Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Gast als je Abu Bakr(RA), Omar(RA), Uthman(RA), Ali(RA) Aisha(RA) uitscheldt en/of vervloekt ben je een kafir.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ook al bedoel je het als grap, ik snap niet waarom moslims van verschillende stromingen elkaar zo graag willen pakken op hun opvattingen en gevoeligheden, ongeacht die van henzelf. Ik ben zelf geen sjiiet en ik keur bepaalde opvattingen/doctrines in het sjiisme en beledigingen van sommige sjiieten richting Omar en Aisha natuurlijk af, maar waarom zou ik mijn sjiitische broeder die geen vijandigheid koestert tegen mij of mij op eenzelfde wijze aanvalt in mijn geloof daarmee lastigvallen?
Zo is het nou!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast als je Abu Bakr(RA), Omar(RA), Uthman(RA), Ali(RA) Aisha(RA) uitscheldt en/of vervloekt ben je een kafir.
Noem je zo iemand je broeder.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!!!_____________
Schij toch uit man.
Ja en het ergste is nog dat de meeste mensen die zich zelf Moslim noemen dat niet weten dus de Raafidah als broeders zien.quote:
MAN B&W 5S50MCquote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:29 schreef hugecooll het volgende:
Wat is dat eik voor machientje in de OP?
Wat pls onze profeet(VZMH) heeft gezegd dat wi de metgezellen (Sahaba) uitscheldt en/of vervloekt niet een van ons isquote:
Pls.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat pls onze profeet(VZMH) heeft gezegd dat wi de metgezellen (Sahaba) uitscheldt en/of vervloekt niet een van ons is
is ook zo: het is een 5 in lijn 2-takt dieselmotorquote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Klinkt alsof het voor een heel groot schip bedoeld is
Dat ligt eerder aan het regime van Iran.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:30 schreef De_Ilias het volgende:
veel sjiieten zijn ook goede mensen die eigenlijk heel erg onwetend zijn over hun eigen religie, daarom zie je ook vaak dat ze atheïstisch worden en dan denken ze dat zij afvallig zijn terwijl hun het sjiisme aanhangen en niet de islam. Bijna elke Iraniër in Nederland is ongelovig geworden en heeft het sjiisme afgezworen.
Dat noemen we inburgerenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:30 schreef De_Ilias het volgende:
veel sjiieten zijn ook goede mensen die eigenlijk heel erg onwetend zijn over hun eigen religie, daarom zie je ook vaak dat ze atheïstisch worden en dan denken ze dat zij afvallig zijn terwijl hun het sjiisme aanhangen en niet de islam. Bijna elke Iraniër in Nederland is ongelovig geworden en heeft het sjiisme afgezworen.
Lees mijn post nog een keer rustig door, pannenkoek.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast als je Abu Bakr(RA), Omar(RA), Uthman(RA), Ali(RA) Aisha(RA) uitscheldt en/of vervloekt ben je een kafir.
Noem je zo iemand je broeder.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!!!_____________
Schij toch uit man.
Ja ik vroeg me al af waarom ik op 'invoeren' klikte.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:32 schreef Peunage het volgende:
Ga de discussie gewoon niet aan met deze 2 clowns.
Is toch weer +1quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:32 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ja ik vroeg me al af waarom ik op 'invoeren' klikte.
Jij zei dat een Sjiiet die de metgezellen uitscheldt, verketterd etc, je broeder of zuster zolang hij/zij jouw niet persoonlijk aanvalt.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Lees mijn post nog een keer rustig door, pannenkoek.
Ja, want moslims uit een soennitische nest worden nooit afvallig.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:33 schreef De_Ilias het volgende:
Veel Iraniërs zijn ook aardige mensen, zelf ook een Iraniër als vriend gehad vroeger. Helaas hebben ze dat sjiisme meegekregen van hun ayatollahs. Als ik Iraniër was had ik ook afstand gedaan van "islam" (sjiisme).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |