Ook niet heel gek natuurlijk, hè, die
FZ1000 . Probeerde een hands-on te scoren al, zou eigenlijk 30.7 in de schappen liggen, maar geloof dat het pushed back is naar 14.8. Hadden 'em hier nergens. 4K, 1080p 4x slowmo, zebra's, peaking, articulated screen, 2.359K OLED LVF. 25-400mm equiv. range met de 1" sensor. f/2.8-f/4. 5-Axis HYBRID O.I.S. met 'Level Shot'. Manual control ring (zoom/focus). 5 zoomsnelheden. Highlight/shadow control & Wi-Fi.
Soms mis ik wel eens m'n Canon PowerShot SX1 IS en Fujifilm Finepix S8000fd (hoewel ik die nog steeds heb, maar niet zo denderend zijn in lowlight of voor shoots). Gewoon iets met kracht in een all-in-one body met flexibele mogelijkheden. Als ik nu ga werken heb ik voor spontane momenten weleens m'n LX7 mee, maar die heeft te weinig range. En om nu een camera met flinke zoomlens mee te gaan nemen, terwijl je niet echt plant om iets te gaan schieten is een beetje rompslomp. Is denk ik een ideale camera voor op vakantie.

Natuurlijk prima om erop uit te gaan met het idee eens lekker te gaan fotograferen... camera mee, tripod mee, lenzen mee, filters mee, accu's mee, noem het maar op. Maar soms wil je gewoon actief wat beleven en is dat gezeul rompslomp. Kun je altijd nog een toffe camera meenemen voor snelle kiekjes en veel meer bezig zijn met de trip zelf, dan het vastleggen ervan.
Kijk. Je main camera zal het niet worden. Zeker niet als je de deur uit gaat met het doel om plaatjes/video te schieten, maar verder natuurlijk een mooie toevoeging om te gebruiken voor B-roll footage, die met name mooi gepaard kan gaan met GH4 footage.

En ik zie zoiets ook nog wel de G15 van Stefan vervangen. Voor camjo sowieso niet verkeerd denk ik ook. En de continuous autofocus zal wel een van de betere zijn op de markt.
Al met al... interessant ding voor erbij.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz