abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:34:32 #101
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142037958
Ik vroeg me net even tussendoor af hoe het zit met een Nationaal elftal? Er komen neem ik aan in de toekomst regens met Fokkers? En kun je instellen hoe snel andere spelers genationaliseerd worden, dus na hoeveel jaar?

Niet dat het voor het spel uitmaakt maar is wel supertoll
pi_142039972
Moeten we ons land wel Fok! noemen?
Ik vind iets als
- Noordzeeland
- Klein Holland
- Nieuw Vlieland
- Nieuw Utrecht
- Eiland Holland
- Vulkani
- Robbenland
- Zeedam
Etc
Leuker
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:25:06 #103
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142040990
Morgen begint mijn 2,5 week vakantie, dus dan kan ik het grootste deel wel afmaken en testen.
Inschrijving zal waarschijnlijk donderdag of uiterlijk vrijdag starten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:34 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Ik vroeg me net even tussendoor af hoe het zit met een Nationaal elftal? Er komen neem ik aan in de toekomst regens met Fokkers? En kun je instellen hoe snel andere spelers genationaliseerd worden, dus na hoeveel jaar?

Niet dat het voor het spel uitmaakt maar is wel supertoll
Dat kan ik inderdaad instellen. Standaard is 5 jaar, maar ik kan het bijvoorbeeld op 1 jaar zetten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:54 schreef Ciscus het volgende:
Moeten we ons land wel Fok! noemen?
Ik vind iets als
- Noordzeeland
- Klein Holland
- Nieuw Vlieland
- Nieuw Utrecht
- Eiland Holland
- Vulkani
- Robbenland
- Zeedam
Etc
Leuker
Ik denk dat iedereen wel ingesteld is op Fok, al kunnen we iets toevoegen aan de naam. Zoiets als "Fokland" of "Fokken".
Het is heel makkelijk aan te passen, dus als men het eens kan worden over iets, dan is het voor mij 2sec werk bij wijze van spreken.
I love my mispoken words.
pi_142042826
Fokland

Iedereen eens? eenmaal, andermaal?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:05:35 #105
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142042864
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:25 schreef Sejt het volgende:
Morgen begint mijn 2,5 week vakantie, dus dan kan ik het grootste deel wel afmaken en testen.
Inschrijving zal waarschijnlijk donderdag of uiterlijk vrijdag starten.

[..]

Dat kan ik inderdaad instellen. Standaard is 5 jaar, maar ik kan het bijvoorbeeld op 1 jaar zetten.

[..]

Ik denk dat iedereen wel ingesteld is op Fok, al kunnen we iets toevoegen aan de naam. Zoiets als "Fokland" of "Fokken".
Het is heel makkelijk aan te passen, dus als men het eens kan worden over iets, dan is het voor mij 2sec werk bij wijze van spreken.
Mooi, moeten even kijken op hoeveel jaar we dat zetten. Is ook alleen een leuk extratje. Had je mijn berichtje nog gezien Sejt?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:08:48 #106
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142043019
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:04 schreef Ciscus het volgende:
Fokland

Ik vind het allemaal prima ;)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:09:04 #107
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142043033
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:05 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Mooi, moeten even kijken op hoeveel jaar we dat zetten. Is ook alleen een leuk extratje. Had je mijn berichtje nog gezien Sejt?
Yep, en al geantwoord. :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:12:01 #108
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142043180
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:04 schreef Ciscus het volgende:
Fokland

Prima.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:49:31 #109
391606 AF_
AltijdKapot
pi_142047404
Even een tvp'tje. Doe ik misschien ook mew
#TeamVicky
#TeamGerrie
Op dinsdag 10 juni 2014 18:23 schreef Flippiee het volgende:
AF_ is een schatje.
pi_142055033
PierreTT waarom wist ik hier niks van ;(!!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:59:52 #111
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_142056559
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:15 schreef Nick-GizMo het volgende:
PierreTT waarom wist ik hier niks van ;(!!
Hier kan je nog gewoon meedoen hoor! Check ook het andere topic, Fok als Speler. Volgende ronde zeker meedoen ^O^
Half bezopen is weggegooid geld.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:37:10 #112
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142058215
2,5 week vakantie! *O*

Nu verder met klussen aan de database. :)
pi_142059218
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:37 schreef Sejt het volgende:
2,5 week vakantie! *O*

Nu verder met klussen aan de database. :)
_O_
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:50:33 #114
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142061695
OP heeft een zooi regels en informatie gekregen. Check it out.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:36:24 #115
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142064291
Tijdens m'n eerste test, waar FM een zooi spelers zelf heeft aangemaakt, zie ik deze langs komen. :D

Moderator / Redactie FP dinsdag 8 juli 2014 @ 21:37:34 #116
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_142064364
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:36 schreef Sejt het volgende:
Tijdens m'n eerste test, waar FM een zooi spelers zelf heeft aangemaakt, zie ik deze langs komen. :D

[ afbeelding ]
:D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:42:37 #117
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142064663
Wat test results van seizoen 1 voor de geïnteresseerden / volgers:

Fok! Divisie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok! Cup
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok! 2e Divisie
SPOILER
Reputatie van de competitie
SPOILER
Fok! media!!
SPOILER
pi_142065018
Voor in een spoiler in de OP.

De wikipedia van Fokland. Pas gerust aan, want ik was m een beetje kwijt :-)

Fokland is een eiland in de Noordzee. Het ligt circa 30 km ten westen van Nederland. Fokland wordt gerekend tot de Europese landen.
Fokland is vernoemd naar de Italiaanse wetenschapper Pedro Fokono, die als eerste voet aan wal zette op Fokland en zich daar ook direct vestigde en benoemde als stadhouder.
De hoofdstad is Fokkerdam, dat in 2011 door de Nederlanders gesticht Fokkerdam is een samenvoeging van Amsterdam en Pedro Fokono.

Geschiedenis
Er zijn aanwijzingen dat de Arabieren rond het jaar 2007 al van het bestaan van het eiland wisten, terwijl het eiland toen pas rond de 50 m2 was. De Italianen komt echter de eer toe van de eerste landing op Fokland, in 2008; ze noemden het 'Fokono' en het bleek onbewoond te zijn. De Denen gebruikten het eiland als tussenstop op de route naar Zuid- en Oost-Azië, maar vestigden zich er niet.
Het eiland bleef dus vrijwel onbewoond tot het in 2009 op beperkte schaal gekoloniseerd werd door Nederlandse forensen onder leiding van Sejt de Grotehost. Hij noemde het naar de toenmalige onofficiele stadhouder (en ontdekker) Fokono.

De Nederlanders ontdekten de unieke inheemse dodoparkiet, een loopvogel, ook wel walgparkiet genoemd. In 2010 is de dodoparkiet, die gemakkelijk te vangen was, uitgestorven. Er resten alleen tekeningen en delen van het skelet van het dier. Ook de reuzenschildpad en het ebbenhout zijn van het eiland verdwenen.

Het eiland werd vanaf 2008 als tussenstation gebruikt, maar echte kolonisatie van Fokono wilde niet erg vlotten. Dagelijks kwam een schip met een aflossing van de manschappen en nieuwe voorraad aan. De heren Hobbel en Hovenier ontwikkelden met succes de wietteelt; nog altijd vormt de export van wiet een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het eiland. Verder werden de geit, apen, ratten, honden en herten binnen gebracht, want op het eiland kwamen geen zoogdieren voor.
In 2010 werd het eiland zwaar getroffen door een orkaan die de toch al wankele economie van de kolonie deed ineenstorten. Nederland zag er niet veel heil in opnieuw in het eiland te investeren.

Nadat de Nederlanders terug waren verhuisd, omdat dat dit qua woon-werkverkeer behoorlijke voordelen opleverden, werd Fokono toch vrij snel ingenomen door oliesjeiks, die het verlaten eiland wel handig vonden liggen op hun route naar Alaska. Zij noemden het eiland in eerste instantie Fokka Dadu, maar na behoorlijke protesten van de, inmiddels uit alle windstreken aangekomen vluchtelingen, werd deze naam veranderd naar het huidige Fokland.

Pas in januari 2014 verkreeg het eiland onafhankelijkheid, en een maand later werd het een parlementaire republiek. Sejt de Grotehost werd gevraagd om president te worden. Premier werd Pierre Teetee.

De heren J. Siebe en B. Super werd in 2013 gevraagd om ervoor te zorgen dat de gemeleerde bevolking van Fokland in balans kwam. Na lang wikken en wegen kwamen zij op het idee om de verbroedering te bevorderen door een eigen voetbalcompetitie op te starten. De oliesjeiks waren direct geinteresseerd en investesteerden gul. Sepp Blatter, president van de FIFA, was direct enthousiast, totdat hij te horen kreeg dat hij niet welkom was in Fokland. Aangezien de doodstraf door Sejt de Grotehost was ingevoerd, mede op advies van de heer Ciscus (voormalig beul in Uganda), is Sepp Blatter nooit in Fokland geweest. Wel gaf hij de nodige licensies om europees en internationaal te kunnen voetballen. Volgens onderzoeksjournalisten is hier sprake van steekpenningen geweest.

Geografie
Smalle kuststrook met prachtige stranden. Daarachter oprijzend laaggebergte. De hoogste top ligt in het zuidwesten en is 120 meter. Centraal op het eiland ligt een plateau van ruim 140 meter hoogte, gevormd door kraters en lava en ander vulkanisch gesteente. Ook bevinden zich in het binnenland een aantal meren, enkele rivieren en watervallen. Bijna het hele eiland is omgeven door een zeewier. Fokland bestaat voor 20% uit bos.
De kustlijn meet zo’n 177 km.
Het klimaat is vochtig en koud. De gemiddelde temperatuur ligt van april tot oktober tussen de 17 en 28 °C en van november tot april tussen de 0 en 15 °C.

Bestuurlijke indeling
Fokland is bestuurlijk verdeeld in districten.

Talen
De officiële taal is Engels, maar de meeste inwoners spreken ook Nederlands. Dit mede door de taalcursussen die door Nederland gratis werden aangeboden. Ook worden er diverse andere talen gesproken (zie samenstelling).

Samenstelling
De inwoners stammen voor 38% af uit Nederland. 12% van de inwoners is Brits. Ook telt Fokland nog eens 37 andere nationaliteiten. Dit door met name de politieke vluchtelingen die Fokland als toevluchtsoord kozen.

Godsdienst
•Fokkisme (voornamelijk rooms-fokkoliek) circa 30% en Foklam circa 17%.

Overheid en politiek
•Staatsvorm: democratische republiek
•President: Sejt de Grotehost
•Premier: Pierre Teetee

Verkeer en vervoer
•Internationale Luchthaven 'Fokhol'. Nationale luchtvaartmaatschappij: Hobbel Air
•Wegvervoer: Het wegennet is 2.066 km lang en men rijdt er links.
•Vrijhaven: Fokhaven 1 en Fokhaven 2
•Spoorwegen: 1, buiten gebruik

Economie
•Vrije markteconomie.
•Export: grootste exportproducten: textiel (wollen producten) en wiet. Toerisme is de derde bron van inkomsten.
•Grootste afzetmarkt: de landen van de Europese Unie.
•Munteenheid: Euro.
•Natuurlijke hulpbronnen: vruchtbare bouwgronden, vis.
•Gebruik van de grond:
olandbouw 54%
opermanente bebouwing: 4%
obossen en bosgronden: 31%
oweide en grasland: 4%
ooverige: 7%

Onderwijs
•Goed; hoog percentage alfabetisme
•De Universiteit van Ciscuslaag te Ciscuslaag

Flora en fauna
Omdat Fokland vrij geïsoleerd ligt kent het een beperkt aantal dier- en plantensoorten, waarvan er echter wel veel alleen hier voorkomen. Zo leeft er op het eiland Fokland de uiterst zeldzame Fokduif en het Fokvarken en vroeger kwam hier ook de Dodoparkiet voor. Ook komt hier de Tambalafokboom (Sideroxylon grandiflorum) voor. Deze was bijna uitgestorven, samen met de Dodoparkiet omdat de zaden van de boom alleen maar kiemen als het door het spijsverteringsstelsel van de Dodoparkiet is gegaan. Men heeft de boom kunnen redden door kalkoenen op het eiland te zetten, want die hebben een gelijkwaardig spijsverteringsstelsel.
Er zijn in het verleden meerdere uitheemse diersoorten op het eiland uitgezet, waaronder ratten, muizen, mangoesten, herten (javaans) en de java-aap. Deze hebben een negatieve invloed gehad op het lokale ecosysteem. Er worden meerdere pogingen gedaan om deze uitheemse soorten terug te dringen en om de inheemse soorten te beschermen. Het enige nationale park van Fokland is het Drizzt Dourden Nationaal Park.

Nationale feestdag
5 juli
pi_142065034
Even een vraag ter verduidelijking. In het begin maak ik een club aan met gekozen spelers. Daarna gaat een host de database aanmaken e.d. Heb ik verder nog inbreng, of draait de host het spel zoveel jaar verder en kijken we dan welke prijzen er gewonnen worden en welke transfers door de club zelf gemaakt worden?
pi_142065047
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:42 schreef Sejt het volgende:
Wat test results van seizoen 1 voor de geïnteresseerden / volgers:

Fok! Divisie
SPOILER
Fok! Cup
SPOILER
Fok! 2e Divisie
SPOILER
Reputatie van de competitie
SPOILER
Fok! media!!
SPOILER
Nice!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:53:04 #121
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142065317
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:48 schreef Ciscus het volgende:
Ge-ni-aal!! Wat een creativiteit. _O_
Toegevoegd aan de OP!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:55:10 #122
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142065479
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:48 schreef SiebeJ het volgende:
Even een vraag ter verduidelijking. In het begin maak ik een club aan met gekozen spelers. Daarna gaat een host de database aanmaken e.d. Heb ik verder nog inbreng, of draait de host het spel zoveel jaar verder en kijken we dan welke prijzen er gewonnen worden en welke transfers door de club zelf gemaakt worden?
Je hebt als deelnemer alleen inbreng aan het begin. Maar je zal een manager aanmaken, een technisch directeur, filosofie van je club e.d., dus er is genoeg dat het verloop van je club zal beïnvloeden!
De host zal (heel) veel updates hebben voor alle clubs. Onderlinge confrontaties, transfers, ontslagen van managers, financiën, Europese deelnames, etc.!
  Moderator / Redactie FP dinsdag 8 juli 2014 @ 21:59:33 #123
Rawr
pi_142065817
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:48 schreef Ciscus het volgende:
- geniale lap tekst -
Baas :D _O_

Drizztpark *O*
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_142066023
-knip-

[ Bericht 98% gewijzigd door SiebeJ op 08-07-2014 22:14:11 ]
  Moderator / Redactie FP dinsdag 8 juli 2014 @ 22:03:29 #125
Rawr
pi_142066052
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:03 schreef SiebeJ het volgende:
Deze spelers zullen het moeten doen voor Jamaica tijdens het WK

[ afbeelding ]

Nu eerst even Brazilië - Duitsland kijken
Verkeerde topic ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')