Nee, dat was gewoon een update om qawmi aalam op de hoogte te houden.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij mist de essentie van het vasten he.
Hetzelde als jij gekke Turkquote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, dat was gewoon een update om qawmi aalam op de hoogte te houden.
Wat zeg jij gekke verkaasde?
Hoezo geldt het niet meer.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:46 schreef darkmond het volgende:
Die nutteloze stress voordat iedereen op vakantie gaatzo nutteloos, kan er echt niet tegen. Nou effies doorslapen tot 12 uur, daarna douchen en richting Schiphol. Latuz
![]()
Ben nu nog vasten. Maar zo dadelijk geldt 't niet meer en moet ik die weer gaan inhalen terwijl ik daar ben. Nuja...trusts
Wat een onzin dit. Je reist met het vliegtuig?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:51 schreef darkmond het volgende:
[..]
Vasten is niet meer geldig als je reist. Behalve als je bv chauffeur bent of zo.
waarom vast je nu dan??quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:46 schreef darkmond het volgende:
Die nutteloze stress voordat iedereen op vakantie gaatzo nutteloos, kan er echt niet tegen. Nou effies doorslapen tot 12 uur, daarna douchen en richting Schiphol. Latuz
![]()
Ben nu nog vasten. Maar zo dadelijk geldt 't niet meer en moet ik die weer gaan inhalen terwijl ik daar ben. Nuja...trusts
Het gaat dan ook niet om de vermoeidheid die vroeger bv was. Maar om simpelweg het luisteren naar God, al is de reis niet vermoeiend of wat dan ook.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat een onzin dit. Je reist met het vliegtuig?
Je begint gewoon je dag net als elke dag: je weet dat je wilt vasten en onthoudt je van het eten etc. Sowieso, stel je voor er gebeurd wat dan ook en de reis gaat niet door? Dan kan ik mijn vasten gewoon houden als een normale dag.quote:
Ik hooe dit voor t eerstquote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:59 schreef darkmond het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om de vermoeidheid die vroeger bv was. Maar om simpelweg het luisteren naar God, al is de reis niet vermoeiend of wat dan ook.
Qur'an al-baqara 185:
“…maar wie ziek is of op reis, dan is er een aantal andere dagen (om de vasten in te halen)…”
Veel denken dat je gewoon zelf mag kiezen tussen vasten of niet op reis... En dat je gewoon kunt vasten als je niet vermoeid ben of zo. Is niet imho. Bij mij geldt doe regel niet, en bij de sjiieten die ik ken, en de gestudeerde moslims ook niet.
Als je na middaggebed? vertrekt en je komt aan op je vakantiebestemming waar je minimaal 10? dagen verblijft hoef je je vasten njet te verbreken. Ga je tijdens je vakantie niet op één plek verblijven maar doorreizen, mag je het vasten op een ander moment inhalen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:51 schreef darkmond het volgende:
[..]
Vasten is niet meer geldig als je reist. Behalve als je bv chauffeur bent of zo.
Je hoofd tutjequote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
ik loop er nooit schaars gekleed bij![]()
We gaan dit weekend.
oh ja ga gewoon zo'n shawl om mn hoofd slaan, en helft van mn haren showen, is hip daar schijntquote:
Ik denk dat t bij Turken wat vrijer is/was.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:04 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Nee nooit. Tot mn 12e gezwommen, in een badpak![]()
Ja kan best. Weet inmiddels niet beter, voel me niet eens prettig bij het idee alleen alquote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik denk dat t bij Turken wat vrijer is/was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |