En hoe betaal ik dan mijn kamerhuur, reiskosten en dergelijke? Ik dacht dat ik gewoon recht had op vijf jaar stufie (aangezien mijn studie 5 jaar duurt), dat betekent dus dat ik recht zou hebben op stufie tot en met september 2015. Verder heb ik *ooit* iets gelezen over dat de studiefinanciering doorloopt tussen je bachelor en je master, maar dat kan ik helaas niet meer vinden.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:24 schreef Tochjo het volgende:
Je staat dus vanaf februari niet ingeschreven voor een studie in het hoger onderwijs? Dan had je de afgelopen maanden geen recht op studiefinanciering en moet je de ontvangen studiefinanciering terugbetalen.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:24 schreef Tochjo het volgende:
Je staat dus vanaf februari niet ingeschreven voor een studie in het hoger onderwijs? Dan had je de afgelopen maanden geen recht op studiefinanciering en moet je de ontvangen studiefinanciering terugbetalen.
Door te werken.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:35 schreef okdoei het volgende:
[..]
En hoe betaal ik dan mijn kamerhuur, reiskosten en dergelijke? Ik dacht dat ik gewoon recht had op vijf jaar stufie (aangezien mijn studie 5 jaar duurt), dat betekent dus dat ik recht zou hebben op stufie tot en met september 2015. Verder heb ik *ooit* iets gelezen over dat de studiefinanciering doorloopt tussen je bachelor en je master, maar dat kan ik helaas niet meer vinden.
Hoe doen mensen die wel gewoon nominaal lopen dit? Krijgen die in de zomermaanden tussen bachelor en master dan ook geen stufi?
Sommige mensen werken gewoon.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:35 schreef okdoei het volgende:
[..]
En hoe betaal ik dan mijn kamerhuur, reiskosten en dergelijke? Ik dacht dat ik gewoon recht had op vijf jaar stufie (aangezien mijn studie 5 jaar duurt), dat betekent dus dat ik recht zou hebben op stufie tot en met september 2015. Verder heb ik *ooit* iets gelezen over dat de studiefinanciering doorloopt tussen je bachelor en je master, maar dat kan ik helaas niet meer vinden.
Hoe doen mensen die wel gewoon nominaal lopen dit? Krijgen die in de zomermaanden tussen bachelor en master dan ook geen stufi?
Doe als een eckte Fokker er vraag een WAjong aan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:35 schreef okdoei het volgende:
En hoe betaal ik dan mijn kamerhuur, reiskosten en dergelijke?
Ingeschreven staan = stufi.quote:Verder heb ik *ooit* iets gelezen over dat de studiefinanciering doorloopt tussen je bachelor en je master, maar dat kan ik helaas niet meer vinden.
Dat had ik ook wel gewildquote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:13 schreef okdoei het volgende:
Ik wil echter dat mijn studiefinanciering gewoon doorloopt
Ik wil ook gratis geld.quote:
Toen snapte TS wel dat de Stufi niet doorliep.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:58 schreef Merkie het volgende:
Wel lachen dat TS hier vier maanden geleden al een topic over heeft geopend en het nog steeds niet snapt.
Meer een kwestie van kop in het zand, doen of ik gek ben en ondertussen lekker genieten van de centen.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:43 schreef okdoei het volgende:
Maar mijn vraag is dus: is het mogelijk om een uitkering aan te vragen als je klaar bent met je Bachelor, en dus een tijdlang niet studeert en geen stufi ontvangt?
Ik wil schoppenquote:Op zondag 2 maart 2014 13:39 schreef okdoei het volgende:
Als de overheid wil dat ik ga werken, moeten ze maar zorgen dat werken meer lonend is dan een uitkering. Waarom zou je je eigen uit de naad werken om MINDER te verdienen dan een uitkering? Dat slaat gewoon nergens op.
Als je onafgebroken ingeschreven staat als student en je master direct aansluitend op je bacheloropleiding doet, ja. Als er een gat tussen je bachelor- en je masteropleiding valt, dan heb je daarin geen recht op studiefinanciering.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:35 schreef okdoei het volgende:
Ik dacht dat ik gewoon recht had op vijf jaar stufie (aangezien mijn studie 5 jaar duurt), dat betekent dus dat ik recht zou hebben op stufie tot en met september 2015.
Zo'n overbrugging kan maximaal vier maanden duren, geloof ik.quote:Verder heb ik *ooit* iets gelezen over dat de studiefinanciering doorloopt tussen je bachelor en je master, maar dat kan ik helaas niet meer vinden.
Jawel. Zij staan dan tot en met 31 augustus ingeschreven voor hun bacheloropleiding en beginnen per 1 september aan hun masteropleiding.quote:Hoe doen mensen die wel gewoon nominaal lopen dit? Krijgen die in de zomermaanden tussen bachelor en master dan ook geen stufi?
Nietesquote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:35 schreef okdoei het volgende:
Ik dacht dat ik gewoon recht had op vijf jaar stufie (aangezien mijn studie 5 jaar duurt),
Kijk, dat zou al een hele hoop schelen natuurlijk, als ik vier maanden alsnog stufi krijg. De rest kan ik wel betalen d.m.v. werk. Heb je daar toevallig meer info over?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:11 schreef Tochjo het volgende:
Zo'n overbrugging kan maximaal vier maanden duren, geloof ik.
Dus het was voordeliger geweest om nog een half jaar het inleveren van mijn BA scriptie uit te stellen en uit mijn neus te vreten maar nog wel ingeschreven staan als student? Stufi is namelijk meer dan het collegegeld dat dit kost.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:39 schreef Merkie het volgende:
Niet studeren = geen recht op studiefinanciering. Wel studeren = wel recht op studiefinanciering.
Wat begrijp je daar niet aan?
Een overbrugging is alleen mogelijk van mbo naar mbo en van mbo naar hbo/uni. Niet van hbo/uni naar hbo/uni.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:42 schreef okdoei het volgende:
[..]
Kijk, dat zou al een hele hoop schelen natuurlijk, als ik vier maanden alsnog stufi krijg. De rest kan ik wel betalen d.m.v. werk. Heb je daar toevallig meer info over?
Ik ga er in ieder geval even naar googlen
Je hebt stufi op basis van een tijdsduur van een nominale opleiding. Voor HBO meestal 4 jaar en voor een WO bachelor 3 jaar. Het is niet zo dat als je een 3-jarige opleiding in 2 jaar weet af te ronden, je één jaar gratis stufi kan vangen. Je krijgt het als je het nodig hebt.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:44 schreef okdoei het volgende:
[..]
Lekker achterlijk systeem weer in dit land
Nee klapdeurjosti, want dat half jaar stufi dat je dan vangt gaat altijd af van de totale tijd dat je stufi krijgt. Dus dan had je het laatste half jaar van je master zonder gezeten (dus moeten lenen)quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:44 schreef okdoei het volgende:
[..]
Dus het was voordeliger geweest om nog een half jaar het inleveren van mijn BA scriptie uit te stellen en uit mijn neus te vreten maar nog wel ingeschreven staan als student?
Ik heb me juist uitgeschreven omdat ik mijn BA scriptie eerder af had.
En dit geval gaat een Master doen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:51 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Nee klapdeurjosti, want dat half jaar stufi dat je dan vangt gaat altijd af van de totale tijd dat je stufi krijgt. Dus dan had je het laatste half jaar van je master zonder gezeten (dus moeten lenen)
Ik denk dat TS beter even hier en hier kan gaan kijkenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:53 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
En dit geval gaat een Master doen.
Beste 'medeklapdeurjosti',quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:51 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Nee klapdeurjosti, want dat half jaar stufi dat je dan vangt gaat altijd af van de totale tijd dat je stufi krijgt. Dus dan had je het laatste half jaar van je master zonder gezeten (dus moeten lenen)
Kan je niet lezen wat Nikky zegt? Je hebt geen recht op overbrugging van een WO bachelor naar een WO master.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:55 schreef okdoei het volgende:
http://www.ib-groep.nl/za(...)den_overbrugging.asp
Volgens deze pagina zou ik wel degelijk stufi ontvangen lijkt me? Uitschrijfdatum eind april, zal me inschrijven in september. Mei, juni, juli, augustus, vier maanden dus.
Bron?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:57 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Kan je niet lezen wat Nikky zegt? Je hebt geen recht op overbrugging van een WO bachelor naar een WO master.
Ja het systeem is achterlijk TS die dit 9 maand geleden al had kunnen zien aankomen nietquote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:44 schreef okdoei het volgende:
[..]
Dus het was voordeliger geweest om nog een half jaar het inleveren van mijn BA scriptie uit te stellen en uit mijn neus te vreten maar nog wel ingeschreven staan als student? Stufi is namelijk meer dan het collegegeld dat dit kost.
EDIT: Verder vind ik het terugbetalen van de lening en zo niet het probleem (gaat gewoon bij de rest van mijn studieschuld en komt later), maar het terugbetalen van eht studentenreisproduct is wel enigszins zuur.
Zoals ik al aangaf, een overbrugging is niet mogelijk van hoger onderwijs naar hoger onderwijs.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:55 schreef okdoei het volgende:
Volgens deze pagina zou ik wel degelijk stufi ontvangen lijkt me? Uitschrijfdatum eind april, zal me inschrijven in september. Mei, juni, juli, augustus, vier maanden dus.
zoekfunctie werkt best goed op DUO: [edit, linkjes daarentegen niet, maar als je bij particulier > vragen zoekt op 'overbrugging' kun je het zo vinden]quote:
Maar als je tot 1 sept ingeschreven was gebleven bij je bachelor had je 4 jaar stufi verbruikt en het hele laatste jaar van je master geen stufi meer gehad.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:57 schreef okdoei het volgende:
[..]
Beste 'medeklapdeurjosti',
Ik ontvang sowieso het laatste jaar van mijn master geen stufi meer, want de nominale duur van mijn BA plus MA is 5 jaar en derhalve ontvang ik dus slechts 5 jaar stufi.
Seriously....quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:44 schreef okdoei het volgende:
Ja, alleen had je dan tijdens het laatste gedeelte van je master weer geen stufi ontvangen. Waarom doe je zo ingewikkeld over iets wat zo simpel is?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:44 schreef okdoei het volgende:
[..]
Dus het was voordeliger geweest om nog een half jaar het inleveren van mijn BA scriptie uit te stellen en uit mijn neus te vreten maar nog wel ingeschreven staan als student? Stufi is namelijk meer dan het collegegeld dat dit kost.
EDIT: Verder vind ik het terugbetalen van de lening en zo niet het probleem (gaat gewoon bij de rest van mijn studieschuld en komt later), maar het terugbetalen van eht studentenreisproduct is wel enigszins zuur.
Dit dus, TS, ga alvast nadenken hoe je dat laatste jaar zonder stufi gaat overbruggen, want anders kom je weer in deze situatie.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:13 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Maar als je tot 1 sept ingeschreven was gebleven bij je bachelor had je 4 jaar stufi verbruikt en het hele laatste jaar van je master geen stufi meer gehad.
Als je per 1 feb je stufi had stopgezet had je maar plm 3,5 jaar verbruikt en dus alleen het laatste pakweg half jaar van je master geen stufi gehad.
Sommige mensen zijn nu eenmaal naïef, daar doe je weinig aanquote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:52 schreef 99.999 het volgende:
Je dacht werkelijk dat je na het uitschrijven bij je studie je gewoon gebruik mocht blijven maken van je OV.-kaart?
Dit is meer dan naïef, ik zou het bijna onder achterlijk willen scharen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn nu eenmaal naïef, daar doe je weinig aan
Zeker niet zo slim nee.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is meer dan naïef, ik zou het bijna onder achterlijk willen scharen.
Bijzonder inderdaad. Een research master met verplichte stage.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:39 schreef 81Renrew het volgende:
Waarom is die stage van belang? Voor welke opleiding doe je die stage dan?
Dat is op zich niet heel bijzonder. Ik doe ook een research master waarbij ik twee verplichte stages heb, 9 maanden fulltime en 6 maanden fulltime. Net zoals alle andere research masters binnen mijn faculteit. Vind het eerder bijzonder dat hij 'm buiten de opleiding doet. Maar als ik de uitleg daarover lees lijkt dat me alleen maar slim. De boete voor ov niet stopzetten is inderdaad lager dan een trajectkaart voor de meeste trajecten en zeker lager dan een altijd vrij abonnement, dus daar zit je niet eens zo slecht mee. Alleen heb je nu wel straks minder lang recht op stufi en ov, maargoed.quote:Op zondag 13 juli 2014 10:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bijzonder inderdaad. Een research master met verplichte stage.
Nee.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:55 schreef okdoei het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |