quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kreeg de rillingen van het woord 'dreumes', we zitten potdomme niet in OUD!
Was niet mijn keuze, hè? Heb je een betere suggestie?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:34 schreef smegmanus het volgende:
Wauw, beroerde keuze en met name voor je kind. Maar zolang jij je energie maar terugkrijgt TS, dat is het belangrijkst.. je kind op de 2de plaats is dan ook heel logisch
Dat, of in het viva mutsen-forum.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand anders maakt de keuzes voor jou dan?quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:36 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Was niet mijn keuze, hè? Heb je een betere suggestie?
Ja, ze is erg vaag in het waarom van het latten. Ik moet een beetje raden wat het nu precies is.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:38 schreef trovey het volgende:
Om energietekort uit elkaar gaan....wat moet ik dan in vredesnaam onder dat energietekort verstaan?
quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:39 schreef Escapist het volgende:
...waarom ga jij niet doordeweeks in die andere woning wonen?
Vriendin deelt mij haar keuze mee, maar zij is een aantal jaren geleden bij mij ingetrokken. Ik denk niet dat ik ergens anders ga wonen, dat mag ze zelf doen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:40 schreef smegmanus het volgende:
Iemand anders maakt de keuzes voor jou dan?
Het klinkt vooral alsof je (als in jij) gewoon nooit aan kinderen had moeten beginnen, al dan niet op dit moment in je leven of in z'n geheel niet. Als je al geen zin hebt/kunt maken om dingen met je gezin te doen...quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:41 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ja, ze is erg vaag in het waarom van het latten. Ik moet een beetje raden wat het nu precies is.
Maar goed, m'n vriendin kan echt uren kletsen, en ik trek dat echt niet. Dus dan meld ik vriendelijk dat ik nu eventjes ga lezen of wat dan ook.
Ze had zich ook veel voorgesteld van weekendjes weg met het gezin, maar dat vind ik echt zo'n optrek met een kind. Bovendien blijft het huis dan een zooi, schoonmaken laat zij graag zitten maar dat vind ik lastig. Ik heb dus op dit moment geen energie om weekendjes weg te gaan met z'n tweeen of drieeen.
Ik denk dat het niet zijn keuze was, maar de keuze van zijn vriendin. Die had geen zin om met een moeie kerel samen te leven en heeft liever dat haar kind de hele tijd heen en weer gesleept wordt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:39 schreef Escapist het volgende:
...waarom ga jij niet doordeweeks in die andere woning wonen? Beetje lullig om je kind heen en weer te slepen omdat jij moe bent.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Klinkt als een gevalletje bureau jeugdzorg zul je bedoelen...quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:52 schreef Abbadon het volgende:
Klinkt alsof je vriendin graag de lusten heeft van een relatie/kind, maar minder goed met de lasten omgaat...dan maar meedelen dat je het huis uit gaat en eenzijdig gaat latten vind ik wel absurd trouwens, zeker als er kennelijk niet eens echt duidelijk aan jou is uitgelegd waarom...klinkt als begin van het einde, dit
Met andere woorden praat met elkaar en maak afspraken over wat je net allemaal getypt hebt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:41 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ja, ze is erg vaag in het waarom van het latten. Ik moet een beetje raden wat het nu precies is.
Maar goed, m'n vriendin kan echt uren kletsen, en ik trek dat echt niet. Dus dan meld ik vriendelijk dat ik nu eventjes ga lezen of wat dan ook.
Ze had zich ook veel voorgesteld van weekendjes weg met het gezin, maar dat vind ik echt zo'n optrek met een kind. Bovendien blijft het huis dan een zooi, schoonmaken laat zij graag zitten maar dat vind ik lastig. Ik heb dus op dit moment geen energie om weekendjes weg te gaan met z'n tweeen of drieeen.
Mooie principekwestie waar je kind dadelijk de dupe is. Denk niet dat je op die manier moet denken als er een kindje in beeld is. Jij bent toch degene die te moe is voor het gepraat/leuke dingen/opruimen? Ik begrijp je standpunt tegenover je vriendin, maar je zadelt je kind op met een hoop onrust.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:42 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
[..]
Vriendin deelt mij haar keuze mee, maar zij is een aantal jaren geleden bij mij ingetrokken. Ik denk niet dat ik ergens anders ga wonen, dat mag ze zelf doen.
Ik zou dat ook never nooit doen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:55 schreef Escapist het volgende:
[..]
Mooie principekwestie waar je kind dadelijk de dupe is. Denk niet dat je op die manier moet denken als er een kindje in beeld is. Jij bent toch degene die te moe is voor het gepraat/leuke dingen/opruimen? Ik begrijp je standpunt tegenover je vriendin, maar je zadelt je kind op met een hoop onrust.
Ik zou haar niet kinderachtig noemen, wel een tikkeltje naïef. Dit is haar eerste serieuze relatie, en ik heb het idee dat het haar inderdaad vies tegenvalt. Ik weet uit mijn eerste relatie dat ik ook vrij dramatisch reageerde als het niet naar m'n zin ging. Nu ben ik niet meer zo verwachtingsvol wat die ander betreft.quote:
Haha, dat is gewoon onmogelijk. Ze kan gewoon niet haar mond houden, moet telkens weer het gesprek aanknopen. Gaat ook niet veranderen in de komende tijd.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:50 schreef Michelinmannetje het volgende:Maak afspraken b.v.: dat er na het eten totdat de kleine naar bed gaat tijd is voor elkaar en dat je daarna behoefte hebt aan wat tijd voor jezelf.
Gedaan, maar er komt weinig concreets uit. Ze heeft gewoon moeite om haar gevoel onder woorden te brengen. Ook van deze beslissing zegt ze zelf dat het geen beslissing is waarbij gevoel en verstand op 1 lijn liggen.quote:Als ik een tip mag geven die bij mij wel geholpen heeft: Praat over verwachtingen die je van elkaar hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |