quote:
Op dinsdag 12 augustus 2014 12:12 schreef RvLaak het volgende:[..]
Tja, een elektrische Gibson komt er bij mij sowieso niet in (tenzij cadeau of zo), aangezien ik daar toch niet op ga spelen. Heb momenteel niet eens een fatsoenlijke versterker. Moet nog sparen voor een AC30 (en dan het liefst uit midden jaren '50). Maar dat is een "later als ik groot ben" dingetje.
[..]
Ik moet idd gewoon ff rondkijken en vooral veel sparen

.
Tja de enige versterker die ik hier heb is een Roland cube 40w exemplaartje, goed genoeg voor incidenteel gebruik.
Ik doe alles digitaal, interface met paar leuke monitoren eraan. Ik zou wel een marshall jcm willen met een 4x12 maargoed, die zijn nogal stevig aan de prijs en dan moet je een bak pedalen erbij doen. Mij niet gezien. Hooguit haal ik nog eens een pod 500 denk ik en dan vind ik het wel goed. voorlopig

Nee, ik ben onderhand handig genoeg met guitar rig om het meeste prima te kunnen emuleren en het klinkt ook super zo, en dat voor een fractie van de prijs.
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2014 12:13 schreef RvLaak het volgende:[..]
Dat ligt meer aan de ruimte waarin ze hangen, dan aan de gitaren zelf (muv Gibson, blijkbaar). Bij mij zijn er best wat temperatuurwisselingen. Niet in een mate dat het slecht is voor de gitaren, maar de snaren vinden mij heul nie lief nie...
Snaren gaan hier ook niet te lang mee hoor. Heb hier gitaar aan de muur hangen met snaren van 4 weken oud die roodbruin van de roest zijn nu.
Zweethandjes

quote:
Op dinsdag 12 augustus 2014 13:10 schreef ssebass het volgende:[..]
Waarom zou je geen Gibson willen? Zijn echt geweldige gitaren. Heeft namelijk een vol geluid met behoud van definitie. Moet je wel de echt goede Gibson LP's kopen. Vind ze ook erg mooi maar dat is subjectief.
Hier het geluid van mijn Gibson LP. Enige filmpje dat ik ervan heb:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar mijn favoriet qua geluid is toch mijn tele:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ergerlijke aan les pauls is de body shape. Je kunt bijna niet zitten met die krengen. Tevens nekt die ietwat kortere scale length mij elke keer. Ik heb leren spelen op ibanez nekjes en die fretafstand van een LP is niet prettig spelen.
Ik kan het wel, maar niet comfortabel zegmaar. Ook prefereer ik een lage actie, en dat gaat makkelijker met langere scale length zonder daarvoor naar dikkere snaren te moeten.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Vi Veri Veniversum Vivus Vici
quote:
Op woensdag 13 augustus 2014 19:07 schreef BurnaBoy het volgende:Het ergerlijke aan les pauls is de body shape. Je kunt bijna niet zitten met die krengen. Tevens nekt die ietwat kortere scale length mij elke keer. Ik heb leren spelen op ibanez nekjes en die fretafstand van een LP is niet prettig spelen.
Ik kan het wel, maar niet comfortabel zegmaar. Ook prefereer ik een lage actie, en dat gaat makkelijker met langere scale length zonder daarvoor naar dikkere snaren te moeten.
Hmm qua vorm met zitten geen enkel probleem. Ik heb een solide (dus geen weight relief) en die is erg zwaar. Die heeft bij zitten de neiging een kant op te vallen vanwege de zware body. Actie kan gewoon laag, dat is een kwestie van goed instellen. Mijn LPs hebben hele lage actie. De hals speelt zelf wel veel zwaarder. Als je Ibanez fijn vind begrijp ik dat je dit niets vind. Maar ik ga voor geluid/sustain en ben begonnen op een LP dus wel wat gewend. Heb zelf ook een shred Ibanez 30 fretter met wizard hals staan en dat is inderdaad een andere wereld. Ibanez super strats zijn heel klinisch. Doen alles gewoon strak en goed, maar mist voor mij het karakter.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
BurnaBoy
Ignorance is Bliss
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 13:03 schreef ssebass het volgende:[..]
Hmm qua vorm met zitten geen enkel probleem. Ik heb een solide (dus geen weight relief) en die is erg zwaar. Die heeft bij zitten de neiging een kant op te vallen vanwege de zware body. Actie kan gewoon laag, dat is een kwestie van goed instellen. Mijn LPs hebben hele lage actie. De hals speelt zelf wel veel zwaarder. Als je Ibanez fijn vind begrijp ik dat je dit niets vind. Maar ik ga voor geluid/sustain en ben begonnen op een LP dus wel wat gewend. Heb zelf ook een shred Ibanez 30 fretter met wizard hals staan en dat is inderdaad een andere wereld. Ibanez super strats zijn heel klinisch. Doen alles gewoon strak en goed, maar mist voor mij het karakter.
Tja ik neig qua muziek smaak ook heel erg naar technisch perfectionisme. Ik merk dat ook in mijn spelen. Ik vind dat ook niet zo erg, de LP's zijn mij idd net wat te modderig qua geluid.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Vi Veri Veniversum Vivus Vici
The_Dean
Ebut Riggs
Ik weet niet hoe lang ze al bestaan, maar kwam ze toevallig tegen vanmiddag... Iemand ervaring met de TimbrePlug van Neutrik?
Tone regeling met je gitaarkabel...
Ben wel nieuwsgierig om eens een te proberen, maar met een prijs van 26 euro per stuk wil ik eerst eens wat ervaringen horen
http://www.neutrik.com/en(...)breplug/np2rx-timbre
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!