FOK!forum / General Chat / Rekening betalen
Pakspulwoensdag 16 juli 2014 @ 22:13
Afgelopen weekend is ons het volgende overkomen. Wij zijn met een groep bij een restaurant gaan eten (van te voren gereserveerd) en tot de hoofdmenu ging alles goed. Eerst wat geborreld, daarna onze orde geplaatst en voorafje heeft ons heerlijk gesmaakt, maar toen viel ineens het elektriciteituit en zaten we in het donker. Nouja, geen probleem we vermaakte ons nog wel, maar we kregen absoluut geen verklaring wat er aan de hand was en hoelang het zou duren. Er ging enige tijd voorbij en we bleven maar in het donder zitten en zonder kennis hoelang het zou duren.

Na een tijdje hebben we besloten om bij een ander restaurant het hoofdmenu te gaan eten, want dit schoot totaal niet op. Toen werd ons gevraagd om een emailadres achter te laten om zaken af te handelen. Nu blijkt dat we gewoon de volle rekening (drankjes + voorafje) mogen gaan betalen. Nu zitten we met de discussie wat wij precies willen betalen gezien feit dat het echt zwaar belabberd wordt afgehandeld op deze manier. Zij zeggen dat het aan Essent ligt, omdat de storing in een afgeschermde kast zich voordeed, nouja dat moeten wij maar aannemen.

Wat zouden jullie doen, dus als het op betalen aankomt, en welk deel van de rekening zou je geen probleem mee hebben?
deadprezwoensdag 16 juli 2014 @ 22:14
Gewoon niet betalen en ontkennen dat je er ooit geweest bent.
Five_Horizonswoensdag 16 juli 2014 @ 22:15
Waarom zou je de rekening niet betalen? Je hebt het toch ook gewoon gedronken en gegeten?
#ANONIEMwoensdag 16 juli 2014 @ 22:16
Ja, want een restaurant kan inderdaad inschatten hoe lang een stroomstoring duurt ( :') )

Je hebt gegeten en je moet gewoon betalen wat je gehad hebt, wat een schande, ik zou aangifte doen! Maar echt, betaal dat bedrag nou maar, je hebt het immers ook in je bek lopen schuiven.
JamFlavawoensdag 16 juli 2014 @ 22:18
pauper
eleusiswoensdag 16 juli 2014 @ 22:19
Waarom zou je niet betalen wat je hebt gebruikt?
Life2.0woensdag 16 juli 2014 @ 22:22
quote:
5s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom zou je de rekening niet betalen? Je hebt het toch ook gewoon gedronken en gegeten?
Dit.


wtf mensen, wtf :')
admiraal_anaalwoensdag 16 juli 2014 @ 22:27
:') serieus wat kunnen sommige toch laag zakken :') alleen al dat de gedachte in je opkomt of dit een optie is :') pauper
Skvwoensdag 16 juli 2014 @ 22:33
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') serieus wat kunnen sommige toch laag zakken :') alleen al dat de gedachte in je opkomt of dit een optie is :') pauper
dit
spijkerbroekwoensdag 16 juli 2014 @ 22:35
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:13 schreef Pakspul het volgende:
Nu blijkt dat we gewoon de volle rekening (drankjes + voorafje) mogen gaan betalen.
Nou jaaaaaa! Zomaar moeten betalen wat je gebruikt hebt! Het moet toch ook niet gekker worden in deze wereld!
Juicyhilwoensdag 16 juli 2014 @ 22:36
ik zou ze maar laten bewijzen dat het aan essent lag. het kan net zo goed zijn dat ze naar huis wilden. gewoon niet betalen
Mubassiewoensdag 16 juli 2014 @ 22:40
Een beetje restaurant compenseert wel iets voor het ongemak.
Al hoeven ze dat natuurlijk niet.
vaduzwoensdag 16 juli 2014 @ 22:47
Lijkt me dat je gewoon moet betalen. Echter vind ik wel dat het restaurant je deels tegemoet moet komen, je hebt immers ongemak ondervonden en zaken als stroomuitval hoort natuurlijk gewoon bij het ondernemers risico van het restaurant. Ik zou het restaurant voorstellen om de drankjes te betalen en een deel van het voorgerecht.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:40 schreef Mubassie het volgende:
Een beetje restaurant compenseert wel iets voor het ongemak.
Al hoeven ze dat natuurlijk niet.
Mij dunkt dat het restaurant er ook wel enige baat bij heeft zich schappelijk op te stellen. Immers als de TS niet wilt betalen, zullen ze al snel naar de rechter moeten om iets terug te zien.
Eelcotje84woensdag 16 juli 2014 @ 22:51
Het was drie uur wachten..... Dan nog redelijk?
LilDutchPrincesswoensdag 16 juli 2014 @ 22:57
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:51 schreef Eelcotje84 het volgende:
Het was drie uur wachten..... Dan nog redelijk?
Je blijft zelf toch 3 uur lang zitten?

Gewoon betalen wat je gedronken gegeten hebt. Hoofdgerecht uiteraard niet, want dat heb je niet gehad.
Was aardig geweest als ze je een drankje voor het ongemak hadden gedaan, maar helaas jammer de bammer.
Pakspulwoensdag 16 juli 2014 @ 23:01
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:57 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Je blijft zelf toch 3 uur lang zitten?

Gewoon betalen wat je gedronken gegeten hebt. Hoofdgerecht uiteraard niet, want dat heb je niet gehad.
Was aardig geweest als ze je een drankje voor het ongemak hadden gedaan, maar helaas jammer de bammer.
Het was niet drie uur wachten, maar opzich heb je gelijk. Wij verwachten compensatie en de organisatie laat haar waren kleuren zien die in ons nadeel zijn. Helaas voor ons. Helaas voor hun komen wij er nooit meer.
LilDutchPrincesswoensdag 16 juli 2014 @ 23:03
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:01 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Het was niet drie uur wachten, maar opzich heb je gelijk. Wij verwachten compensatie en de organisatie laat haar waren kleuren zien die in ons nadeel zijn. Helaas voor ons. Helaas voor hun komen wij er nooit meer.
Stuur me eens een dm met welk restaurant dit was... Volgens mij wonen we in dezelfde regio. Ben wel nieuwsgierig..
Cracka-asswoensdag 16 juli 2014 @ 23:05
Van die mensen die zich altijd miskend voelen, TS is er een van. :')
Tja..1986woensdag 16 juli 2014 @ 23:33
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:01 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Het was niet drie uur wachten, maar opzich heb je gelijk. Wij verwachten compensatie en de organisatie laat haar waren kleuren zien die in ons nadeel zijn. Helaas voor ons. Helaas voor hun komen wij er nooit meer.
Compensatie voor welke schade precies? En ik denk dat ze niet erg treurig hoeven te zijn dat een groepje knierten niet meer terugkomt.
Pigerwoensdag 16 juli 2014 @ 23:43
Als je een fles wijn besteld, die je vervolgens niet meer op kan drinken (of naar binnen moet gieten) zou je die niet (volledig) hoeven te betalen.
Brummetje2.0donderdag 17 juli 2014 @ 06:12
Er zijn restaurants waar je in het donker eet. Je had dat kunnen doen. Restaurants hebben vast ook wel kaarslicht. Maakt het nog eens gezellig ook.

En ja, je moet betalen wat je gegeten/gedronken hebt.
Balo45tellidonderdag 17 juli 2014 @ 09:15
Wel eten en niet willen betalen. :')
Gedraag je
FunFairdonderdag 17 juli 2014 @ 09:52
Formeel gezien hebben ze een dienst geleverd die betaald moet worden, maar het zou netjes zijn geweest als het restaurant tijdens de stroomuitval of achteraf coulant was geweest. Je klanten in het donker laten zitten zonder aan te geven wat er aan de hand is en/of een drankje aanbieden voor het ongemak is slechte service. De weerstand om een rekening te betalen wordt dan ook gelijk een stuk minder. Het restaurant heeft hier een kans gemist naar mijn mening.
HCFeestbeestdonderdag 17 juli 2014 @ 11:05
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:16 schreef LompeHork het volgende:
Ja, want een restaurant kan inderdaad inschatten hoe lang een stroomstoring duurt ( :') )

Je hebt gegeten en je moet gewoon betalen wat je gehad hebt, wat een schande, ik zou aangifte doen! Maar echt, betaal dat bedrag nou maar, je hebt het immers ook in je bek lopen schuiven.
Sanghadonderdag 17 juli 2014 @ 11:06
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') serieus wat kunnen sommige toch laag zakken :') alleen al dat de gedachte in je opkomt of dit een optie is :') pauper
Dit dus. Er zijn nu eenmaal mensen die overal weer een kansje in proberen te zien om zich ten koste van anderen te verrijken. 'Hey het licht gaat uit, oh dan gaan we mooi niet betalen!' En dan nog even op FOK! bevestiging gaan vragen. :r
HCFeestbeestdonderdag 17 juli 2014 @ 11:07
Zij kunnen er niks aan doen, geef ze gewoon waar ze recht op hebben. Jij hebt dat eten in je bek gestouwd, dan zal je ervoor betalen ook.
Sanghadonderdag 17 juli 2014 @ 11:07
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 06:12 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Er zijn restaurants waar je in het donker eet. Je had dat kunnen doen. Restaurants hebben vast ook wel kaarslicht. Maakt het nog eens gezellig ook.

En ja, je moet betalen wat je gegeten/gedronken hebt.
En dit ook ja, als het licht uitgaat kan er toch een kaarsje aan, gezellig juist! *O*
kanovinniedonderdag 17 juli 2014 @ 11:09
TS, wat ben jij een partij schraal zeg.

Gewoon betalen wat je gebruikt hebt. En als je er zoveel problemen hebt dat ze niets vertelden over stroomuitval dan geef je geen fooi en dien je eventueel een klacht in.
Feradonderdag 17 juli 2014 @ 11:12
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:01 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Wij verwachten compensatie en de organisatie laat haar waren kleuren zien die in ons nadeel zijn. Helaas voor ons. Helaas voor hun komen wij er nooit meer.
Zo'n snob ben je dan ook liever kwijt dan rijk. Ongelooflijk, die gierigheid en doen alsof je een groot leed is aangedaan. :{
V1z0Rdonderdag 17 juli 2014 @ 11:15
TS is serieus :?
#ANONIEMdonderdag 17 juli 2014 @ 12:58
Sorry hoor, maar ik ben het deels wel met TS eens. Het restaurant zou ook met wat korting kunnen komen, aangezien TS niet heeft kunnen genieten van zijn avond. Helemaal omdat het restaurant niet duidelijk is geweest.
Five_Horizonsdonderdag 17 juli 2014 @ 13:00
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:58 schreef Unites het volgende:
Sorry hoor, maar ik ben het deels wel met TS eens. Het restaurant zou ook met wat korting kunnen komen, aangezien TS niet heeft kunnen genieten van zijn avond. Helemaal omdat het restaurant niet duidelijk is geweest.
Op basis van welke wet ook weer? 'Genieten' is best subjectief. TS betaalt voor het eten en drinken, niet voor de sfeer.
ChillTuupdonderdag 17 juli 2014 @ 13:00
Bah pauper gasten, altijd maar gratis dingen verwachten. Alsof dat restaurant hier veel aan kan doen :')
spijkerbroekdonderdag 17 juli 2014 @ 13:03
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:00 schreef Five_Horizons het volgende:
Op basis van welke wet ook weer?
De subjectieve wet "Klant is koning", denk ik ;)
Halveprijsdonderdag 17 juli 2014 @ 13:15
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:13 schreef Pakspul het volgende:
Nu blijkt dat we gewoon de volle rekening (drankjes + voorafje) mogen gaan betalen.
Dat is niet de volle rekening. Een volle rekening zou het zijn, wanneer je alles wat je besteld had moest betalen. Dus het hoofdgerecht dat je niet kreeg. Als je al niet wil betalen wat je wel gegeten hebt is dat misbruik maken van de situatie.

Ik heb nog nooit in een restaurant gezeten, waar de eigenaar er plezier in had, dat de stroom uitviel.
Mubassiedonderdag 17 juli 2014 @ 14:39
Hé stel ik ga naar een hoer voor een handkarwei. Tijdens het sjorren net voordat ik kom breekt ze haar pols.. (grote pener jwz) En met links kan ze het niet.
Ja verdomme, dan maar naar een andere hoer om het karwei af te laten maken..

Zou ik hoer 1 dan moeten betalen?
Osiris024donderdag 17 juli 2014 @ 15:04
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:39 schreef Mubassie het volgende:
Hé stel ik ga naar een hoer voor een handkarwei. Tijdens het sjorren net voordat ik kom breekt ze haar pols.. (grote pener jwz) En met links kan ze het niet.
Ja verdomme, dan maar naar een andere hoer om het karwei af te laten maken..

Zou ik hoer 1 dan moeten betalen?
Dromen zijn niet rechtsgeldig...
karr-1donderdag 17 juli 2014 @ 15:08
Ongelovelijk dat mensen dit nog serieus proberen ook
vaduzwoensdag 12 november 2014 @ 21:32
TS, hoe is dit uiteindelijk nog afgelopen?
hans1985donderdag 13 november 2014 @ 11:53
Al sneu genoeg dat dat restaurant een stroomstoring heeft en zo veel omzet mist en ws veel produkten kan weg gooien.
Dan wil je ook nog voor wat je geconsumeerd hebt korting aftroggelen.
Wat zijn jullie voor zielig clubje bij elkaar?
Arnold_Braunschweigerdonderdag 13 november 2014 @ 12:04
Gewoon betalen voor wat je gekregen hebt, als je dat gratis had gekregen dan was het service. Ben je niet tevreden over de service, plaats dan gewoon een negatieve review op een site. Kunnen ze daarna alsnog beslissen wat ze ermee willen doen.
HostiMeisterdonderdag 13 november 2014 @ 12:05
quote:
5s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom zou je de rekening niet betalen? Je hebt het toch ook gewoon gedronken en gegeten?
Dit.

En dan ook een serieus topic openen omdat je denkt dat er nog een grijpstuiver uit kan halen.
koeidonderdag 13 november 2014 @ 12:09
Ik geef TS gelijk. Heel raar dat er niet iets van korting af gaat (rondje drankjes bijvoorbeeld, of een kortingsbon erbij voor de volgende keer) als goedmakertje. Stroomuitval kan gebeuren, maar dat moet je wel netjes oplossen richting de klant. Nu is die de dupe met een verpest diner en een zoektocht naar een nieuw restaurant met plek voor een groep. Staat niet in de wet inderdaad, maar niet overal zijn wetten voor nodig.

TS, gewoon een reply sturen dat je teleur gesteld bent in de afhandeling en daardoor niet van plan bent om ooit nog terug te komen. En daarbij de rekening wel gewoon betalen natuurlijk (zonder fooi uiteraard), dat zij het niet netjes afhandelen wil niet zeggen dat jij hetzelfde moet doen.
koeidonderdag 13 november 2014 @ 12:11
Oude topics schoppen :(
WHISTLEdonderdag 13 november 2014 @ 12:30
Ik vind dat het restaurant de rekening door Essent moet laten betalen.
raptorixdonderdag 13 november 2014 @ 13:10
Hier compensatie voor je:

Kader%20450,-%20terug_1.png
Sometimesdonderdag 13 november 2014 @ 13:10
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 06:12 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Er zijn restaurants waar je in het donker eet. Je had dat kunnen doen. Restaurants hebben vast ook wel kaarslicht. Maakt het nog eens gezellig ook.

Wanneer de stroom uitvalt dan zal er niet veel eten meer op tafel komen. Kan wel gezellig zijn, maar de keuken redt het niet met kaarslicht.

Verder gewoon betalen. De toon van de mail van het restaurant ben ik wel benieuwd naar, daar valt ook nog wel wat te winnen / verliezen. Als er überhaupt al begeleidende tekst bij staat...
girlygirl8vrijdag 14 november 2014 @ 17:27
Waarom zou je niet betalen voor wat je gebruikt? :')
Marsenalvrijdag 14 november 2014 @ 18:18
Dat ze niet eens een drankje aanbieden of je vertellen wat er precies speelt is wel bijzonder onhandig van dat personeel daar.

Maar heb jij er al bij stil gestaan dat het restaurant al best wat inkomsten misloopt omdat je ergens anders een hoofdgerecht bent gaan eten? Ze zijn sowieso inkomsten misgelopen, en dan moeten ze ook nog eens jou compenseren omdat je in het donker zitten niet leuk vind?
BloedendeVaginazaterdag 15 november 2014 @ 15:07
Gadverdamme, wat een goedkoop persoon ben jij..

1- Als een reactie te lang duurt, kun je ook zelf vragen wat er aan de hand is.
2- Je hebt de drankjes en het voorafje geconsumeerd; waarom zou je daar dan niet voor betalen.

Hier is sprake van overmacht.. waar het restaurant ook niet blij mee is. Kost ze dus aardig wat geld ook.. en dan wil je er nog van profiteren ook :r

Overigens geloof ik ook niet iedereen die zegt dat ze klakkeloos alles zouden betalen. Maar dat terzijde..
Piet__Piraatzaterdag 15 november 2014 @ 15:42
Qua communicatie hadden de medewerkers ter plekke het wel wat handiger kunnen aanpakken ja. En ook de afwerking had evt netter gekund, al snap ik ook wel dat de ondernemer waarschijnlijk al een hoop inkomsten heeft misgelopen door dit gebeuren.

Maar verder word je gewoon gevraagd te betalen waren je naar binnen gemikt hebt en da's heel normaal. Het zegt vooral iets over jou dat je mogelijkheden zoekt om hier nog iets 'uit te halen'. Treurig, eigenlijk vooral.
Lienekienzaterdag 15 november 2014 @ 15:55
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:11 schreef koei het volgende:
Oude topics schoppen :(