Ik twijfelde omdat de bus wegreed over een doorgetrokken streep. Vandaar.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Valt me wel vaak op dat heel weinig mensen dit lijken te weten.
Ja, een onderbroken streep naast de stoep zou ergens ook wel raar zijnquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik twijfelde omdat de bus wegreed over een doorgetrokken streep. Vandaar.
Dit inderdaad, volgende vraag is of je voetgangers altijd voorrang moet geven op een zebrapad...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:12 schreef HunterSThompson het volgende:
Dit hoor je gewoon te weten. Het is iedere keer weer verbazingwekkend wat voor zwakzinnigen ze op de weg laten.
het gebruik van het knipperlicht bij afslaan is ook bij velen niet bekendquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit inderdaad, volgende vraag is of je voetgangers altijd voorrang moet geven op een zebrapad...
Op een rotondequote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
het gebruik van het knipperlicht bij afslaan is ook bij velen niet bekend
Of knipperlicht voor linksaf op een rotonde en dan rechtdoor rijden. Vreselijk irritantquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
het gebruik van het knipperlicht bij afslaan is ook bij velen niet bekend
Je spreekt je eigen tegen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:34 schreef sijs het volgende:
binnen de bebouwde kom moet je de bus voorang verlenen bij het wegrijden van de halte wanneer hij richting aangeeft ( hij moet je er uiteraard wel gelegenheid voor geven dwz, knipper uitgooien en gaan, mag niet), buiten de bebouwde kom hoef je geen voorrang te verlenen
(nb) bij een bushalte mag je niet stoppen of parkeren (behalve voor het onmiddelijk laten in-of uitstappen van passagiers,) vandaar de doorgetrokken streep
Ja ok, zover was ik ook welquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:56 schreef MaximumRush het volgende:
Een bus heeft overigens alleen voorrang wanneer hij wegrijdt bij een halte binnen de bebouwde kom. Dat je niet dadelijk voor iedere bus gaat stoppen omdat je denkt dat hij altijd binnen de bebouwde kom voorrang heeft.
lees; (behalve voor het onmiddelijk laten in-of uitstappen van passagiers,)quote:
Dat heb ik gezien en gelezen. Toch staat het er niet goedquote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:17 schreef sijs het volgende:
[..]
lees; (behalve voor het onmiddelijk laten in-of uitstappen van passagiers,)
in ieder ander geval mag je niet van de bushalte gebruikmaken (= de doorgetrokken streep overschrijden)
Er zijn vast uitzonderingenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:17 schreef sijs het volgende:
[..]
lees; (behalve voor het onmiddelijk laten in-of uitstappen van passagiers,)
in ieder ander geval mag je niet van de bushalte gebruikmaken (= de doorgetrokken streep overschrijden)
zo staat het in de wvwquote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:24 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat heb ik gezien en gelezen. Toch staat het er niet goed![]()
Voorrang moet je wel nemen natuurlijk... je moet niet gaan wachten tot je het krijgtquote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:15 schreef Pandaplint het volgende:
Buschauffeurs die zonder te kijken hun richtingaanwijzer aan gooien en direct de weg op sturen
Niet als ik al naast de bus rijd...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:18 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Voorrang moet je wel nemen natuurlijk... je moet niet gaan wachten tot je het krijgt
Stuur jij maar eens met 18 meter lengte door een druk centrum...
En dan ook nog even op tijd aankomen....
Ik wandel ook rustig over een zebra.. als lui dat niet in de gaten hebben en met gierende banden moeten stoppen is dat niet mijn probleem.. je hebt maar uit te kijken in het verkeer...
Dan heb je zn knipperlicht gemist... een bus rijd niet weg voor ie zn knipperlicht aan heeft..quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:19 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Niet als ik al naast de bus rijd...
....quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:20 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan heb je zn knipperlicht gemist... een bus rijd niet weg voor ie zn knipperlicht aan heeft..
Je kan ook verwachten dat hij wegrijd als ie lang de kant staat... dus houd je rekening met dat hij weg kan rijden... (net als bij een weg van rechts.. daar let je ook even op)quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:21 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
....![]()
Sommige chauffeurs rammen hun knipperlicht aan tegelijkertijd met hun stuurbeweging. En kijken dan pas.
Onzin.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je kan ook verwachten dat hij wegrijd als ie lang de kant staat... dus houd je rekening met dat hij weg kan rijden... (net als bij een weg van rechts.. daar let je ook even op)
Als je aan komt rijden kun je van te voren al zien dat de deuren dichtgaan... dan weet je wat er gebeuren gaat...
Als je naast de bus rijd en hij rijd weg, dan heb je meer dan genoeg tijd... heb je dat niet dan heb je een knipperlicht gemist.. voor die bus in beweging komt ben je er normaal al lang voorbij...
Neequote:
Er zijn helaas teveel chauffeurs die zo rijden. Het zou moeten zijn: knipper uit, kijken of je ruimte heb en dan pas gas geven. Helaas gaat het meestal van: gas geven, knipper aan en dan eens kijken of er wat rijdt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:34 schreef sijs het volgende:
( hij moet je er uiteraard wel gelegenheid voor geven dwz, knipper uitgooien en gaan, mag niet)
Jij snapt duidelijk de voorrangsregels niet: Voorrang moet je krijgen, je mag het niet nemen. Oftewel, jij moet een bus de gelegenheid geven in te voegen, hij mag dit niet afdwingen. Oftewel, buschauffeur moet zijn knipper aanzetten en dan in zijn spiegel gaan kijken of er ruimte komt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je kan ook verwachten dat hij wegrijd als ie lang de kant staat... dus houd je rekening met dat hij weg kan rijden... (net als bij een weg van rechts.. daar let je ook even op)
Als je aan komt rijden kun je van te voren al zien dat de deuren dichtgaan... dan weet je wat er gebeuren gaat...
Als je naast de bus rijd en hij rijd weg, dan heb je meer dan genoeg tijd... heb je dat niet dan heb je een knipperlicht gemist.. voor die bus in beweging komt ben je er normaal al lang voorbij...
Je bent volgens mij verplicht voorrang te nemen als je dat hebt..quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk de voorrangsregels niet: Voorrang moet je krijgen, je mag het niet nemen. Oftewel, jij moet een bus de gelegenheid geven in te voegen, hij mag dit niet afdwingen. Oftewel, buschauffeur moet zijn knipper aanzetten en dan in zijn spiegel gaan kijken of er ruimte komt.
Je bent verplicht voorrang te geven wanneer je niet de voorrang hebt. Voorrang nemen mag je nooit. Overigens, mocht het je ooit overkomen, schadeformulier direct laten ondertekenen. Anders komt Connexxion, RET, HTM, QBuzz, Arriva e.d. met allerlei vage getuigen die hebben gezien dat én de richtingaanwijzer al aan stond voordat jij langs de bus kwam én de bus al in beweging was én de ruimte naast de bus vrij was (en dat alles op hetzelfde moment).quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je bent volgens mij verplicht voorrang te nemen als je dat hebt..
(om twijfelsituaties tegen te gaan)
De keer dat de Gado (toen nog) een gelede bus langs onze auto trok, was er geen enkel probleem... qua vergoedingquote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je bent verplicht voorrang te geven wanneer je niet de voorrang hebt. Voorrang nemen mag je nooit. Overigens, mocht het je ooit overkomen, schadeformulier direct laten ondertekenen. Anders komt Connexxion, RET, HTM, QBuzz, Arriva e.d. met allerlei vage getuigen die hebben gezien dat én de richtingaanwijzer al aan stond voordat jij langs de bus kwam én de bus al in beweging was én de ruimte naast de bus vrij was (en dat alles op hetzelfde moment).
Ik ken de verhalen van wegrijden bij een halte en hem gewoon op een daar rijdende auto zetten inmiddels van meerdere kanten. Is meermaals zo uitgepakt, chauffeur geen tijd om te tekenen, dus later, opeens allerlei getuigen, etc.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De keer dat de Gado (toen nog) een gelede bus langs onze auto trok, was er geen enkel probleem... qua vergoeding
Die muts presteerde het om de stukken gele bus, tussen de velg en band van de auto achter te laten... en de auto leek meer op een motorfiets toen we terugkwamen lopen...
(hij stond geparkeerd)
Wel handig om zo'n herkenbare kleur te hebben.. ze was doodleuk verder gereden omdat ze er niets van had gemerkt...
Oke.. wij hadden toen geen enkel probleem.. en dat was ook achteraf..quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ken de verhalen van wegrijden bij een halte en hem gewoon op een daar rijdende auto zetten inmiddels van meerdere kanten. Is meermaals zo uitgepakt, chauffeur geen tijd om te tekenen, dus later, opeens allerlei getuigen, etc.
Jullie hadden parkeerschade, de situatie die ik bedoel is dus een buschauffeur die eerst instuurt en gas geeft en dan pas knipper aan geeft (of dit gelijktijdig doet).quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oke.. wij hadden toen geen enkel probleem.. en dat was ook achteraf..
Alleen stonden we bij een bocht, waar zij even te ruim in reed... niet bij een halte oid
Maar als ik er bij ben.. word er door niemand doorgereden
Je bent verplicht om voorrang te nemen wanneer je het krijgt. Doordrukken is fout.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je bent volgens mij verplicht voorrang te nemen als je dat hebt..
(om twijfelsituaties en dus verkeershinder tegen te gaan )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |