Die wet is afgeschaft.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:01 schreef Wootism het volgende:
Daar hebben ze die 'WIJ-uitkering' voor verzonnen.
Moet je wel onder de 27 zijn.
Ohja ik zie het... vanaf 2012 alquote:
21quote:Op zondag 2 maart 2014 12:49 schreef Pvoesss het volgende:
Aanvragen kan altijd. Recht hebben is iets anders.
Hoe oud ben je?
Kijk, sommige mensen kunnen het ene beter, en andere mensen het andere. Is er genoeg werk in de promotie/sales en zo? Ja. Maar dat kan ik nu eenmaal niet, ik ben niet de 'promotietijger' (quote:Op zondag 2 maart 2014 13:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Mensen die denken geen werk te kunnen vinden vinden het ook zelden. Tis voor 90% een mindset. Waarom vinden zoveel ongeschoolde vrienden van mij altijd werk? Maar kunnen mensen met een bachelor blijkbaar niks vinden?
Wat als ik verzwijg dat ik wil gaan studeren, en dan me op het laatste moment toch inschrijf en mijn uitkering dan per direct stop zet? Is dat illegaal/fraude? Toch niet? Want ik zag immers 'niet aankomen' dat ik ging studerenquote:Op zondag 2 maart 2014 13:01 schreef rhubarbje het volgende:
De enige die ik kan bedenken is bijstand maar volgens mij kom je daar niet voor in aanmerking omdat je weer gaat studeren en dus niet beschikbaar bent om te solliciteren, een baan aan te nemen of het vervangende werk te doen dat een gemeente voortaan verplicht aanbied
maar ik ben geen expert
Stufi en steun van ouders. Maar vooral die steun van ouders, daar wil ik echt vanaf, om begrijpelijke redenen.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:58 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoe kom je nu rond? Alleen stufi? Pak 3 krantenwijken en 2 folderwijken in het weekend. Dan hark je vast net zoveel geld binnen.
Nee, hoor ook genoeg luie flikkers die eerst 1-2 mbo's verneukt hebben van de stufie geprofiteerd hebben.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:39 schreef okdoei het volgende:
Kijk, sommige mensen kunnen het ene beter, en andere mensen het andere. Is er genoeg werk in de promotie/sales en zo? Ja. Maar dat kan ik nu eenmaal niet, ik ben niet de 'promotietijger' () die ze zoeken.
Verder: tijdens een bachelor ben je aan het studeren, en heb je hooguit tijd voor wat losse bijbaantjes (heb ik ook wel gedaan). Jouw ongeschoolde vrienden zijn meestal ongeschoold met een reden; als je een goede baan hebt en ook niet echt motivatie om te studeren, dan ga je natuurlijk niet studeren. Die werken waarschijnlijk al van voor hun 18e en hebben dus veel werkervaring, waardoor ze ook altijd wel aan werk kunnen komen.
Ik heb dus veel minder werkervaring, en dat maakt het lastig om een baan te vinden. Ik mik op een carriere in het onderzoek na mijn studie (of: ik ga iets compleet anders doen, nadat ik hopelijk een phd heb, maar dat zien we dan wel weer). Qua studiegerelateerds is er dus voor mij nog niks nu, anders dan studentassistent maar dat zijn ook baantjes waar iedereen opaf vliegt zodra er een vacature is.
Verder kom ik ook een beetje op de leeftijd dat ik voor sommige studentendingen alweer te oud ben... ik ben natuurlijk duurder dan iemand van 18. Zo is de wet nu eenmaal.
Ah, je wil dus geen steun van je ouders maar wel van heel Nederland? Logisch..quote:Op zondag 2 maart 2014 13:39 schreef okdoei het volgende:
Stufi en steun van ouders. Maar vooral die steun van ouders, daar wil ik echt vanaf, om begrijpelijke redenen.
Ik ga inderdaad denk ik een kutbaantje doen (zoals bezorgen), maar zoiets verdient vaak gewoon minder, zelfs veel minder, dan een uitkering, simpelweg omdat het zo weinig uren is. Ik heb dan zoiets: als de overheid wil dat ik ga werken, moeten ze maar zorgen dat werken meer lonend is dan een uitkering. Waarom zou je je eigen uit de naad werken om MINDER te verdienen dan een uitkering? Dat slaat gewoon nergens op.
Ik wil dus het liefst een bantje (of eventueel meerdere die te combineren zijn) die méér verdienen, zodat ik kan sparen en ook rond kom.
Mijn schoonzus werkt in een fabriek en daar zoeken ze regelmatig mensen en kunnen ze ze niet vinden (hoge werkloosheid hier!). Ze zegt dat mensen gewoon echt niet in een fabriek willen werken. Dus er zitten nogal wat kanten aan 'er is nou eenmaal geen werk'.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Mensen die denken geen werk te kunnen vinden vinden het ook zelden. Tis voor 90% een mindset. Waarom vinden zoveel ongeschoolde vrienden van mij altijd werk? Maar kunnen mensen met een bachelor blijkbaar niks vinden?
Je bent dus helemaal niet van plan een 'kutbaantje' te zoeken zoals je hieronder beweert. Je wil gewoon een manier vinden om niet 'gepakt' te worden. Fijne mentaliteit!quote:Op zondag 2 maart 2014 13:39 schreef okdoei het volgende:
Wat als ik verzwijg dat ik wil gaan studeren, en dan me op het laatste moment toch inschrijf en mijn uitkering dan per direct stop zet? Is dat illegaal/fraude? Toch niet? Want ik zag immers 'niet aankomen' dat ik ging studeren
Ga gewoon werken. Je bent 21....quote:Ik ga inderdaad denk ik een kutbaantje doen (zoals bezorgen), maar zoiets verdient vaak gewoon minder, zelfs veel minder, dan een uitkering, simpelweg omdat het zo weinig uren is. Ik heb dan zoiets: als de overheid wil dat ik ga werken, moeten ze maar zorgen dat werken meer lonend is dan een uitkering. Waarom zou je je eigen uit de naad werken om MINDER te verdienen dan een uitkering? Dat slaat gewoon nergens op.
Ik wil dus het liefst een bantje (of eventueel meerdere die te combineren zijn) die méér verdienen, zodat ik kan sparen en ook rond kom.
Of de fabriek doet te weinig moeite om hun vacature op sites te zetten. Want ik heb echt nergens vacatures voor in fabrieken gezien (althans voor ongeschoold werk). Als ik er één zie solliciteer ik direct hoor.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn schoonzus werkt in een fabriek en daar zoeken ze regelmatig mensen en kunnen ze ze niet vinden (hoge werkloosheid hier!). Ze zegt dat mensen gewoon echt niet in een fabriek willen werken. Dus er zitten nogal wat kanten aan 'er is nou eenmaal geen werk'.
Wil ik best doen hoor, maar ik ben nu al enkele weken bezig met het zoeken naar werk en het wil niet erg vlotten. De enige sector waar echt veel werk is, is zoals je zegt marketing/promotie, en dat is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:23 schreef Moonah het volgende:
Wat is er mis met een half jaar allerlei uitzendbaantjes te doen?
Mijn zus heeft als WO-afgestudeerde van alles gedaan: chips uitgedeeld in supermarkten, telemarketing, schoonmaken, huiswerkbegeleiding, afwassen, bediening in de horeca, beurzen, whatever. Geen dag zonder werk. Maar ze had een doel: geld sparen voor een wereldreis. Mss maakt dat verschil in de motivatie...
volgens mij is dat de normale gang van zaken (niet de wereldreis maar gewoon maar ff door ploeteren na je studie)quote:Op zondag 2 maart 2014 14:23 schreef Moonah het volgende:
Wat is er mis met een half jaar allerlei uitzendbaantjes te doen?
Mijn zus heeft als WO-afgestudeerde van alles gedaan: chips uitgedeeld in supermarkten, telemarketing, schoonmaken, huiswerkbegeleiding, afwassen, bediening in de horeca, beurzen, whatever. Geen dag zonder werk. Maar ze had een doel: geld sparen voor een wereldreis. Mss maakt dat verschil in de motivatie...
Precies, dat. Daar wordt niemand slechter van.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
volgens mij is dat de normale gang van zaken (niet de wereldreis maar gewoon maar ff door ploeteren na je studie)
Sta je al ingeschreven bij een uitzendbureau?quote:Op zondag 2 maart 2014 14:27 schreef okdoei het volgende:
[..]
Wil ik best doen hoor, maar ik ben nu al enkele weken bezig met het zoeken naar werk en het wil niet erg vlotten. De enige sector waar echt veel werk is, is zoals je zegt marketing/promotie, en dat is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd.
Wel bij verschillende online dingen, waar ik af en toe mails van krijg. Ook bijna allemaal promotie en dat soort dingen.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Sta je al ingeschreven bij een uitzendbureau?
nou dan weet je wat je dinsdag kunt doen he (volgens mij zijn ze op maandagen dicht)quote:Op zondag 2 maart 2014 14:31 schreef okdoei het volgende:
[..]
Wel bij verschillende online dingen, waar ik af en toe mails van krijg. Ook bijna allemaal promotie en dat soort dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |