abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 14 juli 2014 @ 01:56:36 #1
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_142271350
Etappe 10: Mulhouse - La Planche des Belles Filles, 161 km

Ik zal nog eens een keer zeggen dat het een leuke Tour is. Krijg je meteen de saaiste etappe van allemaal. Wel een mooie winnaar, maar dat is alles ook meteen mee gezegd. Snel vergeten en door naar de volgende etappe, die hopelijk wat meer spektakel op zal leveren.

De eerste echte bergrit van de Tour. We hebben al wat bergjes gehad, maar dit is voor het eerst het echte werk. De favorieten hebben we al een beetje gezien, maar tijdens deze etappe gaat er voor het eerst echt veel duidelijk worden. Zeven beklimmingen, waaronder vier van de eerste categorie. Alles is aanwezig voor een goede strijd tussen de favorieten. Of dat ook echt gaat gebeuren weet je natuurlijk nooit, maar het is wel goed mogelijk.

In de omgeving van Mulhouse is het behoorlijk vlak, dus voor we aan de eerste klim van de dag beginnen moeten er eerst nog een aantal vlakke kilometers overbrugd worden. Na 20 kilometer rijden we het dorpje Soultzmatt binnen, waar de voet van de eerste klim is. Col du Firstplan. Een klim die al vaker is voorgekomen in de Tour, voor het laatst in 2009. Een relatief makkelijke klim, meer dan 8 kilometer aan 5,4% gemiddeld. Een goede opwarmer.

Er wordt afgedaald, helemaal naar beneden. Bij de rivier La Fecht, die we gisteren ook al passeerden. Al vrij vroeg in de etappe krijgen we de tussensprint, in het dorpje Mühlele. Na 40 kilometer, om precies te zijn. We kunnen dus verwachten dat een Sagan in de aanval gaat, zoals Hushovd dat in zijn goede tijd deed. Een paar kilometer later passeren we het pittoreske dorpje Munster.

We beginnen dan ook aan de tweede klim van de dag. Le Petit Ballon. Petit, want al snel een meter of 200 minder hoog dan de Grand Ballon, maar zeker geen makkelijke klim. 9,3 kilometer en 8,1% gemiddeld. Een regelmatige klim. Alleen de laatste kilometer is wat makkelijker, verder zijn de percentages heel stabiel tussen de 7 en 8%. Een lastige klim, maar dat is ook logisch, want het is er een van de eerste categorie. Mooie uitzichten hier, als het een beetje goed weer is.

Boven op de kleine Ballon zijn er 55 kilometer afgelegd. Er volgt nu een hele korte afdaling. Zonder ergens beneden te komen beginnen we meteen aan de volgende beklimming van de eerste categorie. Col du Platzerwasel. Zeven kilometer aan 8% gemiddeld. Toch niet echt vergelijkbaar met de Petit Ballon, want deze klim is veel onregelmatiger. Er is zelfs een kilometer aan 10,7%. Daarna nog een kilometer aan 9%, maar ook een aantal makkelijkere kilometers. Of nouja, wat je makkelijk noemt. Nog steeds 6%. De laatste kilometer is voor de gezelligheid nog even 10%. In een kort tijdsbestek dus twee hele pittige klimmen achter elkaar.

Nu krijgen we alleen wel een redelijk vervelend tussenstuk in de etappe. Het duurt wel weer een tijdje voor er weer een echte uitdaging komt. Als er ergens al gaten vallen, zal alles nu wel weer redelijk snel bij elkaar komen. Na de top van de Platzerwasel is er eerst nog een plateau, daarna begint de afdaling pas. De afdaling is een lange, bijna 20 kilometer. Na 95 kilometer komen de renners aan in het dorpje Kruth, waar de volgende klim begint. De Col d'Oderen. Een beklimming van bijna zeven kilometer, aan 6% gemiddeld. Een klim met één zware kilometer aan 8%, de rest van de klim is aanzienlijk makkelijker, met zelfs kilometers die de vijf procent nog niet halen. Geen hele zware uitdaging, zeker niet na de vorige twee.

Twintig kilometer na de top van de Col d'Oderen bereiken we alweer de volgende top. Dit is de makkelijkste van de dag, de Col des Croix. Eentje van de derde categorie, drie kilometer aan 6% gemiddeld. Hoewel dat volgens de site van de Tour zelf is. Andere profielen tonen aan dat je eerder aan 5,5% gemiddeld moet denken. Niet dat het allemaal veel uitmaakt, hier gaat weinig gebeuren. Het is wachten op de laatste twee beklimmingen van de dag.

Nu kan de finale dan echt gaan beginnen, na meer dan 130 kilometer koers. Volgens de Tour is de volgende klim 3,5 kilometer, maar in werkelijkheid is deze klim veel langer. De klim heeft 3,5 hele lastige kilometers, maar daarvoor en daarna zijn er nog enkele kilometers te vinden waar het flink omhoog loopt. Een beetje misleidend is het volgende profiel dus wel.

De Col de Chevrères, in totaal bijna 9 kilometer lang. 5,8% gemiddeld, maar voor de Tour telt alleen het middenstuk van 3,5 kilometer. Dit is wel een verschrikkelijk tussenstuk. Een kilometer aan zeven procent, daarna een aan tien en vervolgens de zwaarste, aan bijna vijftien procent, met zelfs een stukje van achttien procent. Dat is behoorlijk zwaar en een goede mogelijkheid om vast aan de finale te beginnen. Natuurlijk, we kennen de huidige generatie wielrenners, ze zullen wel wachten tot de laatste beklimming, maar dit is een uitstekende mogelijkheid om al eens flink aan de boom te schudden.

Dan is het tijd voor de laatste beklimming van de dag. Nog even afdalen naar Plancher-les-Mines, om daarna aan de slotklim te beginnen. Een klim die voor de tweede keer in de Tour zal voorkomen. De eerste keer was in 2012. Toen won d'n Alien, Chris Froome. Toentertijd was hij nog het knechtje van Wiggins, maar de laatste steile meters lieten enige ploegentactiek niet toe, dat was ieder voor zich. Froome kon zich niet inhouden en viel aan. Hij maakte het af en won zo zijn eerste rit in de Tour.

La Planche des Belles Filles heeft natuurlijk een mooi verhaal. Een legende zelfs. Tijdens de Dertigjarige Oorlog zouden Zweedse huurlingen dit gebied hebben geterroriseerd. Meisjes, die niet misbruikt wilden worden door deze wrede barbaren, vluchtten naar deze berg. Ze gingen nog liever dood dan dat ze misbruikt zouden worden. Daarom sprongen ze van het plateau naar beneden, hun dood tegemoet. Vaak kwamen ze dan in het ondergeleden meer terecht, dat de naam Étang des Belles Filles (vijver van de mooie meisjes) draagt. Of het klopt of niet, in ieder geval een bijzonder verhaal. Er is ook een beeld op de top, dat dit hele verhaal moet uitbeelden.

De klim zelf mag je ook redelijk bijzonder noemen. Frankrijk staat toch niet echt bekend om de verschrikkelijk steile beklimmingen. Dit is wel een klim die je gerust steil mag noemen. 5,9 kilometer, 8,5% gemiddeld. Heel veel stukken boven de 10%, maar het venijn zit hem vooral in de staart. Het laatste stuk is aan 20%. Waarschijnlijk een van de steilste stukjes weg in Frankrijk. Kan voor spektakel zorgen, maar het kan er ook voor zorgen dat iederen liever wacht tot dat laatste stukje.

Deze Tour is er iedere dag wel kans op regen. Nu ook weer, hoewel het een relatief kleine kans is. Heel warm zal het wederom niet worden, 20 graden. Als ik naar de voorspelling voor de komende week kijk lijkt het er wel op dat het na de rustdag wat beter gaat worden, maar niets is zo veranderlijk als het weer.

Twee dagen achter elkaar heeft een vroege vluchter het gered, dan weet je het wel. Dit wordt een strijd tussen de favorieten. Het is alleen nog afwachten wat voor een strijd het zal worden. Gaat iemand iets proberen op Chevrères, of wachten we weer met z'n allen gezellig af tot de laatste klim? Het is de dag voor de rustdag, dus inhouden heeft geen zin. Ik hoop dat de renners er vroeg aan gaan beginnen. Met dit parcours is weinig mis, denk ik. Nu is het aan de renners.
1. Contador. Bertje gaat hier wel winnen, denk ik. Alleen de manier waarop is een vraagteken. Hij staat redelijk ver achter Nibali en kan dus eigenlijk geen mogelijkheid onbenut laten om Lo Squalo het vuur aan de schenen te leggen. Het kan zomaar zijn dat Bertje er redelijk vroeg aan gaat beginnen, wat ik toe zou juichen. Doet hij dat niet wint hij waarschijnlijk nog steeds, alleen dan met wat minder voorsprong.
2. Nibali. Of hij het drie weken vol gaat houden weet ik niet, maar voorlopig is Nibali in ieder geval in hele goede doen. Hij zal niet snel lossen. Uiteindelijk lijkt het me wel dat Contador de betere van de twee is. Zou ook moeten, als je naar dit seizoen kijkt.
3. Porte. Lollerporte. Wel prima bij dat Sky, als er een wegvalt staat de volgende gelijk op. Mooi man.
4. Valverde. Dit is wel wat voor Alejandro. Leek niet helemaal in goede doen, een paar dagen geleden, maar de nieuwe tactiek van Movistar is om rustig aan een ronde te beginnen, om vooral in de derde week te pieken. Zal nu ook wel weer het geval zijn, dus morgen nog geen heldendaden van Piti. Een beetje de rest proberen te volgen en de schade beperkt proberen te houden.
5. Pinot. Was goed in Gérardmer. Toch redelijk onverwacht, want hij heeft tot nu toe een best wel slecht seizoen achter de rug. Het lijkt er in ieder geval op dat hij weer durft te dalen. Klimmen kon hij altijd al. Goede kandidaat voor een top 5.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 14 juli 2014 @ 02:06:38 #2
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_142271508
Pino _O_
pi_142273456
Mooie OP weer.

Zal net meeste van de etappe wel moeten missen helaas ;(.
  maandag 14 juli 2014 @ 09:26:06 #4
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_142274000
Verwacht ook nog wel een aanval van Riblon vandaag.
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
  maandag 14 juli 2014 @ 09:28:26 #5
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142274028
Jelle Vanendert won daar toch 3-jaar terug?

Hoop op Geel voor Frankrijk,verdienen ze wel!
pi_142274107
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:28 schreef meneerfiets het volgende:
Jelle Vanendert won daar toch 3-jaar terug?

Hoop op Geel voor Frankrijk,verdienen ze wel!
Hier zijn ze slechts één keer eerder aangekomen en dat was in 2012 toen Froome won. Vanendert won in 2011 op Plateau de Beille (?).
pi_142274166
Ik zet in op Voeckler vandaag, want Franse feestdag.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 14 juli 2014 @ 09:42:44 #8
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_142274183
Titi heeft gisteren al iets van kruit verschoten. Hooguit een beetje aanvallen en lekker in beeld rijden, wat gekke bekken trekken en druk doen.
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 14 juli 2014 @ 09:46:42 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_142274217
Benieuwd of er nog een Fransman rare dingen gaat doen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 14 juli 2014 @ 09:47:06 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_142274222
Tja, aanvaller of man van het klassement. Ik denk dat Gallopin er alles aan wilt doen om met de gele trui de rustdag in te gaan, dus aanvallers zullen weinig ruimte krijgen. Klassementsman voor de winst denk ik
pi_142274280
Vanaf 12.55 op de NOS, Sporza pas rond 13.30.
sig verwijderd door FA
pi_142274423
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:50 schreef Ambrosius het volgende:
Mooi :)
  maandag 14 juli 2014 @ 09:59:07 #13
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_142274424
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:47 schreef Blik het volgende:
Tja, aanvaller of man van het klassement. Ik denk dat Gallopin er alles aan wilt doen om met de gele trui de rustdag in te gaan, dus aanvallers zullen weinig ruimte krijgen. Klassementsman voor de winst denk ik
Vraag me af of Lotto daar de ploeg voor heeft. Kan me niet voorstellen dat ze VDB2 op kop laten rijden.
pi_142274534
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:47 schreef Blik het volgende:
Kom op hee, dit is toch te zwaar voor Gallopin?
  maandag 14 juli 2014 @ 10:06:49 #15
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142274555
]
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:50 schreef Ambrosius het volgende:
NOS :'). Dan nog liever Belgen..
pi_142274561
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:06 schreef meneerfiets het volgende:

[..]

[..]

NOS :'). Dan nog liever Belgen..
Hater :{w
  maandag 14 juli 2014 @ 10:07:46 #17
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142274572
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:07 schreef Roceco het volgende:

[..]

Hater :{w
Ik haat niet, ik erger me enkel aan de inleving van de NOS
pi_142274583
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:05 schreef Roceco het volgende:

[..]

Kom op hee, dit is toch te zwaar voor Gallopin?
Om te winnen wel, maar het vasthouden van de gele trui zou best mogelijk zijn.
  maandag 14 juli 2014 @ 10:09:23 #19
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142274608
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:08 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Om te winnen wel, maar het vasthouden van de gele trui zou best mogelijk zijn.
Denk het niet, ik gok op Rolland vandaag!
  maandag 14 juli 2014 @ 10:11:40 #20
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142274664
Gallopin eindigde in 2012 op 1:44 van Froome.

Gele tui behouden lijkt mogelijk :)
  maandag 14 juli 2014 @ 10:13:35 #21
194695 franklop
Fran knock
pi_142274698
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:59 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vraag me af of Lotto daar de ploeg voor heeft. Kan me niet voorstellen dat ze VDB2 op kop laten rijden.
quote:
Tony Gallopin start vandaag op de Franse nationale feestdag in de gele trui. De Fransman veroverde gisteren na een dag in de aanval de leiderstrui in de Tour de France. De onverwachte gele trui leidt bij zijn ploeg Lotto-Belisol echter niet tot een koerswijziging. "Jurgen Van den Broeck blijft onze kopman. Hij moet in een goede positie naar Planche des Belles Filles", zegt teammanager Marc Sergeant tegen Het Nieuwsblad.

"Wij kunnen die trui niet verdedigen", beaamt ploegleider Herman Frison. "We hebben er gewoon de renners niet voor. Bart De Clercq hadden we daarvoor kunnen gebruiken, maar die is er niet meer. We zijn nog maar met zeven." (Greg Henderson moest afgelopen dinsdag afhaken na een val, red.)

In het begin van de etappe wil Lotto-Belisol op kop van het peloton haar duit in het zakje steken. Zodra de teams van de klassementsrenners de aanval inzetten, zal de ploeg moeten afhaken, is de gedachte. "We geen een effort, maar de realiteit is dat we geen werkpaarden hebben", zegt Sergeant. "Jurgen heeft al bewezen dat hij top vijf kan rijden in de Tour. Het doel blijft om hem in optimale omstandigheden naar de Planche des Belles Filles te brengen", vervolgt de ploegmanager, die daarmee bevestigt dat Van den Broeck zich mag sparen voor de finale.

De gele trui van Gallopin komt op goed moment voor de ploeg. Na de Tour beslist Belisol of het ook na 2014 doorzet als sponsor.
pi_142274699
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:11 schreef meneerfiets het volgende:

wat ik zei dus ;)
  maandag 14 juli 2014 @ 10:13:59 #23
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142274705
Ongelofelijk dat er dan vandaag wel vanaf 12.55 live Tour wordt uitgezonden in plaats van gisteren.. Man man man :'(

Maar goed, goeden OP R_R _O_ Ergens hoop je dat het losbarst op Petit Ballon, maar dat zal niet gebeuren.
  maandag 14 juli 2014 @ 10:14:58 #24
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142274719
Op zijn nieuwe fiets zal alles wel wat vlotter gaan..

Ridley_Bikes twitterde op maandag 14-07-2014 om 09:22:24 Felicitations à tous les Français avec le maillot jaune sur la fête nationale! Ici notre cadeau pour vous! #TDF http://t.co/lvmI9GfgSG reageer retweet
pi_142274749
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:11 schreef meneerfiets het volgende:

mwah, het zal er dan aan liggen of er wel of niet hard er voor La Planche gekoerst wordt.
  maandag 14 juli 2014 @ 10:17:35 #26
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142274767
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:16 schreef Roceco het volgende:

[..]

mwah, het zal er dan aan liggen of er wel of niet hard er voor La Planche gekoerst wordt.
Ik zie Gallopin sws ook wel bij de 10-beste klimmers van de TDF.
pi_142274824
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:17 schreef meneerfiets het volgende:

[..]

Ik zie Gallopin sws ook wel bij de 10-beste klimmers van de TDF.
Eergisteren kwam ie toch echt als 30ste binnen....
Maar goed, we gaan het zien!
  maandag 14 juli 2014 @ 10:29:24 #28
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142275058
Wat verwachten jullie van de erg charismatische :') Jurgen VDB ?

Hoop dat Tony niet moet werken voor die mislukte tuinkabouter. :r :r :r

Frank VDB > Jurgen VDB
pi_142275163
Echt zin in deze etappe! Ik hoop op LTD, maar ik denk dat hij bij Mollema zal blijven.
leven zoals het leven is
pi_142275258
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:29 schreef meneerfiets het volgende:
Wat verwachten jullie van de erg charismatische :') Jurgen VDB ?

Hoop dat Tony niet moet werken voor die mislukte tuinkabouter. :r :r :r

Frank VDB > Jurgen VDB
Ik verwacht dat hij ergens in de top-10 eindigt.
Wat heeft die dode junk verder met deze Tour te maken?
  maandag 14 juli 2014 @ 10:41:53 #31
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_142275334
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

VDB2 verloor zaterdag wel heel erg veel tijd op een kort klimmetje. Hoop voor hem dat hij voldoende hersteld is van die valpartijen, anders kan hij er vandaag zomaar finaal doorheen zakken.
pi_142275373
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ongelofelijk dat er dan vandaag wel vanaf 12.55 live Tour wordt uitgezonden in plaats van gisteren.. Man man man :'(

Ja schandalig dat kwartiertje verschil.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142275434
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:41 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

VDB2 verloor zaterdag wel heel erg veel tijd op een kort klimmetje. Hoop voor hem dat hij voldoende hersteld is van die valpartijen, anders kan hij er vandaag zomaar finaal doorheen zakken.
Zou kunnen, maar zo'n korte klim is sowieso nooit echt zijn ding geweest en hij is (net als Mollema trouwens) erg taai als het op langere beklimmingen aankomt, maar het zou kunnen dat de valpartijen teveel impact hebben gehad. Vooralsnog denk ik nog steeds top-10.
pi_142275552
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar zo'n korte klim is sowieso nooit echt zijn ding geweest en hij is (net als Mollema trouwens) erg taai als het op langere beklimmingen aankomt, maar het zou kunnen dat de valpartijen teveel impact hebben gehad. Vooralsnog denk ik nog steeds top-10.
Top-10 is toch een stuk minder dan van te voren verwacht/gehoopt. Vandaag moet VDB2 waarschijnlijk weer de schade beperken met de relatief korte steile beklimmingen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_142275584
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja schandalig dat kwartiertje verschil.
*uur en een kwartier
pi_142275605
Ohja, excuus :9
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142275640
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:51 schreef Felagund het volgende:

[..]

Top-10 is toch een stuk minder dan van te voren verwacht/gehoopt. Vandaag moet VDB2 waarschijnlijk weer de schade beperken met de relatief korte steile beklimmingen.
Vooraf waren er 3 favorieten (Froome, Contador en Nibali) en daarachter een hele rits aan renners die om plek 4 t/m 15 mee zouden kunnen doen. Dan kunnen valpartijen, pech e.d. net het verschil maken tussen plaats 5 of 15.

Talansky had ik vooraf op plek 5 ingeschat bijvoorbeeld, maar die heeft het ook al aardig voor z'n kiezen gehad.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:02:26 #38
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_142275808
Verwachte doorkomst tijden:

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 14 juli 2014 @ 11:05:46 #39
102912 crv
Screwed up
pi_142275876
-O- moet de etappe helaas missen, de vorige keer ben ik er wel wezen kijken in Plancher-les-mines. is erg leuk daar ^O^

wat betreft weer hebben ze mazzel, eind van de week is het warm voorspelt

hoop enkel dat het droog blijft, Maar de kans op regen is klein
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_142275883
Als de etappe om 13.30 start, waarom begint de NOS dan al om 12.55?
pi_142275908
GC / Is de tour de frans nou echt zo populair?? < allemaal hier heen om te haten op TS
  maandag 14 juli 2014 @ 11:07:38 #42
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142275909
Dit wordt ook weer zo'n vervelende etappe. Ik ga er van uit dat er nu ook weer een groepje vooruit blijft.

Purito

Konig, Jeanneson

Roy, Taramae, Schleck

**
Sagan, Voeckler, Bakelants, Feillu

*
Vichot, Reichenbach, Kadri, Edet, Riblon
  maandag 14 juli 2014 @ 11:07:55 #43
194695 franklop
Fran knock
pi_142275917
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:06 schreef Boezeidekoe het volgende:
Gebeurd wel vaker bij bergritten
  maandag 14 juli 2014 @ 11:08:53 #44
102912 crv
Screwed up
pi_142275943
quote:
eerst nutteloos voorbeschouwen en ouwehoeren
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_142276081
quote:
De neutralisatie begint om 13.00 uur. ;)
leven zoals het leven is
  maandag 14 juli 2014 @ 11:17:16 #46
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142276109
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat heeft die dode junk verder met deze Tour te maken?
Frank VDB was de populairste renner uit de Belgische geschiedenis,niet omdat hij eens top-10 reed in de Vuelta,maar vanwege zijn charisma en zijn memorabele overwinningen in LBL en de Vuelta.
Jurgen VDB is misschien wel beter, vooral door betere begeleiding doch zal hij nooit Frank VDB worden. Die jongen haalt één overwinning en eigenlijk maar één?/twee vierde plaatsen in de TDF.
pi_142276186
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:17 schreef meneerfiets het volgende:

[..]

Frank VDB was de populairste renner uit de Belgische geschiedenis,niet omdat hij eens top-10 reed in de Vuelta,maar vanwege zijn charisma en zijn memorabele overwinningen in LBL en de Vuelta.
Jurgen VDB is misschien wel beter, vooral door betere begeleiding doch zal hij nooit Frank VDB worden. Die jongen haalt één overwinning en eigenlijk maar één?/twee vierde plaatsen in de TDF.
Het is het soort charisma waar ik niet echt warm van wordt, maar goed....ieder zo z'n voorkeur.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:21:14 #48
67174 Dos37
Come on Twente
pi_142276205
Lekker ritje vandaag al is ie wel wat kort.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 14 juli 2014 @ 11:21:32 #49
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142276211
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is het soort charisma waar ik niet echt warm van wordt, maar goed....ieder zo z'n voorkeur.
Ik heb het ook meer voor Froome als voor Contador.
pi_142276278
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:21 schreef Dos37 het volgende:
Lekker ritje vandaag al is ie wel wat kort.
Hoeft niet verkeerd te zijn qua spectakel.
pi_142276689
VDB in Avila _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')