abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38869542
Probleem

Mijn ouders hebben een halve maand geleden een diepvrieskast gekocht van een merk dat als kwalitatief uitstekend bekend staat. De garantie wordt door een (bijgekocht) servicecontract door de fabrikant zelf behandeld.

Nu heeft de vrieskast in de eerste week na aanschaf staan piepen (een alarmbelletje dat aangeeft dat de temperatuur te hoog is). Dat kan op zich, want dat was niet lang nadat de vriezer gevuld is en dan moet 'ie de inhoud natuurlijk flink koelen. De dag daarna was er niks aan te merken en zat de temperatuur goed op -18°C zoals het hoort.

Alleen gisteren, bij een buitentemperatuur van boven de 30°C: weer piepen! Even met de servicedienst gebeld om dit door te geven en te vragen of het kwaad kon; het antwoord was dat er waarschijnlijk niets aan de hand was, want een dergelijk 'vals alarm' kwam wel eens meer voor bij dergelijke extreme temperaturen. Oké, prima, niks aan de hand dus en 's avonds was de kast dan ook nog goed koud. Geen piep meer gehoord.

Maar vanavond, wat blijkt? De gehele inhoud van de kast (zijnde 6 lades o.i.d. vol met diepvriesspul) is compleet ontdooid en de kast koelt/vriest voor geen meter meer! Morgen gaat dus weer de servicedienst gebeld worden want dat is natuurlijk niet de bedoeling - maar de vraag is nu vooral:

kan de fabrikant aansprakelijk worden gesteld voor al het verloren gegane voedsel in de vrieskast? Opnieuw invriezen gaat natuurlijk niet, en mijn ouders krijgen met z'n tweeën geen kilo's vlees en groenten op.

En voor een familiebarbecue is het morgen ook geen weer, dus dat zit er ook niet in
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_38869627
Overigens staat in het servicecontract niets vermeld over vervolgschades of iets dergelijks, vandaar dus deze topic.
pi_38871267
Stormlooptopic
pi_38871518
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 00:48 schreef Allan24 het volgende:
Stormlooptopic
En spannend!
feest
pi_38873593
In eerste instantie zul je de verkoper aan moeten spreken, niet de fabrikant of serviceorganisatie. Op grond van BW 7:24 kun je vergoeding van de schade vorderen. De verkoper kan op grond van 7:25 deze vergoeding verhalen op zijn leverancier.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:41:26 #6
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_38874057
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 06:28 schreef _-rally-_ het volgende:
In eerste instantie zul je de verkoper aan moeten spreken, niet de fabrikant of serviceorganisatie. Op grond van BW 7:24 kun je vergoeding van de schade vorderen. De verkoper kan op grond van 7:25 deze vergoeding verhalen op zijn leverancier.
Waarschijnlijk doelt TS op het stukje:
quote:
Alleen gisteren, bij een buitentemperatuur van boven de 30°C: weer piepen! Even met de servicedienst gebeld om dit door te geven en te vragen of het kwaad kon; het antwoord was dat er waarschijnlijk niets aan de hand was, want een dergelijk 'vals alarm' kwam wel eens meer voor bij dergelijke extreme temperaturen. Oké, prima, niks aan de hand dus en 's avonds was de kast dan ook nog goed koud. Geen piep meer gehoord.
De vraag is dan of je op bass van die informatie de Support dienst aansprakelijk kan stellen.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_38874145
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 08:41 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk doelt TS op het stukje:
[..]

De vraag is dan of je op bass van die informatie de Support dienst aansprakelijk kan stellen.
Die supportdienst werkt *voor* de winkelier. Kern van de wettelijke regeling van koop is dat je alleen de verkoper aan hoeft te spreken en dat je niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  maandag 19 juni 2006 @ 14:37:03 #8
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_39002327
Meestal wordt gevolgschade wel uitgesloten in de algemene voorwaarden. Check die eerst.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_39002432
Ik heb het ook eens gehad. Mijn vriezer was van ouderdom overleden en de inhoud was ontdooid.
Heb de verzekering gebeld, moest een lijstje maken met wat allemaal in de vriezer zat en wat het kostte. Dit bedrag heb ik van de verzekering terug gekregen.
pi_39002758
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:40 schreef Koningin het volgende:
Ik heb het ook eens gehad. Mijn vriezer was van ouderdom overleden en de inhoud was ontdooid.
Heb de verzekering gebeld, moest een lijstje maken met wat allemaal in de vriezer zat en wat het kostte. Dit bedrag heb ik van de verzekering terug gekregen.
Eigen gebrek
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')