Sky: Live updatesquote:Israel start grondoffensief
Israël is een grondoffensief in de Gazastrook begonnen. In een gezamenlijke verklaring zeggen premier Netanyahu en minister Yaalon van Defensie dat het leger tunnels tussen Gaza en Israël moet vernietigen.
Volgens verscheidene media zijn tanks van het Israëlische leger de grens met Gaza overgestoken. Daarvoor werden zware luchtaanvallen uitgevoerd.
Netanyahu en Yaalon zeggen dat Israël moet handelen om de eigen burgers te beschermen. Met het offensief moeten Hamas en andere terreurgroepen "serieus worden getroffen".
Later meer
twitter:PalestineSocial twitterde op donderdag 17-07-2014 om 21:56:54#BREAKING :#Gaza, minutes ago.#GazaUnderAttack #palestine_defends http://t.co/QQz1Dg8ig3 reageer retweet
Of het nu terecht is of niet, wie er nu ook goed of slecht is: het lijkt me nu zo angstaanjagend om Gaza-bewoner te zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:13 schreef Nintex het volgende:
Live feed van de Skyline:
http://rt.com/on-air/israel-military-operation-gaza/
Het lijkt nog relatief rustig.
Mmmm... een bezetting geloof ik niet in, maar dit zouden wel goede acties zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:57 schreef Nibb-it het volgende:
"The prime minister and the defense minister have ordered the IDF to begin a ground operation in order to damage the underground tunnel terrors constructed in Gaza leading into Israeli territory. Such a tunnel was used earlier this morning by Hamas terrorists to enter Israeli territory, with intent to case massive harm to Israeli civilians.'' (Ha'aretz)
Klinkt als relatief kleinschalig ingrijpen.
Betrouwbaar?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:08 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]twitter:PalestineSocial twitterde op donderdag 17-07-2014 om 21:56:54#BREAKING :#Gaza, minutes ago.#GazaUnderAttack #palestine_defends http://t.co/QQz1Dg8ig3 reageer retweet
Kunnen wij ons geen voorstelling bij maken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:15 schreef Roceco het volgende:
[..]
Of het nu terecht is of niet, wie er nu ook goed of slecht is: het lijkt me nu zo angstaanjagend om Gaza-bewoner te zijn.
Ik zie ze er zelfs toe in staat dat ze eigen kinderen afschieten en daar Israel de schuld van geven. Ik sta bij dat schorrie morrie nergens meer van te kijken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
Mmmm... een bezetting geloof ik niet in, maar dit zouden wel goede acties zijn.
Elke keer weer is het afwachten wie van de twee partijen zich het best heeft voorbereid en hoe dat uitpakt. Wat dat betreft zijn de confrontaties tussen Israël en Hezbollah veel 'interessanter' (en ongewenster); omdat Hezbollah militair veel capabeler is dan Hamas en de andere terreurgroepjes. Het IDF heeft daar flinke steken laten vallen in 2006, voornamelijk door eigen schuld (ze hadden net hun doctrine omgebouwd naar iets volstrekt onbegrijpelijks), maar toch ook omdat Hezbollah veel beter was voorbereid dan Israël.
In ieder geval zal hopelijk het aantal burgerdoden/menselijke schilden hierdoor afnemen, tenzij Hamas burgers die tunnels insturen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |