Vreemd, ik had toch afgesloten?
*Binnen hangt een merkwaardige kerklucht. Ze kijkt rond maar ziet niets ongewoons. Ze buigt over de microscoop. Daar ziet ze niets
Ik zou zweren dat ik hier een bloedmonster had achtergelaten.
*Ze pakt een nieuw beetje uit de vrieskist, smeert het op een glaasje en legt het onder de microscoop. Opnieuw snuift ze in de lucht, staat nog eens op en loopt rond. Ze haalt haar schouders op, schud het hoofd en doet de deur op slot.
Merkwaardig. Die Kerk... Het is mijn club niet. Op zich genoeg stof daar voor sceptisch onderzoek. Geloven is niet weten. Maar het is goed dat ze niet weten dat ik niet geloof. Af en toe een babbeltje en ik kom nog meer over ze te weten. Hun god is een wurm. Wurmen maken aarde uit dood vlees, op zich wel eco maar om dat nou tot hoogste verklaren... Kijk ’s aan! Eureka! Waar overpeinzing al goed voor is. Het Fomorianenbloed bevat een insecten-gen.
Nu nog ’s naar die vingerafdrukken op dat glas kijken: Aha, dat zijn die van Equilan, die van Herne, en deze... lijkt nergens op, pantsergrijpers... kan insect zijn.
*In de boeken staat geen enkel insect met handen ter grote van die van een mens. Alle voorkomende insecten zijn niet groter dan een mensenhand zelf. Om tot nieuw inzicht te komen bestudeerd Lurky opnieuw het oude ruïne-boek.
Toavert min oalde bloedt neue loaven
Soalt den woareld herom langhe boaven
Loaft vroamd voalk sich oan oald bloedt
Soalt voarvallen toth dien groate doath
So dien woarmen eten sich fet an roand
Oan wie niet stijdet oander die groand
*Jammer dat vertalen zoveel werk terwijl de redding van Herne en Equilan eigenlijk niet kan wachten. Toch biedt het boek oplossingen uit de oudheid. Lurky noteert.
Tovert men oud bloed tot leven
zal de wereld hier lang om beven
gebruiken buitenstaanders oud bloed
zullen ze in grote getalen sterven
waardoor wormen zich rond eten
aan wie niet onder de grond streden.
*Lurky legt het boek, het kistje en het glas weg in de kluis waarvan niemand anders de code kent. Bergt het bloedmonster in de vrieskast en doet deze op slot. Ze hangt de sleutel om haar nek. Pakt een mijnwerkershelm, een gasmasker, pikhouweel en stofbril. Haastig hijst ze zich in waterbestendige isolerende kleding. Kijkt nog ’s door het lab, bedenkt zich en steekt een vergeten voorwerp bij zich. Dan sluit ze alle sloten op de deur. Voor de zoveelste avond roept ze door de duistere tuinen om haar medebewoner en superheld:
FLEXiiiiiiii !!!!
*Met stevige passen verdwijnt Lurky, voor de 3e keer vandaag, het bos in richting ruïne.
Vind Craziest en verberg hem, zorg dat hij het overleeft!
Er is maar weinig tijd en alles begint al in zijn plaats vallen.
Haast je!
Mijn zonden zijn misschien jullie redding.
PhalanX
Vind Craziest en verberg hem, zorg dat hij het overleeft!
Er is maar weinig tijd en alles begint al in zijn plaats vallen.
Haast je!
Mijn zonden zijn misschien jullie redding.
PhalanX
[/quote]
*Twiet weet niet wat ze er van denken moet
Phalanx die ontrouw is aan de God-Keizer
Er moet iets gebeurd zijn waardoor Phalanx aan het twijfelen is geslagen. Hij zal er wel een goede reden voor hebben gehad.
*Twiet gaat zitten op een boomstronk en denkt na
*Twiet kent het gouden pad van Leto II en weet wat er aan het eind van het pad gebeurd
tot zover kan ik geen rare dingen vinden.
En toch is Phalanx in verwarring gebracht, wat zou er toch zijn?
Twiet gaat in meditatie volgens de Bene Gesserit richtlijnen en is een beetje bang. Zachtjes spreekt zij de Litanie uit.
Waarom zou craziest, die tot nu toe alleen maar moeilijkheden heeft veroorzaakt, gered moeten worden? Heeft de God-Keizer het plan opgevat om een eind aan zijn leven te maken. Ondanks dat craziest al ver is in zijn training in de Bene Gesserit manier?
Dat zou een verspilling van tijd zijn geweest, dus moet het te maken hebben met de komst van de Fomorianen en de verdwijning van Equilan en Herne_the-Hunter.
Voor alle zekerheid ga ik maar terug naar de Kerk en zal proberen craziest weg te halen bij de God-Keizer. Misschien is het een goed plan om craziest terug te brengen naar de Tuinen en gandalf bij hem te laten.
Twiet is blij dat ze Gandalf heeft meegenomen.
[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 09-11-2000 22:27]
TWEETY!!!
*Tweety is al, in haar gezegende toestand, op Gandalf weggevlogen.
Zo, Crazy ik verberg je in de documentenkamer van mijn bibliotheek. Daar is een lekkere sofa. Geen mens kan deze brand- en braak-vrije ruimte in of uit.
*De biologe schenkt Crazy een versterkend opkikkertje en geeft hem een asperientje. Ze zet een stapel stripboeken bij hem neer en dekt hem goed toe.
Denk erom he, braaf zijn gekkie. Ik ben zo weer terug.
*Ze sluit het archief af. vergendelt het lab en gaat weer op pad.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 09-11-2000 22:40]
Lurky, let erop dat hij dit met grote regelmaat krijgt. Hij heeft namelijk al de blauw in blauwe ogen wat duidt op de specieverslaving. Daar kan je niet meer van afkicken. De specie kan je bewustzijn verhogen en je op het gouden pad van de God-Keizer brengen wat voorzienigheid met zich meebrengt.
*Twiet twijfelt nog steeds aan het bericht van Phalanx.
Zou het kunnen ......
Zou het mogelijk zijn dat Craziest de kwi.... nee, dat is onmogelijk.
Maar als het wel zo is, dan heeft Phalanx gelijk en moet craziest ver van Leto gehouden worden.
Wat een problemen allemaal en nu ook nog eens Equilan en Herne vermist. Hoe moet dit nog goedkomen.
Twiet, eindelijk! De....Leto...hij wil dat we Craziest vermoorden! Craziest... Fomorianen...
Leto heeft een... ghola gecreeerd uit het genetisch materiaal van een Fomoriaan. Iedere vezel in mijn... lichaam verteld mij dat de God Keizer de voorspelling omtrent de Fomorianen en Craziest teniet wil doen!
In dien doaghen sal verschienen
Ien groat man genoamd Kroazieest
Wi koannen sloachts verdwienen
Oals hi oans totder doad geniest...
De God-Keizer heeft een Fomoriaan uit dood vlees weer tot levend gewekt, maar nog steeds moet Craziest dood! De profetie moet worden voorkomen is Zijn heilige opdracht aan ons!
Ik voel me verscheurd, aan de ene kant is er Equilan en Herne aan de andere kant mijn God Keizer.
Mijn dood of Mijn Leven.
[Dit bericht is gewijzigd door PhalanX op 09-11-2000 23:04]
Zo, even dat gat naar de kerk dichten in die zijgang.
Phalanx, het kan toch niet waar zijn? Hoe heeft Leto een Fomoriaan te pakken gekregen? Een Ghola?
*Twiet kijkt vertwijfeld en wordt innerlijk verscheurd.
Oh Phalanx, wat kunnen we doen?
Ik heb alle vertrouwen in Equilan en Herne. Waarom zou Leto bewust een barst maken in zijn uitgestippelde gouden pad? Met welk doel wil hij de boel hier op ons Eiland saboteren?
Phalanx, waar staan die tanks waar de ghola gemaakt is? Die moeten terstond vernietigd worden. En waar is de ghola gebleven?
Oh, was Duncan maar hier. Die zou wel een oplossing weten.
*Twiet gaat in een zware discussie met Phalanx over een eventuele oplossing
[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 09-11-2000 23:08]
Ik heb hem het bloed van de Fomoriaan gebracht, afkomstig van Lurky. Ik wist het toen nog niet!
Maar nu ik heb Gezondigd vraag ik mij af... waarom heeft de God Keizer zelf niet Craziest gedood toen hij de kans had?
Misschien is mijn verwarring een directe straf van God?
* Phalanx kijkt eens naar de hemel en dan weer naar de kille aarde die onder hen ligt, hen bevestigt aan het sterfelijke.
Het wordt mij helder, de plannen ontvouwen zich. Er is duidelijkheid.
Dit is wat Leto mij opdroeg, mijn zonden moesten geschieden. Dit gesprek, mijn twijfels, en wie weet misschien zelf jouw kind, alles heeft een plaats op zijn Gouden Pad.
Maar als dit is wat Leto had gezien, moeten wij dan nu nog steeds de Axotl-tanks vernietigen?
Phalanx, ga met me mee naar de andere kant van het Eiland, er is een natuurlijk haventje aldaar die nog niemand ontdekt heeft.
Daar heersen ook geen vreemde machten, Twiet heeft dit vrij weten te houden voor meditatie sessies.
Ik denk dat het tijd wordt om een specie visioen te ondergaan, ik heb een stuk van de God-Keizer bij me om deze te mengen met de specie. Wij gaan ons laten onderdompelen in de visioenen van de toekomst. Misschien dat we daar een antwoord krijgen.
*Twiet roept Gandalf en geeft hem een briefje mee voor Digger en Pluisje
*wanneer jullie dit lezen ben ik met Phalanx aan de andere kant van het Eiland, probeer ons echter niet te vinden, wij maken het goed. Digger, maak je maar geen zorgen om mij en ons kind, de heersende machten van Equilan en Herne houden de zwangerschap binnen hun magie nog staande.
Phalanx en ik zijn tegen onze wil betrokken geraakt bij problemen die niet uit te leggen zijn, maar alles te maken hebben met de God-Keizer die in de kelder van de Universele Waarheid woont.
Ik kom zo snel mogelijk weer naar huis
Phalanx, de mensheid zal nooit vrij zijn van voorzienigheid, echter deze kan wel gecontroleerd worden. Daar zijn onze scholen voor.
Twijfel echter niet aan je daden. Je hebt dit gedaan uit loyaliteit aan Leto. Het zij je vergeven.
Waarom Leto Craziest nog niet om het leven heeft gebracht, dat zullen we nooit weten. Waarschijnlijk probeert Leto eerst een leger Fomorianen aan te leggen en via Craziest misschien informatie over ons te verkrijgen.
[quote Phalanx]
Het wordt mij helder, de plannen ontvouwen zich. Er is duidelijkheid.
Dit is wat Leto mij opdroeg, mijn zonden moesten geschieden. Dit gesprek, mijn twijfels, en wie weet misschien zelf jouw kind, alles heeft een plaats op zijn Gouden Pad.
[/quote]
Phalanx, je bent echt in de war.
*inmiddels zijn Phalanx en Twiet bij het haventje aangekomen
Ik denk dat de God-Keizer kwaadaardig aan het worden is, wat natuurlijk niet zo vreemd is na zoveel duizenden jaren aanwezigheid. Dit betekent wel dat evengoed de axolotltanks vernietigd moeten worden en als de donder de ghola vermoord moet worden.
En vergeet niet Phalanx, mijn kind hoort NIET bij het gouden pad van Leto, dit kind is gemaakt voor zijn komst en voordat ik terug ben getreden tot de Bene Gesserit. Dat ik het kind van Digger en mij wil opvoeden binnen de Bene Gesserit is een ander verhaal.
Leto zal nooit in de buurt van mijn kind komen.
[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 09-11-2000 23:40]
een woestijn bestaat uit een ontelbaar aantal zandkorrels
Ik begrijp het, snap het dan Tweety, het is niet de uitkomst. Het is de voorspelling, de weg naar de uitkomst die belangrijk is.
[Dit bericht is gewijzigd door PhalanX op 09-11-2000 23:51]
Leg het me dan maar uit *zucht*.
Hee Tweety wat zit jij hier in het donker?
ik heb net een heel overspannen Phalanx gesproken en ik ben ongerust.
We hadden een goed gesprek over Leto en zijn Gouden Pad, maar ineens rende hij weg richting de kerk en laat mij zo zitten. Ik ben verbaasd over de snelheid waarmee hij verdwenen is.
Heb jij Gandalf nog gezien. Ik ga zo naar huis en ik wil dat hele eind niet lopen, is me te ver zo met die buik.
Hij brabbelde maar over craziest en een ghola fomoriaan. Ik snap het niet. Ook met de specietrance heb ik geen idee wat hij nu bedoelt.
Ik wacht het wel af.
Aanschouw, ons lot lijkt te worden bepaald door een voorspelling. Wat we vergeten is dat er meerdere wegen zijn die kunnen leiden tot hetzelfde doel.
Volgens mij gaf Leto ons een tweede weg om te bewandelen. Een keuze.
Is het de voorspelling die de toekomst vormt? Of is het de toekomst die de voorspelling vormt?
*phalanx knipt een gedeelte van dit bericht weg, haastige spoed is zelden goed en volgens mij loopt er anders nog meer mis met de verhaallijn.
De Ghola, ik vrees hem niet, hij is geen fomoriaan, niet meer. Hij staat tussen twee werelden, het rijk der doden en het rijk der levenden. Hij behoort tot geen van beiden. Ik zie niet langer het geheel, het grote plaatje, ik begin de kleine deeltjes te zien
die het samen het geheel vormen. De Ghola, zijn vroegere ras, het eiland, de plannen en voorspellingen. Ze zijn zo veel complexer als je kijkt hoe ze zich individueel ontwikkelen.
Voorzienigheid is chaotische orde. Er zit geen patroon in de woorden en daden van Leto omdat onze kijk op zaken juist zo beperkt is gebleven tot het zien van grote vlakken.
Leto is net zo Slecht als dat hij Goed is, het is omdat wij kijken naar een bepaalde kant van zijn bedoelingen. Als we de andere kant ook zouden zien dan zouden we merken dat de vermoedens van een stel stervelingen het nooit op kunnen leggen tegen de bedoelingen, uitkomsten op de lange termijn. Wij kijken naar het hier en nu, terwijl we moeten kijken naar het morgen en misschien zelfs het overmorgen.
De Ghola blijft leven, en met hem zal ook Craziest in leven blijven. De middenweg. Niet de ene voorspelling maar ook niet de andere.
Zwevend tussen hemel en aarde met een uitkomst die bekend is, maar een weg die compleet nieuw is.
Verfrissend, ongeloofwaardig, slecht, goed het maakt niet uit want het kan niet langer meer worden voorpelt hoe onze stappen zullen verlopen.
De voorspellingen zijn beiden opgeheven en een nieuwe is ontstaan.
[Dit bericht is gewijzigd door PhalanX op 10-11-2000 00:21]
Trouwens hoeveel Craziest hebben we nou eigenlijk samen gered? Of was dat dezelfde? Die gast is ook altijd overal tegelijk!
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 10-11-2000 00:28]
adios muchachos!
quote:Craziest can't think without a drink
Op 10 november 2000 01:11 schreef Lurky het volgende:Denk daar vannacht maar 's over na.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |