abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142159028
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen.

Live updates
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.604161
http://www.idfblog.com/bl(...)-edge-against-hamas/
pi_142159288
Wat een vuurwerkshow deze nacht, alsof ik in Israel ben.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 01:47:19 #3
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_142159602
KeepingtheLeith twitterde op vrijdag 11-07-2014 om 01:31:55 If 3 U.S. civilians were kidnapped in Mexico, would the U.S. send Apache Helicopters to bomb Mexico City? Didn't think so..... reageer retweet
KeepingtheLeith twitterde op vrijdag 11-07-2014 om 01:35:20 Three teenagers were kidnapped - no excuse for that; however, no rockets were fired until Gaza was bombed. 87 civilians killed for pride.... reageer retweet
KeepingtheLeith twitterde op vrijdag 11-07-2014 om 01:42:16 Fuck Hamas. Palestine isn't Hamas. Palestinians are not all fans or members of Hamas. The people who have died are not affiliated with Hamas reageer retweet
Anti-Turkije
pi_142160338
Zit ook echt geen schot in deze zaak :(
pi_142160819
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:01 schreef SadPanda het volgende:
Je bent wel erg bang hè dat de titel verandert zou worden. :')
Omdat ik vind dat israel bestaansrecht heeft, ben ik zionist?? Van wat voor cultuur kom je vandaan, dat er zo'n woord gebruikt wordt, dat een negatieve lading lijkt te hebben?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_142160831
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:47 schreef SadPanda het volgende:
KeepingtheLeith twitterde op vrijdag 11-07-2014 om 01:31:55 If 3 U.S. civilians were kidnapped in Mexico, would the U.S. send Apache Helicopters to bomb Mexico City? Didn't think so..... reageer retweet
KeepingtheLeith twitterde op vrijdag 11-07-2014 om 01:35:20 Three teenagers were kidnapped - no excuse for that; however, no rockets were fired until Gaza was bombed. 87 civilians killed for pride.... reageer retweet
KeepingtheLeith twitterde op vrijdag 11-07-2014 om 01:42:16 Fuck Hamas. Palestine isn't Hamas. Palestinians are not all fans or members of Hamas. The people who have died are not affiliated with Hamas reageer retweet
[ afbeelding ]
Een heel lading kromme vergelijkingen. Had ook niets anders verwacht van een volk dat nooit in opstand komt tegen hamas. Ook verantwoordelijkheid nemen voor je regering, calimero palestijnen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_142161525
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 03:47 schreef Tukker87 het volgende:
Zit ook echt geen schot in deze zaak :(
Wacht maar...
pi_142161689
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 07:13 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Een heel lading kromme vergelijkingen. Had ook niets anders verwacht van een volk dat nooit in opstand komt tegen hamas. Ook verantwoordelijkheid nemen voor je regering, calimero palestijnen.
Dat viel mij ook al op.
Mexico zou proberen de ontvoerders op te sporen, hamas verheerlijkte de daad.

Ik heb zo'n figuur op mijn FB die daar zit. En de meest kromme vergelijkingen komen langs.
Gezegd hebbende dat de reactie van israel ook buitensporig is.

[ Bericht 4% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 11-07-2014 09:11:44 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142161821
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op.

Ik heb zo'n figuur op mijn FB die daar zit. En de meest krommen vergelijkingen komen langs.
Dat. Als Mexico er al 60 jaar een handje van had om het aan te moedigen viel de VS ook binnen.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:36:03 #10
176916 Karrs
2007-2017
pi_142162253
quote:
[ afbeelding ]
Hahaha... ja, het Israëlische spul werkt wat beter, he? ;)

Jaloers? :D
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:36:46 #11
176916 Karrs
2007-2017
pi_142162272
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 08:48 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Wacht maar...
[ afbeelding ]
Die staat. ;)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:40:36 #12
421524 SadPanda
pi_142162343
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 07:10 schreef firefly3 het volgende:
Omdat ik vind dat israel bestaansrecht heeft, ben ik zionist??
Ja, natuurlijk. :') Vertel anders eens wat de definitie van zionist volgens jou is.
Anti-Turkije
pi_142162459
quote:
[ afbeelding ]
Alsof je een baksteen gooit naar iemand met het meest geavanceerde wapentuig.
Dan ben je gewoon niet slim bezig.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:45:58 #14
421524 SadPanda
pi_142162474
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op.

Ik heb zo'n figuur op mijn FB die daar zit. En de meest kromme vergelijkingen komen langs.
Gezegd hebbende dat de reactie van israel ook buitensporig is.

En waar werden de lijken gevonden? In de West Bank, dat bestuurd wordt door Fatah die meewerkte...
Anti-Turkije
pi_142162681
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:45 schreef SadPanda het volgende:

[..]

En waar werden de lijken gevonden? In de West Bank, dat bestuurd wordt door Fatah die meewerkte...
Hoe werkte het mee? Door te zeggen "oei, da's stout" zonder actief naar de daders te speuren?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:56:06 #16
421524 SadPanda
pi_142162745
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:53 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Hoe werkte het mee? Door te zeggen "oei, da's stout" zonder actief naar de daders te speuren?
Palestinian President Mahmoud Abbas, defying widespread popular Palestinian support for the kidnapping as a means of securing the release of Palestinians detained by Israel's use of administrative detention or who were serving prison sentences for terrorism,[151] criticized the action, saying the youths must be returned,[192] and that Palestinian Authority security was cooperating with Israel to try to locate them.[193] Abbas' office released a statement condemning the kidnapping and the Israeli response of raids and arrests.[160] At US urging, Abbas was working closely with Israel to coordinate the search for the teens.[194] A PA spokesman stated that holding Palestinian authorities responsible for kidnappings in Area C of the West Bank, where Israel exercises full military control and prohibits a Palestinian police presence places the PA in an impossible position.[195]

"I don't plan to punish anyone based on suspicions or because Netanyahu claims something. If Netanyahu has information, he should update me and we'll take care of it according to our laws." Mahmoud Abbas.[114]
Anti-Turkije
pi_142163026
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:56 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Palestinian President Mahmoud Abbas, defying widespread popular Palestinian support for the kidnapping as a means of securing the release of Palestinians detained by Israel's use of administrative detention or who were serving prison sentences for terrorism,[151] criticized the action, saying the youths must be returned,[192] and that Palestinian Authority security was cooperating with Israel to try to locate them.[193] Abbas' office released a statement condemning the kidnapping and the Israeli response of raids and arrests.[160] At US urging, Abbas was working closely with Israel to coordinate the search for the teens.[194] A PA spokesman stated that holding Palestinian authorities responsible for kidnappings in Area C of the West Bank, where Israel exercises full military control and prohibits a Palestinian police presence places the PA in an impossible position.[195]

"I don't plan to punish anyone based on suspicions or because Netanyahu claims something. If Netanyahu has information, he should update me and we'll take care of it according to our laws." Mahmoud Abbas.[114]
"foei" gezegd dus.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:11:19 #18
421524 SadPanda
pi_142163085
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:08 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

"foei" gezegd dus.
Wat moet hij anders doen?

"I don't plan to punish anyone based on suspicions or because Netanyahu claims something. If Netanyahu has information, he should update me and we'll take care of it according to our laws." Mahmoud Abbas.
Anti-Turkije
pi_142163159
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:11 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wat moet hij anders doen?

"I don't plan to punish anyone based on suspicions or because Netanyahu claims something. If Netanyahu has information, he should update me and we'll take care of it according to our laws." Mahmoud Abbas.
Proberen de kids en de daders te vinden. Of Hamas, Fatah of de tuinkabouters er achter hadden gezeten had in die zin geen zak uitgemaakt, dat er 3 kinderen ontvoerd waren was een feit, en derhalve had er alles aan gedaan moeten worden om ze te vinden. Als de PA dat niet doet, dan doet het land van herkomst van de kinderen dat wel, dat moge duidelijk wezen.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:14:47 #20
421524 SadPanda
pi_142163168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:14 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Proberen de kids en de daders te vinden. Of Hamas, Fatah of de tuinkabouters er achter hadden gezeten had in die zin geen zak uitgemaakt, dat er 3 kinderen ontvoerd waren was een feit, en derhalve had er alles aan gedaan moeten worden om ze te vinden. Als de PA dat niet doet, dan doet het land van herkomst van de kinderen dat wel, dat moge duidelijk wezen.
Ja, dat snap ik maar hoe?
Anti-Turkije
pi_142163179
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:14 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik maar hoe?
Hetzelfde wat de IDF gedaan heeft uiteindelijk. Net zo lang mensen ondervragen en leads volgen totdat je ze vind.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:17:43 #22
421524 SadPanda
pi_142163230
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:15 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Hetzelfde wat de IDF gedaan heeft uiteindelijk. Net zo lang mensen ondervragen en leads volgen totdat je ze vind.
Het IDF had 200 onschuldige mensen opgepakt...
Ze waren ontvoerd uit een nederzetting dus eigenlijk heeft Palestina er niks mee te doen. Blijkbaar hebben ze geen leads anders hadden ze het wel gezegd.
Anti-Turkije
pi_142163267
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:17 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het IDF had 200 onschuldige mensen opgepakt...
Ze waren ontvoerd uit een nederzetting dus eigenlijk heeft Palestina er niks mee te doen. Blijkbaar hebben ze geen leads anders hadden ze het wel gezegd.
Ondervraagd ja. Als er een moord of ontvoering in Nederland gebeurt er precies hetzelfde. Opgepakt als in uurtje mee naar het bureau voor een paar vragen.
En waarom heeft Palestina er niets mee te doen? Volgens jouw definitie vallen de nederzettingen juist onder Palestijns gebied, toch? Dan zijn er juist 3 jongeren uit hun eigen gebieden ontvoerd.
In dit geval maakt het niet veel uit waar de grens ligt.
Als er jongeren ontvoerd worden uit Baarle-Nassau dan gaan NL en BE ook niet eerst 2 weken staan uitzoeken wiens stukje land het nou eigenlijk was..
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:24:46 #24
421524 SadPanda
pi_142163358
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:19 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ondervraagd ja. Als er een moord of ontvoering in Nederland gebeurt er precies hetzelfde. Opgepakt als in uurtje mee naar het bureau voor een paar vragen.
En waarom heeft Palestina er niets mee te doen? Volgens jouw definitie vallen de nederzettingen juist onder Palestijns gebied, toch? Dan zijn er juist 3 jongeren uit hun eigen gebieden ontvoerd.
In dit geval maakt het niet veel uit waar de grens ligt.
Nee, dat is niet hetzelfde. De politie hier pakt niet zomaar mensen op en houdt ze zeker niet langer dan een dag vast.
De facto is het Israëlisch grondgebied, die zijn er verantwoordelijk voor dus.
Anti-Turkije
pi_142163417
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:24 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde. De politie hier pakt niet zomaar mensen op en houdt ze zeker niet langer dan een dag vast.
De facto is het Israëlisch grondgebied, die zijn er verantwoordelijk voor dus.
Wel als die mensen al jaren vastgezeten hebben voor terroristische daden en moorden. Na zoiets, en na vrijgelaten te worden in een domme deal, verlies je toch al iedere geloofwaardigheid. Van mij hadden ze ze niet meer vrij hoeven laten. Palestina blaast vredesgesprekken af? Prima, terug met die gevangenen dan. Terug naar de situatie ervoor. En wellicht krijg je er wel weer een paar terug als je de moordenaars van die jongens opspoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')