er een ander en zij was heel tevreden op de manier hoe het nu ging en hoe we het deden! Ze sloot af met de woorden dat we een tevreden en blije baby hadden! :)

Cwen :o .. Die is wel erg lomp!
En slecht Nederlands, brrr :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Rijstebuiltje op 26-07-2014 23:20:37 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:42:38 #252
73386 Fazz
onderweg
pi_142758812
Cwen, wat een achterlijke opmerking van het cb :X

Ik heb nog niet veel te maken gehad met het consultatie bureau want heb pas 2 afspraken gehad. Wel blijkt de informatie die ze mij gaven over borstvoeding niet helemaal te kloppen. Voeden op verzoek was oke, mits er wel 3 uur tussen de voedingen zat... uhh... het is toch voeden op verzoek :? En ook dat water geven oke zou zijn. Gelukkig barst het van de experts hier op Fok zodat ik toch weet wat ik moet doen :7
pi_142759516
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 16:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mooie meisjesnaam! Mijn dochtertje heet ook zo :D
Goede smaak hebben jullie :D.
(En dan te bedenken dat wij in onze omgeving geen enkele N. kennen, behalve mijn Duitse vriendin..)

CB hier is eigenlijk wel leuk. Woensdag ben ik weer geweest en ik kreeg zelfs complimentjes over hoe wij met de start van de bijvoeding omgaan. N volgt ons de laatste tijd enorm als we eten, is aan het meesmakken en wil ook lepels, vorken en glazen vasthouden. Dus we hebben al eens een hapje fruit geprobeerd en een peultje, gewoon om haar eraan te laten wennen. Voordat ze echt iets binnen krijgt zijn we al weer een maand verder. Of twee maanden :').

Cwen, wat een nare opmerking! Heb je niet gezegd dat ze dat niet hoefde te noteren?

En Dot, als iemand zooi slecht Nederlands spreekt zou ze toch nog niet alleen mogen werken bij een CB?

Oh en *O* voor alle mijlpalen!
It will set you free
pi_142759716
Ik heb eigenlijk best goede ervaringen met mijn cb voor T en S tot nu toe. Ze bekijken de jongens echt als individuen dus vergelijken ze niet met elkaar. Verder gaven ze wel aan dat ze met 4 maanden bijvoeding mogen krijgen, maar het was geen moeten. Voorlopig laten we het dus bij gewoon melk. Nouja, afgelopen week hebben ze op een komkommertje gesabbelt, maar er gaan zeker nog geen halve appels of stronken broccoli naar binnen voorlopig. ;)

Met L heb ik wel wat minder goede ervaringen gehad, zoals gelijk een keer extra moeten wegen/meten toen het lijntje een keer een beetje afboog en naar de fysio gestuurd worden omdat ze met 9 maanden nog niet rolde. En ik was het daar niet mee eens, maar ik durfde geen nee te zeggen. En alsof ze het gehoord had rolde L die avond. Toen heb ik gebeld en gezegd dat ik niet meer naar de fysio ging. :@

Oh en S kan een nieuw kunstje, hij rolt van rug naar buik en andersom. *O* En dat doet hij de hele dag door. :+

Dot, wat fijn dat Stip weer gezellig in een bedje dat groot genoeg is naast jullie kan slapen!
pi_142763154
M. 8 maanden *O*

Franny je eerste verjaardag als mamma toch? Lijkt me heel bijzonder O+

Mijn eigen melk heb ik nog nooit geproefd eigenlijk... Ben wel nieuwsgierig, maar iedere druppel is er weer 1 voor L en ik heb er al zo weinig :P

quote:
2s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 17:40 schreef Kyara het volgende:

Lieve Dyre, naar aanleiding van andere ervaringsverhalen wil ik toch ook even mijn ervaring delen.
(...)
Welke beslissing je ook neemt, het is de juiste. Maar ik wilde je toch ook even een succesverhaal laten lezen.

Wat fijn om toch ook een succesverhaal te lezen! Ik hoop dat ik me hier over een paar weken/maanden bij aan kan sluiten :)

Maar inmiddels heb ik me ook al wat meer neer kunnen leggen bij de flesvoeding. L geniet er net zo goed van en het haalt de druk bij mij over de borstvoeding weg. Er zijn al 2 dagen geen tranen meer geweest ;) Het kolven blijf ik voorlopig nog wel doen. Wellicht gaat inderdaad de productie nog omhoog als L lekker naar huis mag en de rust is wedergekeerd :)

L_E, dat is nou een tip waar ik veel aan heb gehad en waar de lactatiekundige zelf nooit mee gekomen is. De eerste dagen thuis sloot ik me in de slaapkamer op, een donkere, warme omgeving. Ik stuurde vriendje de kamer uit en dan ging ik me op bed concentreren op de borstvoeding :+ (ja, wist ik veel) De druppels die ik daarmee kreeg schoten niet echt op. Maar toen ik de tip kreeg om gewoon lekker op de bank te gaan zitten, juist wel met mijn vriend erbij en de tv aan, ging het veel beter en kon ik milliliters tellen in plaats van druppels :D (zoals bekend is het daar wel bij gebleven, maar nog steeds 1 van de beste tips die ik gekregen heb :Y )

Wat cb betreft: hier in het ziekenhuis hebben ze ons al gewaarschuwd dat premature kindjes bij het cb vaak 'onder de lijntjes' vallen en tot een jaar of 2 nog wel eens (flink) achter kunnen lopen voordat ze hun prematuriteit hebben ingehaald. cb's gespecialiseerd in premature kindjes gebruiken hier een gecorrigeerde leeftijd voor, maar de meeste cb's doen dit niet en dan krijg je dus iedere keer te horen dat je baby het niet goed doet -O- Niet teveel van aantrekken dus was het advies van het ziekenhuis :D
  zaterdag 26 juli 2014 @ 23:00:10 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142763363
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:54 schreef Dyre het volgende:
Wat fijn om toch ook een succesverhaal te lezen! Ik hoop dat ik me hier over een paar weken/maanden bij aan kan sluiten

Maar inmiddels heb ik me ook al wat meer neer kunnen leggen bij de flesvoeding. L geniet er net zo goed van en het haalt de druk bij mij over de borstvoeding weg. Er zijn al 2 dagen geen tranen meer geweest Het kolven blijf ik voorlopig nog wel doen. Wellicht gaat inderdaad de productie nog omhoog als L lekker naar huis mag en de rust is wedergekeerd
Fijn! Blijf je daarnaast wel kolven? Hier haalde het inderdaad de druk weg waardoor ik er ook relaxter in kon staan. Ze kregen hier trouwens gemengd (mm en kv door elkaar heen).
pi_142763816
Ja, kolven doe ik nog steeds :Y Ik lever het steeds in op de afdeling en volgens mij doen ze het nu zo: als ik genoeg bij elkaar heb gespaard voor een voeding (50ml), dan geven ze dat in een flesje. De andere voedingen zijn kv. En dan haal ik gemiddeld 2 van de 8 voedingen per dag op moedermelk.
Tsja, niet geweldig, maar die 2 voedingen is meer dan niks houd ik mezelf nu voor. En wie weet, als L straks thuis is gaat het beter. Afbouwen kan altijd nog als blijkt dat het toch allemaal niks wordt.
pi_142771490
Hier kreeg Ow ook gemengd :)

En je doet het super!

De waarschuwing van het ziekenhuis over het cb heb ik ook gehad. Maar daar heb ik wel een succesverhaal voor je: ze hebben nooit iets gezegd over dat hij maar net het onderste lijntje haalde en hij heeft in ontwikkeling nooit echt achtergelopen :)
pi_142771822
Dat is al een kwart van de voedingen Dyre! Super idd! *O*

Onze Marktplaats kinderwagen begint het te begeven :{ Mn vader heeft hem raar in elkaar gezet en nu vinden we hem wankel en je moet ook kracht zetten om het bovenstuk erop te zetten. Maar om nu een hele kinderwagen te kopen voor die twee maandjes vind ik ook weer onzin, maar ik kan niet echt een fijne buggy vinden. Mijn vriend wil namelijk graag echte banden en de mogelijkheid om het zitje te draaien. En ik ben natuurlijk verliefd geworden op de duurste buggy ooit a 579 euro :')

Maar kent iemand een fijne buggy of een goedkope kinderwagen zonder wandelwagenbak die ook nog eens klein te maken is (VW Polo-klein). We hebben nu de Mutsy Rider en daar moeten we een wiel af halen voordat hij past.
pi_142772057
De Quinny Zapp Xtra? Die kan nl wel in ligstand. Wij hebben een gewone Zapp en die is echt klein als je 'm opvouwt.

Maar een buggy wordt écht pas aangeraden als ze zelf kunnen zitten en dat onderschrijf ik nu uit ervaring wel. Ellie is sterk en stevig, maar hoe die in die buggy onderuit zakt soms... :N.
pi_142772099
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 09:15 schreef Cwen het volgende:
De Quinny Zapp Xtra? Die kan nl wel in ligstand. Wij hebben een gewone Zapp en die is echt klein als je 'm opvouwt.

Maar een buggy wordt écht pas aangeraden als ze zelf kunnen zitten en dat onderschrijf ik nu uit ervaring wel. Ellie is sterk en stevig, maar hoe die in die buggy onderuit zakt soms... :N.
Die kan niet met het zitje naar je toe helaas en vriend vond de wieltjes ook te plastic :')

Maar ik hoop dat de onze het nog wel uit houdt tot hij kan zitten, maar ik denk niet dat we hem nog kunnen gebruiken als buggy. Maar ik zie nu een Joolz Bloom op Marktplaats voor een mooie prijs :) En als het niet meer zo warm is kan hij ook lekker in de doek.

En Stip rolde net heel vloeiend om van zn buik naar zn rug! Het lukte hem niet nog een keer, maar misschien heeft hij nu wel door hoe het moet :s)
pi_142772192
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 08:38 schreef Dot. het volgende:
Dat is al een kwart van de voedingen Dyre! Super idd! *O*

Onze Marktplaats kinderwagen begint het te begeven :{ Mn vader heeft hem raar in elkaar gezet en nu vinden we hem wankel en je moet ook kracht zetten om het bovenstuk erop te zetten. Maar om nu een hele kinderwagen te kopen voor die twee maandjes vind ik ook weer onzin, maar ik kan niet echt een fijne buggy vinden. Mijn vriend wil namelijk graag echte banden en de mogelijkheid om het zitje te draaien. En ik ben natuurlijk verliefd geworden op de duurste buggy ooit a 579 euro :')

[ afbeelding ]

Maar kent iemand een fijne buggy of een goedkope kinderwagen zonder wandelwagenbak die ook nog eens klein te maken is (VW Polo-klein). We hebben nu de Mutsy Rider en daar moeten we een wiel af halen voordat hij past.
De quinny buzz 4 past met wandelwageninzet in de achterbak van een C1. Dus in een polo moet ook lukken.
pi_142772281
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 09:33 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

De quinny buzz 4 past met wandelwageninzet in de achterbak van een C1. Dus in een polo moet ook lukken.
+1! Al heb ik een Buzz 3 en een 107 ;)
  zondag 27 juli 2014 @ 09:47:30 #264
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142772317
Wij hebben de nuna pep en die is geweldig nemen wij ALTIJD mee. kan goed plat
Je klapt hem in in 2 tellen. 2 knopjes en hij is ingeklapt.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142773038
quote:

Mwah,als je niet zo stevig in je schoenen staat kunnen ze je bij ons best wel onzeker maken denk ik.Ik heb er met beide kinderen in babytijd vooralsnog nooit problemen gehad.
Echt goed advies wordt niet gegeven vind ik,voorbeeldje:Lily was 10 weken toen ik vroeg wat hun advies was over 4x fv a 180 ml op een dag die ze toen kreeg (de 23:00 fles dronk ze niks van omdat ze steeds sliep). Kreeg ik eerst een "oooh nou dat is echt niet zo goed voor haar suikerpeil,schiet in een dip" om vervolgens toen we klaar waren toch nog vkuchtig te antwoordden dat het "toch wel kon" eh...ok.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_142773195
Hier ook elkaar tegen sprekende adviezen op cb. Toen Sjaak een maand of wat was, moest ik vooral geen fruit in stukjes aanbieden. Want anders went ie niet van een lepel te eten. (Dat kan kennelijk alleen met fruit?!). Aldus vp. De maand erop bij de arts was het vooral heeeel belangrijk om stukjes te geven. Omdat weet ik niet meer (ene oor in andere oor uit modus was inmiddels al ingeschakeld). Ja toedels.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142774518
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:06 schreef DJMomo het volgende:
Hier ook elkaar tegen sprekende adviezen op cb. Toen Sjaak een maand of wat was, moest ik vooral geen fruit in stukjes aanbieden. Want anders went ie niet van een lepel te eten. (Dat kan kennelijk alleen met fruit?!). Aldus vp. De maand erop bij de arts was het vooral heeeel belangrijk om stukjes te geven. Omdat weet ik niet meer (ene oor in andere oor uit modus was inmiddels al ingeschakeld). Ja toedels.
Dat heb ik ook gehad ja. Eline at niet goed gepureerd, maar stukjes daar sabbelde ze wel het een en ander van af.. Maar nee, ze was groot genoeg en grote baby's moesten leren dat eten van een lepel kwam.. :?
Toen was ze acht maanden ofzo.. Potjes heeft ze vanaf die tijd best goed gegeten maar vanaf een kleine 10 maand eet ze ook gewoon met de pot mee (als we iets eten wat zij ook mag) dus ja.. Heb er niet veel waarde aan gehecht. Was de arts die dit zei. Overigens de keer daarna wel bij de verpleegkundige aangegeven dat ik het een raar advies vond. (Ze moest toen ook tussendoor terug om te bespreken of het eten beter ging. Ik heb dat echt beschouwt als een moment om ze even duidelijk te vertellen van 'zie je wel dat dat goed komt dat wist ik wel' :9 )

Verder trouwens wel tevreden over het cb. Willen goed meedenken en leggen geen dingen op (behalve dan bovenstaand gekkigheid ;) )

Oh ja, mijn baby van bijna 11 mnd klimt gewoon de trap op helemaal tot boven toe :o (stond er wel bij hoor ;) alleen de eerste tree had ik gemist, was nog even iets pakken, kom terug staat ze op de eerste tree)
  zondag 27 juli 2014 @ 12:58:41 #268
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_142775443
Wij hebben vanmorgen een fotoshoot gedaan met ons moppie!
Ze deed het onwijs goed en ze had het enorm naar haar zin O+
Ze lag ook ook 100uit te kletsen tegen de fotografe en ze keek steeds keurig de kant op die ze moest kijken :)

Ben heeeeeel benieuwd naar het resultaat :) O+
pi_142780524
Wat leuk rijst een fotoshoot en wat fijn dat ze het zo goed deed!
Ben benieuwd naar het resultaat!
  zondag 27 juli 2014 @ 16:32:38 #270
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_142781539
We hebben het als cadeau gekregen van manlief zijn beste vriend, zo tof! :)

Foto's komen niet online helaas, dus jullie me op mijn woorden geloven ;)
pi_142783204
Rijst tof zo'n fotoshoot. Ik zou stiekem ook best willen, maar het is wel overdreven duur vind ik. :@

T heeft net met de trein gespeeld. O+ :D
  zondag 27 juli 2014 @ 18:41:55 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142785384
Wat schattig Nikki
KuikenGuppy
pi_142787208
Ik ga toch ook nog even patsen met mijn dametje:

edit: lopende meisje even weggehaald, wil het toch niet te lang online hebben hier, en er stond mij iets bij dat ik hem niet weg kon halen als het topic dicht is...

[ Bericht 70% gewijzigd door laiveneertiekje op 27-07-2014 21:52:12 ]
pi_142787806
Rijst, wat leuk ! Is het omgeving Rotterdam?

Cb's, best wisselende reacties... Moet het zelf gaan ondervinden :) A.s. vrijdag de gehoortest en dat is alvast bij een cb die niet het meest bij ons in de buurt is. Begint dus al goed :P

Vandaag laatste dag kraam en ik voel me soort van leeg ofzo. Ze was heel fijn en nu moeten we alles zelf doen. Klinkt misschien kinderachtig als ik het zo zeg :@ Net kwamen ook de tranen. Ik hou het maar op kraamtranen :{
  zondag 27 juli 2014 @ 20:17:49 #275
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142788682
Laiv O+ Knappe dame en tof filmpje!

Nikki kijk 'm lekker spelen O+

Sunshine, kraamtranen :Y Het is toch een bijzondere periode die je afsluit. :*
Oh en wij hadden ook de gehoortest op een andere locatie ;) Was standaard op die locatie schijnbaar.

Nou..maar eens even verdiepen in autostoeltjes groep 1 8)7
  zondag 27 juli 2014 @ 20:19:42 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142788776
Logisch hoor Sun, ik denk dat heel veel moeders dat zo voelen op de laatste dag van de kraamweek. Ik iig wel...
Maar dat ze weg gaat (is) betekent ook dat je het nu zelf kan. Dat je je eigen ritme kunt gaan ontdekken. (En dat je de handdoeken weer op jouw eigen manier kunt opvouwen :P).
Door kraamtranen kwamen hier ook pas later trouwens.
KuikenGuppy
  zondag 27 juli 2014 @ 20:44:18 #277
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_142790128
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Rijst, wat leuk ! Is het omgeving Rotterdam?

Cb's, best wisselende reacties... Moet het zelf gaan ondervinden :) A.s. vrijdag de gehoortest en dat is alvast bij een cb die niet het meest bij ons in de buurt is. Begint dus al goed :P

Vandaag laatste dag kraam en ik voel me soort van leeg ofzo. Ze was heel fijn en nu moeten we alles zelf doen. Klinkt misschien kinderachtig als ik het zo zeg :@ Net kwamen ook de tranen. Ik hou het maar op kraamtranen :{
Ja Sunshine, HIA :)
pi_142794574
Sunshine, ja de beruchte kraamtranen. Ze komen vroeg of laat. Bij mij kwamen ze ook wat later, maar de laatste dag dat de kraam er was, belde mijn moeder: "En, heb je al gehuild?" Bleek dat zij bij alle 5 kinderen had gehuild toen de kraam wegging. :P . Ze had ook wel steeds een heel lieve.

Dyre, dat klinkt goed! Fijn, dat de druk er vanaf is en hopelijk gaat het bij jou net zoals bij Kyara!

Ik ben best tevreden over het cb. Maar eerlijk gezegd zijn de bezoekjes daar weinig bijzonders. Het is wegen/meten, praatje maken, arts/verpleegkundige kijkt naar I. en doet wat checks. We babbelen een beetje. I. krijgt een prik of prikjes en dan ga ik weer. Ik heb niet het idee dat ze mij iets nieuws kunnen vertellen en ze hebben ook altijd maar weinig vragen. De vorige keer had ik een erg onervaren en jonge verpleegkundige en dat was ook wel te merken. Het komt misschien ook wel omdat ik zelf wat ouder ben, maar ik had bij haar echt het idee dat ik vooral bezig was haar gerust te stellen. Maar ach. De lk die ik laatst sprak, vond ik wel heel fijn! Achteraf had ik daar misschien eens eerder langs moeten gaan.

Ik heb zo'n heerlijk weekend gehad. Mijn vriend had een verrassingsweekendje weg gepland en dat was geweldig. I. ook mee. *; .
pi_142795674
Sun, kraamtranen hier op dag 6 ofzo. Staat ook in m'n kraamverslag: 'Cwen is nogal emotioneel vandaag'.
Fijn dat je zo'n goede kraam had!

Franny, klinkt als een goed weekend!

Laiv, wat een knapperd!

Hillie, trapklimmen? :o Ellie heeft nog niet eens bedacht dat een trap is om te klimmen! Al klimt ze verder overal op :D

Hier zei Ellie gisteren ineens 'lamp' en vandaag 'poes'! Ook kan ze papa, mama, opa en oma O+. Het gaat nog niet altijd even netjes, maar het is een begin!
pi_142803082
Nou wat knap Cwen! Lamp! O+

Lekker Franny, waar waren jullie?

Tja, het CB... Ik laat me er toch meer door op mijn kop zitten dan ik zou willen. -O- Maar dat ligt meer aan mijzelf dan aan het CB. ;)

Ik heb zaterdag geshopt met een vriendin en gister gesport. Niet heel erg babygerelateerd, maar wel lekker. :P
pi_142803748
Herkenbaar hoor Sun! Maar nu kun je idd fijn uitvinden wat voor jullie werkt :Y Al mis ik mijn kraam nog wel, maar ook omdat ze veel beter is in het huishouden dan ik. Ik pakte laatst nog een hemd dat zij had gestreken terwijl wij nooit wat strijken. Een O+ gestreken O+ hemd. We hadden nogal een gedoe in de kraamweek en erna, dus toen had ze me haar nummer gegeven om een update te geven toen we naar het ziekenhuis moesten. Ik denk dat ik dr nog een smsje stuur als Stip 1 is :)

Wat een snelle meiden hier allemaal, de wandelaar van Ltiekje en het klimmen van Hillie en het babbelen van Cwen!

Fijn, een weekend weg Franny! En Limone ook al een relaxt weekend :)

Ik heb net een weekje vrij gehad en nu vind ik mijn baby nóg leuker O+ Hij was gisteren mee shoppen in de Bondolino en dan zie je dat nieuwsgierige snoetje alles opnemen, maar dan houdt hij het toch niet vol, dus dan valt hij lekker in slaap en toen hij wakker werd is hij fijn mee op de arm verder gegaan *; En toen stonden we bij de H&M aan de kassa en de caissiere keek helemaal naar hem, dus ik dacht dat ze iets ging zeggen over hoe leuk het is dat hij bij zn papa op de buik hangt, zegt ze dat hij een leuk spenenkoord heeft :')

Hoe lang zijn fruithapjes eigenlijk goed als je ze invriest? Onze appelboom staat namelijk helemaal vol, maar Stip is pas net 4 maanden, dus ik wil hem nog niet gaan bijvoeden, maar appels uit eigen tuin is natuurlijk wel een fijn hapje voor over een tijdje :) Edit: Oh, drie maanden zegt het voedingscentrum :) Wel jammer, want we hebben ook een heleboel vijgen, maar dat gaan we dan dus niet halen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dot. op 28-07-2014 09:35:33 ]
pi_142804181
Dat klinkt als een heerlijke vakantie én een ontspannen Stip. O+ Ik ben nu wel nieuwsgierig naar het koord!

Hapjes kan je heel lang in de vriezer bewaren. Het hangt een beetje af van je eigen standaarden. Wij hebben gister nog pasta gegeten met pesto die al een jaar ingevroren was. Ging prima. Maar ik eet ook spul na de uiterste houdbaarheidsdatum. Als er geen schimmel opzit hè? Of als het niet raar ruikt.. :Y)

Het voedingscentrum geeft 3 maanden, dat vind ik zelf dan weer wat overdreven kort. ;) < oh dat heb je zelf inmiddels ook gevonden.

Overigens: Appelboom O+
  maandag 28 juli 2014 @ 10:53:39 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142805611
Appelboom O+ vijgen O+.

Je zou ze ook kunnen inmaken ipv invriezen?

S heeft al twee keer aan een komkommer gelebberd, hij vindt het fantastisch. En hij wil uit een glas drinken O+.
KuikenGuppy
pi_142806352
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:44 schreef Limone het volgende:
Dat klinkt als een heerlijke vakantie én een ontspannen Stip. O+ Ik ben nu wel nieuwsgierig naar het koord!

Hapjes kan je heel lang in de vriezer bewaren. Het hangt een beetje af van je eigen standaarden. Wij hebben gister nog pasta gegeten met pesto die al een jaar ingevroren was. Ging prima. Maar ik eet ook spul na de uiterste houdbaarheidsdatum. Als er geen schimmel opzit hè? Of als het niet raar ruikt.. :Y)

Het voedingscentrum geeft 3 maanden, dat vind ik zelf dan weer wat overdreven kort. ;) < oh dat heb je zelf inmiddels ook gevonden.

Overigens: Appelboom O+
Een speenkoord van Etsy, omdat ik alle koorden stom vond :P https://www.etsy.com/nl/l(...)ooden?ref=listing-17

Vriend is groot fan van eetbaar tuinieren, dus we hebben in ons kleine tuintje tomaten, druiven, appels, pompoen en een mega vijgenboom van de vorige eigenaren :)

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:53 schreef Burdie het volgende:
Appelboom O+ vijgen O+.

Je zou ze ook kunnen inmaken ipv invriezen?

S heeft al twee keer aan een komkommer gelebberd, hij vindt het fantastisch. En hij wil uit een glas drinken O+.
Ik ga eens kijken naar inmaken! En lekker komkommers lebberen :9

Eten of drinken met Stip op schoot gaat hier niet meer, want hij wil alles wat wij in onze mond stoppen pakken en in zijn eigen mond doen :Y)
  maandag 28 juli 2014 @ 11:26:07 #285
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142806426
Hugs and things heeft er ook leuke speeldingen van! met kralen en gehaakte dingen
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:35:09 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142806660
Dat is zeker een mooi koord, Dot!

Offtopic, maar is zo'n vijgenboom veel werk? En kan je het jaar na het planten meteen oogsten?
KuikenGuppy
pi_142807307
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:26 schreef Moppert het volgende:
Hugs and things heeft er ook leuke speeldingen van! met kralen en gehaakte dingen
Leuk ja! Ik haak zelf ook, maar dit vind ik toch wat teveel gefriemel :)

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:35 schreef Burdie het volgende:

Offtopic, maar is zo'n vijgenboom veel werk? En kan je het jaar na het planten meteen oogsten?
Hij stond er al toen we het huis kochten, dus wij hebben een hele grote (3 meter hoog?) met veel vijgen. Mijn vriend heeft hem vorig jaar heel rigoureus gesnoeid, omdat we toen heel veel vijgen hadden, maar geen enkele rijp werd en dit jaar hebben we dus wel rijpe :) Verder krijgt hij bij warm weer een paar emmers water, maar dat is alles. Mijn schoenmoeder heeft een hele kleine en die heeft volgens mij na een jaar of 2 de eerste vijgen geoogst.
pi_142809262
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:23 schreef Dot. het volgende:

[..]

Een speenkoord van Etsy, omdat ik alle koorden stom vond :P https://www.etsy.com/nl/l(...)ooden?ref=listing-17

Vriend is groot fan van eetbaar tuinieren, dus we hebben in ons kleine tuintje tomaten, druiven, appels, pompoen en een mega vijgenboom van de vorige eigenaren :)

[..]

Ik ga eens kijken naar inmaken! En lekker komkommers lebberen :9

Eten of drinken met Stip op schoot gaat hier niet meer, want hij wil alles wat wij in onze mond stoppen pakken en in zijn eigen mond doen :Y)
Nou, dat is inderdaad een leuk koord!

Wij zijn ook groot fan van eetbaar tuinieren, maar missen een vrij essentieel onderdeel tuin daarvoor. :')

Leuk Burd, uit een glas drinken! Hier oefenen we er al een tijdje mee en pas gister slikte ze ook een slokje door. Daarvoor liet ze het gewoon haar kraag inlopen. :')
  maandag 28 juli 2014 @ 13:36:21 #289
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142810639
Limone dorstige hals heeft Limoentje dan :9
Hier drinkt T. nu zelfstandig uit een oefenbeker van Avent. Iets fijner dan uit een glas nu nog, er komt nauwelijks iets uit als de beker ondersteboven wordt gehouden :+
  maandag 28 juli 2014 @ 14:12:57 #290
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142811878
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:35 schreef Burdie het volgende:

als je genoegen neemt met 8vijgen ja dan kun je meteen oogsten ;) snoeien is goed te doen.
ik vind de tomaten meer werk hebben 😉
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:16:45 #291
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142812012
Knap van T. hier valt het kwartje nog niet dat de beter/fles omhoog moet om te drinken :')
  maandag 28 juli 2014 @ 15:08:59 #292
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_142813926
Hier zijn zojuist de 4 maanden vaccinaties er weer ingetjoept... Booooh! :'(
Even loeihard gillen, veel kusjes van mama en het was weer over.. :) wel was ze weer heel goed gegroeid! :o

Ze woog 5350 gram (was 4605) en haar lengte is 61.9 cm (was 58.2) .. Ze zit met haar lengte op de gemiddelden lijn.. *O* ...

Haar ontlasting perikelen waren normaal, het hoort bij haar leeftijd! :) We mogen zoetjes aan beginnen met 'vlakke' groente hapjes zoals: bloemkool, sperzieboon en broccoli.

En drinken uit bekertjes, kan niet wachten tot het hier ook kan.. Wat leuk! *O*
  maandag 28 juli 2014 @ 17:17:44 #293
52229 Chanty
pi_142818802
* Chanty komt even binnen gehopst om te zeggen dat ze nog leeft :W

Ik lees en leef trouw mee, maar het lukt me niet om te reageren. 's nachts te moe en overdag de handen vol :') Maar het gaat op zich goed. Of beter gezegd: ik trek het goed, want Lucas spuugt nog steeds veel en is veel wakker overdag en huilt ook nog aardig wat maar dat is sterk te reduceren door hem bij me te houden (handen vol dus).

Inmiddels eerste check-up gehad bij het CB: meneer is vanaf zijn laagste gewicht al 1,4 kilo aangekomen en woog bijna 4700 gram ondanks alle melk die eruit komt :o Hij zat fors boven het gemiddelde lijntje dus de arts was blij dat hij nog wat uitspuugt :') Zij dacht dat hij zich overeet en daarom spuugt. Ik weet het niet, denk dat het een combi is met reflux en overeten. Maar als ik hem er eerder af haal dan is hij ook boos en komt het ook retour.

Dyre ik wilde nog even zeggen dat ik het echt top vind hoe je/ jullie het doen O+

Verder zag ik nog wat lieve babyfoto's van Franny en mabawa O+

En nu huilt mijn baby weer dus ik ga maar weer doen wat ik de hele dag doe :P

Probeer later weer in te checken om op anderen ook even te reageren :@ sorry!
  maandag 28 juli 2014 @ 20:21:27 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142825145
Chanty fijn dat het goed gaat met jullie :) kan je intussen ook weer wat meer ivm de wond/ het litteken?

Ik heb nog een vraag aan de moeders van wat oudere baby's, wanneer hebben jullie de reiswieg ingeruild voor de wandelwagen/buggy inzet? Kuiken wordt langzaam aan wat te groot voor de reiswieg, en wil eigenlijk het liefst ook rechtop zitten in de reiswieg ( :') ). Maar de wandelwagen vind ik nog wel weer erg groot (en ik vind het mentaal ook weer even zo'n dingetje, het kleine gaat er al zo snel af... We hebben net de wieg opgeborgen en hij zit af en toe in de kinderstoel... Stop de tijd????!).

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 28-07-2014 20:33:35 ]
KuikenGuppy
pi_142825552
Ik leef met je mee, Burdie. ;( . ;) . Onze kuikens gaan behoorlijk gelijk op.

Rijst, dat was een goed bezoek aan het cb!

Chanty, wat groeit hij goed! Het is gewoon een gulzig mannetje! En met jouw melkproductie is ook niets mis dus. ;) .

Limone, we waren 'gewoon' in Delft (terwijl we in DH wonen). Maar we hebben het afgelopen jaar een soort 'op vakantie in eigen omgeving'-ding. Waarbij we er een sport van maken om redelijk dicht bij huis een vakantiegevoel op te zoeken. En Delft is echt heel leuk. We hadden ook een heerlijk hotelletje. En heel mooi weer. *O* .

Morgen ook weer naar cb. I is de laatste weken niet zoveel gegroeid. En dat is volgens mij normaal nu, dat de curve afvlakt. Ze zit nu al een heel poosje in maat 68. We zullen zien. :) .
  maandag 28 juli 2014 @ 20:34:48 #296
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142825657
Wij bij 5.5 maanden Burdie. We wilden hem zo lang mogelijk zo veel mogelijk plat laten liggen op zijn rug, hoe graag hij ook wilde :+

Chanty, fijn! Hoe gaat het met jou?

Rijst, mooie stats! ^O^
pi_142825946
Jaap ligt er nog prima in. Sjaak lag er tot ca 8/9 maanden in.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142826157
Wij ook bij 5.5 maanden. Ellie kon toen al wel zelfstandig blijven zitten, dat vond en vind ik heel belangrijk.
pi_142828962
Dat zelfstandig blijven zitten, is bij I. nog wat dubieus. Ze zit nog wat onvast/wiebelig, zeker na een tijdje. Dus ik vind het wat lastig te bepalen wanneer je kunt spreken van 'zelfstandig zitten'. Daarom zit ze wel af en toe een kwartiertje in de kinderstoel, waarbij ze dan ook mag 'mee-eten' (oftewel een broodkorst verkruimelen of een tomaat aflebberen), maar lange tijd in een wagen zitten, zou ik nu nog niet doen. Hoeft ook niet overigens, want ze zit nog altijd alleen in de draagdoek. Ik kan me wel goed voorstellen dat zij ook een probleem zou hebben met liggen in zo'n bak. Wipstoeltje in ligstand vind ze ook maar niks.
pi_142829286
Hier de overstap gemaakt met 6 maanden en 5 dagen :+ M paste nog wel in de bak maar door draaien en optrekken was dat gewoon geen optie meer.

Rijst wat doet jullie meisje het goed!

Eb L van Chanty ook zeg!
  maandag 28 juli 2014 @ 22:03:32 #301
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142829294
Zelfstandig zitten is voor mij zelfstandig gaan zitten en met gemak 10 minuten blijven zitten zonder ingrijpen. Maar T. ging gelijk al zelf zitten en bleef ook zitten dus grijs gebied hier :+

Oh en ter overbrugging tussen reiswieg en kinderwagen droegen we gewoon veel meer :) Iedereen blij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')