abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142086730
Zwangerschap & geboorte

2014

11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
23 september: Vue
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142086749
Please quote als er nog wijzigingen nodig zijn in de OP!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142086855
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:55 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ik heb een Ameda Lactaline :).
Alleen jammer dat ik dit nu niet kan bewaren... Had echt niet verwacht dat er al iets uit zou komen, dus niet van tevoren gesterilliseerd...

O en Zoë, die foto O+ .
Haha, net langs elkaar gepost. Jammer dat je dit niet kan bewaren! Maar misschien kan je het nog eens doen :Y.

Ameda Lactaline heb ik al vaker goede verhalen over gehoord. Zelf heb ik een Swing Maxi van Medela, maar eerlijk gezegd vind ik die niet echt zijn geld waard. De Ardo Calypso werkte veel fijner en had een krachtiger motor (maar die ging helaas stuk na een aantal maanden, tweedehands overgenomen van iemand hier).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142086882
Light ja ach... Ik drink het wel regelmatig omdat ik water gewoon niet te pruimen vind. Ik moet al zoveel laten. Sws vanwege zwangerschap en dan nu ook met diabetes erbij... Ik vind het wel prima zo. Baby doet het goed dus no problem :)
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:01:19 #5
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142086932
O, goeie tip van die spuitjes Phaidra, thnx. Ik onthou hem voor later!

En mensen, ik ben nog geeneens 26 weken zwanger he...

Ik denk dus niet dat het handig is om nu al te gaan kolven voor een voorraadje in het ziekenhuis... Ben dat wel van plan in de laatste weken van mijn zwangerschap te gaan doen. Maar ben er ook een beetje huiverig voor: want kan dat geen weeën opwekken?

Sunshine, nee dit is mijn derde. Ik heb dit keer een kolf gekocht omdat ik die vorige keer echt gemist heb (had alleen een handkolf van Avent). En beide keren is bij mij het borstvoeding geven niet gelukt en dat vind ik heel jammer. Ik heb hem dus nu ook een beetje als 'stok achter de deur' gekocht :@ . Zodat ik misschien minder snel 'opgeef' :@ .
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:01:20 #6
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142086933
Ik heb vorige week een Ardo Calypso gekocht. Bij E. had ik een Ameda Lactaline, via mp gekocht, maar die was na 1 jaar echt helemaal op. Ik heb de Ardo al wel even aan gehad, maar nog niet echt uitgeprobeerd.
pi_142086950
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Light ja ach... Ik drink het wel regelmatig omdat ik water gewoon niet te pruimen vind. Ik moet al zoveel laten. Sws vanwege zwangerschap en dan nu ook met diabetes erbij... Ik vind het wel prima zo. Baby doet het goed dus no problem :)
Nee daarom, dat moet iedereen ook zelf weten of je light wel of niet laat staan. Ik geef vooral aan dat als je heel flink aankomt én je drinkt sapjes en andere suikerrijke drankjes, dat je die dan dus moet vervangen voor suiker-arme varianten. Of dat water is of iets met zoetstof ipv suiker moet je verder zelf weten.
:)
pi_142087004
Sapjes/fris zou ik ook mee uitkijken inderdaad. Ik heb mezelf aangeleerd om een sapje te drinken als een snoepje zeg maar. (En snoepen doe ik eigenlijk alleen in het weekend, Noors dingetjes :P)
Dus niet als dorstlesser - dan gebruik ik water of thee. En niet eten voor twee natuurlijk. Maar verder gaat het zoals het gaat.
Al snap ik goed dat het niet zonder meer tof is om (veel) aan te komen hoor! Maar over het algemeen zijn het ook kilo's die er weer af gaan.

Maar wat ik me afvroeg - als ik veel suiker eet tijdens zwanegrschap en borstvoeding, went mijn baby dan aan veel zoets? En kan dat dan lastig worden als ze met echt eten begint?
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:04:02 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142087027
Dan krijg je een heel zoet kind, Roomsnoes :Y
KuikenGuppy
pi_142087064
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:04 schreef Burdie het volgende:
Dan krijg je een heel zoet kind, Roomsnoes :Y
* Roomsnoes Sprint naar de keuken om zichzelf te voorzien van een portie suiker :9
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:05:14 #11
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142087067
Borstvoeding smaakt sowieso eigenlijk zoet, dus dat is wel een smaak waar ze aan wennen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:06:30 #12
250838 Fee-nix
pi_142087116
O en Phaidra, weet de apotheek waar ik het over heb, als ik om 'borstvoedingsspuitjes' vraag? Of heeft dat een andere naam :P.
tzt zal ik ook wel raad komen vragen in het bv topic
pi_142087117
Roomsnoes
Tijdens m'n 1e zw.schap at ik vooral patat en chocolade enzo ( :@ ) en S is dol op vlees, aardappels, groente enz en vraagt nooit om snoep (ze krijgt weleens een klein stukje chocolade of een lekkere koek van oma ofzo. Maar die koeken wil ze niet eens)
Ik heb 15,5mnd bv gegeven en at (snoepte) veel ivm afvallen. Tot nu toe is S meer van het gezonde eten dus (25mnd is ze).
pi_142087144
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:05 schreef Sugarsnap het volgende:
Borstvoeding smaakt sowieso eigenlijk zoet, dus dat is wel een smaak waar ze aan wennen.
dat ja idd.

En of het invloed heeft op hoe je kind eet of niet is volgens mij echt zo hard to say. Bijna niet te voorspellen. Heel veel kindjes hebben een fase waarin ze slecht gaan eten, die van E. duurt nu bijna 4 jaar :P maar goed, komt wel weer goed. Andere kindjes eten prima en proeven/lusten alles. Ik heb van beide varianten een exemplaar in huis; ze krijgen niets anders aangeboden en zijn niet anders gestart. Wel heeft de een een wat moeizamere relatie met eten dan de ander.
pi_142087146
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:01 schreef Fee-nix het volgende:
O, goeie tip van die spuitjes Phaidra, thnx. Ik onthou hem voor later!

En mensen, ik ben nog geeneens 26 weken zwanger he...

Ik denk dus niet dat het handig is om nu al te gaan kolven voor een voorraadje in het ziekenhuis... Ben dat wel van plan in de laatste weken van mijn zwangerschap te gaan doen. Maar ben er ook een beetje huiverig voor: want kan dat geen weeën opwekken?

Sunshine, nee dit is mijn derde. Ik heb dit keer een kolf gekocht omdat ik die vorige keer echt gemist heb (had alleen een handkolf van Avent). En beide keren is bij mij het borstvoeding geven niet gelukt en dat vind ik heel jammer. Ik heb hem dus nu ook een beetje als 'stok achter de deur' gekocht :@ . Zodat ik misschien minder snel 'opgeef' :@ .
Als je echt moet kolven om je productie op gang te brengen in het begin, zou je ook kunnen overwegen om een kolf te huren. Dat is dan zo'n bakbeest van Medela die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Die is echt zoveel krachtiger dan elke kolf die voor consumenten op de markt is. Ik heb er heel veel baat bij gehad (en ook handig als je niet direct tot aanschaf van een eigen kolf 'durft' over te gaan).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142087189
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:06 schreef Fee-nix het volgende:
O en Phaidra, weet de apotheek waar ik het over heb, als ik om 'borstvoedingsspuitjes' vraag? Of heeft dat een andere naam :P.
Ze verkopen gewoon kleine spuitjes voor meerdere doeleinden, ik heb er ooit een gehaald om makkelijk wat olie in mijn oor te (laten) druppelen bijvoorbeeld :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:09:16 #17
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142087194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat ja idd.

En of het invloed heeft op hoe je kind eet of niet is volgens mij echt zo hard to say. Bijna niet te voorspellen. Heel veel kindjes hebben een fase waarin ze slecht gaan eten, die van E. duurt nu bijna 4 jaar :P maar goed, komt wel weer goed. Andere kindjes eten prima en proeven/lusten alles. Ik heb van beide varianten een exemplaar in huis; ze krijgen niets anders aangeboden en zijn niet anders gestart. Wel heeft de een een wat moeizamere relatie met eten dan de ander.
Nou dat ja, mijn E. heeft 2,5 jaar bv gehad en lust bijna alles en proeft zeker alles. B. heeft slechts 4 weken bv gehad en is een enorme zeikerd qua eten. Verder bij beide nooit iets anders gedaan.
pi_142087231
Goed om te lezen, Zoe en Mignonne.
Uiteraard wil ik voor mezelf op mijn eetgewoontes letten, maar ik wil mijn kind geen ongezonde eetgewoonten aanleren door wat ze via mij binnenkrijgt. Uiteraard wil ik haar gezond "voorleven" natuurlijk, dus snoepen zal vooral in de avonduren gebeuren denk ik haha.
pi_142087248
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:06 schreef Fee-nix het volgende:
Gewoon vragen naar spuitjes, 5 ml of evt 10 is genoeg. Dat snappen ze wel :).

En ja, kolven kan zorgen voor samentrekkingen, maar ik denk niet dat je bevalling erdoor kan beginnen. Toch ben ik zelf pas gaan kolven vanaf wk 37.
Home is where the O+ is...
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:11:14 #20
250838 Fee-nix
pi_142087276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als je echt moet kolven om je productie op gang te brengen in het begin, zou je ook kunnen overwegen om een kolf te huren. Dat is dan zo'n bakbeest van Medela die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Die is echt zoveel krachtiger dan elke kolf die voor consumenten op de markt is. Ik heb er heel veel baat bij gehad (en ook handig als je niet direct tot aanschaf van een eigen kolf 'durft' over te gaan).
Productie op gang brengen is bij mij juist niet het probleem... Ik heb beide keren een enorm overschot aan melk gehad juist. Zoveel, dat mijn kindjes problemen hadden met drinken. Ik heb hem dus vooral gekocht om voor een voeding gemakkelijk iets af te kunnen kolven, om de druk eraf te halen.
En voor later natuurlijk voor als ik eens een paar uurtjes er tussen uit wil ofzo.

Ok, thnx Cwen en Phaidra, over die spuitjes.
pi_142087295
Dat voorleven is echt belangrijk, en dat is imho echt het belangrijkste wat je voor je kind kunt doen. Dáár komen gezonde/ongezonde gewoontes vandaan denk ik, niet eens zozeer van wat jij ze consequent s avonds voorzet, maar wel van wat je ze als 'normaal' laat zien.

En dat realiseer je je pas echt als je vierjarige heel hard kut roept als ze iets laat vallen :') :@
pi_142087332
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef mignonne het volgende:
Dat voorleven is echt belangrijk, en dat is imho echt het belangrijkste wat je voor je kind kunt doen. Dáár komen gezonde/ongezonde gewoontes vandaan denk ik, niet eens zozeer van wat jij ze consequent s avonds voorzet, maar wel van wat je ze als 'normaal' laat zien.

En dat realiseer je je pas echt als je vierjarige heel hard kut roept als ze iets laat vallen :') :@
Mijn tweejarige riep dat gisteravond ook opeens toen hij iets liet vallen. En dat terwijl we er écht goed op letten :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142087389
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Productie op gang brengen is bij mij juist niet het probleem... Ik heb beide keren een enorm overschot aan melk gehad juist. Zoveel, dat mijn kindjes problemen hadden met drinken. Ik heb hem dus vooral gekocht om voor een voeding gemakkelijk iets af te kunnen kolven, om de druk eraf te halen.
En voor later natuurlijk voor als ik eens een paar uurtjes er tussen uit wil ofzo.

Ok, thnx Cwen en Phaidra, over die spuitjes.
Bij overproductie is een kolf ook wel heel belangrijk inderdaad!! Maar dan is het waarschijnlijk minder belangrijk om een krachtige motor te hebben :+. Ik hoop voor je dat het nu anders loopt :*. Meisjes schijnen over het algemeen vaker bv-talentjes te zijn dan jongens (volgens mijn lk).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142087404
Ja dat wil ik ook graag aanleren, dat er niets mis is met snoepen, maar met mate en liefst bij gelegenheden en verder gezond eten. Dus ook niet dat panische "suiker is gif" gedoe zeg maar. En een patatje/pannenkoek/pizza op een avond hier en daar vind ik niet schadelijk ofzo.
Haha Mignonne :D We horen op mijn werk ook vaak waar ouders af en toe vergeten wat kinderen meekrijgen :D Ik weet veel over tatoeages op rare plekken van ouders en dingen die eruit glippen bij ongelukjes :)

Heeft dat eigenlijk voordelen, voor de bevalling al kolven? Heb er wel wat over gelezen, en vond voornamelijk dat het handig is als je verwacht dat je kind bijgevoed moet worden. En dat is hier niet het geval. Heb de koop van een kolf voorlopig dus uitgesteld.
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:20:22 #25
250838 Fee-nix
pi_142087556
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Bij overproductie is een kolf ook wel heel belangrijk inderdaad!! Maar dan is het waarschijnlijk minder belangrijk om een krachtige motor te hebben :+. Ik hoop voor je dat het nu anders loopt :*. Meisjes schijnen over het algemeen vaker bv-talentjes te zijn dan jongens (volgens mijn lk).
Echt? Haha, nou dat scheelt dan ;). Ja, we zullen zien. Ik ga weer mijn best doen. Ben al erg blij met de kolf in ieder geval. Die handkolf was echt zo'n verschrikkelijk onding.

Roomsnoes, Ik ben dus wel van plan om alvast wat voeding af te kolven voor in het ziekenhuis. Ook al had ik steeds heul veul melk, dit kwam wel pas op dag drie ofzo echt goed op gang. En bijv. mijn tweede zoontje viel de tweede dag erg af en had ook veel honger. Die heb ik dus wel laten bijvoeden (met kunstmelk). Zou het wel fijn vinden als dat nu gewoon met mijn eigen melk kan :). Voor mij is het een kleine moeite in ieder geval :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')