Haha, net langs elkaar gepost. Jammer dat je dit niet kan bewaren! Maar misschien kan je het nog eens doenquote:Op woensdag 9 juli 2014 11:55 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ik heb een Ameda Lactaline.
Alleen jammer dat ik dit nu niet kan bewaren... Had echt niet verwacht dat er al iets uit zou komen, dus niet van tevoren gesterilliseerd...
O en Zoë, die foto.
Nee daarom, dat moet iedereen ook zelf weten of je light wel of niet laat staan. Ik geef vooral aan dat als je heel flink aankomt én je drinkt sapjes en andere suikerrijke drankjes, dat je die dan dus moet vervangen voor suiker-arme varianten. Of dat water is of iets met zoetstof ipv suiker moet je verder zelf weten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Light ja ach... Ik drink het wel regelmatig omdat ik water gewoon niet te pruimen vind. Ik moet al zoveel laten. Sws vanwege zwangerschap en dan nu ook met diabetes erbij... Ik vind het wel prima zo. Baby doet het goed dus no problem
* Roomsnoes Sprint naar de keuken om zichzelf te voorzien van een portie suikerquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:04 schreef Burdie het volgende:
Dan krijg je een heel zoet kind, Roomsnoes
dat ja idd.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:05 schreef Sugarsnap het volgende:
Borstvoeding smaakt sowieso eigenlijk zoet, dus dat is wel een smaak waar ze aan wennen.
Als je echt moet kolven om je productie op gang te brengen in het begin, zou je ook kunnen overwegen om een kolf te huren. Dat is dan zo'n bakbeest van Medela die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Die is echt zoveel krachtiger dan elke kolf die voor consumenten op de markt is. Ik heb er heel veel baat bij gehad (en ook handig als je niet direct tot aanschaf van een eigen kolf 'durft' over te gaan).quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:01 schreef Fee-nix het volgende:
O, goeie tip van die spuitjes Phaidra, thnx. Ik onthou hem voor later!
En mensen, ik ben nog geeneens 26 weken zwanger he...
Ik denk dus niet dat het handig is om nu al te gaan kolven voor een voorraadje in het ziekenhuis... Ben dat wel van plan in de laatste weken van mijn zwangerschap te gaan doen. Maar ben er ook een beetje huiverig voor: want kan dat geen weeën opwekken?
Sunshine, nee dit is mijn derde. Ik heb dit keer een kolf gekocht omdat ik die vorige keer echt gemist heb (had alleen een handkolf van Avent). En beide keren is bij mij het borstvoeding geven niet gelukt en dat vind ik heel jammer. Ik heb hem dus nu ook een beetje als 'stok achter de deur' gekocht. Zodat ik misschien minder snel 'opgeef'
.
Ze verkopen gewoon kleine spuitjes voor meerdere doeleinden, ik heb er ooit een gehaald om makkelijk wat olie in mijn oor te (laten) druppelen bijvoorbeeldquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:06 schreef Fee-nix het volgende:
O en Phaidra, weet de apotheek waar ik het over heb, als ik om 'borstvoedingsspuitjes' vraag? Of heeft dat een andere naam.
tzt zal ik ook wel raad komen vragen in het bv topic
Nou dat ja, mijn E. heeft 2,5 jaar bv gehad en lust bijna alles en proeft zeker alles. B. heeft slechts 4 weken bv gehad en is een enorme zeikerd qua eten. Verder bij beide nooit iets anders gedaan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat ja idd.
En of het invloed heeft op hoe je kind eet of niet is volgens mij echt zo hard to say. Bijna niet te voorspellen. Heel veel kindjes hebben een fase waarin ze slecht gaan eten, die van E. duurt nu bijna 4 jaarmaar goed, komt wel weer goed. Andere kindjes eten prima en proeven/lusten alles. Ik heb van beide varianten een exemplaar in huis; ze krijgen niets anders aangeboden en zijn niet anders gestart. Wel heeft de een een wat moeizamere relatie met eten dan de ander.
Gewoon vragen naar spuitjes, 5 ml of evt 10 is genoeg. Dat snappen ze welquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:06 schreef Fee-nix het volgende:
O en Phaidra, weet de apotheek waar ik het over heb, als ik om 'borstvoedingsspuitjes' vraag? Of heeft dat een andere naam.
tzt zal ik ook wel raad komen vragen in het bv topic
Productie op gang brengen is bij mij juist niet het probleem... Ik heb beide keren een enorm overschot aan melk gehad juist. Zoveel, dat mijn kindjes problemen hadden met drinken. Ik heb hem dus vooral gekocht om voor een voeding gemakkelijk iets af te kunnen kolven, om de druk eraf te halen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als je echt moet kolven om je productie op gang te brengen in het begin, zou je ook kunnen overwegen om een kolf te huren. Dat is dan zo'n bakbeest van Medela die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Die is echt zoveel krachtiger dan elke kolf die voor consumenten op de markt is. Ik heb er heel veel baat bij gehad (en ook handig als je niet direct tot aanschaf van een eigen kolf 'durft' over te gaan).
Mijn tweejarige riep dat gisteravond ook opeens toen hij iets liet vallen. En dat terwijl we er écht goed op lettenquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef mignonne het volgende:
Dat voorleven is echt belangrijk, en dat is imho echt het belangrijkste wat je voor je kind kunt doen. Dáár komen gezonde/ongezonde gewoontes vandaan denk ik, niet eens zozeer van wat jij ze consequent s avonds voorzet, maar wel van wat je ze als 'normaal' laat zien.
En dat realiseer je je pas echt als je vierjarige heel hard kut roept als ze iets laat vallen![]()
Bij overproductie is een kolf ook wel heel belangrijk inderdaad!! Maar dan is het waarschijnlijk minder belangrijk om een krachtige motor te hebbenquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Productie op gang brengen is bij mij juist niet het probleem... Ik heb beide keren een enorm overschot aan melk gehad juist. Zoveel, dat mijn kindjes problemen hadden met drinken. Ik heb hem dus vooral gekocht om voor een voeding gemakkelijk iets af te kunnen kolven, om de druk eraf te halen.
En voor later natuurlijk voor als ik eens een paar uurtjes er tussen uit wil ofzo.
Ok, thnx Cwen en Phaidra, over die spuitjes.
Echt? Haha, nou dat scheelt danquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij overproductie is een kolf ook wel heel belangrijk inderdaad!! Maar dan is het waarschijnlijk minder belangrijk om een krachtige motor te hebben. Ik hoop voor je dat het nu anders loopt
. Meisjes schijnen over het algemeen vaker bv-talentjes te zijn dan jongens (volgens mijn lk).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |