Wat je er ook op smeert: de zachte ondergrond houd je en zal verwering van de verf/beits/olielaag versnellen. Tip: harde houten bovenlaag erop.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:30 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb de trap behoorlijk goed schoon (vloerbedekking, tacks, foamondervloer, 2 soorten lijm, afbeit en afkrabben), nog even laatste rommeltjes. Het is een naaldboom trap, ik denk vuren. Redelijk zacht dus.
Mijn advies is al jaren hetzelfde: TRAE LYXquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:55 schreef jack4ya het volgende:
Ik zal zo een foto plaatsen... trap is redelijk goed schoon, maar ja, de lijmlaag heeft soms exact de kleur als het hout. Misschien (tijdelijk) beetje vochtig maken, dan zie ik het waarschijnlijk beter.
Idee is nu toch kleurbeits... en dan inderdaad blank aflakken. Alles watergedragen PU versterkt.
Dat van de witte pigmenten vind ik een goede opmerking! Misschien even goed zoeken of alternatief voor kleur?
Als ik me nu richt op een goede niet verkleurende transparante lak geschikt voor trap...
Kom je al snel bij Glitsa terecht... maar misschien zijn er betere opties? Prijs is niet van belang, die paar tientjes meer betaal ik met liefde.
Heb ik een keer gedaan, dus het kan!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:23 schreef jack4ya het volgende:
Zal eens kijken of ik Traelyx kan bellen.
quote:Op zondag 1 december 2013 23:23 schreef Dr..Evil het volgende:
Ik hoorde ook van iedereen dat alkyd sneller vergeelt dan acryl, inclusief meerdere schilders. In de verfspeciaal hadden ze echter kleine paneeltjes die ze 2 jaar geleden wit geschilderd hadden met alkyd en acryl van verschillende merken, waar de alkyd van Sikkens (Finura Satin) het minst vergeelde. Die zit nu dus hier op alle deuren en kozijnen.
Want dat de Satura "kan vergelen" lijkt me een understatement:quote:Vraagje... hingen de paneeltjes in 'het donker' of niet?
Gevoelig voor huidvet? Hier zit het al bijna 6 jaar op de trapleuning en werkt perfect. Heb acryl vloer lak van Rambo gebruikt, geen enkel probleem. Wat voor gevoeligheid zou er moeten optreden volgens jou?quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:59 schreef jack4ya het volgende:
Leuk idee... dat acryl/watergedragen lak voor in huis... Alleen is het dus wél gevoelig voor huidvet.
Topplan voor aan trapleuning dus... #not
Kiezen uit twee 'kwaden'
Acryl: verkleurd niet, werkt moeilijker (droogt te snel soms) niet zo bestendig.
Alkyd: verkleurd wel, werkt makkelijker (langer drogen), huidvet bestendig.
Geur boeit me niet. langer drogen is te overzien. Verkleuren boeit wel en bestendigheid uiteraard ook.
AAAARRGGGHHHH!!
Laat ik zo zeggen, Sikkens heeft voor dat probleem zelfs een huidvetresistente acryllak ontwikkeld. Dus het probleem is wel bekend.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Gevoelig voor huidvet? Hier zit het al bijna 6 jaar op de trapleuning en werkt perfect. Heb acryl vloer lak van Rambo gebruikt, geen enkel probleem. Wat voor gevoeligheid zou er moeten optreden volgens jou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |