En het was alleen maar bedoelt voor multiplayer, om zo spelers nog een extra kans te geven.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:16 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Goed voor de verliezer en slecht voor de winnaar dus
Nee.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:46 schreef AntiChrist7 het volgende:
Wou ik eindelijk eens deftig aan EU4 beginne, smijten ze er weer een gameplay dlc op en veranderen ze vanalles.... Ze hebben toch serieus zitten swingen met die AE in een jaar tijd. Misschien is het beste om op GMG te gaan met de coupon
Is het nog valabel de hele wereld te veroveren (steam achievement hoer hier)?
dan kan ik t nog begrijpen, player spelers blitzkriegen zo over hele continenten andersquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:35 schreef Yum-Yum het volgende:
[..]
En het was alleen maar bedoelt voor multiplayer, om zo spelers nog een extra kans te geven.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:21 schreef johnson555 het volgende:
[..]
dan kan ik t nog begrijpen, player spelers blitzkriegen zo over hele continenten anders
oo wacht is t ook voor SP? dan wel jammer jaquote:Op donderdag 17 juli 2014 00:30 schreef Yum-Yum het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat ze zoiets dan voor multiplayer only doen, nu 15 jaar op je gat zitten is ook echt niet leuk....
Voeg dan een speed 7 toe aan het spel o.i.d.
Precies. Wat dat betreft mogen ze wel wat van Vicky jatten. Als je al je brigades verliest heb je een paar decennia gewoon geen legers meer, in plaats van na 100 dagen weer immense legioenen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
en het geeft de verdediger ook meer tijd om te herstellen, want natuurlijk ook wel reëel is.
true, maar het punt is dat het je mogelijkheden en keuzes limiteert, wat voor mij net de basis is van een strategy game. Wil je de hele wereld veroveren? het kan. Wil je liever klein blijven en koloniseren? Kan ook.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Tsja, kan er op zich prima mee leven. Elke vijf jaar oorlog verklaren om een nieuwe prov te pakken is ook best gamey.
Mwoah, je kunt nog steeds gewoon aanvallen, kost je alleen 5 stab.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:59 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
true, maar het punt is dat het je mogelijkheden en keuzes limiteert, wat voor mij net de basis is van een strategy game. Wil je de hele wereld veroveren? het kan. Wil je liever klein blijven en koloniseren? Kan ook.
Als je niet te gamey wilt spelen, kan je ook kiezen om niet continu oorlog te voeren. Nu is er die keuze niet meer. Je kan niet meer op een gigantische conquest gaan. En waarom? Omdat het enkel in MP een probleem was. Dus bruut gezegd: omdat er een paar waren die er niet mee konden leven dat ze in MP werden ingemaakt door een mens die altijd slimmer is dan een AI, moet iedereen daarvoor zich aanpassen en beperkt worden.
Er hield MP spelers niets tegen om gewoon een akkoord op voorhand te maken waarin ze zeggen "we laten truces tien jaar duren om iedereen de mogelijkheid te geven". Maar omdat ze niet op dat idee zijn gekomen, of ze zich er niet aan konden houden, moet plotseling iedereen bij het handje genomen worden...
Vergelijk het bijvoorbeeld met CIV, waar ze plotseling zouden zeggen: ja, we vinden dat de AI het niet goed doet in oorlog, dus we schrappen de militaire victory, en we stellen wat regels in zodat je ze maar 1 keer per 50 turns kan aanvallen, zodat hij beter overleeft". Dat is onnodige beperking van de gameplay
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:28 schreef Yum-Yum het volgende:
Ik laat EUIV voor nu links liggen, ze dingen weer op orde hebben als de temperaturen weer wat lager zijn, ga ik pas weer beginnen.
Een zwembad in je tuin is dan ook moeilijk. Net als oorlog voeren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:02 schreef AntiChrist7 het volgende:
"het kost je alleen 5 stability". Das ook gewoon een mooie term om het zoveel mogelijk af te raden en praktisch onmogelijk te maken. Dat is als bij de gemeente gaan en zeggen "ik wil een zwembad in mijn tuin". Tuurlijk, vul alleen deze 50.000 formulieren in
Dat is een lijst van alle conflicten. Daar hebben we het niet over, we hebben het over conflicten tussen twee dezelfde partijen. Herhaaldelijke oorlogen binnen een dergelijk korte periode zijn dan gewoon zelfdzaam.quote:En niet realistisch? Sla dan maar eens een geschiedenisboek open. of kijk gewoon hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_conflicts_in_Europe
Drie keer oorlog in een tijd dat de belangen hoger dan ooit tevoren waren voor beide landen.quote:Nederland en Engeland hadden bijvoorbeeld vier keer oorlog in een tijdspanne van 30 jaar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Dutch_Wars
Het moet voor mij natuurlijk aanvoelen. Exact alle vijf jaar de oorlog verklaren omdat de truces dan aflopen voelt absoluut niet natuurlijk aan. Een afgelopen wapenstilstand betekende niet meteen oorlog. Wat mij betreft dus geen probleem.quote:Het gaat er mij ook niet om dat het realistisch is of niet. Het gaat erom dat ze een mogelijkheid wegknippen, omdat het in MP niet goed werkt. Een mogelijkheid die al een jaar lang in de game aanwezig is, dus als er serieuze problemen mee waren, was dat al langer aangepast geweest.
Dan zij wij het daar niet over eens. Volgens mij hebben wij andere verwachtingen van het spel.quote:Er was vrije keuze in hoe je de game wou spelen, nu is die wat meer beperkt,en dat vind ik jammer, want vrije keuze is net het belangrijkste in een strategy game
Jep. Maar daar hebben we het toch over? Ik zeg alleen dat het naar mijn mening prima is en ik geef even aan waarom dat mijn mening is. Dat kan toch prima in het Paradox-topic? Waarom moet dat meteen egocentrisch zijn?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:48 schreef AntiChrist7 het volgende:
vrij egocentrische mening: ik kan nog altijd spelen zoals ik wil, dus fuck de rest die op een andere manier willen spelen. Stel dat het omgekeerd was: ze zeggen "de speler heeft teveel het voordeel wanneer hij in vrede is tov de AI, dus vanaf nu moet je minstens altijd met 2 naties in oorlog zijn", dan was je wss pissed off.
Dat de beslissing op basis van MP is genomen is gewoon dom, dat ben ik met je eens. Maar naar mijn mening is het nog geen slechte beslissing.quote:Als je niet elke 5 jaar oorlog wilt, doe je dat dan toch gewoon niet? Ik doe hetzelfde met civ 5. Ja ik zou heel de wereld gaan kunnen platwalsen tegen het jaar 1000, maar daar vind ik niets aan. Maar personen die er wel iets aan vinden kunnen het wel doen (als ze met genoeg rekening houden, het wordt het niet artificieel moeilijk gemaakt).
En again, het gaat niet om realisme. Ze stellen duidelijk dat de keuze is gemaakt om pure MP redenen (waar realisme net het minste opduikt). Al heb je een punt dat mijn lijst van conflicten te algemeen was. Maar als je kijkt naar afzonderlijke landen, is het al oorlog wat de klok slaat
(http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_guerres_de_la_France)
(http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Spain).
Truces van 5 jaar zijn in dat perspectief even weinig realistisch en even gamey.
En dat mijn verwachting van het spel anders is? ik lees ook maar wat er op de steam store staat:
Fulfill Your Quest For Global Domination.
Daar moet dus bijkomen: "maar nu niet meer want paradox luistert naar de MP-whiners"
Ik niet. ik heb erko (een raam kan open).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |