abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 november 2000 @ 08:20:34 #101
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_439143
*Twiet heeft net een bezoekje gebracht aan de Kerk van de Universele waarheid

Arme craziest, hij heeft nog steeds waanbeelden dat hij alleenheerser is.

De God Keizer is dus nog steeds niet tot hem doorgedrongen. We laten craziest nog maar bij hem, zolang het nodig is.

[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 03-11-2000 08:23]

vrijdag 3 november 2000 @ 14:11:37 #102
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_439934
Lurky,
Alles is getopt en geknipt hoor
Staat in vuilniszakken in de achterste kas, ik heb ongeveer 1 kilo gehouden voor eigen gebruik
Wanneer gaan we weer oogsten?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  vrijdag 3 november 2000 @ 20:26:53 #103
5108 equilan
DE elfengodin
pi_441063
Lurky?? Kahn!!!! Flex??

Joehoe is er iemand???

Het wordt nogal stormachtig dit weekend, ik wilde jullie even waarschuwen!!

* equilan kijkt nog even rond maar niemand reageert...ze draait zich om en vliegt op Gandalfs rug weer weg...

Elfensex is superspannend...
pi_441486
* Diep in de nacht sjokt een gestalte de laan op. Het is een vermoeide reiziger die huiswaards keert. Voor de dienstwoning houd de persoon halt. Met een zucht werpt deze de zware bagage af en bukt zich. Onder de mat vist het silhouet een sleutel tevoorschijn en opent de deur. De lamp in de hal gaat aan. Het is Lurky!

He, he, eindelijk thuis. Zo te zien is hier alles onveranderd. Morgen hoor ik wel hoe het Flex en Kahn is afgegaan... Nu eerst een bad en naar bed.

maandag 6 november 2000 @ 10:44:39 #105
5108 equilan
DE elfengodin
pi_446065
Lurky je bent er weer!! Fijn zeg, maar vertel, waar ben je geweest en hoe heb je het gehad??
O, voor ik het vergeet, we gaan zeer binnenkort de betovering uitspreken om het eiland buiten de tijd te plaatsen....word dan nogal onrustig. Tenminste, als ik Herne nog kan vinden, heb jij hem mischien gezien??
Ik hoorde dat jij iets gevonden had in het bos, bij de oude eik??
pi_446362
Hoi Equilan. Niemand gezien. Wel heb ik inderdaad iets vreemds gevonden in het Bos van Herne. Een scherpe afdruk, een soort snede in de grond met er omheen geronnen bloed van onbekende herkomst. Natuurlijk meteen een bodemmonster genomen. De komende 36 uur ga ik er proefjes mee doen in mijn laboratorium. Daarbij kan ik niet worden gestoord. Zodra dit onderzoek af is, ben ik weer aanspreekbaar. Ik moet nu gaan want anders loopt de distilator in het lab over!
Dag, tot gauw. Kijk gerust wat rond in de tuinen

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 06-11-2000 12:44]

maandag 6 november 2000 @ 19:21:12 #107
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_447453
ej Lurky!

Welkom terug! Het was hier erg rustig op het eiland. Kwam ook wel mooi uit, want ik heb het erg druk. Suc6 in je lab!!!

Hallo...?
  maandag 6 november 2000 @ 19:31:50 #108
5108 equilan
DE elfengodin
pi_447480
Lurky!!! Tjee, klinkt serieus...hoop zo snel mogelijk van je te horen!! Veel succes ermee..
pi_450281
*Na anderhalve dag doorwerken ligt het lab van Lurky vol opengeslagen boeken en papieren met notities. Menigmaal controleerd ze opnieuw de uitslag van het bodemmonsteronderzoek. Dan weer leest ze koortsachtig in de naslagwerken. Ze vindt het niet. Hoofdschuddend staart ze naar haar aantekeningen.

Fomoriaanse code... Hmm het is toch echt het Fomoria-gen. Geen ander bloed ziet er zo uit. Toch bevinden zich volgens de wetenschap geen Fomorianen op het eiland. En dan die combinatie met sporen van metaal. Het lijkt haast dat het bloed van een mesachtig wapen is afgeveegd. Dat zou kunnen duiden op een gewelddadige confrontatie maar daar is in het heden niets van bekend. Ik zal mijn onderzoek onder de eilanders moeten voortzetten. Hier biedt het geschreven woord geen uitkomst meer.

pi_453223
Kijk 's aan Jojogirl. De Indianenkids blijken een hele kraam voor je supermarkt te hebben gemaakt!

offtopic: weet niet of je 'm in je winkel wilt omdat hij je zaakje zwaarder duwen maakt naar Engeland. Zeg t maar Zolang staat ie hier.

donderdag 9 november 2000 @ 10:21:38 #111
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_454209
Hoi Lurky, ik neem het kraampje wel mee hoor. Hij staat vast prachtig in mijn supermarkt. Is er iets wat ik de Indiaantjes kan aanbieden uit m'n supermarkt? Voor zo'n mooi kraampje moeten ze natuurlijk wel bedankt worden.
pi_454752
*De hele nacht heeft Lurky doorgewerkt. Onder de microscoop bleek het bloed aan Hernes zwaard exact hetzelfde als dat van het bodemmonster uit het Bos.

Herne zelf kan ik niet vragen hoe het zit... Die is nog steeds bewusteloos in verpleging op een kamer van het Dagotel.

*Om tot een nieuw idee te komen maakt Lurky een wandeling door de tuinen. In de vroege morgen stuit ze op een overwoekerde ruïne aan de voet van de berg van de Noordoostzijde.
Gedreven door wetenschappelijke nieuwsgierigheid onderzoekt Lurky de bouwval. Zeldzame planten hebben haar volste aandacht. Bijzondere mossen variëren al na gelang het aanwezige daglicht in de ingestorte vertrekken. Achterin leidt een glibberige trap naar een wereld vol bleke paddestoelen en hagedissen.
Ze daalt de trap af en knipt haar lantaren aan. Vleermuizen fladderen weg. Het is ijzig koud in de kelder. Regelmatig druppelt het grondwater door het plafond. Kleine stalactieten hebben zich hier de afgelopen eeuwen gevormd. Op de grond staan poelen waarin grotolmen rondzwemmen. In deze prachtige ondergrondse wereld vergeet Lurky even haar onderzoek.
Helemaal achter in het onderste begaanbare gedeelte is een alkoofachtige nis in de muur. Een vermolmde deur hangt naast zijn hengsels. Lurky licht zichzelf bij en reikhalst de nis in.

Hé, daar staat wat!

*Lurky klautert de nis in. Een kistje beslagen met nopspijkers en verstevigd met stalen banden heeft de tand des tijds doorstaan. Ze tilt de kist op en aanvaard de terugtocht.

Wat een vondst! Dit moet honderden jaren oud zijn.

*Thuisgekomen in de dienstwoning fotografeert Lurky het kistje alvorens het te openen. Dan pulkt ze met een lockpicksetje geduldig het slotje open.
In het kistje ligt een dik boek, een dolk, een zilveren drinkbeker, een aardewerken flacon en een verweerde leren buidel. Opnieuw maakt ze foto’s voor de archeologische dienst.
Ze trekt handschoenen aan, tilt het boek op en opent het voorzichtig. Om het beter tot zich door te laten dringen leest ze de oude taal hardop.

”Wi sindt mit voale Fomorianen
her gekoamen von De Dananen.
Onsere slag woas ien woare strijdt.
Wi hoabban oens teroeg getroakkan.
Mit deseren dronk kieren wi in die tied...”

*Lurky pakt een oud woordenboek en vertaalt:

Wij zijn met vele Fomorianen
hier gekomen van de Dananen
Onze slag was een heuse strijd
We hebben ons teruggetrokken
Met deze drank reizen wij door de tijd...

*Lurky zet een kop koffie. Bekijkt de voorwerpen in de kist terwijl ze aan haar mok nipt en concludeert:

We moeten Herne weer op de been krijgen. Hij is de enige die hier het fijne van weet. Herne heeft onlangs een confrontatie met een Fomoriaan gehad. Ze zijn hier op het eiland.
Als Equilan hier was, zou ze ons kunnen helpen hem te genezen. De hedendaagse geneeskunst schiet te kort bij een oudheidkundige aandoening als die van Herne.
Het is waarschijnlijk een tijds-psychose waar hij alleen met sjamanistische heelkunde uit geraakt.

donderdag 9 november 2000 @ 13:05:55 #113
5108 equilan
DE elfengodin
pi_454779
Lurky, hier ben ik!!

Het lijkt er inderdaad op dat Herne een confrontatie met de fomorianen heeft gehad. Ik vermoed dat de fomoriaan ook behoorlijk gewond moet zijn geweest, anders had hij niet in het Dagotel overnacht, denk je niet lurky?? Waarschijnlijk vechten ze met vergiftigde wapens, daardoor zal Herne nu zo ziek zijn.
Ik zal Herne gaan onderzoeken....de tijd dringt, we kunnen niet veel langer meer wachten!!

donderdag 9 november 2000 @ 13:08:07 #114
5108 equilan
DE elfengodin
pi_454782
Trouwens, dat boek, die flacon en die drinkbeker....de dolk en de buidel...die moeten we goed bestuderen. Maar doe er aljeblieft voorzichtig mee, je weet maar nooit, mischien is het wel een val!!
pi_454788
Goed! Ga jij naar Dagotel 'Werk in de aanbieding'. Bestudeer ik ondertussen de rest van het Fomorianenboek. Succes. Wacht Equilan, neem wat heelkruid mee uit de Tuinen. Misschien is de drank in flacon van de kist ook belangrijk. Voor de zekerheid zal ik eerst een druppel ervan analyseren. Als je me nodig hebt, bel je me maar. De telefoon staat op Hernes nachtkastje in het Dagotel.
  donderdag 9 november 2000 @ 13:14:25 #116
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_454798
Maar misschien kan je er ook Herme weer mee bovenop helpen... je weet maar nooit.

Die fomorianen ben ik trouwens al eens tegengekomen paar 100 jaar geleden, dat was de reden dat ik buiten de bestaande tijd moest gaan leven, omdat zij idd kunnen tijdreizen...
Maar ik ben ervan overtuigd dat als we maar samenwerken we ze het eiland af kunnen werken.

* HighLander denkt dat hij ook maar eens bij Herme langsgaat om te kijken of hoe het met hem gaat. Ik kom dan ook langs de tuinen, kom ik je daar nog tegen Equilan? Als je wat ziet vallen vanuit de lucht, dan ben ik het.

[Dit bericht is gewijzigd door HighLander op 09-11-2000 13:17]

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  donderdag 9 november 2000 @ 13:14:53 #117
5108 equilan
DE elfengodin
pi_454799
Geweldig!! Zodra je dat spullie hebt geanalyseerd hoor ik het graag van je. Ik ga nu naar Herne toe.

fluisterenmodus aan wat denk jij trouwens van die 2 nieuwe bewoners op het eiland?? Highlander en zn vriendinnetje?? Zouden dat vermomde fomorianen zijn?? Heb vriendelijk tegen ze gedaan, maar ik hou ze voorlopig maar even in de gaten!! fluistermodus uit

pi_454819
Ha Highlander. gastvrijheidsmodusHeb je de ruïne ontdekt? En zaten er wat stenen voor je kasteel bij?

fluistermodus Equilan, ik weet 't ook niet precies met die vampiers, misschien zijn het gewoon een stel gothicpartygangers. Hun gelijktijdige komst is wel toevallig... Maar stillere nieuwkomers kunnen ook de Fomoriaan zijn. Misschien is Highlander gewoon een gezondene. Kan je niet even in je glazen bol kijken om 'm te scannen? Iedere hulp is nu hard nodig.

Equilan, ik hoor wel hoe het gaat. Ik zal voorzichtig zijn al was het alleen al om de museale waarde van het kistje.

donderdag 9 november 2000 @ 13:23:14 #119
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_454820
hmmm GROM!
quote:
Wist jij dat vleermuizen hele gevoelige oren hebben... dat zelfs fluisteren niet helpt als ik op zoek ben naar jou, om je te helpen..

Ben nu wel zwaar beledigd, dat begrijp je natuurlijk wel.
Ik een Fomoriaan in vermomming, the nerve

Maar ik zal doen alsof ik dat niet gehoord heb.

Maar in de ruines heb ik idd heel wat bruikbare stenen gevonden.. en het schiet al aardig op. bedankt voor de tip

[Dit bericht is gewijzigd door HighLander op 09-11-2000 13:30]

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  donderdag 9 november 2000 @ 13:32:27 #120
5108 equilan
DE elfengodin
pi_454835
tring!!!!! tringtring!!!!!! tring!!!!! tringtring!!!!! de telefoon van Lurky rinkelt.....
pi_454867
*Lurky leest verder in het oude boek

”In dien doaghen sal verschienen
Ien groat man genoamd Kroazieest
Wi koannen sloachts verdwienen
Oals hi oans totder doad geniest...”

*vol verbazing vertaalt Lurky

In die dagen zal verschijnen
een groot man genaamd Kroazieest
Wij kunnen alleen verdwijnen
als hij ons tot dood geneest...

*Lurky staat voor een raadsel: tot de dood genezen? Ze prevelt de oude tekst opnieuw:

..genaamd Kroazieest...Krazieeest...Crazyest?!?
Hm, nog maar even verder vertalen... Dit boek lijkt wel een oude variant op het hedendaagse ‘einde der tijden’. Als de wetenschap zou geloven in de uitkomst van oude geschriften, bespoedigde ze enkel haar eigen ondergang. Hm, de tekst in dit boek zal ik vertalen en uittypen voor De Orde. Zulke apocriefe geschriften horen in een klooster thuis.

triiiiing triiing
Hee de telefoon. Hallo, met De Tuinen, Lurky hier...

donderdag 9 november 2000 @ 14:29:34 #122
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_454952
Hmm, dit wordt erg gevaarlijk denk ik. Daarom wil ik voor stellen dat we een keer met meerdere mensen nog eens naar de ruine gaan voor beter onderzoekt, misschien zijn er tekeningen in de muern te vinden, of nog meer van dat soort kistjes
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_455074
Gelukkig zat het Fomorianenbloed goed geisoleerd in het reageerbuisje. Moet je zien het buisje is helemaal vol gegroeid! Ik zet t maar in de vrieskist

*Het glas uit het Dagotel wordt grondig ondezocht. Met een pipet neemt Lurky er de laatste druppel uit en houdt hem onder de microscoop. Dan steekt ze een injectienaald door de kurk van de flacon en haalt ook daar een druppel vloeistof uit. Beide vloeistoffen worden met elkaar vergeleken.

Hm het zelfde van structuur...

*Met de moleculaire basis zoekt Lurky in dikke boeken naar de stoffen die de verbinding in de vloeistof samenstellen.

Alkohol van gerst, alruinwortel, moederkoren, daturazaad, kopertinctuur, maretakbes, paddenmest... wel Alle Goden nog aan toe: wat een bocht!

donderdag 9 november 2000 @ 17:24:24 #124
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_455555
Lurky, nee tis toch niet echt waar van Craziest??
Craziest is dus eigenlijk een
Zijn naam in een boek uit vroeger tijden, dit lijkt mij een vreselijke voorspelling.
Wat moeten we doen?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 9 november 2000 @ 17:28:21 #125
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_455569
[fluistermodus aan]
* Jojogirl komt even langs om over dat Fomorianengen te praten

Wat heb je allemaal ontdekt Lurky? En wat heeft Craziest ermee te maken? Als hij er iets mee te maken heeft, kan het niet veel goeds betekenen voor de toekomst van ons mooie eilandje

* Jojogirl ontdekt dat Lurky er niet is en gaat dan maar even wat te eten halen bij Faat
[fluistermodus uit]

[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 09-11-2000 17:34]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')