Ooh hell! Ik herken t idd wel, en gewoon niet voldoende kunnen verdoven... Ontzet kaakgewricht aan overgehouden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:12 schreef xApple het volgende:
Nu alles lees valt dit misschien mee maar voor mij was het een HEL.
Mijn verstandskiezen laten trekken vond ik echt vreselijk, ze lagen allemaal
horizontaal en moesten er in delen uitgezaagd/gebroken/getrokken/gesneden
worden. Het zweet van de kaakchirurg viel letterlijk op mijn operatieschort (zo'n
eng blauw velletje waar net je gezicht doorheen kan) doordat hij zo hard moet trekken
en scheuren. Knie op mijn stoel en kraaaken dat het deed. Uiteindelijk 2 eruit.
Ik was helemaal van de wereld en moest een halfuur in de uitrust kamer blijven.
Nee het was een hel. En de 2 dagen daarna zo mogelijk nog meer. De gaten bleven
open gaan en al het eten wat ik naar binnen kreeg was gemengd met bloed.
Het allerergste was misschien nog wel dat ik een maand later terug moest voor
de andere 2.. En die waren ongeveer even dramatisch.
Moet je er wel de kans voor hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:10 schreef Fanest het volgende:
Holy Shit als ik dit zo allemaal lees heb ik niets meegemaakt qua pijn haha. Ik snap ook al de "zonder verdoving" dokters of tandarts comments niet, je vraagt toch zelf wel om verdoving?
Als ik al die berichten hier lees, krijg ik een beetje het idee dat er een grote hoeveelheid pruts doktoren zijn..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet je er wel de kans voor hebben.Toen men bij mijn gecompliceerde enkelbreuk foto's wilde maken werd het geheel opgehouden door de arts van de eerste hulp met het woord "Moment"...en toen rukte hij in twee keer mijn scheefstaande voet recht....volgens mij konden ze me ook horen op de bovenste verdieping van het ziekenhuis.
Waren ze even vergeten dat ik alleen twee paracemolletjes op had.
Stop met voetballen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:19 schreef anoniempjeanoniempje het volgende:
1: enkelbanden afscheuren tijdens een sliding bij het voetbal, en dat de arts op de eerste hulp even vrolijk aan je voet gaat lopen trekken, die heb ik toen uit paniek en pijn reactie met een vuist vol in zijn gezicht geslagen(half jaar amper kunnen lopen "op de puntjes van je tenen) en jaar lang revalideren)
2: gigantische zweepslag in de kuit (ook tijdens het voetballen), 4 weken als een debiel rond gelopen en nu na een jaar eindelijk zo goed als vanaf, tig keer met naalden laten behandelen waarbij de kuitspier in zijn geheel samentrekt tot een kleine spons (net of er een ballon leeg liep) en daarna weer los laat. gigantische pijnen
3: acute oorontsteking (janken als een klein kind)
4: met je bloten voet op een omhoog staande spijker stappen die ram door je voet heen gaat.. zelden zoveel bloed gezien
enkelband was 15 jaar terug.quote:
Ik doe met je mee. En dan was mijn 1e bevalling echt niet grappig (totaalruptuur voor de Googlelaars).quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:22 schreef appelsap het volgende:
Galsteenaanvallen staan met stip op 1. Jankend, kruipend en gillend over de vloer ging ik. Een bevalling was er niks bij.![]()
Wel eens honing op de wond geprobeerd? Schijnt goed te werken tegen doorzeurende wonden. Google maar eens.quote:Mijn ergste pijn duurt al 2.5 jaar lang elke dag voort. Een operatiewond die niet geneest doordat ze 't verkloot hebben, en maar blijven verkloten. Second opinion dit, second opinion dat, de pijn is ondraaglijk bij vlagen.
Ook nog eens niet tegen pijnstillers kunnen helpt ook niet mee.
Honing, suiker, vijfhonderdmiljard soorten gaas, meerdere operaties, proefkonijn zo, ik heb al zo veel geprobeerd helaasquote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:57 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Wel eens honing op de wond geprobeerd? Schijnt goed te werken tegen doorzeurende wonden. Google maar eens.
Ik vond het 'voordeel' van de pijn tijdens de bevalling, dat de pijn weer weg ebde.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:59 schreef Shockwave12 het volgende:
Een vraag voor de moeders trouwens: het valt me op dat er niet heel vaak 'de geboorte' genoemd wordt. Ik vroeg me af hoe jullie dat uberhaupt ervaren: Het is namelijk niet de pijn van dat je ernstig ziek bent, of dat er iets zit te rotten/ontsteken. Nee, het is juist de pijn van nieuw leven dat er aan komt. Geeft dat ergens een psychologisch voordeel om de pijn aan te kunnen of zelfs als minder erg te ervaren?
Ik noemde de bevallingquote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:59 schreef Shockwave12 het volgende:
Een vraag voor de moeders trouwens: het valt me op dat er niet heel vaak 'de geboorte' genoemd wordt. Ik vroeg me af hoe jullie dat uberhaupt ervaren: Het is namelijk niet de pijn van dat je ernstig ziek bent, of dat er iets zit te rotten/ontsteken. Nee, het is juist de pijn van nieuw leven dat er aan komt. Geeft dat ergens een psychologisch voordeel om de pijn aan te kunnen of zelfs als minder erg te ervaren?
Eelt op je eikelquote:Op maandag 28 juli 2014 22:20 schreef ejfaar het volgende:
Toen mijn broer mijn armen er af zaagde.
Gelukkig heb ik een groot derde been zodat ik nog kan typen
Dat is soms erger dan welke fysieke pijn dan ook.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:20 schreef Gregor1994 het volgende:
Nooit echt gehad of zo, mentale pijn tig keer echter..
Echt niet!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:58 schreef Poesopstokje het volgende:
Vrouwen vergeten de pijn van de bevalling zodra ze hun kind op de borst hebben.
Moederinstinct en zulks.
Als ze dat niet zouden vergeten dat was de aarde nu onderbevolkt
Ja dat snap ik ook niet. Dat pijnstilling hier in NL als iets voor de zwakkere vrouw wordt gezien. Het ideale plaatje is zonder pijnstilling thuis bevallen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:29 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Echt niet!
En dat je weet dat t in andere landen min of meer pijnloos kan, maar dat ze in dit middeleeuwse kloteland vrouwen laten creperen.
Ik hou het er bij één.
Het kind?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:32 schreef Poesopstokje het volgende:
Maar de pijn was ik gelijk vergeten hoor. De ellende wat er na komt, tja..
Dat ook, klere ding wat het is. Lang leve Jeugdzorgquote:
Was ook maar een grapje natuurlijkquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:34 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat ook, klere ding wat het is. Lang leve Jeugdzorg
Nee, de blaascatheter, het uitscheuren, de hechtingen, de aambeien, de skintags.
Ja, dat eerste jaar. Een lijf wat 'uitgewoond' is, een baby die om de drie uur eten wil (24/7), constant zorgen of je het wel goed doet, amper nachtrust, rare kwalen omdat je eigen immuumsysteem overhoop ligt en die van je baby nog niet volledig is. Kinderen zijn leuk johquote:
Duhquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:35 schreef Messina het volgende:
[..]
Was ook maar een grapje natuurlijk![]()
Ah, ja, dat klinkt niet lekker. Ik liep en sprong alweer 2 uur na de bevalling
Toch, doe mij maar tien bevallingen i.p.v. een gebroken staartbeen.
Dat catheter vond ik meevallen. Maar toen had ik al n ruggenprik, dat scheelt wellicht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:34 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat ook, klere ding wat het is. Lang leve Jeugdzorg
Nee, de blaascatheter, het uitscheuren, de hechtingen, de aambeien, de skintags.
Ik had alleen een pompjequote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:37 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat catheter vond ik meevallen. Maar toen had ik al n ruggenprik, dat scheelt wellicht.
Ik kan het me allemaal niet meer zo goed herinneren, die eerste periode erna. Die van mij is 15 en mijn grootste (dagelijkse) zorg is dat ik 's nachts de WiFi niet moet vergeten uit te zetten omdat 'ie anders de halve nacht op TeamSpeak zitquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:36 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, dat eerste jaar. Een lijf wat 'uitgewoond' is, een baby die om de drie uur eten wil (24/7), constant zorgen of je het wel goed doet, amper nachtrust, rare kwalen omdat je eigen immuumsysteem overhoop ligt en die van je baby nog niet volledig is. Kinderen zijn leuk joh
Nou, dat moedergevoel kickte hier echt niet direct in, mag je weten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:36 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Duh![]()
Nee hoor, bij mij gaat dat cliché wel op. Zodra het kind op je borst ligt -> weg pijn, alles vergeten.
Bij mij moest de ruggenprik-pomp uit bij volledige ontsluiting.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:39 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik had alleen een pompjeToen ik gilde om een ruggenprik bleek ik al 10cm te hebben. En toen moest het allemaal zonder
![]()
De bevalling doe ik 10x achterelkaar hoor! (10.00 ingeleid met 3cm ontsluiting, 16.30 bevallen). Maar de zware zwangerschap nooit weer. Ook erg pijnlijk, hier ook al genoemd. Hevige bekkeninstabiliteit, chronisch maagzuur, 3 weken voorweeën.
Oh dat is ook pijnlijkquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik kan het me allemaal niet meer zo goed herinneren, die eerste periode erna. Die van mij is 15 en mijn grootste (dagelijkse) zorg is dat ik 's nachts de WiFi niet moet vergeten uit te zetten omdat 'ie anders de halve nacht op TeamSpeak zit
[..]
Nou, dat moedergevoel kickte hier echt niet direct in, mag je weten.
Dus dan ga je van vrijwel pijnloos in 1x BOEM baby?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij mij moest de ruggenprik-pomp uit bij volledige ontsluiting.
In de medische literatuur staat overal dat dat zinloos is (in de toenmalige standaarden ook, trouwens), maar dat f*cking streekziekenhuis gebruikte de standaarden van 15 jaar ervoor ofzo. *stoom uit oren*
Dan ga je van 'ik voel niks' (=te ver verdoofd) naar 'ik voel nu mijn hele geboortekanaal openscheuren'. Het hechten heeft effies geduurd, zeg maar.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:43 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh dat is ook pijnlijk
[..]
Dus dan ga je van vrijwel pijnloos in 1x BOEM baby?
Bij de bevalling van mijn vrouw vroeg de arts of ik ook even van die kant wilde kijken..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dan ga je van 'ik voel niks' (=te ver verdoofd) naar 'ik voel nu mijn hele geboortekanaal openscheuren'. Het hechten heeft effies geduurd, zeg maar.
Godverdomme heyquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dan ga je van 'ik voel niks' (=te ver verdoofd) naar 'ik voel nu mijn hele geboortekanaal openscheuren'. Het hechten heeft effies geduurd, zeg maar.
Hij kon de wereld niet aanzien?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Godverdomme hey![]()
Ik heb het netjes gehouden, alleen mijn zoon vond het nodig om zijn handen voor z'n ogen te doen toen hij ter wereld verscheen. Hendig kind.5 hechtingen. Dat wordt geen nieuwe fiets voor z'n 5e verjaardag.
Een vriend van mij dacht lollig te zijn en zei: "Doe gelijk maar een steekje extra hoor", toen z'n vriendin net bevallen was en hechtingen moest.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:46 schreef ActualFantasy het volgende:
[..]
Bij de bevalling van mijn vrouw vroeg de arts of ik ook even van die kant wilde kijken..
Ik heb vriendelijk bedankt.....
Echt ALLE vaders zeggen dat ze dat gezegd hebben. In de praktijk hielden ze natuurlijk hun mond dicht en keken ze angstig om zich heen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Een vriend van mij dacht lollig te zijn en zei: "Doe gelijk maar een steekje extra hoor", toen z'n vriendin net bevallen was en hechtingen moest.
Moeder bevestigde.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:00 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Echt ALLE vaders zeggen dat ze dat gezegd hebben. In de praktijk hielden ze natuurlijk hun mond dicht en keken ze angstig om zich heen.
Jij wou pijn? Dan krijg je PIJN!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:07 schreef ChefvanOekels het volgende:
Ga anders naar het ouders topic, niet iedereen zit op baby-verhalen te wachten.
Manmanman
Geestelijke pijn is ook pijn, toch?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:07 schreef ChefvanOekels het volgende:
Ga anders naar het ouders topic, niet iedereen zit op baby-verhalen te wachten.
Manmanman
Ik had een longontsteking toen ik 19 was, die heeft op mij ook behoorlijke indruk gemaakt hoorquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:30 schreef Buurpoes het volgende:
Die longontsteking op mijn vijfde heeft hier trouwens ook indruk gemaakt qua pijn. Maar dan kan ook omdat ik vijf was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |