abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142393235
Hallo,

Ik heb misschien wel een domme vraag, maar ik stel 'm toch.

Gisteravond is mijn vriezer kapot gegaan. Hier kwam ik aan het einde van de dag achter en dus kan ik alles weggooien met deze hitte. De inhoud van een vriezer met 5 lades, die aardig vol zat. De vriezer was nog maar 2 jaar oud.

Volgens mij wordt bij stroomuitval de inhoud wel vergoed en is mijn vraag of ik kans maak als ik de inhoud probeer vergoed te krijgen.

Of is dit een verloren zaak?
pi_142393261
Titel moet zijn: Kan ik inhoud van mijn vriezer vergoed krijgen?
pi_142393286
Geen idee, maar is het de moeite wel dan?
Do what you love, love what you do!
pi_142393346
Dat kan best, bel de verzekering maar of kijk zelf de polisvoorwaarden na.
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:21:19 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142393405
Een fatsoenlijke vriezer is niet zo snel volledig ontdooid. Sterker nog: een bakje bevroren spul heeft in de koelkast al 24 uur nodig om volledig te ontdooien.
censuur :O
pi_142393462
Jup, dat kan, vaak hanteren ze volgens mij gewoon een vast bedrag per lade. Dus kaart het gewoon aan bij je inboedelverzekering.
pi_142393517
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:17 schreef kree het volgende:
Geen idee, maar is het de moeite wel dan?
Zat vol met vlees. Dus ja, best wel.

Ik ga maar ff bellen dan. Bedankt allemaal.
pi_142393705
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Een fatsoenlijke vriezer is niet zo snel volledig ontdooid. Sterker nog: een bakje bevroren spul heeft in de koelkast al 24 uur nodig om volledig te ontdooien.
Dit... nieuwe vriezer regelen en het daar ingooien. Kan gerust als het nog "hard" is.
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:55:26 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142394257
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:32 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Dit... nieuwe vriezer regelen en het daar ingooien. Kan gerust als het nog "hard" is.
Ik neem aan dat je toch eerst wilt weten of de oude definitief is afgeschreven, voordat je hals-over-kop een nieuwe koopt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142394683
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je toch eerst wilt weten of de oude definitief is afgeschreven, voordat je hals-over-kop een nieuwe koopt.
dan regel je dat je spul even bij iemand anders in de vriezer kan.... Je zal toch actie moeten ondernemen.
Magoed, alles wegpleuren kan ook. Zonde van de etenswaren alleen.
pi_142394705
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:25 schreef kirsie85 het volgende:

[..]

Zat vol met vlees. Dus ja, best wel.

Ik ga maar ff bellen dan. Bedankt allemaal.
Laat je wel even de afloop weten?
Do what you love, love what you do!
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:17:46 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142394832
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:11 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

dan regel je dat je spul even bij iemand anders in de vriezer kan.... Je zal toch actie moeten ondernemen.
Magoed, alles wegpleuren kan ook. Zonde van de etenswaren alleen.
Als ze een volle vriezer heeft onder te brengen, is dat natuurlijk wel lastig. Anderen hebben hun vriezer vast niet halfleeg.
pi_142394902
Ja dat kan. Ik heb dat zelf een keer gehad; tijdens mijn vakantie kwam mijn stiefvader langs om in de tuin te werken en had daarbij de stekker van de vriezer er even uit gehaald om de hogedrukspuit daar in te doen. Helaas vergeten de stekker terug te doen en dus al het vlees bedorven. Foto's gemaakt en via zijn verzekering heb ik netjes alles terug gekregen.
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:22:45 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142394971
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:20 schreef nikao het volgende:
Ja dat kan. Ik heb dat zelf een keer gehad; tijdens mijn vakantie kwam mijn stiefvader langs om in de tuin te werken en had daarbij de stekker van de vriezer er even uit gehaald om de hogedrukspuit daar in te doen. Helaas vergeten de stekker terug te doen en dus al het vlees bedorven. Foto's gemaakt en via zijn verzekering heb ik netjes alles terug gekregen.
Dat was dan de aansprakelijkheidsverzekering van je stiefvader. Andere situatie, lijkt me.
pi_142396582
Bij het zoeken naar iets anders kwam ik in de polisvoorwaarden van mijn inboedelverzekering tegen dat zij bij stroomuitval of een niet te verwachten defect aan koel- en vriesapparatuur ook de geleden schade door bedorven inhoud vergoeden.
Als hoofdvoorwaarde voor alles geldt echter wel dat ze alleen uitkeren als je niet van iemand anders al vergoeding krijgt.

Je geeft aan dat je vriezernog geen twee jaar oud is en dan valt dit dus nog onder de garantie. Je zou dus ook eens na kunnen gaan bij de leverancier/fabrikant van dat ding of zij willen/kunnen vergoeden. Als hun product gewoon netejs was blijven werken zoals je mag verwachten was je vlees immers niet ontdooid (en daarna bedorven).
Dit alles wel onder het mom van 'nee heb je, ja kun je krijgen'
pi_142400168
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:08 schreef SummerBreeze het volgende:
Bij het zoeken naar iets anders kwam ik in de polisvoorwaarden van mijn inboedelverzekering tegen dat zij bij stroomuitval of een niet te verwachten defect aan koel- en vriesapparatuur ook de geleden schade door bedorven inhoud vergoeden.
Als hoofdvoorwaarde voor alles geldt echter wel dat ze alleen uitkeren als je niet van iemand anders al vergoeding krijgt.

Je geeft aan dat je vriezernog geen twee jaar oud is en dan valt dit dus nog onder de garantie. Je zou dus ook eens na kunnen gaan bij de leverancier/fabrikant van dat ding of zij willen/kunnen vergoeden. Als hun product gewoon netejs was blijven werken zoals je mag verwachten was je vlees immers niet ontdooid (en daarna bedorven).
Dit alles wel onder het mom van 'nee heb je, ja kun je krijgen'
Ik denk niet dat je gevolgschade kunt claimen onder wettelijke garantie. Bij fabrieksgarantie is het doorgaans uitgesloten.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:19:31 #18
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_142439711
valt bij de meeste verzekeraars onder de dekking , bellen met je verzekeraar en claimen..

merk je het vanzelf
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_142439792
Het kan vergoed worden, check je voorwaarden.
Vrienden van me hadden onlangs ook vriezer kaduuk, inhoud werd vergoed.
pi_142526672
Dat werd een mooie bbq dit weekend :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')