Tip: vooraf een checklist maken en na je reis de dingen toevoegen die je was vergeten. Zo wordt je lijst door de jaren heen steeds beter. Ik kan nu heel snel inpakken en vergeet eigenlijk nooit meer iets.quote:Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef FredvZ het volgende:
Ik kom er nu wel achter dat als je alleen reist, je ook zelf aan alles moet denken. Niemand die je koffer ff checkt of alles er wel in zit bij wijze van spreken.
Inderdaad een checklist en goed je reis nalopen met problemen of uitdagingen die je tegen kunt komen. en ligt eraan wat voor reis het voor 2 weken is is het niet zo spannend maar voor langere reizen goed voorbereiden en ruim van te voren beginnen ik ben zelf al 1,5 jaar aan het voorbereiden ongeveer.quote:Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef FredvZ het volgende:
Nog maar 2 dagen![]()
Ik kom er nu wel achter dat als je alleen reist, je ook zelf aan alles moet denken. Niemand die je koffer ff checkt of alles er wel in zit bij wijze van spreken.
Dit keer moet de kat ook op reis: ik heb een koffer en een rugtas, hij een zak droogvoer, een zak grit, speeltjes, voerbak, waterbak, een pak natvoer, een kattenbak, een krabpaaltje...
Dat komt omdat jij met een auto gaatquote:Op dinsdag 23 september 2014 08:43 schreef AlexanderUSANL het volgende:
[..]
Inderdaad een checklist en goed je reis nalopen met problemen of uitdagingen die je tegen kunt komen. en ligt eraan wat voor reis het voor 2 weken is is het niet zo spannend maar voor langere reizen goed voorbereiden en ruim van te voren beginnen ik ben zelf al 1,5 jaar aan het voorbereiden ongeveer.
Ik heb er gelijk één gemaakt en op een plek opgeslagen waar ik hem een volgende keer weer kan vinden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:27 schreef SeLang het volgende:
Tip: vooraf een checklist maken en na je reis de dingen toevoegen die je was vergeten. Zo wordt je lijst door de jaren heen steeds beter. Ik kan nu heel snel inpakken en vergeet eigenlijk nooit meer iets.
Vandaag de mail gehad dat de tweede stoel niet doorgaatquote:Op donderdag 4 september 2014 21:35 schreef FredvZ het volgende:
Vanmiddag was het tijd voor voorpret deel 2: De stoel reserveren voor de heenreis (uiteraard weer met een optie voor de stoel ernaast)
Dat met die stoelen blijf ik een bizar maar zeer slim iets vinden. Je neemt voor 25euro een optie op een stoel, verkopen ze hem dan heb je pech en vangen zij meer geld voor die stoel, zijn er plekken over dan verschuiven ze het gewoon zo dat jij naast een lege plek zit en levert die plek alsnog geld op...quote:Op woensdag 24 september 2014 00:46 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik heb er gelijk één gemaakt en op een plek opgeslagen waar ik hem een volgende keer weer kan vinden.
[..]
Vandaag de mail gehad dat de tweede stoel niet doorgaat![]()
Alle stoelen zijn door de luchtvaartmaatschappij verkocht.
Op de terugreis verwacht ik meer gelijk te hebben, daar zijn nog stoelen vrij.
Koffer staat inmiddels klaar. Morgen de laatste dingen erin en dan op pad. De eerste stap is mijn oude slaapkamer bij mijn ouders: Schiphol is beter bereikbaar vanaf hun huis en dan kan ik ook gelijk de kat meenemen die daar blijft logeren.
Dat vind ik een stuk vreemder, 3 jaar niet op vakantie omdat je niet durft in je eentje.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:11 schreef 44rdbei het volgende:
Is het niet een beetje vreemd om alleen op vakantie te gaan?
Ik ben de afgelopen (sinds 2011 ) jaren niet meer geweest omdat ik het alleen niet zo zie zitten....
Gewoon een keer proberen dan. Wat heb je te verliezen? Als het tegenvalt dan blijf je in dezelfde situatie als nu (dus niets verloren) en als het toch leuk blijkt te zijn dan heb je je probleem opgelost. Je kunt alleen maar winnen dus.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:29 schreef 44rdbei het volgende:
misschien is dat inderdaad nog vreemder.
Ik denk dat ik me na een paar dagen behoorlijk alleen zou voelen,
Als ik dan lees dat mensen 8 weken alleen op vakantie gaan ...
maarja ik heb nog minstens 15 vakantie dagen die op moeten voor het eind van het jaar....
Ik vond het ook een vreemd idee, maar nu ik zo in de zon op de Dominicaanse Republiek zit heb ik echt geen spijt. Niemand waar je rekening mee hoeft te houden. Gisteren in de avond aangekomen en eigenlijk gelijk gaan slapen. Ik was moe van de reis en niemand bij je die nog eens wat wil zien. Het is hier nu een uur of half 10. Ik zit rustig om me heen te kijken. Nog geen zin in ontbijt en niemand die naast me staat te springen dat we op moeten schieten omdat de ontbijtzaal zo sluit.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:11 schreef 44rdbei het volgende:
Is het niet een beetje vreemd om alleen op vakantie te gaan?
Ik ben de afgelopen (sinds 2011 ) jaren niet meer geweest omdat ik het alleen niet zo zie zitten....
Tja, alleen op vakantie voelt soms vreemd aan. Zelf ga ik al mn hele leven lange weekenden of langer alleen op stap. Ook in de tijd dat ik wel een relatie had ging ik wel eens een weekend alleen wandelen met rugzak. Gewoon doen dus.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:29 schreef 44rdbei het volgende:
Ik denk dat ik me na een paar dagen behoorlijk alleen zou voelen,
Road trip! Gewoon gaan rijden, bevalt het niet dan ben je zo op een andere plek.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:31 schreef 44rdbei het volgende:
Als ik het topic zo teruglees hebben de meeste mensen een geslaagde vakantie gehad.
En meer van de wereld gezien dan ik.
Ik heb een auto, budget en genoeg vrije dagen.
Vrije dagen moeten sowieso op, dus kan thuis blijven of op reis gaan.
misschien toch het overwegen waard....
Met name de mobiele telefoon en internet zijn juist een vloek voor de alleenreiziger imo. Vroeger had je veel meer aanspraak dan nu. Tegenwoordig zit iedereen s'avonds autistisch naar een schermpje te turen. Mensen zijn in feite geestelijk gewoon weer lekker veilig "thuis" (contact met familie en vrienden). Dat gaat ten koste van interessante ontmoetingen op reis en ook ten koste van het gevoel om helemaal weg te zijn voor een bepaalde periode en daarmee je reiservaring.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:59 schreef BartNH het volgende:
Sinds de komst van de smartfoon en de e-reader voel ik me daar veel prettiger bij omdat je iets te doen hebt tijdens het wachten.
Er zit toch echt een UIT knop op dat ding. Bijkomend voordeel dat de batterij langer mee gaat. Helemaal mee eens dat de hele dag contact met het thuisfront en het werk niet bepaald een vakantie gevoel geeft. Facebook komt niet aan tijdens een vakantie en mail bekijk ik hooguit eens per dag en dan nog selectief ook. Een beetje zelfbeheersing is wel noodzakelijk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:34 schreef SeLang het volgende:
Met name de mobiele telefoon en internet zijn juist een vloek voor de alleenreiziger imo.
Heb ik weleens gedaan , naar zwedenquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:34 schreef Niek. het volgende:
[..]
Road trip! Gewoon gaan rijden, bevalt het niet dan ben je zo op een andere plek.
Alleen is juist ideaal, met niemand hoeven overleggen om ergens heen te gaan of iets te doen, of juist niet te doen. En je ontmoet makkelijk nieuwe mensen onderweg. Mocht het niet bevallen dan kan je op zich ook zo weer naar huis rijden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:32 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Heb ik weleens gedaan , naar zweden![]()
Alleen nog nooit alleen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |