abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143396934
Nee vagina. Ik typte gewoon doos.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 07:08:19 #202
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143402790
Het lijkt erg op wat jij beschrijft Bitterend. Ik overleg het straks met de ha.
En ja, ik noem het wel doos of billen. Op de een of andere manier vind ik vagina ook zo weet niet wat klinken. Maar zo vaak benoem ik het niet naar haar toe eigenlijk.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_143403911
Hopelijk is het snel weer weg Susie. Ondanks dat ze er dan niet veel last van lijkt te hebben is het toch vervelend.

Herkennen jullie dit: Billie is na een dag bij opa en oma (die passen op) niet in slaap te krijgen. -O-. Zo lastig. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Hij moet de dag erop weer vroeg op als ik moet gaan werken en dan is ie niet uit bed te krijgen :+.

Ik weet dat ie daar soms een dutje doet 's middags, maar er zijn ook dagen dat ie dat niet doet en zelfs dan is ie niet in slaap te krijgen. Tips iemand? Afgezien van accepteren :P. Dat doe ik op zich wel, ik vind het alleen voor het manneke soms zo vervelend.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:32:00 #204
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143405396
Volgens mij is dat een fase. (hoop ik voor je) Cristel heeft ook een tijdje dwars gedaan met niet willen slapen ed. Nu gaat het goed (moet zeggen dat die melatonine tabletjes echt super goed werken :P )

Misschien iets later naar bed doen? Middagslaapje overslaan?
Geen tips verder....sorry

Ik geloof dat we hier uit de luiers zijn. Ze wou zaterdagavond geen luier aan toen ze naar bed ging, en sindsdien is ze dag en nacht droog (af en toe nog een ongelukje overdag, maar dat geeft niet)
*O* *O* *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143405706
Zijn ze heel druk met hem Kuukske ? En is hij laat thuis ?
Rustig avondritueel helpt hier vaak na een drukke dag.

PE: Wouw, das fijn zeg ! Huis en luiers ! Gaan jullie heen ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_143405986
Ik merk sinds haar 2e verjaardag echt zo veel veranderingen. Ben benieuwd of jullie dat ook hebben.

Ze is voor een aantal dingen opeens bang. Ballonnen, grote man in het peuter badje, opblaasbal, dame in uniform, man op tv/ sesamstraat , .... Ze kijkt bijna geen tv, maar opeens vindt ze het echt eng en zegt ook "eng".

Alles maakt meer indruk dan voorheen. Ze is in de stad van kleins af aan wel wat gewend qua indrukken. Maar op een kinderboerderij konijnen aaien komt elke dag als zinnetje terug ! "konijnen aaien" .

Ze wil van iedereen de naam weten en heeft het de hele dag over mensen die ze graag mag en net heeft ontmoet. Zowel kindjes als volwassenen.

Ze benoemt emoties: vooral huilen en blij zijn erg boeiend.

Ze ziet werkelijk elk detail

.........................

herkenbaar ?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:54:13 #207
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143406019
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:43 schreef kleinzusje het volgende:
Zijn ze heel druk met hem Kuukske ? En is hij laat thuis ?
Rustig avondritueel helpt hier vaak na een drukke dag.

PE: Wouw, das fijn zeg ! Huis en luiers ! Gaan jullie heen ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143406052
Nou ze ondernemen wel meer met 'm denk ik. Maar laat thuis is hij niet. Zo rond etenstijd zijn we thuis (17:00) en zijn ritueeltje is altijd hetzelfde.

Ik hoop maar op een faaaaaaaaase.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_143406219
Misschien net als die van mij, dat alles nu wat meer indruk maakt en ze het moeten verwerken. Misschien toch iets rustiger in de middag ?
Zeg ook maar wat hoor :D

Spannend PE !
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:50:08 #210
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143422738
Wat goed van haar zeg PE! *O* Ik zou willen dat het hier eens door zou zetten.

En heel herkenbaar KZ. Nadat ze twee werd ging het in ene rap ofzo? Heel gek.

Crème voor schimmel mee gekregen. Baat het niet, schaad het ook niet. Dus net maar gesmeerd gelijk. Het ziet er ook echt niet uit....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_143422825
PE dubbel gefeliciteerd *O*

Kz leuk he de vooruitgang. Dat bang zijn herken ik ook. Op het kdv hebben ze zo'n verstopper Nijntje. Ineens zegt mijn peuter "ben een beetje bang voor de nijntje". Ik vind het best aandoenlijk en bijna schattig.

Kuukske instructie voor oma/ opa met max. Slaaptijd. Hem nog meer uitdagen als hij daar is en/ of later naar bed s'avonds? Zou het verder ook niet weten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143423193
Leuk die herkenning ^O^

Wat maakt hij al volledige zinnen Tinu, wat knap zeg.
Fijn dat je een zalfje hebt Suus
pi_143423209
Susie hopelijk is de uitslag snel weg!!

KZ ja hier ook...ze was gek op glijbanen en ineens vond ze het eng..en nog veel meer dingen zijn ineens eng maar ook ineens niet. Toen ze 22 maanden was vond ze het zwembad echt heel eng en nu geniet ze erg erg van.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143423215
Hier 2e keer ( ja, ja we zijn laat :D ) een hele dag naar oma. Gaat ze dus niet slapen he.
Doodmoe thuis. Echt wakker houden tot 19.00 uur en plat.

Gaat dat veranderen ?
Te veel prikkels ?
pi_143423266
Wat bedoel je je bent laat?
Hier is ze nog nooit gaan logeren..en voorlopig gaat ze het ook niet doen ;) te veel prikkels kan maar ook omdat ze gewoon niet gewend is om daar te slapen. Rond 23 maanden had R ook moeite met middag slapjes en ze stortte in rond 17h.
pi_143423277
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:02 schreef bitterend het volgende:
Susie hopelijk is de uitslag snel weg!!

KZ ja hier ook...ze was gek op glijbanen en ineens vond ze het eng..en nog veel meer dingen zijn ineens eng maar ook ineens niet. Toen ze 22 maanden was vond ze het zwembad echt heel eng en nu geniet ze erg erg van.
Ja wat grappig ! Meer bewust van dingen lijkt het.
Maar ook inderdaad andersom.

Die van mij heeft een hekel aan glijbanen en wil er dan opeens op ???

En sinds de dag na haar verjaardag is samenspelen opeens een optie :D
pi_143423303
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:04 schreef bitterend het volgende:
Wat bedoel je je bent laat?
Hier is ze nog nooit gaan logeren..en voorlopig gaat ze het ook niet doen ;) te veel prikkels kan maar ook omdat ze gewoon niet gewend is om daar te slapen. Rond 23 maanden had R ook moeite met middag slapjes en ze stortte in rond 17h.
Dat ze nooit een dag van huis is/ zonder ons is. Logeren is nog nooit voorgekomen.
Hier slaapt ze elke dag van 13 - 15 maar elders niet dus. Soms een dag geen slaapje als we op pad zijn. Dan stort ze ook in idd
pi_143423438
Ja leuk he!! sinds kort ziet R beesten in de schaduwen...dus we liggen op bed en de gordijn geeft een schaduw op de muur...mama? olifant daar! glote slurf!
en dan..oh mama kikker ook mee!

En ze is ineens ook bang voor donker..ik blijf sowieso altijd naast haar tot ze slaapt.

R is voor het eerst 3 maanden geleden alleen met mijn zusjes naar de speeltuin in Parijs geweest! mijn man vond het echt heel spannend :D ik ook een beetje! maar ging echt heel goed!
pi_143423522
Hoe oud is R nu ?
pi_143423559
33 maanden bijna! O+
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:15:12 #221
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143423628
Hier idd ook wat vaker 'vind een beetje eng mama' maar ik denk dat het ook een beetje komt door de opkomst van de fantasie. Ineens kan ze heel goed rollenspellen doen, moeten wij de hele dag onzichtbare aardbeien eten, kan ze heel lang spelen met een barbiepop (inclusief hele gesprekken) etc. En dat hangt ook weer samen met minder makkelijk in slaap vallen, ze kletst echt lang, is de dag aan het verwerken, neemt de hele dag door tegen haar knuffels O+. Ze worden rond die 2e verjaardag echt snel wijs idd.
pi_143423633
Dus nog 3 maanden en dan is ze drie ???? 3333333 !!!!!
Wouw

Wat gaat er gebeuren in het jaar tussen 2 en 3 ?
pi_143423675
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hier idd ook wat vaker 'vind een beetje eng mama' maar ik denk dat het ook een beetje komt door de opkomst van de fantasie. Ineens kan ze heel goed rollenspellen doen, moeten wij de hele dag onzichtbare aardbeien eten, kan ze heel lang spelen met een barbiepop (inclusief hele gesprekken) etc. En dat hangt ook weer samen met minder makkelijk in slaap vallen, ze kletst echt lang, is de dag aan het verwerken, neemt de hele dag door tegen haar knuffels O+. Ze worden rond die 2e verjaardag echt snel wijs idd.
Wees blij dat ze genoegen neemt met onzichtbare aardbeien :D
pi_143424236
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:15 schreef kleinzusje het volgende:
Dus nog 3 maanden en dan is ze drie ???? 3333333 !!!!!
Wouw

Wat gaat er gebeuren in het jaar tussen 2 en 3 ?
Alles willen zelf doen: zelf aankleden, zelf in de auto stoel klimmen, zelf boterham smeren.
Enorme taal ontwikkeling "mama? jij mijn moeder bent he?" "vanda a papa dag " morgen a mama dag"
Voorkeur voor meisjes kleding en "Princess rokjes"
Angsten
Verlegen bij anderen ineens.
Niks willen eten alleen kaas en worst :P
pi_143425238
Susie, hopelijk helpt de zalf..

Kuuks, ik gok ook op de indrukken. Ik zie hier van die fases dat de jongens meer van de wereld gaan zien, maar daardoor ook meer moeten verwerken. De wereld wordt steeds groter, dus die onrustige periodes blijven ook een beetje komen en gaan.
Al is het hier na een echt middagslaapje ook wel bal 's avonds. Soms dan tukt hij eens een half uurtje en dan is het 's avonds al feest. Vanavond lag hij om half 7 te slapen, op de bank. Terwijl het hier in vakantietijd toch vaak wel voorbij 8 uur is. Blijkbaar was het uur trampoline springen voor etenstijd ietwat vermoeiend..

Ik merk de laatste weken dat Daan opeens meer gaat praten en meer begint te snappen/onthouden. En zijn vriendje van de peuterspeelzaal, 2 weken jonger, heeft precies hetzelfde. Dus die kunnen vanaf maandag weer samen de boel op stelten zetten bij de juffen..

We zijn hier van de vakantie aan het genieten. Ik zag er wel even tegenop, met 2 kinderen die elkaar soms lekker dwars liggen (broederliefde zeg maar). Maar na 2 weken met de kinderen alleen had mijn man al vrij. En dat 4 weken lang. Lekker luxe dus. 2 weekjes naar de belgische ardennen geweest, en Daan heeft zich heerlijk vermaakt. Gezellig gespeeld met de kinderen uit de andere huisjes, langs bergbeekjes gewandeld, gekayakt, bumba geknuffeld in plopsa coo, en nog veel meer. Heerlijk om te zien hoe hij zo lekker geniet van alles. Natuurlijk ook de nodige peuterbuien tussen door, dat wisselt elkaar mooi af..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')