abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6399756
Oké, ik lees dus net dat de RVD heeft besloten dat er op 22 januari 2003 weer verkiezingen zijn. Nu is het precies zo dat ik op 22 januari jarig ben, en dus 18 jaar wordt.

Met andere woorden: op de dag van de verkiezingen zou ik kunnen stemmen. Maar, nu schijnt het dus zo te zijn dat je je stemkaart eerder wordt verstuurd. Vrienden zeggen dus dat ik niet kan stemmen, want als de stemkaarten worden verstuurd ben ik nog geen 18 jaar.

Nu vraag ik mij dus af, kan ik op 22 januari stemmen of niet? Wordt mijn stemkaart nu wel opgestuurd? Benieuwd wat jullie ervan vinden

pi_6399779
Denk dat je gewoon kan stemmen, als je tenminste 'rechts' stemt. Anders heb je pech denk ik.
Ik ben trouwens op dezelfde dag als jou jarig.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6399788
Ja je kan stemmen, iedereen die op 22/1 18+ is krijgt een stemkaart toegestuurd.
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_6399831
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Denk dat je gewoon kan stemmen, als je tenminste 'rechts' stemt.
Wees maar niet bang
quote:
Ik ben trouwens op dezelfde dag als jou jarig.
Bij deze alvast gefeliciteerd
pi_6399840
En als je er geen toegestuurd krijgt, kun je hem volgens mij bij het gemeentehuis afhalen/aanvragen...
pi_6399919
[b]Rood, roder, roodst.[/b]
pi_6400016
quote:
Kieswet, artikel B 1.

1. De leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal worden gekozen door degenen die op de dag van de kandidaatstelling Nederlander zijn en op de dag van de stemming de leeftijd van achttien jaar hebben bereikt, met uitzondering van degenen die op de dag van de kandidaatstelling hun werkelijke woonplaats hebben in de Nederlandse Antillen of Aruba.

http://www.minbzk.nl/contents/pages/00008403/kieswet_8-01.pdf

pi_6400101
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Denk dat je gewoon kan stemmen, als je tenminste 'rechts' stemt. Anders heb je pech denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')