tjonge, tjonge.... afgaande op wat je ziet op internet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:14 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Helaas is de huizen markt daar idioot duur, net zo idioot duur als het hier is.
Ik schiet er dus niets mee op.
http://www.realestate.co.(...)ry/christchurch-city
Ik wil niet wonen in een sateliet dorpje....dat doe ik nu al en dat vind ik vreselijk....quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
tjonge, tjonge.... afgaande op wat je ziet op internet.
Even verder kijken dan je neus lang is en je komt in de buurt van "satalliet-dorpjes" om Christchurch heen waar de huizen nog goed te betalen zijn...of iets verder, Ashburton of Timaru bijv.
Waar gaat al het geklaag nou over? Je wilt ergens anders wonen maar je kunt het niet betalen om op in een grotere stad te wonen. Dan zal het toch het sateliet dorpje worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 04:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik wil niet wonen in een sateliet dorpje....dat doe ik nu al en dat vind ik vreselijk....
Flipsen noemde de reden al. In de straat waar ik woon gaan rijtjeshuizen al voor zo'n ¤400.000 in de verkoop, vrijstaande huizen voor meer. En voor die prijzen staat het meestal minder dan twee weken te koop.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet als je dit geld in je oude sok hebt liggen.
Maar als "gewone" immigrant valt dit niet te betalen.
Dit soort kreten hoor ik ook altijd rond om mij heen als er weer een rijke Chinees een woning van 4 miljoen heeft gekocht die in bijv. Hong Kong 7 miljoen zou kosten Joh, een koopje!!
Je moet natuurlijk wel de prijzen afzetten tegen het gemiddelde inkomen, wat je als immigrant kan meenemen aan geld en wat je denkt te gaan verdienen.
Median weekly income from wages and salaries (for those receiving income from this source) was $844, up $38 (4.8 percent).
Median hourly earnings were $21.58, up 72 cents (3.5 percent).
Median weekly income for all people from all sources was $575.
The proportion of people aged 15–24 years earning wage and salary income was down 0.7 percentage points to 15.6 percent.
The proportion of people aged 50 years and over (50+) earning wage and salary income was up 1.3 percentage points to 31.0 percent.
http://www.stats.govt.nz/(...)ey_HOTPJun13qtr.aspx
Interessant misschien om hier te vermelden is dat er in Japan bijna geen tweedehands auto's rondrijden (weet nu dus waar die naar toe gaan!).quote:Op woensdag 23 juli 2014 06:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Niet altijd van "horen zeggen" uit gaan
Auto's zijn hier volgens mij een stuk goedkoper dan in Nederland, er worden schepen vol met Japanse, nagenoeg nieuwe, twedehands auto's geimporteerd (waarom Japan, juist..... daar rijden ze ook links)
En het auto rijden is sowieso een stuk goedkoper....
Iqique, Chili en landen waar ze ook aan de verkeerde kant rijdenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Interessant misschien om hier te vermelden is dat er in Japan bijna geen tweedehands auto's rondrijden (weet nu dus waar die naar toe gaan!).
De Japanse regering schijnt het kopen van een tweedehands auto te ontmoedigen (hoe en wat, geen idee, wij fietsen). Een Japans wrak op de weg heb ik nog nooit gezien, en zelfs een auto met een zichtbare roestplek kan ik me niet herinneren.
corrigéquote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iqique, Chili en landen waar ze ook aan de verkeerde andere kant rijden
Als je kijkt naar het aantal landen dat aan de goede kant rijdt zou ik zeggen van nietquote:
Ik denk niet dat mensen die in landen wonen waar ze aan de andere kant rijden erg veel waarde hechten aan jouw mening.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het aantal landen dat aan de goede kant rijdt zou ik zeggen van niet
quote:
Vast niet, al zou hun auto een stuk meer waard zijn als ze gewoon aan de goede kant reden, dus ik wens ze er veel succes meequote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen die in landen wonen waar ze aan de andere kant rijden erg veel waarde hechten aan jouw mening.
Nee, dat had ik nog niet meegekregen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://news.yahoo.com/wor(...)-home-040037423.html;_ylt=A0LEVz3mRNJTSXQAs5hXNyoA;_ylu=X3oDMTExcTdidDdsBHNlYwNzcgRwb3MDMQRjb2xvA2JmMQR2dGlkA1VJQzFfMQ--
Ken jij ze ook QWERTY?
Back to the US of A dan maar? Of het wordt het Korea?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:03 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb het ondertussen trouwens echt gehad hier. Man o man, het moet echt niet veel langer duren. Japanse professoren, het zijn net kinderen. Op het schoolplein met elkaar roddelen over iemand die er iets anders uitziet. En de studenten zijn niet veel beter.
Nou mooi dan. En wat wil je hier nu mee zeggen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Flipsen noemde de reden al. In de straat waar ik woon gaan rijtjeshuizen al voor zo'n ¤400.000 in de verkoop, vrijstaande huizen voor meer. En voor die prijzen staat het meestal minder dan twee weken te koop.
Het inkomen ligt dan ook een stuk hoger. Maar als ik mijn huis hier zou verkopen zou ik ook een bult vrij krijgen waarmee ik het grootste deel van zo'n huis mee kan betalen.
Gelukkig is de norm hier dat je geen huizen koopt zonder eigen geld mee te nemen, en dat je je hypotheek ook gewoon netjes afbetaalt. Dat in tegenstelling tot bv Nederland (al lijkt het de goede kant op te gaan tegenwoordig).
Ho ho, voor 400k heb je in Argentinie heel wat meer dan een rijtjeshuis. Maar Fogel zit in Noorwegenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:52 schreef DUTCHKO het volgende:
Al zou heel Fok in Argentinie (of waar dan ook) rijtjeshuizen voor 400.000 kopen dan hoef ik daar toch nog niet in mee te gaan?![]()
We hebben het helaas niet voor het uitkiezen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 01:46 schreef breaky het volgende:
[..]
Back to the US of A dan maar? Of het wordt het Korea?
Nou dan zou het mooi zijn als Fogel ook een voorbeeld zou geven van een rijtjeshuis plus gemiddeld inkomen van Noorwegen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 07:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ho ho, voor 400k heb je in Argentinie heel wat meer dan een rijtjeshuis. Maar Fogel zit in Noorwegen
Spijtig dat ze in al die arme landen met de gedachte leven dat het in de westerse wereld een en al rijkdom is. Ze vergeten allemaal dat hier wonen betekent dat je eigenlijk altijd moet werken. Als je al werk vindt. Die man kan beter ex-pat worden voor een westers bedrijf en zijn gezin thuis laten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:42 schreef DUTCHKO het volgende:
Gisteren een Phillipijnse man uitgezwaaid terug naar de Phillipijnen. Hij wilde eigenlijk niet maar vertelde huilend dat de Canadese 'droom" totaal in duigen was want het enige wat hij en zijn vrouw deden was zich kapot werken om het hoofd boven water te houden, vanwege de hoge onkosten. Hij prefereerde dan maar de "arme" Phillipijnen en zijn familie om zich heen. (beetje mijn standpunt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |