Hoe wil je een (huur) huis in het buitenland financieren als je niet snel genoeg werk vindt?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:00 schreef Copthorne het volgende:
Mijn tip: ga de grens over. Er is werk in het buitenland. Ik ga Tsjechië verlaten, maar ik ga zelf ook weer in het buitenland zoeken als er in Nederland niks is.
Heb wat centen achter de hand. Bovendien kun je pas een huis huren als je bent aangenomen. Vanuit Nederland kun je job interviews via Skype doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:03 schreef Jevon het volgende:
[..]
Hoe wil je (huur) huis in het buitenland financieren als je niet snel genoeg werk vindt?
Of bezit je op het moment een spaarbuffer?
Job interview via Skype die manier kende ik nog niet. Maar geeft wel een apart gevoel alsquote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:19 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Heb wat centen achter de hand. Bovendien kun je pas een huis huren als je bent aangenomen. Vanuit Nederland kun je job interviews via Skype doen.
Er bestaan tegenwoordig diverse organisaties speciaal gericht voor werkzoekendenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:17 schreef Panthera1984 het volgende:
Vorige week ben ik geslaagd voor mijn opleiding Hbo Toegepaste psychologie en nu ben ik op zoek naar werk. De economie is nu niet echt je van het in dat veld, maar zeker voor tijdelijk (zomermaanden) wil ik ook best wat anders doen. Heb al rondgekeken bij de uitzendbureau's en heb ook al gereageerd op een functie, maar er is niet zoveel. Iemand nog tips?
Apeldoorn, met het openbaar vervoer is Amersfoort, Deventer of Arnhem ook goed te doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:23 schreef Jevon het volgende:
[..]
Er bestaan tegenwoordige diverse organisaties speciaal gericht voor werkzoekenden
die er niks voor terug vragen. Je kunt ze vinden via: http://vacatureluurs.com/agenda/
Uit welke regio kom je?
Afgewezen worden is nooit leuk.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:21 schreef Jevon het volgende:
[..]
Job interview via Skype die manier kende ik nog niet. Maar geeft wel een apart gevoel als
je achter je beeldscherm wordt afgewezen.
Vanaf 19 augustus start de deBroekriem ook workshops voor werkzoekendenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:28 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Apeldoorn, met het openbaar vervoer is Amersfoort, Deventer of Arnhem ook goed te doen.
Thanks voor het meekijken, ja die workshop had ik ook net gezien.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:30 schreef Jevon het volgende:
[..]
Vanaf 19 augustus start de deBroekriem ook workshops voor werkzoekenden
in de omgeving van Twente. http://www.debroekriem.nl/event/kennismakingsbijeenkomst-twente/
Ik hoorde goeie verhalen over hun.
Deze workshop wordt binnenkort gegeven in Apeldoorn:
http://www.debroekriem.nl/event/ontdek-je-talent-2/
Ik zie dat de café waar de workshop wordt gegeven ook elke donderdag een ontmoetingsplekquote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:35 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Thanks voor het meekijken, ja die workshop had ik ook net gezien.
Zo te zien is het gratis (op consumpties na) dus dat is wel een goed idee om te gaan. Dat 'onderscheiden van de rest' is nog wel een struikelblok namelijk.
Ja, heb er wel eens een kop koffie gedronken. Wist helemaal niet dat ze zo actief waren op het gebied van werkzoekenden. Moet wel zeggen dat ik niet gelijk het idee heb dat het dé plek voor mij is, als net afgestudeerde. Over het algemeen komen daar voornamelijk 40+ers. Kan natuurlijk wel altijd even kijken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:45 schreef Jevon het volgende:
[..]
Ik zie dat de café waar de workshop wordt gegeven ook elke donderdag een ontmoetingsplek
organiseert voor vrouwen wie werk zoeken. Het lijkt me zo op het 1e gezicht een gezellige café.
Kende je deze café al?
http://www.cafeetjevanmarja.nl/
Tja je moet als werkzoekende open staan voor iedere vorm van nieuwe connectie. Wie weet kennen zij wel als 40 plusser de juiste persoon vanuit hun eigen netwerk. Ik ga ervan uit dat je een LinkedIn account bezit?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:50 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ja, heb er wel eens een kop koffie gedronken. Wist helemaal niet dat ze zo actief waren op het gebied van werkzoekenden. Moet wel zeggen dat ik niet gelijk het idee heb dat het dé plek voor mij is, als net afgestudeerde. Over het algemeen komen daar voornamelijk 40+ers. Kan natuurlijk wel altijd even kijken.
Ja, en ben 'ingeschreven' bij monsterboard, nationalevacaturebank, randstad enz...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:52 schreef Jevon het volgende:
[..]
Tja je moet als werkzoekende open staan voor iedere vorm van nieuwe connectie. Wie weet kennen zij wel als 40 plusser de juiste persoon vanuit hun eigen netwerk. Ik ga ervan uit dat je een LinkedIn account bezit?
Ken je al:quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:54 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ja, en ben 'ingeschreven' bij monsterboard, nationalevacaturebank, randstad enz...
Dat heb ik ook. Veel van die netwerkborrels komen op mij ook over als een 'ons-kent-ons' feestje. Dan heb ik al weinig zin om daar naar toe te gaan.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:50 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ja, heb er wel eens een kop koffie gedronken. Wist helemaal niet dat ze zo actief waren op het gebied van werkzoekenden. Moet wel zeggen dat ik niet gelijk het idee heb dat het dé plek voor mij is, als net afgestudeerde. Over het algemeen komen daar voornamelijk 40+ers. Kan natuurlijk wel altijd even kijken.
Je bent helaas 3 jaar te oud maar er bestaat tegenwoordig de Startersbeurs.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:20 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Veel van die netwerkborrels komen op mij ook over als een 'ons-kent-ons' feestje. Dan heb ik al weinig zin om daar naar toe te gaan.
Als starter is het helemaal lastig op dit moment. Ik kom genoeg leuke vacatures tegen, maar dan ga je lezen, voldoe je aan alle eisen die ze stellen, staat er in de laatste regel 'deze vacature is in het kader van 'aanpak jeugdwerkloosheid' '.
Sta je dan: 29 jaar, al ruim een jaar zonder baan (ok, die 10 dagen die je dit jaar wél hebt gewerkt buiten beschouwing gelaten) en een motivatie die ondertussen vér te zoeken is.
Helaas.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:27 schreef Jevon het volgende:
[..]
Je bent helaas 3 jaar te oud maar er bestaat tegenwoordig de Startersbeurs.
Dat is speciaal voor starters op de arbeidsmarkt waarin een aantal gemeentes een nieuwe regeling ontwikkeld. Jongeren in de leeftijd van 18 t/m 26 jaar die klaar zijn met hun opleiding kunnen aan de slag met de Starterbeurs. Een kans om zes maanden werkervaring op te doen bij een bedrijf naar keuze.
https://www.startersbeurs.nu/
Voor mensen rond de 30 is het extra moeilijk omdat je meestal te oud wordt gevonden voor starters functies maar weer te jong voor functies met x aantal jaar werkervaring.
Tja het enige wat je dan nog kan doen is jezelf onderscheiden in je cv of brief.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:30 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Helaas.
Soms kan je wel achterhalen welk bedrijf er een baan aanbiedt via de startersbeurs, en dan ga ik via hun site kijken of die vacature er staat. En soms heb je dan het geluk dat ze er die regel over de Startersbeurs niet hebben staan.Dan krijgen ze van mij alsnog een sollicitatie.
En zojuist weer een afwijzing binnen gekregen. Deze keer al binnen 12 uur na het versturen van mijn brief (gisteravond rond 22.00 verstuurd
)
Ook al gedaan.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:34 schreef Jevon het volgende:
[..]
Tja het enige wat je dan nog kan doen is jezelf onderscheiden in je cv of brief.
Er bestaan tegenwoordig diverse websites die je cv of brief voor een paar tientjes nachecken
voor verbeterpunten.
Echt zo'n gegarandeerd werkloos hobby studiequote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:17 schreef Panthera1984 het volgende:
Vorige week ben ik geslaagd voor mijn opleiding Hbo Toegepaste psychologie en nu ben ik op zoek naar werk. De economie is nu niet echt je van het in dat veld, maar zeker voor tijdelijk (zomermaanden) wil ik ook best wat anders doen. Heb al rondgekeken bij de uitzendbureau's en heb ook al gereageerd op een functie, maar er is niet zoveel. Iemand nog tips?
Zo is het bij mij ook gelukt via een contact via facebook notabene (oude bekende van mij)quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:46 schreef Autumn-89 het volgende:
Netwerken, netwerken netwerken.. iedereen laten weten dat je op zoek bent naar werk..
dat heeft bij mij gelukkig direct z'n vruchten afgeworpen. Werd via via uitgenodigd om langs te komen op gesprek en ook direct baan aangeboden gekregen. Is natuurlijk ook wel gigantisch veel geluk hebben, maar je netwerk levert vaak veel meer op dan alle vacatures die op internet worden gegooid waar 100 zo niet 300 mensen op reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |