Dit... nieuwe vriezer regelen en het daar ingooien. Kan gerust als het nog "hard" is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Een fatsoenlijke vriezer is niet zo snel volledig ontdooid. Sterker nog: een bakje bevroren spul heeft in de koelkast al 24 uur nodig om volledig te ontdooien.
Ik neem aan dat je toch eerst wilt weten of de oude definitief is afgeschreven, voordat je hals-over-kop een nieuwe koopt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:32 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Dit... nieuwe vriezer regelen en het daar ingooien. Kan gerust als het nog "hard" is.
dan regel je dat je spul even bij iemand anders in de vriezer kan.... Je zal toch actie moeten ondernemen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je toch eerst wilt weten of de oude definitief is afgeschreven, voordat je hals-over-kop een nieuwe koopt.
Laat je wel even de afloop weten?quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:25 schreef kirsie85 het volgende:
[..]
Zat vol met vlees. Dus ja, best wel.
Ik ga maar ff bellen dan. Bedankt allemaal.
Als ze een volle vriezer heeft onder te brengen, is dat natuurlijk wel lastig. Anderen hebben hun vriezer vast niet halfleeg.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:11 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
dan regel je dat je spul even bij iemand anders in de vriezer kan.... Je zal toch actie moeten ondernemen.
Magoed, alles wegpleuren kan ook. Zonde van de etenswaren alleen.
Dat was dan de aansprakelijkheidsverzekering van je stiefvader. Andere situatie, lijkt me.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:20 schreef nikao het volgende:
Ja dat kan. Ik heb dat zelf een keer gehad; tijdens mijn vakantie kwam mijn stiefvader langs om in de tuin te werken en had daarbij de stekker van de vriezer er even uit gehaald om de hogedrukspuit daar in te doen. Helaas vergeten de stekker terug te doen en dus al het vlees bedorven. Foto's gemaakt en via zijn verzekering heb ik netjes alles terug gekregen.
Ik denk niet dat je gevolgschade kunt claimen onder wettelijke garantie. Bij fabrieksgarantie is het doorgaans uitgesloten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:08 schreef SummerBreeze het volgende:
Bij het zoeken naar iets anders kwam ik in de polisvoorwaarden van mijn inboedelverzekering tegen dat zij bij stroomuitval of een niet te verwachten defect aan koel- en vriesapparatuur ook de geleden schade door bedorven inhoud vergoeden.
Als hoofdvoorwaarde voor alles geldt echter wel dat ze alleen uitkeren als je niet van iemand anders al vergoeding krijgt.
Je geeft aan dat je vriezernog geen twee jaar oud is en dan valt dit dus nog onder de garantie. Je zou dus ook eens na kunnen gaan bij de leverancier/fabrikant van dat ding of zij willen/kunnen vergoeden. Als hun product gewoon netejs was blijven werken zoals je mag verwachten was je vlees immers niet ontdooid (en daarna bedorven).
Dit alles wel onder het mom van 'nee heb je, ja kun je krijgen'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |