Dank je voor het advies.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:06 schreef Yaros het volgende:
Heftig verhaal!
Mijn advies is dat je jouw dochter en vriendin niet moet laten overkomen wat er vroeger bij jou heeft plaatsgevonden. Oftewel, doe het jezelf en je gezin niet aan!
Das waar... misschien als mijn pa nog had geleefd dat het dan heel anders was gelopen.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:06 schreef KeesBromfiets het volgende:
Aller eerst, zwaar kut voor je dat je dit hebt moeten meemaken. Goed dat je onthouden hebt hoeveel leed de zelfmoord van jouw pa heeft achtergelaten, hoop dat dit ervoor zorgt dat jij dit absoluut niet gaat doen! Weest sterk, ik deel gelukkig niet dezelfde ervaring, maar ik hoop dat je doorzet in het leven.
Ik heb zelf inderdaat altijd al heel sterk een kinderwens gehad.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:12 schreef spierbal het volgende:
Ik denk dat er weinig zijn die hier ervaring mee hebben... Je loopt iig bij een psychiater en je wordt er open over. Dat is iig een positieve verandering. Hopelijk met alles, geef het wat tijd. Als je graag een kind wilde zal de toekomst alleen maar leuk zijn om naar toe te leven.
Sterkte ermee ts.
Wat je zegt over aan een kind beginnen ben ik helemaal met je eens.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:17 schreef Willoow het volgende:
Sowieso aan een kind beginnen terwijl jij je leven niet op orde hebtOokal pleeg je geen zelfmoord, de depressieve gedachten zullen de nodige spanning in huis meebrengen die niet goed zal zijn voor 't kind.
Als je zegt dat de psychiater niet helpt, zoek dan een andere, niks doen zal het ook niet verbeteren. Hoop dat alles weer 'goed' gaat voordat het kind er is, anders wordt die daar de dupe van.
Het zijn meer de nachtelijke momenten, Als ik een nachtmerrie heb over vroeger kan ik daar een hele dag mee rondlopen, Heb al EMDR therapie gehad (Hielp niet) Heb medicatie geslikt die je remslaap om het zo maar te zeggen verdoezeld, (Weet even geen ander woord) Maar dat hielp ook niet, Wat momenteel enigszins helpt is dat ik elke avond voor het slapen ga 2 melatonine pilletjes neem (Kun je gewoon bij drogist halen)quote:Op maandag 7 juli 2014 22:27 schreef Seven. het volgende:
Wat precies zie jij niet meer zitten? Hoe werkt dat in jouw hoofd? Wanneer komen je zelfmoordgedachten op? En weet je psych dat je zelfmoordgedachten hebt?
Klopt... als je me voor 2 jaar terug zag was ik echt een zielig hoopje mens,quote:Op maandag 7 juli 2014 22:37 schreef keste010 het volgende:
TS, wat een verhaal zeg. Het enige wat ik niet begrijp (al zal ik vast een hoop meer niet begrijpen omdat ik niet zo'n jeugd heb meegemaakt) is waarom je nu dan zo achtervolgd word door je verleden. Je hebt hard moeten vechten om hier te komen, maakt dan het feit dat je nu een kleine op komst hebt dat niet allemaal waard?
Zoals Seven hierboven schrijft: wanneer en waarom komen die gedachten op? Zijn er gevoelens bij het verleden die je nooit verwerkt hebt (woede, jaloezie, angst, ik noem er maar een paar)? Hoe vreselijk het verhaal ook is (ik moest echt even slikken toen ik het verhaal van je tanden las), maakt het hebben 'overleefd' van zo'n jeugd dan niet dat alles nu veel beter aanvoelt?
Of is er misschien toch iets met je relatie dat aan je knaagt? Ze heeft je natuurlijk door dik en dun bijgestaan, maar vind je haar buiten dat ook echt leuk genoeg om je leven mee te delen?
Ik hoop dat het beantwoorden van deze vragen je zelf ook een beetje helpt.
Komt goed... over 3 weken (Kan meer zijn. weet het zo niet) Heb ik een gesprek bij lentis (Zit nu bij accare) dus we zullen zien wat er uit roltquote:Op maandag 7 juli 2014 23:01 schreef Purrrp het volgende:
Zoek alsjeblieft professionele hulp!! Er zijn echt mensen die je willen helpen!
Zelfmoord is voor het gezin inderdaat geen optie maar denk dat ik dan eindelijk rust heb hoe raar het ook mag klinkenquote:Op maandag 7 juli 2014 23:31 schreef Robuust-koekje het volgende:
Ik snap dat je een heel heftig verleden hebt gehad, velen kunnen hier niks bij voorstellen hoe erg het moet zijn, maar jij weet hoe erg het moet zijn zonder vader en ongewilt naar een pleeg gezin moeten.
Dat wil je jouw aanstaande vrouw en dochter toch niet aandoen?
Het leed wat je wegneemt bij jezelf is snel gedaan maar het leed wat je jouw familie aandoet zal jaren duren.
zelfmoord is geen optie, het is een verplaatsing van de last, het wordt met de tijd vast beter als je kindje er is en als je het tijd geeft!
Sterkte ts!
Pfff, dat is afzien, ja. Gelukkig helpen de melatonine tabletten een beetje. Ik zou haast zeggen, rook wiet want dan onthou je je dromen niet. Maar daarmee doe je je partner en kind geen plezier.quote:Op maandag 7 juli 2014 23:58 schreef -GTR2- het volgende:
[..]
5 van de 7 nachten (Over een week gezien dan)
Nou ja. 1 keer in de week rook ik een jointje en daar heeft ze geen problemen mee.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Pfff, dat is afzien, ja. Gelukkig helpen de melatonine tabletten een beetje. Ik zou haast zeggen, rook wiet want dan onthou je je dromen niet. Maar daarmee doe je je partner en kind geen plezier.
In de zorg heb ik nu nog 0.0% Vertrouwen, maar hoop dat ik het mis heb.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:09 schreef Seven. het volgende:
Denk je dat je van die dromen af kunt komen met hulp? Of heb je daar niet zo'n vertrouwen in?
We zullen zien, Met deze prachtig ontvangen woorden sluit ik af (Me meissie slaapt al 2 uur)quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:14 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat het leven je nu zo zwaar overvalt omdat je nu echt met verwerken bezig gaat. Dat is een fase waar je doorheen moet. Een hele zware, lastige fase, maar wel eentje waarop een betere fase volgt. Met dat en een gezin in het verschiet, heb je stiekem best veel om voor te willen leven. Houd je blik op de toekomst terwijl je stap voor stap je verleden verwerkt.
Succes en sterkte.
Is niet raar hoor, dat heb ik zelf dus ook! Als ik bv door de stad heen loop met mijn nichtjes dan heb ik schijt aan alles en ziet het leven er een keer leuk uit.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:21 schreef Florentius het volgende:
Mijn eigen angststoornis bijv. verdwijnt tijdelijk als iemand anders hulpeloos en hulp behoevend is, heel erg raar maar waar. Een vergelijkbare shift zou jouw kijk op de wereld zomaar op een hele positieve manier op de kop kunnen zetten.
Gedaan en sliep goed... vandaag gelukkig nergens last van (Zelfs dikke lol gehad met mijn vriendin vandaag om een computermuis gezien ze bang is voor muizen haha)quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:24 schreef Copycat het volgende:
Welterusten!
Kruip lekker naast je meisje!
![]()
Volgende week ga ik daar sowieso heen en aangezien ik na alle waarschijnlijkheid over 1.5 weken vader ben en het nu toch al wel vrij spannend is...)quote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:21 schreef Florentius het volgende:
Nou, ik zou zowieso eventjes wachten tot je je kindje gezien hebt.
Misschien denk je er allemaal heel anders over als je haar in je handen hebt.
Dat kan zo maar je hele mentale prioriteiten lijstje veranderen,
en een buitengewoon sterk effect op je gedrag en gedachten hebben.
Mijn eigen angststoornis bijv. verdwijnt tijdelijk als iemand anders hulpeloos en hulp behoevend is, heel erg raar maar waar. Een vergelijkbare shift zou jouw kijk op de wereld zomaar op een hele positieve manier op de kop kunnen zetten.
Even wachten nog dus met drastische acties zou ik zeggen, en tot de tijd van geboorte even een praatje met een psycholoog kan ook geen kwaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |