Slaap je met je vader in bed?quote:Op zondag 20 juli 2014 12:51 schreef tailfox het volgende:
Ik heb het. Heb alleen ook zoiets als ik slaap(niet altijd) me pa heeft me al meerdere malen wakker gemaakt omdat ik met spasme in me bed lig.(hem daardoor wakker maak)
Oh okee. Maar zo tijdens je slaap plotse bewegingen maken klinkt eerder als een REM slaap stoornis dan RLS.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:25 schreef tailfox het volgende:
[..]
Nee ik sla blijkbaar zo hard om me heen dat hij het aan andere kant van huis hoort.
heel snel, ik kreeg eerst een gewenningskuur, van een week iedere keer hogere dosering. Bij 1,5 mg (geloof ik) merkte ik effect, heerlijk! Uiteindelijk 2 mg voorgeschreven gekregen, die gebruik ik ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:15 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mooi, dat biedt hoop! Weet je nog hoe snel je effect merkte?
klopt maar RLS heb ik ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:26 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh okee. Maar zo tijdens je slaap plotse bewegingen maken klinkt eerder als een REM slaap stoornis dan RLS.
M'n arts is niet leuk genoeg om te bellen wanneer ik zin heb om te vrijenquote:Meer zin in vrijen, meer kans op verslaving, zoals overmatig kopen, gokken of medicijngebruik. Deze bijwerkingen gaan over na een verlaging van de dosis of als u met het medicijn stopt. Neem contact op met uw arts als u hier last van heeft.
Misschien heeft je arts andere artikelen gelezen? Misschien zijn de jouwe recenter.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb nu Sifrol voorgeschreven gekregen, ben erg benieuwd. Het is een dopamine-agonist en zou binnen 3 uur effect moeten hebben. M'n arts benadrukte wel dat het goed mogelijk is dat het niet effectief is, omdat de resultaten in de literatuur matig zijn, volgens haar. Gek wel, want ik lees het tegenovergestelde. Als ik vannacht post dat ik niet kan slapen heeft het geen nut gehad.
Nan, da's lang geleden!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:55 schreef NanKing het volgende:
Ja hoi wat een teringsyndroom is dit toch. Bij mij helpt magnesium gelukkig bijna altijd.
Dank, ik hoop het ook van harte.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Misschien heeft je arts andere artikelen gelezen? Misschien zijn de jouwe recenter.
Veel succes in ieder geval. Ik hoop dat het werkt.
Herkenbaar.. Ik moet echt uitgeput zijn wil ik uit mezelf in slaap vallen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:52 schreef lyolyrc het volgende:
Flink moe zijn is het enige dat bij mij helpt om goed te slapen: dus voldoende bewegen.
Heb je de verwijzing naar een slaapcentrum nog geregeld met je HA?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik weet dat het geen tictacs zijn die ik ga slikken, geloof me maar dat ik bekend ben met die systemen, en niet alleen als patiënt. Ik begin dan ook op de laagste dosering, en hoog pas op als daar absolute behoefte naar is. Verdere behandelopties, voor zover er medische opties zijn, heb ik al ondernomen. Magnesiumsupplementen, slaaphygiëne, benzodiazepines, het doet allemaal bijster weinig.
Bwah bij mij zouden deze medicijnen niet opwegen tegen mijn benen (of andersomquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nan, da's lang geleden!. Ik ben blij dat de magnesium helpt voor je, want die dopamine-agonisten zijn ook niet per sé om vrolijk van te worden. Zie ook de bijwerkingen die scrub_nurse heeft.
Ik zou je na twee nachten het bed uit trappen geloof ik.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:42 schreef RickoKun het volgende:
Enige die hier last van heeft is mijn vriendin
Ik ben diegene die constant tegen het bed aan trapt met mijn been (als ik op mijn buik lig). Of ik zie er werkelijk waar uit alsof ik van achter genomen word(in een soort moslim bid houding terwijl ik met mijn hoofd heen en weer wieg).
Soms begin ik er ook mee in mijn slaap. Ik stop er meteen mee als mijn vriendin (en vroegah mijn moeder) simpelweg een hand op mijn rug of been legt, of mij schopt of een tikje geeft. Vaak slaap ik dan ook gewoon weer verder
Ik heb het zelf trouwens in periodes, dan weer een paar maand niet, dan ineens een maand lang weer wel. Of het nou komt door voeding (binnenkomen van bepaalde stoffen) of het ontbreken van beweging tot aan mogelijke stress, ik weet het niet.
hoelang gebruik je nu de adartrel? en heb je ook nog wel eens dat je moet spugen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:40 schreef doctor.starbucks het volgende:
Na verhuizen een andere huisarts gezocht. Ik zag erg op tegen een lange vliegreis.
RLS besproken en kreeg vlot Adartel voorgeschreven. Mijn vorige huisarts vond het ' iets tussen de oren'.
Na de gewen-periode (wat een hel is dat geweest; misselijk en verhoging) is het nu 'over'.
Daarnaast helpt het bij mij, regelmatig leven, gezond eten, minder koffie en vooral minder stress.
Voor de Adartel hielp een/twee ibuprofen als tijdelijk lapmiddel.
De gewenning was twee weken; eerste twee dagen (vooral in de avond) voelde ik me erg lam.quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:33 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
hoelang gebruik je nu de adartrel? en heb je ook nog wel eens dat je moet spugen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |