abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142182006
Ik heb mijn Bachelor afgerond (in Duo staat diploma in januari), en start in september met mijn tweejarige Research master (toelating en aanmelding rond). Aangezien ik vier jaar over mijn bachelor heb gedaan, heb ik dus nog recht op één jaar studiefinanciering. Momenteel ben ik volgens mij officiëel geen student, maar in de praktijk werkt alles bij de universiteit nog gewoon (pas voor bibliotheek, sta in systemen, email etc. etc.).

Ik wist eigenlijk niet hoe het werkt om mijn nieuwe opleiding bij Duo door te geven. Ik dacht namelijk dat dat automatisch via de universiteit en/of Studielink ging (bij beide is de aanmelding rond namelijk). Maar blijkbaar is dat niet het geval. Helaas krijg ik zojuist post van Duo dat ik moet dokken: mijn lening moet ik betalen, en een enorm bedrag aan studentenreisproduct.

Ik wil echter dat mijn studiefinanciering gewoon doorloopt in deze maanden (ik maak reiskosten voor stage e.d.). Is het mogelijk om te zorgen dat de rekeningen die ik zojuist krijg niet betaald hoeven te worden en dat mijn studiefinanciering gewoon doorloopt zolang ik er recht op heb?

(voordat er standaard 'kijk maar op de site/bel ze maar/mail ze maar' opmerkingen komen: uiteraard heb ik gemaild, maar bellen kan alleen tijdens kantooruren en zéér toevallig krijg ik het bericht dat er 'post' is pas kortgeleden binnen)

Mijn nieuwe studie heb ik overigens zojuist ook via Duo doorgegeven, maar dat is natuurlijk wel rijkelijk laat omdat ik niet wist hoe dit moest/dacht dat het automatisch ging.

Heeft iemand hier verstand van? Ik zag zelfs weleens mensen van Duo zelf hier posten, dat juich ik van harte toe ;)
pi_142182390
Je staat dus vanaf februari niet ingeschreven voor een studie in het hoger onderwijs? Dan had je de afgelopen maanden geen recht op studiefinanciering en moet je de ontvangen studiefinanciering terugbetalen.
pi_142182807
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:24 schreef Tochjo het volgende:
Je staat dus vanaf februari niet ingeschreven voor een studie in het hoger onderwijs? Dan had je de afgelopen maanden geen recht op studiefinanciering en moet je de ontvangen studiefinanciering terugbetalen.
En hoe betaal ik dan mijn kamerhuur, reiskosten en dergelijke? Ik dacht dat ik gewoon recht had op vijf jaar stufie (aangezien mijn studie 5 jaar duurt), dat betekent dus dat ik recht zou hebben op stufie tot en met september 2015. Verder heb ik *ooit* iets gelezen over dat de studiefinanciering doorloopt tussen je bachelor en je master, maar dat kan ik helaas niet meer vinden.

Hoe doen mensen die wel gewoon nominaal lopen dit? Krijgen die in de zomermaanden tussen bachelor en master dan ook geen stufi? :?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 20:39:23 #4
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_142182974
Niet studeren = geen recht op studiefinanciering. Wel studeren = wel recht op studiefinanciering.

Wat begrijp je daar niet aan?
2000 light years from home
pi_142183062
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:24 schreef Tochjo het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:35 schreef okdoei het volgende:

[..]

En hoe betaal ik dan mijn kamerhuur, reiskosten en dergelijke? Ik dacht dat ik gewoon recht had op vijf jaar stufie (aangezien mijn studie 5 jaar duurt), dat betekent dus dat ik recht zou hebben op stufie tot en met september 2015. Verder heb ik *ooit* iets gelezen over dat de studiefinanciering doorloopt tussen je bachelor en je master, maar dat kan ik helaas niet meer vinden.

Hoe doen mensen die wel gewoon nominaal lopen dit? Krijgen die in de zomermaanden tussen bachelor en master dan ook geen stufi? :?
Door te werken.
pi_142183108
quote:

[..]

Sommige mensen werken gewoon. :') Volgens mij heet dat overbrugging, maar dat geldt volgens mij alleen voor de zomermaanden als je in het nieuwe schooljaar aan een nieuwe studie begint.
pi_142183117
quote:

En hoe betaal ik dan mijn kamerhuur, reiskosten en dergelijke?
Doe als een eckte Fokker er vraag een WAjong aan.

quote:
Verder heb ik *ooit* iets gelezen over dat de studiefinanciering doorloopt tussen je bachelor en je master, maar dat kan ik helaas niet meer vinden.
Ingeschreven staan = stufi.
Niet ingeschreven staan = geen stufi.
pi_142183444
God. En dat heeft al een studie af. Wat een niveau.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_142183472
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:13 schreef okdoei het volgende:

Ik wil echter dat mijn studiefinanciering gewoon doorloopt
Dat had ik ook wel gewild :D
  vrijdag 11 juli 2014 @ 20:58:01 #10
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_142183606
Wel lachen dat TS hier vier maanden geleden al een topic over heeft geopend en het nog steeds niet snapt.
pi_142183939
_O-
  vrijdag 11 juli 2014 @ 21:09:23 #12
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142184044
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:54 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat had ik ook wel gewild :D
Ik wil ook gratis geld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_142184102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:58 schreef Merkie het volgende:
Wel lachen dat TS hier vier maanden geleden al een topic over heeft geopend en het nog steeds niet snapt.
Toen snapte TS wel dat de Stufi niet doorliep.
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:43 schreef okdoei het volgende:
Maar mijn vraag is dus: is het mogelijk om een uitkering aan te vragen als je klaar bent met je Bachelor, en dus een tijdlang niet studeert en geen stufi ontvangt?
Meer een kwestie van kop in het zand, doen of ik gek ben en ondertussen lekker genieten van de centen.

En dit is ook een legendarische uitspraak:
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:39 schreef okdoei het volgende:
Als de overheid wil dat ik ga werken, moeten ze maar zorgen dat werken meer lonend is dan een uitkering. Waarom zou je je eigen uit de naad werken om MINDER te verdienen dan een uitkering? Dat slaat gewoon nergens op.
Ik wil schoppen ;(
pi_142184130
quote:
Ik dacht dat ik gewoon recht had op vijf jaar stufie (aangezien mijn studie 5 jaar duurt), dat betekent dus dat ik recht zou hebben op stufie tot en met september 2015.
Als je onafgebroken ingeschreven staat als student en je master direct aansluitend op je bacheloropleiding doet, ja. Als er een gat tussen je bachelor- en je masteropleiding valt, dan heb je daarin geen recht op studiefinanciering.

quote:
Verder heb ik *ooit* iets gelezen over dat de studiefinanciering doorloopt tussen je bachelor en je master, maar dat kan ik helaas niet meer vinden.
Zo'n overbrugging kan maximaal vier maanden duren, geloof ik.

quote:
Jawel. Zij staan dan tot en met 31 augustus ingeschreven voor hun bacheloropleiding en beginnen per 1 september aan hun masteropleiding.
pi_142184228
quote:
Ik dacht dat ik gewoon recht had op vijf jaar stufie (aangezien mijn studie 5 jaar duurt),
Nietes :o
  vrijdag 11 juli 2014 @ 21:40:18 #16
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_142185324
TS is klapjosti van het jaar.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_142187985
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:11 schreef Tochjo het volgende:

Zo'n overbrugging kan maximaal vier maanden duren, geloof ik.
Kijk, dat zou al een hele hoop schelen natuurlijk, als ik vier maanden alsnog stufi krijg. De rest kan ik wel betalen d.m.v. werk. Heb je daar toevallig meer info over?

Ik ga er in ieder geval even naar googlen ;)
pi_142188080
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:39 schreef Merkie het volgende:
Niet studeren = geen recht op studiefinanciering. Wel studeren = wel recht op studiefinanciering.

Wat begrijp je daar niet aan?
Dus het was voordeliger geweest om nog een half jaar het inleveren van mijn BA scriptie uit te stellen en uit mijn neus te vreten maar nog wel ingeschreven staan als student? Stufi is namelijk meer dan het collegegeld dat dit kost.

Ik heb me juist uitgeschreven omdat ik mijn BA scriptie eerder af had.

Lekker achterlijk systeem weer in dit land :')

EDIT: Verder vind ik het terugbetalen van de lening en zo niet het probleem (gaat gewoon bij de rest van mijn studieschuld en komt later), maar het terugbetalen van eht studentenreisproduct is wel enigszins zuur.
  Milf vrijdag 11 juli 2014 @ 22:50:46 #19
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_142188366
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:42 schreef okdoei het volgende:

[..]

Kijk, dat zou al een hele hoop schelen natuurlijk, als ik vier maanden alsnog stufi krijg. De rest kan ik wel betalen d.m.v. werk. Heb je daar toevallig meer info over?

Ik ga er in ieder geval even naar googlen ;)
Een overbrugging is alleen mogelijk van mbo naar mbo en van mbo naar hbo/uni. Niet van hbo/uni naar hbo/uni.

Niet ingeschreven = geen recht op stufi en studentenreisproduct.
Je moet je stufi terugbetalen en daaroverheen heb je een schuld opgelopen van ¤194 per maand voor je ovchip.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_142188368
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:44 schreef okdoei het volgende:

[..]

Je hebt stufi op basis van een tijdsduur van een nominale opleiding. Voor HBO meestal 4 jaar en voor een WO bachelor 3 jaar. Het is niet zo dat als je een 3-jarige opleiding in 2 jaar weet af te ronden, je één jaar gratis stufi kan vangen. Je krijgt het als je het nodig hebt. :')
pi_142188402
quote:

[..]

Dus het was voordeliger geweest om nog een half jaar het inleveren van mijn BA scriptie uit te stellen en uit mijn neus te vreten maar nog wel ingeschreven staan als student?

Nee klapdeurjosti, want dat half jaar stufi dat je dan vangt gaat altijd af van de totale tijd dat je stufi krijgt. Dus dan had je het laatste half jaar van je master zonder gezeten (dus moeten lenen)
pi_142188521
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:51 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Nee klapdeurjosti, want dat half jaar stufi dat je dan vangt gaat altijd af van de totale tijd dat je stufi krijgt. Dus dan had je het laatste half jaar van je master zonder gezeten (dus moeten lenen)
En dit geval gaat een Master doen. :')
pi_142188573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:53 schreef OnePlusOne het volgende:

[..]

En dit geval gaat een Master doen. :')
Ik denk dat TS beter even hier en hier kan gaan kijken :')
pi_142188584
http://www.ib-groep.nl/za(...)den_overbrugging.asp

Volgens deze pagina zou ik wel degelijk stufi ontvangen lijkt me? Uitschrijfdatum eind april, zal me inschrijven in september. Mei, juni, juli, augustus, vier maanden dus.
pi_142188680
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:51 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Beste 'medeklapdeurjosti',

Ik ontvang sowieso het laatste jaar van mijn master geen stufi meer, want de nominale duur van mijn BA plus MA is 5 jaar en derhalve ontvang ik dus slechts 5 jaar stufi.
pi_142188684
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:55 schreef okdoei het volgende:

Volgens deze pagina zou ik wel degelijk stufi ontvangen lijkt me? Uitschrijfdatum eind april, zal me inschrijven in september. Mei, juni, juli, augustus, vier maanden dus.
Kan je niet lezen wat Nikky zegt? Je hebt geen recht op overbrugging van een WO bachelor naar een WO master. :')
pi_142188736
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:57 schreef OnePlusOne het volgende:

[..]

Kan je niet lezen wat Nikky zegt? Je hebt geen recht op overbrugging van een WO bachelor naar een WO master. :')
Bron?
pi_142188741
quote:

[..]

Dus het was voordeliger geweest om nog een half jaar het inleveren van mijn BA scriptie uit te stellen en uit mijn neus te vreten maar nog wel ingeschreven staan als student? Stufi is namelijk meer dan het collegegeld dat dit kost.

EDIT: Verder vind ik het terugbetalen van de lening en zo niet het probleem (gaat gewoon bij de rest van mijn studieschuld en komt later), maar het terugbetalen van eht studentenreisproduct is wel enigszins zuur.
Ja het systeem is achterlijk TS die dit 9 maand geleden al had kunnen zien aankomen niet :'). Je had inderdaad een deel van je recht op stufie kunnen opofferen ja.

Of je had een paar maand kunnen werken, nu huilen is tamelijk treurig.
  Milf vrijdag 11 juli 2014 @ 23:04:17 #29
16000 nikky
pi_142189018
quote:

Zoals ik al aangaf, een overbrugging is niet mogelijk van hoger onderwijs naar hoger onderwijs.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 23:10:20 #30
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_142189334
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:58 schreef okdoei het volgende:

[..]

Bron?
zoekfunctie werkt best goed op DUO: [edit, linkjes daarentegen niet, maar als je bij particulier > vragen zoekt op 'overbrugging' kun je het zo vinden]

Daarnaast, zelfs als het wel mogelijk zijn bij hbo-uni dan was je alsnog te laat met je aanvraag.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_142189478
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:57 schreef okdoei het volgende:

[..]

Beste 'medeklapdeurjosti',

Ik ontvang sowieso het laatste jaar van mijn master geen stufi meer, want de nominale duur van mijn BA plus MA is 5 jaar en derhalve ontvang ik dus slechts 5 jaar stufi.
Maar als je tot 1 sept ingeschreven was gebleven bij je bachelor had je 4 jaar stufi verbruikt en het hele laatste jaar van je master geen stufi meer gehad.

Als je per 1 feb je stufi had stopgezet had je maar plm 3,5 jaar verbruikt en dus alleen het laatste pakweg half jaar van je master geen stufi gehad.
  Milf vrijdag 11 juli 2014 @ 23:17:34 #32
16000 nikky
pi_142189662
http://www.duo.nl/helppaginas-mijn-duo/startscherm.asp

Hier zie je duidelijk staan, wanneer je de optie kiest dit jaar ho gedaan, dat je ervoor moet zorgen dat de inschrijvingen moeten aansluiten. Anders moet je de stufi en ov stoppen.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 23:26:11 #33
429145 x.Vira
Moet dit?
pi_142190086
Wat denk je nou TS, de mede studenten die dezelfde opleiding doen als jij die wel de gedurende opleidingstijd en voorheen werken. Die hebben een leuk C.V. opgebouwd die krijgen dan ook al dat werk. Een uitkering of werk komt niet zomaar aanwaaien wanneer jij het nodig vind. Hier moet je dan ook rekening mee houden wanneer je een studie begint en vooral als je pappie en mammie niet genoeg centjes hebben om die maanden waarin je geen stufi krijgt te kunnen bekostigen.
pi_142191414
quote:

Seriously.... :')

De enige achterlijke hier ben jij in mijn ogen. Wat een sukkel zeg...
  zaterdag 12 juli 2014 @ 10:36:55 #35
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_142199999
quote:

[..]

Ja, alleen had je dan tijdens het laatste gedeelte van je master weer geen stufi ontvangen. Waarom doe je zo ingewikkeld over iets wat zo simpel is? :?
pi_142200158
Afhankelijk zijn van studiefinanciering :')
pi_142200251
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 23:13 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Maar als je tot 1 sept ingeschreven was gebleven bij je bachelor had je 4 jaar stufi verbruikt en het hele laatste jaar van je master geen stufi meer gehad.

Als je per 1 feb je stufi had stopgezet had je maar plm 3,5 jaar verbruikt en dus alleen het laatste pakweg half jaar van je master geen stufi gehad.
Dit dus, TS, ga alvast nadenken hoe je dat laatste jaar zonder stufi gaat overbruggen, want anders kom je weer in deze situatie.
pi_142200348
Betalen, pannenkoek
pi_142201092
Ongelofelijk wat zitten er hier toch een sjonnies tussen soms :')

Het betalen van de stufi is niet het probleem. Deze wordt opgeteld bij de rest van mijn studieschuld, en dat komt later wel (aangezien ik de eerste drie jaar weinig heb bijgeleend heb ik weinig studieschuld). Echter wilde ik even weten of ik er misschien niet alsnog recht op had voor het geval dat.

Het acute probleem is voornamelijk het studentenreisproduct, aangezien ik dit nodig heb om van en naar stage te reizen, en aangezien dit meteen moet worden betaald. Da's de voornaamste reden dat ik wel blij zou zijn geweest als de overbrugging mogelijk was. Maar goed, blijkbaar is dit niet het geval, ik betaal dan gewoon de 'boete' voor het studentenreisproduct (in feite is het gewoon een gedwongen abonnement en geen boete) en zoek het verder wel uit (een deel van mijn reiskosten wordt toch vergoed door mijn stage en veel andere reiskosten maak ik niet).

En ja, uiteraard werk ik erbij, maar probeer naast je stage/studie maar eens rond te komen van een bijbaantje... Zoveel uren kun je niet maken. Gelukkig kan de studie door blijven lopen als rentedragende lening, en de voorwaarden om je studieschuld terug te betalen zijn erg gunstig.
pi_142201233
Je dacht werkelijk dat je na het uitschrijven bij je studie je gewoon gebruik mocht blijven maken van je OV.-kaart?
  zaterdag 12 juli 2014 @ 13:04:13 #41
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_142202909
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:52 schreef 99.999 het volgende:
Je dacht werkelijk dat je na het uitschrijven bij je studie je gewoon gebruik mocht blijven maken van je OV.-kaart?
Sommige mensen zijn nu eenmaal naïef, daar doe je weinig aan
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_142202995
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 13:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn nu eenmaal naïef, daar doe je weinig aan
Dit is meer dan naïef, ik zou het bijna onder achterlijk willen scharen.
pi_142204697
Ga voor die paar maandjes lenen bij DUO.
pi_142215572
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 13:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is meer dan naïef, ik zou het bijna onder achterlijk willen scharen.
Zeker niet zo slim nee.

Al kan ik me nog best iets voorstellen bij de situatie van TS. Een nadeel van in februari beginnen of uitloop hebben waardoor je in februari klaar bent ipv eind schooljaar, ten minste als je daarna pas verder kan in september. Als die stufi ineens weg zou vallen en je hebt niet of niet direct een baan om genoeg geld mee binnen te halen, snap ik best dat dat lastig is. Lenen bij DUO na de studie mag volgens mij niet (meer). Of iemand in zo'n situatie tijdelijk een uitkering zou kunnen krijgen weet ik niet. Daar zitten natuurlijk ook weer allerlei voorwaarden aan.
Niet dat TS dit handig heeft aangepakt, uit dat andere topic bleek idd dat hij destijds een uitkering wilde, dus hij wist wel degelijk dat het ophield. Hoe dan ook lijken de kosten mij iig terecht.

Bij een studie zonder uitloop, beginnend vanaf september ben je overigens in principe t/m augustus ingeschreven. Dus als je dan in september weer verder gaat ben je aaneengesloten bezig met studeren. Die zomermaanden ben je dan gewoon nog student, want het schooljaar loopt t/m augustus. Op verzoek kan eerder uitschrijven op zich volgens mij wel, maar bij de meesten is het gewoon per september.

Begrijp ik overigens goed dat je er voor gekozen hebt om na je studie nog weer uit jezelf een stage te gaan doen? Ik maak hier tenminste uit op dat je nu reiskosten maakt ivm een stage. Dat je daar een ov kaart voor nodig hebt is natuurlijk leuk, maar als dat buiten een studie valt heeft DUO daar natuurlijk weinig mee te maken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142234653
Waarom is die stage van belang? Voor welke opleiding doe je die stage dan?
  zondag 13 juli 2014 @ 10:09:39 #46
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_142234895
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 09:39 schreef 81Renrew het volgende:
Waarom is die stage van belang? Voor welke opleiding doe je die stage dan?
Bijzonder inderdaad. Een research master met verplichte stage.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_142234899
Dat vroeg ik me ook af. Uitgeschreven maar wel stage lopen?

* hhornee vermoed niveau "InHolland"
pi_142236581
De stage is niet verplicht. Maar als ik straks mijn master heb en wat irrelevante bijbaantjes is dat leuk en aardig, maar daar heb je tegenwoordig niet zo veel meer aan. Ik doe de stage juist om tenminste wat op m'n CV te hebben. Stage tijdens de studie zelf is niet echt een optie. En met deze studie zal ik ook nogal eens in het buitenland zitten.

De kosten van het te laat stopzetten van het studentenreisproduct neem ik dan maar voor lief (ik heb er op zich best wel redelijk gebruik van gemaakt, en commerciëel een trajectkaart of altijd vrij abonnement is duurder dan de 'boete' voor het niet stopzetten van je studentenreisproduct). Ik heb dit echter wel opgelost en zorg ervoor dat ik in ieder geval met korting kan reizen de komende tijd.
pi_142237026
quote:
15s.gif Op zondag 13 juli 2014 10:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Bijzonder inderdaad. Een research master met verplichte stage.
Dat is op zich niet heel bijzonder. Ik doe ook een research master waarbij ik twee verplichte stages heb, 9 maanden fulltime en 6 maanden fulltime. Net zoals alle andere research masters binnen mijn faculteit. Vind het eerder bijzonder dat hij 'm buiten de opleiding doet. Maar als ik de uitleg daarover lees lijkt dat me alleen maar slim. De boete voor ov niet stopzetten is inderdaad lager dan een trajectkaart voor de meeste trajecten en zeker lager dan een altijd vrij abonnement, dus daar zit je niet eens zo slecht mee. Alleen heb je nu wel straks minder lang recht op stufi en ov, maargoed.
  zondag 13 juli 2014 @ 20:56:32 #50
429145 x.Vira
Moet dit?
pi_142256124
Ja uh ik weet niet hoor maar als je weet dat je onbetaalde stages moet gaan lopen, na de periode dat je al uitgeschreven bent is het dan niet aan jou zelf om dat van te voren goed uit te zoeken en eventueel geld mee opzij te zetten. In ieder geval in te calculeren met je maandelijkse inkomen en lasten?

Het beste wat je nu zou kunnen doen, is nu gaan bellen naar de duo en dergelijke en weten waar je staat en wat je te verwachten staat zodat je daar in het gevolg rekening mee kan houden en daar je keuzes dan weer op kan baseren. Om je kop in je kont te steken schiet je namelijk niet veel mee op en gaat het nog eens lastig worden in de toekomst wanneer je bijv. naar het buitenland moet!
pi_142260943
voordeel is dat je langer stufi krijgt tijdens je master
  maandag 14 juli 2014 @ 08:57:10 #52
67670 Skv
Cynist.
pi_142273718
Je doet vrijwillig buiten je studie om een stage en denkt dat de DUO je reiskosten werk betaalt?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 14 juli 2014 @ 09:38:03 #53
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_142274127
quote:

Nee.

Bron: http://www.duo.nl/SRVS/CG(...)=9663,Sxi=2,Case=obj(3312),ts=OcwDuoNew

En: http://www.duo.nl/SRVS/CG(...)=9663,Sxi=2,Case=obj(5720),ts=OcwDuoNew
  maandag 14 juli 2014 @ 09:40:58 #54
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_142274161
.

[ Bericht 99% gewijzigd door iScream. op 14-07-2014 09:41:14 (Dubbel :)) ]
pi_142279807
Als je ergens onbetaald stage loopt, kun je ze dan niet op z'n minst je reiskosten laten betalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')