Nee, deze is beter:quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:55 schreef samthegreat5 het volgende:
SadPanda's favoriete boek:
[ afbeelding ]
Eum als je pro israelbent, ben je zionist?quote:
jaquote:Op donderdag 10 juli 2014 18:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Eum als je pro israelbent, ben je zionist?
Ja, duh....quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Eum als je pro israelbent, ben je zionist?
twitter:SyrianLionesss twitterde op donderdag 10-07-2014 om 16:56:15A picture is worth 1000 words. Israelis gather on a hilltop to watch as Gaza is being bombed #GazaUnderAttack http://t.co/WNlegi4f1G reageer retweet
Dit is ook wel behoorlijk ziek. Anderzijds is het niet veel anders dan cnn aanzetten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:03 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:SyrianLionesss twitterde op donderdag 10-07-2014 om 16:56:15A picture is worth 1000 words. Israelis gather on a hilltop to watch as Gaza is being bombed #GazaUnderAttack http://t.co/WNlegi4f1G reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op donderdag 10-07-2014 om 02:16:11A map of where Palestinians were killed in Gaza over the last 48 hours. http://t.co/Rg5pUkUTqn reageer retweet
Niet echt want ze klappen er bij....quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is ook wel behoorlijk ziek. Anderzijds is het niet veel anders dan cnn aanzetten.
Vet, zijn er ergens kaarten te kopen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:03 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:SyrianLionesss twitterde op donderdag 10-07-2014 om 16:56:15A picture is worth 1000 words. Israelis gather on a hilltop to watch as Gaza is being bombed #GazaUnderAttack http://t.co/WNlegi4f1G reageer retweet
En dan zijn er nog debielen die beweren dat Israel een beschaafd land is. Het is een verdorven kankerland...quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:03 schreef SadPanda het volgende:
Waarom nu weer Martyrs en geen slachtoffers of doden. Net alsof je in het paradijs komt als je een Israelische vliegtuigraket kopt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:05 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KeepingtheLeith twitterde op donderdag 10-07-2014 om 02:16:11A map of where Palestinians were killed in Gaza over the last 48 hours. http://t.co/Rg5pUkUTqn reageer retweet
Dat zal diegene die dat heeft gemaakt wel denken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:52 schreef Nintex het volgende:
[..]
Waarom nu weer Martyrs en geen slachtoffers of doden. Net alsof je in het paradijs komt als je een Israelische vliegtuigraket kopt.
Hou je muil manquote:Op donderdag 10 juli 2014 19:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En dan zijn er nog debielen die beweren dat Israel een beschaafd land is. Het is een verdorven kankerland...
Israel moet gewoon binnenvallen en heel die Hamas wegvagen. Ik vind het prachtig als die haatbaarden weer van die laffe raketjes schieten waarna Israel even heel die shit kapot maaktquote:Op donderdag 10 juli 2014 19:57 schreef Shokirbek85 het volgende:
Het Israëlische leger moet ophouden. Er vallen teveel onschuldige slachtoffers. De Palestijnen worden (helaas en hoe triest ook ) telkens als schild gebruikt.
Dit is niet human meer. Israël moet staken. Kappen
Lekker boeiend wat een of andere Syrische snol twittert.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:03 schreef SadPanda het volgende:
Nee het is genoeg geweest. Face it. Israël kan op deze manier hun doelen niet bereiken. Dit brengt niet alleen het vredesproces tussen de twee in gevaar maar ook nog eens de wereld vrede.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Israel moet gewoon binnenvallen en heel die Hamas wegvagen. Ik vind het prachtig als die haatbaarden weer van die laffe raketjes schieten waarna Israel even heel die shit kapot maakt
Daar ging het ook echt om.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:01 schreef waht het volgende:
[..]
Lekker boeiend wat een of andere Syrische snol twittert.
In gevaar? Dat vredesproces is er al niet meer dankzij Israël die de afgesproken gevangenen niet vrij liet.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:02 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Nee het is genoeg geweest. Face it. Israël kan op deze manier hun doelen niet bereiken. Dit brengt niet alleen het vredesproces tussen de twee in gevaar maar ook nog eens de wereld vrede.
Grappenmaker. In dit geval is Israël overigens wel heel erg verkeerd bezig, Ze moeten veel en veel harder toeslaan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En dan zijn er nog debielen die beweren dat Israel een beschaafd land is. Het is een verdorven kankerland...
Ja want hoe meer dode burgers hoe beter!quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:08 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Grappenmaker. In dit geval is Israël overigens wel heel erg verkeerd bezig, Ze moeten veel en veel harder toeslaan.
Dat zijn jou woorden. Overal ter wereld moeten de goeden onder de kwaden lijden. En dit is een uitzondering want?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja want hoe meer dode burgers hoe beter!
Dan moeten de Israëliërs lijden want die zijn de kwaden...Die willen geen vrede, bezetten gebied en onderdrukken mensen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:10 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dat zijn jou woorden. Overal ter wereld moeten de goeden onder de kwaden lijden. En dit is een uitzondering want?
Ow je bent er zo eentje. Laat maarquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan moeten de Israëliërs lijden want die zijn de kwaden...Die willen geen vrede, bezetten gebied en onderdrukken mensen.
De feiten zijn hard hè.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:11 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ow je bent er zo eentje. Laat maar.
Hoe zou jij het willen zien?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:08 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Grappenmaker. In dit geval is Israël overigens wel heel erg verkeerd bezig, Ze moeten veel en veel harder toeslaan.
Dat is het ironische, dat gaat ze nooit lukken. Hamas is na vele eerdere offensieven in Gaza nog springlevend, die krijg je niet weg. Je kan ze slechts schade toebrengen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:59 schreef kurk_droog het volgende:
Israel moet gewoon binnenvallen en heel die Hamas wegvagen
Het liefst gewoon vrede. Maar dat werkt niet zolang er raketten op Israel worden afgeschoten (dagelijks). Maar laat ik het zo stellen, Als Nederland dagelijks raketaanvallen van een buurland te verduren krijgt zou ik het toejuichen om het desbetreffende land helemaal plat te bombarderen. Helaas maar de situatie is nou eenmaal zo.quote:
Hoe kan je dan voor Israël zijn? Die hebben de huidige vredesonderhandelingen verpest door de afgesproken gevangenen niet vrij te laten. En ze weigeren dit goede voorstel:quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:16 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Het liefst gewoon vrede. Maar dat werkt niet zolang er raketten op Israel worden afgeschoten (dagelijks). Maar laat ik het zo stellen, Als Nederland dagelijks raketaanvallen van een buurland te verduren krijgt zou ik het toejuichen om het desbetreffende land helemaal plat te bombarderen. Helaas maar de situatie is nou eenmaal zo.
Ah wist niet dat het zo zit daarquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:16 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Het liefst gewoon vrede. Maar dat werkt niet zolang er raketten op Israel worden afgeschoten (dagelijks). Maar laat ik het zo stellen, Als Nederland dagelijks raketaanvallen van een buurland te verduren krijgt zou ik het toejuichen om het desbetreffende land helemaal plat te bombarderen. Helaas maar de situatie is nou eenmaal zo.
Wat een onzin, het is geen oneliner. Jij plaats hier steeds oneliners...quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:19 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ga dan ook gewoon niet in op die onelinerige dooddoeners van SadPanda man.
Grondtroepen sturen, Gaza annexeren en iedereen die het woord Hamas ook maar gebruikt direct levenslang opsluiten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah wist niet dat het zo zit daar
Omdat de situatie nu zo is en alle Palestijnen bombarderen blijkbaar geen optie is, wat is dat harder optreden in jouw ogen?
Niet gewoon alle Palestijnen deporteren?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:20 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Grondtroepen sturen, Gaza annexeren en iedereen die het woord Hamas ook maar gebruikt direct levenslang opsluiten.
Het was me inmiddels duidelijk inderdaad. Done.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:19 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je zit zo vast aan je mening dat je niet eens een discussie kan aangaan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:22 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Het was me inmiddels duidelijk inderdaad. Done.
Nu die andere helft nog. Ik zie geen andere oplossing meer. Dit maar laten doorgaan is in ieder geval geen optie.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet gewoon alle Palestijnen deporteren?
Het is al half geannexeerd
En hoe zou je het vinden als Duitsland nog dagelijks land pikt van Nederland en er woningen neerplempt om het te bevolken met Duitsers? En dat al een jaar of 50? Mag NL dan ook krachtig Ich verweren?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:16 schreef Raptor1985 het volgende:
Als Nederland dagelijks raketaanvallen van een buurland te verduren krijgt zou ik het toejuichen om het desbetreffende land helemaal plat te bombarderen. Helaas maar de situatie is nou eenmaal zo.
Ketel verbrande pallie potquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je zit zo vast aan je mening dat je niet eens een discussie kan aangaan.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
En hoe zou je het vinden als Duitsland nog dagelijks land pikt van Nederland en er woningen neerplempt om het te bevolken met Duitsers? En dat al een jaar of 50? Mag NL dan ook krachtig Ich verweren?
Wat maken die bepaalde gebieden nou uit?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet gewoon alle Palestijnen deporteren?
Het is al half geannexeerd en Hamas krijgt brede steun in bepaalde gebieden
K dank. Israël heeft niet alleen problemen met die palestijntjes, dient Israël in jouw ogen de andere gebieden/landen ook te annexeren?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:23 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Nu die andere helft nog. Ik zie geen andere oplossing meer. Dit maar laten doorgaan is in ieder geval geen optie.
Hoelang duurt deze reeks al?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wanneer ben ik geen discussie aangegaan?
Precies, want Israel steelt helemaal geen land he. Allemaal antisemitische leugens joh.quote:
Als vanuit die landen ook terroristen dagelijks raketten afschieten op Israël wat mij betreft wel.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
K dank. Israël heeft niet alleen problemen met die palestijntjes, dient Israël in jouw ogen de andere gebieden/landen ook te annexeren?
Wat voor vreselijke dingen zijn er met jou ge eurd waarom je dit soort dingen zegt? Of geil je op conflicten?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
In gevaar? Dat vredesproces is er al niet meer dankzij Israël die de afgesproken gevangenen niet vrij liet.
Israel had inderdaad nooit het gewonnen land moeten terug geven na die zes daagse oorlog - vernedering vd zandapen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
K dank. Israël heeft niet alleen problemen met die palestijntjes, dient Israël in jouw ogen de andere gebieden/landen ook te annexeren?
6 jaar en sommigen zitten nog steeds zo vast in hun idee dat zo nog steeds pro-Israël zijn.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoelang duurt deze reeks al?
Ik denk dat je discussie verwart met debat.
WW3 bedoel je?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:02 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Nee het is genoeg geweest. Face it. Israël kan op deze manier hun doelen niet bereiken. Dit brengt niet alleen het vredesproces tussen de twee in gevaar maar ook nog eens de wereld vrede.
Act responsibly and be a human shield for Hamas!quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:21 schreef Nibb-it het volgende:
8:07 P.M. Interior ministry in Gaza calls on residents to ignore calls to evacuate homes, claiming that the aim of the messages is to scare civilians and civilians must act responsibly and not follow misleading Israel instructions. (Jack Khoury) http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.604161
Israel kan je prima vervangen met Hamas ook.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
6 jaar en sommigen zitten nog steeds zo vast in hun idee dat zo nog steeds pro-Israël zijn.
Recht van de sterkste.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:27 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Precies, want Israel steelt helemaal geen land he. Allemaal antisemitische leugens joh.
Edit: Plaatje werkt niet.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:27 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Precies, want Israel steelt helemaal geen land he. Allemaal antisemitische leugens joh.
Dat gebeurt toch feitelijk?quote:
Dat is niet bevooroordeeld, dat is gewoon mijn mening vormen op basis van wat ik zie en lees.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:27 schreef Shokirbek85 het volgende:
Hoe kun je nog met droge ogen hier discussieren? Als je zo bevooroordeeld bent?
Ik zie niemand hier die pro-Hamas is.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Israel kan je prima vervangen met Hamas ook.
Mooi zo.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zie niemand hier die pro-Hamas is.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:27 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Idd, dus voor het door mogen koloniseren betaal je een prijs. Die raketten op Israel is een minimale prijs hoor als we eerlijk zijn. Valt dus reuze mee. En laat ze Gaza weer platgooien, Hamas blijft. En ook de strijd. Jammer dat geen 1900 is waar je heel volk kon afmaken zonder cameras erbij.quote:
Israël speelt het spelletje gewoon goed. Ze bezetten gebieden, zonder dat iemand er iets aan kan doen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Idd, dus voor het door mogen koloniseren betaal je een prijs. Die raketten op Israel is een minimale prijs hoor als we eerlijk zijn. Valt dus reuze mee. En laat ze Gaza weer platgooien, Hamas blijft. En ook de strijd. Jammer dat geen 1900 is waar je heel volk kon afmaken zonder cameras erbij.
Jammer alleen voor Israël dat de geboortecijfers van Palestijnen en Arabieren in Israël zelf zo hoog zijn.quote:
Waarom zou dat jammer zijn?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jammer alleen voor Israël dat de geboortecijfers van Palestijnen en Arabieren in Israël zelf zo hoog zijn.
Welnee, Israël is oppermachtig in het Midden-Oosten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat de joodse staat in gevaar komt.
http://mondoweiss.net/201(...)stine-projected.html
Israel doet het idd goed. Alleen gaat de minimale tegenstand nooit verdwijnen, prijs voor lief nemen en stelt ook weinig voor. Gaza platgooien maar Hamas blijft. En over paar jaar weer plat.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:38 schreef theunderdog het volgende:
Israël speelt het spelletje gewoon goed. Ze bezetten gebieden, zonder dat iemand er iets aan kan doen.
Dat is gewoon een kwestie van de recht van de sterkste. En Israël doet dit niet zomaar, nee ze doen dit omdat ze weten hoe Arabieren zijn als iets ze dwars zit. Dan veranderen ze in wilde dieren. Wat Israël dus doet is in feite zelfbescherming.
Hamas mag blijven.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Israel doet het idd goed. Alleen gaat de minimale tegenstand nooit verdwijnen, prijs voor lief nemen en stelt ook weinig voor. Gaza platgooien maar Hamas blijft. En over paar jaar weer plat.
Jawel, met een meerderheid van moslims in Israël is het geen joodse staat meer en kan er vrede komen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:41 schreef theunderdog het volgende:
Welnee, Israël is oppermachtig in het Midden-Oosten.
De VS steunt Israël in hun zelfbescherming tegen de Arabieren..quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jawel, met een meerderheid van moslims in Israël is het geen joodse staat meer en kan er vrede komen.
[ afbeelding ]
En ik mag hopen dat de EU volgt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VS steunt Israël in hun zelfbescherming tegen de Arabieren..
jammer man.
Zelfbescherming nog welquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VS steunt Israël in hun zelfbescherming tegen de Arabieren..
jammer man.
Volgt?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:45 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
En ik mag hopen dat de EU volgt.
En we nemen...quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jawel, met een meerderheid van moslims in Israël is het geen joodse staat meer en kan er vrede komen.
[ afbeelding ]
Doen ze ook, maar de VS doet dat fanatiek..quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:45 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
En ik mag hopen dat de EU volgt.
Bedoel je als voorbeeld voor vrede of wat?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En we nemen...
Irak als voorbeeld, eh
Syrie als voorbeeld, eh
Egypte als voorbeeld, eh
Iran als voorbeeld, of eh nee, eh,
S-A als voorbeeld of ehm,
Afghanist...eh
Pakista... Ehm..
Ja maar wat mij betreft mag die steun ook wel eens hardop uitgesproken worden.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Doen ze ook, maar de VS doet dat fanatiek..
Al zegt de VS soms dat Israël moet stoppen, als symboliek.
Vrede, stabiliteit, welvaart, ontwikkeling, etc etcquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bedoel je als voorbeeld voor vrede of wat?
Toch maar genegeerd SadPanda? Te pijnlijk voor je?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:21 schreef Nibb-it het volgende:
8:07 P.M. Interior ministry in Gaza calls on residents to ignore calls to evacuate homes, claiming that the aim of the messages is to scare civilians and civilians must act responsibly and not follow misleading Israel instructions. (Jack Khoury) http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.604161
Waarom? het is toch veel beter om een beetje afzijdig te blijven man.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:47 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja maar wat mij betreft mag die steun ook wel eens hardop uitgesproken worden.
Je stijl van posten en debatteren is schijtirritant en verneukt de reeks structureel. Je post nooit meer dan twee zinnetjes en hetgeen je post bevat nooit iets constructiefs, het is bij jou niks anders dan het recyclen van nietszeggende oneliners en feitjes om zo je mening door te drukken. Maar wat het echt hinderlijk maakt is dat je altijd zo prominent aanwezig bent dat je alle aandacht op je vestigt en iedereen hier meetrekt in je onelinerige gekibbel.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat een onzin, het is geen oneliner. Jij plaats hier steeds oneliners...
Ja, en ondertussen heeft Israël één van de beste technische universiteiten, is het één van de vooraanstaande landen wat betreft agrarische technologie en agrarische expertise, etc. etc.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom? het is toch veel beter om een beetje afzijdig te blijven man.
Wij (het westen) ontwikkelen ons, en laten Israël lekker het vuile werk doen..
Mooi toch?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, en ondertussen heeft Israël één van de beste technische universiteiten, is het één van de vooraanstaande landen wat betreft agrarische technologie en kunnen, etc. etc.
Geef de Palestijnen een eigen staat. Dat is niet alleen in het belang van de Palestijnen, maar ook van de Israeli. Op die manier haalt Israël de angel uit een een belangrijke bron van politieke spanning en ellende in de regio. Ontruim die nederzettingen wmb vannacht nog.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe denk jij over dit conflict?
Die twee sectoren zijn voor hen dan ook van levensbelang.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, en ondertussen heeft Israël één van de beste technische universiteiten, is het één van de vooraanstaande landen wat betreft agrarische technologie en kunnen, etc. etc.
Wat moet ik er op reageren?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:49 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Toch maar genegeerd SadPanda? Te pijnlijk voor je?
Natuurlijk. Israël is een prachtland. Het heeft z'n deel pauper-hang-en-zuip-jeugd en luie tokkies, maar dat is overal zo.quote:
De Palestijnen hun zin geven?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:51 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Geef de Palestijnen een eigen staat. Dat is niet alleen in het belang van de Palestijnen, maar ook van de Israeli. Op die manier haalt Israël de angel uit een een belangrijke bron van politieke spanning en ellende in de regio. Ontruim die nederzettingen wmb vannacht nog.
Bovendien kan Israël veel sterker optreden tegen een organisatie als Hamas als die formeel vanuit een buurland opereert, je staat dan international en juridisch veel sterker als Israël zijnde.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Palestijnen hun zin geven?
Ben je gek..
Iets meer woorden?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ben je gek..
Toegeven aan terroristen lijkt me dan weer niet zo heel handig.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:51 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Geef de Palestijnen een eigen staat. Dat is niet alleen in het belang van de Palestijnen, maar ook van de Israeli. Op die manier haalt Israël de angel uit een een belangrijke bron van politieke spanning en ellende in de regio. Ontruim die nederzettingen wmb vannacht nog.
Bovendien kan Israël veel sterker optreden tegen een organisatie als Hamas als die formeel vanuit een buurland opereert, je staat dan international en juridisch veel sterker als Israël zijnde.
Lekker door laten etteren inderdaad. Dan voeren we deze discussie over 50 jaar nog.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ben je gek..
En dat maakt uit, omdat?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:53 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Lekker door laten etteren inderdaad. Dan voeren we deze discussie over 50 jaar nog.
Uhh... hij wil juist dat Israel de Palestijnen een eigen staat geeft.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:54 schreef samthegreat5 het volgende:
Nibb-it heeft gelijk. Hamas stopt niet met de beschietingen en met het geweld, zelfs al krijgen de Palestijnen een eigen staat en ontruimt Israël alle nederzettingen.
Wat krijgen we dan? Geweld vanuit een soevereine staat jegens Israël. Dan kan Israël pas echt anussen uitwonen.
Dat snap ik. Lees mijn post nog een keer en denk even twee tellen na.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhh... hij wil juist dat Israel de Palestijnen een eigen staat geeft.
Ik post vaak genoeg meer dan twee zinnetjes als de tegenpartij dat ook doet en het nodig is. Welke nietszeggende oneliners en feitjes?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:49 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je stijl van posten en debatteren is schijtirritant en verneukt de reeks structureel. Je post nooit meer dan twee zinnetjes en hetgeen je post bevat nooit iets constructiefs, het is bij jou niks anders dan het recyclen van nietszeggende oneliners en feitjes om zo je mening door te drukken. Maar wat het echt hinderlijk maakt is dat je altijd zo prominent aanwezig bent dat je alle aandacht op je vestigt en iedereen hier meetrekt in je onelinerige gekibbel.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:54 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Haha, ik acht Haaretz en talloze andere nieuwssites betrouwbaarder dan deze twitteraar.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:56 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Haha, een Joodse naam zien en er gelijk het stempeltje 'zionist' op plakken.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:19 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
quote:
quote:
quote:
quote:
Wat heeft het voor zin om de Palestijnen een eigen staat te geven, als dat qua geweld niets oplevert. Sterker nog, het word misschien alleen maar erger.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:55 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Lees mijn post nog een keer en denk even twee tellen na.
Oké man laila tovquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch feitelijk?En andersom natuurlijk ook.
[..]
Dat is niet bevooroordeeld, dat is gewoon mijn mening vormen op basis van wat ik zie en lees.
Wat wil je nou met deze post zeggen? Wat is er extremistisch aan mijn mening?
En dan wordt er gezegd dat ik oneliners plaats.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:58 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Oké man laila tov
[ afbeelding ]
Ik wens je gewoon een goede avond. Veder niks.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En dan wordt er gezegd dat ik oneliners plaats.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:58 schreef theunderdog het volgende:
http://israeltoday.nl/hea(...)jke-schilden-in-gaza
Wat een trieste lui.
Eer, dapper, etc. Hij kan die termen beter eens gaan herdefinieren voor zichzelf.quote:
Mooi. Kan de sappige details helaas niet lezen .. Doe eens een niet-private bron.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:04 schreef SadPanda het volgende:
UN: Palestinian children tortured, used as human shields by Israel
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.530993
http://www.idfblog.com/blog/2014/07/08/hamas-uses-human-shields/quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mooi. Kan de sappige details helaas niet lezen .. Doe eens een niet-private bron.
Waarschijnlijk komt Hamas dan niet eens toe aan dergelijke grootschalige acties die nu bezig zijn gezien de verdeeldheid onder de Palestijnen zelf.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:54 schreef samthegreat5 het volgende:
Nibb-it heeft gelijk. Hamas stopt niet met de beschietingen en met het geweld, zelfs al krijgen de Palestijnen een eigen staat en ontruimt Israël alle nederzettingen.
Wat krijgen we dan? Geweld vanuit een soevereine staat jegens Israël. Dan kan Israël pas echt anussen uitwonen.
M.a.w.: juridisch en ethisch kan niemand Israël dan nog wat verwijten.
Hamas zal ook blijven, net verzoend met Abbas en daarnaast helpt dit offensief Hamas weer in het zadel als verzetsgroep. Krijgen weer beetje krediet en podium, zeker als ze naar binnengaan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:43 schreef theunderdog het volgende:
Hamas mag blijven.
Hamas is voor Israël niets meer dan een vals hondje , ze kunnen schade aanrichten. Maar niets om je echt druk over te maken.
Die zouden volgens hem niet aangevallen worden.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:03 schreef LelijKnap het volgende:
Maar in welke zin is het, zoals ie zegt, een goed werkende tactiek?
http://rt.com/news/israel-torture-palestinian-children-004/ http://www.cbsnews.com/ne(...)children-in-custody/quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mooi. Kan de sappige details helaas niet lezen .. Doe eens een niet-private bron.
Leuk man...quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:09 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
http://www.idfblog.com/blog/2014/07/08/hamas-uses-human-shields/
En weer het bewijs dat Israelis tig maal slimmer zijn dan apen. Niet je eigen koters als schild tegen de wapens van andere gebruiken, maar de koters van de ander tegen de ander zn eigen wapens (laffe bommen) gebruiken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die zouden volgens hem niet aangevallen worden.
[..]
http://rt.com/news/israel-torture-palestinian-children-004/ http://www.cbsnews.com/ne(...)children-in-custody/
Je doet wel heel hard je bestquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En weer het bewijs dat Israelis tig maal slimmer zijn dan apen. Niet je eigen koters als schild tegen de wapens van andere gebruiken, maar de koters van de ander tegen de ander zn eigen wapens (laffe bommen) gebruiken.
Maar op het eerste, als ze wel (ondanks dat) aangevallen worden kom je zeker met een link met gejank over x aantal burgerslachtoffers?
Ja. Maar van al die doden die sinds 8 juli zijn gevallen is niet bewezen dat het door een menselijk schild komt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:14 schreef LelijKnap het volgende:
Maar op het eerste, als ze wel (ondanks dat) aangevallen worden kom je zeker met een link met gejank over x aantal burgerslachtoffers?
Israël belt de burgers zelfs voordat ze bombarderen. Zodat de onschuldigen tijd hebben om te vluchten. Als je dan niet maakt dat je weg komt moet je ook niet zeuren als je een raket kopt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En weer het bewijs dat Israelis tig maal slimmer zijn dan apen. Niet je eigen koters als schild tegen de wapens van andere gebruiken, maar de koters van de ander tegen de ander zn eigen wapens (laffe bommen) gebruiken.
Door de bezetting van de Westelijke Jordaanoever op te geven ontneemt Israël die landen in één klap van alle munitie om dwars te liggen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat maakt uit, omdat?
De landen rondom Israël vormen een gevaar voor israel. Het is dus logisch en volkomen rechtvaardig dat Israël aan bezettingen doet en hun spierballen laten zien.
Sterker, als daar de telefoon gaat, klimmen ze op hun dak.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:26 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Israël belt de burgers zelfs voordat ze bombarderen. Zodat de onschuldigen tijd hebben om te vluchten. Als je dan niet maakt dat je weg komt moet je ook niet zeuren als je een raket kopt.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Sterker, als daar de telefoon gaat, klimmen ze op hun dak.
Simpel gezegd: laat ze elkaar maar afmaken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:10 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt Hamas dan niet eens toe aan dergelijke grootschalige acties die nu bezig zijn gezien de verdeeldheid onder de Palestijnen zelf.
En over die kinderachtige reactie zeg je niks.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:38 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jouw intellect is groots, je kan twee dingen zeggen:
1)
en
2) Leuk man
quote:Israel under fire: A house in Ashdod was hit by rockets fired from Gaza on Thursday night. Vehicles were reportedly destroyed, and gas cylinders erupted on fire, causing a blaze in the area. After the direct hit. Sirens continued to blare in Ashdod and Hof Ashkelon.
Sirens wailed in Jerusalem early Thursday evening, as residents of the capital reported hearing at least five blasts. Hamas claimed responsibility for the rocket fire on Jerusalem, saying the rockets were aiming for the Knesset.
A rocket hit a home in the Sha'ar HaNegev Regional Council and nine rockets fell in Eshkol at almost the same time, as Gaza militants continued their missile attack on Israel. No one was injured in the barrage. Earlier, IDF missiles hit two Hamas terrorists belonging to a rocket-launching cell in the northern Gaza Strip.
Also Thursday evening, code red alerts blared across southern Israel in areas including Sderot, Sdot Negev Regional Council, Eshkol, and Sha'ar HanNegev Regional Council, as over ten rockets were launched from Gaza in less than an hour.
Earlier Thursday, a massive barrage of Gaza rockets was also fired at the central and southern regions. Communities under fire included Be'er Sheva, Ashkelon, Ashdod, and Sdot Negev in the south, and Rehovot, Yavne, Lod, Ramle, and Gadera in the center.
A rocket landed a direct hit near the rocket-battered town of Sderot, causing damages to cars in the area. According to initial reports, the rocket struck between two parked cars.
Ynetnews.com
En straks weer janken zeker als Israël keihard terugslaat?quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:52 schreef Aloulou het volgende:
Iron Dome toch niet zo zuiverdicht als dat men dacht?
Heavy Gaza rocket barrage: Direct hit on vehicle in Ashdod
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4540871,00.html
Direct hit in Ashdod; one severely injured
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4541427,00.html
The two light, moderately injured people in Eshkol are IDF soldiers
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4541444,00.html
[..]
'quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:10 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt Hamas dan niet eens toe aan dergelijke grootschalige acties die nu bezig zijn gezien de verdeeldheid onder de Palestijnen zelf.
Zo is het ook nooit verkocht. Je kan het makkelijk overloaden door meerdere raketten tegelijk te vuren.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:52 schreef Aloulou het volgende:
Iron Dome toch niet zo zuiverdicht als dat men dacht?
Het is wel gehyped, hoewel het (volgens Israelische statistieken) nog steeds "90% onderschept". Wat zeer veel is. Het nadeel is dat het veschrikkelijk duur is, waar een Hamas raket maximaal 1000 euro kost kost een raket van Iron dome 60.000 euro, en een batterij circa 16 miljoen euro. Nu hebben wel de states ze geld gegeven om meer geld in ontwikkeling ervan te stoppen. Circa 220 miljoen dollar las ik net.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:04 schreef waht het volgende:
Zo is het ook nooit verkocht. Je kan het makkelijk overloaden door meerdere raketten tegelijk te vuren.
Ja maar goed een mensenleven is meer waard voor Israël dan voor Hamas. Vandaar ook dat ze hun eigen bevolking maar als schild gebruiken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is wel gehyped, hoewel het (volgens Israelische statistieken) nog steeds "90% onderschept". Wat zeer veel is. Het nadeel is dat het veschrikkelijk duur is, waar een Hamas raket maximaal 1000 euro kost kost een raket van Iron dome 60.000 euro, en een batterij circa 16 miljoen euro. Nu hebben wel de states ze geld gegeven om meer geld in ontwikkeling ervan te stoppen. Circa 220 miljoen dollar las ik net.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Simpel gezegd: laat ze elkaar maar afmaken.
Hamas vecht tegen een militair gezien superieure tegenstanders, dan is alles geoorloofd he. Anders kan je er net zo goed gelijk mee stoppen (gewapende strijd).quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:09 schreef Raptor1985 het volgende:
Ja maar goed een mensenleven is meer waard voor Israël dan voor Hamas. Vandaar ook dat ze hun eigen bevolking maar als schild gebruiken.
En andersom is dan niet alles geoorloofd omdat Hamas zo dom is oorlog te zoeken tegen een superieure tegenstander? Wow wat een onzin. Als je het zo stelt kan Nederland ook US binnenvallen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hamas vecht tegen een militair gezien superieure tegenstanders, dan is alles geoorloofd he. Anders kan je er net zo goed gelijk mee stoppen (gewapende strijd).
Maar dan niet huilie huilie doen als je rake klappen terug krijgt. Wie kaatst moet de bal verwachten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hamas vecht tegen een militair gezien superieure tegenstanders, dan is alles geoorloofd he. Anders kan je er net zo goed gelijk mee stoppen (gewapende strijd).
Ja, maar dat soort PR is dus het enige waarmee ze zich sterk kunnen maken tegen Israël: achterbakse tactieken gebruiken en een grote PR machine die Israël zwartmaakt. Dat is waar Aloulou op doelt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:15 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Maar dan niet huilie huilie doen als je rake klappen terug krijgt. Wie kaatst moet de bal verwachten.
Israel is ook alles geoorloofd maar als natiestaat veel meer te verliezen in de wereldopinie en ook bij bevriende naties. Waarom denk je dat ze Hamas niet kunnen uitroeien? Zodra ze Gaza binnengaan en de beelden naar buiten komen neemt de druk gigantisch toe...maximaal vier weken houden ze dan uit en dan moeten ze terugtrekken. En hebben ze ook weer het beeld bevestigd in de wereld van "agressieve onderdrukkende bezettingsmacht". Dat is het dilemma in de moderne tijd om guerillagroepen te bestrijden he, die winnen al zolang je ze niet volledig hebt uitgeschakeld. Als Hamas 50 raketjes blijft schieten hebben ze al gewonnen bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:14 schreef Raptor1985 het volgende:
En andersom is dan niet alles geoorloofd omdat Hamas zo dom is oorlog te zoeken tegen een superieure tegenstander? Wow wat een onzin. Als je het zo stelt kan Nederland ook US binnenvallen.![]()
De Palestijnen en zeker Gazanen zijn wel wat gewend. Het is al jaren dit kat en muisspel. Israel blijft, Hamas blijft, de raketten blijven komen, en Israel vergeldt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:15 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Maar dan niet huilie huilie doen als je rake klappen terug krijgt. Wie kaatst moet de bal verwachten.
Eens maar er is ook voor Israël een grens, die zullen in het uiterste geval "gewoon" binnenvallen in Gaza. Uiteindelijk moet er toch iets veranderen want dit kan niet voor eeuwig doorgaan. Bovendien denk ik dat de US en EU in een dergelijk geval (terecht) Israël zouden steunen. De omliggende landen zullen absoluut even pissig zijn maar ook die kijken wel uit, voor je het weet staan er weer Israëlische tanks aan het Suez kanaal. Zo ver laten die landen het niet komen denk ik.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Israel is ook alles geoorloofd maar als natiestaat veel meer te verliezen in de wereldopinie en ook bij bevriende naties. Waarom denk je dat ze Hamas niet kunnen uitroeien? Zodra ze Gaza binnengaan en de beelden naar buiten komen neemt de druk gigantisch toe...maximaal vier weken houden ze dan uit en dan moeten ze terugtrekken. En hebben ze ook weer het beeld bevestigd in de wereld van "agressieve onderdrukkende bezettingsmacht". Dat is het dilemma in de moderne tijd om guerillagroepen te bestrijden he, die winnen al zolang je ze niet volledig hebt uitgeschakeld. Als Hamas 50 raketjes blijft schieten hebben ze al gewonnen bij wijze van spreken.
Israel gaat naar binnen, is volgens mij wel een zekerheidje al. Dat wordt dan een bezettingsmacht, ze kunnen het niet maanden uithouden. Dus wordt weer vier tot maximaal acht-weken durende operatie. En dan terugtrekken. Probleem is dat je er niets definitiefs mee oplost, Hamas blijft echt gewoon zitten. Ze krijgen wel flinke tikken, maar verdwijnen echt niet. En in de jaren erna bouwen ze zich weer op.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:22 schreef Raptor1985 het volgende:
Eens maar er is ook voor Israël een grens, die zullen in het uiterste geval "gewoon" binnenvallen in Gaza. Uiteindelijk moet er toch iets veranderen want dit kan niet voor eeuwig doorgaan.
Wat de Arabische landen vinden boeit niet voor het Westen, logisch. Maar ondanks dat Amerika en Europa Israel altijd steunt in zelfverdediging neemt de druk wel toe na 4 weken lang een grondoffensief, vele doden en de beelden die weer rondgaan. Dat is het probleem en dan moet je weer je invasie beeindigen na bijv 8 weken. Zelfde geldt voor een invasie in Zuid-Libanon met Hizbullah, alleen zijn die wel stuk sterker dan Hamas natuurlijk. Probleem voor Israel is gewoon dat het gedwongen wordt een bezettingsoorlog/operatie uit te voeren en dat is in alle opzichten niet wat men moet willen, internationaal gezien niet qua beeldvorming maar ook niet naar strijdgroepen toe die je dan juist in de hand werkt (Hamas of Hizbullah als "verdedigers" tegen Israelische agressie).quote:Bovendien denk ik dat de US en EU in een dergelijk geval (terecht) Israël zouden steunen. De omliggende landen zullen absoluut even pissig zijn maar ook die kijken wel uit, voor je het weet staan er weer Israëlische tanks aan het Suez kanaal. Zo ver laten die landen het niet komen denk ik.
Waarom neem jij het zo op voor de Palestijnen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:18 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De Palestijnen en zeker Gazanen zijn wel wat gewend. Het is al jaren dit kat en muisspel. Israel blijft, Hamas blijft, de raketten blijven komen, en Israel vergeldt.
Waarom?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:40 schreef theunderdog het volgende:
Dit hele conflict is hun eigen domme schuld.
Omdat ze niet instaat zijn om een land/samenleving op te bouwen met fatsoenlijk onderwijs, economie, gezondheidszorg enz enz.quote:
Hoezo is dit hele conflict hun eigen schuld?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:40 schreef theunderdog het volgende:
Waarom neem jij het zo op voor de Palestijnen?
Hun land wordt bezet en ze worden onderdrukt. Hoe kunnen ze dat nou doen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat ze niet instaat zijn om een land/samenleving op te bouwen met fatsoenlijk onderwijs, economie, gezondheidszorg enz enz.
Nee, ze blijven gewoon lekker doorgaan met hun Jodenhaat.
De arabieren kapot maken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hoezo is dit hele conflict hun eigen schuld?
Waarom ben jij niet blij? Israel is aan de winnende hand, ze hebben een staat uit de grond gestampt, op alle fronten superieur aan niet alleen Palestijnen maar de gehele Arabische wereld. Dus wat wil je nog meer als Israel zijnde?
Slachtofferrol much.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hun land wordt bezet en ze worden onderdrukt. Hoe kunnen ze dat nou doen?
Wat een onzin, heeft helemaal niks met jodenhaat te maken.
Alles behalve.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat ze geen slachtoffer zijn?
Het is zo simpel; Israel betaalt een prijs voor de staat die ze hebben uitgeroepen ten koste van lokale bewoners. Net zoals China die prijs betaalt met het Oeigoers verzet nadat ze die (rijke) provincie hebben ingelijfd begin 1940 of Tibet.quote:
Hij neemt het niet op voor de Palestijnen. Hij geeft een genuanceerd en realistisch beeld van de situatie, waarvoor hulde.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom neem jij het zo op voor de Palestijnen?
Als je onderdrukt wordt en je land bezet wordt ben je geen slachtoffer?quote:
Ik ben niet pro-Israel.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als je onderdrukt wordt en je land bezet wordt ben je geen slachtoffer?
Pas zei je nog dat mensen die een standpunt kiezen walgelijk zijn, terwijl jij nu duidelijk pro-Israël bent.
Ik heb hier niets tegen in te brengen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is zo simpel; Israel betaalt een prijs voor de staat die ze hebben uitgeroepen ten koste van lokale bewoners. Net zoals China die prijs betaalt met het Oeigoers verzet nadat ze die (rijke) provincie hebben ingelijfd begin 1940 of Tibet.
Enige grote verschil is dat Oeigoeren er alleen voor staan, en Tibetanen ook. En dus wint China op de lange termijn. Israel heeft pech dat om de Palestijnen tientallen miljoenen andere Arabieren wonen die dezelfde strijd voeren. Hadden naast in Tibet ook in Thailand, Japan, Noord-Korea etc nog 200 miljoen Tibetanen gewoond dan had de Tibetaanse onafhankelijkheidsstrijd tegen de Chinese bezetting veel grotere vormen gehad en was nog lang niet zeker dat China als staat op de langere termijn zou winnen. Het zou grotere problemen opleveren dan wij nu zien over Tibet en Chinese onderdrukking en bezetting. Nu zijn de Tibetanen alleen en al een minderheid na 50 jaar, en over 50 jaar in eigen provincie slechts 10%. Kan je ze in tekenboeken terugzien en is het project van de Chinese overheid geslaagd.
Israel doet het goed, dit moeten ze als een kleine prijs zien die ze betalen. Ze hebben hun eigen staat die floreert op alle gebieden. En bijkomend pluspunt; de grenzen staan niet vast. Dat betekent dat ze nog steeds kunnen uitbreiden, en dat doen ze ook in Oost-Jeruzalem en de Westbank. Dat bewoners daartegen in opstand komen en zich blijven doodvechten ondanks dat ze veel zwakker zijn kan je ze moreel gezien niet kwalijk nemen.
Denken dat je als "verlichte ziel" geen standpunt of voorkeur hebt in dit conflictquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:50 schreef SadPanda het volgende:
Pas zei je nog dat mensen die een standpunt kiezen walgelijk zijn, terwijl jij nu duidelijk pro-Israël bent.
Jij vind anders niet dat mensen die onderdrukt worden en waarvan hun land wordt bezet geen slachtoffers zijn, dat klinkt aardig pro-Israël.quote:
Omdat ik zeg dat de Palestijnen geen slachtoffers zijn , ben ik pro Israel?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij vind anders niet dat mensen die onderdrukt worden en waarvan hun land wordt bezet geen slachtoffers zijn, dat klinkt aardig pro-Israël.
Eens.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Denken dat je als "verlichte ziel" geen standpunt of voorkeur hebt in dit conflictBen er nog heel weinig tegen gekomen die dat ook echt konden volhouden.... ik zou zeggen kom ervoor uit, alleen probeer je ook enigzins in de andere partij te verplaatsen. In veel dingen snap ik Israeliers en zionisten wel en kan ik hun redeneringen volgen waarom ze achter een bepaald beleid van de huidige regering of bepaalde politici in Israel staan.
Waarom zijn ze geen slachtoffers terwijl ze worden onderdrukt en hun land wordt bezet, hoe kunnen ze dan 'een land/samenleving op te bouwen met fatsoenlijk onderwijs, economie, gezondheidszorg enz enz.'?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat ik zeg dat de Palestijnen geen slachtoffers zijn , ben ik pro Israel?
Doe iets aan je logisch denken man.
Ze vormen een gevaar de Joodse staat.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zijn ze geen slachtoffers terwijl ze worden onderdrukt en hun land wordt bezet, hoe kunnen ze dan 'een land/samenleving op te bouwen met fatsoenlijk onderwijs, economie, gezondheidszorg enz enz.'?
Welke financiers en wat zouden ze er tegen kunnen doen? Wat zouden ze tegen Iran kunnen doen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:59 schreef Nintex het volgende:
Hamas is dom bezig en de sponsoren van Hamas en de andere clubjes ook. Mossad en IDF moeten gewoon tegelijk toeslaan. Grote operatie in Gaza, cover-operations tegen de financiers, wapenleveranciers en supporters van Hamas. Het hele Midden Oosten staat politiek gezien in de fik en landen als Egypte zijn failliet, die kunnen nu toch niets doen als Israel toeslaat en met Hamas gaat afrekenen.
Er zijn in Europa ook genoeg supporters clubjes die geld inzamelen waar Hamas vervolgens raketten van koopt in Iran. Vrij gemakkelijk met sancties en bevriezingen van rekeningen tegen te houden.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Welke financiers en wat zouden ze er tegen kunnen doen? Wat zouden ze tegen Iran kunnen doen?
Egypte zou sowieso niks doen, dat is sinds Sadat een slaafje van Israël.
Dus? Natuurlijk doen ze aan verzet als Israel hun onderdrukt en hun land bezet. De Palestijnen willen vrede, Israël helaas niet. De laatste onderhandelingsronde weigerde ze de afgesproken gevangenen vrij te laten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze vormen een gevaar de Joodse staat.
Israël beschermt hun burgers, niet meer niet minder.
Sisi zal het niet openlijk kunnen doen maar achter de schermen met inlichtingen zeker zaken doorspelen om Hamas keihard aan te pakken. Hamas zijn de tweelingbroers van Egyptische Moslimbroeders dus hoe eerder die eruit worden getrapt hoe beter voor Sisi.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:59 schreef Nintex het volgende:
Hamas is dom bezig en de sponsoren van Hamas en de andere clubjes ook. Mossad en IDF moeten gewoon tegelijk toeslaan. Grote operatie in Gaza, cover-operations tegen de financiers, wapenleveranciers en supporters van Hamas. Het hele Midden Oosten staat politiek gezien in de fik en landen als Egypte zijn failliet, die kunnen nu toch niets doen als Israel toeslaat en met Hamas gaat afrekenen.
Dat geloof ik niet (althans dat het om grote bedragen gaat), heb je daar een bron voor?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Er zijn in Europa ook genoeg supporters clubjes die geld inzamelen waar Hamas vervolgens raketten van koopt in Iran. Vrij gemakkelijk met sancties en bevriezingen van rekeningen tegen te houden.
Israel heeft al heel veel toegegeven, ging door met onderhandelingen terwijl er bomaanslagen waren om de onderhandelingen toch een kans van slagen te geven. Jihadisten groepjes luisteren niet, want die zijn oncontroleerbaar. De machthebbers en fanatieklingen in het Midden Oosten hebben groepen opgericht waar ze de controle niet meer over hebben (ISIS, Al Nusra, Al Qaida, Hamas, Hezbollah etc.) . Het is tijd om al die militante groepen gezamenlijk uit te schakelen. Dan kan er weer tussen nationale regeringen onderhandeld worden op een praktische manier. Onderhandelen met zelfmoordterroristen heeft geen enkele zin.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus? Natuurlijk doen ze aan verzet als Israel hun onderdrukt en hun land bezet. De Palestijnen willen vrede, Israël helaas niet. De laatste onderhandelingsronde weigerde ze de afgesproken gevangenen vrij te laten.
Nederzettingen bouwen is niet beschermen, in tegendeel..
Hoe heeft Iran geen controle meer over Hezbollah?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:13 schreef Nintex het volgende:
De machthebbers en fanatieklingen in het Midden Oosten hebben groepen opgericht waar ze de controle niet meer over hebben (ISIS, Al Nusra, Al Qaida, Hamas, Hezbollah etc.) .
Die militante groepen zijn niet uit te schakelen, althans niet in de huidige situatie. In hun eigen ogen heeft Israël misschien veel toegeven maar ik vind dat nogal een belachelijke redenatie gezien het gewoon om het illegaal bezetten van gebied gaat. Juist als Israël vrede zou willen en bijvoorbeeld dit voorstel accepteert dan zal Hamas stoppen of gedwongen worden te stoppen met haar acties, de Palestijnse bevolking zal Hamas dan ook niet meer steunen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:13 schreef Nintex het volgende:
Israel heeft al heel veel toegegeven, ging door met onderhandelingen terwijl er bomaanslagen waren om de onderhandelingen toch een kans van slagen te geven. Jihadisten groepjes luisteren niet, want die zijn oncontroleerbaar. De machthebbers en fanatieklingen in het Midden Oosten hebben groepen opgericht waar ze de controle niet meer over hebben (ISIS, Al Nusra, Al Qaida, Hamas, Hezbollah etc.) . Het is tijd om al die militante groepen gezamenlijk uit te schakelen. Dan kan er weer tussen nationale regeringen onderhandeld worden op een praktische manier. Onderhandelen met zelfmoordterroristen heeft geen enkele zin.
Netanyahu is dan ook officier bij een Sayeret eenheid geweest, dus die weet als geen ander hoe de zaken werken in de realiteit.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:14 schreef Aloulou het volgende:
Blair moet ook nog ff zijn mondje roeren...maar hij heeft wel gelijk hier:
Blair: Israel won't be able to destroy Hamas
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4541145,00.html
Dit is het dilemma van Israel en waarom Netanyahu huiveriger was voor "spierballentaal" en gelijk groot offensief aankondigen, itt havikken Bennett ("Gaza moeten we terug innemen") en Lieberman. Netanyahu heeft meer ervaring sowieso en weet dat roepen een is, iets doen en realiseren wat je roept is totaal anders. Grondoffensief moet je doelen stellen en wat je dan roept wel daarop afstemmen. Hamas kan je niet volledig uitroeien of "een poepie laten ruiken".
Je hebt alle tegenargumenten (dus de voorbeelden waar Hamas niet bereidt was te onderhandelen/tekenen voor vrede) toch al eens gelezen? Toch? Waarom vraag je ze dan weer aan?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoe heeft Iran geen controle meer over Hezbollah?
[..]
Die militante groepen zijn niet uit te schakelen, althans niet in de huidige situatie. In hun eigen ogen heeft Israël misschien veel toegeven maar ik vind dat nogal een belachelijke redenatie gezien het gewoon om het illegaal bezetten van gebied gaat. Juist als Israël vrede zou willen en bijvoorbeeld dit voorstel accepteert dan zal Hamas stoppen of gedwongen worden te stoppen met haar acties, de Palestijnse bevolking zal Hamas dan ook niet meer steunen.
Daar heb ik toen weer op gereageerd.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je hebt alle tegenargumenten (dus de voorbeelden waar Hamas niet bereidt was te onderhandelen/tekenen voor vrede) toch al eens gelezen? Toch? Waarom vraag je ze dan weer aan?
Als Israel akkoord gaat met zijn voorstel? Lastig knelpunt wel inderdaad.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Daar heb ik toen weer op gereageerd.
Mijn reactie was dat Hamas met dat plan akkoord gaat als Israël dat doet en de Palestijnse bevolking dat doet in een referendum.
http://www.haaretz.com/ne(...)with-israel-1.328234
Volgens mij dit:quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:26 schreef LelijKnap het volgende:
Is er trouwens een kaartje voor die verdeling Panda?
quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:42 schreef LelijKnap het volgende:
Kun je voor mij even een huidig kaartje er bij gooien? Zit mobiel dus kan niet zo goed zirn wie wat inlevert.
Wordt het dan niet tijd om de verliezen te pakken en een haalbaar voorstel te doen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:41 schreef Aloulou het volgende:
Arabische vredesinitiatief staat op de kaartje linksonder in het zwart. Kortgezegd zou ondanks het manifest Hamas akkoord gaan met grenzen van '67 en bereid zijn daarvoor recht op terugkeer van vluchtelingen op te geven. Wat de Arabische liga ook al jaren propageert als oplossing hebben ze zich achter geschaard.
Probleem is dat Israel al lang voorbij die grenzen van 67 is en dus dat geen "oplossing meer is". Hoewel er internationaal officieel door vele landen nog aan die oplossing wordt vastgehouden. Jeruzalem zou een "gedeelde hoofdstad" zijn (oost-jeruzalem van Palestijnse staat). Maar Israelische leidende partijen verwerpen dat al jaren en dus is dat een totale droom als oplossing. Vandaar dat men gretig in Oost-Jeruzalem verder bouwt met nederzettingen bijv.
Niet zolang er Jihadisten aan de macht zijn die Israel terug de zee in willen duwen door kernreactors op te blazen. Stelletje mongolen, stel je de fallout eens voor.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wordt het dan niet tijd om de verliezen te pakken en een haalbaar voorstel te doen?
Nee, volgens Israël is het geen oplossing nee. Maar als ze graag vrede zouden willen kan het prima. Je kan dus makkelijk de conclusie trekken dat Israël geen vrede wil en Palestina wel.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:41 schreef Aloulou het volgende:
Arabische vredesinitiatief staat op de kaartje linksonder in het zwart. Kortgezegd zou ondanks het manifest Hamas akkoord gaan met grenzen van '67 en bereid zijn daarvoor recht op terugkeer van vluchtelingen op te geven. Wat de Arabische liga ook al jaren propageert als oplossing hebben ze zich achter geschaard.
Probleem is dat Israel al lang voorbij die grenzen van 67 is en dus dat geen "oplossing meer is". Hoewel er internationaal officieel door vele landen nog aan die oplossing wordt vastgehouden. Jeruzalem zou een "gedeelde hoofdstad" zijn (oost-jeruzalem van Palestijnse staat). Maar Israelische leidende partijen verwerpen dat al jaren en dus is dat een totale droom als oplossing. Vandaar dat men gretig in Oost-Jeruzalem verder bouwt met nederzettingen bijv.
Palestina wil kernreactors opblazen, goede manier van vrede stichten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, volgens Israël is het geen oplossing nee. Maar als ze graag vrede zouden willen kan het prima. Je kan dus makkelijk de conclusie trekken dat Israël geen vrede wil en Palestina wel.
En terecht.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:44 schreef johnson555 het volgende:
De joden zullen Jerusalem nooit delen nu ze m compleet bezetten
Vrede op voorwaarde, namelijk meer willen dan ze zullen krijgen.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_Peace_Initiativequote:Op donderdag 10 juli 2014 23:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, volgens Israël is het geen oplossing nee. Maar als ze graag vrede zouden willen kan het prima. Je kan dus makkelijk de conclusie trekken dat Israël geen vrede wil en Palestina wel.
Israëlische acties:quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:47 schreef Nintex het volgende:
[..]
Palestina wil kernreactors opblazen, goede manier van vrede stichten.
Helft was niet in werking, andere had geen fallout en dat was bekend. Maar dit is toch geen tegenargument? "Hamas wil x niet, want doet y. " Kun je geen negatie op brengen door te zeggen "Israel doet...".quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Israëlische acties:
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Scorch_Sword
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Opera
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Orchard
Ik zou voordat je het eerste resultaat van Google plukt het ook zelf eens lezen. Het is geen initiatief van de Israelische overheid maar van een deel van politiek links Israël.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:50 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_Peace_Initiative
Leugenaar.
Je bent gewoon alles in het voordeel van die terroristen aan het draaien. Alles wat Hamas doet is goed en alles wat Israël doet is fout. Zo denken simpele zielen als jij nou eenmaal.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zou voordat je het eerste resultaat van Google plukt het ook zelf eens lezen. Het is geen initiatief van de Israelische overheid maar van een deel van politiek links Israël.
It was signed by roughly 40 people. Among the signatories are former Shin Bet chiefs Yaakov Peri and Ami Ayalon, former Mossad Chief Danny Yatom and former IDF Chief Amnon Lipkin-Shahak, General (Res) Amram Mitzna, former minister Moshe Shahal and Yuval Rabin, son of slain Prime Minister Yitzhak Rabin. While these are high up positions, many with security credentials, all 40 are considered to be affiliated with the political Left.
Dan moet hij ook zeggen dat Israël geen vrede wil.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Helft was niet in werking, andere had geen fallout en dat was bekend. Maar dit is toch geen tegenargument? "Hamas wil x niet, want doet y. " Kun je geen negatie op brengen door te zeggen "Israel doet...".
Nee, ik steun Hamas niet en dat heb ik al een paar keer gezegd in dit topic.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:55 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Je bent gewoon alles in het voordeel van die terroristen aan het draaien. Alles wat Hamas doet is goed en alles wat Israël doet is fout. Zo denken simpele zielen als jij nou eenmaal.
Ja je zegt wel meer dat door vrijwel niemand serieus genomen wordt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, ik steun Hamas niet en dat heb ik al een paar keer gezegd in dit topic.
Tot het 'een keer' goed mis gaat, leuke PR.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan moet hij ook zeggen dat Israël geen vrede wil.
Hamas weet ook wel dat het nooit raak zal zijn, het is leuk voor de PR.
Nee, ik ga liegen...quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:57 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja je zegt wel meer dat door vrijwel niemand serieus genomen wordt.
Normaal reageren kan je niet hè.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:00 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Klopt. Dan zijn we daar ook uit. Mooi.
http://likud.nl/2013/05/m(...)-advies-over-israel/quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:54 schreef SadPanda het volgende:
zou voordat je het eerste resultaat van Google plukt het ook ZELF eens lezen.
Of hij dat nou wel of niet zegt; wat zegt het over de intenties van Hamas? Daar ging zijn stelling over.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:56 schreef SadPanda het volgende:
Dan moet hij ook zeggen dat Israël geen vrede wil.
Hamas weet ook wel dat het nooit raak zal zijn, het is leuk voor de PR.
SPOILER: schokkendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:HalaJaber twitterde op donderdag 10-07-2014 om 23:38:18Youngest #Gaza victim, Ranin Abdul Ghafour 1yr/old killed with her pregnant mother & burried 2day. Pix: Belal Khaled http://t.co/wwQPPYgcmt reageer retweet
Anti-Turkije
De laatste keer dat ik dat deed tegen jou. Namelijk een bron van terreur daden en het gebruiken van burgers door Hamas zei je: Ja leuk....quote:
In de VN wordt algemeen de 67 grenzen aangenomen voor eigen palestijnse staat, dus internationaal voelen Palestijnen zich sterk en gaan dat dan niet opgeven ookal is Israel sterker.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:44 schreef LelijKnap het volgende:
Wordt het dan niet tijd om de verliezen te pakken en een haalbaar voorstel te doen?
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:03 schreef SadPanda het volgende:
Tja als je een oorlog begint weet je dat er slachtoffers vallen. Geheel te danken aan Hamas.SPOILER: schokkendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:HalaJaber twitterde op donderdag 10-07-2014 om 23:38:18Youngest #Gaza victim, Ranin Abdul Ghafour 1yr/old killed with her pregnant mother & burried 2day. Pix: Belal Khaled http://t.co/wwQPPYgcmt reageer retweet
Nee, ik zei dat omdat ik een bron poste over menselijke schilden door Israel, hij vroeg om een gratis bron en toen poste jij als reactie menselijke schilden door Hamas...quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:03 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik dat deed tegen jou. Namelijk een bron van terreur daden en het gebruiken van burgers door Hamas zei je: Ja leuk....![]()
Baby's gebruiken als schildSPOILER: schokkendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:HalaJaber twitterde op donderdag 10-07-2014 om 23:38:18Youngest #Gaza victim, Ranin Abdul Ghafour 1yr/old killed with her pregnant mother & burried 2day. Pix: Belal Khaled http://t.co/wwQPPYgcmt reageer retweet
![]()
Een beetje tegengeluid kan geen kwaad. Net had iemand anders het over die Nucleaire installaties en toen poste jij bronnen dat Israël het ook deed. Wat is het verschil? Je hebt gewoon boter op je hoofd.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat omdat ik een bron poste over menselijke schilden door Israel, hij vroeg om een gratis bron en toen poste jij als reactie menselijke schilden door Hamas...
Een bijzonder domme zet gezien het hun grenzen enkel lijkt te verkleinen. Dat ze eigenwijs zijn was al duidelijk. Mijn punt is, dat ze juist daarover heen moeten proberen te komen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:04 schreef Aloulou het volgende:
In de VN wordt algemeen de 67 grenzen aangenomen voor eigen palestijnse staat, dus INTERNATIONAAL voelen Palestijnen zich sterk en gaan dat dan niet opgeven ookal is Israel sterker.
Je weet wat Likud is? Totaal geen objectieve bron.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
http://likud.nl/2013/05/m(...)-advies-over-israel/
Op dezelfde dag als de PRESENTATIE van zijn vredesinitiatief, 27 maart 2002, blies een zelfmoordenaar van de islamitische terreurorganisatie Hamas zich op in een HOTEL IN Netanja, een Israëlische kustplaats. Meer dan 30 burgers werden gedood. Hamas-oprichter Ahmed Yassin wilde met deze aanslag een duidelijk signaal geven aan de voorstanders van het vredesinitiatief van koning Abdullah: Hamas was daar faliekant tegen.
Heb je ook nog een betrouwbare bron dat de doden het gevolg zijn van menselijke schilden?quote:
Heb jij een bron dat dat niet zo is?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heb je ook nog een betrouwbare bron dat de doden het gevolg zijn van menselijke schilden?
Hij zegt dat dat zegt dat Hamas geen vrede wil, dus zeg ik dat met die logica ook geen vrede wil vanwege die drie aanvallen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:07 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Een beetje tegengeluid kan geen kwaad. Net had iemand anders het over die Nucleaire installaties en toen poste jij bronnen dat Israël het ook deed. Wat is het verschil? Je hebt gewoon boter op je hoofd.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hij zegt dat dat zegt dat Hamas geen vrede wil, dus zeg ik dat met die logica ook geen vrede wil vanwege die drie aanvallen.
Ik zeg niet dat ik het met die logica eens ben.
Vandaar dat er ook bij staat 'opiniestuk' en niet 'waarheid'.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:08 schreef SadPanda het volgende:
Je weet wat Likud is? Totaal geen objectieve bron.
Maar het was het was de dag VOOR de PRESENTATIE en tevens is 'een duidelijk signaal' maar een speculatie, dat heeft Hamas nooit gezegd of iets dergelijks.
Het voorstel is trouwens daarna ook nog een paar keer gepresenteerd.
Bewijzen dat iets niet gebeurd of er niet is, is meestal moeilijk... Normaal moet iemand die iets beweert met een bron komen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:10 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Heb jij een bron dat dat niet zo is?
Ze willen geen vrede, of ze willen wel vrede maar op hun voorwaarden. De internationaal onderschreven oplossing verwerpt men; men gaat Jeruzalem nooit delen. Ook Netanyahu zegt het al jaren "undivided capital of the jewish state".quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:47 schreef SadPanda het volgende:
JIJ kwam met die baby aan..... Misschien wel van de trap gevallen?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bewijzen dat iets niet gebeurd of er niet is, is meestal moeilijk... Normaal moet iemand die iets beweert met een bron komen.
Wat is het punt van je foto dan? De onschuld van zijn ouders/omgeving kunnen we ook niet aangeven.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:11 schreef SadPanda het volgende:
Bewijzen dat iets niet gebeurd of er niet is, is meestal moeilijk... Normaal moet iemand die iets beweert met een bron komen.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat is het punt van je foto dan? De onschuld van zijn ouders/omgeving kunnen we ook niet aangeven.
Ja, dus? De twitteraar is een betrouwbare bron, ze werkt voor de Sunday Times en heeft prijzen gewonnen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:11 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
JIJ kwam met die baby aan..... Misschien wel van de trap gevallen?![]()
Ik snap je punt maar als ze opgeven op Jeruzalem als gedeelde hoofdstad en bredere 67 grenzen....wat blijft nog over als ideaal. Je moet niet vergetendat Israel in de bredere Westnank circa 500.000 kolonisten heeft...dat moeten de Palestijnen ook nog terug onderhandelen dan in ruil voor meer concessies. Want het is algemeen bekend dat die nederzettingen en drukmiddel zijn voor toekomstige onderhandelingen...waar gaat men nog voor onderhandelen? Puur en alleen ook de stat op papier? Zodra palestijnen 67 laten gaan hebben ze zo een zwakke positie in onderhandelingen met een israel tegenover dat honderden nederzettingen heeft en om die af te geven (meer) concessies eist. Sowieso gaan ze ze niet allemaal opgeven.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:07 schreef LelijKnap het volgende:
Een bijzonder domme zet gezien het hun grenzen enkel lijkt te verkleinen. Dat ze eigenwijs zijn was al duidelijk. Mijn punt is, dat ze juist daarover heen moeten proberen te komen.
Ja dus komt met een bron (geen fucking twitter) WAT er met dat kindje is gebeurd. Kan net zo goed van de trap gevallen zijn, of doodgeschopt door een buurman.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
Ja, dus? De twitteraar is een betrouwbare bron, ze werkt voor de Sunday Times en heeft prijzen gewonnen.
We betwijfelen niet of die baby dood is. We betwijfelen (onterecht) niet eens of het niet door direct toedoen is van een Hamas-lid, we hebben vragen over de oorzaak v.d. dood van deze baby die nu als lijkje functioneert als propaganda-middel.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:15 schreef SadPanda het volgende:
Ja, dus? De twitteraar is een betrouwbare bron, ze werkt voor de Sunday Times en heeft prijzen gewonnen.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
We betwijfelen niet of die baby dood is. We betwijfelen (onterecht) niet eens of het niet door direct toedoen is van een Hamas-lid, we hebben vragen over de oorzaak v.d. dood van deze baby die nu als lijkje functioneert als propaganda-middel.
Er staat victim, slachtoffer dus, van Gaza waarmee natuurlijk de Israëlische acties worden bedoeld.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:18 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja dus komt met een bron (geen fucking twitter) WAT er met dat kindje is gebeurd. Kan net zo goed van de trap gevallen zijn, of doodgeschopt door een buurman.
Jezus meen je dit nou serieus? Je bent echt gewoon mentaal beperkt. KOM MET EEN BETROUWBARE BRON. niet met een Twitter account waar een vrouwtje haar mening geeft.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
Er staat victim, slachtoffer dus, van Gaza waarmee natuurlijk de Israëlische acties worden bedoeld.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:22 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Jezus meen je dit nou serieus? Je bent echt gewoon mentaal beperkt. KOM MET EEN BETROUWBARE BRON. niet met een Twitter account waar een vrouwtje haar mening geeft.
Er staat victim. Maar van wie?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:
Er staat victim, slachtoffer dus, van Gaza waarmee natuurlijk de Israëlische acties worden bedoeld.
Dus? Ze geeft op die pagina HAAR EIGEN MENING. Je snapt echt niet dat twitter geen bron is he?.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]lees mijn post eens, het is niet zomaar een vrouwtje. Het is een correspondent voor de Sunday Times dat meerdere prijzen heeft gewonnen.
Duidelijkquote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:18 schreef Aloulou het volgende:
Ik snap je punt maar als ze opgeven op Jeruzalem als gedeelde hoofdstad en bredere 67 grenzen....wat blijft nog over als ideaal. Je moet niet vergetendat ISRAEL in de bredere Westnank circa 500.000 kolonisten heeft...dat moeten de Palestijnen ook nog terug onderhandelen dan in ruil voor meer concessies. Want het is algemeen bekend dat die nederzettingen en drukmiddel zijn voor toekomstige onderhandelingen...waar gaat men nog voor onderhandelen? Puur en alleen ook de stat op papier? Zodra palestijnen 67 laten gaan hebben ze zo een zwakke positie in onderhandelingen met een israel tegenover dat honderden nederzettingen heeft en om die af te geven (meer) concessies eist. Sowieso gaan ze ze niet allemaal opgeven.
Het leek me toch wel heel erg logisch dat het een slachtoffer is van Israel..quote:
Dat is een dode baby.SPOILER: schokkendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:HalaJaber twitterde op donderdag 10-07-2014 om 23:38:18Youngest #Gaza victim, Ranin Abdul Ghafour 1yr/old killed with her pregnant mother & burried 2day. Pix: Belal Khaled http://t.co/wwQPPYgcmt reageer retweet
quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus? Natuurlijk doen ze aan verzet als Israel hun onderdrukt en hun land bezet. De Palestijnen willen vrede, Israël helaas niet. De laatste onderhandelingsronde weigerde ze de afgesproken gevangenen vrij te laten.
Nederzettingen bouwen is niet beschermen, in tegendeel..
Nee, niet haar eigen mening. Ze post gewoon een slachtoffer. Twitter is wel dergelijk een bron, niet per definitie natuurlijk, dat ligt eraan wie het post.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:25 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dus? Ze geeft op die pagina HAAR EIGEN MENING. Je snapt echt niet dat twitter geen bron is he?.
Vertel haar dat dan even. Dan kan ze dat veranderen op twitter.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, niet haar eigen mening. Ze post gewoon een slachtoffer. Twitter is wel dergelijk een bron, niet per definitie natuurlijk, dat ligt eraan wie het post.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus?
[..]
Wat is hier niet goed aan?
https://en.wikipedia.org/wiki/Arab_Peace_Initiative
1: Weinig bijzonders.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus?
[..]
Dat logisch, Poetin wint er niks mee om Israel niet te steunen en verliest als hij dat niet doet.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:28 schreef Nintex het volgende:
Wel interessant is dat zowel Putin als Obama Israel steunen.
Ja, dat denk ik wel en volgens Hamas zelf ook. Zoals ik al eerder zie: als Israel het accepteert en de Palestijnse bevolking ook via een referendum dan accepteert Hamas het ook.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Weinig bijzonders.
2: Ze willen allebei geen vrede. Ze hebben een conflict met elkaar, of denk jij nu serieus dat Hamas stopt als Israël ook stopt?
Zo naïef ben je toch niet?
Huh, het leek mij juist dat Rusland (met China) het enige tegenwicht waren tegen de Israëlische uitbreidingen daar. Rusland was/is toch ook de reden dat Israël zich niet bij NATO kan aansluiten?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:32 schreef SadPanda het volgende:
Dat logisch, Poetin wint er niks mee om Israel niet te steunen en verliest als hij dat niet doet.
Israel onthield zich dan ook van stemming in de VN resolutie over de Krim, terwijl ze normaal vrijwel altijd met de VS mee stemmen.
Hamas is een terroristische organisatie beste jonge.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel en volgens Hamas zelf ook. Zoals ik al eerder zie: als Israel het accepteert en de Palestijnse bevolking ook via een referendum dan accepteert Hamas het ook.
Zie nog steeds geen bewijs voor de stelling dat ze slachtoffer zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het leek me toch wel heel erg logisch dat het een slachtoffer is van Israel..
Maar goed, hier een bron waarin de naam staat:
http://www.pchrgaza.org/p(...)sreleases&Itemid=194
Recht op terugkeer van vluchtelingen is totaal onrealistisch en gooit de deur op slot. Maar daarop is al langer bekend en achter de deuren gezegd van Palestijnse kant dat er "over te praten valt", "indien aan de andere grote eisen zoals grensen van 67 wel wordt voldaan".quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:29 schreef SadPanda het volgende:
Israel is al heel vaak gestopt met het actief aanvallen van Gaza, maar de raketten blijven op Israel regenen. Het is een wonder dat er weinig slachtoffers zijn gevallen dat komt voornamelijk, omdat Israel een prachtig defensief systeem heeft gebouwd en iedereen van jongs af aan is getrained om naar de schuilkelders te vluchten.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel en volgens Hamas zelf ook. Zoals ik al eerder zie: als Israel het accepteert en de Palestijnse bevolking ook via een referendum dan accepteert Hamas het ook.
Rusland en China kiezen gewoon wat voor hun het beste is. Rusland wil graag goede banden met Israel (en andersom).quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Huh, het leek mij juist dat Rusland (met China) het enige tegenwicht waren tegen de Israëlische uitbreidingen daar. Rusland was/is toch ook de reden dat Israël zich niet bij NATO kan aansluiten?
Bovendien ligt deze houding ook niet in lijn tov de Iran-Rusland relatie.
Ze doen aan verzet via terrorisme inderdaad. Maar dat betekent niet dat ze geen vrede kunnen accepteren.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas is een terroristische organisatie beste jonge.
Het zijn geen kleine kinderen in een speeltuin he.
Hamas is een Joden-hatende terroristische organisatie.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze doen aan verzet via terrorisme inderdaad. Maar dat betekent niet dat ze geen vrede kunnen accepteren.
Nee. Het is een terroristische organisatie. Geen haar beter dan welke andere terrorist dan ook.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze doen aan verzet via terrorisme inderdaad. Maar dat betekent niet dat ze geen vrede kunnen accepteren.
Dat betekent echter niet dat het geen goed voorstel is.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Recht op terugkeer van vluchtelingen is totaal onrealistisch en gooit de deur op slot. Maar daarop is al langer bekend en achter de deuren gezegd van Palestijnse kant dat er "over te praten valt", "indien aan de andere grote eisen zoals grensen van 67 wel wordt voldaan".
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:39 schreef Nintex het volgende:
[..]
Israel is al heel vaak gestopt met het actief aanvallen van Gaza, maar de raketten blijven op Israel regenen. Het is een wonder dat er weinig slachtoffers zijn gevallen dat komt voornamelijk, omdat Israel een prachtig defensief systeem heeft gebouwd en iedereen van jongs af aan is getrained om naar de schuilkelders te vluchten.
Nee, de Palestijnen moeten gewoon braaf luisteren naar de baas.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat betekent echter niet dat het geen goed voorstel is.
Natuurlijk is het onrealistisch maar dat is elk goed vredesvoorstel omdat Israël geen vrede wil behalve op zeer slechte voorwaarden. De situatie is hopeloos.
Het is inderdaad een terroristische organisatie. Maar het is wel anders dan Al Qaida of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:43 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Nee. Het is een terroristische organisatie. Geen haar beter dan welke andere terrorist dan ook.
Nee. Precies hetzelfde. Enige verschil is waarschijnlijk dat jij dit clubje verdedigd en dus steunt.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is inderdaad een terroristische organisatie. Maar het is wel anders dan Al Qaida of iets dergelijks.
Ze strijden tegen onderdrukking en een bezetting maar wel met terrorisme.
Nee, zoals ik al eerder zei. Als ik een controvisele organisatie steun kom ik er gewoon voor uit, ik steun Hezbollah.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:48 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Nee. Precies hetzelfde. Enige verschil is waarschijnlijk dat jij dit clubje verdedigd en dus steunt.
Ja. Niet omdat ik bloed wil zien, maar omdat ze dat nodig hebben. Laat je het afmaken van bewegingen als Hamas aan Israel over dan krijg je een averechts effect. Hamas is slechts hetgeen aan het oppervlak groeit, de wortel van dit probleem is de extreme onvrede die er heerst bij de Palestijnen, onvrede die Israel gecreëerd heeft. Hamas was daarop een antwoord, probeer je dat antwoord op Israels manier te ontnemen krijg je er geheid weer een soort gelijk antwoord voor terug.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Simpel gezegd: laat ze elkaar maar afmaken.
Hij is een Jodenhater.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:48 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Nee. Precies hetzelfde. Enige verschil is waarschijnlijk dat jij dit clubje verdedigd en dus steunt.
Dan steun je er dus 2. Ga ander meevechten voor je nobele doel. Je bent dus gewoon een terrorist die te laf is zelfs mee te gaan vechten. Dat ook jij dan snel onschadelijk gemaakt mag worden.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al eerder zei. Als ik een controvisele organisatie steun kom ik er gewoon voor uit, ik steun Hezbollah.
Ga zelf meevechten met het IDF.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:51 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dan steun je er dus 2. Ga ander meevechten voor je nobele doel. Je bent dus gewoon een terrorist die te laf is zelfs mee te gaan vechten. Dat ook jij dan snel onschadelijk gemaakt mag worden.
Omdat ik Hezbollah steun zou ik met hun moeten meevechten. Jij steunt Israel dus moet je met hun meevechten.quote:
Je ziet het verschil tussen een defensie apparaat en een terroristische organisatie niet eens. Je bent echt dom.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat ik Hezbollah steun zou ik met hun moeten meevechten. Jij steunt Israel dus moet je met hun meevechten.
Natuurlijk zit er verschil tussen, ik zeg niet dat er geen verschil tussen zit. Maar dat maakt in deze context niet uit.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:56 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Je ziet het verschil tussen een defensie apparaat en een terroristische organisatie niet eens. Je bent echt dom.
Jawel.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Natuurlijk zit er verschil tussen, ik zeg niet dat er geen verschil tussen zit. Maar dat maakt in deze context niet uit.
Stemt toch wel enigszins hoopvol.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:39 schreef SadPanda het volgende:
Rusland en CHINA kiezen gewoon wat voor hun het beste is. Rusland wil graag goede banden met Israel (en andersom).
http://voiceofrussia.com/(...)h-Israel-Putin-5900/
http://www.jpost.com/Opin(...)erves-support-345661
http://www.israelnational(...)/175364#.U78Vt2NDGpo
Dat betekent niet dat ISRAEL erg blij is met Rusland gezien haar steun voor Syrië en Iran maar ze weet ook wel dat Rusland dat niet gaat opgeven dus maken ze er het beste van.
Doodtrappen dat beest.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:58 schreef LelijKnap het volgende:
Hey, plaatsen we hier nog zielige plaatjes?
Dan heb ik r pas een die menig hart zal doen scheuren:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |