http://www.telegraaf.nl/b(...)lavernijclaim__.htmlquote:Nederland krijgt uitnodiging slavernijclaim
PARAMARIBO - Ruim 150 jaar na de afschaffing van de slavernij wordt Nederland gevraagd om te komen praten over herstelbetalingen. Het samenwerkingsverband van Caribische landen Caricom stuurt Nederland als oud-kolonisator van Suriname binnenkort een aanklacht voor zijn rol in de slavernijperiode.
Tegelijkertijd nodigt de organisatie Nederland uit om daar in een conferentie met andere betrokken landen over te komen praten. Ook Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje en Portugal zullen zo'n uitnodiging ontvangen.
De conferentie zal eind 2014 of begin 2015 worden gehouden. Als de Europese landen niet ingaan op het onderhandelingsverzoek, zullen de voormalige koloniën naar de rechter stappen.
Echt nietquote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:03 schreef SadPanda het volgende:
Lekker boeiend, Nederland betaalt toch niet.
Misschien kunnen we ze aanbieden het ongedaan te maken door ze weer terug te varen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:11 schreef Luigi het volgende:
Godverdomme.
Alsof ze zelf vorige week nog op de boot vanuit Afrika zaten. Schandalig, zo over de rug van de echte slachtoffers destijds.
Dit itt al die uberrijke Brazilianen idd.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:18 schreef Fer het volgende:
Als ik op de WK zie hoeveel negers er meespelen in de Zuid Amerikaanse teams, kan ik me toch wel voorstellen dat er vroeger een heleboel boten met slaven erheen verscheept hebben.
Gezien het feit dat ze ook alleen op veld rennen en niet in het publiek zitten, kun je ook stellen dat ze het nog niet erg goed hebben daar. Op die paar talenten in het veld zelf dan?
Maar alle ex-slaven zijn al meer dan 100 jaar dood....quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:21 schreef KwisatzHaderach het volgende:
En terecht. Wat onze voorouders hebben gedaan was verkeerd. Elke ex-slaaf die zich meldt heeft recht op een vergoeding.
Dan kunnen we ze gelijk vragen wat ze van zwarte piet vinden
Jij snapt het!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:25 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Maar alle ex-slaven zijn al meer dan 100 jaar dood....
Het geeft aan dat racisme en rassenongelijkheid een issue is in Latijns-Amerika. Daar zijn ze echter zelf verantwoordelijk voor. Het zijn soevereine landen, de meeste al zo'n 200 jaar.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:18 schreef Fer het volgende:
Als ik op de WK zie hoeveel negers er meespelen in de Zuid Amerikaanse teams, kan ik me toch wel voorstellen dat er vroeger een heleboel boten met slaven erheen verscheept hebben.
Gezien het feit dat ze ook alleen op veld rennen en niet in het publiek zitten, kun je ook stellen dat ze het nog niet erg goed hebben daar. Op die paar talenten in het veld zelf dan?
Zonder meer, alleen zijn die allemaal al lang geleden overledenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:21 schreef KwisatzHaderach het volgende:
En terecht. Wat onze voorouders hebben gedaan was verkeerd. Elke ex-slaaf die zich meldt heeft recht op een vergoeding.
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:21 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Elke ex-slaaf die zich meldt heeft recht op een vergoeding.
[]
Het is een door hun zelf in stand gehouden zooitje in die landen. En ze doen niet aan zelfkritiek dus moeten de iemand anders de schuld geven.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:27 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het geeft aan dat racisme en rassenongelijkheid een issue is in Latijns-Amerika. Daar zijn ze echter zelf verantwoordelijk voor. Het zijn soevereine landen, de meeste al zo'n 200 jaar.
😂quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ze aanbieden het ongedaan te maken door ze weer terug te varen.
Dat zou de enige gepaste reactie zijn in dit geval.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ze aanbieden het ongedaan te maken door ze weer terug te varen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |