abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143329462
Hoeveel vraag je er voor Drib?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:34:52 #32
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_143330214
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 05:59 schreef Aresdreams het volgende:
Hoeveel vraag je er voor Drib?
Was 411 nieuw. Laat maar weten wat je ervoor over hebt. :)
pi_143330795
Gisteren ff een LesPaul etune in actie gezien :9~. Best prijzig, aldus Google :'(. Maar is zo'n mechanisme eigenlijk ook los te koop? En zo ja, is het simpel om dat op een gitaar te bouwen?
pi_143331066
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:34 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Was 411 nieuw. Laat maar weten wat je ervoor over hebt. :)
Een kippenpootje en een ei
ik is helaas hartstikke blut
pi_143333243
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:24 schreef RvLaak het volgende:
Gisteren ff een LesPaul etune in actie gezien :9~. Best prijzig, aldus Google :'(. Maar is zo'n mechanisme eigenlijk ook los te koop? En zo ja, is het simpel om dat op een gitaar te bouwen?
Hoe duur is zo'n e-tune?
pi_143333280
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Hoe duur is zo'n e-tune?
$3k

[edit]
Op de site van Gibson staat ook een instapmodel voor $1k

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2014 11:31:44 ]
pi_143333666
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

$3k

[edit]
$3k!!!

Aardig prijsje. :+
pi_143333834
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

$3k!!!

Aardig prijsje. :+
Die van 3k heb ik dus live gezien... Dat systeem is echt geniaal... Wil ik ook op al mijn gitaren, al heb ik nog nergens een 12-snarige versie gezien.

Maar het systeem van Gibson lijkt enigszins beperkt in het aantal stemmingen (5 of zo). En ik heb er al 1 gezien die over, volgens de reclame erbij, 16 stemmingen beschikt.

Maar goed, eerst eens goed rondkijken, zoeken, reviews kijken, etc. Een keer een overwogen keuze maken, ipv m'n GAS blind bevredigen :@
pi_143333865
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Die van 3k heb ik dus live gezien... Dat systeem is echt geniaal... Wil ik ook op al mijn gitaren, al heb ik nog nergens een 12-snarige versie gezien.

Maar het systeem van Gibson lijkt enigszins beperkt in het aantal stemmingen (5 of zo). En ik heb er al 1 gezien die over, volgens de reclame erbij, 16 stemmingen beschikt.

Maar goed, eerst eens goed rondkijken, zoeken, reviews kijken, etc. Een keer een overwogen keuze maken, ipv m'n GAS blind bevredigen :@
Flink sparen dan. :P
pi_143334134
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Flink sparen dan. :P
3 of 4 gitaren hier van voorzien gaat idd een duur geintje worden :'(... Maar goed, een mens moet een doel hebben, wordt wel eens gezegd.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:53:09 #41
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_143334186
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

$3k

[edit]
Inclusief gitaar ja, het losse systeem is gemaakt door tronical

http://www.thomann.de/nl/tronical.html

Kost je 300 euro. Toch minder dan 3000 toch :D

Gibson heeft alleen een licentie erop en verkoopt het dus onder eigen merknaam. :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_143334256
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:53 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Had ik gezien ja... Maar geen idee nog of deze ook op mijn gitaren past. Sowieso lijkt de Red Special buiten de boot te vallen, door de aparte vorm van de kop. Er lijkt geen 12-snaar versie te zijn, dus mijn Martin wordt m ook niet. Geen idee of een klassieke gitaar überhaupt ondersteund wordt, dus die kan ook makkelijk afvallen. Blijft alleen mijn Adam Black nog over... Maar nog geen idee of het systeem daar op past.

Wordt het wel in ene een stuk betaalbaarder ^O^. Van 1.200, naar 300 euro onkosten :')
pi_143334354
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik vond het toch niet fijn. Ben ook meer van de vintage gitaren en vond het toch niet optimaal werken. Is live wel handig hoor, maar ik gebruik liever gewoon mijn polytune. Je kunt ook nog gewoon stemmen hoor, maar ik vind het ook gewoon heel lelijk :P Wilde mijn Gibson juist zonder.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_143334389
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:59 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ik vond het toch niet fijn. Ben ook meer van de vintage gitaren en vond het toch niet optimaal werken. Is live wel handig hoor, maar ik gebruik liever gewoon mijn polytune. Je kunt ook nog gewoon stemmen hoor, maar ik vind het ook gewoon heel lelijk :P Wilde mijn Gibson juist zonder.
Ik hou niet van pedalen... Speel daar veel te weinig voor (en atm sowieso niet electrisch). Zo'n tronical systeem is dan wel een uitkomst ;)
pi_143334432
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:00 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik hou niet van pedalen... Speel daar veel te weinig voor (en atm sowieso niet electrisch). Zo'n tronical systeem is dan wel een uitkomst ;)
Ja dat is wel handig dan.

Overigens hebben Gibsons wel stemproblemen. Dat ze dat nog steeds niet fixen. De topkam op de nieuwe modellen is vervangen maar blijft drama. Mijn tele blijft perfect gestemd en mijn LP moet ik continu stemmen. Je zal eigenlijk altijd de topkam en tuners moeten vervangen... Toch irritant voor gitaren van een paar duizend euro.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:05:59 #46
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_143334591

Heeft het op een V zitten.

http://store.tronical-components.eu/tronicaltune-type-v/

http://www.tronical.com/uploads/TronicalTune_PCB_Template.pdf

Je zou kunnen kijken of het op je red special past.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:01 schreef ssebass het volgende:

[..]

Overigens hebben Gibsons wel stemproblemen. Dat ze dat nog steeds niet fixen. De topkam op de nieuwe modellen is vervangen maar blijft drama. Mijn tele blijft perfect gestemd en mijn LP moet ik continu stemmen. Je zal eigenlijk altijd de topkam en tuners moeten vervangen... Toch irritant voor gitaren van een paar duizend euro.
Ik heb altijd gitaren met floyds gehad (hardstikke stabiel allemaal wel geluk mee gehad), al die comments op internet begreep ik nooit totdat ik een gibson had voor een weekje om mee te spelen.
^inteel²
&nbsp
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:11:42 #47
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_143334794
Al mijn gitaren zijn tot nu toe, pak van de muur en spelen geweest, hooguit 1 snaar stemmen die ietwat vals is maar verder gewoon goed.
^inteel²
&nbsp
pi_143334814
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:01 schreef ssebass het volgende:

[..]

Tja, een elektrische Gibson komt er bij mij sowieso niet in (tenzij cadeau of zo), aangezien ik daar toch niet op ga spelen. Heb momenteel niet eens een fatsoenlijke versterker. Moet nog sparen voor een AC30 (en dan het liefst uit midden jaren '50). Maar dat is een "later als ik groot ben" dingetje.
quote:
Ik moet idd gewoon ff rondkijken en vooral veel sparen ;).
pi_143334846
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:11 schreef BurnaBoy het volgende:
Al mijn gitaren zijn tot nu toe, pak van de muur en spelen geweest, hooguit 1 snaar stemmen die ietwat vals is maar verder gewoon goed.
Dat ligt meer aan de ruimte waarin ze hangen, dan aan de gitaren zelf (muv Gibson, blijkbaar). Bij mij zijn er best wat temperatuurwisselingen. Niet in een mate dat het slecht is voor de gitaren, maar de snaren vinden mij heul nie lief nie...
pi_143335609
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:53 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Gibson heeft alleen een licentie erop en verkoopt het dus onder eigen merknaam. :P
¤300 is een koopje. :+
pi_143336764
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tja, een elektrische Gibson komt er bij mij sowieso niet in (tenzij cadeau of zo), aangezien ik daar toch niet op ga spelen. Heb momenteel niet eens een fatsoenlijke versterker. Moet nog sparen voor een AC30 (en dan het liefst uit midden jaren '50). Maar dat is een "later als ik groot ben" dingetje.

[..]

Waarom zou je geen Gibson willen? Zijn echt geweldige gitaren. Heeft namelijk een vol geluid met behoud van definitie. Moet je wel de echt goede Gibson LP's kopen. Vind ze ook erg mooi maar dat is subjectief.

Hier het geluid van mijn Gibson LP. Enige filmpje dat ik ervan heb:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar mijn favoriet qua geluid is toch mijn tele:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door ssebass op 12-08-2014 13:16:43 ]
pi_143338646
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:10 schreef ssebass het volgende:

[..]

Waarom zou je geen Gibson willen? Zijn echt geweldige gitaren. Heeft namelijk een vol geluid met behoud van definitie. Moet je wel de echt goede Gibson LP's kopen. Vind ze ook erg mooi maar dat is subjectief.

SPOILER
SPOILER
Eens qua geluid, maar ik speel domweg geen elektrische gitaar atm. Noch dat ik daar de versterkers voor heb. Dus is zo'n gitaar een hele lange baan issue ;)
pi_143339932
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Eens qua geluid, maar ik speel domweg geen elektrische gitaar atm. Noch dat ik daar de versterkers voor heb. Dus is zo'n gitaar een hele lange baan issue ;)
Hmm dat is waar. Komt wel veel bij kijken. Een goede versterker is ook heel belangrijk voor het geluid. Een goede buizenversterker is ook niet gratis. Vroeger heb ik veel multi fx dingen gebruikt. Best prima en is een goedkopere oplossing. Nu alles de deur uit gedaan en heel minimaal gitaar en versterker. Enige losse effect dat ik gebruik is delay.
pi_143340104
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:37 schreef ssebass het volgende:

[..]

Hmm dat is waar. Komt wel veel bij kijken. Een goede versterker is ook heel belangrijk voor het geluid. Een goede buizenversterker is ook niet gratis. Vroeger heb ik veel multi fx dingen gebruikt. Best prima en is een goedkopere oplossing. Nu alles de deur uit gedaan en heel minimaal gitaar en versterker. Enige losse effect dat ik gebruik is delay.
Ach, wat dat betreft "moet" er hier nog een AC30 en Deacy-amp komen... Voor ik die bij elkaar heb...
  FOK!fotograaf dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:34:31 #55
842 Zorro
Z
pi_143351250
Ik denk erover om voor het gemak een Blackstar ID60 of ID100 TVP-series te kopen.
Lichter dan mijn buizentop, effecten die ik nodig heb zitten er al in en zover ik aan reviews en filmpjes zie klinkt die goed. Leuk concept om verschillende buizen-modellen te kunnen kiezen.

Toch twijfel ik want het blijft namaak. In de winkel even op het kleinste model gespeeld (ID15 combo), klonk goed, maar dat was meer " Leuk voor een oefenamp" . Lijkt me toch anders dan bv een 100 watter op hoog volume op een 4x12.

Iemand ervaring mee?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:11:52 #56
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143356196
Vraagje, heb mijn walden laten 'upgraden' met nieuwe snaren (beste elixir) maar ze klinkt nu juist slechter, heel schel en vals, ik kan het apparaat met geen mogelijkheid fatsoenlijk stemmen terwijl dat eerder altijd makkelijk ging en ik nieteens een stemmer nodig had.. hoe kan dit? Kan het dat de snaren verkeerd gezet zijn en dat de reden is? Of zijn elixir snaren niet compatibel met Walden gitaren?? edit: heb gelezen dat het metalische geluid en het droppen van de pitch constant normaal is bij gloednieuwe snaren, hoelang duurt het tot iig dat laatste verdwijnt?
Zijn er manieren (invetten?) om dat te versnellen?

Trouwens mn electronische stem apparaatje is ook verdwenen terwijl ik toch zeker was dat ik em in de hoes die ik bij de winkel achterliet tijdens de snarenwissel had zitten.. dat ding kostte toch wel wat geld dus dat is behoorlijk kut..

[ Bericht 14% gewijzigd door BaajGuardian op 12-08-2014 22:55:55 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:07:50 #57
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_143386989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[..]

Tja de enige versterker die ik hier heb is een Roland cube 40w exemplaartje, goed genoeg voor incidenteel gebruik.
Ik doe alles digitaal, interface met paar leuke monitoren eraan. Ik zou wel een marshall jcm willen met een 4x12 maargoed, die zijn nogal stevig aan de prijs en dan moet je een bak pedalen erbij doen. Mij niet gezien. Hooguit haal ik nog eens een pod 500 denk ik en dan vind ik het wel goed. voorlopig :D

Nee, ik ben onderhand handig genoeg met guitar rig om het meeste prima te kunnen emuleren en het klinkt ook super zo, en dat voor een fractie van de prijs.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:13 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat ligt meer aan de ruimte waarin ze hangen, dan aan de gitaren zelf (muv Gibson, blijkbaar). Bij mij zijn er best wat temperatuurwisselingen. Niet in een mate dat het slecht is voor de gitaren, maar de snaren vinden mij heul nie lief nie...
Snaren gaan hier ook niet te lang mee hoor. Heb hier gitaar aan de muur hangen met snaren van 4 weken oud die roodbruin van de roest zijn nu.
Zweethandjes :(
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:10 schreef ssebass het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Het ergerlijke aan les pauls is de body shape. Je kunt bijna niet zitten met die krengen. Tevens nekt die ietwat kortere scale length mij elke keer. Ik heb leren spelen op ibanez nekjes en die fretafstand van een LP is niet prettig spelen.

Ik kan het wel, maar niet comfortabel zegmaar. Ook prefereer ik een lage actie, en dat gaat makkelijker met langere scale length zonder daarvoor naar dikkere snaren te moeten.
^inteel²
&nbsp
  donderdag 14 augustus 2014 @ 18:37:20 #58
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_143420552
GASSSSSSS

pi_143441509
Kopuh dan!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_143441668
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Pffoee vandaag op m'n werk wat zitten spelen met zo'n Kemper Profile Amp. Wát een sound komt er uit dat ding zeg. Dat gaat me ooit weer eens geld kosten :')
Ja, maar wat een dingen! :o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')