let op:quote:Op zondag 6 juli 2014 22:08 schreef lesley het volgende:
niet flauw bedoeld, maar is er niet iemand die je kan helpen hiermee als je er nog geen ervaring mee hebt?
Leuk verhaal voor een schemerlampje.quote:
nou..dan gebruik je toch aderhulsjes.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Leuk verhaal voor een schemerlampje.
Maar bij de kabel die nu alles (in de toekomst ook) moet gaan voeden zou ik persoonlijk toch aderhulsjes gebruiken. Zeker als je bedenkt dat iemand zonder ervaring waarschijnlijk denkt dat hoe vaster hij de schroefjes aangedraaid krijgt, hoe beter het is........
Een stuk of drie schat ik. (Meer stekkers heb ik namelijk niet 'zelf' er aan gezet, die zaten er al aan.)quote:Op maandag 7 juli 2014 00:07 schreef nosmo_king het volgende:
(even eerlijk..hoeveel stekkers in huis heb je aangesloten waarbij je aderhulsjes hebt gebruikt?)
het was ook als een soort ikea-versie bedoeld.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een stuk of drie schat ik. (Meer stekkers heb ik namelijk niet 'zelf' er aan gezet, die zaten er al aan.)
OW, en de bekabeling van mijn rolluiken, en van de inductieplaat aan de kant van de plaat (stekker aan de andere kant van het snoer was al 'aangegoten')
Bij soepel draad wat in aanraking met een schroef komt gebruik ik ze altijd. Dat is gewoon een gewoonte van me, en niet altijd noodzakelijk. Maar in dit geval, bij de kabel waar hij redelijk wat op gaat/kan/zal aansluiten lijkt het me niet handig als iemand die niet eens weet hoe hij een stekker eraan moet zetten, dan maar jouw 'handleiding' volgt en denkt dat hij dan niks verkeerd kan doen.
Tin is zacht en oxideert. Het helpt wel tegen het kapotdraaien van de aders, maar als permanente 'klemverbinding' is het geen aanrader.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:20 schreef nosmo_king het volgende:
het was ook als een soort ikea-versie bedoeld.
je kan ze trouwens ook vertinnen, werkt prima en als je het goed doet blijven ze dunner dan bij het gebruik van aderhulsjes.
Sta op, maak je brandwonden schoon, kam je haren, en haal de stroom eraf door de andere stekker uit het stopcontact te halen of de schakelaar om te zetten, maak het afknippen af, stap op de fiets, koop een losse stekker en fiets naar huis.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:41 schreef nosmo_king het volgende:
[..]
let op:
knip de stekker eraf, stap op je fiets, koop een losse stekker, fiets naar huis.
Nee! Klemverbidingen NOOIT vertinnen!quote:Op maandag 7 juli 2014 00:20 schreef nosmo_king het volgende:
je kan ze trouwens ook vertinnen, werkt prima
Of je moet ook geaarde wandcontactdozen plaatsen; maar dan zou je aarde draad moeten aanbrengen in de gehele groep en in de meterkast op de aardrail moeten aansluiten.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:37 schreef Warrick21 het volgende:
Bedankt voor de reacties. Maar ik kom er net achter dat alle stopcontacten (die uit de wand komen) NIET geaard zijn. Met uitzondering van de keuken. Dus weinig nut om een geaard verlengsnoer te gaan aansluiten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |