Daar heb je het al "groep[" : lekker veilig omringd door mede tokkies stoere dingen roepen. En als je alleen bent dan is het je Stone Island mutsje diep over je oren trekken en al kijkend naar de grond rustig weglopen als je iemand van een andere club ziet?quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:20 schreef Seconde het volgende:
[..]
Dat is jou mening, maar het gaat er niet alleen om als je club verliest hoor. Tuurlijk is voetbal emotie en laten we nou eerlijk wezen, het hoort er een beetje bij.
Maar er is niets heerlijker dan met een grote groep door een andere stad te lopen, wetende dat om elke hoek een andere groep van de tegenpartij om de hoek kan komen. Je ziet jochies op hun scootertje de locatie van je groep door geven en uiteindelijk in het heetst van de strijd voel je de adrenaline door je lijf pompen.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:51 schreef Questular het volgende:
[..]
Daar heb je het al "groep[" : lekker veilig omringd door mede tokkies stoere dingen roepen. En als je alleen bent dan is het je Stone Island mutsje diep over je oren trekken en al kijkend naar de grond rustig weglopen als je iemand van een andere club ziet?
Ik vindt jou echt super ruigquote:Op woensdag 9 juli 2014 14:44 schreef Seconde het volgende:
[..]
Jij snapt het duidelijk niet, je hebt er een verkeerd beeld van. Rennen doe je nooit en als je dat wel doet dan zul je daar vanzelf spijt van krijgen. Ookal sta met 10 tegen 30, je staat je mannetje. Sterker nog je hebt niets te verliezen en als je ligt zal niemand je meer iets doen.
Dat het drugsgebruik hoog ligt is inderdaad waar ja.
Bullshit, dan is het oogcontact houden en niet weg kijken. Maar dat zal wel per persoon verschillen.quote:
Hahahah zo stoer he, je club is trots op je!quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:54 schreef Seconde het volgende:
[..]
Bullshit, dan is het oogcontact houden en niet weg kijken. Maar dat zal wel per persoon verschillen.
Jou romantische beeld van heel deze scene is gewoon echt onrealistisch, in de jaren 80 namen groepen al boksbeugels, kettingen, messen en dat soort shit mee, dat is echt niet veranderd. Het heeft gewoon absoluut geen doel, en wat je zelf al zegt dat het drugs gebruik hoog ligt dat is nog het meeste kansloze aan heel je verhaaltje.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:54 schreef Seconde het volgende:
[..]
Dankje, dat was ook mijn bedoeling. Leuke discussie zo
Ik zeg niet dat ik drugs gebruik maar het inderdaad wel een beetje part of it. Onrealistisch is het niet, maar het wapengebruik is in Nederland niet heel groot, in feite werd er vroeger meer wapens gebruikt dan tegenwoordig. Tegenwoordig wordt het alleen veel minder geaccepteerd.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:59 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Jou romantische beeld van heel deze scene is gewoon echt onrealistisch, in de jaren 80 namen groepen al boksbeugels, kettingen, messen en dat soort shit mee, dat is echt niet veranderd. Het heeft gewoon absoluut geen doel, en wat je zelf al zegt dat het drugs gebruik hoog ligt dat is nog het meeste kansloze aan heel je verhaaltje.
Mensen die drugs nodig hebben omdat ze anders niet durven
De geschiedenis staat bol van het geweld. Het zit deels in de mens wellicht, maar om alleen die verklaring te geven voor al het geweld ga je aan van alles voorbij.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:29 schreef Seconde het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat onze hele geschiedenis bestaat uit geweld. Het zit min of meer in onze natuur, voor veel mensen is het ook een manier om uit even uit een sleur te komen en hun vrij te voelen. Tuurlijk hebben veel incidenten voetbal een slechte naam bezorgd maar voetbal is ook niet zo'n geweldloze sport. Voetbal is oorlog, al is dat op het veld tegenwoordig nog maar amper te zien.
Maar ook achter de schermen kost voetbal gewoon veel levens en slaat het allemaal helemaal nergens op. Dat het door hooliganisme het voor de rest verpest ben ik het met je eens, de voetbalwetten en combiregelingen zijn inderdaad gekomen uit incidenten van het verleden.
Ik ben wel oprecht benieuwd naar het doel, dus doe je best en probeer me te overtuigen zou ik zeggen..quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:01 schreef Seconde het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik drugs gebruik maar het inderdaad wel een beetje part of it. Onrealistisch is het niet, maar het wapengebruik is in Nederland niet heel groot, in feite werd er vroeger meer wapens gebruikt dan tegenwoordig. Tegenwoordig wordt het alleen veel minder geaccepteerd.
En een doel is er zeker, maar ik ga je daar van niet overtuigen.
Dat is jou mening. Ik vind het van de zotte dat somigge mensen van 8-5 werken elke dag, zaterdagavond vroeg gaan slapen en zondags naar de kerk gaan om de week weer te beginnen. Af en toe een klein pleziertje hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
De geschiedenis staat bol van het geweld. Het zit deels in de mens wellicht, maar om alleen die verklaring te geven voor al het geweld ga je aan van alles voorbij.
We leven in een geciviliseerde maatschappij waarin we inmiddels wel tot de ontdekking zijn gekomen dat maar op de vuist gaan met andere van de zotte is. Je kunt er elke draai aan geven die je wil, ik vind als volwassene een beetje gaan lopen vechten beneden alle peil. Dat is gedrag dat bij van die tokkies hoort met een IQ van net 85.
Dat is voor iedereen persoonlijk, voor mij is het om even uit mijn sleur te komen en voor de kick.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:05 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Ik ben wel oprecht benieuwd naar het doel, dus doe je best en probeer me te overtuigen zou ik zeggen..
Goed voorbeeld voor je kinderen ben je dan, als je in het weekend andere tokkies het ziekenhuis in gaat slaan om een voetbalwedstrijdje.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:06 schreef Seconde het volgende:
[..]
Dat is jou mening. Ik vind het van de zotte dat somigge mensen van 8-5 werken elke dag, zaterdagavond vroeg gaan slapen en zondags naar de kerk gaan om de week weer te beginnen. Af en toe een klein pleziertje hebben.
Ik zeg niet dat je van een uitkering moet gaan leven maar zoek af en toe wat grenzen van jezelf op. Heel veel hooligans hebben naast hun hooligan bestaan gewoon werk, huis, vrouw en kinderen.
Neanderthaler.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:07 schreef Seconde het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen persoonlijk, voor mij is het om even uit mijn sleur te komen en voor de kick.
Ik heb genoeg pleziertjes. De ander zijn schedel inslaan hoort daar niet bij. Als je je echt moet verdedigen, ja, dan is vechten een laatste redmiddel, maar ik zie niet in hoe anderen moedwillig slaan en dergelijke door elkaar op te zoeken onder de categorie lol kan vallen. Het is niet leuk om de ander zijn schedel in te slaan. Daarnaast zijn figuren zoals jou destructief voor de club en het voetbal an sich. Om nog maar te zwijgen over hoe het overkomt als papa iedere zondag thuis komt met zijn gezicht open of iets dergelijks.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:06 schreef Seconde het volgende:
[..]
Dat is jou mening. Ik vind het van de zotte dat somigge mensen van 8-5 werken elke dag, zaterdagavond vroeg gaan slapen en zondags naar de kerk gaan om de week weer te beginnen. Af en toe een klein pleziertje hebben.
Ik zeg niet dat je van een uitkering moet gaan leven maar zoek af en toe wat grenzen van jezelf op. Heel veel hooligans hebben naast hun hooligan bestaan gewoon werk, huis, vrouw en kinderen.
Nou, ik heb een best goede opvoeding gehad. Opgevoed met principes en ik heb geleerd altijd mijn mannetje gestaan. Waar veel kinderen heel veel aan gehad zouden hebben maar in plaats van dat worden veel kinderen geleerd om weg te kijken van problemen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:07 schreef deadprez het volgende:
[..]
Goed voorbeeld voor je kinderen ben je dan, als je in het weekend andere tokkies het ziekenhuis in gaat slaan om een voetbalwedstrijdje.
Gezonde manier om uit je sleur te komen, en die kick kun je uit niks anders halen ?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:07 schreef Seconde het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen persoonlijk, voor mij is het om even uit mijn sleur te komen en voor de kick.
Je moet niet vergeten dat er alleen gevochten word als beide partijen er voor open staan. Het is de kick, de adrenaline, de scene eigenlijk alles.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik heb genoeg pleziertjes. De ander zijn schedel inslaan hoort daar niet bij. Als je je echt moet verdedigen, ja, dan is vechten een laatste redmiddel, maar ik zie niet in hoe anderen moedwillig slaan en dergelijke door elkaar op te zoeken onder de categorie lol kan vallen. Het is niet leuk om de ander zijn schedel in te slaan. Daarnaast zijn figuren zoals jou destructief voor de club en het voetbal an sich. Om nog maar te zwijgen over hoe het overkomt als papa iedere zondag thuis komt met zijn gezicht open of iets dergelijks.
Als je zo nodig wil slaan, koop dan zo'n boksbal.
18 jaar en denken dat je alle wijsheid in pacht hebt m.b.t. voetbal geweld. En ik maar denken dat we hier met een hooligan te maken hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:12 schreef Seconde het volgende:
[..]
Nou, ik heb een best goede opvoeding gehad. Opgevoed met principes en ik heb geleerd altijd mijn mannetje gestaan. Waar veel kinderen heel veel aan gehad zouden hebben maar in plaats van dat worden veel kinderen geleerd om weg te kijken van problemen.
Ik ben nu 18 jaar oud, heb 2 MBO diploma's en als ik zo door ga zit ik volgend jaar op het HBO. Niet zo slecht toch?
Ik zeg ook niet dat er van kinderen van hooligans helemaal niks terecht zal komen of iets dergelijks, maar het is nou niet echt het goede voorbeeld geven.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:12 schreef Seconde het volgende:
[..]
Nou, ik heb een best goede opvoeding gehad. Opgevoed met principes en ik heb geleerd altijd mijn mannetje gestaan. Waar veel kinderen heel veel aan gehad zouden hebben maar in plaats van dat worden veel kinderen geleerd om weg te kijken van problemen.
Ik ben nu 18 jaar oud, heb 2 MBO diploma's en als ik zo door ga zit ik volgend jaar op het HBO. Niet zo slecht toch?
Nee, het ging me er meer om dat een hooligan geen slechte vader hoeft te zijn. Veel hooligans zijn dat ook echt niet. Maar het brengt wel een soort levensstijl mee en in mijn inziens niet een geheel verkeerde. Het is niet zoals de 'normale' levensstijl, maar heeft zijn voor en zijn nadelen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er van kinderen van hooligans helemaal niks terecht zal komen of iets dergelijks, maar het is nou niet echt het goede voorbeeld geven.
Leren om je mannetje te staan is op zich ook niks mis mee, maar daar valt afspreken om te vechten na een voetbalwedstrijd mijns inziens niet onder.
Conclusie's uit leeftijden trekkenquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:13 schreef Questular het volgende:
[..]
18 jaar en denken dat je alle wijsheid in pacht hebt m.b.t. voetbal geweld. En ik maar denken dat we hier met een hooligan te maken hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |