quote:Mooi zo!
Op donderdag 21 november 2002 13:48 schreef The_Tzar het volgende:[..]
Ik heb het niet over de mensen die te beroerd zijn om te werken. Ik zou ze niet dood kunnen laten van de honger, maar veel meer heb ik er ook niet voor over. Ik heb het over de mensen onder de armoedegrens die wel werken of die niet kunnen werken door omstandigheden. Over de alleenstaande moeders van 3 kinderen. Bovendien vind ik dat de kinderen van mensen die te lam zijn om te werken toch de kans moeten krijgen om te kunnen studeren.
Er zijn ook mensen die er voor kiezen om niet te studeren, maar om fabriekswerk te doen en er een bandje naast te kunnen bespelen, of om een andere reden meer vrije tijd te hebben. Prima, dan heb je het niet breed, daar kies je zelf voor, maar als je wel werkt moet je ook rond kunnen komen.
En kun je nou uitleggen waarom je SP wil stemmen want met dezelfde instelling als jou stem ik namelijk VVD.
quote:Ik ben van mening dat onder de VVD de situatie voor deze groep mensen alleen maar verslechterd en die voor de rijke mensen verbeterd.
de mensen onder de armoedegrens die wel werken of die niet kunnen werken door omstandigheden. Over de alleenstaande moeders van 3 kinderen. Bovendien vind ik dat de kinderen van mensen die te lam zijn om te werken toch de kans moeten krijgen om te kunnen studeren.
Overigens kan iemand die werkt in Nederland altijd rondkomen omdat je dat van de bijstand ook kan. En lonen zijn altijd hoger dan de bijstand.
Overigens is het de schuld van linkse partijen geweest dat de aandeelhouders niet de lonen bepalen van de managers. Als dat wel zou kunnen had de discussie nutteloos geweest want dan is er gewoon een goede marktwerking voor ze en managers die het slecht gedaan hebben worden dan zwaar gestraft.
Ook als je kijkt naar het partijprogram van de VVD zal je zien dat zij voor onderwijs voor iedereen zijn. Het is niet waar dat de VVD tegen gelijke kansen is.
Dat de VVD een elitaire werkgeverspartij is, is natuurlijk waar. Helaas, maar ja, daarom ben ik ook negatief gemotiveerd. Als je overigens nog steeds linkser voelt dan de VVD, waarom dan geen PvdA?
Een ieder die het overweegt: lees de HP en kom tot inkeer!
quote:En ik ben geen stagiair bij de HP dus ga gewoon naar de site van de SP om daar het verkiezingsprogramma te lezen. Maar wees wel kritisch, dingen die gepresenteerd worden als vanzelfsprekend...zijn dat alleen binnen bepaald perspectief.
Op donderdag 21 november 2002 18:56 schreef evert het volgende:
benieuwd hoe nederland eruit ziet als de SP het voor het zeggen krijgt?
lees de HP van deze week.
Mijn god, stem aub niet op de SP. Nederland wordt een mooie grijze wereld, oftewel een rode hel.Een ieder die het overweegt: lees de HP en kom tot inkeer!
http://www.sp.nl/partij/theorie/program/20middelen.stm
Kijk eens naar de financiele paragraaf. Ik krijg nu al de bibbers als ik kijk naar al die uitgaven... de met bloed zweet en tranen afgeloste staatsschuld en dichting van uitkeringsgaten wordt dankzij de SP snel teneitgedaan. Nu we eindelijk een beetje hersteld waren van de klappen die de PvdA in de jaren '70 ons land toebracht, probeert de SP ons in een nieuwe crisis te storten. Of toch niet?
Gelukkig, de SP komt met een 'eerlijker' belastingstelsel... als je vindt dat je niet hoeft beloond te worden naar je kunnen, betaal je gewoon het overschot aan de staat. Tuurlijk. Iedereen een kleine huurwoning, en eenzelfde kleine middenklasse auto. Als dat ook nog mag van Marijnissen althans.
quote:Een grote achterstandswijk waarin niet iedereen even rijk is, maar even arm.
Op donderdag 21 november 2002 18:56 schreef evert het volgende:
benieuwd hoe nederland eruit ziet als de SP het voor het zeggen krijgt?
lees de HP van deze week.
Mijn god, stem aub niet op de SP. Nederland wordt een mooie grijze wereld, oftewel een rode hel.Een ieder die het overweegt: lees de HP en kom tot inkeer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |