abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6394851
Ik werd zojuist gebeld door mijn werkgever dat ik voor as Woensdag en Vrijdag ben uitgeplanned om een cursus BHV (Bedrijfs hulpverlening) te volgen bij de brandweer op Schiphol.

Hartstikke leuk. Zijn er toevallig meer mensen hier die BHV'er zijn op Schiphol en mij alvast kunnen vertellen wat mij exact te wachten staat de komende 2 dagen? Ik weet iig dat je een EHBO cursus krijgt, brandbestrijding en ontruimingsplannen leert uit te voeren.

Ben je als je de Cursus eenmaal gevolgd hebt ook altijd oproepbaar tijdens je dienst? Hoe gaat dat in de praktijk in zijn werk?

pi_6394918
eeej ik ga a.s. maandag bhv cursus doen... heb het al ooit eens gedaan 4 jaar geleden, maar daar weet ik niet veel meer van.

je leert in ieder geval reanimeren, tegenwoordig zelfs met defiblirator.. brandjes blussen, wonden verbinden etc. erg goed om te doen en te weten.

succes !

pi_6395077
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 17:01 schreef JuG het volgende:
eeej ik ga a.s. maandag bhv cursus doen... heb het al ooit eens gedaan 4 jaar geleden, maar daar weet ik niet veel meer van.

je leert in ieder geval reanimeren, tegenwoordig zelfs met defiblirator.. brandjes blussen, wonden verbinden etc. erg goed om te doen en te weten.

succes !

Jah dank je, jij ook!!

Toevallig ook op Schiphol?

pi_6397054
OH god zeg, ik had een tijdje terug ook zo'n halve gare BHV-er voor m'n bureau staan, dat ik een of andere rondleiding bij moest wonen omdat ik zogenaamd 'nieuw' zou zijn. Alsof ik al niet 12 jaar in dienst ben en al eerder in hetzelfde gebouw heb gewerkt.
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2002 @ 19:30:37 #5
34726 Fratz
Max
pi_6397261
ik heb meerdere keren zo'n cursus gevolgd, je moet namelijk ook ieder jaar op herhaling. ik vond het altijd hartstikke leuk. meestal besteden ze een dag aan EHBO lessen en reanimeren en een dag aan brandbestrijding en ontuimen. vooral dat laatste is erg leuk. in praktijk betekend het dat jij de aangewezen persoon bent bij calamiteiten. bovendien word je er zelf ook een stuk rustiger van dat je bijvoorbeeld precies weer hoe blusapparatuur werkt en hoe je moet ontruimen in geval van nood.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_6400930
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 19:30 schreef Fratz het volgende:
meestal besteden ze een dag aan EHBO lessen en reanimeren en een dag aan brandbestrijding en ontuimen. vooral dat laatste is erg leuk.
Dat EHBO gebeuren, levert je dat een officieel EHBO diploma op of maakt het onderdeel uit van een certificaat?
  maandag 21 oktober 2002 @ 22:31:18 #7
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_6401079
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 16:58 schreef Sphere het volgende:
Ik werd zojuist gebeld door mijn werkgever dat ik voor as Woensdag en Vrijdag ben uitgeplanned om een cursus BHV (Bedrijfs hulpverlening) te volgen bij de brandweer op Schiphol.

Hartstikke leuk. Zijn er toevallig meer mensen hier die BHV'er zijn op Schiphol en mij alvast kunnen vertellen wat mij exact te wachten staat de komende 2 dagen? Ik weet iig dat je een EHBO cursus krijgt, brandbestrijding en ontruimingsplannen leert uit te voeren.

Ben je als je de Cursus eenmaal gevolgd hebt ook altijd oproepbaar tijdens je dienst? Hoe gaat dat in de praktijk in zijn werk?

Dus als er iets met me gebeurd kom je me redden Sphere??
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2002 @ 00:30:37 #8
34726 Fratz
Max
pi_6403474
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 22:26 schreef Sphere het volgende:

Dat EHBO gebeuren, levert je dat een officieel EHBO diploma op of maakt het onderdeel uit van een certificaat?

helaas is dat gewoon een onderdeel van je certificaat. je leert trouwens ook reanimeren. hoe vaker je deze cursus gaat herhalen des te interessanter het wordt. ik heb bijvoorbeeld al eens kinder ehbo gehad. moesten we ook een baby en een peuterpop reanimeren!
maar het brandje blussen blijft het leukst!!!
pi_6412299
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 22:31 schreef AlsoStarring het volgende:

[..]

Dus als er iets met me gebeurd kom je me redden Sphere??

Moet ik wel eerst weten wie je bent, meid.
pi_6420401
Alvast heel veel plezier gewenst!

Zelf heb ik een paar maanden geleden via het bedrijf waar ik werk een 3 daagse cursus BHV gehad, te Ede. En dat was bijzonder leerzaam en interessant. Inderdaad worden de drie onderwerpen behandeld die je hebt genoemd. En vooral de praktijk is indrukwekkend. Zelf branden blussen, in een brandend huis zitten, en door een huis vol rook heenlopen zijn aparte ervaringen, waarvan het is fijn is dat je ze kan oefenen zonder dat het menes is.

Wij moesten ook een afsluitend examen doen, dus bereid je daar op voor. Maar als je goed intensief oplet en meedoet, dan haal je dat wel hoor.

Naderhand voel je je een stuk zelfverzekerder met de nieuwe kennis. En het grappige is dat je dan ook ineens let op andere dingen, bv. waar de brandblussers staan en hoe het zit met de nooduitgangen en de EHBO kist. Je krijgt geen EHBO diploma omdat je daar onvoldoende mee bezig bent (maar 1 dag), maar die kan je later natuurlijk altijd volgen.

Verder zal je ook regelmatig in je eigen gebouw met de BHV-ploeg oefenen. Wij doen dat ook, met brandcars, portofoons, de EVAC-chair etc, ook dat is heel leuk!

Nogmaals, veel plezier & laat even weten hoe je het hebt gehad!

† In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2002 @ 22:54:57 #11
34726 Fratz
Max
pi_6420545
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 22:49 schreef Ethel het volgende:
Alvast heel veel plezier gewenst!

Zelf heb ik een paar maanden geleden via het bedrijf waar ik werk een 3 daagse cursus BHV gehad, te Ede. En dat was bijzonder leerzaam en interessant. Inderdaad worden de drie onderwerpen behandeld die je hebt genoemd. En vooral de praktijk is indrukwekkend. Zelf branden blussen, in een brandend huis zitten, en door een huis vol rook heenlopen zijn aparte ervaringen, waarvan het is fijn is dat je ze kan oefenen zonder dat het menes is.

Wij moesten ook een afsluitend examen doen, dus bereid je daar op voor. Maar als je goed intensief oplet en meedoet, dan haal je dat wel hoor.

Naderhand voel je je een stuk zelfverzekerder met de nieuwe kennis. En het grappige is dat je dan ook ineens let op andere dingen, bv. waar de brandblussers staan en hoe het zit met de nooduitgangen en de EHBO kist. Je krijgt geen EHBO diploma omdat je daar onvoldoende mee bezig bent (maar 1 dag), maar die kan je later natuurlijk altijd volgen.

Verder zal je ook regelmatig in je eigen gebouw met de BHV-ploeg oefenen. Wij doen dat ook, met brandcars, portofoons, de EVAC-chair etc, ook dat is heel leuk!

Nogmaals, veel plezier & laat even weten hoe je het hebt gehad!

jammer dat ik elke keer ergens anders zit, dat oefenen lijkt me erg handig. wat zijn brandcars eigenlijk?
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 23:41:18 #12
14463 iNSaNe-oNe
Ja, ik ben pluizig en blauw...
pi_6421714
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 22:54 schreef Fratz het volgende:

[..]

jammer dat ik elke keer ergens anders zit, dat oefenen lijkt me erg handig. wat zijn brandcars eigenlijk?

Brancard, jeweetwel, van die dingen waar ze mensen op afvoeren, veelal in horizontale positie.

BHV rocks. Zelf heb ik in mijn bedrijf al tweemaal een gesimuleerde ontruiming meegemaakt. Zo kom je er pas achter wat er vaak fout gedaan wordt (varierend van het gebruik van mobilofoons bij een bommelding (NIET DOEN!)

In december krijg ik een officiele basisopleiding BHV, maar niet op Schiphol. Tot nu toe ben ik 'aspirant', maar heb ik al wel mijn EHBO-diploma op zak. Daarvoor moet je idd veel meer voor doen dan alleen een dagje reanimeren...

Be prepared voor een boel leerzame momenten! Succes!

... en oranje! :P | You don't need eyes to see, you need vision. | Kom kijken in mijn saaie Fotoboek! :)
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 23:44:56 #13
14463 iNSaNe-oNe
pi_6421817
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 19:20 schreef HiZ het volgende:
OH god zeg, ik had een tijdje terug ook zo'n halve gare BHV-er voor m'n bureau staan, dat ik een of andere rondleiding bij moest wonen omdat ik zogenaamd 'nieuw' zou zijn. Alsof ik al niet 12 jaar in dienst ben en al eerder in hetzelfde gebouw heb gewerkt.
Dat zal best, maar herhaling blijft nodig. Let jij er dagelijks op waar de nooduitgangen zitten? Ken jij de vluchtroutes? Ken je het gebouw?

Let er wel op dat die 'halve gare BHV-er' daar ook juist voor jou is...

... en oranje! :P | You don't need eyes to see, you need vision. | Kom kijken in mijn saaie Fotoboek! :)
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2002 @ 09:47:12 #14
34726 Fratz
Max
pi_6425690
ow ja, het is zo'n ding.zo zie je maar weer als je niet regelmatig oefent...ik trouwens al een keer een bommelding meegemaakt in de praktijk en alles ging goed, je zult er versteld van staan van wat je allemaal nog weet als het moment van nood aanbreekt!
pi_6455212
Gisteren de eerste dag gehad. Was EHBO theorie en praktijk. Erg leerzaam moet ik zeggen. We hebben oa leren reanimeren.

Morgen dag 2. Ik ben benieuwd.

† In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2002 @ 22:51:58 #16
34726 Fratz
Max
pi_6470759
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 22:55 schreef Sphere het volgende:
Gisteren de eerste dag gehad. Was EHBO theorie en praktijk. Erg leerzaam moet ik zeggen. We hebben oa leren reanimeren.

Morgen dag 2. Ik ben benieuwd.

de tweede dag, dat is dus vandaag! hoe was het!!
pi_6479631
Gisteren de 2e dag gehad. Een er leuke en bijzondere ervaring.

Eerst kregen we s'morgens een stukje theorie. Hoe open je de deur van een ruimte indien er brand is in een gebouw. Voor wat voor soort brand gebruik je welke brandblusser. Hoe ga je precies bij een ontruiming te werk. Dat soort zaken.Dit werd afgesloten met een examen.

Na de lunch werden we in het beschermende pak gehezen. In een speciaal geprepareerde container gingen we allerlei brandjes blussen. Varierend tot met je blote handen een brandende krant opvouwen en daardoor doven tot een brandend gangpad blussen met een blusser. Erg leuk en leerzaam om te doen.

Daarna zijn we naar een authentieke boerderij gegaan waar we een ontruiming gingen oefenen. Dit was ook erg leuk. Een rookmachine erin om een brand te simuleren en 3 rollenspellen gespeeld. Inclusief slachtoffers.

Overigens ging het bij het gangpadbrandje in de speciale container even fout. Die kregen de brandweerlieden op een gegeven moment zelfs niet meer uit met de normale blusser
De verf kwam door de hitte gewoon los van de container.

Al met al een zeer leerzame en erg leuke cursus!!

† In Memoriam † zaterdag 26 oktober 2002 @ 20:05:04 #18
34726 Fratz
Max
pi_6480216
dat klink inderdaad als 1 van de cursussen die ik ook heb gehad. ik heb ook een keer een cursus gehad waarbij ze de bovenverdieping van het gebouw onder de rook hadden gezet (was ingericht als een warenhuis) en we moesten daar mensen van Lotus uit redden. Was erg leuk om te doen, kwam ook erg realistisch over.
Brandje blussen is trouwens leuk he!!
pi_6480546
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 20:05 schreef Fratz het volgende:
Brandje blussen is trouwens leuk he!!
Jah, zolang het iig niet echt is.
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 20:51:23 #20
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6480666
BHV, ik zou mijn tijd er niet aan verspillen, maar het staat wel leuk op je cv
Tsja .....
pi_6484455
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 20:51 schreef ghettoman het volgende:
BHV, ik zou mijn tijd er niet aan verspillen, maar het staat wel leuk op je cv
Je krijgt gewoon doorbetaald hoor. Vind plaats in je werkgever zijn tijd. Althans, bij mij.
  Milf zondag 27 oktober 2002 @ 02:12:31 #22
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_6484476
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 02:08 schreef Sphere het volgende:

[..]

Je krijgt gewoon doorbetaald hoor. Vind plaats in je werkgever zijn tijd. Althans, bij mij.

maar heb je nu ook een officieel EHBO diploma? ik heb nl ook BHV maar daar zat een verkapte vorm van EHBO in. zoals reanimeren e.d.

wij hebben ook niet zoveel leuke dingen gedaan zoals het rollenspel en dan in een gebouw mensen redden. we hebben wel brandjes geblusd das wel leuk

had trouwens met het examen geen een enkele fout

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 27 oktober 2002 @ 13:51:17 #23
14463 iNSaNe-oNe
pi_6488450
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 02:12 schreef nikky het volgende:

[..]

maar heb je nu ook een officieel EHBO diploma? ik heb nl ook BHV maar daar zat een verkapte vorm van EHBO in. zoals reanimeren e.d.

Lezen in dit topic!

Nee, je krijgt geen EHBO-diploma. Daar moet je meer voor kennen dan alleen wat uurtjes reanimeren, het omvat nml. veel meer leerstof.

† In Memoriam † zondag 27 oktober 2002 @ 14:38:26 #24
34726 Fratz
Max
pi_6489211
quote:
ik word ook altijd gewoon doorbetaald. is ook logisch, je doet het toch ook voor je werkgever!!
  zondag 27 oktober 2002 @ 16:28:49 #25
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6490736
quote:

[..]

Weet ik, is altijd, het is tenslotte voor werk, maar dan nog zou ik mijn tijd niet daaraan verspillen.
Tsja .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')