Wie heeft de schuld nu dan volgens jou?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:23 schreef Trebo het volgende:
Anno 2014 Duitsers nog steeds de schuld geven van WW2
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:27 schreef bas-beest het volgende:
Ik wilde er serieus op in gaan, totdat ik zag wie de TS was....![]()
![]()
![]()
![]()
Wat is dit voor gutmenschen-gedoe? Waar is dat anti-Duitse sentiment waarmee we zelfs in de jaren '90 nog werden opgevoed gebleven? Of zit ik hier tussen de Limburgers en mensen uit andere grensgebieden?quote:
Ik ben niet voor Argentinië, ik ben tegen Duitsland.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:30 schreef DutchCockney het volgende:
Als je nu voor Argentinië bent omdat ze tegen Duitsland spelen, dan ben je echt een stumper.
Als mijn vader dood is, dan leeft hij niet meer.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:31 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik ben niet voor Argentinië, ik ben tegen Duitsland.
Ik bedoelde de hedendaagse Duitsers natuurlijk. Die kun je dat niet meer kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:26 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Wie heeft de schuld nu dan volgens jou?
Ik woon op 5 minuten kruipen van de grens dus ik gok op 't tweede.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:29 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Wat is dit voor gutmenschen-gedoe? Waar is dat anti-Duitse sentiment waarmee we zelfs in de jaren '90 nog werden opgevoed gebleven? Of zit ik hier tussen de Limburgers en mensen uit andere grensgebieden?
Ik hoop dat Duitsland verliest. Dat dat zou betekenen dat Argentinië dan toevallig wint, boeit mij verder vrij weinig. Had natuurlijk liever Nederland in de finale gezien.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:32 schreef DutchCockney het volgende:
[..]
Als mijn vader dood is, dan leeft hij niet meer.
m.a.w. je bent voor Argentinië omdat er geen andere smaken zijn
Ik neem het de hedendaagse Duitsers niet kwalijk (alhoewel zij natuurlijk afstammen van de mensen die de misdaden wél hebben gepleegd), ik ben echter wel tegen de entiteit "Duitsland". Ik kan hen simpelweg niet supporten, het is gewoon onze rivaal, punt.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:34 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik bedoelde de hedendaagse Duitsers natuurlijk. Die kun je dat niet meer kwalijk nemen.
Duitsland is een machtig land.
Een paar boeven van een crimineel regime die het lot van het volk uitmaakte. De meeste Duitsers wisten niks van het massa-uitroeingsprogramma.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:26 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Wie heeft de schuld nu dan volgens jou?
Nouja leuk en aardig allemaal, maar spreek voor jezelf.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:38 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik neem het de hedendaagse Duitser niet kwalijk (alhoewel zij natuurlijk afstammen van de mensen die de misdaden wél hebben gepleegd), ik ben echter wel tegen de entiteit "Duitsland". Ik kan hen simpelweg niet supporten, het is gewoon onze rivaal, punt.
Dat "Ich habe es nicht gewusst"-argument is vrij ouderwets.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:38 schreef mig72 het volgende:
[..]
Een paar boeven van een crimineel regime die het lot van het volk uitmaakte. De meeste Duitsers wisten niks van het massa-uitroeingsprogramma.
Oh, ik snap 'm. Je bent voor Argentinië. Had je dat niet wat eerder kunnen zeggen?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:36 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik hoop dat Duitsland verliest. Dat dat zou betekenen dat Argentinië dan toevallig wint, boeit mij verder vrij weinig. Had natuurlijk liever Nederland in de finale gezien.
Duitse producten hebben kwaliteit en Duitsland is een prachtig land met goede voorzieningen, dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat is wat anders dan hun voetbalelftal, dat ons vaak genoeg heeft dwars gezeten, te gaan supporten.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:39 schreef Trebo het volgende:
[..]
Nouja leuk en aardig allemaal, maar spreek voor jezelf.
Duitsland staat voor alles wat kwaliteit is. Feit.
Ik voel die rivaliteit niet zo. Ik geniet oprecht van de Duitsers en ben blij dat wij niet door ze vernederd worden in de finale maar Argentinie.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:41 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Duitse producten hebben kwaliteit en Duitsland is een prachtig land met goede voorzieningen, dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat is wat anders dan hun voetbalelftal, dat ons vaak genoeg heeft dwars gezeten, te gaan supporten.
Klopt, maar omdat het juist werd aangewend door de Nazi hoge pieten achteraf om vervolging te ontwijken. Het volk zelf heeft dat argument nooit gebruikt, en het hoefde ook niet want ze hadden geen schuld. Die waren gebruikt als schaakpionnen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:40 schreef Copthorne het volgende:
[..]
T
Dat "Ich habe es nicht gewusst"-argument is vrij ouderwets.
Daar heb je een vrij goed punt. Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat uitgerekend het Argentijnse elftal de finale heeft gehaald, want hen gun ik het eigenlijk ook niet. Maar ja, je moet uiteindelijk tussen twee kwaden kiezen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:42 schreef Remqo het volgende:
Je weet toch wel dat de foute Duitsers na de oorlog naar Argentinië zijn gevlucht?
Die Duitsers voetballen tenminste nog een beetje fatsoenlijk.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:52 schreef Copthorne het volgende:
Het gaat me niet om oorlogsmisdadigers. Het gaat me erom dat Duitsland traditioneel onze rivaal is (mede door de oorzaken die ik eerder heb genoemd) en dat nu Duitsland in de finale staat half Nederland ineens van ze houdt.
Duitsland is onze rivaal, mee eens, maar de afgelopen jaren steeds meer met een knipoog.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:52 schreef Copthorne het volgende:
Het gaat me niet om oorlogsmisdadigers. Het gaat me erom dat Duitsland traditioneel onze rivaal is (mede door de oorzaken die ik eerder heb genoemd) en dat nu Duitsland in de finale staat half Nederland ineens van ze houdt.
Alleen tegen Portugal en tegen een belachelijk slecht Brazilië, maar toegegeven, ze verdienen het iets meer dan Argentinië, want die hebben helemaal weinig laten zien.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die Duitsers voetballen tenminste nog een beetje fatsoenlijk.
Heb ik bij Argentinië nog niet gezien.
Kan kloppen, maar dat neemt nog steeds niet weg dat je een kut-user bent.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:28 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik jou zie eerlijk gezegd. Maar fijn dat je blijkbaar al posts van mij hebt gelezen.
Zo kijk ik er naar, wanneer Argentinië met goed voetbal in de finale had gestaan was ik daarvoor, nu niet met dat afbraakvoetbal.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:55 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Alleen tegen Portugal en tegen een belachelijk slecht Brazilië, maar toegegeven, ze verdienen het iets meer dan Argentinië, want die hebben helemaal weinig laten zien.
Ik ben het met je eens. Ik ben van 1979 en ik geb bewust de jaren 90 meegemaakt waarin een duidelijke aversie tegen Duitsland bestond. Ik vrees dat de jongere generaties dit langzaam zullen verliezen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:52 schreef Copthorne het volgende:
Niet een grotere kut-user dan jij.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:57 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Kan kloppen, maar dat neemt nog steeds niet weg dat je een kut-user bent.
Gelukkig wel, Duitsers zijn onze vrienden, het Midden-Oosten onze vijanden.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:58 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Ik ben van 1979 en ik geb bewust de jaren 90 meegemaakt waarin een duidelijke aversie tegen Duitsland bestond. Ik vrees dat de jongere generaties dit langzaam zullen verliezen.
Ik ben van 1959, heb '74 bewust meegemaakt en heb al sinds 88 geen aversie meer.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:58 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Ik ben van 1979 en ik geb bewust de jaren 90 meegemaakt waarin een duidelijke aversie tegen Duitsland bestond. Ik vrees dat de jongere generaties dit langzaam zullen verliezen.
Euuhhh Nederland speelde ook afbraakvoetbal minstens twee wedstrijden lang.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zo kijk ik er naar, wanneer Argentinië met goed voetbal in de finale had gestaan was ik daarvoor, nu niet met dat afbraakvoetbal.
Das vreemd dan want we woonden een tijdje in Limburg eind jaren 90 en zelfs toen wilden sommigen weigeren Duits te spreken voor toeristen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 03:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ben van 1959, heb '74 bewust meegemaakt en heb al sinds 88 geen aversie meer.
Klopt helemaal en het was nog veel meer dan 2 wedstrijden.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 03:01 schreef mig72 het volgende:
[..]
Euuhhh Nederland speelde ook afbraakvoetbal minstens twee wedstrijden lang.
Dat Limburgs is al zowat Duits.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 03:06 schreef mig72 het volgende:
[..]
Das vreemd dan want we woonden een tijdje in Limburg eind jaren 90 en zelfs toen wilden sommigen weigeren Duits te spreken voor toeristen.
Idioot!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:23 schreef Trebo het volgende:
Anno 2014 Duitsers nog steeds de schuld geven van WW2
Die Argentijnen zijn weer eens zowat failliet volgens mij.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 03:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben zondag wél voor Duitsland. Ik gun ze het veel meer dan Argentinië, zeker ook op basis van het vertoonde spel.
Duitsland zorgt in de EU trouwens voor een boel stabiliteit; hun economie draait beter dan de onze. We mogen blij zijn met zulke buren, tevens onze belangrijkste handelspartner.
Also, am Sonntag: [ afbeelding ]
En in Nederland zat iedereen in het verzet en had onderduikers.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 03:19 schreef Leafeon672 het volgende:
Terechte klacht trouwens. Juichen voor een volk dat zich verontschuldige voor de Tweede Wereldoorlog door te zeggen: 'Wir haben es nicht gewusst.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |