abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142205764
Ik hoop dat mensen zich hierin herkennen en tips hebben om de situatie te verbeteren.

Sinds een paar maanden loopt mijn relatie niet meer zo goed. Ik twijfel opeens heel erg aan mijn vriend. Ik heb het gevoel dat ik iets mis, maar ik kan niet uitleggen wat ik mis. Het is namelijk wel zo dat we een goede relatie hebben: we kunnen communiceren over allerlei zaken, we kennen elkaar heel goed, we zijn gek op elkaar, we vinden elkaar aantrekkelijk, de seks is goed, we zijn er voor elkaar en we laten elkaar vrij. Er zijn dus genoeg positieve zaken om te benoemen.

Toch mis ik wel iets in onze relatie. Ik vind hem best saai geworden en ik merk dat we niet helemaal meer op één lijn zitten. Eigenlijk hebben we allebei andere doelen in ons leven op dit moment en erger ik mij steeds meer aan bepaalde karaktertrekken van hem. Ik heb het best lang voor mijzelf gehouden omdat ik niet zeker wist of het misschien aan mij lag, dus ik heb eigenlijk gedaan alsof alles oké was tussen ons. Een poosje geleden kwam hij met samenwonen aanzetten, het leek hem wel leuk om daar eens over na te denken omdat onze relatie stabiel is, we elkaar al jaren kennen en hij echt een toekomst met mij ziet. En natuurlijk omdat we allebei net afgestudeerd zijn en allebei een leuke baan hebben. Het is een logische stap.

Op dat moment heb ik gewoon kenbaar gemaakt dat ik twijfel. Hij schrok ervan en we hebben een aantal afspraken gemaakt. Hij probeert bepaalde trekjes te verminderen en ik probeer minder te zeiken, want ik snap ook dat ik soms een zeurderd ben en dat niemand perfect is. Meestal gaat het heel goed tussen ons, maar soms overvallen momenten van 'is dit het nou?' en 'is hij hét' en dan kan ik mij heel erg leeg en verdrietig voelen. Ik ben super blij met hem en dat we zo'n relatie hebben dat het bespreekbaar is, maar het lijkt wel alsof hij het toch niet voor mij is soms. Ik geef veel om hem, maar toch blijven zijn negatieve punten mij storen. En de negatieve punten maak ik zelf negatief, ik kan ze ook positief bekijken.

Ik heb het er ook met vriendinnen over gehad en allemaal zeggen ze dat ik niet moet zeuren en dat ik gewoon echt blij moet zijn met mijn vriend omdat hij gewoon echt op alle gebieden goed is. Dat klopt ook wel, want hij is echt de beste, de knapste en de leukste. En ik besef mij ook gewoon heel goed dat ik bof met hem. Ik weet niet zo goed wat het is. Dit is mijn eerste relatie en misschien hoort het wel zo, maar misschien moet je ook wel altijd helemaal gek zijn op je partner en kun je nooit twijfelen.

Op mijn werk heb ik een hele fijne band met een mannelijke collega. Soms betrap ik mezelf er wel eens op dat ik hem wel heel interessant vind. Laatst vroeg hij of ik met hem wilde eten, maar ik doe er niets mee. Tóch baal ik dan wel van het feit dat het niet 'kan', want hij is wel heel aantrekkelijk, interessant en leuk. Misschien is dat ook weer een voorbeeld van dat het echt niet meer goed zit tussen mijn vriend en mij. Of een voorbeeld van dat ik mijn ogen ook niet in mijn broekzak heb zitten. Ik weet het dus even niet.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze situatie herkennen en wat jullie hebben gedaan?
pi_142205815
Heb je het wel eens met hem besproken?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_142205924
in dit soort topics zie je altijd zo'n zinnetje aan het einde staan van: "maar op mijn werk/sportschool/studie/yadayada heb ik zo'n leuke klik/gesprekken/band/whatever met een man, blablabla." maar de relatie is erg goed, vriend geweldig en lief en leuk en knap en wat al niet meer, right.

1 advies. belazer de ander in elk geval niet. een zinniger advies is er niet, vermoed ik. ~:)
pi_142205985
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Heb je het wel eens met hem besproken?
Dit sowieso, misschien heeft hij niet door dat hij in een vast patroon terecht gekomen is, en wil hij wel proberen dit te doorbreken.

Daarnaast, ik weet niet hoe lang jullie samen zijn maar dat relaties in een sleur terecht komen gebeurt (bijna) altijd wel na een paar jaar, hoe dit uitpakt hangt af van hoe je er mee omgaat. Want als ik je verhaal zo lees, zou het ook wel eens kunnen komen doordat je collega nu nog mysterieus is, en dus spannend lijkt etc. en dat je dit gevoel gaat vergelijken met hoe je je voelt bij je vriend.

Ik hoop niet voor je dat je voortdurend dat speciale gevoel wil hebben, omdat bij een volgende relatie het mysterieuze er ook weer op een gegeven moment vanaf gaat en je dus weer in de zelfde situatie komt te zitten.
pi_142206021
Goed dat je het iig bespreekt en niet stiekem al nieuwe schoen gekocht hebt, om hem te dumpen wanneer ze geleverd worden.

Je hebt nog een paar jaar om een vader te zoeken.
pi_142206089
quote:
"Alles aan mijn relatie is perfect, hij is knap, lief, aardig, goede seks, we hebben het leuk samen etc. etc. maar er is iets waardoor ik twijfel en wat me de behoefte geeft om te zeuren ik weet alleen niet wat."
- Een vrouw
pi_142206101
Ik heb het met hem besproken, staat ook in mijn verhaal trouwens! ;) Hij werkt dus aan de punten waar ik mij aan stoor en dat doet hij prima, maar ik blijf af en toe een beetje twijfelachtig over onze relatie. Ik weet het allemaal niet zeker meer. Het zal ook wel een sleur zijn (dat zegt hij ook), want we kennen elkaar al vanaf 15-jarige leeftijd. En nu zijn we dan allebei afgestudeerd, volwassen(er) en ik weet het ook niet, haha... Misschien wil ik ook wel de hele tijd een speciaal gevoel hebben, want dat heb ik eigenlijk altijd wel gehad!
pi_142206115
Ik denk dat het jeukt en dat je voor jezelf allerlei redenen gaat bedenken waarom het tussen jou en je vriend niet meer werkt.

... wat anderen al eerder hebben aangegeven ... if you got an itch scratch it.
pi_142206304
Ik verzin de redenen niet, bepaalde dingen vind ik allemaal echt irritant geworden. Het zal de sleur wel zijn, maar wat doe je eraan?

Mijn collega is een leuke jongen, maar vreemdgaan doe ik niet. Ik vind dat iets wat absoluut niet kan binnen een relatie. Ik zal mijn relatie daar ook nooit voor op het spel zetten. Maar het is wel zo dat ik mijn collega heel aantrekkelijk vind en dat hij helemaal mijn type is. Ik kan dus wel eens kriebels van hem krijgen (in m'n buik) van bijvoorbeeld zijn blik en daar ben ik gewoon eerlijk in. Maar we doen er dus niks mee omdat ik een relatie heb.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 15:35:15 #10
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142206409
Bewust of onbewust verzin je nu gewoon iets omdat je je collega wilt doen. Maar dat is mijn interpretatie van bovenstaande.
pi_142206441
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:29 schreef Yaaar het volgende:
Ik verzin de redenen niet, bepaalde dingen vind ik allemaal echt irritant geworden. Het zal de sleur wel zijn, maar wat doe je eraan?

Mijn collega is een leuke jongen, maar vreemdgaan doe ik niet. Ik vind dat iets wat absoluut niet kan binnen een relatie. Ik zal mijn relatie daar ook nooit voor op het spel zetten. Maar het is wel zo dat ik mijn collega heel aantrekkelijk vind en dat hij helemaal mijn type is. Ik kan dus wel eens kriebels van hem krijgen (in m'n buik) van bijvoorbeeld zijn blik en daar ben ik gewoon eerlijk in. Maar we doen er dus niks mee omdat ik een relatie heb.
Het vervelende aan relaties is ook dat die spanning op een gegeven moment verdwijnt en dat de spanning van het nieuwe dan heel aantrekkelijk lijkt, daarbij even vergetend dat als je dat nieuwe nastreeft de spanning daar net zo goed zal verdwijnen en dat je er dan wel alles voor op hebt gegeven dat je had (wat je dan ineens heel anders waardeert).
pi_142206583
Kijk eens in de spiegel, ben jij iemand die vanaf haar 15e tot aan haar dood bij dezelfde man blijft?
Heb jij daar zin in, of zeg je, ik wil meer zien, wil dingen voor mezelf doen, zelf een huis inrichten, lekker wilde dingen doen met vriendinnen.

Alleen jij kan antwoord geven op die vraag
  zaterdag 12 juli 2014 @ 15:54:49 #13
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142206864
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:43 schreef LittleLady het volgende:
Kijk eens in de spiegel, ben jij iemand die vanaf haar 15e tot aan haar dood bij dezelfde man blijft?
Heb jij daar zin in, of zeg je, ik wil meer zien, wil dingen voor mezelf doen, zelf een huis inrichten, lekker wilde dingen doen met vriendinnen.

Alleen jij kan antwoord geven op die vraag
Het een sluit het ander ook zo lekker uit inderdaad 8)7
  zaterdag 12 juli 2014 @ 16:03:27 #14
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_142207094
Hij is de liefste, leukste, knapste etc. MAAR...

Hij is dus niet de liefste, leukste, knapste etc.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_142207100
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het vervelende aan relaties is ook dat die spanning op een gegeven moment verdwijnt en dat de spanning van het nieuwe dan heel aantrekkelijk lijkt, daarbij even vergetend dat als je dat nieuwe nastreeft de spanning daar net zo goed zal verdwijnen en dat je er dan wel alles voor op hebt gegeven dat je had (wat je dan ineens heel anders waardeert).
dit dus. ts zou niet de eerste zijn die bij hoog en laag beweert dat "ze" er niets mee zullen doen. ~:)
pi_142207243
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:21 schreef Yaaar het volgende:
Ik heb het met hem besproken, staat ook in mijn verhaal trouwens! ;) Hij werkt dus aan de punten waar ik mij aan stoor en dat doet hij prima, maar ik blijf af en toe een beetje twijfelachtig over onze relatie. Ik weet het allemaal niet zeker meer. Het zal ook wel een sleur zijn (dat zegt hij ook), want we kennen elkaar al vanaf 15-jarige leeftijd. En nu zijn we dan allebei afgestudeerd, volwassen(er) en ik weet het ook niet, haha... Misschien wil ik ook wel de hele tijd een speciaal gevoel hebben, want dat heb ik eigenlijk altijd wel gehad!
Misschien ben je hem gewoon beu en is hij saai voor je. Dat kan.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_142207521
Het is wel waar wat Kaas- zegt. De collega is nu best spannend, maar uiteindelijk wordt hij ook saai (denk ik). Ik heb ook niet de intentie om mijn vriend om te ruilen, haha! Misschien ben ik mijn vriend inderdaad beu en is dat het gewoon. Ik weet alleen niet hoe ik daarachter kom. Deze situatie is best lullig.
pi_142207734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 16:19 schreef Yaaar het volgende:
Het is wel waar wat Kaas- zegt. De collega is nu best spannend, maar uiteindelijk wordt hij ook saai (denk ik). Ik heb ook niet de intentie om mijn vriend om te ruilen, haha! Misschien ben ik mijn vriend inderdaad beu en is dat het gewoon. Ik weet alleen niet hoe ik daarachter kom. Deze situatie is best lullig.
Misschien terug naar elkaar (leren/proberen) toe te groeien of even op reis gaan om na te gaan waar jouw hart én verstand naar verlangen.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 16:27:53 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_142207737
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:29 schreef Yaaar het volgende:
Het doorbreken, niet constant te denken aan die paar negatieve dingen want dan zorg je er vanzelf wel voor dat het het positieve gaat overschaduwen.
Hij is lief, leuk, de seks is goed en eigenlijk is er niet veel mis. Vooral houden die vent. :D

Kijk, na verloop van tijd worden de dingen nou eenmaal gewoontjes, dan heb je het wel gezien en ga je jezelf afvragen of dit nou hetgeen is wat je wilt. Maar het probleem ligt niet bij je relatie, bij je vriend of bij jezelf maar bij het feit dat je teveel verwacht, alsof het een hollywood film moet zijn die constant spannend, uitdagend en bijzonder is en waarbij geen moment saai is.
Je komt niet wekelijks achter iets nieuws van je vriend, op een gegeven moment zijn alle dingen in hoofdlijnen wel gebeurt en is het spannende, het verrassende etc. er wel vanaf. Maar dat zal ook zo zijn bij een ander, je hebt alleen weer een tijdje 'lol' en spanning tot je merkt dat je eigenlijk weer in hetzelfde schuitje terecht komt.

Hoe je het moet doorbreken? De dingen in stand houden die je geweldig vind, waar jullie je beiden goed bij voelen maar daar iets extra's aan toe voegen en wat nieuwe dingen proberen óf juist oude dingen weer terug in jullie leven brengen waar je voorheen zo van genoot. Uiteindelijk is het zo simpel als dat. Natuurlijk, je kunt het allemaal ook veel moeilijker maken hoor, maar als eigenlijk alles in de relatie goed zit zou ik dat niet op het spel zetten voor een nieuwe vlam.
pi_142209881
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:21 schreef Yaaar het volgende:
Je wilt gewoon eens andere mannen neuken. Helemaal niet gek, want mensen zijn niet van nature monogaam.

Misschien moet je eens met je vriend naar een parenclub ofzo..

Of een tijdje los. Tot je ziet dat alleen zijn ook niet alles is een je je toch wilt binden. Mijn ervaring is e eigenlijk dat de meeste vrouwen wel monogaam denken te moeten zijn, maar stiekum naast een leuke relatie sex met anderen willen.

Want volgens mij is het dat, je wilt aandacht van andere mannen, avontuur met je collega enz.
Whatever...
pi_142210859
Ik heb dit ook soms in mijn relatie. Sommige andere meiden lijken dan net wat leuker. Toch moet je oppassen. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant en eenmaal een keus gemaakt betekent dat je niet meer terug kunt.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 19:01:26 #22
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_142212709
Je hebt het getroffen met een leuke vent maar je maakt je zorgen dat je een betere partij zou kunnen laten lopen en er niet het maximale uit je leven haalt. Je hebt last van bindingsangst.

Door zo te denken haal je niet het maximale uit je huidige relatie want een deel van je is altijd bang wat te missen en altijd alert voor 'beter'. Wat maakt jou een geweldige partner trouwens? Je vent moet op allerlei punten voor jou veranderen én doet daar moeite voor. Ik vermoed dat hij je met al je minpunten accepteert omdat hij van je houdt en dus niet elke dag over jouw falen begint.

Jij dus blijkbaar wel. Als je zelf al aangeeft dat je een zeur bent, zij het met een 'inb4u' intentie zegt dat genoeg.

Samengevat ben je nog niet toe aan een serieuze relatie. Je bent bang wat te missen, vindt jezelf perfect en je partner dus een beetje te min voor je. Terwijl het waarschijnlijker is dat hij te goed is voor jou.
If at first you fail, re-define your objective.
pi_142213111
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 16:27 schreef complicate het volgende:

[..]

Misschien terug naar elkaar (leren/proberen) toe te groeien of even op reis gaan om na te gaan waar jouw hart én verstand naar verlangen.
Op reis gaan betekent gewoon einde relatie.
pi_142213149
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 19:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Op reis gaan betekent gewoon einde relatie.
Ja want je kan niet binnen een relatie met je vrienden op reis gaan? :P
pi_142214812
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 19:14 schreef complicate het volgende:
Ja want je kan niet binnen een relatie met je vrienden op reis gaan?
Vrouw (iemand/mens) met grote twijfels over d'r relatie, voelt de aantrekkingskracht in het buitenland plaatsen, daar waar het thuisfront minder belangrijk lijkt, alles (mannen) anders ervaren wordt... Perfecte manier om de relatie de keel om te draaien. Wrs nog met vreemdgaan incluis.
pi_142215248
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 19:55 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vrouw (iemand/mens) met grote twijfels over d'r relatie, voelt de aantrekkingskracht in het buitenland plaatsen, daar waar het thuisfront minder belangrijk lijkt, alles (mannen) anders ervaren wordt... Perfecte manier om de relatie de keel om te draaien. Wrs nog met vreemdgaan incluis.
Amai, jij weet dat zo goed.
  zondag 13 juli 2014 @ 11:56:54 #27
322957 wip_kip
The award winning onzin-luller
pi_142236482
Je klinkt precies als mijn ex :').

Ik weet dat je twijfelgevoelens oprecht zijn en dat je daar zelf niets aan kunt doen, maar ik vind deze verhalen zo'n verschrikkelijke onzin altijd.

"het gevoel wordt minder maar ik weet niet waarom", "ik twijfel maar weet niet waarover" etc.

Het zal wel aan mij liggen maar volgens mij is dit echt een vrouwentrekje.

Maargoed ik ben dan ook om deze reden gedumpt na 3 jaar :'). Goed dat je het al besproken hebt met je vriend trouwens TS, scheelt al een hoop.
pi_142237203
Zelf heb ik dat ook gehad; iets knaagt, maar wat of waar? Meestal vang ik intuïtief allerlei signalen op, die later pas duidelijk worden. Inmiddels heb ik wel geleerd dat bij de ander aan te geven.
  zondag 13 juli 2014 @ 12:59:43 #29
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_142237875
Ik heb de indruk dat monogamie in de huidige samenleving bijna als een soort religie aangehangen wordt, als iets wat überhaupt niet ter discussie mag staan.

Als jij een beetje die spanning mist in je huidige relatie maar hem verder op alle manieren nog leuk vindt, is een open relatie voorstellen misschien helemaal geen gek idee. Misschien ga je dan ook weer op een hele manier naar je vriend kijken. Je verwacht dan namelijk ook niet meer van één persoon dat hij AL je behoeftes te allen tijde kan vervullen, en dat kan ook heel veel rust geven wat het onderbuikgevoel ("Maar ik mis IETS") betreft.

Een stapje verder dan een "gewoon" seksueel open relatie zou polyamorie zijn, misschien kun je daar wat over lezen. Je zegt dat je vreemdgaan nooit zou kunnen, maar hoe denk je erover als het besproken en met toestemming zou zijn? Zou je kunnen verdragen dat je vriend dan dezelfde "rechten" heeft?
pi_142240870
Maak het uit, scharrel dan wat in het rond, en als dat het ook niet is, ga dan met hangende pootjes terug naar je vriend. Vraag is: Wil hij je dan nog terug?

Voor die vraag ben je bang, dus ga je het op een gegeven moment toch achter zijn rug om doen en voor je het weet leid je een dubbelleven. Kan je doen, maar ik zal in jouw geval blij zijn met wat je hebt want het klinkt goed.

Al zijn vrouwen rare wezens zijn die nooit tevreden zijn. Laat me raden, die collega heeft een hogere functie dan jij, loopt altijd strak gekapt en goed gekleed en heeft (kers op de taart) een behoorlijk salaris?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')