abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142323445
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

Tralalalaaa
pi_142323473
Kak ik sloot 'm :')

Anyway ik sloot af met m'n enorme hoop dat mijn eigenwijsje de mam-fles wél pakt! Liefst ff in 1 keer ja, haha ;)
Tralalalaaa
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:36:51 #3
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142323574
Ik hoop het zo, voor ons was het echt de redding :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142323582
Reactie van dot niet gezien en zit mobiel, kan m niet quoten :?

Er is wel een formule voor hoeveelheid bv, weet t niet uit m'n hoofd maar is zeker wel te vinden. Een X aantal ml (ligt eraan hoe zwaar je baby is) en dat delen door hoevaak je voedt.

En wat zielig van het hondje ;(
Tralalalaaa
pi_142323807
Mijn post :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:31 schreef Dot. het volgende:
Hopelijk werkt het TAP!

Hoeveel drinken bv kindjes eigenlijk als ze een fles krijgen? Is dat soms niet wat lastig inschatten?

SPOILER: niet heel topic relevant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
Reactie van dot niet gezien en zit mobiel, kan m niet quoten :?

Er is wel een formule voor hoeveelheid bv, weet t niet uit m'n hoofd maar is zeker wel te vinden. Een X aantal ml (ligt eraan hoe zwaar je baby is) en dat delen door hoevaak je voedt.

En wat zielig van het hondje ;(
Oh, hetzelfde als bij fv dus :)
pi_142324639
Och Dotje wat naar. ;( Kun je niet vroeg naar huis vandaag?
pi_142325641
Ja, dat was idd het plan, maar ze hebben nu andere medicijnen gekregen en kijken even of die aanslaan :) Ik zou vrijdag sowieso al naar ze toe gaan, dus hopelijk redt hij het tot dan en anders ga ik eerder. Hij eet nog goed en reageert nog blij op mensen, dus daarom durven ze het nog wel even aan.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:46:30 #8
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142325893
Och Dot :* Ik weet hoe je je voelt. Zo'n nare situatie. Hoop dat hij snel opknapt :*

(Zaterdagochtend is de hond van mijn ouders ingeslapen ;( Tranen met tuiten gehuild..)
pi_142326232
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:46 schreef GotC het volgende:
Och Dot :* Ik weet hoe je je voelt. Zo'n nare situatie. Hoop dat hij snel opknapt :*

(Zaterdagochtend is de hond van mijn ouders ingeslapen ;( Tranen met tuiten gehuild..)
:*
pi_142326357
Oh Dot wat een naar nieuws. Ik hoop dat je hondje nog zal kunnen knuffelen.

Gotc :*

Hier zijn de mam-spenen geen succes. Eerste keer was de fles heel snel uit en lag alles er ook heel snel weer uit (veel te snel gedronken vrees ik). Daarna wou ze de speen niet meer, hier werkt avent goed, de nieuwe dan toch. Maar ik geef geen BV meer dus best niet naar luisteren ;)

Hier een meisje met 38° :{ niet super hoog, ze zit sowieso steeds rond 37,6 - 37,8 maar toch, ben er weer niet gerust in. Ik ga het goed opvolgen en anders naar de HA bellen wat ik mag doen..
pi_142326963
Tap, nee geen probleem mee gehad :) hopelijk werkt het voor jullie ook!

dot en GotC :* !

Stef hopelijk valt t mee!
♥ J & S
pi_142327611
Oh, al die huisdieren die dood gaan.. ;( . Sterkte ermee.

Vandaag voor het eerst pasfoto laten maken voor op haar id kaart. :D . O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142327814
Awww, wat een scheetje Franny!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 17:58:54 #14
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_142329991
Dot, GotC wat erg van de honden ;( Blijft altijd moeilijk om afscheid te nemen van een huisdier :*
Dot hoop dat je nog afscheid kunt nemen.

Steef hopelijk knapt ze snel op!

Franny :D O+ Gelukkig lacht ze niet :P

Hier weer een rustige dag. Gisteravond was het even feest en einde van deze ochtend/ begin middag. Maar verder heeft hij veel geslapen of hing hij tevreden aan de borst of heeft hij me bezig gehouden met luier verschonen en drie keer plassen :+ Maar die situaties hebben we/ ik prima het hoofd kunnen bieden. In de namiddag kwam nog een vriend onverwachts langs dus jeeey! Een menselijk wezen dat niet alleen poept en spuugt :P

Ik heb de huisarts vooralsnog niet gebeld. Zoals het nu gaat, kan ik het wel aan en begin ik me elke dag weer ietsjes meer mens te voelen. Dus ik kijk het nog even aan. Zien hoe Lucas zich ontwikkelt de komende tijd en of de osteopaat het spugen kan verminderen want ik denk echt dat hij dan een heel stuk gelukkiger is (en ik dus ook).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_142334477
Ze is al beter, slaapt nu weer. Haar fles had ze goed uitgedronken dus denk niet dat er iets scheelt.

Franny mooie pasfoto! Hier ook laatst een foto laten nemen, was nogal moeilijk om ze mooi recht te krijgen ;)

Chanty fijn dat het al beter ging!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 20:38:10 #16
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142335958
Ik moet even komen opscheppen!

M.aud sliep afgelopen nacht van 20.00 uur tot 05.45 uur! Voor het eerst in 7 maanden kwam ze niet meer drie keer per nacht, maar gewoon niet..! Ineens gewoon niet. Een hele gekke gewaarwording. Ik ga er vanuit dat het eenmalig was, dan kunnen de komende nachten altijd meevallen. ;) Maar toch! Woei!
pi_142340229
Joechei voor M! *O* . Hopelijk heeft ze het trucje nu door.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142340712
Franny wat een dropje. O+

Skips wat knap! *O* Misschien is dat zomaar het begin van meer doorslaapnachten.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:06:37 #19
52229 Chanty
pi_142340743
Hopelijk is het een blijvend iets skips *O*
pi_142340827
Fijn dat t beter ging chanty! En ook superfijn skips!!

Project flesdrinken is nog niet geslaagd. Maar morgen wil ik ff naar de kapper en wilde m'n moeder oppassen, ik vraag wel of zij t even wil proberen :')

Wat nou als ze t echt niet wil doen? Ik ben vrijdag tussen half 6 en 10 uur weg... ;( ;( ;(
Tralalalaaa
pi_142341242
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Fijn dat t beter ging chanty! En ook superfijn skips!!

Project flesdrinken is nog niet geslaagd. Maar morgen wil ik ff naar de kapper en wilde m'n moeder oppassen, ik vraag wel of zij t even wil proberen :')

Wat nou als ze t echt niet wil doen? Ik ben vrijdag tussen half 6 en 10 uur weg... ;( ;( ;(
Een collega van me had een redelijk volhardende flesweigeraar en die kreeg gewoon gekolfde melk met een bekertje. Maar jou mini is nog wel erg klein dus ik vraag me af of dat een optie is.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:15:56 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142341317
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 20:38 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik moet even komen opscheppen!

M.aud sliep afgelopen nacht van 20.00 uur tot 05.45 uur! Voor het eerst in 7 maanden kwam ze niet meer drie keer per nacht, maar gewoon niet..! Ineens gewoon niet. Een hele gekke gewaarwording. Ik ga er vanuit dat het eenmalig was, dan kunnen de komende nachten altijd meevallen. ;) Maar toch! Woei!
Stond de babyfoon wel aan? ;)

Ik heb de eerste paar nachten dat S doorsliep toch af en toe gechecked of de babyfoon het wel deed. Vond het zo verdacht ineens :')

@TAP hoe oud is je dochter? Ik zou zeggen... als ze honger heeft, drinkt ze wel. En anders haalt ze 't daarna wel weer in. Het is gelukkig niet een heel weekend ;).
KuikenGuppy
pi_142341632
Ze is vrijdag 8,5 week. En ze haalt het idd wel weer in maar ik vind het zo zielig voor haar dat ze dan honger heeft en zielig voor m'n man dat ie waarschijnlijk in gekrijs moet zitten :')
Tralalalaaa
pi_142341713
TAP, met een spuitje wat drinken geven? Daarmee kun je de ergste honger misschien stillen?
pi_142342098
Ja dat zouden we ook nog wel kunnen proberen... Als morgen, donderdag en vrijdag overdag niks wordt met de fles haal ik bij de apotheek zo'n spuitje.
Tralalalaaa
pi_142344393
Sterkte ermee, een flesweigeraar kan je heel wat stress opleveren. Ik hoop dat ze snel het licht ziet :)
pi_142344551
Vooral omdat haar zus ook al zo'n eigenwijsje was }:|
Tralalalaaa
pi_142345032
Succes TAP!

Ik ben net uit bed geweest voor verkouden T. Hij was helemaal over zijn toerenn. ;( Hij liet veel scheetjes dus ik gok op krampjes. Na een klein flesje heb ik hem net weer teruggelegf in bed.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:52:18 #29
73386 Fazz
onderweg
pi_142346563
Voor de zieke kindjes :*

Wat fijn Skips, hopelijk gaat ze het vaker doen :)
Chanty, heeft de osteopaat al snel tijd voor jullie? Wel fijn dat het al iet beter gaat en je je beter voelt :*
Franny, schattige foto van I.!

F. krijgt morgen z'n eerste prikken, hopelijk heeft ie er niet te veel last van :{
  woensdag 16 juli 2014 @ 02:11:37 #30
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142350567
Nop, ik lig te voeden voor de tweede keer inmiddels. Gewoon weer een nacht als alle anderen. Ach ja. *knuffelt* *;

--

Succes TAP!

--

Arme T, Nikki. M. heeft het ook heel erg gehad. Hoop dat het snel over is!

[ Bericht 12% gewijzigd door ProjSkippy op 16-07-2014 02:25:40 ]
pi_142351213
Zo, dat is lang geleden dat ik om deze tijd wakker was voor een baby. :o T is echt ziek. -O- hij heeft koorts en is een beetje bibberig. Net een zetpil en wat te drinken gegeven en nu ligt hij weer, arm ventje.

Oh en :W Skips.
pi_142351564
Och arm kind! Veel beterschap!!
Tralalalaaa
pi_142351644
Beterschap voor T, nikki!

, Hier gaat alles prima. Niet zoveel meer op Fok. Toch best druk zo'n gezin met drie kinderen. Nog een paar dagen werken en dan vakantie! Zo aan toe! M. doet het goed. Lekker aan de bijvoeding een ook nog steeds Bv. Ze is alweer 6,5 maand. :o
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_142351846
Beterschap voor t, Nikki.

Jammer Skips deze nacht niet, maar ze weet nu hoe het moet.
Tap hopelijk gaat e, de fles snel pakken. Zo sneu als ze honger hebben.
pi_142352174
Hopen dat hondje opknapt Dot, dat soort dingen zijn nooit leuk :(
Bah GotC... zielig :*

Jammer dat het bij een keer is gebleven Proj. Maar waar er een was, zullen er meer volgen! *O* (Ooit :p )

Beterschap voor T NIKKI
pi_142352185
Och arme T.! Kan je vandaag extra met hem knuffelen, Nikki?

Die M.! Wat hadden jullie gedaan nu ze wel doorsliep?

Wij hebben twee weken van nachtelijk gespook en vroeg wakker worden afgesloten. *O* 'Jammer' dat wij haar als wekker gebruiken en we vanochtend heel erg moesten haasten omdat ze lekker lag te tukken. :D O+
pi_142352964
Ja ik kan vandaag gelukkig extra knuffelen met hem. O+ Hij heeft uitgeslapen tot half 9 (wat ik achteraf niet zo gek vind :') ) na de fles van 2 uur en ligt nu te brabbelen in de box.

Toen ik vanmorgen het doosje van de zetpillen op ging ruimen had ik nog even een o|O moment. Mijn man heeft vannacht gewoon het doosje zetpillen van L gepakt. Daar zaten dus de 240mg zetpillen in ipv de 120mg. En ik heb -5, dus ik zie zonder lenzen 's nachts alleen maar wazig en dus heb ik de pil die manlief aangaf gewoon gegeven. :( Nu zal hij er niets van oplopen, maar mijn man moet gewoon opletten wat hij doet, vooral omdat er een apart bakje met medicijnen en thermometers van L staat en een apart bakje met medicijnen en thermometers van S en T. Elke nono zou het verschil zien. Zo dat is eruit. ;)
pi_142353099
Oeh, dat is wel een beetje uiig van je man Nikki :o
pi_142353340
Ik kom me hier ook maar eens melden met m'n kleine Wumpie.

Meneer is 12 dagen oud, niet meer weg te denken uit m'n leven O+ en doet het heel erg goed.
Startgewicht van 3926 en gisteren al 4160.
Hij is lang (bij geboorte niet uitgerekt al 52cm) dus niet heel spekkig, alleen als ik slagroom blijf geven zal dat eerdaags wel klein hamsterwangetje worden :D

Ik had bedacht een eerste post met leuk fotootje te doen, echter heeft iemand vandaag plakbehoefte dus dat volgt een andere keer!
What was I thinking, ik bepaal niet meer zelf :')
pi_142353388
:W Blue! Wat fijn dat hij het zo goed doet! En inderdaad, hij wordt vanzelf spekkig. O+
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:15:19 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142353803
O+ spekkig O+

Welkom Blue *O*
KuikenGuppy
pi_142354085
Welkom Blue!
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:29:31 #43
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142354188
Welkom Blue!

--

Beterschap voor T, Nikki!

--

Hihi, ik weet niet wat we gedaan hebben. Kix was het laatste bij haar geweest, maar dat heeft 'ie gisteravond ook gedaan en de avond voor de doorslaapavond ook dus geen idee. ;)

--

Er waren nog wat mensen die vroegen hoe die paar uurtjes werk geweest waren en volgens mij had ik daar nog niet uitgebreid op gereageerd. Ik zal dat zsm even doen, maar het is best een verhaal. Wel lief dat jullie me steunen! :*
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:30:00 #44
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142354196
Hoiii Blue! :W Welkom O+
pi_142354705
zieke kindjes -O-
zieke hondjes -O-

welkom blue *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142354958
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:50 schreef DJMomo het volgende:
zieke kindjes -O-
zieke hondjes -O-

welkom blue *O*
+1 :P

En een :* voor Skippy en haar nachtbrakertje. Stiekem ben ik wel blij om te lezen dat er meer mensen zijn met niet-doorslapende-babies. Bij mij op de yoga sliepen ze natuurlijk ook allemaal door (of ja, dat zeiden de moeders) en betrap ik mezelf toch op de ligt-het-aan-ons-gedachte. Ik moet wel zeggen dat een vast bedritueel nog niet aan de orde is bij ons, want soms reageert ie ineens heel goed op wat ik als vast bedritueel aanhou (moe, schone luier op commode, slaapzak aan en in de schommelstoel even kroelen, dan heel slaperig wegleggen) en soms wordt hij al overstuur als ik zn slaapkamer inloop en wil hij kroelen op het grote bed en valt dan daar in slaap. Ik probeer hem gewoon te volgen in wat hij nodig heeft/fijn vindt en dat is dus regelmatig anders. Maar ik haal al wel de laatste tijd een heel vrolijk kereltje uit bed 's ochtends en dat is zo leuk *;
pi_142355210
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:00 schreef Dot. het volgende:

[..]

En een :* voor Skippy en haar nachtbrakertje. Stiekem ben ik wel blij om te lezen dat er meer mensen zijn met niet-doorslapende-babies. Bij mij op de yoga sliepen ze natuurlijk ook allemaal door (of ja, dat zeiden de moeders) en betrap ik mezelf toch op de ligt-het-aan-ons-gedachte. Ik moet wel zeggen dat een vast bedritueel nog niet aan de orde is bij ons, want soms reageert ie ineens heel goed op wat ik als vast bedritueel aanhou (moe, schone luier op commode, slaapzak aan en in de schommelstoel even kroelen, dan heel slaperig wegleggen) en soms wordt hij al overstuur als ik zn slaapkamer inloop en wil hij kroelen op het grote bed en valt dan daar in slaap. Ik probeer hem gewoon te volgen in wat hij nodig heeft/fijn vindt en dat is dus regelmatig anders. Maar ik haal al wel de laatste tijd een heel vrolijk kereltje uit bed 's ochtends en dat is zo leuk *;
Och Dot, mijnes is net twee jaar geworden en sinds een paar weken slaapt hij een aantal dagen in de week van ca. 20 tot 6. Daarvoor nooooooooit. Je (en anderen hier!) bent echt niet de enige :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142355571
Hoi Blue! Welkom!
pi_142355680
Blue welkom
Niet zo slim van je man nikki

Ik ben instant blij met mijn babycook ik heb er zelf nu ook wat aan. Jeuj gepureerde banaan. Zuch nog ruim 2wk en ik ben het nu al beu.

En nu weer wachten op dat de DA belt. Ik zit zo in de zenuwen.
pi_142355783
Dot, hier ook nog geen doorslaper hoor, met haar 10,5 maanden. Ik zou het wel heeeeel graag willen, maar het is nu eenmaal zo.
Hoe is 't nu met het hondje?

GotC, wat sneu -O-

Nikki, inderdaad niet zo handig zeg, van je man. Voelt T zich wel al wat beter?

Skip, die ene nacht was toch lekker! Ben benieuwd hoe het op je werk was!

Flobo, dat gaat snel! M is wel een happy baby dus?

Chanty, fijn dat je je wat beter voelt. Hopelijk blijft 't zo! Wanneer mag je naar de osteopaat?

Blue, welkom!

FR, hoe gaat 't met je nu?

Hier heb ik gisteren alvast de uitnodiging voor Ellie's verjaardag in elkaar gezet. Had ineens inspiratie :D.
Home is where the O+ is...
pi_142355818
Ooooohw Cwen!! Ellie is O+ O+ Die met de draak en de laatste zijn toch wel mijn 'all time favorite' O+
pi_142355836
Cwen wat het een mooie dame geworden al weer bijna 1.
Met mij gaat het eigenlijk best wel oke. Wel heel erg stijf van al het gas dat gebruikt is om mijn buik op te blazen en dat er via je schouders en nek weer uitgaat. En ik heb hetzelfde gevoel als bij mijn zwangerschappen dat al het eten heel hoog in mijn keel zit. Maar goed ik ben gewoon een beetje heel erg dwars dat ik niet fatsoenlijk mag eten. Maar goed ik zal er vast van afvallen.
pi_142355845
bij mij dat siphoofd rechtsboven! Jaap kan ook zo kijken, en ik moet dan stiekem altijd zó lachen! O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142356178
Aaaw dat bolletje! O+ Rechtsboven en onder tweede van links zijn mijn favoriet! Zij lijkt op jou op die foto onder tweede van links. :)
pi_142356191
Mooi Cwen! De tijd vliegt toch he ;-)

De vv is hier net weg, M weegt 4kg860 en is 59cm op9 weken. Een lange smalle zoals we zeggen ;-)

Fr succes, ik hoop dat je je gauw beter voelt! Bij mijn galblaasoperatie paar weken geleden deed het ook pijn door dat gas. En dan was ik verplicht om door te hoesten van de kine, maar man dat deed pijn. Hopen dat het snel beter gaat!
pi_142356699
De stats van Sac ook nog even

pi_142356707
Oh, Ellie! O+

En fijn om te horen dat we niet de enige zijn :* Al was het vannacht om 9 uur laatste fles, om 2 uur wakker voor een kroel en toen om 5 uur een fles, dus dat is errug acceptabel *O*
pi_142357147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:00 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wat Phaidra zegt! Je bent niet alleen, en het ligt niet aan jou/jullie. Je volgt hem in zijn behoeftes, en dat is fantastisch, niet onzeker worden hoor. Geniet van je vrolijke kereltje (en af en toe eens bijslapen als het te veel wordt kan altijd) en ooit wordt het beter, I promise :)
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:25:00 #59
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142357177
Och Dot, er zijn echt heel veel kinderen die niet doorslapen. Hoeft ook helemaal niet, het is alleen iets dat de ouders zelf graag zouden willen :) Blijf hem volgen, dat is het belangrijkste :Y Komt goed!

Ellie O+ Ze is echt vanaf het begin al Ellie, leuk om te zien! En al bijna een jaar :o

FR mooie stats :) Succes met het eten, neem je tijd om goed te herstellen.
pi_142357477
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:10 schreef Dot. het volgende:
Oh, Ellie! O+

En fijn om te horen dat we niet de enige zijn :* Al was het vannacht om 9 uur laatste fles, om 2 uur wakker voor een kroel en toen om 5 uur een fles, dus dat is errug acceptabel *O*
Aaaw! Dat is toch ook wel heel erg schattig. O+
pi_142357585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:33 schreef Limone het volgende:

[..]

Aaaw! Dat is toch ook wel heel erg schattig. O+
Ja O+ Het is dan ook echt gewoon even dat hij aangeraakt wil worden ofzo, want vaak is even zn hand vastpakken en dan opnieuw instoppen en een speen genoeg :)
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:42:50 #62
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142357739
'Hoi mama, wilde even weten dat je er nog bent O+'
pi_142360060
Oh en welkom Blue! Gefeliciteerd! Vergat ik even te zeggen door alle cuteness hier. ;)
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:33:59 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142363920
Wat een lieve foto's van Ellie O+ dat ze alweer bijna 1 jaar is joh :o! En M. van Mabawa en S. van Hillz dan dus ook bijna :o! 't Gaat allemaal veel te snel met die mini's he!

S. is ook alweer 4,5 maand oud inmiddels... waar blijft de tijd?! Hij wil tegenwoordig niet meer liggen, want dat is voor mietjes :'). Zitten it is! Of liever nog: staan! :'). Hij begint te zwaar te worden voor het wipstoeltje, maar is eigenlijk nog net iets te jong voor de kinderstoel (hij mag er af en toe een minuutje in zitten en dan zit hij te glunderen O+ ) dus dat is even irritant als je dan graag wilt zitten :+. En als je hem twee vingers geeft om zich aan op te trekken tot 'zit', trekt hij in één ruk door tot hij staat :') _O-. In bad is het nu ook óf heel hard spetteren, óf staan.
O+ De essentie van een babyleven O+.
Hij is trouwens ook altijd vrolijk, ons lieve zonnetje in huis O+ O+ O+.
KuikenGuppy
pi_142367532
Thanks dames, ga proberen aan te haken!
Gelukkig lurkte ik hier al wel eens :@ dus ben wel een beetje op de hoogte van het wel en wee van iedereen.
pi_142367546
Tap jammer! Hier geeft vriend vaak ook via een spuitje :) dan zit er iig iets in!

welkom blue *O* O+
♥ J & S
  woensdag 16 juli 2014 @ 17:23:09 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142367914
Voorbereidend lurken ^O^ Hoe gaat het met jou Blue?
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:40:16 #68
52229 Chanty
pi_142370156
Blue daar ben je *O*

Nikki handig van je vent :o

Wat een toffe uitnodiging cwen O+

Morgen naar de osteopaat
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:40:48 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142370175
Fijn dat je zo snel terecht kunt Chanty *O*
KuikenGuppy
pi_142372338
Mooie curves van sac! En fijn dat 't weer wat beter gaat, fr.

Chanty, wat fijn dat je zo snel terecht kunt, ben benieuwd!

Bedankt voor de reacties allemaal O+. Tijd vliegt idd. De draak is wel een beetje m'n favo, maar eigenlijk vind ik ze allemaal enorm leuk O+. Oh, en Limone, wat leuk dat je zegt dat ze op die ene foto op me lijkt! ML en ik zijn er namelijk nog steeds niet over uit op wie ze lijkt... We zien het gewoon niet O+.
  woensdag 16 juli 2014 @ 19:40:34 #71
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142372426
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:23 schreef GotC het volgende:
Voorbereidend lurken ^O^ Hoe gaat het met jou Blue?
+ 1!

--

Ellie! Ik ben verliefd op je! En ik ging destijds al helemaal prat op de drakenfoto, dus nu weer. O+

--

Wohhh staan Burdie! Denk je aan z'n heupjes? ;)

--

Fijn dat je zo snel terecht kunt Chanty!

[ Bericht 6% gewijzigd door ProjSkippy op 16-07-2014 19:45:53 ]
pi_142373054
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 19:37 schreef Cwen het volgende:
Mooie curves van sac! En fijn dat 't weer wat beter gaat, fr.

Chanty, wat fijn dat je zo snel terecht kunt, ben benieuwd!

Bedankt voor de reacties allemaal O+. Tijd vliegt idd. De draak is wel een beetje m'n favo, maar eigenlijk vind ik ze allemaal enorm leuk O+. Oh, en Limone, wat leuk dat je zegt dat ze op die ene foto op me lijkt! ML en ik zijn er namelijk nog steeds niet over uit op wie ze lijkt... We zien het gewoon niet O+.
Duidelijk jij!! Ook op ml, maar meer op jou! :)

Edit: tis natuurlijk wel een beetje gek dat ik het over 'ml' heb bij jouw man :')
pi_142373352
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:33 schreef Burdie het volgende:
Wat een lieve foto's van Ellie O+ dat ze alweer bijna 1 jaar is joh :o! En M. van Mabawa en S. van Hillz dan dus ook bijna :o! 't Gaat allemaal veel te snel met die mini's he!

Nee joh gekkie! :D Die is een paar dagen jonger dan mijn M. En die is nog laaaaaaang niet 1!
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:04:19 #74
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142373402
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:03 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee joh gekkie! :D Die is een paar dagen jonger dan mijn M. En die is nog laaaaaaang niet 1!
En een paar weken ouder dan mijn M.!

:9
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:14:32 #75
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142373867
Toffe uitnodiging Cwen! O+

Welkom Blue!

En ik zag/las mooie stats :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:16:56 #76
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142373961
quote:

[..]

Oh kak, de mijne is een maand ouder dan de jouwe :o
pi_142373983
Het gaat lekker hier, nog net zo Zen als voor de geboorte van F.
Alleen die ks-wond van binnen is irritant zeurderig af en toe plus de beperkingen die het meebrengt heb ik nu al de hik van.
Maar elke dag stukje bij beetje beter als ik maar niet mezelf voorbij schiet!
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:25:14 #78
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142374317
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:16 schreef GotC het volgende:

[..]

Oh kak, de mijne is een maand ouder dan de jouwe :o
Al 9 maanden :o
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:38:01 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142374896
quote:

[..]

Oh. In mijn beleving hoorde bijna iedereen bij de 16 (?) augustus groep :').

@Proj, heupjes ja. We laten hem ook niet staan hoor, maar hij doet het soms gewoon ineens :'). We moeten binnenkort naar het ziekenhuis voor zijn heupjes (standaard onderzoek ivm stuitligging tijdens de zwangerschap) en dan ga ik wel even vragen hoe dat precies zit met zitten en staan enzo.
KuikenGuppy
pi_142375028
Vanaf wanneer mogen die kleintjes in een wipstoel eigenlijk :@
Ik heb er wel 1 (gekregen) maar eigenlijk geen idee vanaf wanneer die gebruikt kan worden.
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:51:45 #81
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142375499
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:17 schreef BlueEyes het volgende:
Het gaat lekker hier, nog net zo Zen als voor de geboorte van F.
Alleen die ks-wond van binnen is irritant zeurderig af en toe plus de beperkingen die het meebrengt heb ik nu al de hik van.
Maar elke dag stukje bij beetje beter als ik maar niet mezelf voorbij schiet!
Top! ^O^ Ja dat genezen kan best een irritant gevoel geven.

Ik had last van 1 bepaald plekje iets links van de wond..blijkt een knoopje te zijn van de hechtingen van binnen :D Mja, nu geen last meer van dus komt goed ;)

Voor je het weet gaat alles weer vanzelf :Y
pi_142375666
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:51 schreef GotC het volgende:

[..]

Top! ^O^ Ja dat genezen kan best een irritant gevoel geven.

Ik had last van 1 bepaald plekje iets links van de wond..blijkt een knoopje te zijn van de hechtingen van binnen :D Mja, nu geen last meer van dus komt goed ;)

Voor je het weet gaat alles weer vanzelf :Y
Die ja! Daar gaat het meteen trekken als ik verkeerd beweeg of teveel doe.
pi_142375900
Blue volgens mij mag dat in principe gelijk. Wij hadden geen wipper maar een Doomoo zak en daar lagen ze de eerste week al in. Dan lagen ze nog een beetje schuin zodat de melk niet direct weer omhoog kwam. :)

Ellie O+ Wat is ze al groot. Ik vind 'r zo knap! Toffe uitnodiging!

Poeh, ik heb er net weer 2 heftige uurtjes op zitten met T. Het vreemde is dat hij de hele dag vrolijk is geweest, maar net tussen half 6 en half 8 was er werkelijk geen land mee te bezeilen. Krijsen krijsen krijsen, eventjes stil om vervolgens nog harder te krijsen. Niets was goed, geen fles, in zijn badje krijste hij ook door of en hoe ik hem vasthield maakte ook niet uit. Het was echt geen normaal huilen meer, dit ben ik echt helemaal niet van hem gewend. Hij liet wel veel boertjes en scheetjes, dus ik heb nu het gevoel dat het krampjes zijn geweest. Ik vind het alleen wel vreemd omdat we niets veranderd hebben qua voeding en hij is 'al' 4 maanden, dus de normale krampjesperiode voorbij. En het lijkt me eerlijkgezegd niet dat krampjes een gevolg zijn van zijn verkoudheid, maar wie weet. Zijn temperatuur was net 38,1 en toen hij weer wat gekalmeerd was heb ik hem met zetpil (de juiste nu :') ) op bed gelegd. Ik ben benieuwd hoe het komende nacht gaat.
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:13:03 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142376384
Och arme T ;( beterschap voor hem, Nikki!
KuikenGuppy
pi_142376442
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik hoor daar nog bij :P maar mijnes is echt nog lang geen 1..
Dat duurt nog zeker anderhalve maand en dat is dus nog heel lang ja :o *kopintzandsteekt*

Al is ze wel al een echt dreumesje aan het worden, gaat het hele huis door en gaat overal staan en speelgoed van grote broer is zéker wel leuker dan eigen speelgoed.
Paar dagen terug stonden ze naast elkaar te spelen aan een tafeltje, echt zo super lief en zo super stoer vond ik dat er uit zien. O+

En met de kitten samen gaat het ook al een steeds beter. Ze ontploft in ieder gaval niet meer als die in de buurt komt. Nu is het juist voor de kitten de taak om haar te vermijden want ze kruipt er achteraan. En zachtjes aaien lukt echt nog niet :') maar ook de kitten kruipt nu regelmatig bij mij op schoot als ik de fles aan het geven ben en dan gaat een handje wel zachtjes richting haar.. mijn kind houdt dus inderdaad nog niet zelf de fles vast :') over het algemeen
pi_142376832
Hier nog een van de augustusbrigade! Morgen naar het cb voor de 11 maanden afspraak... En vandaag de foto voor dekaart kunnen maken, zal hem er morgen opzetten..
pi_142376972
Hopelijk een goede nacht voor T.! I. heeft ook zo nu en dan nog last van krampjes of scheetjes. Ik kan er ook geen peil op trekken, want ik heb dan niets raars/anders gegeten of gedronken. Ik houd het er toch maar op dat de darmpjes gewoon nog moeten groeien/wennen e.d. En bij T. kan het ook zo zijn dat hij zich niet lekker voelt en als hij dan wat krampjes heeft daar heftiger op reageert. I. kan er ook moeilijker mee omgaan als ze heel moe is bijvoorbeeld. Dus bij T: moe, niet lekker zijn, krampjes.. optelsom: zoiets?

Hoe dan ook, soms weet je het gewoon niet precies. Slapen doet ' em vast goed. O+ .

Wat fijn dat het zo lekker gaat, Burdie. En dat zitten en staan, knap! I. is nog steeds erg van het rollen, en zitten vindt ze ook leuk, maar ze is gewoon nog niet sterk genoeg in haar rugje en armpjes. Ik moet soms wel lachen als ik haar blote beentjes zie: ze heeft echt van die enorme dijen. :D .

Ik was vandaag bijna de hele dag weg zonder I.solde en het was zo fijn om te zien en horen dat I. een heel leuke dag had met haar papa. De laatste dagen hing ze erg aan me en ook lang aan de borst en ik heb het idee dat het eigenlijk wel goed is dat ze dan even los van me is. Ze trekt ook meteen wat meer naar haar vader toe en maakt meer (oog)contact met hem. *; .
pi_142377973
Al jullie kindjes zijn al zo groot jonguh, de meesten heb ik het idee dat ze net geboren zijn ofzo :')
Dan lees ik dat het hummeltje van cwen 1 wordt en dan denk ik, huh die is net weg uit Z&G?!

Het flessenavontuur houdt nog niet op.
Vandaag was m'n mini bij m'n moeder want ik ging even naar de kapper. M'n moeder heeft het geprobeerd, m'n schoonzus heeft het geprobeerd, en.... Ze slaagden er beiden niet in om mini te laten drinken :')
Tralalalaaa
pi_142378018
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:38 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij ben ik een van de weinige die rond die datum is bevallen van de groep uitgerekende. Morgen wordt F. 11 maanden en mogen we naar de babygestapo. Ik ben heel erg benieuwd hoe zwaar F is.

In het mapje van het kdv kregen wij al de vraag of het goed is dat zijn verjaardag op maandag werd gevierd :? maar mijn mannetje is er pas net :@ *steektookhaarkopinhetzand*.

Cwen, wat een leuke foto's van Ellie O+. Vooral de draken foto vind ik :9~. Hier nog bedenken wat ik wil voor de uitnodiging.

Nikki, Beterschap met T. Zoals Franny ook al schreef, klikt het als een optelsom van alle ongemakken. Veel liefde O+ komt het snel goed.

Welkom BlueEyes *O*
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_142378466
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:47 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik een van de weinige die rond die datum is bevallen van de groep uitgerekende.
Kaylee is van 15 augustus ;)
pi_142378613
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:57 schreef aapieannie het volgende:
:@ Mag ik nog op de hormonen gooien :X

[ Bericht 17% gewijzigd door Wizzy op 16-07-2014 22:02:38 (alleen gequote) ]
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:05:10 #92
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_142378835
BE, volgens mij mag F. al in een wipstoeltje, zolang hij maar helemaal plat ligt! :)

En ik zie veel moppies en moeders die wel een dikke :* kunnen gebruiken!

Nu slapen, slechte verbinding ook! :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_142379236
Blue, wat leuk dat je je hier komt melden! :W

Chanty, fijn dat je morgen al terecht kan. Hoe is het vandaag met L gegaan? Wat goed om te horen dat het gisteren in ieder geval al zoveel beter ging :)

_NIKKI_, wat zielig voor T , beterschap! Hopelijk heeft hij een goede nacht strakjes :*

Onze kleine L doet het nog steeds zo goed. Ze is uit de couveuse en ligt nu in een heus bedje O+ Met echte kleertjes aan O+ Nog een paar dagen zo goed groeien en dan is ze gewoon al 2 kilo :o

Ik ben vandaag wel de man met de hamer tegengekomen :{ De eerste 2 weken hebben we echt op adrenaline en een roze wolk geleefd, maar ik begin nu te merken dat dit wel écht hele zware dagen zijn. Twee keer per dag naar het ziekenhuis op en neer pendelen, en hoe goed ze het ook doet constant die zorgen over dat kleine mensje in dat grote ziekenhuisbedje, met alle snoertjes en draadjes.

Ik geniet zo van de momenten die we bij haar zijn O+, maar vandaag was ik echt op en ik heb het idee dat ik niet alle energie in de nachten kan inhalen. Dit moet nog wel een aantal weken zo, dus maar een paar keer goed op tijd naar bed en blijven genieten van onze meid.

Het was dan wel een extra grote verrassing toen de postbode ineens voor de deur stond met een knalroze pakketje van _NIKKI_, wat een schattebout O+ O+
pi_142380694
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 19:56 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Duidelijk jij!! Ook op ml, maar meer op jou! :)

Edit: tis natuurlijk wel een beetje gek dat ik het over 'ml' heb bij jouw man :')
_O-!
Bedankt :D

Dyre, wat lief! O+

Hilz, de Senn is van de 19e ofzo toch?

Beterschap voor T!

En het gaat ook hard, zo'n jaar! Wij mogen over 2 wk weer naar 't cb.
Hier trouwens weer een niet-inslapende baby. Ik gok weer op tandjes -O-
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:48:22 #95
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142381024
Dyre niet gek dat je lichaam je even terugfluit :) Probeer hier en daar een uurtje te liggen.
En wat super dat L. kleertjes aan heeft en niet meer in de couveuse ligt *O*! Topper, die dochter van jou!

Nikki wat lief van je O+! En beterschaapjes voor T. Hier ook nog af en toe wat krampjes btw.

Cwen :* Tandjesleed is stom.

Wij mogen maandag weer naar cb :Y)
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:59:12 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142381638
Oja, er was (is) gewoon een lijstje :+

http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic
KuikenGuppy
pi_142382152
quote:

[..]

Volgens mij ben ik een van de weinige die rond die datum is bevallen van de groep uitgerekende.
Ik ook ik ook ik ook!! Er was toen een voorspellingen lijst wie eerst zou gaan :D de Senn is van de 19e Ik kwam na jou. En Cwen en Hillie op dezelfde dag. Heb trouwens pas geleden de laatste topics nog doorgelezen. Was leuk om her te beleven :@

Verjaarskaart heb ik ook vandaag afgemaakt *O* zit nu mobiel, zal hem morgen posten.
pi_142382323
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:57 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Jij bent er hier toch pas bijgekomen? Of poste je ook in z&g? :@
pi_142388445
Hllz is senn nog gaan slapen?
Dyre je hebt een poos op adrenaline geleefd en nu word je terug gefloten helemaal niet gek, maar geef er wel aan toe, als ze mee naar huis mag heb je je energie hard nodig.

De mijne is van september die gaat dus ook al hard richting de 1. En qua gedrag past dat prima maar ik ben er nog niet klaar voor volgens mij.
pi_142388942
Uiteindelijk pas om 02.15 uur. Na laten huilen, flesje, slingeren in de stoel, huilen, en nog een flesje... Dus wat er nou aan de hand was?? Zou een hongerlapje misschien niet genoeg hebben aan voeder voor extra hongerige baby's?

Ik vind het jaar trouwens wel gruwelijk snel voorbij gegaan. Maar ik verheug me er wel op wat komen gaat. Ze zeggen dat het bij een 2e anders voelt fr. De 1e kan je wel groot kijken maar een 2e moet altijd mini blijven :D
pi_142389197
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:12 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Jij bent er hier toch pas bijgekomen? Of poste je ook in z&g? :@
Haha ja dat klopt.. ik wist niet dat fok bestond toen ik zwanger was. Pas na de bevalling toen ik met vragen zat ben ik gaan googlen en zodoende op fok terecht gekomen :)
pi_142389415
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 08:52 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Haha ja dat klopt.. ik wist niet dat fok bestond toen ik zwanger was. Pas na de bevalling toen ik met vragen zat ben ik gaan googlen en zodoende op fok terecht gekomen :)
Ooooh op die fiets! Ik weet het al aan de langslepende zwangerschapsdementie ;)
pi_142389647
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:04 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

En een paar weken ouder dan mijn M.!

:9
Jaa dat dus! M is precies 2 weken ouder dan zijn toekomstige vrouw :D 26 November hier. DUs doe eens niet zo eng Burdie, mijn baby is nog laaaaaaaaaaaang niet jarig!
pi_142390000
Zieke kindjes -1
Zieke beestjes ook -1

Franny, wat is I. toch mooi!

Oei Nikki, ik zou ook een beetje boos zijn als man dat hier deed.

Hoi Blue!

Cwen, geweldige foto's! Dat draakje O+

Burd, dat klinkt bekend. Hier wil ze ook graag zitten, maar wel alleen aub mama, en dan valt ze weer voorover :D

Dyre, fijn dat het goed gaat met de kleine hummel. Mocht je haar ook zelf aankleden? Ik hoor nog wel eens dat couveusekindjes door de verpleegsters worden aangekleed, terwijl mij dat nou juist echt zo'n momentje lijkt.
Probeer ook overdag wat slaap te pakken idd!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_142390952
Verjaarskaart. Besteld en onderweg. Het duurt heus nog wel 1 maand en 2 dagen voordat hij jarig is :D

pi_142391257
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:07 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ooooh op die fiets! Ik weet het al aan de langslepende zwangerschapsdementie ;)
Haha neehoor, ik ben er heel stiekem tussem gekropen!

Net terug van het cb, ze waren erg tevreden. Kaylee deed goed de pincetgreep en had veel praatjes. Ook nog even laten zien dat ze kan kruipen en aan de handen loopt. Stats waren 74.8 cm bij 9950 gram!

Wat een leuke kaart hilz!
pi_142391441
Pincetgreep is tof!! Vooral op de arm van mama's en papa's! Een kracht dat ze hebben joh!!
pi_142391730
super hill!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142391968
Leuk kaartje Hill!!
Tralalalaaa
pi_142392087
Leuk kaartje hil.
De oudste kon ik idd wel groot kijken en de 2e gaat mij veel te snel.
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:37:07 #111
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142392178
Hillz O+ O+ O+
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:42:59 #112
52229 Chanty
pi_142392362
Blue nog even volhouden, ik merkte vanaf 2,5 week echt duidelijk verschil qua vooruitgang. Maar het is inderdaad irritant dat je lijf niet meekomt nog :* En van die wipstoel vroeg ik me gisteren dus ook af _O- Maar de onze heeft geen ligstand hoewel ik denk dat Lucas dat juist wel prettig vindt. Hij valt ook vaak schuin op de arm/ op een kussen in slaap omdat de melk dan minder makkelijk omhoog komt. Maar las op een site dat het vanaf 8 weken mag, dus ik wacht toch nog maar ff.

Nikki :* voor je zieke T. gaat het inmiddels wat beter?

Tap ik hoop dat je mini het licht… of beter gezegd de fles nog gaat zien.

Dyre vind het helemaal niet gek dat je er even doorheen zit. Met L. in het ziekenhuis is het juist een enorm zware periode, ook al gaat alles wel goed. Het is echt niet niks en je bent ook nog aan het herstellen :*

Hilz wat een tof kaartje O+

De relatief rustige dagen lijken zich hier voort te zetten. Het huilen is een stuk minder. Als hij huilt dan is het niet meer uren achter elkaar aan een stuk, maar bv een uur of wel een paar uur maar met tussenpozes. Of hij is gewoon wakker maar wel tevreden te houden. Het melk terug spugen is wel nog echt een issue en daar kan hij flink van overstuur raken omdat dan alles nat wordt. Maar goed, dan is er iig een oorzaak voor het gehuil in tegenstelling tot eerst. Kijken of de osteopaat nog iets kan vinden of doen. Inbakeren werkt overigens ook goed al wordt het daar nu iets te warm voor.

Hoe doen jullie dat met slapen de komende dagen? Het is nogal warm (understatement). Dus zal Lucas overdag en 's nachts niet meer aandoen dan een rompertje. Maar dan nog vind ik het knap warm om hem onder een laken en deken te stoppen. Maar zonder deken kunnen we hem niet echt strak instoppen dus schopt hij de boel los. Zit te denken aan een slaapzakje. Het is bij ons in huis dus al snel een graad of 25-26 -O-
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:51:02 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142392563
@Chanty, kuiken slaapt in een slaapzakje met daar onder een luier en romper, of alleen een luier. En dan nog onder een lakentje.

Mijn man heeft trouwens net een airco gekocht voor op S' kamer, dan kunnen we het in elk geval iets koeler maken. Gisteren was het bijna 28 graden op zijn kamer -O-.

S 'slakt' trouwens ook met slaapzak gewoon zijn hele bed door tegenwoordig. Vanmorgen had hij Ewan het droomschaap te pakken; die had hij aan gezet en onder gekwijld O+.
KuikenGuppy
pi_142392603
Hier worden tegenwoordig de gordijnen gepakt en het bed ingetrokken. Ook niet helemaal de bedoeling.
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:54:11 #115
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142392638
T. slaapt op dit moment in z'n rompertje, verduisterend gordijn omlaag en raampje open. 's nachts met korte mouwen in slaapzakje vannacht, maar misschien zonder. Het is hier +- 22 graden :)

Succes zo bij de osteopaat Chanty! Ik las laatst dat 50% van alle baby's last hebben van reflux tot 6 weken, misschien ligt het daaraan? Hoe dan ook, lekker bij mama rechtop liggen is altijd fijn voor mini's O+
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:00:50 #116
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142392799
Hier slaapt S. in een romper zonder mouw in een slaapzak. Het is bij haar een graad of 27 op de kamer
pi_142392864
Hier is het niet zo heet op haar kamer. Rolluik is nu dicht en straks gooi ik het open. Wel staat de zon er 's morgens vroeg op dus dan is het wat benauwd. Tnt ligt ze in een pyjama en slaapzak in bedje.
pi_142393178
Vannacht hebben we I. in een rompertje met korte mouwtjes in haar mouwloze slaapzakje gedaan. Het is op haar kamertje ook behoorlijk warm. Ik tref haar vaak in de meest grappige posities aan 's ochtends. :) .

Ben ook benieuwd wat de osteopaat zegt, Chanty! Maar lekker dat het goed gaat. Het klinkt nu vooral als inderdaad een redelijk veel voorkomend verschijnsel waar hij last van heeft. Hij heeft honger, drinkt dan lekker veel, maar vervolgens kan zijn maagje de melk nog niet zo goed aan.
Voel jij je ook wat rustiger nu? En niet meer dat gevoel van: had ik mijn oude leventje maar terug?

Ik zou het dekentje achterwege laten en een slaapzakje proberen. Is ook een beetje een 'inbakergevoel'. Je hebt ook van die zomerslaapzakjes die lekker luchtig zijn.
pi_142393409
Je hebt van de Puckababy ook een speciale zomervariant Chanty :)

Stip lag vannacht onder zn badcape in een romper. Alleen een laken schopt hij weg en zo kan ik zn armpjes ook strak instoppen en volgens mij is badstof best lekker als het warm is.
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:28:54 #120
52229 Chanty
pi_142393628
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:14 schreef Franny_G het volgende:
Vannacht hebben we I. in een rompertje met korte mouwtjes in haar mouwloze slaapzakje gedaan. Het is op haar kamertje ook behoorlijk warm. Ik tref haar vaak in de meest grappige posities aan 's ochtends. :) .

Ben ook benieuwd wat de osteopaat zegt, Chanty! Maar lekker dat het goed gaat. Het klinkt nu vooral als inderdaad een redelijk veel voorkomend verschijnsel waar hij last van heeft. Hij heeft honger, drinkt dan lekker veel, maar vervolgens kan zijn maagje de melk nog niet zo goed aan.
Voel jij je ook wat rustiger nu? En niet meer dat gevoel van: had ik mijn oude leventje maar terug?

Ik zou het dekentje achterwege laten en een slaapzakje proberen. Is ook een beetje een 'inbakergevoel'. Je hebt ook van die zomerslaapzakjes die lekker luchtig zijn.
Wel rustiger maar mis mijn leven nog wel. Wat sommigen hier zeggen dat het is of de baby er altijd al is geweest dat heb ik niet. Weet nog heel goed hoe het zonder was. Aan de andere kant geniet ik wel iets meer en heb ik weer meer gevoel bij mijn melkmonstertje O+

Dot we bakeren altijd in met een hydrofiel dat gaat prima. Had gekeken naar die puckababy dingen maar wat zijn die belachelijk duur terwijl ze maar een paar maanden erin passen blijkbaar :X
pi_142393884
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:28 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wel rustiger maar mis mijn leven nog wel. Wat sommigen hier zeggen dat het is of de baby er altijd al is geweest dat heb ik niet. Weet nog heel goed hoe het zonder was. Aan de andere kant geniet ik wel iets meer en heb ik weer meer gevoel bij mijn melkmonstertje O+
Ik weet ook nog heel goed hoe het zonder I. was! Voel me ook niet (meer) schuldig naar I.solde toe als ik daar af en toe ook wat weemoedig aan terug denk. Ik verlang er ook niet naar terug hoor, maar ik ben me er wel echt van bewust dat het nu gewoon anders is.

Het gevoel groeit ook. Ik ben op dit vlak erg blij met mijn drie zussen, die me dit al hebben verteld toen ik zwanger was. Dat zij ook zulke gevoelens hebben gehad (de een meer dan de ander) en dat het niet erg is.
pi_142393967
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die soms weemoedig terug kijkt op het leven voor de kinderen.
SPOILER
pi_142394306
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:28 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dot we bakeren altijd in met een hydrofiel dat gaat prima. Had gekeken naar die puckababy dingen maar wat zijn die belachelijk duur terwijl ze maar een paar maanden erin passen blijkbaar :X
Ja, ik vind ze idd ook erg duur. Al was de Pacco net zo duur volgens mij en dat heeft hier maar sommige nachten gewerkt. Maar met alleen een hydrofiel is het dan toch niet te warm?

Als ik terugdenk is het eigenlijk voornamelijk naar mijn zwangerschap en hoe fijn ik die tijd vond. Vol verwachting naar wat komen gaat en toch hele nachten slapen en lekker luieren in mn verlof. Het slapen is toch wel iets waar ik naar terug verlang :@ Maar dat komt vast goed :)
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:59:25 #124
52229 Chanty
pi_142394363
Klinkt dus alsof er een enorm taboe op ligt om uit te spreken dat een leven zonder kinderen ook fijn was. En nee ik zou Lucas ook echt niet willen missen maar denk wel dat ik straks best kan genieten van een dagje zonder mijn kind. En dat had ik van tevoren niet gedacht.
pi_142394415
T heeft afgelopen nacht gewoon weer doosgeslapen. Ik had zijn en onze slaapkamerdeur open gezet, maar ik heb hem niet gehoord.

Bij mij slapen ze al een paar weken in het zomerstuk van hun slaapzak (is een 4 seizoenen ding) en in een romper met korte of geen mouw. Wel onder een laken want anders is hun wereld te groot, ze slapen beter als ze ingestopt zijn. Daarom is zonder slaapzak geen optie want dan trappelen ze zo hard dat het lakentje helemaal onderaan het bedje eindigt.

Chanty hoe was de osteopaat? Of moet je nog?

Hilzz wat een toffe uitnodiging!

Een leven voor 3 en na 3 kinderen heeft vooral mijn man last van. Bij L. hebben we overigens er beide geen seconde moeite mee gehad, maar van 1 naar 3 is een behoorlijke omschakeling voor hem. Hij vindt het vooral ontzettend naar dat hij L. niet meer de aandacht kan geven waarvan hij vindt dat ze verdient. En daar is hij soms serieus verdrietig over, dat vind ik best sneu voor hem. Gelukkig komen er als het theaterseizoen start weer een hoop papa-L momentjes aan. O+
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:06:07 #126
52229 Chanty
pi_142394539
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:57 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, ik vind ze idd ook erg duur. Al was de Pacco net zo duur volgens mij en dat heeft hier maar sommige nachten gewerkt. Maar met alleen een hydrofiel is het dan toch niet te warm?

Als ik terugdenk is het eigenlijk voornamelijk naar mijn zwangerschap en hoe fijn ik die tijd vond. Vol verwachting naar wat komen gaat en toch hele nachten slapen en lekker luieren in mn verlof. Het slapen is toch wel iets waar ik naar terug verlang :@ Maar dat komt vast goed :)
Wel als hij onder een deken en laken ligt. Ga zo even proberen met een ultradun slaapzakje en laken. Kijken of hij dat los trekt.

En mijn zwangerschap zou ik nog tien keer over willen doen O+
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:08:07 #127
52229 Chanty
pi_142394587
Fijn dat T heeft door geslapen! En afspraak is om kwart over drie.
pi_142394680
Met deze temperaturen kan alleen een luiertje (en evt lakentje of slaapzak) ook hoor :)
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:43:57 #129
52229 Chanty
pi_142395732
Kiek nou O+

Inclusief ultradun 21 jaar oud slaapzakje. Heb het laken wat anders ingestopt en het zit nog dus lijkt te werken zo *O*
pi_142395785
Aww met haarbal O+
pi_142395805
O+ met poezel een maine-coon/noorse boskat?
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:52:25 #132
52229 Chanty
pi_142396032
Met kruising ragdoll en pers :D onze maine coon komt wel veel snuffelen en kijken en heeft al eens zijn haar gewassen O+ ben echt blij dat de katten zo relaxed zijn
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:57:39 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142396223
:D jouw L is bijna net zo groot als dat spuugdoekje! O+

SPOILER
KuikenGuppy
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:58:18 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142396250
En ja, 'planking' is heel hip hier :+.
KuikenGuppy
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:08:04 #135
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_142396568
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:52 schreef Chanty het volgende:
Met kruising ragdoll en pers :D onze maine coon komt wel veel snuffelen en kijken en heeft al eens zijn haar gewassen O+ ben echt blij dat de katten zo relaxed zijn
Ik wil ze! O+
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:08:14 #136
52229 Chanty
pi_142396573
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:57 schreef Burdie het volgende:
:D jouw L is bijna net zo groot als dat spuugdoekje! O+

SPOILER
:D _O- we hebben dan ook grote spuugdoekjes nodig voor onze melkspuwer
pi_142399845
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die soms weemoedig terug kijkt op het leven voor de kinderen.
SPOILER
+1...

Hilz, wat een toffe uitnodiging!

Dyre, rustig aan, pak je rust :*

Chanty, fijn dat er iets meer rust is!
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:00:49 #138
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142402337
Ik mis mijn leven 'voor' helemaal niet eigenlijk. We deden toen gewoon heel erg weinig ben ik achter gekomen :').
Nu hebben we structuur, wandelen we veel, doen we sowieso veel meer als gezin en heb veel meer contact met anderen.
En dan heb ik het nog niet eens over T. O+.
Zwanger zijn zou ik ook zo nog een keer doen. Bevallen en kraamtijd ook.
Dat m'n lijf nog altijd alles behalve hetzelfde is..tsja. maar mooi dat ik net wel in een bikini ging zwemmen met m'n gup O+ /care.
pi_142402659
Tja, ik heb geen kind gekregen om nu al bijna 1,5 jaar bijkans invalide te zijn, zeg maar... Maar tegelijkertijd geniet ik onwijs van Ellie, zou ik haar nooooooooit meer kwijt willen en verrijkt ze m'n leven, maar ik zou hypocriet zijn als ik zou zeggen dat ik m'n oude leven niet mis. Niet voor het uiterlijk, maar voor het kunnen.

En soms is dat gewoon heel moeilijk om toe te geven :Y.
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:13:10 #140
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142402694
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:11 schreef Cwen het volgende:
Tja, ik heb geen kind gekregen om nu al bijna 1,5 jaar bijkans invalide te zijn, zeg maar... Maar tegelijkertijd geniet ik onwijs van Ellie, zou ik haar nooooooooit meer kwijt willen en verrijkt ze m'n leven, maar ik zou hypocriet zijn als ik zou zeggen dat ik m'n oude leven niet mis. Niet voor het uiterlijk, maar voor het kunnen.

Zoiets verwacht en wil niemand en ik vind het serieus klote dat er geen of nauwelijks verbetering in zit. :*
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:13:27 #141
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142402703
Tja dat is het verschil of lichaam er anders uitziet of het gewoon niet meer normaal doet.

Schreef ik voor het stukje van Cwen :*
pi_142402744
Nou Cwen, ik kan het me heel goed voorstellen hoor.
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:15:57 #143
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142402774
Ik gaf ook geen vergelijking tussen of een lichaam er anders uit ziet of anders doet. Voor mij is het er anders uitzien dat het verschil maakt.
pi_142402857
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:13 schreef GotC het volgende:

[..]

Zoiets verwacht en wil niemand en ik vind het serieus klote dat er geen of nauwelijks verbetering in zit. :*
Ik gun het ook niemand :D!

Tja, het stomme is gewoon dat er geen diagnose is. Geen échte, zeg maar. Gewrichts-, rug- en bekkenklachten, ja... Postpartumdepressie, goed... Maar het UWV vindt inmiddels beiden niet meer aannemelijk - wat betekent dat ik binnenkort weer mag gaan solliciteren :N.

Tegelijkertijd zit er zéker mentaal wel vooruitgang! En daar ben ik onwijs blij mee, blijer dan met de tergend langzame fysieke vooruitgang. Maar soms grijpt 't me alsnog naar m'n strot, eventjes. Omdat ik niet weet, en niemand mij kan zeggen, hoe de toekomst eruit ziet.
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:23:45 #145
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142403078
Cwen dat is ook eng :* ben je bijna een jaar ziek?
pi_142403169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
Cwen dat is ook eng :* ben je bijna een jaar ziek?
Al langer, maar incl zwangerschapsverlof is 20 aug een jaar, ja. Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien... Er is vast niemand die mij voor 2x 4 uur per week gaat aannemen :(
pi_142403192
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:18 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik gun het ook niemand :D!

Tja, het stomme is gewoon dat er geen diagnose is. Geen échte, zeg maar. Gewrichts-, rug- en bekkenklachten, ja... Postpartumdepressie, goed... Maar het UWV vindt inmiddels beiden niet meer aannemelijk - wat betekent dat ik binnenkort weer mag gaan solliciteren :N.

Tegelijkertijd zit er zéker mentaal wel vooruitgang! En daar ben ik onwijs blij mee, blijer dan met de tergend langzame fysieke vooruitgang. Maar soms grijpt 't me alsnog naar m'n strot, eventjes. Omdat ik niet weet, en niemand mij kan zeggen, hoe de toekomst eruit ziet.
Misschien offtopic, maar ben je een beetje te flexibel? Ik ben namelijk hypermobiel en heb daardoor ook erg veel last van gewrichten e.d. Ik heb gelukkig geen echte aandoening als Ehlers-Danlos, maar het beperkt me soms wel.

Verder idd een :* Hopelijk valt het nog mee met het UWV...

Ik hoop dat Stip zometeen wakker wordt, want om 6 uur begint het babyzwemmen en ik ga hem er niet voor wakker maken, maar ik wil er toch wel graag heen :) Lekker met een baby die nog niet gepoept heeft :D
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:28:55 #148
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142403335
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:25 schreef Cwen het volgende:

[..]

Al langer, maar incl zwangerschapsverlof is 20 aug een jaar, ja. Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien... Er is vast niemand die mij voor 2x 4 uur per week gaat aannemen :(
Die onzekerheid komt er ook nog eens bij bah. Die regel is echt krom.
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:29:30 #149
52229 Chanty
pi_142403365
Cwen :* :* :* als je lijf niet meer meewerkt is natuurlijk helemaal kl*te.

terug van de osteopaat. Lucas heeft zeer waarschijnlijk Last van verborgen reflux. Nog niet zo erg dat medicatie nodig is Maar het was volgens hem goed dat we er vroeg bij zijn. Over twee weken terug. Eens zien of het spugen minder wordt de komende tijd :)
pi_142403611
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:25 schreef Cwen het volgende:

[..]

Uitzendbureaus die flexibel mensen nodig hebben? (zei de intercedente :) ) Ik ken wel vestigingen waarbij men voor een aantal uren per week aan de slag kan en per week zelf kan aangeven wanneer ze beschikbaar zijn.
En soms wil het nog wel eens helpen om het uitzendbureau eraan te helpen herinneren dat er voor mensen die uit een ziektewetuitkering / de bijstand / de wajong komen allerlei fees en subsidies zijn waarop het uzb aanspraak kan maken, wanneer zij deze mensen aannemen.

Maar 't mooiste zou natuurlijk zijn als je zo snel mogelijk weer beter was. Kan me voorstellen dat het onzekere het meest killing is van alles.
It will set you free
pi_142403618
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:00 schreef GotC het volgende:
Ik mis mijn leven 'voor' helemaal niet eigenlijk. We deden toen gewoon heel erg weinig ben ik achter gekomen :').
Nu hebben we structuur, wandelen we veel, doen we sowieso veel meer als gezin en heb veel meer contact met anderen.
Dat m'n lijf nog altijd alles behalve hetzelfde is..tsja. maar mooi dat ik net wel in een bikini ging zwemmen met m'n gup O+ /care.
Lief! En zelfde hier. Behalve dan het leven voor M. Dat was best vol met feestjes e.d. Maar dat was ik toch al een tijdje beu. O+

En dat lichaam.. Het komt langzamerhand weer terug. Als ik wat meer ging sporten dan zou het sneller gaan ;)

Verdrietig Cwen. :*
pi_142405079
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:34 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Uitzendbureaus die flexibel mensen nodig hebben? (zei de intercedente :) ) Ik ken wel vestigingen waarbij men voor een aantal uren per week aan de slag kan en per week zelf kan aangeven wanneer ze beschikbaar zijn.
En soms wil het nog wel eens helpen om het uitzendbureau eraan te helpen herinneren dat er voor mensen die uit een ziektewetuitkering / de bijstand / de wajong komen allerlei fees en subsidies zijn waarop het uzb aanspraak kan maken, wanneer zij deze mensen aannemen.

Maar 't mooiste zou natuurlijk zijn als je zo snel mogelijk weer beter was. Kan me voorstellen dat het onzekere het meest killing is van alles.
Ja, maar er is ook nog een financieel plaatje, én mijn vakgebied. Ik werd betaald, zeker voor de culturele sector, maar ik ben dan ook behoorlijk specifiek opgeleid. Ik heb geen idee wat uitzendbureau's dan aan zouden bieden :?. Zover ben ik gewoon nog niet...

Dot, ja, waarschijnlijk wel. M'n fysio kan er alleen niets aan doen.

Zit nu naar de berichtgeving over dat vliegtuig te kijken... Getver zeg!
pi_142405191
Ik vind het leven met N. eigenlijk makkelijker dan voorheen.
Ik ben introvert, hou niet van feestjes en op visite gaan en dingen die onverwachts gebeuren, en nu met N. heb ik lekker regelmaat en een reden om niet naar elk feestje te hoeven. En ik mag op tijd weg bij een feestje als ik er wel heen ga :D .

Wij hebben een rondje door het 'doepark' hier in de buurt gemaakt. Gek idee dat N. over een paar jaar als die andere kindjes in d'r zwembroekje rond kan rennen.
Nu hebben we het op in de schaduw op het gras liggen gehouden.
SPOILER
It will set you free
pi_142406255
RFR, lief!

Je wordt zo moe van deze warmte:
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:04:38 #155
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142411138
Wat een lieve foto's! O+

En erg leuke uitnodiging, Hilz!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142411264
Idd veeeeeel te warm

SPOILER
pi_142412504
Aaahw kijk nou! O+ Allemaal uitgeteld door de warmte
pi_142413787
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:00 schreef GotC het volgende:
O+ Dit dus! Minus de bikini ;)

Wat een lieve foto's! Ellie knock out, Kleine M met leuke sterrenromper en Nieuwsgierige N.! :D O+
pi_142422346
quote:

[..]

Volgens mij ben ik een van de weinige die rond die datum is bevallen van de groep uitgerekende. Morgen wordt F. 11 maanden en mogen we naar de babygestapo. Ik ben heel erg benieuwd hoe zwaar F is.

wehehehe :')

Wij mochten vandaag ook weer. Haar gewicht zit nog steeds op de dalende lijn. In tegenstelling tot de voorgaande twee keer, hoeven we nu niet extra terug te komen. De arts maakte zich geen zorgen, net als wij. Deze arts is nu al mijn lievelings. O+ En Emmetje mag lekker bunkeren, hoe relaxt is dat?! :D
  vrijdag 18 juli 2014 @ 00:04:30 #160
73386 Fazz
onderweg
pi_142424681
Cwen, wat naar :*

Wat ik wel mis van m'n 'vorige' leven is flexibiliteit/spontaniteit. We zijn nooit echt planners geweest (doe ik al genoeg op werk ;) ) dus onze vrije tijd vulde zich altijd wel spontaan in. Nu met kleine baby en borstvoeding (maar vooral nog te kort aan energie) gaat dat niet meer. Ik ben vanavond wel spontaan even uit eten geweest met vriendinnen, dat was echt heel fijn :) En net bij thuiskomst nog lekker even geknuffeld O+

En die warmte vandaag, heel vermoeiend ;) Na die leuke foto's van RFR, Cwen en Stefanie wil ik ook even spammen :@
SPOILER
En leuk die uitnodigingen Cwen en Hilz! Ik sla de ideeën alvast op, al wordt de mijne echt nog laaaaang geen 1 :D
  vrijdag 18 juli 2014 @ 07:21:01 #161
73386 Fazz
onderweg
pi_142430167
Brrrrr ik blijf maar denken aan dat neergestorte vliegtuig :'( wat een ellende zeg ;(
pi_142430526
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 07:21 schreef Fazzoletti het volgende:
Brrrrr ik blijf maar denken aan dat neergestorte vliegtuig :'( wat een ellende zeg ;(
SPOILER: erg verdrietig
Allemaal warme vermoeide kindjes O+

En babyzwemmen is cool! Van de kant springen is gaaf, onderwater is tof en de andere baby's zijn ook helemaal leuk. Aldus Stip :)
pi_142430923
Dot ook hier bekende in het vliegtuig. Compleet gezin ineens weg brr heb er slecht van geslapen.

We gaan er vandaag maar weer het beste van maken met de warmte dames!
pi_142430962
Wat gruwelijk Dot en Annie :'(.

Annie, jullie krijgen het wel voor je kiezen hè? :*
pi_142431209
Nou verschrikkelijk. Sterkte Dot en Annie. :*

Ik moest er gisteravond een beetje van huilen zelfs. Voor het eerst dat een dergelijke ramp mij zo aangrijpt.
pi_142431392
Ja, ik krijg er buikpijn van, dat vliegtuig. Sterkte voor de mensen die er bij betrokken zijn, op wat voor manier dan ook.

Gisteravond vierden we de 80ste verjaardag van mijn vader. Toch bijzonder dat je in je 80ste levensjaar nog weer opa wordt. :) . Hij zei dat hij ons nog lang een beetje wil blijven 'pesten' met zijn aanwezigheid. O+ .
pi_142431820
Dot en Annie sterkte.
Ik heb er over gedroomd wat een hel zeg. Een ongeluk kan gebeuren maar hier had niemand een kans.
pi_142431907
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 08:40 schreef Cwen het volgende:
Wat gruwelijk Dot en Annie :'(.

Annie, jullie krijgen het wel voor je kiezen hè? :*
Ja gaat geweldig op deze manier... Gelukkig zijn we samen sterk en komen we ook hier wel weer van bovenop!
Kaylee maakt een hoop goed deze dagen :)
pi_142435049
Fazz mooie foto! Hier kan ze ook zo goed gapen.

Dat vliegtuig heb ik idd gehoord, er was gisteren een extra nieuwsuitzending. Sterkte als je kennissen erin had zitten..
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:11:07 #170
52229 Chanty
pi_142437031
Bah echt super heftig nieuws :'( sterkte dot en aapie
pi_142438724
Brrrr wat een verschrikkelijk nieuws. Hoe langer ik er over nadenk hoe misselijker ik ervan word. ;( De beelden van het neerstortende vliegtuig. De angst die alle mensen moeten hebben gevoeld. Vaders en moeders met kindjes die ze niet konden beschermen, wat een vreselijke laatste momenten hebben die mensen nog beleefd. :'(

En om het allemaal nog erger te maken is gisteren een mama van 3 kleine kindjes doodgereden door een vrachtwagen in het dorp naast ons. ;(

Dot en Aapie. :* voor jullie.
pi_142439206
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Brrrr wat een verschrikkelijk nieuws. Hoe langer ik er over nadenk hoe misselijker ik ervan word. ;( De beelden van het neerstortende vliegtuig. De angst die alle mensen moeten hebben gevoeld. Vaders en moeders met kindjes die ze niet konden beschermen, wat een vreselijke laatste momenten hebben die mensen nog beleefd. :'(

Pfff dit. Ik moet er steeds aan denken. Echt verschrikkelijk, niet te beschrijven... :'(
Bizar dat iedereen wel een link heeft met iemand die betrokken is.
pi_142439643
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:11 schreef Cwen het volgende:

SPOILER
pi_142446367
Pfoe, ik heb gisteren helemaal niets meegekregen van het neergestorte vliegtuig (op de medium care moet de telefoon in vliegtuigstand en thuis ben ik meteen naar bed gegaan), maar vandaag spookt het wel de hele tijd door mijn hoofd zeg... bah :{

Ook goed nieuws te melden: onze kleine frummel is inmiddels al 2 kilo O+ Ongelofelijk hoe snel dat gaat.
Gisteren zijn we begonnen met aanleggen aan de borst. Het is voor ons allebei even oefenen, maar ze had meteen door dat ze haar mondje zo ver open moest doen en begon al een beetje te sabbelen O+ Af en toe zelfs een beetje drinken, maar we merken dat dit nog wel heel vermoeiend voor haar is (met 35 weken drinken en ademen tegelijk is nog heel lastig). Maar zo oefenen we iedere dag een beetje. Het is wel een heel intiem, gezellig momentje samen hoor O+

Alleen jammer dat het kolven nu wat stil lijkt te staan. De eerste paar dagen steeg ik van 3 druppels per borst naar enkele ml, naar wel 10-15 ml per keer. Maar nu staat het stil en kolf ik maar 100-140ml op een dag, terwijl ik toch wel aan zo'n 700ml zou moeten zitten volgens de lactatiedeskundige. Ik heb nu oxytocine neusspray gekregen, maar merk nog niet echt verschil.
pi_142448064
Dyre ze ligt gewoon aan je borst.
Wat een ontzettend fijn gevoel moet dat geven O+
Hoop dat je productie gauw omhoog zal gaan. Geniet er in ieder geval van dat ze wel iets zelf al pakt!
pi_142448200
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:59 schreef Dyre het volgende:
Pfoe, ik heb gisteren helemaal niets meegekregen van het neergestorte vliegtuig (op de medium care moet de telefoon in vliegtuigstand en thuis ben ik meteen naar bed gegaan), maar vandaag spookt het wel de hele tijd door mijn hoofd zeg... bah :{

Ook goed nieuws te melden: onze kleine frummel is inmiddels al 2 kilo O+ Ongelofelijk hoe snel dat gaat.
Gisteren zijn we begonnen met aanleggen aan de borst. Het is voor ons allebei even oefenen, maar ze had meteen door dat ze haar mondje zo ver open moest doen en begon al een beetje te sabbelen O+ Af en toe zelfs een beetje drinken, maar we merken dat dit nog wel heel vermoeiend voor haar is (met 35 weken drinken en ademen tegelijk is nog heel lastig). Maar zo oefenen we iedere dag een beetje. Het is wel een heel intiem, gezellig momentje samen hoor O+

Alleen jammer dat het kolven nu wat stil lijkt te staan. De eerste paar dagen steeg ik van 3 druppels per borst naar enkele ml, naar wel 10-15 ml per keer. Maar nu staat het stil en kolf ik maar 100-140ml op een dag, terwijl ik toch wel aan zo'n 700ml zou moeten zitten volgens de lactatiedeskundige. Ik heb nu oxytocine neusspray gekregen, maar merk nog niet echt verschil.
Gefeliciteerd! O+
Hoe vaak kolf je? Hoe vaker je kolft, hoe meer melk je maakt. Overigens vind ik 700 ml wel heul erg veel, maar misschien dat wup daar meer over kan zeggen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_142449578
Ik kolf nu in ieder geval iedere 3 uur, als ik wakker ben. Ik hoef 's nachts niet te kolven, maar omdat ik hoorde dat de productie wat verminderd als je meer dan 6 uur niet kolft, zet ik vaak nog een wekkertje om 4 uur. (maar meestal ben ik dan toch te moe om nog te kolven :@)

Thuis is het nog wel te doen om wat vaker te kolven dan iedere 3 uur (heb zelfs een paar dagen geprobeerd om ieder uur heel eventjes te kolven), maar met al die ritjes naar het ziekenhuis, de middagslaapjes en de bezoekjes is het toch lastig om dat geregeld te krijgen.

Ik merk wel dat het me meer rust en regelmaat geeft om op vaste tijden, om de 3 uur te kolven. Maar mocht het echt nodig zijn dan is het nog wel een poging waard om opnieuw te proberen.

De lactatiedeskundige zei dat met deze termijn 700ml ongeveer normaal is en alles onder 300ml te weinig.
pi_142449993
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:17 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

SPOILER
Ik denk dat ik je voorbeeld wellicht eens moet volgen en eens met de osteopaat moet overleggen. M'n fysio doet veel goed, maar ik heb het gevoel dat de sleutel nog mist, zeg maar.

Dyre, wat gaat ze goed! Goed dat ze het al snapt!
Wbt kolven, juist 's nachts stimuleer je je productie heel erg, meer dan overdag. Het zou mi dus wel de moeite waard zijn 's nachts te kolven. De neusspray is voor een snellere toeschietreflex, maar niet voor meer profuctie. Heb je een eigen lk of via het ziekenhuis?
pi_142450495
Nou, dan ga ik toch maar proberen om meer 's nachts te kolven :Y

Die neusspray heb ik gekregen (van de lk uit het ziekenhuis) omdat ik het idee heb dat die toeschietreflex bij mij niet echt soepel komt. Uiteindelijk komt er wel melk, maar soms ben ik minutenlang aan het kolven (stimulatiestand) voordat er uberhaupt 1 druppel komt.
en dan ben ik al naar fimpjes van Lisa aan het kijken, warme thee aan het drinken en heb ik mijn tepels/borsten gemasseerd :P

Volgens de handleiding van het kolfapparaat mag ik overgaan van stimulatiestand naar 'drinkstand' (ben de naam even kwijt) als ik 3 grote druppels melk heb, dan heb ik zeker de toeschietreflex gehad. Maar die 3 druppels haal ik vaak niet als ik alleen maar de stimulatiestand gebruik. Meestal ga ik na een minuut of 5/6 zelf over naar de drinkstand en dan komt er uiteindelijk wel melk.
Ik hoopte dat ik met de neusspray wat meer zou merken van die reflex, maar tot nu toe heb ik nog niet echt verschil gemerkt.

Ik sta dus open voor alle tips ;)
En neem in ieder geval alvast mee dat 's nachts kolven toch wel echt de moeite waard is.
pi_142450574
's nachts stimuleert inderdaad meer zoals Cwen zegt. Hoop dat de neusspray gaat helpen met een tsr opwekken :*. Wat voor kolf gebruik je nu?
pi_142450625
Ik heb een Medela Symphony gehuurd, hetzelfde apparaat als in het ziekenhuis. Dat is wel fijn, dan kan ik mijn schelpen en slangetjes meenemen en in het ziekenhuis op Lisa's eigen kamertje kolven, zonder dat ik met dat zware ding hoef te sjouwen.

En ik heb het idee dat er een hele krachtige motor in zit.
pi_142450695
Ik hoopte eigenlijk dat je een andere had zodat ik je de Symphony kon aanbevelen. Is inderdaad een superkolf om productie op gang te brengen.
pi_142450760
:D

Ja, eerlijk is eerlijk, aan het kolfapparaat ligt het in ieder geval niet ;)
pi_142451054
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:24 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik denk dat ik je voorbeeld wellicht eens moet volgen en eens met de osteopaat moet overleggen. M'n fysio doet veel goed, maar ik heb het gevoel dat de sleutel nog mist, zeg maar.
Herkenbaar. De fysio had 'gemist' dat er iets vast zat bij mijn bekken en bij mijn nek. (heb 4 of 5 fysio's gezien in die tijd) en 1-3x pw ging ik naar therapie.
De osteopaat was ook eerlijk, max 3 behandelingen meer kon ze niet doen. Vandaar dat ik een tijd later pas weer ging.

Echt het proberen waard! :*
pi_142451358
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:47 schreef Dyre het volgende:

Ja, eerlijk is eerlijk, aan het kolfapparaat ligt het in ieder geval niet ;)
Het duurde bij mij ook een behoorlijke tijd (paar weken) voor ik merkbaar een tsr kreeg. Zonder tsr is kolven gewoon erg lastig. Thuis zou je ook 1x per dag kunnen clusterkolven. Dan kolf je eerst 10-15 minuten, dan 10 minuten rust, weer 10 min kolven, 10 minuten rust en dan nog een derde keer 10 minuten kolven. Als je dat een aantal dagen achter elkaar doet (én nog een keertje 's nachts erbij) dan zal je vast snel verschil merken :Y.

Als het je niet snel genoeg gaat, zou je ook kunnen overwegen om domperidon te slikken. Dit is ook productieverhogend. Ik gebruikte 3x 10 mg per dag en ik ben gaan afbouwen (langzaam! anders kan je productie alsnog instorten) toen mijn mini alle voedingen goed aan de borst dronk. Dat stimuleert nog altijd beter dan met de kolf. Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142451665
Oh, van dat clusterkolven had ik nog nooit gehoord, daar ga ik me eens in verdiepen :Y

Hoe voelen jullie trouwens of en wanneer de borst goed leeg is?
In alle folders lees ik dat je met kolven door moet gaan tot het straaltje overgaat op druppels, en de borst dan goed leeg is. Maar bij mij zijn het eigenlijk altijd druppels. Ik geloof niet dat er echt straaltjes melk uit komen? Echt goed kan ik het ook niet zien, want de schelpen beslaan vaak een beetje van binnen.

misschien past dit meer in het borstvoedingstopic :@
  vrijdag 18 juli 2014 @ 18:31:30 #187
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142452060
Dyre, het is beter om vaker korter te kolven, dan minder vaak en dan blijven hangen op de allerlaatste druppel.
Dus je zou ervoor kunnen kiezen om vijf minuten korter te kolven en dan na 2,5 uur ipv 3 uur?
En bij voorkeur ook s nachts idd
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 18:43:57 #188
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142452406
Sterkte Dot & annie! :'(
Het is echt zulk verdrietig nieuws.
Ben er helemaal stil van, en dat gebeurd niet vaak!

Wat fijn dat het goed gaat Dyre O+
pi_142452503
Dyre, wat ik al zei, dit is echt voer voor een lactatiekundige. Heb je er zelf 1 in de arm genomen of via het zkh?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:56:41 #190
52229 Chanty
pi_142454862
Dyre hopelijk komt je productie snel op gang.

Hoe houden jullie je baby's koel met deze hitte? Zit de hele dag binnen al maar dan nog is het bloedje. Ben zo bang dat hij uitdroogt. Hij is ook niet gezellig vandaag. Wil niet echt slapen en alleen op me plakken.
pi_142455851
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:56 schreef Chanty het volgende:
Dyre hopelijk komt je productie snel op gang.

Hoe houden jullie je baby's koel met deze hitte? Zit de hele dag binnen al maar dan nog is het bloedje. Ben zo bang dat hij uitdroogt. Hij is ook niet gezellig vandaag. Wil niet echt slapen en alleen op me plakken.
Een lauw washandje in z'n nekje hielp hier wel goed en net heeft m'n vader hem laten pootjebaden in het zwembad dat nu 25 graden is en dat vond hij heerlijk. En verder goed z'n luiers in de gaten houden. Zolang hij nog goed plast is het prima :Y

Dyre, hopelijk lukt het meer kolven snel! Je kunt ook nog borstvoedingsthee proberen trouwens. Misschien helpt het iets :)

Ik dacht dat Stip niet zo'n last had van hitte, maar die plafondventilator doet toch meer dan ik dacht. We zijn nu bij m'n ouders en hij lag dus serieus in een natte vlek van het zweet net :o Heb hem nu maar op een handdoek gelegd en een ventilator erbij en hij sliep meteen verder. We gaan er straks zelf bij liggen dus dan kijk ik even of het niet te fris wordt, maar het is nu nog 30 graden op die kamer :{

[ Bericht 12% gewijzigd door Dot. op 18-07-2014 21:18:15 ]
pi_142458462
Ach smeltstipje! Succes Dot!

M. lijkt er niet zo last van te hebben. Ze slaapt nu wel in alleen haar luier en een dunne slaapzak. De warmte is voor ons een goed moment om te oefenen met een open beker. We hebben deze van de IKEA (de onderste)

Die pakt ze nu met twee handjes vast en brengt ze naar haar mond. De eerste slok gaat erin, de rest in de hals. :') O+
pi_142460106
Heb I. net in alleen haar rompertje in haar ledikantje gelegd. Geen laken, geen slaapzak. We zien wel. :) .

Ik was eigenlijk van plan om vanmiddag samen met I mee te doen aan het personeelsuitje: een duinwandeling. Maar daar heb ik vanaf gezien, want veel te warm. Ben wel even naar de borrel gegaan bij een strandtent, maar vooral om een duik in zee te nemen. Wat is dat toch fijn. O+ .

Dyre, wat mooi dat ze goed groeit en ook al aan de borst kan. Veel succes met je productie!
pi_142460462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:46 schreef Cwen het volgende:
Dyre, wat ik al zei, dit is echt voer voor een lactatiekundige. Heb je er zelf 1 in de arm genomen of via het zkh?
Via het ziekenhuis, er is daar een lactatiekundige speciaal voor prematuren, die er een paar keer per week is. Ik zal haar nog eens goed aan haar jas trekken met mijn vragen :Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:27 schreef Dot. het volgende:

Dyre, hopelijk lukt het meer kolven snel! Je kunt ook nog borstvoedingsthee proberen trouwens. Misschien helpt het iets :)
Toevallig heb ik die van de week gehaald :D

Franny, dat lijkt me met dit weer ook heerlijk!
pi_142466505
Hehe, Ellie slaapt! Alleen een luier aan, kamertje is nog 30C. Ze heeft de hele tijd gekeet en gespeeld, maar voor slapen was het te warm. Nu zijn de luikjes toch dicht O+.

Dyre, zeker doen! Ze kan wel zeggen dat het 'zoveel' moet zijn, maar dan mag ze ook wel uitleggen hoe je daar moet komen. En neem bij twijfel vooral contact op met een IBCLC lactatiekundige, die kun je vinden via borstvoeding.com
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:07:16 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142470947
Dyre, in bedacht me nog dat je ook een handkolf zou kunnen proberen? Ik kreeg ik het begin maar heel weinig opbrengst met een automatische kolf (30 ml bijvoorbeeld) terwijl ik dan met de handkolf zo 70-100ml kolfde. Later trok dat weer bij.

Mijn mini viel gisteren op de terugweg van een bbq in de auto in slaap (om 21.30 uur) en werd pas om half negen wakker vanmorgen :o (wel in zijn bedje natuurlijk :P) Slaapkoppie O+.
KuikenGuppy
pi_142471121
Heerlijk Burd!

Dyre fijn dat ze het zo goed doet. :)

Wat een hitte hè! Wij gaan vandaag de hele dag bij mijn zusje in de tuin (en in het zwembad) bivakkeren en vanavond BBQ'en. S en T hebben hun zwembroek mee dus het komt vast helemaal goed. *O* En ik neem mijn strijk mee, want dat moet ook gebeuren :')
pi_142471164
Fijn Burd!

Lekker Nikki, veel plezier!

Nou, ze was gewoon om 8.30 uur wakker! :O
Ik vind die hitte maar niks... Kan er niet goed tegen, normaal al niet, en dan nog weinig rust, hmz. Ellie vindt 't prima - ze is alleen nog wakkerder dan normaal :D.
Vindt het wel sneu voor haar dat ze steeds leggings en schoenen aan moet in de tuin, omdat ze alles anders kapot kruipt... Maar ik weet even geen andere oplossing!
pi_142471198
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:07 schreef Burdie het volgende:
Dyre, in bedacht me nog dat je ook een handkolf zou kunnen proberen? Ik kreeg ik het begin maar heel weinig opbrengst met een automatische kolf (30 ml bijvoorbeeld) terwijl ik dan met de handkolf zo 70-100ml kolfde. Later trok dat weer bij.

Mijn mini viel gisteren op de terugweg van een bbq in de auto in slaap (om 21.30 uur) en werd pas om half negen wakker vanmorgen :o (wel in zijn bedje natuurlijk :P) Slaapkoppie O+.
:D :')

Heerlijk zo veel slapen!

En als je haar zo laat kruipen met blote beentjes? Volgens mij verzinnen baby's dan altijd wel een manier om vooruit te komen zonder daar zelf al te veel last van te hebben. :)

Tjee, strijken met deze hitte. Waar je zin in hebt, Nikki! Veel plezier dan maar! :D
pi_142471337
We hebben een betegelde tuin. Ik heb het al eens geprobeerd, maar ze schaaft echt haar huid open :'(.
Goed moment om te leren lopen! ;)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:13:45 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142471697
Strijken met dit weer? Nikki je hebt humor :P
KuikenGuppy
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:14:27 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142471705
@Cwen, van die foampuzzeltegels een idee?
KuikenGuppy
pi_142471796
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:14 schreef Burdie het volgende:
@Cwen, van die foampuzzeltegels een idee?
Ja :Y. Maar eh... 14 meter tuin ermee dichtgooien? :D
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:35:28 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142472027
"Je mag alleen op de puzzel blijven" werkt zeker nog niet he? :+
KuikenGuppy
pi_142472081
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:35 schreef Burdie het volgende:
_O-
Neuh.
pi_142472296
Dames! Ik heb hulp nodig, help me mijn huis ontvluchten.

Er is zomercarnaval voor de deur vanmiddag + is het hier boven altijd 7 grader warmer dan buiten dus we moeten weg!
Heeft iemand verfrissende/verkoelende ideeen.
We dachten leuk te gaan naar "Corpus" maar daar mag geen kind mee onder de 6 jaar :') . Helaas joh!

Ideeen zijn welkom!

EN verder mooie dag voor jullie allen :*
♥ J & S
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:55:42 #207
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142472374
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:50 schreef klaprooss het volgende:
Dames! Ik heb hulp nodig, help me mijn huis ontvluchten.

Er is zomercarnaval voor de deur vanmiddag + is het hier boven altijd 7 grader warmer dan buiten dus we moeten weg!
Heeft iemand verfrissende/verkoelende ideeen.
We dachten leuk te gaan naar "Corpus" maar daar mag geen kind mee onder de 6 jaar :') . Helaas joh!

Ideeen zijn welkom!

EN verder mooie dag voor jullie allen :*
Naturalis?
Parkje?
Spido rondvaart?
Stuks Zeeland of de Biesbosch inrijden?
Kwak
pi_142472433
Strand! En dan bij een strandtent gaan zitten, loungen onder een parasol.

En ach, museum is altijd wel oké. Kind in draagdoek, gaan met die banaan.
pi_142472466
Naturalis dacht ik ook nog aan ja!
Museum gaat het denk ik sowieso worden..
Zucht ik hou niet van dit weer :+
♥ J & S
pi_142472482
Klaproos, bij het strandje aan de Oude Maas in Heerjansdam? Dat is iig een grasstrand :)

Wij bivakkeren bij m'n ouders en Stip doet z'n slaapjes in de hangmat *;
pi_142472531
Mauritshuis is na renovatie weer open. Fotomuseum in DH is ook altijd leuk.
pi_142472571
Of een rondje Museumpark in Rotterdam? Als je een MJK hebt is dat niet eens zo duur :)

Of het Kinderboekenmuseum in Den Haag?

Ik moet echt vaker naar musea merk ik :D
  zaterdag 19 juli 2014 @ 11:08:32 #213
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142472585
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:35 schreef Burdie het volgende:
Was het maar waar _O-
pi_142472602
Kinderboeken museum ken ik niet.. Ga ik even naar zoeken!

De musea hier in Rotterdam kennen we inmiddels wel een beetje, we gaan best vaak naar musea dus idd tips voor buiten Rotterdam zijn welkom.

Buiten willen we liever niet voor J. Gewoon lekker airco :')
♥ J & S
pi_142472705
Het is volgens mij niet heel groot, maar misschien wel leuk :) Het Centraal Museum en het Nijntje huis zijn ook altijd leuk. En dan zit het Universiteitsmuseum daar ook nog om de hoek.

En een hele lekkere ijssalon op de Twijnstraat :P
pi_142472743
:D lekker bezig dot! Ik denk dat we die richting op gaan! Thanks voor de tips all! :*
♥ J & S
pi_142473129
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 11:02 schreef Dot. het volgende:
Klaproos, bij het strandje aan de Oude Maas in Heerjansdam? Dat is iig een grasstrand :)

Wij bivakkeren bij m'n ouders en Stip doet z'n slaapjes in de hangmat *;
Maar meestal heel erg druk en de barbecueluchten zijn niet heel aantrekkelijk. Spartelbadje is dan wel weer leuk. :)

(We komen wel vaak op de camping ernaast).

M'n kleintje slaapt en slaapt en slaapt. Ook wel zo prettig denk met die warmte. Mama-plakken/clusteren gisteravond vond ik zelf wat minder ;).
De crematie van de week is goed gegaan. Ze heeft de hele tijd in de doek geslapen. (En grote zus was onder de indruk van alles, dus die was ook heel zoet).

[ Bericht 24% gewijzigd door Kursor op 19-07-2014 11:50:37 ]
  zaterdag 19 juli 2014 @ 12:02:37 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142473598
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 11:14 schreef Dot. het volgende:
En een hele lekkere ijssalon op de Twijnstraat :P
:N

Roberto's of Il Mulino, daar moet je zijn.

(Kom jij uit Utrecht?)
KuikenGuppy
  zaterdag 19 juli 2014 @ 12:53:41 #219
73386 Fazz
onderweg
pi_142474913
Klap, weet niet of je al weg bent maar in Leiden zijn ook een hoop leuke musea, Volkenkunde of Oudheden zijn ook altijd leuk :)

Gisteren voor het eerst met Flix naar het strand gegaan, maar een paar uurtjes maar het ging wel goed! Even kijken wat we vandaag gaan doen 8-) merk wel dat hij meer wil drinken dan anders, tenminste, hij drinkt nu steeds maar 1 borst, valt dan in slaap en wil een uur, 1,5 uur later de andere borst. Als hij maar genoeg binnenkrijgt vind ik het prima.

SPOILER
Succes allemaal met deze hitte!!
pi_142475298
Kursor fijn dat het goed is gegaan bij de uitvaart!
Hoe ga je verder momenteel?

Cwen als je de oplossing hebt voor het kruipen in de tuin hoor ik het graag! Nog niet aan de orde hier, maar volgend jaar heb ik een zelfde uitdaging met een bestraatte tuin. :D

Hier een regeldag vandaag :')
Zie elk uur een klein plakmannetje aan m'n borst!(terwijl ik ook juist vandaag m'n eerste clusterhoofdpijn na de bevalling heb, oh joy!)
pi_142475990
Er bestaan geloof ik van die speciale kruip kniebeschermers maar of dat wat is geen idee. Kaylee tilt haar knieen goed op dus hier alleen geschaafde tenen...
pi_142476978

Hier mag ze alleen op het gras of het badje anders ook kapotte knieen. Hoe werken trema's op een mobiel?

Nu zaten ze dus samen in het badje.

Het is hier beneden 25graden. Boven wel warmer maar ik heb alle rolluiken en gordijnen dicht. Ze heeft afgelipen nacht goed geslapen maar was wel vroeg wakker en drinkt nog steeds niet heel veel. -O-
pi_142477614
Wij zijn al weer terug uit het park-met-spartelbadje. Tot 13:00u was het prima. Nu weer lekker thuis. :)
pi_142482564
Wat een waterpret allemaal O+

Voor wie vanavond niks te doen heeft, ik heb mijn bevallingsverhaal uit kunnen typen, maar het is nogal een flinke lap tekst :P
pi_142483091
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:53 schreef Dyre het volgende:
Wat een waterpret allemaal O+

Voor wie vanavond niks te doen heeft, ik heb mijn bevallingsverhaal uit kunnen typen, maar het is nogal een flinke lap tekst :P
Wacht even, ik pak er even een biertje bij! :9
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:07:34 #226
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142483175
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:06 schreef BlueEyes het volgende:
Cwen als je de oplossing hebt voor het kruipen in de tuin hoor ik het graag! Nog niet aan de orde hier, maar volgend jaar heb ik een zelfde uitdaging met een bestraatte tuin.
Eelt.. en dat kweken ze vanzelf wel ;) :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142483339
HEER-LIJK met de Senn aan het gras-strandje gezeten... de Zuid Hollandse eilanden zijn wat dat betreft écht heel erg fijn. Zo ontzettend veel water mogelijkheden zonder in de file te staan O+
pi_142484100
M. is wel sinds we thuis zijn echt niet te genieten. :@ Ging het nu vanavond onweren? Ze heeft het echt prima gedaan de laatste dagen, maar ik merk wel dat het een beetje op is..
pi_142484521
Lijkt me heerlijk van die zwem/relaxmomentwn met een mini, maar dat ze door dit weer een beetje op raken kan ik me wat bij indenken.
Hoop dat ze gauw haar hummetje terug vindt Limone!

Hier net m'n eerste mama-blunder :@
Kwam de speen tegen bij wat zooi opruimen en dacht die kan ik wel uitkoken, de speen krijgt hij toch niet met zo'n regeldag of met dit warme weer. Heb dan liever dat hij goed aan de borst drinkt.
Maarjah, dan zet ik m al expres in een ruim pannetje met water want zal het toch vergeten....
|:( Jahoor pannetje vergeten!
Nu heb ik een gesmolten speen in een pannetje vastgeplakt :')
pi_142484633
gehehe :') Nette blunder hoor. Hoe lang was je m vergeten? :o
pi_142484707
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:37 schreef Limone het volgende:
gehehe :') Nette blunder hoor. Hoe lang was je m vergeten? :o
Euh :@
Het pannetje heeft ruim een uur op het fornuis gestaan. Vond het zo vreemd knetteren ineens en dacht nog dat de buren buiten bezig waren met de BBQ
pi_142484832
Het resultaat:

zaterdag 19 juli 2014 @ 17:54:03 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142485228
Blue :D _O-
KuikenGuppy
pi_142485435
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:06 schreef BlueEyes het volgende:
Kursor fijn dat het goed is gegaan bij de uitvaart!
Hoe ga je verder momenteel?

Cwen als je de oplossing hebt voor het kruipen in de tuin hoor ik het graag! Nog niet aan de orde hier, maar volgend jaar heb ik een zelfde uitdaging met een bestraatte tuin. :D

Hier een regeldag vandaag :')
Zie elk uur een klein plakmannetje aan m'n borst!(terwijl ik ook juist vandaag m'n eerste clusterhoofdpijn na de bevalling heb, oh joy!)
Lief dat je het vraagt :). Zolang ik m'n bovenkamer 'uit' zet gaat het best aardig en ben ik heel langzaam aan het herstellen. Bekken stond helaas wel ineens scheef en is met 'bruut geweld ;)' recht gezet door de fysio. Kan nu een ommetje van 800m maken. Maar als ik ga nadenken gaat het snel mis. Zie op tegen vakantie van de oudste en weer gaan werken. Vraag me echt af of ik deze keer verstandiger kan zijn.

Je jochie nog aan het plakken? En hoofdpijn?
pi_142485681
Oh Blue! Sorry ik moest stiekem een beetje lachen :D Het is gewoon te herkenbaar

Vanavond of morgen Limone, ik hoop morgen ergens... Ik HAAT onweer. Ik hoop dat ze lekker slaapt straks!
pi_142486491
Blue sorry ik moest lachen .. maar da's volgens mij echt zoiets wat iedere mama wel een keer mee maakt :D
En klote van je hoofdpijn. Had zo gehoopt dat je er after-pregnant vanaf zou zijn :*
  zaterdag 19 juli 2014 @ 18:49:54 #237
52229 Chanty
pi_142487188
Omg blue :D _O-
pi_142487260
Jullie mogen er om lachen hoor :D
Dat doe ik zelf namelijk ook!
Typische ik-actie, zal wel een uitkookding gaan kopen!

Kursor op naar de kilometer! Hou jezelf in acht he :*

Twink die hoofdpijn was ook pre zwangerschap dus niet vreemd hoor!
Alleen er iets tegen innemen is nogsteeds een issue, nu met de bv ook.
Komt goed!
Was al 2 weken er vanaf dus we hebben vooruitgang.
pi_142489097
Blue, _O-. Ziet er tof uit, zo'n gesmolten speen.
Sterkte met de hoofdpijn!

Kursor, ja, herkenbaar zo'n scheef bekken. Neem je tijd, écht. Heb je nog steeds (fysio)therapie?

Limone, ik snap dat het voor M een beetje klaar is ja :Y. Lekker op tijd naar bed?

Sinds ik in het zwembad ging zitten is het bewolkt :D. Ellie vindt het fantastisch, gelukkig.
pi_142489514
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:42 schreef BlueEyes het volgende:
Het resultaat:

[ afbeelding ]
:D Gelukkig wel de papa-speen! ^O^

Ja Cwennie, ze ligt nu uitgeteld op bed. O+ Ze wilde ook niet eten. Totdat ik een té hete aardappel in een bakje water op haar tafeltje had gezet (zodat de aardappel kon afkoelen). De stukjes komkommer gingen ook in het bakje en toen heeft ze al spelend toch nog haar eten naar binnen gewerkt. O+ Dan is het toch wel weer lekker, dat warme weer. Haar kinderstoel is al dagen een watertafel. :') :D
pi_142490567
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

:N

Roberto's of Il Mulino, daar moet je zijn.

(Kom jij uit Utrecht?)
Nee, heb er alleen gestudeerd en de laatste paar jaar woonde ik om de hoek van het Centraal Museum. Ik vond Ijs&zopie altijd wel lekker ijs hebben :) Maar mijn allerfavoriet qua ijs zit in Nuenen :s)

Die speen _O- Succes met de hoofdpijn :* En Kursor ook veel sterkte :* Heeft je man ook nog wat vakantie voor de boeg?
pi_142492720
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 20:39 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nee, heb er alleen gestudeerd en de laatste paar jaar woonde ik om de hoek van het Centraal Museum. Ik vond Ijs&zopie altijd wel lekker ijs hebben :) Maar mijn allerfavoriet qua ijs zit in Nuenen :s)

Die speen _O- Succes met de hoofdpijn :* En Kursor ook veel sterkte :* Heeft je man ook nog wat vakantie voor de boeg?
Die zit toch niet meer waar hij eerst zat? En heet inmiddels ook anders toch?
pi_142492767
Blue beterschap hoofdpijn sucks. En jammer van de speen stinkt het nog naar gesmolten plastic?

Kursor langzaam opbouwen denk aan jezelf.
pi_142493463
Wij hebben een heerlijke dag gehad. En ja, ik heb in de tuin gestreken, twee vliegen in één klap: genieten van het mooie weer en een nuttige bezigheid doen. :D T en S heb ik de hele dag niet gehoord, ze zijn lang wakker geweest vandaag en hebben beiden 300ml extra water naast hun flessen gedronken vandaag. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ze zouden mogen, maar aangezien ze beiden afgelopen nacht een heel mager plasluiertje hadden leek het me verstandig om ze flink wat extra aan te bieden. En nu liggen ze sinds een uurtje na een lauw badje op bed, ik hoop dat ze lekker slapen vannacht, want ze hebben alleen een luier en slaapzak aan omdat het zo heet is op hun kamertjes.

Blue die speen. :o En balen van je hoofdpijn, ik hoop dat het snel beter gaat.

Kursor, doe rustig aan. :*

KP ik las iets over een rollende F! Wat knap! *O*

En ik zag waterpret voorbijkomen van onder andere FR. O+

O+ voor chillende Flix van Fazz.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 22:03:43 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142493689
Nikki lusten jouw jongens water dan? Kuiken heeft gisteren water gehad in een flesje, en vond dat reuze interessant, maar drinken ho maar :P.
KuikenGuppy
pi_142493909
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 22:03 schreef Burdie het volgende:
Nikki lusten jouw jongens water dan? Kuiken heeft gisteren water gehad in een flesje, en vond dat reuze interessant, maar drinken ho maar :P.
Lauw water lusten ze wel ja. :Y
pi_142494052
Klinkt als een fijne dag, Nikki!

Water lust ze hier al van baby-baby af aan :Y. Koud, lauw, warm... Het gaat er zo in. Makkelijk met dit weer!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 22:15:54 #248
52229 Chanty
pi_142494158
Lucas hier ook wat water in een flesje gegeven. Gaat prima :) hij drinkt zelfs bij mij uit de fles.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 22:19:00 #249
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142494296
Koud/lauw/warm water/melk: no problemo!

Ohh en ik zag een supergesteriliseerde speen _O-
pi_142494495
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 22:15 schreef Chanty het volgende:
Lucas hier ook wat water in een flesje gegeven. Gaat prima :) hij drinkt zelfs bij mij uit de fles.
Fijn!
pi_142494511
Water drinkt ze ook, behalve als het naar Dreft smaakt.. :@ :')
pi_142494574
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 22:23 schreef Limone het volgende:
Water drinkt ze ook, behalve als het naar Dreft smaakt.. :@ :')
Oeps :o
pi_142494623
_O- Limone!
pi_142495352
S rolt bijna van rug naar buik. Ik vind hem continue terug in standje banaan. En vanavond lag hij ineens al zo. Ik denk niet dat het nog lang gaat duren voor hij naast van buik naar rug ook van rug naar buik gaat.
SPOILER
En spetterende broertjes. :)
SPOILER
  zaterdag 19 juli 2014 @ 22:54:07 #255
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142495664
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 22:15 schreef Chanty het volgende:
Je borstvoeding past zich met deze hitte aan de temperaturen aan dus water geven is in principe niet nodig en stiekem ook niet aan te raden.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142496180
Bolle tweelingbuikies! Omnomnom :9
  zaterdag 19 juli 2014 @ 23:26:08 #257
52229 Chanty
pi_142496822
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 22:54 schreef Moppert het volgende:

[..]

Je borstvoeding past zich met deze hitte aan de temperaturen aan dus water geven is in principe niet nodig en stiekem ook niet aan te raden.
Hij heeft ontzettend veel terug gespuugd en mijn tieten zijn gewoon leeg op een gegeven moment. Vriendin van mij kreeg van haar kraam juist de tip om een beetje water te geven. Hij heeft ook maar 2 x 10 ml gehad. Beter dat dan dat hij uitdroogt en daarna was het ook even goed totdat ik weer wat melk had aangemaakt.
pi_142497250
Die gesmolten speen :D _O-

Ik geef Tom soms kleine beetjes water met een lepeltje. Tis ook echt vies warm, arme baby's allemaal. Hij ligt nu met alleen een luier aan in zijn bedje weg te zweten.
pi_142497292
Chanty, ik ben het wel eens met moppert. Het is wonderbaarlijk hoe je lichaam zich af kan stellen qua voeding met warmere dagen. Je kan hem beter aan je borst hebben dan dat je water geeft.

Water heeft daarbij ook geen voedingsstof en zorgt er dus weer voor dat er minder ruimte in z'n maagje is voor vocht met voedingsstoffen (je borstvoeding dus :+) .

Lastig he, die warme dagen!
♥ J & S
  zaterdag 19 juli 2014 @ 23:55:10 #260
52229 Chanty
pi_142498006
Ik heb hem geen liters water gegeven :{ en hij drinkt verder meer dan prima aan de borst. Hij heeft ontzettend veel terug gespuugd vandaag een ligt vervolgens aan mijn borst te mopperen dat er niks meer uitkomt. Ik ga er vanuit als die kraam zegt dat een kleine hoeveelheid water geen kwaad kan met dit weer dat dat wel klopt.
pi_142498585
Geen zorgen, Chanty. :* .

Hier andersom, :D . Ik lees hier van een aantal dat ze extra water hebben gegeven en ik heb dat niet gedaan. I. heeft vanavond wel langer dan normaal aan de borst gelegen dus ik hoop dat ze voldoende vocht binnen heeft gekregen. Maar als ik dan lees over extra water geven dan denk ik: shit, had ik dat ook moeten doen??

Dus ja. *; . Komt goed. Ik neem aan dat I. het zelf aangeeft als ze nog dorst heeft. En dat jij wat water hebt gegeven, is heel niet erg. Probeer wel vertrouwen te hebben dat je lichaam in principe genoeg melk maakt en ook gewoon extra melk aanmaakt als L. vaker en langer aan de borst ligt. Wat klap ook schreef.
pi_142499355
Ellie krijgt extra water omdat ze bijna 11 maanden is en heel erg actief. Als ze jonger was geweest had ik ook alleen extra aangelegd :Y.

En Chanty, tja, Moppert en klap gaan volledig uit van het vraag-aanbod principe, wat natuurlijk de basis is van bv op verzoek geven. Je lijf stelt zich idd in op de warmte en maakt idd ook extra melk aan als L nog drinkt.
Dat gezegd hebbende is een klein beetje extra zoals je aangeeft geen doodzonde. Maar het wordt voor veel mensen makkelijk meer, en juist omdat hij zoveel spuugt heeft hij z'n voedingsstoffen ook weer hard nodig. Komt heus goed, we wonen niet rond de evenaar gelukkig... :*
  zondag 20 juli 2014 @ 00:43:09 #263
52229 Chanty
pi_142499702
Ik leg hem nu ook meer aan maar als hij terug spuugt en blijft huilen maar mijn borst boos uitspuugt omdat er blijkbaar even niks meer is dan moet ik wat. Las net idd op de bv-site dat het wordt afgeraden dus misschien ben ik naïef dat ik vertrouw op advies van de kraamzorg waarvan ik zou denken dat ze ervoor geleerd heeft.
pi_142500043
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 00:43 schreef Chanty het volgende:
Ik leg hem nu ook meer aan maar als hij terug spuugt en blijft huilen maar mijn borst boos uitspuugt omdat er blijkbaar even niks meer is dan moet ik wat. Las net idd op de bv-site dat het wordt afgeraden dus misschien ben ik naïef dat ik vertrouw op advies van de kraamzorg waarvan ik zou denken dat ze ervoor geleerd heeft.
Zou ik ook gedaan hebben hoor :* Ik dacht ook oprecht dat water nooit kwaad kan mits je niet teveel geeft...
Weer wat geleerd,

Hoe doen jullie dat dan met fv?
S. 2014
J. 2016
  zondag 20 juli 2014 @ 01:06:32 #265
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142500519
Same here... Water in alle temps, met scheutje appelsap, siroop en zelfs water met groene ijsthee. Omdat ik als ontaarde moeder niks te drinken voor de Senn meegenomen had naar het grasstrand :@ (behalve water voor flesjes dan)
pi_142500695
Ontaard was het Verboden Woord hier. ;) .
pi_142501786
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 00:43 schreef Chanty het volgende:
Een kraam is vaak geen lk, daar zit gewoon enorm verschil in.

Weet je zeker dat 'ie uitspuugt omdat er niks meer komt?
  zondag 20 juli 2014 @ 03:14:03 #268
52229 Chanty
pi_142503627
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 01:46 schreef Cwen het volgende:

[..]

Een kraam is vaak geen lk, daar zit gewoon enorm verschil in.

Weet je zeker dat 'ie uitspuugt omdat er niks meer komt?
Vrij zeker Ja want bv een uur later pakt hij gewoon weer. En hij deed dit ook toen ik nog 1 borst per keer gaf. Als ik dan toch de tweede aanbood hield hij m wel vast.
  zondag 20 juli 2014 @ 06:56:31 #269
73386 Fazz
onderweg
pi_142504855
Ik vind het maar lastig hoor met drinken en dit extreem hete weer. Het consultatie buro vertelde mij van de week ook dat water geven geen probleem zou zijn. We hebben het geprobeerd maar F vond het niets :{

Ik voed nog steeds op verzoek maar twijfel nu wel of hij genoeg binnen krijgt. Sinds gisteren rond 20:00 heeft hij geen plasluier meer gehad, moet ik me hier zorgen over maken? Hij is nu na 1 borst weer in slaap gevallen en niet meer wakker te krijgen...(gebeurt wel vaker na de nacht)
  zondag 20 juli 2014 @ 07:02:03 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142504871
Slaapt hij normaal ook wel eens zo lang Fazz? Die kleintjes geven het meestal wel goed aan hoor. Als hij dadelijk een volle plasluier heeft, zou ik me geen zorgen maken.
KuikenGuppy
  zondag 20 juli 2014 @ 07:16:06 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142504909
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:42 schreef Cwen het volgende:
We hebben een betegelde tuin. Ik heb het al eens geprobeerd, maar ze schaaft echt haar huid open :'(.
Goed moment om te leren lopen! ;)
wij legden allemaal oude Lakens en dekens op het terras gedeelte.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_142504931
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 00:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Zou ik ook gedaan hebben hoor :* Ik dacht ook oprecht dat water nooit kwaad kan mits je niet teveel geeft...
Weer wat geleerd,

Hoe doen jullie dat dan met fv?
GM er zijn meerdere opties. Je zou bijvoorbeeld de fles met wat extra water aan kunnen maken. Dus ipv 120/4 doe je dab 130/4 of 140/4. Ik merkte gisterochtend dat zowel S als T maar een heel magere plasluier hadden na de nacht. Die luier zit normaal altijd vol, dus dat was voor mij reden om aan te nemen dat ze niet voldoende vocht hadden binnengekregen. Ik heb daarom gisteren tussen de flessen door 2 keer een flesje met 150ml water gegeven en beide keren gingen die flesjes leeg. Nu slapen ze nog, maar als de luier vandaag weer niet vol genoeg is naar mijn zin dan krijgen ze vandaag weer extra water.
  zondag 20 juli 2014 @ 08:53:39 #273
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142505397
Hier ook bij hete dagen wat extra water in de fles, mja, 3 flessen per dag :). En daarnaast krijgt hij +- 200 ml water per dag.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:01:04 #274
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142505449
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:14 schreef Chanty het volgende:

[..]

Vrij zeker Ja want bv een uur later pakt hij gewoon weer. En hij deed dit ook toen ik nog 1 borst per keer gaf. Als ik dan toch de tweede aanbood hield hij m wel vast.
Dat hoeft helemaal niets te maken te hebben met niet genoeg hebben.
Dit doet mijn vette6 maanden baby ook. Die wil geen moeite doen voor het achtermelk. |

En toch is een slokje borst beter dan een slokje water als je borstvoeding geeft is het water geven echt niet nodig. Juist als je denkt dat er niet genoeg melk is dan moet je vaker aanleggen.
Zolang hij aan de borst zit maak je melk aan. het is echt vraag en aanbod en op dit soort dagen zorgt je lichaam er voor dat het echt genoeg is de borst.

Het probleem is juist dat heel vaak een kraam en het cb reacties geven die totaal niet passen bij borstvoeding. -O-
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:28:53 #275
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142505699
Wat stom joh!! Als ik mobiel kijk dan mis ik heel veel reacties, nu via PC is er veel meer gezegd :@
Sorry, mocht ik ongeïnteresseerd overkomen.

Rot is dat hè, als je tegenstrijdige informatie krijgt. Van wie moet je dan uitgaan.
pi_142505743
Maar laten we het alsjeblieft in perspectief blijven zien: het gaat om slokjes water, geen flessen accuzuur. :Y)
  zondag 20 juli 2014 @ 09:35:06 #277
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142505751
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:34 schreef Limone het volgende:
Maar laten we het alsjeblieft in perspectief blijven zien: het gaat om slokjes water, geen flessen accuzuur. :Y)
Mmm accuzuur :9!
pi_142505761
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Mmm accuzuur :9!
Pas na negen maanden, hoor! Zegt Kleintjes. o|O
  zondag 20 juli 2014 @ 09:36:52 #279
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142505764
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:36 schreef Limone het volgende:

[..]

Pas na negen maanden, hoor! Zegt Kleintjes. o|O
T. is al 9 maanden *O*
pi_142505774
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 06:56 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik vind het maar lastig hoor met drinken en dit extreem hete weer. Het consultatie buro vertelde mij van de week ook dat water geven geen probleem zou zijn. We hebben het geprobeerd maar F vond het niets :{

Ik voed nog steeds op verzoek maar twijfel nu wel of hij genoeg binnen krijgt. Sinds gisteren rond 20:00 heeft hij geen plasluier meer gehad, moet ik me hier zorgen over maken? Hij is nu na 1 borst weer in slaap gevallen en niet meer wakker te krijgen...(gebeurt wel vaker na de nacht)
Fazz, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Echt uitgaan van de borstvoeding, en vaker aanleggen als je twijfelt of hij genoeg binnen krijgt. I. heeft nu vanochtend wel al een keertje extra gedronken. Dus als je je echt zorgen maakt, leg hem gewoon aan.

Eerlijk gezegd zijn dit wel van die momenten waar je een beetje mee moet oppassen. Twee van mijn drie zussen zijn vroeg gestopt met borstvoeding omdat ze overtuigd waren dat hun baby niet genoeg kreeg. Omdat de baby 'onverzadigbaar' was (ik denk dan nu: regeldag? clustergedrag? reflux?), ontevreden leken aan de borst (wederom denk ik dan nu: verkeerde aanhaptechniek? of iets anders?). Maar weinig tot geen begeleiding en goede informatie en dus werden ze onzeker en gaven op. Dus: laat je niet gek maken en vraag advies aan een echte deskundige als je twijfelt.

Of in geval van Chanty: als L. ineens niet wil drinken aan de borst, kunnen daar allerlei redenen voor zijn. Hij kan last hebben van zijn reflux, er kan nog een boertje zitten die er niet uitkomt, misselijkheid, moe zijn. Hij kan het zelf nog niet zeggen, dus ga je het invullen. Maar denken dat het betekent dat jij dan geen melk hebt, is niet de meest voor de hand liggende conclusie. Wel eentje waardoor je kunt gaan twijfelen aan jezelf, en je productie. Doe dat aub niet.

Ik heb op regeldagen ook wel eens gedacht, als I. weer aan de borst lag, hoe kan dat nu? De melk is toch een keertje op? Maar op een gegeven moment voelde en merkte ik dat de melk weer begon te stromen en I. weer sneller ging drinken. Die borsten gaan gewoon hard aan het werk. En je baby regelt dat zelf.
pi_142505784
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:36 schreef GotC het volgende:

[..]

T. is al 9 maanden *O*
Bofferd! Ik heb de accuzuur maar op een hoger plankje gezet. Mijn boefje trekt het steeds uit mijn handen! :o
  zondag 20 juli 2014 @ 09:39:01 #282
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142505791
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:36 schreef GotC het volgende:

[..]

T. is al 9 maanden *O*
Dat heb ik de Senn al gegeven vanaf 4 maanden :'(
  zondag 20 juli 2014 @ 09:39:40 #283
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142505799
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:38 schreef Limone het volgende:

[..]

Bofferd! Ik heb de accuzuur maar op een hoger plankje gezet. Mijn boefje trekt het steeds uit mijn handen! :o
Ahh zuur trekt zuur aan he? Limoentjes looooove accuzuur :Y
pi_142505800
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:39 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Dat heb ik de Senn al gegeven vanaf 4 maanden :'(
Had het CB zeker gezegd? :(
  zondag 20 juli 2014 @ 09:39:45 #285
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142505801
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:38 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik ga straks zn eerste Baco voor hem maken O+
  zondag 20 juli 2014 @ 09:40:24 #286
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142505809
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:39 schreef Limone het volgende:

[..]

Had het CB zeker gezegd? :(
Ja, kon geen kwaad zeiden ze... Als ik het eerste maar zou mengen met ligakaakjes en sinaasappel
  zondag 20 juli 2014 @ 09:41:08 #287
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142505822
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:40 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ja, kon geen kwaad zeiden ze... Als ik het eerste maar zou mengen met ligakaakjes en sinaasappel
Wel met schil en al he? :9
pi_142505832
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:39 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik ga straks zn eerste Baco voor hem maken O+
Aaaw zijn eerste cola-tic! Wel een fotoserie op Facebook plaatsen, hoor! O+
  zondag 20 juli 2014 @ 09:42:21 #289
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142505836
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:41 schreef GotC het volgende:

[..]

Wel met schil en al he? :9
Tuurlijk! Zonder schil is voor watjes! :N
  zondag 20 juli 2014 @ 09:44:06 #290
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142505853
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:42 schreef Limone het volgende:

[..]

Aaaw zijn eerste cola-tic! Wel een fotoserie op Facebook plaatsen, hoor! O+
*proest*
  zondag 20 juli 2014 @ 09:44:24 #291
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142505855
_O-
pi_142505858
Allereerst een dikke +1 op Franny!

_O-
Over zuur gesproken: mijn kind eet citroenen! :o

Awwww Hilz O+
  zondag 20 juli 2014 @ 09:44:46 #293
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142505862
Wat is dat alweer lang geleden joh! :o
pi_142505873

quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:44 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

*proest*
[]
Ik mis nog een draadje kwijl en/of wat brokjes.. :Y)
pi_142505883
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:44 schreef Cwen het volgende:

_O-

Awwww Hilz O+
Zonder zuur bekkie? :o
pi_142506002
Comazuipen. :( .
  zondag 20 juli 2014 @ 09:56:50 #297
73386 Fazz
onderweg
pi_142506028
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 07:02 schreef Burdie het volgende:
Slaapt hij normaal ook wel eens zo lang Fazz? Die kleintjes geven het meestal wel goed aan hoor. Als hij dadelijk een volle plasluier heeft, zou ik me geen zorgen maken.
Ja, de nachten zijn meestal wel zo lang de afgelopen 1-2 weken. Net andere borst gegeven en zowaar een (mager) plasluiertje.

Maar wat je zegt, als hij dorst heeft zal hij dat wel aangeven. Hij is wel z'n vrolijke zelf O+

Oh en Nikki, nog een O+ voor je spartelende tweetal!
  zondag 20 juli 2014 @ 09:59:52 #298
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142506057
Oktober was dat... Zeker lang geleden :o Gisteren over een maand al 1
  zondag 20 juli 2014 @ 10:00:22 #299
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142506062
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:44 schreef Cwen het volgende:

_O-

Awwww Hilz O+
Citroenen??? Oh my.. Zonder vertrokken bekkie?
  zondag 20 juli 2014 @ 10:01:30 #300
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142506069
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:59 schreef Hilzillah het volgende:
Oktober was dat... Zeker lang geleden :o Gisteren over een maand al 1
:o 9 mnd geleden was die foto dus. De Senn O+
pi_142506130
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo