abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141948871
Caribische landen willen dat Nederland als oud-kolonisator van Suriname komt praten over financiële compensatie voor de slavernijperiode. Dat meldt het ANP op basis van een persverklaring van het Caribische samenwerkingsverband Caricom.

Ook Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje en Portugal worden uitgenodigd om over compensatie te komen praten op een conferentie die eind dit jaar of begin volgend jaar gehouden moet worden. Als de Europese landen niet op de uitnodiging ingaan stappen de voormalige koloniën naar de rechter.

Achterstandssituatie

De Caribische landen maakten in maart al bekend dat ze hun ex-kolonisators financieel aansprakelijk stellen voor het leed dat de slavernij heeft veroorzaakt. De bevolking zou daar tot op de dag van vandaag last van hebben; de Cariben zouden zich mede daardoor nog in een achterstandssituatie bevinden.

Het besluit om de Europese landen nu officieel uit te nodigen voor een conferentie over schadevergoeding is genomen op een bijeenkomst van het samenwerkingsverband Caricom in Antigua en Barbuda, een eilandstaat in het oostelijke deel van de Caraïbische Zee.

---------------------

Zou toch van den zotte zijn dat wij nu financieel gestraft worden voor iets waar wij helemaal niks mee te maken hebben maar wat is uitgevoerd door mensen die toevallig aan de europese kust woonden. ;(
Het wordt steeds erger, het gaat er onderand naartoe dat de witte mens gediscrimineerd wordt.
En zonder ons zaten die negers nu nog steeds in Afrika, en ik denk toch dat ze een beter leven hebben in Suriname ed.
pi_141949061
Dan moeten we toch eens kijken of we die mensen hier uit kunnen zetten voor misdaden begaan door hun voorouders :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 5 juli 2014 @ 23:33:52 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  zaterdag 5 juli 2014 @ 23:36:30 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141949193
Toerisme doet het anders prima in Antigua en Barbados, erg rijke eilanden daardoor.
Enige die recht van klagen heeft daar is Haïti, da's bijna het armste land ter wereld (oa door handelssancties van de V.S.)

En Suriname heeft veel olie, goud en bauxiet in de grond zitten, in principe ook geen arm land.

Eigenlijk moet je de klagers 1 vraag stellen: weet je iets dat meer waard is dan vrijheid?
De mensen daar zijn vrij, meer kan je niet geven.
pi_141949351
Treurnis dit. Ik hoop niet dat Nederland of enige ander Europees land hierop in gaat.
Of niet dan?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 23:45:52 #6
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_141949670
Geef ze gratis vervoer terug naar Afrika, waar ze vandaan komen. Kijken of ze dat zo geweldig vinden. De enige reden dat er in de carib nog enige vorm van beschaving is is omdat het lange tijd door blanken is bestuurd anders was het er net zo'n pestbende als in Afrika.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  zaterdag 5 juli 2014 @ 23:47:34 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_141949782
Gewoon compleet negeren, niet de moeite om hier aandacht aan te besteden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')