Plus op de schakelaar, dan afgaande van de schakelaar als inkomende op de ventilator gebruiken en van de ventilator naar de nul.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:48 schreef Ravian776 het volgende:
Er zijn echt geen andere aansluitpunten te vinden.
Als ik uitga van een gewone wipschakeling, dan is de trafo toch te beschouwen als de onderbreking van de stroomdraad tussen lichtnet en fan? Dat betekent dan dat ik van stroom een draad rechtstreeks op de fan aansluit en dat de andere draad via de trafo loopt toch? Zo ja dan probeer ik dat, want dat lijkt mij het meest logisch.
Kan iemand mij hier nog antwoord op geven?
Iedereen in ieder geval alvast hartstikke bedankt voor de reacties.
Je gaat je trafo dan als veredelde draadweerstand gebruiken? Dat is een constructie ik nog nooit ben tegen gekomen, maar in theorie zou het kunnen werken. Als het echter niet de bedoeling was gaat 'ie waarschijnlijk in rook op...quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:48 schreef Ravian776 het volgende:
Als ik uitga van een gewone wipschakeling, dan is de trafo toch te beschouwen als de onderbreking van de stroomdraad tussen lichtnet en fan? Dat betekent dan dat ik van stroom een draad rechtstreeks op de fan aansluit en dat de andere draad via de trafo loopt toch? Zo ja dan probeer ik dat, want dat lijkt mij het meest logisch.
Kan iemand mij hier nog antwoord op geven?
Iedereen in ieder geval alvast hartstikke bedankt voor de reacties.
Same here, maar als er niet meer aansluitpunten of onderdelen zijn, wat blijft er dan over qua aansluitmogelijkheden?quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:28 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Je gaat je trafo dan als veredelde draadweerstand gebruiken? Dat is een constructie ik nog nooit ben tegen gekomen,
quote:Op donderdag 10 juli 2014 08:36 schreef BartNH het volgende:
Een foto van de onderkant van de trafo kan ook nog wat verduidelijken.
Je vergeet twee standenquote:Op donderdag 10 juli 2014 17:38 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
- Er zou een draad bij de trafo afgebroken kunnen zijn, waardoor er minder aansluitpunten beschikbaar zijn dan dat er oorspronkelijk waren
- Er zouden onder de draaiknop nog 1 of meer aansluitpunten kunnen zitten, die niet op de foto zichtbaar zijn en door TS niet worden herkend als aansluiting
- Het is een drie-standen schakelaar; de andere 2 draden zijn een secunaire wikkeling
- ... ofzo?
Ik vind het verdacht dat het ding er echt als een trafo uitziet (compleet met flink wat transformatorblik); dat doet vermoeden dat er ergens een secundaire wikkeling is verstopt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |