quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:31 schreef Dot. het volgende:
Hopelijk werkt het TAP!
Hoeveel drinken bv kindjes eigenlijk als ze een fles krijgen? Is dat soms niet wat lastig inschatten?SPOILER: niet heel topic relevantOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, hetzelfde als bij fv dusquote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
Reactie van dot niet gezien en zit mobiel, kan m niet quoten![]()
Er is wel een formule voor hoeveelheid bv, weet t niet uit m'n hoofd maar is zeker wel te vinden. Een X aantal ml (ligt eraan hoe zwaar je baby is) en dat delen door hoevaak je voedt.
En wat zielig van het hondje![]()
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:46 schreef GotC het volgende:
Och DotIk weet hoe je je voelt. Zo'n nare situatie. Hoop dat hij snel opknapt
(Zaterdagochtend is de hond van mijn ouders ingeslapenTranen met tuiten gehuild..)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Een collega van me had een redelijk volhardende flesweigeraar en die kreeg gewoon gekolfde melk met een bekertje. Maar jou mini is nog wel erg klein dus ik vraag me af of dat een optie is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Fijn dat t beter ging chanty! En ook superfijn skips!!
Project flesdrinken is nog niet geslaagd. Maar morgen wil ik ff naar de kapper en wilde m'n moeder oppassen, ik vraag wel of zij t even wil proberen
Wat nou als ze t echt niet wil doen? Ik ben vrijdag tussen half 6 en 10 uur weg...![]()
![]()
Stond de babyfoon wel aan?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:38 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik moet even komen opscheppen!
M.aud sliep afgelopen nacht van 20.00 uur tot 05.45 uur! Voor het eerst in 7 maanden kwam ze niet meer drie keer per nacht, maar gewoon niet..! Ineens gewoon niet. Een hele gekke gewaarwording. Ik ga er vanuit dat het eenmalig was, dan kunnen de komende nachten altijd meevallen.Maar toch! Woei!
+1quote:
Och Dot, mijnes is net twee jaar geworden en sinds een paar weken slaapt hij een aantal dagen in de week van ca. 20 tot 6. Daarvoor nooooooooit. Je (en anderen hier!) bent echt niet de enigequote:Op woensdag 16 juli 2014 11:00 schreef Dot. het volgende:
[..]
+1![]()
En eenvoor Skippy en haar nachtbrakertje. Stiekem ben ik wel blij om te lezen dat er meer mensen zijn met niet-doorslapende-babies. Bij mij op de yoga sliepen ze natuurlijk ook allemaal door (of ja, dat zeiden de moeders) en betrap ik mezelf toch op de ligt-het-aan-ons-gedachte. Ik moet wel zeggen dat een vast bedritueel nog niet aan de orde is bij ons, want soms reageert ie ineens heel goed op wat ik als vast bedritueel aanhou (moe, schone luier op commode, slaapzak aan en in de schommelstoel even kroelen, dan heel slaperig wegleggen) en soms wordt hij al overstuur als ik zn slaapkamer inloop en wil hij kroelen op het grote bed en valt dan daar in slaap. Ik probeer hem gewoon te volgen in wat hij nodig heeft/fijn vindt en dat is dus regelmatig anders. Maar ik haal al wel de laatste tijd een heel vrolijk kereltje uit bed 's ochtends en dat is zo leuk
Wat Phaidra zegt! Je bent niet alleen, en het ligt niet aan jou/jullie. Je volgt hem in zijn behoeftes, en dat is fantastisch, niet onzeker worden hoor. Geniet van je vrolijke kereltje (en af en toe eens bijslapen als het te veel wordt kan altijd) en ooit wordt het beter, I promisequote:Op woensdag 16 juli 2014 11:00 schreef Dot. het volgende:
[..]
+1![]()
En eenvoor Skippy en haar nachtbrakertje. Stiekem ben ik wel blij om te lezen dat er meer mensen zijn met niet-doorslapende-babies. Bij mij op de yoga sliepen ze natuurlijk ook allemaal door (of ja, dat zeiden de moeders) en betrap ik mezelf toch op de ligt-het-aan-ons-gedachte. Ik moet wel zeggen dat een vast bedritueel nog niet aan de orde is bij ons, want soms reageert ie ineens heel goed op wat ik als vast bedritueel aanhou (moe, schone luier op commode, slaapzak aan en in de schommelstoel even kroelen, dan heel slaperig wegleggen) en soms wordt hij al overstuur als ik zn slaapkamer inloop en wil hij kroelen op het grote bed en valt dan daar in slaap. Ik probeer hem gewoon te volgen in wat hij nodig heeft/fijn vindt en dat is dus regelmatig anders. Maar ik haal al wel de laatste tijd een heel vrolijk kereltje uit bed 's ochtends en dat is zo leuk
Aaaw! Dat is toch ook wel heel erg schattig.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:10 schreef Dot. het volgende:
Oh, Ellie!![]()
En fijn om te horen dat we niet de enige zijnAl was het vannacht om 9 uur laatste fles, om 2 uur wakker voor een kroel en toen om 5 uur een fles, dus dat is errug acceptabel
Jaquote:Op woensdag 16 juli 2014 12:33 schreef Limone het volgende:
[..]
Aaaw! Dat is toch ook wel heel erg schattig.
+ 1!quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:23 schreef GotC het volgende:
Voorbereidend lurkenHoe gaat het met jou Blue?
Duidelijk jij!! Ook op ml, maar meer op jou!quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:37 schreef Cwen het volgende:
Mooie curves van sac! En fijn dat 't weer wat beter gaat, fr.
Chanty, wat fijn dat je zo snel terecht kunt, ben benieuwd!
Bedankt voor de reacties allemaal. Tijd vliegt idd. De draak is wel een beetje m'n favo, maar eigenlijk vind ik ze allemaal enorm leuk
. Oh, en Limone, wat leuk dat je zegt dat ze op die ene foto op me lijkt! ML en ik zijn er namelijk nog steeds niet over uit op wie ze lijkt... We zien het gewoon niet
.
Nee joh gekkie!quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:33 schreef Burdie het volgende:
Wat een lieve foto's van Elliedat ze alweer bijna 1 jaar is joh
! En M. van Mabawa en S. van Hillz dan dus ook bijna
! 't Gaat allemaal veel te snel met die mini's he!
En een paar weken ouder dan mijn M.!quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:03 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh gekkie!Die is een paar dagen jonger dan mijn M. En die is nog laaaaaaang niet 1!
Oh kak, de mijne is een maand ouder dan de jouwequote:Op woensdag 16 juli 2014 20:03 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh gekkie!Die is een paar dagen jonger dan mijn M. En die is nog laaaaaaang niet 1!
Al 9 maandenquote:Op woensdag 16 juli 2014 20:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Oh kak, de mijne is een maand ouder dan de jouwe
Oh. In mijn beleving hoorde bijna iedereen bij de 16 (?) augustus groepquote:Op woensdag 16 juli 2014 20:03 schreef Limone het volgende:
[..]
Top!quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:17 schreef BlueEyes het volgende:
Het gaat lekker hier, nog net zo Zen als voor de geboorte van F.
Alleen die ks-wond van binnen is irritant zeurderig af en toe plus de beperkingen die het meebrengt heb ik nu al de hik van.
Maar elke dag stukje bij beetje beter als ik maar niet mezelf voorbij schiet!
Die ja! Daar gaat het meteen trekken als ik verkeerd beweeg of teveel doe.quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Top!Ja dat genezen kan best een irritant gevoel geven.
Ik had last van 1 bepaald plekje iets links van de wond..blijkt een knoopje te zijn van de hechtingen van binnenMja, nu geen last meer van dus komt goed
Voor je het weet gaat alles weer vanzelf
Ik hoor daar nog bijquote:Op woensdag 16 juli 2014 20:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh. In mijn beleving hoorde bijna iedereen bij de 16 (?) augustus groep.
Volgens mij ben ik een van de weinige die rond die datum is bevallen van de groep uitgerekende. Morgen wordt F. 11 maanden en mogen we naar de babygestapo. Ik ben heel erg benieuwd hoe zwaar F is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:38 schreef Burdie het volgende:
Oh. In mijn beleving hoorde bijna iedereen bij de 16 (?) augustus groep.
Kaylee is van 15 augustusquote:Op woensdag 16 juli 2014 21:47 schreef Wizzy het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik een van de weinige die rond die datum is bevallen van de groep uitgerekende.
quote:
quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:56 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Duidelijk jij!! Ook op ml, maar meer op jou!
Edit: tis natuurlijk wel een beetje gek dat ik het over 'ml' heb bij jouw man![]()
Ik ook ik ook ik ook!! Er was toen een voorspellingen lijst wie eerst zou gaanquote:Op woensdag 16 juli 2014 21:47 schreef Wizzy het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik een van de weinige die rond die datum is bevallen van de groep uitgerekende.
Haha ja dat klopt.. ik wist niet dat fok bestond toen ik zwanger was. Pas na de bevalling toen ik met vragen zat ben ik gaan googlen en zodoende op fok terecht gekomenquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:12 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Jij bent er hier toch pas bijgekomen? Of poste je ook in z&g?
Ooooh op die fiets! Ik weet het al aan de langslepende zwangerschapsdementiequote:Op donderdag 17 juli 2014 08:52 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Haha ja dat klopt.. ik wist niet dat fok bestond toen ik zwanger was. Pas na de bevalling toen ik met vragen zat ben ik gaan googlen en zodoende op fok terecht gekomen
quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:03 schreef Limone het volgende:
[..]
Jaa dat dus! M is precies 2 weken ouder dan zijn toekomstige vrouwquote:Op woensdag 16 juli 2014 20:04 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
En een paar weken ouder dan mijn M.!
![]()
Haha neehoor, ik ben er heel stiekem tussem gekropen!quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:07 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ooooh op die fiets! Ik weet het al aan de langslepende zwangerschapsdementie
Wel rustiger maar mis mijn leven nog wel. Wat sommigen hier zeggen dat het is of de baby er altijd al is geweest dat heb ik niet. Weet nog heel goed hoe het zonder was. Aan de andere kant geniet ik wel iets meer en heb ik weer meer gevoel bij mijn melkmonstertjequote:Op donderdag 17 juli 2014 12:14 schreef Franny_G het volgende:
Vannacht hebben we I. in een rompertje met korte mouwtjes in haar mouwloze slaapzakje gedaan. Het is op haar kamertje ook behoorlijk warm. Ik tref haar vaak in de meest grappige posities aan 's ochtends..
Ben ook benieuwd wat de osteopaat zegt, Chanty! Maar lekker dat het goed gaat. Het klinkt nu vooral als inderdaad een redelijk veel voorkomend verschijnsel waar hij last van heeft. Hij heeft honger, drinkt dan lekker veel, maar vervolgens kan zijn maagje de melk nog niet zo goed aan.
Voel jij je ook wat rustiger nu? En niet meer dat gevoel van: had ik mijn oude leventje maar terug?
Ik zou het dekentje achterwege laten en een slaapzakje proberen. Is ook een beetje een 'inbakergevoel'. Je hebt ook van die zomerslaapzakjes die lekker luchtig zijn.
Ik weet ook nog heel goed hoe het zonder I. was! Voel me ook niet (meer) schuldig naar I.solde toe als ik daar af en toe ook wat weemoedig aan terug denk. Ik verlang er ook niet naar terug hoor, maar ik ben me er wel echt van bewust dat het nu gewoon anders is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wel rustiger maar mis mijn leven nog wel. Wat sommigen hier zeggen dat het is of de baby er altijd al is geweest dat heb ik niet. Weet nog heel goed hoe het zonder was. Aan de andere kant geniet ik wel iets meer en heb ik weer meer gevoel bij mijn melkmonstertje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik vind ze idd ook erg duur. Al was de Pacco net zo duur volgens mij en dat heeft hier maar sommige nachten gewerkt. Maar met alleen een hydrofiel is het dan toch niet te warm?quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wel rustiger maar mis mijn leven nog wel. Wat sommigen hier zeggen dat het is of de baby er altijd al is geweest dat heb ik niet. Weet nog heel goed hoe het zonder was. Aan de andere kant geniet ik wel iets meer en heb ik weer meer gevoel bij mijn melkmonstertje
Dot we bakeren altijd in met een hydrofiel dat gaat prima. Had gekeken naar die puckababy dingen maar wat zijn die belachelijk duur terwijl ze maar een paar maanden erin passen blijkbaar
Wel als hij onder een deken en laken ligt. Ga zo even proberen met een ultradun slaapzakje en laken. Kijken of hij dat los trekt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:57 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, ik vind ze idd ook erg duur. Al was de Pacco net zo duur volgens mij en dat heeft hier maar sommige nachten gewerkt. Maar met alleen een hydrofiel is het dan toch niet te warm?
Als ik terugdenk is het eigenlijk voornamelijk naar mijn zwangerschap en hoe fijn ik die tijd vond. Vol verwachting naar wat komen gaat en toch hele nachten slapen en lekker luieren in mn verlof. Het slapen is toch wel iets waar ik naar terug verlangMaar dat komt vast goed
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil ze!quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:52 schreef Chanty het volgende:
Met kruising ragdoll en personze maine coon komt wel veel snuffelen en kijken en heeft al eens zijn haar gewassen
ben echt blij dat de katten zo relaxed zijn
quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:57 schreef Burdie het volgende:
jouw L is bijna net zo groot als dat spuugdoekje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
we hebben dan ook grote spuugdoekjes nodig voor onze melkspuwer
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die soms weemoedig terug kijkt op het leven voor de kinderen.+1...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hilz, wat een toffe uitnodiging!
Dyre, rustig aan, pak je rust
Chanty, fijn dat er iets meer rust is!Home is where the O+ is...
quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:11 schreef Cwen het volgende:
Tja, ik heb geen kind gekregen om nu al bijna 1,5 jaar bijkans invalide te zijn, zeg maar... Maar tegelijkertijd geniet ik onwijs van Ellie, zou ik haar nooooooooit meer kwijt willen en verrijkt ze m'n leven, maar ik zou hypocriet zijn als ik zou zeggen dat ik m'n oude leven niet mis. Niet voor het uiterlijk, maar voor het kunnen.
En soms is dat gewoon heel moeilijk om toe te geven.
Ik gun het ook niemandquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Zoiets verwacht en wil niemand en ik vind het serieus klote dat er geen of nauwelijks verbetering in zit.
Al langer, maar incl zwangerschapsverlof is 20 aug een jaar, ja. Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien... Er is vast niemand die mij voor 2x 4 uur per week gaat aannemenquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
Cwen dat is ook engben je bijna een jaar ziek?
Misschien offtopic, maar ben je een beetje te flexibel? Ik ben namelijk hypermobiel en heb daardoor ook erg veel last van gewrichten e.d. Ik heb gelukkig geen echte aandoening als Ehlers-Danlos, maar het beperkt me soms wel.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:18 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik gun het ook niemand!
Tja, het stomme is gewoon dat er geen diagnose is. Geen échte, zeg maar. Gewrichts-, rug- en bekkenklachten, ja... Postpartumdepressie, goed... Maar het UWV vindt inmiddels beiden niet meer aannemelijk - wat betekent dat ik binnenkort weer mag gaan solliciteren.
Tegelijkertijd zit er zéker mentaal wel vooruitgang! En daar ben ik onwijs blij mee, blijer dan met de tergend langzame fysieke vooruitgang. Maar soms grijpt 't me alsnog naar m'n strot, eventjes. Omdat ik niet weet, en niemand mij kan zeggen, hoe de toekomst eruit ziet.
Die onzekerheid komt er ook nog eens bij bah. Die regel is echt krom.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:25 schreef Cwen het volgende:
[..]
Al langer, maar incl zwangerschapsverlof is 20 aug een jaar, ja. Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien... Er is vast niemand die mij voor 2x 4 uur per week gaat aannemen
Uitzendbureaus die flexibel mensen nodig hebben? (zei de intercedentequote:Op donderdag 17 juli 2014 17:25 schreef Cwen het volgende:
[..]
Al langer, maar incl zwangerschapsverlof is 20 aug een jaar, ja. Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien... Er is vast niemand die mij voor 2x 4 uur per week gaat aannemen
Lief! En zelfde hier. Behalve dan het leven voor M. Dat was best vol met feestjes e.d. Maar dat was ik toch al een tijdje beu.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:00 schreef GotC het volgende:
Ik mis mijn leven 'voor' helemaal niet eigenlijk. We deden toen gewoon heel erg weinig ben ik achter gekomen.
Nu hebben we structuur, wandelen we veel, doen we sowieso veel meer als gezin en heb veel meer contact met anderen.
En dan heb ik het nog niet eens over T..
Zwanger zijn zou ik ook zo nog een keer doen. Bevallen en kraamtijd ook.
Dat m'n lijf nog altijd alles behalve hetzelfde is..tsja. maar mooi dat ik net wel in een bikini ging zwemmen met m'n gup/care.
Ja, maar er is ook nog een financieel plaatje, én mijn vakgebied. Ik werd betaald, zeker voor de culturele sector, maar ik ben dan ook behoorlijk specifiek opgeleid. Ik heb geen idee wat uitzendbureau's dan aan zouden biedenquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:34 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Uitzendbureaus die flexibel mensen nodig hebben? (zei de intercedente) Ik ken wel vestigingen waarbij men voor een aantal uren per week aan de slag kan en per week zelf kan aangeven wanneer ze beschikbaar zijn.
En soms wil het nog wel eens helpen om het uitzendbureau eraan te helpen herinneren dat er voor mensen die uit een ziektewetuitkering / de bijstand / de wajong komen allerlei fees en subsidies zijn waarop het uzb aanspraak kan maken, wanneer zij deze mensen aannemen.
Maar 't mooiste zou natuurlijk zijn als je zo snel mogelijk weer beter was. Kan me voorstellen dat het onzekere het meest killing is van alles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:00 schreef GotC het volgende:
Ik mis mijn leven 'voor' helemaal niet eigenlijk. We deden toen gewoon heel erg weinig ben ik achter gekomen.
Nu hebben we structuur, wandelen we veel, doen we sowieso veel meer als gezin en heb veel meer contact met anderen.
En dan heb ik het nog niet eens over T..
Zwanger zijn zou ik ook zo nog een keer doen. Bevallen en kraamtijd ook.
Dat m'n lijf nog altijd alles behalve hetzelfde is..tsja. maar mooi dat ik net wel in een bikini ging zwemmen met m'n gup/care.
wehehehequote:Op woensdag 16 juli 2014 21:47 schreef Wizzy het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik een van de weinige die rond die datum is bevallen van de groep uitgerekende. Morgen wordt F. 11 maanden en mogen we naar de babygestapo. Ik ben heel erg benieuwd hoe zwaar F is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En leuk die uitnodigingen Cwen en Hilz! Ik sla de ideeën alvast op, al wordt de mijne echt nog laaaaang geen 1![]()
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:21 schreef Fazzoletti het volgende:
Brrrrr ik blijf maar denken aan dat neergestorte vliegtuigwat een ellende zeg
SPOILER: erg verdrietigOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal warme vermoeide kindjes
En babyzwemmen is cool! Van de kant springen is gaaf, onderwater is tof en de andere baby's zijn ook helemaal leuk. Aldus Stip![]()
Ja gaat geweldig op deze manier... Gelukkig zijn we samen sterk en komen we ook hier wel weer van bovenop!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:40 schreef Cwen het volgende:
Wat gruwelijk Dot en Annie.
Annie, jullie krijgen het wel voor je kiezen hè?
Pfff dit. Ik moet er steeds aan denken. Echt verschrikkelijk, niet te beschrijven...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Brrrr wat een verschrikkelijk nieuws. Hoe langer ik er over nadenk hoe misselijker ik ervan word.De beelden van het neerstortende vliegtuig. De angst die alle mensen moeten hebben gevoeld. Vaders en moeders met kindjes die ze niet konden beschermen, wat een vreselijke laatste momenten hebben die mensen nog beleefd.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:11 schreef Cwen het volgende:
Tja, ik heb geen kind gekregen om nu al bijna 1,5 jaar bijkans invalide te zijn, zeg maar... Maar tegelijkertijd geniet ik onwijs van Ellie, zou ik haar nooooooooit meer kwijt willen en verrijkt ze m'n leven, maar ik zou hypocriet zijn als ik zou zeggen dat ik m'n oude leven niet mis. Niet voor het uiterlijk, maar voor het kunnen.
En soms is dat gewoon heel moeilijk om toe te geven.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:59 schreef Dyre het volgende:
Pfoe, ik heb gisteren helemaal niets meegekregen van het neergestorte vliegtuig (op de medium care moet de telefoon in vliegtuigstand en thuis ben ik meteen naar bed gegaan), maar vandaag spookt het wel de hele tijd door mijn hoofd zeg... bah![]()
Ook goed nieuws te melden: onze kleine frummel is inmiddels al 2 kiloOngelofelijk hoe snel dat gaat.
Gisteren zijn we begonnen met aanleggen aan de borst. Het is voor ons allebei even oefenen, maar ze had meteen door dat ze haar mondje zo ver open moest doen en begon al een beetje te sabbelenAf en toe zelfs een beetje drinken, maar we merken dat dit nog wel heel vermoeiend voor haar is (met 35 weken drinken en ademen tegelijk is nog heel lastig). Maar zo oefenen we iedere dag een beetje. Het is wel een heel intiem, gezellig momentje samen hoor
Alleen jammer dat het kolven nu wat stil lijkt te staan. De eerste paar dagen steeg ik van 3 druppels per borst naar enkele ml, naar wel 10-15 ml per keer. Maar nu staat het stil en kolf ik maar 100-140ml op een dag, terwijl ik toch wel aan zo'n 700ml zou moeten zitten volgens de lactatiedeskundige. Ik heb nu oxytocine neusspray gekregen, maar merk nog niet echt verschil.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:17 schreef Zoë23 het volgende:
[..]Ik denk dat ik je voorbeeld wellicht eens moet volgen en eens met de osteopaat moet overleggen. M'n fysio doet veel goed, maar ik heb het gevoel dat de sleutel nog mist, zeg maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dyre, wat gaat ze goed! Goed dat ze het al snapt!
Wbt kolven, juist 's nachts stimuleer je je productie heel erg, meer dan overdag. Het zou mi dus wel de moeite waard zijn 's nachts te kolven. De neusspray is voor een snellere toeschietreflex, maar niet voor meer profuctie. Heb je een eigen lk of via het ziekenhuis?Home is where the O+ is...
Herkenbaar. De fysio had 'gemist' dat er iets vast zat bij mijn bekken en bij mijn nek. (heb 4 of 5 fysio's gezien in die tijd) en 1-3x pw ging ik naar therapie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:24 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je voorbeeld wellicht eens moet volgen en eens met de osteopaat moet overleggen. M'n fysio doet veel goed, maar ik heb het gevoel dat de sleutel nog mist, zeg maar.
Het duurde bij mij ook een behoorlijke tijd (paar weken) voor ik merkbaar een tsr kreeg. Zonder tsr is kolven gewoon erg lastig. Thuis zou je ook 1x per dag kunnen clusterkolven. Dan kolf je eerst 10-15 minuten, dan 10 minuten rust, weer 10 min kolven, 10 minuten rust en dan nog een derde keer 10 minuten kolven. Als je dat een aantal dagen achter elkaar doet (én nog een keertje 's nachts erbij) dan zal je vast snel verschil merkenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:47 schreef Dyre het volgende:
Ja, eerlijk is eerlijk, aan het kolfapparaat ligt het in ieder geval niet
Een lauw washandje in z'n nekje hielp hier wel goed en net heeft m'n vader hem laten pootjebaden in het zwembad dat nu 25 graden is en dat vond hij heerlijk. En verder goed z'n luiers in de gaten houden. Zolang hij nog goed plast is het primaquote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:56 schreef Chanty het volgende:
Dyre hopelijk komt je productie snel op gang.
Hoe houden jullie je baby's koel met deze hitte? Zit de hele dag binnen al maar dan nog is het bloedje. Ben zo bang dat hij uitdroogt. Hij is ook niet gezellig vandaag. Wil niet echt slapen en alleen op me plakken.
Via het ziekenhuis, er is daar een lactatiekundige speciaal voor prematuren, die er een paar keer per week is. Ik zal haar nog eens goed aan haar jas trekken met mijn vragenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:46 schreef Cwen het volgende:
Dyre, wat ik al zei, dit is echt voer voor een lactatiekundige. Heb je er zelf 1 in de arm genomen of via het zkh?
Toevallig heb ik die van de week gehaaldquote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:27 schreef Dot. het volgende:
Dyre, hopelijk lukt het meer kolven snel! Je kunt ook nog borstvoedingsthee proberen trouwens. Misschien helpt het iets![]()
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 09:07 schreef Burdie het volgende:
Dyre, in bedacht me nog dat je ook een handkolf zou kunnen proberen? Ik kreeg ik het begin maar heel weinig opbrengst met een automatische kolf (30 ml bijvoorbeeld) terwijl ik dan met de handkolf zo 70-100ml kolfde. Later trok dat weer bij.
Mijn mini viel gisteren op de terugweg van een bbq in de auto in slaap (om 21.30 uur) en werd pas om half negen wakker vanmorgen(wel in zijn bedje natuurlijk
) Slaapkoppie
.
Jaquote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:14 schreef Burdie het volgende:
@Cwen, van die foampuzzeltegels een idee?
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:35 schreef Burdie het volgende:
"Je mag alleen op de puzzel blijven" werkt zeker nog niet he?
Naturalis?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:50 schreef klaprooss het volgende:
Dames! Ik heb hulp nodig, help me mijn huis ontvluchten.
Er is zomercarnaval voor de deur vanmiddag + is het hier boven altijd 7 grader warmer dan buiten dus we moeten weg!
Heeft iemand verfrissende/verkoelende ideeen.
We dachten leuk te gaan naar "Corpus" maar daar mag geen kind mee onder de 6 jaar. Helaas joh!
Ideeen zijn welkom!
EN verder mooie dag voor jullie allen
Was het maar waarquote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:35 schreef Burdie het volgende:
"Je mag alleen op de puzzel blijven" werkt zeker nog niet he?
Maar meestal heel erg druk en de barbecueluchten zijn niet heel aantrekkelijk. Spartelbadje is dan wel weer leuk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:02 schreef Dot. het volgende:
Klaproos, bij het strandje aan de Oude Maas in Heerjansdam? Dat is iig een grasstrand![]()
Wij bivakkeren bij m'n ouders en Stip doet z'n slaapjes in de hangmat
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:14 schreef Dot. het volgende:
En een hele lekkere ijssalon op de Twijnstraat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes allemaal met deze hitte!!
Wacht even, ik pak er even een biertje bij!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:53 schreef Dyre het volgende:
Wat een waterpret allemaal
Voor wie vanavond niks te doen heeft, ik heb mijn bevallingsverhaal uit kunnen typen, maar het is nogal een flinke lap tekst
Eelt.. en dat kweken ze vanzelf welquote:Op zaterdag 19 juli 2014 13:06 schreef BlueEyes het volgende:
Cwen als je de oplossing hebt voor het kruipen in de tuin hoor ik het graag! Nog niet aan de orde hier, maar volgend jaar heb ik een zelfde uitdaging met een bestraatte tuin.
Euhquote:Op zaterdag 19 juli 2014 17:37 schreef Limone het volgende:
geheheNette blunder hoor. Hoe lang was je m vergeten?
Lief dat je het vraagtquote:Op zaterdag 19 juli 2014 13:06 schreef BlueEyes het volgende:
Kursor fijn dat het goed is gegaan bij de uitvaart!
Hoe ga je verder momenteel?
Cwen als je de oplossing hebt voor het kruipen in de tuin hoor ik het graag! Nog niet aan de orde hier, maar volgend jaar heb ik een zelfde uitdaging met een bestraatte tuin.
Hier een regeldag vandaag![]()
Zie elk uur een klein plakmannetje aan m'n borst!(terwijl ik ook juist vandaag m'n eerste clusterhoofdpijn na de bevalling heb, oh joy!)
quote:
Nee, heb er alleen gestudeerd en de laatste paar jaar woonde ik om de hoek van het Centraal Museum. Ik vond Ijs&zopie altijd wel lekker ijs hebbenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:02 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
Roberto's of Il Mulino, daar moet je zijn.
(Kom jij uit Utrecht?)
Die zit toch niet meer waar hij eerst zat? En heet inmiddels ook anders toch?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:39 schreef Dot. het volgende:
[..]
Nee, heb er alleen gestudeerd en de laatste paar jaar woonde ik om de hoek van het Centraal Museum. Ik vond Ijs&zopie altijd wel lekker ijs hebbenMaar mijn allerfavoriet qua ijs zit in Nuenen
Die speenSucces met de hoofdpijn
En Kursor ook veel sterkte
Heeft je man ook nog wat vakantie voor de boeg?
Lauw water lusten ze wel ja.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:03 schreef Burdie het volgende:
Nikki lusten jouw jongens water dan? Kuiken heeft gisteren water gehad in een flesje, en vond dat reuze interessant, maar drinken ho maar.
Fijn!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:15 schreef Chanty het volgende:
Lucas hier ook wat water in een flesje gegeven. Gaat primahij drinkt zelfs bij mij uit de fles.
Oepsquote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:23 schreef Limone het volgende:
Water drinkt ze ook, behalve als het naar Dreft smaakt..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En spetterende broertjes.
Je borstvoeding past zich met deze hitte aan de temperaturen aan dus water geven is in principe niet nodig en stiekem ook niet aan te raden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:15 schreef Chanty het volgende:
Lucas hier ook wat water in een flesje gegeven. Gaat primahij drinkt zelfs bij mij uit de fles.
Hij heeft ontzettend veel terug gespuugd en mijn tieten zijn gewoon leeg op een gegeven moment. Vriendin van mij kreeg van haar kraam juist de tip om een beetje water te geven. Hij heeft ook maar 2 x 10 ml gehad. Beter dat dan dat hij uitdroogt en daarna was het ook even goed totdat ik weer wat melk had aangemaakt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:54 schreef Moppert het volgende:
[..]
Je borstvoeding past zich met deze hitte aan de temperaturen aan dus water geven is in principe niet nodig en stiekem ook niet aan te raden.
Zou ik ook gedaan hebben hoorquote:Op zondag 20 juli 2014 00:43 schreef Chanty het volgende:
Ik leg hem nu ook meer aan maar als hij terug spuugt en blijft huilen maar mijn borst boos uitspuugt omdat er blijkbaar even niks meer is dan moet ik wat. Las net idd op de bv-site dat het wordt afgeraden dus misschien ben ik naïef dat ik vertrouw op advies van de kraamzorg waarvan ik zou denken dat ze ervoor geleerd heeft.
Een kraam is vaak geen lk, daar zit gewoon enorm verschil in.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:43 schreef Chanty het volgende:
Ik leg hem nu ook meer aan maar als hij terug spuugt en blijft huilen maar mijn borst boos uitspuugt omdat er blijkbaar even niks meer is dan moet ik wat. Las net idd op de bv-site dat het wordt afgeraden dus misschien ben ik naïef dat ik vertrouw op advies van de kraamzorg waarvan ik zou denken dat ze ervoor geleerd heeft.
Vrij zeker Ja want bv een uur later pakt hij gewoon weer. En hij deed dit ook toen ik nog 1 borst per keer gaf. Als ik dan toch de tweede aanbood hield hij m wel vast.quote:Op zondag 20 juli 2014 01:46 schreef Cwen het volgende:
[..]
Een kraam is vaak geen lk, daar zit gewoon enorm verschil in.
Weet je zeker dat 'ie uitspuugt omdat er niks meer komt?
wij legden allemaal oude Lakens en dekens op het terras gedeelte.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 09:42 schreef Cwen het volgende:
We hebben een betegelde tuin. Ik heb het al eens geprobeerd, maar ze schaaft echt haar huid open.
Goed moment om te leren lopen!
GM er zijn meerdere opties. Je zou bijvoorbeeld de fles met wat extra water aan kunnen maken. Dus ipv 120/4 doe je dab 130/4 of 140/4. Ik merkte gisterochtend dat zowel S als T maar een heel magere plasluier hadden na de nacht. Die luier zit normaal altijd vol, dus dat was voor mij reden om aan te nemen dat ze niet voldoende vocht hadden binnengekregen. Ik heb daarom gisteren tussen de flessen door 2 keer een flesje met 150ml water gegeven en beide keren gingen die flesjes leeg. Nu slapen ze nog, maar als de luier vandaag weer niet vol genoeg is naar mijn zin dan krijgen ze vandaag weer extra water.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Zou ik ook gedaan hebben hoorIk dacht ook oprecht dat water nooit kwaad kan mits je niet teveel geeft...
Weer wat geleerd,
Hoe doen jullie dat dan met fv?
Dat hoeft helemaal niets te maken te hebben met niet genoeg hebben.quote:Op zondag 20 juli 2014 03:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Vrij zeker Ja want bv een uur later pakt hij gewoon weer. En hij deed dit ook toen ik nog 1 borst per keer gaf. Als ik dan toch de tweede aanbood hield hij m wel vast.
Mmm accuzuurquote:Op zondag 20 juli 2014 09:34 schreef Limone het volgende:
Maar laten we het alsjeblieft in perspectief blijven zien: het gaat om slokjes water, geen flessen accuzuur.
T. is al 9 maandenquote:Op zondag 20 juli 2014 09:36 schreef Limone het volgende:
[..]
Pas na negen maanden, hoor! Zegt Kleintjes.
Fazz, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.quote:Op zondag 20 juli 2014 06:56 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik vind het maar lastig hoor met drinken en dit extreem hete weer. Het consultatie buro vertelde mij van de week ook dat water geven geen probleem zou zijn. We hebben het geprobeerd maar F vond het niets![]()
Ik voed nog steeds op verzoek maar twijfel nu wel of hij genoeg binnen krijgt. Sinds gisteren rond 20:00 heeft hij geen plasluier meer gehad, moet ik me hier zorgen over maken? Hij is nu na 1 borst weer in slaap gevallen en niet meer wakker te krijgen...(gebeurt wel vaker na de nacht)
Bofferd! Ik heb de accuzuur maar op een hoger plankje gezet. Mijn boefje trekt het steeds uit mijn handen!quote:
Ahh zuur trekt zuur aan he? Limoentjes looooove accuzuurquote:Op zondag 20 juli 2014 09:38 schreef Limone het volgende:
[..]
Bofferd! Ik heb de accuzuur maar op een hoger plankje gezet. Mijn boefje trekt het steeds uit mijn handen!
Had het CB zeker gezegd?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:39 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Dat heb ik de Senn al gegeven vanaf 4 maanden
Ik ga straks zn eerste Baco voor hem makenquote:Op zondag 20 juli 2014 09:38 schreef Limone het volgende:
[..]
Bofferd! Ik heb de accuzuur maar op een hoger plankje gezet. Mijn boefje trekt het steeds uit mijn handen!
Ja, kon geen kwaad zeiden ze... Als ik het eerste maar zou mengen met ligakaakjes en sinaasappelquote:
Wel met schil en al he?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:40 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ja, kon geen kwaad zeiden ze... Als ik het eerste maar zou mengen met ligakaakjes en sinaasappel
Aaaw zijn eerste cola-tic! Wel een fotoserie op Facebook plaatsen, hoor!quote:Op zondag 20 juli 2014 09:39 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik ga straks zn eerste Baco voor hem maken
*proest*quote:Op zondag 20 juli 2014 09:42 schreef Limone het volgende:
[..]
Aaaw zijn eerste cola-tic! Wel een fotoserie op Facebook plaatsen, hoor!
Zonder zuur bekkie?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:44 schreef Cwen het volgende:
Allereerst een dikke +1 op Franny!
Over zuur gesproken: mijn kind eet citroenen!
Awwww Hilz
Ja, de nachten zijn meestal wel zo lang de afgelopen 1-2 weken. Net andere borst gegeven en zowaar een (mager) plasluiertje.quote:Op zondag 20 juli 2014 07:02 schreef Burdie het volgende:
Slaapt hij normaal ook wel eens zo lang Fazz? Die kleintjes geven het meestal wel goed aan hoor. Als hij dadelijk een volle plasluier heeft, zou ik me geen zorgen maken.
Citroenen??? Oh my.. Zonder vertrokken bekkie?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:44 schreef Cwen het volgende:
Allereerst een dikke +1 op Franny!
Over zuur gesproken: mijn kind eet citroenen!
Awwww Hilz
quote:Op zondag 20 juli 2014 09:59 schreef Hilzillah het volgende:
Oktober was dat... Zeker lang geledenGisteren over een maand al 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |