De kladblokjes van Kurt Cobain
Acht jaar na de dood van de zanger van Nirvana komt er een verzamelcd uit, en de single 'You Know You're Right'. Ook verschijnt een selectie van zijn dagboekaantekeningen in boekvorm. Maar delen van de kladblokjes van Kurt Cobain zijn sinds vandaag ook online te zien. Zie de specials van The Observer en Newsweek.
http://213.248.114.91/nirvana/usa/youknowyoureright_med.asx
http://www.observer.co.uk/kurtcobain/image/0,12534,814894,00.html
http://www.msnbc.com/news/822516.asp
WAUW
quote:Afgezien van het feit dat Kurt zwaar overschat wordt, is dit inderdaad gewoon geldklopperij van Mevrouw Love.
Op maandag 21 oktober 2002 18:52 schreef Zander het volgende:
Vraag me af wat Nirvana-fans nou zo geweldig vinden aan Kurts persoonlijke dagboeken. Moet dat nou echt voor een paar stuivers op straat komen te liggen? Ik vind het een beetje naar lijkenpikkerij ruiken. Vooral de beurs van Courtney blijven spekken, mensen!
quote:Kurt overschat?
Op maandag 21 oktober 2002 19:57 schreef i_defy het volgende:[..]
Afgezien van het feit dat Kurt zwaar overschat wordt, is dit inderdaad gewoon geldklopperij van Mevrouw Love.
quote:Ja overschat !
Op maandag 21 oktober 2002 19:59 schreef StarGazer het volgende:[..]
Kurt overschat?
quote:Ja, en omdat ie zichzelf doodschoot en zo een media hype werd!
Op maandag 21 oktober 2002 20:01 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Ja overschat !
Zo'n goed gitarist is ie nu ook weer niet, alleen omdat ie er goed uitzag en goed in de smaak viel bij de vrouwen is ie zo populair geworden
[sub]een band als soundgarden was veel beter namelijk[/sub]
quote:Lekker belangrijk dat hij geen urenlange solo's met z'n tanden speelde, het was ook geen gitaarvirtuoos maar een songschrijver. En zo goed uitzag? We hebben het hier toch niet over Ricky Martin?
Op maandag 21 oktober 2002 20:01 schreef Pietjuh het volgende:
Zo'n goed gitarist is ie nu ook weer niet, alleen omdat ie er goed uitzag en goed in de smaak viel bij de vrouwen is ie zo populair geworden
quote:Nou ik hoor bijna alle vrouwen zo van :
Op maandag 21 oktober 2002 20:06 schreef Zander het volgende:[..]
Lekker belangrijk dat hij geen urenlange solo's met z'n tanden speelde, het was ook geen gitaarvirtuoos maar een songschrijver. En zo goed uitzag? We hebben het hier toch niet over Ricky Martin?
Kurt Cobain
En zijn liedjes zijn ook niet zo super hoor. Moet je maar eens naar Opeth luisteren. Echt veel betere composities dan zo'n kurt cobain kan maken
quote:Een dichter misschien, de stem van een generatie, ok, maar een songschrijver?????????
Op maandag 21 oktober 2002 20:06 schreef Zander het volgende:[..]
een songschrijver.
Soundgarden is goed, maar Nirvana is beter
[Dit bericht is gewijzigd door M.a.r.i.e.k.j.e op 21-10-2002 20:14]
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 20:06 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Nou ik hoor bijna alle vrouwen zo van :
Kurt Cobain
![]()
![]()
En zijn liedjes zijn ook niet zo super hoor. Moet je maar eens naar Opeth luisteren. Echt veel betere composities dan zo'n kurt cobain kan maken
*verwijst door naar topic titel*
quote:Wat?
Op maandag 21 oktober 2002 20:15 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:[..]
*verwijst door naar topic titel*
quote:Een goed nummer betekent niet dat het 45 tempowisselingen, 74 noten per minuut moet hebben, maar gewoon dat het 'soul' heeft.
Op maandag 21 oktober 2002 20:16 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Wat?
Ik reageerde alleen op een post van iemand anders die zei dat ie een goed songwriter was, en ik geef tegenargument waarom ik vind dat dat niet zo is
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 20:06 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Nou ik hoor bijna alle vrouwen zo van :
Kurt Cobain
![]()
![]()
quote:...ja, je zegt dat Opeth beter is... dat tegenargument is dus duidelijk gebaseerd op een kwestie van smaak.. en dat vind ik dus geen goed argument alleen maar gezeur over iemand die toch al dood is...
Op maandag 21 oktober 2002 20:16 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Wat?
Ik reageerde alleen op een post van iemand anders die zei dat ie een goed songwriter was, en ik geef tegenargument waarom ik vind dat dat niet zo is
(ik kom nu wel heel bot over )
quote:Whatever, Mozart kon op zijn zesde al ingewikkeldere stukken componeren dan welke rockband dan ook. Is het een dan objectief gezien beter dan het ander? Nee, gewoon een kwestie van smaak. Feit blijft dat de muziek van Nirvana voor een hele hoop mensen belangrijk is geweest en uitzonderlijk genoeg zelfs een aantal keer in de top 40 belandde. Je kunt lullen wat je wilt, maar toen Nirvana met 'Smells like teen spirit' op MTV kwam met een geluid dat mijlen ver weg stond van alle andere hitmuziek was dat voor een hoop mensen nogal een eye-opener, en echt niet alleen voor tienermeisjes. Zoiets kan alleen als je nummers een breed publiek aanspreken.
Op maandag 21 oktober 2002 20:06 schreef Pietjuh het volgende:
quote:Maar dat maakt Kurt Cobain nog niet zo speciaal dat ie zoiets kon maken. Zijn er stuk meer die dat kunnen, maar kurt had het geluk dat het insloeg bij de mensen. Ik vind het nog steeds dat zijn kwaliteiten vrij overschat zijn
Op maandag 21 oktober 2002 20:18 schreef OneSoul het volgende:[..]
Een goed nummer betekent niet dat het 45 tempowisselingen, 74 noten per minuut moet hebben, maar gewoon dat het 'soul' heeft.
quote:blijkbaar wel. punt
Op maandag 21 oktober 2002 20:21 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Maar dat maakt Kurt Cobain nog niet zo speciaal dat ie zoiets kon maken.
quote:Maar dat geeft nog geen blijk dat hij een goed componist is en goede muziek schrijft. ALleen omdat iets inslaat bij de mensen blijkt er nog niet van dat het muzikaal goed is. Net als tegenwoordig. Veel mensen vinden de muziek in de top 40 ook mooi, terwijl dat muzikaal gezien ook helemaal nix voorstelt
Op maandag 21 oktober 2002 20:22 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:[..]
blijkbaar wel. punt
quote:Okee, dat ben ik wel met je eens, maar hij had gewoon pakkende nummers. Er is gewoon geen objectieve maat waaraan je kunt afmeten of iets een 'goede' compositie is of niet. Ik geef toe dat de muziek van Nirvana relatief eenvoudig is, maar dat maakt het niet slechter dan artiesten die alleen maar zo veel mogelijk noten in een minuut proppen, het liefst over een groove in 11/8. Maar de invloed van de man kun je gewoon moeilijk ontkennen, ook al vind je het zelf misschien geen goede muziek.
Op maandag 21 oktober 2002 20:24 schreef Pietjuh het volgende:
ALleen omdat iets inslaat bij de mensen blijkt er nog niet van dat het muzikaal goed is.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 21-10-2002 20:31]
Kurt heeft een stijl uitgevonden, een geluid die niet meer te evenaren is. Die zo veel kracht heeft in zijn stem, zo'n lijn in zijn muziek die niet meer kan worden gemaakt.
En loop nou niet te rukken dat courtney kas word gespekt, wat 99% die dat zegt haalt het nummer via Kazaa de boeken via internet en is er medeverantwoordelijk voor dat Courtney het materiaal niet eerder wou uitgeven.
Ik ben courtney dankbaar dat ze duidelijk heeft ingezien dat de muziek van kurt een erfstuk is voor zijn fans, de persoonlijkheid courtney maakt me niets uit... Ik ben gewoon blij dat ik kurt zijn muziek weer kan luisteren.
Na 5 outcesticide cd's, 4 vinyl platen, 3 gig aan nummers die ik nergens anders kon vinden en dus moest downloaden ben ik blij dat er nieuw werk aankomt.
Het nummer you know your right was geweldig om te horen, ik had alleen de bootlegs met slechte kwaliteit gehoord... Ook de video beelden op zich waren best emotioneel, wel jammer dat foofighters nu een nummer uitbrengen... ze kunnen nirvana nooit kloppen.
quote:Het lijkt mij eigenlijk tamelijk vermoeid om een persoon te zijn, die op deze manier naar kunst kijkt...
Op maandag 21 oktober 2002 20:24 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Maar dat geeft nog geen blijk dat hij een goed componist is en goede muziek schrijft. ALleen omdat iets inslaat bij de mensen blijkt er nog niet van dat het muzikaal goed is. Net als tegenwoordig. Veel mensen vinden de muziek in de top 40 ook mooi, terwijl dat muzikaal gezien ook helemaal nix voorstelt
Vergelijk het met schilderijen: Er zijn er veel die niets voorstellen (bijv. Who's afraid of red, yellow and blue) maar het maakt wel indruk en wat dacht je van 'Scream' dat kwa techniek ver achter loop op 'De Nachtwacht' maar wel wat meer emoties opwekt....
quote:WTF?????????????????????????????????????????
Op maandag 21 oktober 2002 20:28 schreef Aneurism het volgende:
Some people can't smell Good music even if you put it under their very right damned nose.Kurt heeft een stijl uitgevonden
quote:/lompe modus/
Op maandag 21 oktober 2002 20:30 schreef i_defy het volgende:[..]
WTF?????????????????????????????????????????
kappen met zeuren, zet deze zin even weer terug in z'n context en het wordt allemaal wat duidelijker..
/lompe modus/
zow.
quote:dat zei ik dus ook al ja.... maar blijkbaar zijn anderen wel zo nieuwsgierig...
Op maandag 21 oktober 2002 20:00 schreef tong80 het volgende:
Ik zou nooit in de dagboeken van wie dan ook willen lezen.
En die dagboeken? Daar staat volgens mij in wat iedereen al weet, dat hij een zeer zwaarmoedig en door twijfel verscheurd persoon was. En een junk. De verdere details zou ik niet hoeven weten...
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 21-10-2002 20:39]
quote:een leugen is niet terug te zetten in de juiste context......
Op maandag 21 oktober 2002 20:33 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:[..]
/lompe modus/
kappen met zeuren, zet deze zin even weer terug in z'n context en het wordt allemaal wat duidelijker..
/lompe modus/
zow.
quote:volledig mee eens, IMO discussie gesloten!
Op maandag 21 oktober 2002 20:37 schreef MuadDib het volgende:
Ah leuk, weer eens een sappige Kurt Cobain discussie:
Mijn mening: Kurt Cobain was een zeer goed songwriter (maar zeker niet geniaal), z'n kracht lag volgens mij vooral in het overbrengen van een bepaalde gemoedstoestand (z'n eigen?) door z'n liedjes; hij had een uitstraling van hier tot Heelverweggistan en Nirvana was op het juiste moment op de juiste plaats. En dat 'ie zichzelf door z'n kop schoot heeft nog extra meegewerkt aan mythevorming.En die dagboeken? Daar staat volgens mij in wat iedereen al weet, dat hij een zeer zwaarmoedig en door twijfel verscheurd persoon was. En een junk. De verdere details zou ik niet hoeven weten...
quote:jawel. punt
Op maandag 21 oktober 2002 20:38 schreef i_defy het volgende:[..]
een leugen is niet terug te zetten in de juiste context......
/offtopic
[sup]het lijkt mij dus ook duidelijk, dat dit geen leugen is[/sup]
quote:welke muziekstijl had Kurt dan precies bedacht?
Op maandag 21 oktober 2002 20:42 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:[..]
jawel. punt
/offtopic
[sup]het lijkt mij dus ook duidelijk, dat dit geen leugen is[/sup]
quote:Ah, toch wel een goede songschrijver, dus?
Op maandag 21 oktober 2002 20:39 schreef i_defy het volgende:
volledig mee eens, IMO discussie gesloten!
Mijn favoriet is het trouwens ook niet hoor, maar ere wie ere toekomt: de invloed van Nirvana op rockmuziek aan het begin van de jaren 90 ontkennen is net zoiets als beweren dat de Beatles of de Stones maar een marginaal bandje waren. Het hoeft je eigen smaak niet te zijn om in te zien dat ze gewoon invloedrijk zijn geweest.
quote:Zonder Nirvana zou gitaarrock waarschijnlijk heel wat minder mainstream zijn geweest.
Op maandag 21 oktober 2002 20:46 schreef Zander het volgende:
Mijn favoriet is het trouwens ook niet hoor, maar ere wie ere toekomt: de invloed van Nirvana op rockmuziek aan het begin van de jaren 90 ontkennen is net zoiets als beweren dat de Beatles of de Stones maar een marginaal bandje waren. Het hoeft je eigen smaak niet te zijn om in te zien dat ze gewoon invloedrijk zijn geweest.
quote:Nirvana is ontzettend invloedrijk geweest, en hebben gezorgt voor de kick in the ass die rock op dat moment nodig had, zeker!
Op maandag 21 oktober 2002 20:46 schreef Zander het volgende:[..]
Ah, toch wel een goede songschrijver, dus?
Maar zo goed waren ze ook weer niet hoor!
[sub]Lachen he, zo'n eindeloze discussie?[/sub]
quote:Die zo veel kracht heeft in zijn stem, zo'n lijn in zijn muziek die niet meer kan worden gemaakt (Aneurism)
Op maandag 21 oktober 2002 20:44 schreef i_defy het volgende:[..]
welke muziekstijl had Kurt dan precies bedacht?
quote:Ochja, stom dat ik dat zelf niet bedacht had!
Op maandag 21 oktober 2002 20:53 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:[..]
Die zo veel kracht heeft in zijn stem, zo'n lijn in zijn muziek die niet meer kan worden gemaakt (Aneurism)
quote:zonder Nirvana was er vast een andere band rond die tijd doorgebroken. De menigte was daar gewoon aan toe. Nirvana was op het goeie moment op de goeie plek.
Op maandag 21 oktober 2002 20:49 schreef MuadDib het volgende:[..]
Zonder Nirvana zou gitaarrock waarschijnlijk heel wat minder mainstream zijn geweest.
Ik hoef deze discussie (als die er al was) niet aan te gaan, met mensen die mij zo zien hoef ik geen discussie.
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 20:55 schreef i_defy het volgende:[..]
Ochja, stom dat ik dat zelf niet bedacht had!
quote:Helemaal waar.
Op maandag 21 oktober 2002 20:56 schreef Tokus het volgende:[..]
zonder Nirvana was er vast een andere band rond die tijd doorgebroken. De menigte was daar gewoon aan toe. Nirvana was op het goeie moment op de goeie plek.
quote:Lair lair Pants on Fire!!!!!!!
Op maandag 21 oktober 2002 20:58 schreef Aneurism het volgende:Ik word hier gewoon voor leugenaar uitgemaakt
Ik hoef deze discussie (als die er al was) niet aan te gaan, met mensen die mij zo zien hoef ik geen discussie.
quote:Ja, ik ook van jou hoor.
Op maandag 21 oktober 2002 20:58 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:[..]
En soundgarden is lekker toch beter
quote:Eigenlijk wil ik mn mond ook niet houden... (Soundgarden is niet beter)
Op maandag 21 oktober 2002 21:03 schreef i_defy het volgende:En soundgarden is lekker toch beter
quote:Maar ook niet slechter...
Op maandag 21 oktober 2002 21:13 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Soundgarden is niet beter.
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:14 schreef MuadDib het volgende:[..]
Maar ook niet slechter...
quote:* VerbodenAppel komt terug op haar stokpaardje.
Op maandag 21 oktober 2002 20:04 schreef i_defy het volgende:
[sub]een band als soundgarden was veel beter namelijk[/sub]
Soundgarden is geen grunge, hè kiddo's, nee hè.
Nirvana vind ik gewoon goed. Goeie muziek. En dat ze een ware aardschok hebben veroorzaakt in de rockmuziekcultuur....tjah, daar was ik nie bij, toen luisterde ik nog naar de smurfenhouse. Ofzoiets.
SIMON SAYS: heeft gesproken
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 18:52 schreef Zander het volgende:
Vraag me af wat Nirvana-fans nou zo geweldig vinden aan Kurts persoonlijke dagboeken. Moet dat nou echt voor een paar stuivers op straat komen te liggen? Ik vind het een beetje naar lijkenpikkerij ruiken. Vooral de beurs van Courtney blijven spekken, mensen!
Heeft iemand enig idee wanneer dit in de nederlandse boekenwinkels ligt?
Het liefst wel de normale engelse versie
[Dit bericht is gewijzigd door FiZz op 24-10-2002 02:11]
quote:Verklaar u nader?
Op maandag 21 oktober 2002 21:49 schreef ilona-scuderia het volgende:
Kurt was 1 van m'n beste vrienden toen ik nog in usa werkte , ik mis hem ook nog steeds maar ik heb er nu wel mee leren leven...
quote:Nee, een standaard "best of"
Op woensdag 23 oktober 2002 19:31 schreef MuNKeY het volgende:
komt er nu dan ook nog een album met ouwe B-sides enzo ??
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 20:02 schreef MuNKeY het volgende:
die sukken meestal :/net als de green day
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 16:40 schreef FiZz het volgende:
Om maar even wat meer ontopic te gaan:Heeft iemand enig idee wanneer dit in de nederlandse boekenwinkels ligt?
quote:^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Op woensdag 23 oktober 2002 16:40 schreef FiZz het volgende:
Om maar even wat meer ontopic te gaan:Heeft iemand enig idee wanneer dit in de nederlandse boekenwinkels ligt?
Wat 'n fucking KLOTE-media-roddel-tekst!!
Alsof Kurt 'n soort van Axl Rose-persoontje is... Of 'n Kid Rock ofzo
...
Het wordt zo fucking zwaar overdreven, en 't is nog lijkenpikkerij ook!!
Ik vind dat ze Nirvana hadden moeten laten rusten. Nix jubileum-album, nix zogenaamd nieuwe bootlegs, nix vieze kut-remixes van ouwe nirvana nummers...
Ze hadden Nirvana gewoon moeten laten zoals ze 't hebben achtergelaten in 1994. "It's better to burn out than to fade away", amen.
quote:"Opeth is beter dan Nirvana", wat 'n belachelijke vergelijking! 't zijn 2 totaal verschillende muziekstijlen, totaal verschillende bands, in 2 totaal verschillende werelden, totaal ander imago, totaal andere fans!
Nee, Nirvana had geen gigantisch moeilijke muziek, maar er zat emotie in, en dat is de drijfveer van muziek; De emoties die 't bij je losmaakt.
En natuurlijk word Kurt Cobain overschat, maar IEDEREEN wordt overschat in die wereld... IEDEREEN! Niemand wordt gezien voor wat hij of zij werkelijk is, iedereen heeft 'n imago, soms vanuit zichzelf, soms 'gemaakt', en ik vind 't imago van Kurt helemaal van zichzelf. Dat van Courtney Love daarintegen is duidelijk nep en zo lek als 'n mandje.
Anyway, I've made my point, denk ik zo.
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 20:01 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Ja overschat !
quote:*LOL*
Op donderdag 24 oktober 2002 20:45 schreef webfreak het volgende:
, en ik vind dat Mark Overmars veel beter kan voetballen dan Ruth Jacot![]()
quote:Ziedaar waarom ik vind dat ie overschat is
Op vrijdag 25 oktober 2002 17:52 schreef kroegtijger het volgende:
Hij was zeker niet overschat.Maar hij was wel heeeeel geniaal. Die nummers die hij schreef waren zo perfect in eenvoud. Niks geen moeilijke fancy shit erin. Gewoon simpele nummers die goed lopen, goeie tekst erbij en knallen maar.
Hij was geen slecht artiest, maar die verafgoding gaat te ver, de 'geniaal!'-roeperij gaat te ver, de publicatie van die dagboeken en tig biografieen en weet ik veel wat allemaal gaat te ver. Zo'n god was het nou ook weer niet. Een aardige frontman van een aardig bandje, waarom is dat nou weer niet goed genoeg?
[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 25-11-2002 02:34]
Nirvana was prachtig. Waarom? Door Cobain.
Waarom was Cobain geweldig?
- Zn muziek is simpel toch puur
- Zn teksten zijn rakend en herkenbaar voor een generatie toen en nu nog.
- Zn muziek is werkelijk uniek, juist omdat het simpel en to the point is
- Tekstueel is Cobain weldegelijk een genie. Hij weet heel simpel dingen te zeggen die mensen raken.
Cobain kon gewoon zijn emotie in zijn muziek weergeven, en het de luisteraar echt goed laten voelen. En heel veel mensen konden zich daar in herkennen....
Zn muziek is idd gewoon puur, hijzelf ook. En Cobain is echt geen iemand die met zn lichaam zn muziek verkocht, iedereen die dat denkt weet denk ik echt werkelijk niks van de persoon, de band, en de muziek en roept maar wat.... En tis idd geen Axl Rose figuur of zo, Cobain is gewoon voor de muziek, en fuck alle poespas er omheen.
Dat materiaal, AL dat materiaal, ze mogen t van mij vandaag nog uitbrengen, echt voor de fans. Zo veel geweldige songs die nog op de plank liggen. Keb enkelen hier wel als bootlegs in de kast liggen, but still
Cobain
quote:En jij weet wel alles van de persoon Cobain?
Op maandag 25 november 2002 10:49 schreef -username- het volgende:
En Cobain is echt geen iemand die met zn lichaam zn muziek verkocht, iedereen die dat denkt weet denk ik echt werkelijk niks van de persoon, de band, en de muziek en roept maar wat
Overigen geloof ik ook wel dat z'n muziek op een oprechte manier tot stand kwam.
quote:Ik ook wel. Alleen jammer dat het niet om aan te horen is/was.
Op maandag 25 november 2002 11:00 schreef MuadDib het volgende:[..]
En jij weet wel alles van de persoon Cobain?
Overigen geloof ik ook wel dat z'n muziek op een oprechte manier tot stand kwam.
quote:Nee, tuurlijk niet. Maar veel hoef je er echt niet van te weten om dat te kunnen inzien.....
Op maandag 25 november 2002 11:00 schreef MuadDib het volgende:[..]
En jij weet wel alles van de persoon Cobain?
quote:nee, heel weinig mensen kunnen dat schrijven. en zeker niet zo constant.
Ziedaar waarom ik vind dat ie overschat is
Een eenvoudig catchy deuntje, een 'simpel nummer dat goed loopt' kunnen zoveel mensen schrijven.
Daarin werd gesteld dat het kopen van het dagboek dat vandaag uitkomt gelijk staat aan het verkrachten van de persoon Cobain, zijn eigen woorden overigens over bepaald fangedrag.
over 3 dagen pas hoor. 8 april werd hij gevonden, vermoedelijk had hij zich op 5 april door z'n kop geschoten.quote:Op vrijdag 2 april 2004 20:41 schreef JaWi het volgende:
Vandaag 10 jaar geleden....
pardon???quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:20 schreef JaWi het volgende:
In zeker zin wel... Eigenlijk is hij pas na zijn dood echt bekend geworden onder het grote publiek...
Dat heb ik dus ook. Ik luister nu eigenlijk nooit meer naar Nirvana, maar het is wel een deel van me... Niets heftigs ofzo, maar het zal me altijd bijblijvenquote:Op zaterdag 3 april 2004 01:55 schreef nozem het volgende:
Nirvana heeft een deel van mijn jeugd bepaald, overschat of niet. Die band heeft wat voor mij betekend..
Ongeveer dezelfde leeftijd, jij wat ouder, ik was 15 toen ie zichzelfvan kant maakte (geloof ik..)quote:Op zaterdag 3 april 2004 02:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik luister nu eigenlijk nooit meer naar Nirvana, maar het is wel een deel van me... Niets heftigs ofzo, maar het zal me altijd bijblijven
wat gaat de tijd toch snel... ik kan me die dag nog herinneren als de dag van gister :-o
Absoluut!quote:Op zaterdag 3 april 2004 02:05 schreef nozem het volgende:
[..]
Ongeveer dezelfde leeftijd, jij wat ouder, ik was 15 toen ie zichzelfvan kant maakte (geloof ik..)
Wij horen bij de 'Nirvana-generatie', hoe je het ook wendt of keert, het feit dat 15-jarigen nu nog steeds massaal achter Kurt aanlopen zegt wel wat over de impact van die band..
Ik vond In Utero helemaal geen goede CD eigenlijk... Nevermind daarentegen ben ik altijd geweldig blijven vinden en ik luister er niet vaak meer naar, maar als het gebeurt komen er zoveel herinneringen en gevoelens boven... en de muziek blijgt briljant...quote:Op zaterdag 3 april 2004 02:14 schreef nozem het volgende:
Zojuist 'In Utero' nog eens opgezet en dat 1e nummer (Serve the Servants) hakt er wel meteen heel goed in. Het was niet zomaar een bevlieging toen, die lui maakten echt goeie muziek..
Precies!quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:33 schreef Zander het volgende:
Ja,en als het niet Kurt Cobain maar bijv. Billy Corgan of Eddie Vedder was geweest, liepen ze vast allemaal nog in shirts van de Smashing Pumpkins of Pearl Jam.
En die is ook al dood, wat zijn er toch veel artiesten dood. Een riskant beroep that is..quote:Op zaterdag 3 april 2004 16:16 schreef TimoBasso het volgende:
Geef mij maar Layne Staley
helaas wel jahquote:Op zaterdag 3 april 2004 18:56 schreef nozem het volgende:
[..]
En die is ook al dood, wat zijn er toch veel artiesten dood. Een riskant beroep that is..
Nou aangezien ik bij elke wannabe-alternativeling wel een Nirvana patch/shirt zie ga ik toch bijna hopen dat we eens wat meer commerciële troep gaan luisteren. Ik vind de populariteit van Nirvana irritant overdreven.quote:Op vrijdag 2 april 2004 22:23 schreef Pink_Ribbon het volgende:
Mensen moeten niet zo zeuren over dat pubertjes gaan rouwen deze dagen, wees blij dat er nog zoveel nirvana wordt geluisterd en niet alleen naar van die Commerciële troep. Tuurlijk is het niet beter dan vele bandjes toendertijd maar om daar nou een heel probleem van te maken...
Artiest zijn is niet zo riskant. Junk zijn is dat des te meer...quote:Op zaterdag 3 april 2004 18:56 schreef nozem het volgende:
[..]
En die is ook al dood, wat zijn er toch veel artiesten dood. Een riskant beroep that is..
En veel worden er maar 27!quote:Op zaterdag 3 april 2004 19:22 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
helaas wel jah
Veel Janet Jackson?quote:Op maandag 5 april 2004 15:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
De gemiddelde kwalitiet van de muziek op MTV is vandaag een stuk hoger dan normaal!
Als ze vandaag uberhaupt bewust meemaakt.quote:Op maandag 5 april 2004 16:17 schreef MuadDib het volgende:
Zal Courtney vandaag ook moeten huilen?
De meeste worden gewoon oud hoor, alleen komen degene die vroeg doodgaan continue in het nieuws.quote:Op maandag 5 april 2004 15:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
En veel worden er maar 27!
27 werden Janis Joplin, Jim Morrison, Kurt Cobain en natuurlijk Jimi Hendrix. Dat zijn allemaal grote namen in de muziekgeschiedenis!quote:Op maandag 5 april 2004 16:22 schreef Jimmy het volgende:
[..]
De meeste worden gewoon oud hoor, alleen komen degene die vroeg doodgaan continue in het nieuws.
Jezus haalde tenminste nog de 33.quote:Op maandag 5 april 2004 16:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
27 werden Janis Joplin, Jim Morrison, Kurt Cobain en natuurlijk Jimi Hendrix. Dat zijn allemaal grote namen in de muziekgeschiedenis!
goeie vraag !quote:Op maandag 5 april 2004 16:17 schreef MuadDib het volgende:
Jamai ookquote:Op maandag 5 april 2004 16:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
27 werden Janis Joplin, Jim Morrison, Kurt Cobain en natuurlijk Jimi Hendrix. Dat zijn allemaal grote namen in de muziekgeschiedenis!
Kijk uit hoor, of ik ga alle grote namen noemen die wel ouder werden.quote:Op maandag 5 april 2004 16:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Leg eens uit dan?quote:Op maandag 5 april 2004 16:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jamai ook
quote:Op maandag 5 april 2004 16:34 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Kijk uit hoor, of ik ga alle grote namen noemen die wel ouder werden.
nou erm dat gok ik !quote:Op maandag 5 april 2004 16:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Leg eens uit dan?
vast niet. Zij lacht juist door die cheques die ze krijgt doordat nu de cd-verkoop weer even wat stijgt.quote:Op maandag 5 april 2004 16:17 schreef MuadDib het volgende:
Ja natuurlijk zijn er meer ouder geworden!quote:Op maandag 5 april 2004 16:34 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Kijk uit hoor, of ik ga alle grote namen noemen die wel ouder werden.
Dat jamai 27 word of dat hij een grote naam in de muziekgeschiedenis is?quote:Op maandag 5 april 2004 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nou erm dat gok ik !
ermquote:Op maandag 5 april 2004 16:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dat jamai 27 word of dat hij een grote naam in de muziekgeschiedenis is?
God mia maan ouw kut, neet te geluive!quote:Op maandag 5 april 2004 16:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
erm![]()
dat jamai overlijd op zn 27ste
eh hou maar op
Danku!quote:Op maandag 5 april 2004 17:14 schreef ilona-scuderia het volgende:
Vanavond op MTV: 18.00 uur - Kurt Cobain special
20.30 uur - Kurt Cobain special
00.00 uur - Nirvana unplugged
't Is maar dat je 't weet...
Ligt eraan of ze vandaag haar cheque binnenkrijgt van de platenbazen.quote:Op maandag 5 april 2004 16:17 schreef MuadDib het volgende:
Hmm, gelijk met RTL Boulevard en "De Erfenis". Dat wordt een gemakkelijke keuzequote:Op maandag 5 april 2004 17:14 schreef ilona-scuderia het volgende:
Vanavond op MTV:
18.00 uur - Kurt Cobain special
20.30 uur - Kurt Cobain special
Courtney is hardstikke aan de drugs.quote:Op maandag 5 april 2004 17:25 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ligt eraan of ze vandaag haar cheque binnenkrijgt van de platenbazen.
quote:Op maandag 5 april 2004 17:58 schreef Zander het volgende:
Courtney is de Yoko Ono van mijn generatie..
Ze lijkt wel een beetje op Kurt Cobain.quote:Op maandag 5 april 2004 18:01 schreef Seborik het volgende:
Ze lijkt wel een beetje op Iggy Pop.
En helemaal als je je schaamhaar niet netjes bijhoudt!quote:Op maandag 5 april 2004 18:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik vind het echt schandalig om zo'n foto te maken met je kind erbij!
nu pas?quote:Op maandag 5 april 2004 18:21 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nu geloof ik wel dat het zelfmoord was...
Wat ik me afvroeg.. is dit concert ooit op dvd verschenen, of is er uberhaupt een dvd van Nirvana uitgekomen?quote:Op maandag 5 april 2004 17:14 schreef ilona-scuderia het volgende:
Vanavond op MTV:
kijk effe op elcheapo.nl... zal ie vast wel voor minder staan.quote:Op zaterdag 3 april 2004 02:29 schreef nozem het volgende:
Waarom is Nevermind overal zo duur trouwens (denk aan 20 euro..)
Ik moet daar namelijk echt een nieuwe, onbekraste versie van hebben, deze speelt niet echt lekker meer
Neuh, niet echtquote:Op maandag 5 april 2004 18:30 schreef ilona-scuderia het volgende:
Voelen jullie je ineens ook zo hopeloos?
Ach komop zeg Nirvana was absoluut niet dé band van de 20e eeuw...quote:Op maandag 5 april 2004 18:31 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
kijk effe op elcheapo.nl... zal ie vast wel voor minder staan.
Kurt Cobain... Ik ben zelf net 17 dus van na die tijd. Desalniettemin zie ik ook wel in dat de band Nirvana pure historie is. De muziek zit gewoon perfect in elkaar. Nirvana is absoluut voor mij de beste band van de 20ste eeuw. Kurt Cobain was het gezicht van Nirvana en is in mijn ogen een van de belangrijkste mensen die de muziekwereld ooit heeft gekend. Ik heb me heus wel verdiept in Kurt en de meeste nirvana teksten ken ik uit m'n hoofd maar het blijt achterafpraten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb em ooit als klein OProgje gekocht voordat ze Nirvana op gingen hypen en toen was hij in guldens bij de Plato nog geen 20 gulden.quote:Op maandag 5 april 2004 18:31 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
kijk effe op elcheapo.nl... zal ie vast wel voor minder staan.
tip: Misschien toch maar eens wat meer muziek luisterenquote:Kurt Cobain... Ik ben zelf net 17 dus van na die tijd. Desalniettemin zie ik ook wel in dat de band Nirvana pure historie is. De muziek zit gewoon perfect in elkaar. Nirvana is absoluut voor mij de beste band van de 20ste eeuw.
quote:Kurt Cobain was het gezicht van Nirvana en is in mijn ogen een van de belangrijkste mensen die de muziekwereld ooit heeft gekend. Ik heb me heus wel verdiept in Kurt en de meeste nirvana teksten ken ik uit m'n hoofd maar het blijt achterafpraten.
Dat heeft te maken met muziekvoorkeur. Ik vind van wel en dat heet een mening. Jij hoeft die mening niet te delen van mij.quote:Op maandag 5 april 2004 18:43 schreef AltamirA het volgende:
[..]
Ach komop zeg Nirvana was absoluut niet dé band van de 20e eeuw...
Oké, ze waren zeker niet slecht en Nevermind was klasse, maar mr Kurt C. heeft er een erg groot aandeel in dat Nirvana plots een hype werd..
Nog meer?? Ik heb iets van 35 cd's van nirvana. Een heeele zooi bootlegs, livecd's... ik heb iets van 20 verschillende versies van smells like teen spirit kwam ik pas achterquote:Op maandag 5 april 2004 18:46 schreef OProg het volgende:
[..]
tip: Misschien toch maar eens wat meer muziek luisteren
Jonge!! Wat is dit weer voor antwoord?!quote:[..]
![]()
![]()
Misschien had je je ook moeten verdiepen in andere artiesten![]()
Alleen Kurt? Dus alleen 1 klein mannetje dat gitaar staat te spelen en zichzelf Nirvana noemt???quote:Zou Nirvana trouwens zoveel succes hebben gehad als het _alleen_ Kurt was?
Elvis heeft het anders op die manier ook aardig ver geschoptquote:Dat Nirvana niet zo'n hype was geworden als hij nu een 50 kilo te zware pafzak was is wel duidelijk iig
en nu moet je de betekenis van het woord "gruwelijk" voor de grap eens opzoeken..quote:Op maandag 5 april 2004 19:14 schreef Thomas B. het volgende:
Ik VIND Nirvana gewoon te gruwelijke muziek.
mag ik wat bootlegs van jou kopen/kopieren??????quote:Op maandag 5 april 2004 19:14 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nog meer?? Ik heb iets van 35 cd's van nirvana. Een heeele zooi bootlegs, livecd's... ik heb iets van 20 verschillende versies van smells like teen spirit kwam ik pas achter
Maar nogmaals, het is mijn MENING. Een mening is wat jij van een bepaald iets vindt. Ik VIND Nirvana gewoon te gruwelijke muziek. Heb jij verder niks mee te maken. Jij hoeft dat niet te vinden.
[..]
Jonge!! Wat is dit weer voor antwoord?!
Qua verdiepen in artiesten zit ik wel goed.... ik kom alleen altijd weer bij Nirvana uit.
[..]
Alleen Kurt? Dus alleen 1 klein mannetje dat gitaar staat te spelen en zichzelf Nirvana noemt???
Nee natuurlijk niet
[..]
Elvis heeft het anders op die manier ook aardig ver geschopt
Nee maar ik bedoel, ik heb dat dagboek ook gelezen. Deze man maakt gewoon zo'n diepe indruk op me, de muziek blijft me gewoon raken... Nirvana was niet zomaar een goeie band. Het was een fantastische band die gewoon intrigeert en inspireert. Dat dat voor jou niet het geval is is niet mijn zaak.
je snapt me welquote:Op maandag 5 april 2004 19:19 schreef Tokus het volgende:
[..]
en nu moet je de betekenis van het woord "gruwelijk" voor de grap eens opzoeken..
voeg me effe toe op msn of mail me effequote:Op maandag 5 april 2004 19:20 schreef cohen het volgende:
[..]
mag ik wat bootlegs van jou kopen/kopieren??????
ik heb er ook een zooitje maar er zijn er nog zat die ik niet heb
Ze waren constant zo high dat ze het geen 2 keer hetzelfde konden spelen??quote:Op maandag 5 april 2004 19:14 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nog meer?? Ik heb iets van 35 cd's van nirvana. Een heeele zooi bootlegs, livecd's... ik heb iets van 20 verschillende versies van smells like teen spirit kwam ik pas achter
Maar ik post het welquote:Maar nogmaals, het is mijn MENING. Een mening is wat jij van een bepaald iets vindt. Ik VIND Nirvana gewoon te gruwelijke muziek. Heb jij verder niks mee te maken. Jij hoeft dat niet te vinden.
[..]
Tis anders wel een Kurt Cobain special en ik vraag me af wat er van de muziek was geworden zonder die andere 2. Jij doet ook voorkomen dat het puur KC is.quote:Jonge!! Wat is dit weer voor antwoord?!
Qua verdiepen in artiesten zit ik wel goed.... ik kom alleen altijd weer bij Nirvana uit.
[..]
Alleen Kurt? Dus alleen 1 klein mannetje dat gitaar staat te spelen en zichzelf Nirvana noemt???
Nee natuurlijk niet
[..]
Ze waren voor zijn dood anders flink bezig met hem namens justitie VS en rioolpers. Tot hij dood ging en heilig werd. Zelfde verhaal dusquote:Elvis heeft het anders op die manier ook aardig ver geschopt
Nog een paar jaartjes tot je uit je pubertijd bentquote:Nee maar ik bedoel, ik heb dat dagboek ook gelezen. Deze man maakt gewoon zo'n diepe indruk op me, de muziek blijft me gewoon raken... Nirvana was niet zomaar een goeie band. Het was een fantastische band die gewoon intrigeert en inspireert. Dat dat voor jou niet het geval is is niet mijn zaak.
dat klopt, maar het zou leuk zijn als mensen gewoon zeggen wat ze bedoelen, ipv juist het cruciale woord (in dit geval "goed") weg te laten.quote:Op maandag 5 april 2004 19:20 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
je snapt me wel
Ik kan 'm nergens vinden.quote:Op maandag 5 april 2004 18:29 schreef Frenkel het volgende:
[..]
Wat ik me afvroeg.. is dit concert ooit op dvd verschenen, of is er uberhaupt een dvd van Nirvana uitgekomen?
Dat zeg ik tochquote:Op maandag 5 april 2004 19:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Tis anders wel een Kurt Cobain special en ik vraag me af wat er van de muziek was geworden zonder die andere 2. Jij doet ook voorkomen dat het puur KC is.
Je zit nu appels met peren te vergelijken. Hoe bedoel je het nou? Dat Morisson en Cobain soloartiesten geweest waren?quote:Zo was Morisson ook niks geweest zonder Doors en is het oplikken van M achteraf ook niet echt terecht imho.
helemaal grijs gedraaid die schijfquote:Op maandag 5 april 2004 18:29 schreef Frenkel het volgende:
[..]
Wat ik me afvroeg.. is dit concert ooit op dvd verschenen, of is er uberhaupt een dvd van Nirvana uitgekomen?
omdat alleen "goed" voor mij niet van toepassing isquote:Op maandag 5 april 2004 19:30 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat klopt, maar het zou leuk zijn als mensen gewoon zeggen wat ze bedoelen, ipv juist het cruciale woord (in dit geval "goed") weg te laten.
Volgens mij wordt er bedoeld dat bassist en drummer van Nirvana makkelijk inwisselbaar waren voor anderen.quote:Op maandag 5 april 2004 19:59 schreef Thomas B. het volgende:
Je zit nu appels met peren te vergelijken. Hoe bedoel je het nou? Dat Morisson en Cobain soloartiesten geweest waren?
De echte fan winkelt natuurlijk bij kazaaquote:Op maandag 5 april 2004 19:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik kan 'm nergens vinden.
Hij is wel op Kazaa uit gekomen!
Het is muziek die letterlijk de hemel aanraaktquote:Op maandag 5 april 2004 20:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
omdat alleen "goed" voor mij niet van toepassing is
Ben ik het wel mee eens. Kurt Cobain was (en is) gewoon een fascinerend persoon. Grohl en Novoselic hadden net zo goed iemand anders kunnen zijn. Dat is wel waar...quote:Op maandag 5 april 2004 20:06 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er bedoeld dat bassist en drummer van Nirvana makkelijk inwisselbaar waren voor anderen.
Die is vast gaan rentenierenquote:Op maandag 5 april 2004 20:29 schreef Duder het volgende:
Wat is er eigenlijk met die bassist gebeurt
Die is ooit is een bandje begonnen met de gitarist van Soundgarden en nog een kerel. Weet alleen de naam niet meer... its met 75 dacht ik. Anyone?quote:Op maandag 5 april 2004 20:29 schreef Duder het volgende:
Wat is er eigenlijk met die bassist gebeurt
en dan komt daar de 'mental theo on the rad' cd reclame tussendoorquote:Op maandag 5 april 2004 21:08 schreef ploderus het volgende:
Weet niet of het al genoemd is, vast wel, maar voor de zekerheid nog even een keer: MTV zendt op dit moment 'Nirvana Unplugged in New York uit![]()
Wilde het toch voor de zekerheid wel even melden
wat denk je dat de reden is dat een topic van 2 jaar oud weer omhoog geschopt wordtquote:Op maandag 5 april 2004 21:08 schreef ploderus het volgende:
Weet niet of het al genoemd is, vast wel, maar voor de zekerheid nog even een keer: MTV zendt op dit moment 'Nirvana Unplugged in New York uit![]()
Wilde het toch voor de zekerheid wel even melden
Sweet 75.quote:Op maandag 5 april 2004 20:35 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Die is ooit is een bandje begonnen met de gitarist van Soundgarden en nog een kerel. Weet alleen de naam niet meer... its met 75 dacht ik. Anyone?
Die elke obsessieve Cobain fan natuurlijk uit z'n hoofd kent en elke jaar op 5 april hardop uitspreekt.quote:Op maandag 5 april 2004 21:06 schreef ilona-scuderia het volgende:
Cobain's afscheidsbrief
Die is de voorgaande weken al flink gestegen lijkt mij zo.quote:Op maandag 5 april 2004 21:24 schreef =HellFire= het volgende:
Is de kaarsomzet vandaag ook gestegen?
hoe kom ik daar dan bij?quote:Op maandag 5 april 2004 21:21 schreef Jassie het volgende:
[..]
Sweet 75.
Dat was dus niet met de gitarist van Soundgarden ofzo, maar met een straatzangeres uit Venezuela.
van allmusic.com:quote:Op maandag 5 april 2004 21:29 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
hoe kom ik daar dan bij?
Ik ga het effe nazoeken.
quote:Novoselic formed the trio Sweet 75, releasing their debut in the spring of 1997, and also appeared along with former Dead Kennedys' frontman Jello Biafra and former Soundgarden guitarist Kim Thayil
Jah maar die had ook langer de tijd.quote:Op maandag 5 april 2004 21:31 schreef Jimmy het volgende:
Ik denk dat uiteindelijk Dave Grohl veel meer heeft betekend voor de hele muziekwereld.
Precies, en die roem heeft er uiteindelijk ook mede voor gezorgd dat de toch al labiele Kurt nog zichzelf nog sneller de vernieling in heeft gejaagd.quote:Op maandag 5 april 2004 20:19 schreef MuadDib het volgende:
Behoorlijk wrang is ook het feit dat het juist de mythische verering was waar Kurt Cobain destijds helemaal niet mee om kon gaan.
Dat schijnen mensen die geen kogels door hun kop jagen vaker te hebben.quote:Op maandag 5 april 2004 21:32 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Jah maar die had ook langer de tijd.
quote:Op maandag 5 april 2004 21:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
wat denk je dat de reden is dat een topic van 2 jaar oud weer omhoog geschopt wordt
jah das waar.... maar ik heb dus geen mtvquote:Op maandag 5 april 2004 21:34 schreef ploderus het volgende:
[..]
Gewoon nog even voor de zekerheidBeter een keer vaker horen dan mislopen
Geen mtv?! Balen! Maar wel irritant dat er iedere 10 minuten reclame tussendoor zitquote:Op maandag 5 april 2004 21:37 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
jah das waar.... maar ik heb dus geen mtv
Iemand zou het voor me opnemen gelukkig
Een vriend van me heeft een keer een heel interessant stuk geschreven over Kurt voor onze schoolkrant.quote:Op maandag 5 april 2004 21:39 schreef ploderus het volgende:
[..]
Geen mtv?! Balen! Maar wel irritant dat er iedere 10 minuten reclame tussendoor zitMaar toch het blijft goed
![]()
uhm..? Wie vergeleek er daarvoor Kurt met Elvis?quote:Op maandag 5 april 2004 19:59 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Je zit nu appels met peren te vergelijken. Hoe bedoel je het nou? Dat Morisson en Cobain soloartiesten geweest waren?
over?quote:Op maandag 5 april 2004 21:41 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft een keer een heel interessant stuk geschreven voor onze schoolkrant.
Zal em is vragen of ik het hier mag posten...
Ik roep niet dat Kurt de beste artiest is uit de 20ste eeuw... ik zeg dat ik Nirvana de beste groep uit de 20ste eeuw VIND!quote:Op maandag 5 april 2004 21:43 schreef AltamirA het volgende:
[..]
uhm..? Wie vergeleek er daarvoor Kurt met Elvis?![]()
En nog even terugkomen op wat je zei: dat je een muzieksmaak hebt is prima, maar roepen dat hij de beste artiest uit de 20e eeuw was heeft niks meer met eigen mening te maken en is bovendien zeer verwerpelijk.
Daarnaast wou ik even zeggen dat ik het belachelijk vind hoe je Kurt C. ligt op te hemelen net alsof het God is. Als je reëel blijft moet je toegeven dat het een drugsgebruikende alcoholist was die aan zijn eigen achterlijke levensstijl kapot is gegaan. Als jij dat 'fascinerend' en 'bewonderenswaardig' vind is dat uiteraard weer jouw mening, maar ik zou toch met beide benen op de grond blijven staan en Muziek en Persoon gescheiden houden![]()
D'r is zoveel goeie muziek gemaakt in de 20e eeuw dat het niet te zegge is wat de beste groep is, maar goed.quote:Op maandag 5 april 2004 21:50 schreef Thomas B. het volgende:
Ik roep niet dat Kurt de beste artiest is uit de 20ste eeuw... ik zeg dat ik Nirvana de beste groep uit de 20ste eeuw VIND!
Ik hemel hem niet op alsof het god is. Ik vind het ongelofelijk interessant persoon. Net als dat ik dat vind van Jimi Hendrix en Jim Morisson.
Je bent gewoon een beetje een necrofielquote:Ik hemel hem niet op alsof het god is. Ik vind het ongelofelijk interessant persoon. Net als dat ik dat vind van Jimi Hendrix en Jim Morisson.
Ok, laat ik je mening dan maar respecteren.quote:Op maandag 5 april 2004 21:50 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik roep niet dat Kurt de beste artiest is uit de 20ste eeuw... ik zeg dat ik Nirvana de beste groep uit de 20ste eeuw VIND!
maar waarom vind je hem dan zo interessant dan leg het ook eens uit?quote:Ik hemel hem niet op alsof het god is. Ik vind het ongelofelijk interessant persoon. Net als dat ik dat vind van Jimi Hendrix en Jim Morisson.
laatste keer: ik VIND dat... als jij dat vind van Michael Jackson ben ik het niet met je eens maar ik kan het niet tegenspreken.quote:Op maandag 5 april 2004 21:55 schreef Jimmy het volgende:
[..]
D'r is zoveel goeie muziek gemaakt in de 20e eeuw dat het niet te zegge is wat de beste groep is, maar goed.
En zou je al die personen ook zo interessant gevonden hebben als het nu een stelletje ouwe zakken waren die niet van stoppen wisten en totaal niks vernieuwends wisten te maken?
hm ik las toevallig net een kurtcobain interview op deze link: http://www.rollingstone.c(...)turegen.asp?pid=1282quote:Op maandag 5 april 2004 21:55 schreef Jimmy het volgende:
[..]
D'r is zoveel goeie muziek gemaakt in de 20e eeuw dat het niet te zegge is wat de beste groep is, maar goed.
En zou je al die personen ook zo interessant gevonden hebben als het nu een stelletje ouwe zakken waren die niet van stoppen wisten en totaal niks vernieuwends wisten te maken?
Nee, ik doelde niet specifiek op de Stones.quote:Op maandag 5 april 2004 22:32 schreef Thomas B. het volgende:
Als je doelt op Rolling Stones... vind het wel aardige muziek... heb er verder niks mee.
Jij was 11 toen jaar geleden.quote:Op maandag 5 april 2004 22:39 schreef gekke_sandra het volgende:
10 jaar dood vandaag
Jammer dat die obsessieve lui Cobain geen kans gegeven hebben dan.quote:Op maandag 5 april 2004 21:32 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Jah maar die had ook langer de tijd.
jij kan niet zo goed tellen geloof ikquote:Op maandag 5 april 2004 22:44 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Jij was 11 toen jaar geleden.
Hahaquote:Op maandag 5 april 2004 22:44 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Jij was 11 toen jaar geleden.
Jij begon idd over Elvisquote:Op maandag 5 april 2004 19:59 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik ben al een paar maanden opzoek naar een t-shirt. (niet nonstopquote:Op dinsdag 6 april 2004 09:23 schreef Joralf het volgende:
T-shirt kan je gewoon bestellen bij Large Popmerchandising (www.large.nl) maar ben je daar niet een beetje laat mee? 10 jaar terug bestonden die t-shirts ook al![]()
iig vond ik het geweldig om Nirvana weer eens te zien. Ik vond overigens de hele band goed (niet alleen Kurt Cobain). Ik had Unplugged nog nooit gehoord/gezien en ik moet zeggen dat je uit dit concert kan opmaken dat Nirvana niet zomaar een band was. Een gewone band kan niet van het een op het andere moment zo'n ander concert geven. Ik dacht unplugged= gewoon alle nummers maar dan unplugged maar het was beter, mooier, magischer en met meer emotie. Ze speelden bijna geen bekende nummers en veel covers. Kreeg kippenvel op mn rug (en dan zat ik niet eens in de zaal, moet je nagaan wat die mensen daar toen mee hebben gemaakt) en ik heb ervan genoten.
R.I.P. Kurt Cobain 5-4-1994
Ik denk van niet. Bij de Doors schreven Manzarek/Krieger inderdaad de meeste nummers, maar bij Nirvana was dat toch echt Kurt Cobain.quote:Op maandag 5 april 2004 23:22 schreef OProg het volgende:
[..]
Zo vraag ik het me met Cobain hetzelfde af. Ik hoeverre waren die andere 2 nodig. Ik denk zelf dat ze muzikaal gezien een behoorlijk grote rol hadden![]()
quote:Op maandag 5 april 2004 23:13 schreef Jimmy het volgende:
Ik was idd echt suf aan het rekenen.
Maar goed. Beetje jong om nu sip te gaan lopen doen.
De muziek van Nevermind staat op naam van de hele band.quote:Op dinsdag 6 april 2004 10:54 schreef Scylla het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Bij de Doors schreven Manzarek/Krieger inderdaad de meeste nummers, maar bij Nirvana was dat toch echt Kurt Cobain.
Heb je die docu weleens gezien, over onderzoek naar de (zelf)moord? Een britse journalist ging alles uitzoeken maar hij werd op alle fronten tegen gewerkt. En Courtney Love bedreigt mensen en oude vrienden van Kurt met de dood als ze hun mond open trekken over het (zelf)moordincident. Als Courtney er zeker van zou zijn dat Kurt zichzelf doodschoot zou ze dat nooit doen. Er kan dus maar 1 conclusie getrokken worden en dat is: Courtney heeft iemand ingehuurd om Kurt te vermoordenquote:Op dinsdag 6 april 2004 11:44 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]dat was n grapje... maar tis wel zonde
vraag me af wat er van hem geworden was als hij nog geleefd had. Er zaten ook geen vingerafdrukken op het pistool hè... en hij had geen handschoentje ofzo aan? Waarom denken ze dan nog steeds dat het zelfmoord is
zou me niks verbazen als die Courtney Love erachter zit
![]()
Big_Boss_Manquote:Op dinsdag 6 april 2004 15:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
-edit: niet schelden.-
euh... Tokus, dat kan je wel makkelijk roepen, dat ze populairder waren voor Kurt's dood, want toen bestond de band nog, duh! en er werd niet gezegd dat ze onder het groter publiek niet bekend waren. Ze waren enorm bekend, maar na zijn dood NOG bekender onder het grote publiekquote:Op vrijdag 2 april 2004 21:27 schreef Tokus het volgende:
[..]
pardon???
ook toen hij nog leefde was Nirvana populair, zo niet populairder dan na de dood van Cobain.
Ja tuurlijk, ook wie zich niet voor muziek interesseerde kreeg te horen dat de frontman van een van de populairste rockbands van de laatste 3 jaar zich door z'n kop geschoten had, maar om nou te zeggen dat hij en zijn band onder het grote publiek niet bekend waren slaat nergens op.
Ik bedoel dat je niet kan weten of het een rage was die gewoon weer over zou waaien, omdat Nirvana er ineens niet meer was omdat Cobain dood was. Je kan niet weten wat er gebeurd was of wat Nirvana nu zou zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:33 schreef AltamirA het volgende:
[..]
Big_Boss_Man
geboortedatum 1987...![]()
Kijk dat jij (ik ook btw) er nog niet was in de tijd van Nirvana daar kun jij niks aan doen, maar ga nou niet lopen roepen dat het geen rage was, noch dat het een vaste waarde was want dat kun je neit weten he..
Het heeft niets met fans te maken. Hendrix had vroeger ook hardstikke veel fans. (en Nirvana trouwens ook)quote:En ik vind het bovendien een goeie zaak dat jij een alternatief figuur bent dat niet met de massamuziek meeloopt en je eigen talenten probeert te ontdekken.
Wat is er nou erg aan muziek waarvan de artiesten veel fans hebben? Dat heeft met kwaliteit NIKS te maken.
zoals het formuleerd werd lijkt het er sterk op dat bedoeld werd dat het grote publiek Nirvana alleen van horen zeggen kende. En dat was zeker niet zo, aangezien ze 2 1/2 jaar lang bovenaan de hitlijsten stonden.quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:41 schreef bugeye het volgende:
[..]
euh... Tokus, dat kan je wel makkelijk roepen, dat ze populairder waren voor Kurt's dood, want toen bestond de band nog, duh! en er werd niet gezegd dat ze onder het groter publiek niet bekend waren. Ze waren enorm bekend, maar na zijn dood NOG bekender onder het grote publiek
het is nu 10 jaar en 1 dag geleden dat het nog 2 dagen duurt voordat 'ie wordt gevonden. Dat je 10 jaar en 1 dag geleden je Nirvana plaatjes gewoon opzette terwijl 'ie al dood was zonder dat je het wist. Erg he... Of wist je toen uberhaupt niet af van het bestaan van ene Kurt Cobain?quote:Op dinsdag 6 april 2004 17:56 schreef kev32 het volgende:
hij is nu 10 jaar en 1 dag dood snik snik :'(
he was he legend
Waarom ben jij hier nou eigelijk?quote:Op dinsdag 6 april 2004 17:58 schreef MuadDib het volgende:
[..]
het is nu 10 jaar en 1 dag geleden dat het nog 2 dagen duurt voordat 'ie wordt gevonden. Dat je 10 jaar en 1 dag geleden je Nirvana plaatjes gewoon opzette terwijl 'ie al dood was zonder dat je het wist. Erg he... Of wist je uberhaupt niet af van het bestaan van ene Kurt Cobain?
ik ben hier om de mensen te laten weten dat ik er benquote:Op dinsdag 6 april 2004 18:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Waarom ben jij hier nou eigelijk?
Dit topic gaat over Cobain en niet er over hoe erg het wel is dat mensen hem als een legende ofzo zien.
Maak een topic ergens ofzo en vecht het daar uit... En niet in muziek...
Kappen met die scheldwoorden in je posts. Die ge-edit is, voordat je vragen mocht gaan stellen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dit topic gaat over Cobain en niet er over hoe erg het wel is dat mensen hem als een legende ofzo zien.
Ik ben hier alleen om de Cobain-aanbidders een beetje te sarren. Eerlijk he? En ik heb zo af en toe ook nog een serieuze post geplaatst. En ik wil nog wel iets serieus plaatsen. Dat mensen Cobain waarderen of dat hij hun muzikale held is vind ik prima, ik waardeer hem ook als artiest. Maar als 17 jarigen hier gaan zitten snikken omdat het zo erg is dat 'ie zichzelf de dood in heeft gejaagd dan vind ik dat ik ook wel wat tegengas mag geven.quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Geboortedatum: 1987-05-09quote:Op dinsdag 6 april 2004 17:58 schreef MuadDib het volgende:
[..]
... Erg he... Of wist je toen uberhaupt niet af van het bestaan van ene Kurt Cobain?
Hoezo?quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:20 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Ik ben hier alleen om de Cobain-aanbidders een beetje te sarren. Eerlijk he? En ik heb zo af en toe ook nog een serieuze post geplaatst. En ik wil nog wel iets serieus plaatsen. Dat mensen Cobain waarderen of dat hij hun muzikale held is vind ik prima, ik waardeer hem ook als artiest. Maar als 17 jarigen hier gaan zitten snikken omdat het zo erg is dat 'ie zichzelf de dood in heeft gejaagd dan vind ik dat ik ook wel wat tegengas mag geven.
hoe dat dan ?quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:22 schreef OProg het volgende:
[..]
Geboortedatum: 1987-05-09
Ik weet het antwoord
Waarom niet?quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:22 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hoezo?
Omdat je optimaal mee moet doen en op geen enkele manier iets mag zeggen over hun idool wat dat is nogal hard en dan toon je te weinig respectquote:Op dinsdag 6 april 2004 18:25 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Waarom niet?
Kijk is aan de OphiOn-mentaliteit.quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:20 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Ik ben hier alleen om de Cobain-aanbidders een beetje te sarren. Eerlijk he? En ik heb zo af en toe ook nog een serieuze post geplaatst. En ik wil nog wel iets serieus plaatsen. Dat mensen Cobain waarderen of dat hij hun muzikale held is vind ik prima, ik waardeer hem ook als artiest. Maar als 17 jarigen hier gaan zitten snikken omdat het zo erg is dat 'ie zichzelf de dood in heeft gejaagd dan vind ik dat ik ook wel wat tegengas mag geven.
Dat is een reden om er direct mee te kappenquote:Op dinsdag 6 april 2004 18:29 schreef OphiOn het volgende:
Kijk is aan de OphiOn-mentaliteit.
Redelijk goede beschrijving, maar ik wil hier graag aan toevoegen dat Kurt, naast zijn onverantwoordelijkheden, ook z'n verantwoordelijkheden had. Zijn strijd tegen homofobie en verkrachting was erg goed!quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:40 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Maar ik walg van de persoon Cobain. Een manisch depressieve junk met een slechte jeugd. Die in een opwelling een kind verwekte bij een vrouw die alles doet om in de publiciteit te komen. En die net zo'n junk is als hij zelf. En die z'n kind zonder vader achterlaat bij die gevaarlijke gek. En daarom kan ik die adoratie voor zo'n persoon niet begrijpen. Maar goed, ik ben waarschijnlijk niet jong genoeg om dat te begrijpen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |