abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142082922
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_142082979
Hoe ging het met Ellie vannacht Cwen?

En hoe gaat het met de behandeling van J. klap?

En hoe gaat het met de kleine L. van Chanty? En met Chanty zelf? :)
pi_142083086
Oh Dot, heb je nu een heel stuk weggehaald waar ik op wilde reageren?
pi_142083174
Hey idd, ben niet zo snel! ;)

Nacht hier was ok, nog wel veel voedingen maar geen gekrijs meer *O*
Home is where the O+ is...
pi_142083544
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:07 schreef Limone het volgende:
Oh Dot, heb je nu een heel stuk weggehaald waar ik op wilde reageren?
Ja, ik vond het toch niet zo constructief :@ Of was het dat wel? Ik wilde iig niemand het gevoel geven dat haar gevoelens er niet mogen zijn ofzo en dat kon ik er zelf in lezen :')

Ik kan iig mn eigen stuk even herhalen over mijn kraamtijd, want ik zei dat ik nu beter weet wat me te wachten staat en dat ik hoop dat het daardoor iig iets minder zwaar voelt. Al zei mijn vriend dat hij eerder aan de bel zal trekken als de bv weer zo belabberd gaat, terwijl ik juist meer vastberaden ben om het te laten lukken, wat dan ook weer mijn valkuil is denk ik.
pi_142084064
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:36 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, ik vond het toch niet zo constructief :@ Of was het dat wel? Ik wilde iig niemand het gevoel geven dat haar gevoelens er niet mogen zijn ofzo en dat kon ik er zelf in lezen :')

Ik kan iig mn eigen stuk even herhalen over mijn kraamtijd, want ik zei dat ik nu beter weet wat me te wachten staat en dat ik hoop dat het daardoor iig iets minder zwaar voelt. Al zei mijn vriend dat hij eerder aan de bel zal trekken als de bv weer zo belabberd gaat, terwijl ik juist meer vastberaden ben om het te laten lukken, wat dan ook weer mijn valkuil is denk ik.
Oh! Ik herkende er juist veel in. Volgens mij is dat voornamelijk de reden dat ik nu weer rammel. Er zijn bij een volgende zwangerschap, bevalling en kraamtijd een aantal punten die ik wil verbeteren. Die verbeterpunten ken ik alleen omdat ik het al een keer heb meegemaakt en die gevoelens heb gehad. Én die gevoelens nu niet meer heb. Want, man, dat zwarte gat waar ik in viel na de bevalling, hoop ik niet meer tegen te komen.
pi_142084241
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:07 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh! Ik herkende er juist veel in. Volgens mij is dat voornamelijk de reden dat ik nu weer rammel. Er zijn bij een volgende zwangerschap, bevalling en kraamtijd een aantal punten die ik wil verbeteren. Die verbeterpunten ken ik alleen omdat ik het al een keer heb meegemaakt en die gevoelens heb gehad. Én die gevoelens nu niet meer heb. Want, man, dat zwarte gat waar ik in viel na de bevalling, hoop ik niet meer tegen te komen.
Ja, zo denk ik er idd ook over :) Ik vind het jammer dat ik niet zoveel heb kunnen genieten van dat kleine kreukelig jongetje, omdat ik alleen maar bezig was met 'Ik MOET genieten', terwijl ik zelf best wel in de knoop zat met alles. Nu weet ik dat ik niet moet genieten en dat het gewoon echt retezwaar is, maar daardoor hoop ik juist meer rust te vinden in die eerste weken.

En nu weet ik echt dat het beter wordt na een paar maanden, terwijl ik dat toen echt niet kon geloven. En ik weet ook dat ik niet meer opgenomen wil worden in het ziekenhuis als er alleen een echo van een bult gemaakt moet worden :X
pi_142086991
Dot, ik zou graag willen weten wat he geschreven gad. Ik vind in ieder geval het onderwerp erg relevant, maar onderbelicht. Weet zelf niet zo goed wat ik er aan toe zou willen voegen, maar vind het ook nu weer, bij de tweede, een moeilijke tijd. Niet vanwege de baby, maar de confrontatie met mezelf.
pi_142087518
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:02 schreef Kursor het volgende:
Dot, ik zou graag willen weten wat he geschreven gad. Ik vind in ieder geval het onderwerp erg relevant, maar onderbelicht. Weet zelf niet zo goed wat ik er aan toe zou willen voegen, maar vind het ook nu weer, bij de tweede, een moeilijke tijd. Niet vanwege de baby, maar de confrontatie met mezelf.
Oh, dit was het wel zo ongeveer denk ik eigenlijk :D

Het enige dat er nog bij stond was dat ik vind dat je weinig kunt zeggen over hoe iemand anders de eerste weken beleeft, omdat gevoelens nou eenmaal de vervelende eigenschap hebben dat alleen jij ze voelt. Maar daarmee wilde ik dus niet zeggen dat de een haar gevoelens minder waard zijn dan de ander en dus had ik het weggehaald :) Ik laat het in het vervolg wel staan :P
pi_142088486
Sac moest vandaag naar het CB. En ik dacht wederom dat ze inentingen kreeg maar gelukkig niet. Wel huilen want moe en mooi niet dat ik iets met die blokjes ga doen.

Ze is de term Boedha wel waardig ze iets te stevig voor d'r lengte. Klein propje dus.

En nu ga ik proberen terug te lezen om wat afleiding te zoeken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142088996
Sterkte FR!
Home is where the O+ is...
pi_142089337
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:07 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik kom jullie waarschijnlijk pas over een paar weekjes vergezellen maar wil hier toch even op inhaken want ik herken mezelf hier enorm in! :Y

Bij mijn eerste kindje zat ik er als een leeuwin boven op. Niemand, zelfs mijn man niet, kon in mijn ogen goed genoeg voor haar zorgen. Alles trok ik naar mezelf toe. Met het gevolg dat ik dus ook de eerste 2/3 maanden in een groot zwart gat geleefd heb.

Daar heb ik achteraf zo'n spijt van! Maar ik heb er ook veel van geleerd! :Y

Dit keer hoop ik meer naar mijn gevoel te kunnen luisteren. Er komt een wiegje ipv dat baby vanaf moment 1 op het eigen kamertje slaapt, en je hem dus nauwelijks ziet. ECHT luisteren en kijken naar de behoeften van baby en daar naar handelen. Twee dingen die ik bij dreumes naar mijn idee 'verkeerd' heb gedaan en die ik graag wil 'verbeteren' :Y
pi_142093824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:12 schreef Cwen het volgende:
Hey idd, ben niet zo snel! ;)

Nacht hier was ok, nog wel veel voedingen maar geen gekrijs meer *O*
Ik geloof ook wel dat de een gevoeliger is of anders reageert op prikkels dan een ander. Met hoogsensitief is het echter ook wel zo dat er mensen zijn die het 'claimen' en ermee aan de haal gaan.

Wat ik in dat gesprek niet zo leuk vond, was het idee dat ik - omdat ik niet hoogsensitief ben, en daarnaast ook niet zo te koop loop met worstelingen of zorgen, een 'makkelijke' kraamtijd heb gehad alsof ik het maar op mijn sloffen doe allemaal. En dat terwijl ik het echt heftig vond. Zelfde een beetje met mijn bevalling. Mijn vriend vertelde tijdens de kraamtijd bijvoorbeeld aan iedereen dat de bevalling zo goed was gegaan en hoe snel ik herstelde. Daar voelde ik me op een gegeven moment ook niet fijn bij, want ja: het is op zich wel waar, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal maar een 'piece of cake' was en ik had het toch nodig dat dat ook wel erkend werd. Ik vind de ervaring van zwanger zijn, bevallen en kraamtijd (en het geven van borstvoeding) geweldig, verrijkend, ongelooflijk, maar ik vind ook dat het heel veel vraagt, en dat het ook zwaar is en een heel heftige ervaring, zowel fysiek als mentaal. Ook als alles eigenlijk 'volgens het boekje' gaat. (Laat staan als dat niet zo is.).

Ik vind het ook wel lastig om dat te benoemen want het klinkt zo klagerig of zelfs ondankbaar. Maar ik denk dat het een het ander niet uitsluit. Dus: je kunt benoemen dat je het pittig vindt, en dat je tegelijkertijd ook heel erg blij bent met je kindje.

Verder vind ik dat jouw verhaal hier ook verteld mag/kan worden en dat we elkaar de ruimte moeten geven om eerlijk te zijn en vanuit onze eigen beleving/ervaring hier te schrijven. Het doet niets af aan hoe een ander het ervaart. Ik vind het juist heel bijzonder om te lezen hoe iedereen die eerste tijd met een kindje meemaakt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142094939
Fijn te lezen dat de roze wolk bij veel mensen overrated is :) Een tijdje geleden dacht ik dat ik de enige was die dat dacht. Mén, een zwangerschap, een bevalling en de kraamtijd hakken er enorm in!! Ik vond die eerste weken echt niet leuk. Volop hormonen in je lijf, je leven staat compleet op zijn kop, je moet aan je kindje(s) wennen en niet te vergeten, je kindje(s) ook aan jou en aan het leven an sich... Pas sinds een kleine maand kan ik echt volop genieten van mijn dochters O+ Ze zijn zo leuk O+
pi_142096893
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:27 schreef Musique het volgende:
Fijn te lezen dat de roze wolk bij veel mensen overrated is :) Een tijdje geleden dacht ik dat ik de enige was die dat dacht. Mén, een zwangerschap, een bevalling en de kraamtijd hakken er enorm in!! Ik vond die eerste weken echt niet leuk. Volop hormonen in je lijf, je leven staat compleet op zijn kop, je moet aan je kindje(s) wennen en niet te vergeten, je kindje(s) ook aan jou en aan het leven an sich... Pas sinds een kleine maand kan ik echt volop genieten van mijn dochters O+ Ze zijn zo leuk O+
Ik hoor hier niet, maar herkenbaar zeg! Ik vond het zo lastig dat iedereen een roze wolk leek te hebben en chill en relaxed leek te zijn, en ik vond het zo overweldigend allemaal.Was mezelf kwijt en de wereld stond op zn kop. Wat nou roze wolk? Grijs was ie niet hoor, maar die eerste maanden heb ik op standje automatische piloot gestaan. Terwijl ik fluitend door mn zwangerschap ging, heel nuchter overal in stond en ook de bevalling eigenlijk prima ging, op een beetje vroeg na :)
Kort geleden las ik (van Franny of Limone denk ik? Gotc) zo'n eyeopener, nl. dat alles er nog veel harder inhakt als je nuchter bent. Omdat de overgang veel groter is dacht ik.

Ik was en ben nog steeds blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat gevoel de eerste tijd had O+

Alleen daarom al zou ik wel een tweede willen, gewoon om te weten hoe ik het bij een tweede ervaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 09-07-2014 16:14:43 ]
pi_142097171
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:02 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik hoor hier niet, maar herkenbaar zeg! Ik vond het zo lastig dat iedereen een roze wolk leek te hebben en chill en relaxed leek te zijn, en ik vond het zo overweldigend allemaal.Was mezelf kwijt en de wereld stond op zn kop. Wat nou roze wolk? Grijs was ie niet hoor, maar die eerste maanden heb ik op standje automatische piloot gestaan. Terwijl ik fluitend door mn zwangerschap ging, heel nuchter overal in stond en ook de bevalling eigenlijk prima ging, op een beetje vroeg na :)
Kort geleden las ik (van Franny of Limone denk ik?) zo'n eyeopener, nl. dat alles er nog veel harder inhakt als je nuchter bent. Omdat de overgang veel groter is dacht ik. Even zoeken...

Ik was en ben nog steeds blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat gevoel de eerste tijd had O+

Alleen daarom al zou ik wel een tweede willen, gewoon om te weten hoe ik het bij een tweede ervaar.
Amen! Trouwen? *;
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142097213
Uiteraard ^)
Dan hark ik die tweede en derde ook mooi meteen binnen!
pi_142097379
:D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142099644
quote:
2s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:03 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat de een gevoeliger is of anders reageert op prikkels dan een ander. Met hoogsensitief is het echter ook wel zo dat er mensen zijn die het 'claimen' en ermee aan de haal gaan.

Wat ik in dat gesprek niet zo leuk vond, was het idee dat ik - omdat ik niet hoogsensitief ben, en daarnaast ook niet zo te koop loop met worstelingen of zorgen, een 'makkelijke' kraamtijd heb gehad alsof ik het maar op mijn sloffen doe allemaal. En dat terwijl ik het echt heftig vond. Zelfde een beetje met mijn bevalling. Mijn vriend vertelde tijdens de kraamtijd bijvoorbeeld aan iedereen dat de bevalling zo goed was gegaan en hoe snel ik herstelde. Daar voelde ik me op een gegeven moment ook niet fijn bij, want ja: het is op zich wel waar, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal maar een 'piece of cake' was en ik had het toch nodig dat dat ook wel erkend werd. Ik vind de ervaring van zwanger zijn, bevallen en kraamtijd (en het geven van borstvoeding) geweldig, verrijkend, ongelooflijk, maar ik vind ook dat het heel veel vraagt, en dat het ook zwaar is en een heel heftige ervaring, zowel fysiek als mentaal. Ook als alles eigenlijk 'volgens het boekje' gaat. (Laat staan als dat niet zo is.).

Ik vind het ook wel lastig om dat te benoemen want het klinkt zo klagerig of zelfs ondankbaar. Maar ik denk dat het een het ander niet uitsluit. Dus: je kunt benoemen dat je het pittig vindt, en dat je tegelijkertijd ook heel erg blij bent met je kindje.

Verder vind ik dat jouw verhaal hier ook verteld mag/kan worden en dat we elkaar de ruimte moeten geven om eerlijk te zijn en vanuit onze eigen beleving/ervaring hier te schrijven. Het doet niets af aan hoe een ander het ervaart. Ik vind het juist heel bijzonder om te lezen hoe iedereen die eerste tijd met een kindje meemaakt.
Die erkenning willen vind ik idd herkenbaar. Ik zei ook altijd als mensen vroeger hoe het ging dat ik het zwaar vond en dat Stip best veel huilde. Soms kreeg ik dan echt een hele rare blik (zo van: Hoe kun je iets anders zeggen dan 'Het gaat hartstikke goed'), maar nog vaker kreeg ik de reactie dat zij dat ook zo hadden ervaren of dat hun baby ook zoveel last had van krampjes/spugen/de wereld. Dat hielp mij eigenlijk best wel goed merkte ik. Erkennen dat het zwaar is, niet de schijn hoog te (hoeven) houden tegenover de buitenwereld en ook gewoon de herkenning zien bij anderen. En dat zij ook nog gewoon leefden :P

Ik was ook overal erg nuchter over, maar die nuchtere ik was ik echt kwijt na de geboorte :{ Hij begint nu een beetje terug te komen, al kan ik van sommige opmerkingen nog steeds heel onzeker worden. Zo zei een collega dat kinderen tot hun 4e beter niets met een scherm konden doen (tv/iPad/computer), omdat was bewezen dat dat hun concentratievermogen aantast. Dan ga ik meteen malen of wij het wel goed doen, maar uiteindelijk bedenk ik me dat ik ook gewoon tv heb gezien voor mn 4e als jongste van 3 kinderen en dat er met mijn concentratievermogen niks mis. En dat met mate een scherm volgens mij ook helemaal niet zo erg is en dat sommige spelletjes op de iPad zelfs wel goed zijn voor bepaalde vaardigheden van de huidige generatie.

En een kleine vooruitjompel. Ik heb net alle Pietje Bell boeken gekregen voor op Stip zn boekenplank (die overigens al veel te vol staat). Het zijn precies dezelfde als die zn vader vroeger had, dus misschien vindt hij ze later ook wel leuk :) Kei retro :Y
pi_142100611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:27 schreef Musique het volgende:
Idem, ik kijk er steeds naar uit als W thuis komt omdat ik het soms zo vermoeiend vind. Ze drinkt niet super goed, heel lang, boert amper, slaapt amper en als W thuis komt heb ik even mijn handen vrij. Maar als ze dan naar me lacht, of bij me slaapt in draagdoek, dan ben ik dat allemaal vergeten. Ik vlieg zo tussen 2 emoties heen en weer. Pas op, ik kan ze echt niet meer missen maar af en toe heb ik tijd nodig voor mezelf. Wat ik dan niet doe omdat ik ze teveel zou missen.

Vandaag naar De osteopaat geweest, blijkbaar was er een spierspanning in haar nekje. Ze is veel te sterk voor haar leeftijd, de gespannen spier hangt samen met de maagklep waardoor ze last heeft van (verborgen) reflux. Ze overstrekt enorm, smekken, zeveren, amper boeren,... Doordat het zuur niet altijd terug komt gaat het naar haar darmen waardoor ze daar last heeft van krampen enzo. Hij heeft de gespannen spier gemanipuleerd, 4 augustus moeten we terug om nog eens te behandelen. Zoals het er nu uitziet zal ze niet kruipen laar dat zal hij oplossen. We zullen zien :-)

Verder gaat het goed, ze begint te lachen met geluid, meer en meer. Als ze 's nachts haar fles heeft gekregen en ik leg ze in haar bedje, dan lacht ze breed naar me. Ik ben zoooo verliefd op haar, geef haar kusjes, wil haar altijd bij me, ... We hebben ook de draagdoek ontdekt, nu nog met een tricot-slen, W was er niet van overtuigd maar heeft zijn mening moeten bijstellen toen ze stopte met wenen in doek en in slaap viel ;-) vanavond draagconsult, wie weet komt er dan een doek in huis ipv een draagzak. En ik vind het dragen. Natuurlijk leuk, kan ik ganse tijd kusjes geven want ze zit lekker dicht bij mij ;-)

Nog 2 fotootjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de 2de foto ziet er er 'dik' uit maar het is het lachen in combinatie met foto van dichtbij nemen ;-)
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:46:05 #21
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_142102100
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:02 schreef Mineola het volgende:

[..]

Kort geleden las ik (van Franny of Limone denk ik? Gotc) zo'n eyeopener, nl. dat alles er nog veel harder inhakt als je nuchter bent. Omdat de overgang veel groter is dacht ik.

Ik voel me telkens zo opgelucht als ik jullie niet roze wolk ervaringen lees. En Mineola wat jij geschreven hebt, hadden mijn woorden kunnen zijn. Zo herkenbaar hoe ik de laatste weken beleefd heb. Ik was ook zo gruwelijk nuchter, zo positief ingesteld ook, zo energiek tijdens mijn hele zwangerschap en nu heb ik het gevoel dat ik compleet iemand anders ben, dat dit niet mijn leven meer is (is het ook niet, het is Lucas' leven op dit moment) en dat ik idd als een robot doorga. Er zijn wel momenten gelukkig dat ik soort van tot mezelf kom; als ik even buiten kom, er vrienden op bezoek komen of als ik ontzettend moet lachen om Lucas O+ En gelukkig zegt iedereen dat het allemaal beter wordt en je leven weer normaler wordt na een aantal maanden dus daar geloof ik maar in.

Steef die foto in die draagdoek ziet er heerlijk uit O+ Wat is nou precies het verschil tussen een draagdoek en draagzak behalve de constructie? Is het een nog fijner of geschikter dan het ander? Draagzak lijkt me meer iets voor buiten zeg maar, maar weet niet of dat zo is. Twijfel namelijk om nog een draagdoek aan te schaffen, ben alleen zo bang dat ik hem niet kan knopen :')

En Dot O+ tnx for asking O+ Lucas en ik zijn druk geweest. Gisteren hadden we namelijk een sollicitatie (lees: ik), dus dat werd het eerste familieuitje :+ Man mee want mag niet rijden en hij moest op Lucas passen terwijl ik twee uur zoet was (hij zat in een chique brasserie waar alleen suits kwamen lunchen :+). Kind nog proberen aan te leggen in de auto vlak voor het gesprek maar meneer was diep in slaap en die mond wilde geen mm open _O- Hadden een zakje kunstvoeding mee en daar heeft mijn man hem een half flesje van gegeven toen hij echt niet meer te sussen was. Na de sollicitatie dus weer mijn hongerige ventje snel aangelegd O+ En vervolgens nog verschoond op de achterbank. Complete expeditie zo. Helaas wel afgewezen (wel geschikt maar had wat minder structuur in mijn presentatie over mezelf. Duhhh ik heb een kind van 2,5 week en een keizersnede en ik ben nerveus). Maar goed, we zoeken verder en ik ga offtopic.

Met Lucas gaat het goed. Krampjes zijn echt minder dus de infacol lijkt goed te werken. En hij komt nu weer goed aan O+ Bijna 3900 gram vandaag. Spugen doet hij nog wel aardig wat maar aangezien het verder allemaal goed gaat, maar ik me daar niet echt zorgen om. Het zorgt alleen voor de nodige wasjes :+ Eyeopener: elke dag wassen met een baby is geen enkel probleem. Eerder kon ik me niet voorstellen waarom dat nodig zou zijn :')

En met mij gaat het op zich ook prima. Mijn litteken is eindelijk dicht en droog *O* Ik kan weer goed draaien in bed O+ En ben weer aardig op de been (nu graag weer mooi weer dat we kunnen gaan wandelen). Alleen die roze wolk nog niet gevonden, het is meer een neutrale wolk :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_142102199
Draagzak is vanaf 3,5kilo draagdoek vanaf de geboorte.
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:51:15 #23
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_142102282
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik dacht ook dat ze er pas met 6 weken in mogen in een draagzak. Maar goed, ik denk dat het misschien sowieso beter is om nog niet te dragen zolang mijn buik pijn doet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_142102442
Ik heb in het begin ook de tricot slen gebruikt. Die kun je voorknopen, dat is handig als je nog wat onwennig bent.

Fijn dat het beter gaat met Lucas, Chanty! Ik herken ook veel van je gevoelens. *; . ;) .
En respect dat je naar de sollicitatie bent gegaan. Wow, zo snel alweer. Daar hebben ze je hopelijk wel credits voor gegeven??

Wij kregen vandaag de Tripp Trapp binnen en I. mocht alvast even 'proefzitten'. :D .

SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:56:56 #25
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142102472
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Nope! niet elke draagzakis vanaf 3,5 kilo dat is leuk dat ze dat zeggen maar veel passen er dan niet.
En een storchenwiegecarrier kan ook direct na de geboorte al.

Een draagdoek zit vaak iets comfortabeler dan een drager zeker in huis omdat het niet lekker zit met gespen in je rug en een doek is gewoon zacht,
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')