abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_409474
De botanische tuinen stel ik bij deze open voor het publiek van FokEiland.
korte omschrijving:
-diverse siertuinen

-kindertuin met spartelvijver

-ecologische groenten

-boomgaard

-wietkwekerij
(leverancier aan de coffeeshop van Dude)

-tropische tuin

-waterval en beekje

- watermolen
(zelf gemalen meel voor taart)

-Oervijver

-theehuis
(o.a. milkshakes, ijsjes, warme chokolademelk en appeltaart)

-duizendjarige eik

-rozenprieel

en verder o.a.:
-kruidentuin
-doolhof
-"lovers-lane" van lindebomen met ondergroei van rododendrons
(in het gestruikte verscholen staan intieme zitbankjes)

gezocht: diverse beelhouwwerken

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 24-10-2000 17:01]

maandag 23 oktober 2000 @ 16:14:11 #2
5108 equilan
DE elfengodin
pi_409783
Geweldig!! Net wat het eiland nog miste!!

Echt een heel mooie tuin hoor, vooral die duizendjarige eik vind ik erg indrukwekkend...maar waar heb je die vandaan?? Dacht dat die alleen op mijn heuvel groeide??

Elfensex is superspannend...
pi_409836
Vroeger was heel het eiland ongerept. Alleen een paar plekjes zijn nu nog onaangetast: zoals de heuvel en ook een deel van de Tuinen. Mogelijk zijn deze eiken overblijfselen van een vroegere magische route. De huidige 'lovers-lane' stamt vermoedelijk uit de vroege Middeleeuwen en heeft waarschijnlijk voorheen een ander doel gediend. Misschien weet jij er meer van?
  maandag 23 oktober 2000 @ 16:40:01 #4
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_409901
Nou de tuinen zijn prachtig hoor, maar voor mijn kruiden blijf ik toch echt naar het kruidentuintje van Equilan komen hoor die bevallen me uitstekend

Ennuh er is echt nog genoeg groen op het eiland over hoor, zo aangetast is het eiland ook weer niet. Maarruh vertel eens over die wietkwekerij van je, kan ik die ook komen bezichtigen.

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_409910
quote:
Op 23 oktober 2000 16:40 schreef Faat het volgende:
wietkwekerij
wiet???????
waar????????
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  maandag 23 oktober 2000 @ 16:45:26 #6
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_409928
Scarefreak FOEI!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_409952
Met onaangetast bedoel ik geen braak liggende grond, stranden en prive-tuinen maar botanische monumenten en natuurreservaten.
De kruidentuin is ook meer bedoeld als heempark dan voor consumptie maar stekjes uitwisselen kan natuurlijk altijd.
Uitzondering op de beschermdheid van de gewassen zijn, naast de ecotuinderij. de kassen met Canabis Sativa Fokia. Er is trouwens een vacature voor nette toppers en knippers.
Deze weedplanten staan gelukkig in klimaatbeschermde kassen: al het overige eetbare in de tuinen is naar ik begrijp niet meer geschikt voor consumtie door een kernramp onlangs. Of was dat een hoax. Ik was namelijk even weg om zaden te halen uit Polynesië.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 16:54:26 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_409965
mijn tuin:

meer is te vinden op:
http://www.geocities.com/tararaboemdijee/maisondesmerles.html

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 23-10-2000 16:58]

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 23 oktober 2000 @ 16:55:34 #9
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_409968
Ik meld me graag aan als knipper, dat kan ik mooi in de keuken van het restaurant doen, als alle pizza's staan te bakken.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 16:57:58 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_409979
er is trouwens ook een park, of wat ervan over is
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_410060
Hoe meer groen deste beter. Zelfs in de keuken. Faat je kan direct beginnen!

Trouwens Taraboemdijee kan ik je blij maken met wat coniferen? In de Tuinen staan er wat teveel en ze zaaien zich nogal uit. En nou zag ik dat jij een prachtige collectie exoten hebt. Ik heb ze buiten bij de weedkassen gezet: je kan ze zo meenemen.

maandag 23 oktober 2000 @ 17:24:03 #12
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_410069
Oke zet maar een vuilniszak toppen klaar dan.
Ik zit nu nog even in de fokgrotten, maar op de terugweg naar het restaurant neem ik het wel even mee.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 23 oktober 2000 @ 17:29:57 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_410087
zien jullie die hele hoge berg daar?
da's mijn tuin
pi_410136
Okee Faat maar eerst moet iemand ze toppen. Wie?
  maandag 23 oktober 2000 @ 18:20:57 #15
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_410279
Ik denk dat Scarefreak daar wel voor te vinden is, alleen is die momenteel eventjes de weg kwijt in de fokgrotten.
Zodra ik hem zie stuur ik hem naar je toe.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_410302
quote:
Op 23 oktober 2000 16:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
mijn tuin:

Zoekt Tara nog een tiunkabouter?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_410852
Hoi Faat, alleen die vijftig planten die links achter in de kas staan in die bak waarboven het licht brandt. De rest moet nog verder rijpen. En wil je als je klaar bent het licht uitdoen? Dit in verband met de nachtrust in de natuur. Anders raken de nachtvlinders de weg kwijt en zitten ze de hele tijd te kwijlen boven het glas.

Manono, als Tara ze niet wil, zijn tuinkabouters leuk voor de kindertuin.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 21:21:17 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_411018
quote:
Op 23 oktober 2000 18:26 schreef Manono het volgende:
Zoekt Tara nog een tiunkabouter?
nee hoor
ik heb genoeg andere beeldjes, prulaaria enzo staan dacht ik
pi_413813
Er is de afgelopen dag veel hovenierswerk verricht. Een paar Fokkers hebben hun dienst bewezen waardoor het geheel is aangeharkt. De folder van de Tuinen heb ik bijgewerkt. Alles ziet er nu een stuk verzorgder uit. Als je mij zoekt: ik ben bij Equillan langs. Even een bloemetje voor haar meenemen

Faat: je weet de weg naar de weedkas!

dinsdag 24 oktober 2000 @ 20:47:27 #20
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_413894
Faat wel Yeah
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_413979
Okee Faat, aan de slag! Ik help je wel ff: deze grote bladeren moeten in elk geval eraf
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 23:09:06 #22
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_414346
Ik wil graag solliciteren. Ik ben the_Flex, 16 jaar en zit op de Fok!School. Wegens omstandigheden ben ik opzoek naar werk + onderkomen.

Sterke punten:
- doorzetter
- sociale vaardigheden
- kan goed met planten praten
- planten kunnen goed met mij praten

Zwakke punten:
- weet nog weinig van tuinieren

Ik hoop dat ik aangenomen wordt!

Hallo...?
pi_414400
Sociale vaardigheden? Perfect!
De kindertuin heeft dringend een oppassende tuinder nodig.
-Kinderen die zelf tuintjes maken, waneer ze hulp nodig hebben, helpen
-Oogje in het zeil houden bij de spartelvijver
-Onderhouden van dat deel van de tuin wat inhoud: schade beperken, rommel opruimen
-afentoe samen met vrijwilligertjes seizoensbloemen in de grond zetten (kennis niet vereist)
-rondleiden ofweg wegleiden van volwassen nieuwsgierigen. Het is immers een tuin voor kinderen.

Zolang je geen onderdak hebt kan je in een van de indianenhutten bij de vijver wonen. Zie foto boven in de folder.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 24-10-2000 23:25]

dinsdag 24 oktober 2000 @ 23:27:04 #24
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_414412
Oke! Ik heb werk en onderdak!!! Wat zijn de verdiensten trouwens? Ik wil alleen niet aan een telang contract vastzitten. Dit is tijdelijk totdat mijn eigen bedrijf van de grond is
Hallo...?
pi_414450
Dit is seizoenswerk. De Tuinen zijn net opengesteld dus nog vrij rustig. Flexibele werktijden: afhankelijk van bezoekers. Loon Fok.800,- per week. Adres voor bevolkingsregister:
Indianeneiland, Tuinen van Fok, Hoflaan 1, Bosch en Veld

Neem een roeiboot bij de grote vijver en ga maar op het eiland kijken: je vindt er een ingerichte maisonette, de sleutel zit in de deur.

dinsdag 24 oktober 2000 @ 23:46:23 #26
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_414464
thanx
Hallo...?
pi_414472
Eigenlijk kan je meteen aan de slag. Bewaak vannacht het indianeneiland. Niet dat er veel gebeurd. Het is hier in de natuur erg rustig. Ik moet gaan slapen want morgen vroeg ga ik sla planten nog voor de zon hoog staat. Je redt je wel neem ik aan. Tot morgen. O ja: er is eten en drank in de koelkast.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 24-10-2000 23:50]

pi_414767
aaaai,dit is allemaal niet zo mooi
*craziest was net bezig alle grond op het eiland op te kopen

Met de stijgende zeespiegel,en het wisselvallige klimaat heb ik vanmiddag bij de notaris laten vastleggen dat alle hooggebergten voortaan tot craziest behoren
Trouwens binnen nu en een week gaan er toch buldozers over die tuinen heen,want er staat een groot golf project aan te komen

bad to tha bone
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 05:35:57 #29
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_414774
mijn tuin is onderdeel van mijn landgoed
daar komt dus geen golfterrein tenzij ik daarvoor toestemming geef, en dat doe ik niet
Nog wat plaatjes van mijn landgoed

woensdag 25 oktober 2000 @ 11:06:18 #30
5108 equilan
DE elfengodin
pi_415209
Hai Lurky!!

Zeg, hoe staat het met je eik?? Is ie al terugveranderd?? Ze hebben Wati namelijk te pakken genomen vanacht, dus dacht, als het daardoor komt zou je nu een en ander moeten merken!!

Hier heb een elixer, je gebruikte toch lieveheersbeestjes tegen de luis?? Gooi elke dag een paar druppels in hun nest (ze komen 's avonds toch gewoon lekker in het nest slapen??) en je zult zien, er blijft geen bladluis meer over!!

Hmm prachtige tuin hoor, ga ff een half uurtje wandelen...

pi_415609
Ha Equilan, de regen heeft het luizenmiddeltje goed verspreid. Dat was een goeie bui. Mooi he die ontelbare zilveren druppels na zo'n goeie regebui. Als je wilt kan je je voeten even komen drogen in het theehuisje.
Neem een stuk appeltaart. Helemaal biologisch van eigen teelt.
Nee, je hoeft niet te betalen.
Wat mij zo stoord is de opmars van de geldeconomie op ons eiland. Nou ben ik schatrijk maar gisteren begon de nieuwe indianeneilandopasser al te zeuren over geld. En vandaag denkt Craziest dat hij alles kan opkopen. Terwijl we hier van de heerlijke door bomen gezuiverde lucht kunnen leven.
------------
aaaai,dit is allemaal niet zo mooi
*craziest was net bezig alle grond op het eiland op te kopen
Met de stijgende zeespiegel,en het wisselvallige klimaat heb ik vanmiddag bij de notaris laten vastleggen dat alle hooggebergten voortaan tot craziest behoren
Trouwens binnen nu en een week gaan er toch buldozers over die tuinen heen,want er staat een groot golf project aan te komen
-------------------------

We moeten samen maar even wat ingredienten gaan oogsten. Jij kan toch iets brouwen waarmee hij geneest van zijn megalomane grootheidswaanzin?

woensdag 25 oktober 2000 @ 14:04:39 #32
5108 equilan
DE elfengodin
pi_415637
Hmm heerlijke appeltaart, dat kan ik wel even gebruiken...

* equilan krijgt tranen in haar ogen, wat fijn dat Lurky zo lief is...equilan zit met haar gedachten nog bij Twiet....

Ja die craziest, beetje raar figuur idd, weet nog niet zo goed wat we daar nou mee aan moeten....
Kijk, ik kan wel weer een brouwseltje maken, maar de pest is dat de brouwseltjes het beste werken als de persoon die het gebruikt het WIL. En daar zal het bij craziest wel aan schorten, ben ik bang.
Mischien moeten we het hier eens over hebben met wat andere eilandbewoners, die craziest wat beter kennen..... (ik ken hem namelijk nog niet zo goed....)

[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 25-10-2000 14:05]

pi_415969
Neem Craziest eens door met Twiet. Dat verzet ook haar gedachten even. Geef haar gelijk deze pot eco-augurken.

*Lurky vindt het toch wel handig dat ze dankzij loonbetaling aan Flex afkomt van haar enorme som geld in deze ruil-economie

Zo en dan ga ik nu eens kijken of mijn reuzencipres weer is gekrompen tot 1000jarige eik. Prima moment voor een wandeling.

woensdag 25 oktober 2000 @ 15:28:02 #34
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_416003
Waarom wandel je niet meteen even naar ristorante Ali, ik zit daar best wel een beetje alleen je toppen te knippen.
Ik maak echt hele lekkere koffie en thee hoor
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  woensdag 25 oktober 2000 @ 19:21:01 #35
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_417027
quote:
Op 25 oktober 2000 13:58 schreef Lurky het volgende:
Nou ben ik schatrijk maar gisteren begon de nieuwe indianeneilandopasser al te zeuren over geld
ik moet nog ff wennen aan de economie op dit Eiland
Hallo...?
pi_417324
Ik probeer ook aan de nieuwe econonmie te wennen. FF rekenen: 2 kratten bier zijn 100 foks, dus 16 zijn 800,-, hmm is de Fok toch gekoppeld aan de gulden. Je verdient een redelijk weekloon voor een werkstudent
  woensdag 25 oktober 2000 @ 21:36:29 #37
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_417465
en statiegeld?
Hallo...?
pi_417633
Dat moet je maar even in de supermarkt terugvragen
Als Craziest hier opduikt voor mijn uitnodiging, wijs hem dan door naar Ristorante Ali. Laat hem hier niet rondstruinen. Ik zit bij Equilan tuintips uit te wisselen. Kan laat worden. Pas jij zolang op De Tuinen?
pi_417853
Aan de kant mensen,craziest's army is coming through

hahaha wat rotsblokjes hoeden craziest's army niet van hun doel af

De hele nacht doorgepluiterd maar het is een feit er kan gegolfd worden.Verzekeringen worden afgesloten als je een hole in one slaat,want dat betekent een rondje voor de club
Veel plezier allemaal bij Craziest entertaining Club

[Dit bericht is gewijzigd door craziest op 26-10-2000 01:33]

bad to tha bone
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 oktober 2000 @ 01:56:55 #40
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_417869
Craziest golfterrein is wel wat kleiner dan verwacht aangezien hij niet verwacht had dat ik nog behoorlijk wat beveiliging had uit de tijd van de revoluties en de burgeroorlogen op dit eiland

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 26-10-2000 01:57]

donderdag 26 oktober 2000 @ 09:53:00 #41
5108 equilan
DE elfengodin
pi_418036
LURKY!!!! WAT IS ER GEBEURT!!!!!!

Mijn god, wat een puinhoop

pi_418120
de jeugd van Indianeneiland komt in verzet:
  donderdag 26 oktober 2000 @ 11:45:19 #43
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_418241
Nee hé? 't Draait toch niet weer op oorlog uit?
  donderdag 26 oktober 2000 @ 11:46:27 #44
5108 equilan
DE elfengodin
pi_418247
Lurky ik sta achter je!!

Ik roep gandalf en dan komen we je helpen je tuinen te verdedigen!!

donderdag 26 oktober 2000 @ 11:52:48 #45
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_418266
Welnee mensen, maak jullie niet druk e.e.a. is het gevolg van het eten van een broodje hallucinerend lamsvlees in de shoarmatent van verdrietig mannetje.

De plaatjes van Craziest zijn plaatjes die alleen maar in Craziest' verbeelding zijn ontstaan. Arme jongen ligt nu zijn roes uit te slapen, misschien moet Dr. Kasper eventjes naar hem kijken.

Het enige wat echt is, is het verdedigingsleger van Tara. Dat nu gemobiliseerd is en klaar om ons te verdedigen.

En dat kleine beetje puinhoop wat jullie vanmorgen aantroffen, dat was mijn schuld.
Ik ging vannacht nog even naar de wietkassen, maar viel over een of andere boomwortel en zodoende is een deel van de kas afgebroken.
Het spijt me heel erg Lurky en uiteraard vergoed ik de schade.

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 26 oktober 2000 @ 12:00:17 #46
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_418289
Ik bedoel maar, kijk eens goed naar de plaatjes, de zon schijnt aan de hemel en Craziest beweerd dat dit alles 's nachts gebeurd is, tuurlijk jochie

quote:
Op 26 oktober 2000 01:31 schreef craziest het volgende:
De hele nacht doorgepluiterd
En Craziest maar doorpluiteren
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 oktober 2000 @ 12:05:02 #47
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_418303
OK, mijn verdediging gaat weer van paraatheid af
mochten jullie ze nodig hebben, geef dan gewoon een belletje
pi_418309
afgepluiterd ligt Craziest op een bankje in de Loverlaan. Het was even zoeken maar zijn geijl verraadt zijn rustplaats.

'...bulldozers...berkenbomen...banksaldo's...black jack...'

* lurky grijpt de koekenpan van Equilan met beide handen beet en geeft Craziest een flinke mep op zijn hersenpan

Doodstil ligt hij voor pampus.

*lurky's roep schalt door de bossen

Flexy!!! Kom even met de kinderen van Indianeneiland een dronken zombie wegslepen!!!

*Lurky vraagt zich af waarom ze geen gehoor geven maar ze hebben zich ingegraven

Hee Tara, kan jij dit halve lijk even afvoeren? Het staat zo slordig.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 26-10-2000 12:11]

donderdag 26 oktober 2000 @ 12:20:30 #49
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_418332
Mag ik ook eventjes met de deegroller??
Ah, ah.....? Ja?!! Oke!!
BAAAAMMMMM......hihi.....en nog een grote buil op Craziest hoofd
YEAH afvoeren maar!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 26 oktober 2000 @ 12:25:38 #50
5108 equilan
DE elfengodin
pi_418351
Hahahahahahahahah o Faat!!! Dat is eigenlijk zielig!! Hij is weerloos!! Naja, heeft ie het zelf naar gemaakt!!

Nou gelukkig maar dat het alleen maar craziest dromen zijn, werd al helemaal ongerust!!

donderdag 26 oktober 2000 @ 12:44:49 #51
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_418437
Zielig? echt niet zielig!!!
Eigenlijk wil ik nog een keertje slaan

KABAMMESSSSS......en nog een bult op zijn gekke kop

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_418521
Haha, hoho: nu wachten tot de Tara-troepen of de stoere vissers van Schollekop hem ver weg op Kowbambi-eiland dumpen. Laat de natuur daar het werk maar afmaken
pi_419004
quote:
Op 26 oktober 2000 12:00 schreef Faat het volgende:
Ik bedoel maar, kijk eens goed naar de plaatjes, de zon schijnt aan de hemel en Craziest beweerd dat dit alles 's nachts gebeurd is, tuurlijk jochie

En

Heb jij wel ff naar de foto's van tara's zijn "leger" gekeken???
Overal waar craziest verschijnt is een kunstzon aanwezig
Dit omdat de vijand overal kan zijn,en ze in het donker een extra grote kans op een geslaagde aanslag zouden kunnen hebben
Maar goed dit topic gaat over golfen en niet over craziest

[Dit bericht is gewijzigd door craziest op 26-10-2000 16:06]

bad to tha bone
pi_419082
O! Hij komt weer bij. In zijn halucinaties denkt hij op meerdere plekken tegelijk te zijn en alles schijnt hem mogelijk.
*lurky pakt de pan en haalt nog een paar keer uit
Pak aan, smeerlap!
BOINGGG
En nogmaals!
KLOINGGG
Gek!
BENGGG
Rot op!
WHAMMM
Hehe die is buiten westen, pff
*schreeuwmode
KOMT IEMAND EINDELIJK DEZE ZATLAP AFVOEREN!!!
  donderdag 26 oktober 2000 @ 16:22:42 #55
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_419086
Aarrgggghhh....hij is wakker!!
quote:
Overal waar craziest verschijnt is een kunstzon aanwezig
Maar leidt nog steeds aan 'wanen'
quote:
Dit omdat de vijand overal kan zijn
En is bovendien paranoide
quote:
Maar goed dit topic gaat over golfen en niet over craziest
En bovendien goed in de war, golfen??? Welnee man je bevindt je in de botanische tuinen van Lurky, die golfbaan bestaat louter en alleen in jouw fantasie.

Maar goed, ik zie dat Lurky hem alweer bewusteloos heeft geslagen, dus daar zijn we voorlopig weer even vanaf.
We zullen nu alleen een goed plan moeten bedenken om hem af te voeren.

[Dit bericht is gewijzigd door Faat op 26-10-2000 16:25]

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_419094
Die tuinen boeien craziest geen reet,maar wel zonde van al die beestjes die vannacht onder de bulldozers het leven hebben moeten laten
bad to tha bone
pi_419108
Haha de bevers hebben bijna die dikke dode boom door.
plotseling begint het te kraken op de woudvloer en in de kruinen ritselen takken
KRRRRRR DREUNNNNNNNNN PAAADAAAMMMMM
Een enorme dode beuk is zomaar bovenop Craziest gevallen.
  donderdag 26 oktober 2000 @ 16:30:10 #58
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_419121
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 26 oktober 2000 @ 17:16:08 #59
6930 Kahn
never be clever...
pi_419324
Lurky....wat een geweldig mooi landgoed heb je hier zeg........wat te gek van je dat ik hier in deze mooie omgeving mag wonen.....

Ben erg nieuwsgierig naar mn huisje....ik hoop dat je snel tijd hebt voor een rondleiding...

I am I !!
pi_419374
quote:
Op 26 oktober 2000 17:16 schreef Kahn het volgende:
...ik hoop dat je snel tijd hebt voor een rondleiding...
*volg craziest maar

De trots van fokeiland

Liggend pal achter de zee ende duinen is ‘craziestgreen’ een echte linkscourse. Een negen holes duinbaan met ruime, mede door de wind gevormde greens, pittige potbunkers, stuifduintjes, los zand en veel helmgras. Prachtige duinenrijen op en rondom de baan zorgen voor optische effecten die van invloed zijn op uw spel. De wind is hier van groot belang omdat de holes alle richtingen op zijn gesitueerd.

het clubhuis

*loop voor de rest zelf maar wat rond,want craziest heeft andere dingen te doen,maar wees vrij om een balletje te slaan

bad to tha bone
  donderdag 26 oktober 2000 @ 17:40:06 #61
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_419380
Dr. Kasperrrrrrrr!! Kom snel even langs om Craziest te behandelen.
Hij zit nu echt midden in een psychose....ziet overal golfbanen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_419385
ohhh en mocht er ergens onder het golfen zo'n beestje
de kop op steken
Het gif ligt in het clubhuis maar we sproeien ook elke avond dus dat zal wel los lopen

[Dit bericht is gewijzigd door craziest op 26-10-2000 17:46]

bad to tha bone
pi_419402
Die Craziest, zou bijna medelijden met hem krijgen. Gek dat zo'n grote vent een fobie heeft voor zo'n klein bosmuisje.
Gelukkig ben ik niet bang uitgevallen. Jaren tussen de grote mensapen geleefd. Orang oetangs, gorilla's... Zo'n crazy exemplaar van de Homo Sapiens moet niet denken dat hij biezonder is met z'n gebulder.
*Craziest ligt nog steeds te ijlen in de struiken van de Lindelaan
Ik zal hem maar wat van die thee voor Wati geven die Eloquin had gezet.
pi_419417
quote:
Op 26 oktober 2000 12:44 schreef Faat het volgende:
Eigenlijk wil ik nog een keertje slaan
zozo.... agressief aan het doen???

mag ik ook een keertje slaan?

donderdag 26 oktober 2000 @ 18:46:53 #65
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_419504
Heel graag Scarefreak, maar wel heeel hard slaan hoor!

Momenteel dwaalt ie ergens in het rondte, denkend dat ie Cubaans spreekt, denkend dat er 100 vrienden van hem morgen op het eiland komen. Hij leidt aan allerlei wanen, en zoals ik al eerder meldde vermoed ik dat hij midden in een psychose zit.

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 26 oktober 2000 @ 19:22:19 #66
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_419556
* the Flex komt eindelijk het Indianeneiland verdedigen!!!

beter laat dan nooit

Hallo...?
pi_419615
Ha Flex! Uitgestudeerd voor vandaag? Vanochtend heeft de jeugd van Indianeneiland zich bij Groenfront aangesloten. De kids zitten in tunnels onder je eiland en wachten op je instructies.
  donderdag 26 oktober 2000 @ 20:36:07 #68
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_419674
Ben me druk aan het voorbereiden voor een invasie in de tunnels. Maar we kunnen ze wel aan!!!!
Hallo...?
pi_419942
Flexy, we kunnen die kinderen wel gebruiken hoor. Ze zeggen dat ze Elven zijn Misschien kunnen ze een tunnel onder het Casino graven.

Er is trouwens, zie deze luchtfoto, niets aan de hand met de tuinen.

DE TUINEN VAN FOK! foto Lurky

donderdag 26 oktober 2000 @ 22:51:17 #70
5108 equilan
DE elfengodin
pi_420016
quote:
Op 26 oktober 2000 17:52 schreef Lurky het volgende:
Eloquin

nouja....bijna goed

* equilan kijkt in haar glazen bol, vanaf het vaste land en ziet het eiland...

O er gebeuren vreselijke dingen!! Ik moet opschieten!!

pi_421205
* Lurky gaapt en rekt zich nog eens uit na een lange nacht. Kalm wandelt ze door de tuinen naar de Lindelaan. Zou Craziest nog onder de beuk liggen?

Nee maar: kijk eens aan! De beeldjes waar ik om heb gevraagd

Wie zou die hier nou neergezet hebben?

*Hebben de tuinen een geheimzinnige weldoener?

pi_421265
* Herne_the_Hunter loopt door de tuinen onder het mompelen van de volgende woorden:

"De dagen worden korter,
Nachten worden langer,
De dagen worden kouder
en de nachten bovendien.
Straks is er aan de bomen
geen blaadje meer te zien."

Langzaam kleuren de blaadjes van de bomen in de tuin in de mooiste herfstkleuren.

* Herne_the_Hunter vervaagt en wordt weer onzichtbaar

TA! RA! NIS!
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 11:17:14 #73
5108 equilan
DE elfengodin
pi_421441
Hmm wat een prachtige tuin toch en die kleuren!!

* equilan huivert en trekt haat mantel om zich...een glimlach verschijnt op haar gezicht..

*denk* Ik voel een aanwezigheid.... hmm ben benieuwd...

Lurky het zijn idd leuke beeldjes!!

pi_421653
Merkwaardig, wat is dit toch een wonderlijke plek. Er lopen ook rare vogels rond. Daarstraks zag ik een glimp van een vreemde snoeshaan. Ineens lijkt het herfst in de zomer! Terwijl het weerbericht tropische voorspellingen had...
*Quote Fok!weerbericht voor vandaag:

"We hebben een prachtig weekend voor de boeg! Het begint vandaag al: als de ochtendnevel is opgetrokken staat ons een zonovergoten dag te wachten. De middagtemperatuur zal maximale waarden bereiken van 32 graden. Aan de oostkant van ons mooie eiland iets koeler door een matige zeewind. Deze trend zal zich ook zaterdag en zondag voortzetten: veel zon en hoge temperaturen."

Ik weet nu zeker dat de tuinen en de Heuvel van Equilan aan de Noordkant zijn gevestigd.

roepmode:

Flex!
Kahn!
Joehoe...
Waar zitten jullie?
Tegen de noorderwind kunnen we vandaag t beste de weedkas waar Faat doorheen is gestruikeld gaan repareren.
Waar zouden we trouwens het beste vesterglas op het eiland kunnen kopen?
We moeten ook Dr Kasper roepen voor Crazyest. Als we niets doen gaan hij dood en dan gaat ie rotten en dat zal stinken: dat kan niet. De ziekenwagen moet hem maar komen ophalen.
De Indianenkinderen zijn vandaag van hennepvezels bikinni's en bermuda's aan het weven.
Kom: we moeten zelf ook aan de slag!

vrijdag 27 oktober 2000 @ 12:40:27 #75
6930 Kahn
never be clever...
pi_421673
Hi Lurky, was net even het waterrad aan het schoonmaken toen ik je hoorde roepen.

Ik sta de hele dag tot je beschikking, de boodschappen van de supermarkt heb ik vanochtend eerste werk al gedaan dus als er geen spoedeisende orders meer komen bij Jojogirl kan ik de hele dag helpen...

zeg maar waar ik moet beginnen...

I am I !!
pi_421747
Ha Kahn, ja de watermolen loopt weer als een lier! Heb je lekker geslapen, bevalt je huisje?
Vandaag kunnen we t beste werken aan de kassen! Maar daarvoor zoeken we nog glas. Ik heb al geprobeerd bij het Fok!paleis. De Bikini's en Bermuda's moeten gedistribueerd aan de Zuidzijde van het eiland. Supermarkt lijkt me de beste verkoopplaats.
Als je veel moet rondreizen kan je ook 's kijken of je een van de oldtimers in het wagenhuis aan de praat krijgt. Of je neemt een ploegpaard of spant de bok voor zo'n antiek bokkewagentje uit de schuur. Kijk maar wat het handigst is.
O ja en Dr. Kasper kan langskomen.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:05:12 #77
6930 Kahn
never be clever...
pi_421775
Heerlijk geslapen Lurky, lekker hoor zo'n bedstee!!!

Het huisje bevalt ook prima, kan hier wel aarden denk ik.

Kasper komt zeker voor craziest, als ik hem zie komen zal ik wel ff assisteren.

Wat de kleding betreft, Jojogirls heeft nog een hoekje in de supermarkt over, als ik daar naar toe ga om de boodschappen rond te brengen kan ik meteen de kleding hiervandaan menemen....goed idee ???

I am I !!
pi_421867
* Herne_the_Hunter tikt Lurky op de schouder en zegt:

"Na de Zomer kom ik..."
"Het is maar een weersvoorspelling waar jij je vertrouwen in legt...Als ik jou was zou ik me maar wat warmer kleden"

<verhaalmodus>
Op het moment dat je omkijkt is Herne alweer verdwenen. Een ijzige wind blaast door de tuin en er laten wat blaadjes van de bomen los.
</verhaalmodus>

TA! RA! NIS!
pi_421898
Fijn dat je hier kan aarden en dat je Dr. Kasper gaat ontvangen. En breng die badkleding maar snel weg voor het weer omslaat.
Kahn, ik geloof dat we beter de Indianenkinderen ook wat dikkere werkkleding voor onzelf kunnen laten maken. Geen tijd te verspillen. Ik ga de spinnerij even nakijken. We hebben truien nodig. Het hele eiland heeft ze straks nodig.
Pak jij een snel vervoermiddel dat minder eigenzinnig is dan Gandalf? Kies maar wat uit de stallen, het wagenhuis of een van de schuren. Er staat vanalles wat sneller is dan de benen uit je lijf lopen. Wees niet te bescheiden joh.
Die oldtimers schijnen nog op alcohol van aardappelschillen te rijden. Hebben we ook niks te maken met de benzine van Crazy inc.- bv. of waar die olie vandaan moge komen. We brouwen gewoon onze eigen brandstof: prachtig!
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 14:16:23 #80
6930 Kahn
never be clever...
pi_421945
Ga vanavond wel effe kijken in het wagenhuis, even proberen wat het nog doet....
je hoort wel wat het is geworden....

Zal nu eerst even de kleding gaan wegbrengen...zie je zo weer...

I am I !!
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 20:05:32 #81
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_422899
He allemaal,

Ik ben weer wakker nadat ik de hele nacht de tuinen van Fok! heb bewaakt. Ben dus een nachtmens en ben pas na 7en online (en in het weekend).

Hallo...?
pi_423437
Flexy ik ben blij dat het al bijna weer nacht is en je superpower terugkeert. We zitten hier nogsteeeds met Craziest. In de laatste flitsen van zijn leven meent hij nog een maal op al zijn favoriete plekken van het eiland te zijn. Nu ijl hij weer zachtjes over Ristorante Ali...

*Lurky besprenkelt Craziest uitgedroogde lippen met wat water

Het zou toch zonde zijn als hier in de pas geopende tuinen een van de eerste bezoekers al het loodje legt.

*Lurky dekt de stervende extra toe met dekens

Als er geen slechterikken waren zou niemand merken hoe goed wij zijn. We moeten, wie hij ook was, zijn lijden verlichten. Dit is onmenselijk.

*Craziest kreunt zachtjes en valt weer weg in coma

vrijdag 27 oktober 2000 @ 23:07:59 #83
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_423510
Flexy probeert hem (om de spanning om Fok!Eiland te bewaren) met mijn laserogen op te warmen. Misschien wordt ie er beter van...
Hallo...?
pi_423547
Kan je ook hulken flexy? Probeer die beuk eens voorzichtig op te tillen zonder hem over Crazys gewonde lichaam te verschuiven.

*Lurky staat te stuntelen bij het halve lijk en heeft al haar hoop gevestigd op The Flex

vrijdag 27 oktober 2000 @ 23:23:57 #85
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_423549
ik ben druk bezig om me voor te bereiden.

wacht heel ff
nog een biertje en dan moet ik kracht genoeg hebben.

zullen we van die boom een monument maken ter nagedachtenis aan de veldslag op Indianeneiland???

Hallo...?
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 23:27:27 #86
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_423560
* the Flex is opperst geconcentreerd

hij zweeft boven indianeneiland. Hij vliegt richting de boom en tilt hem op.

Het lukt niet...

Maar daar komt Flexy's geheime wapen. Hij pakt een flesje Bacardi Breezer uit zijn zak en dringt hem op.

Met alle kracht in zijn lichaam tilt hij de beuk van zijn aardsvijand en gooit de beuk het water in.

Missie geslaagd!!!

/me wil eigenlijk dat zijn geheime identiteit geheim blijft

Hallo...?
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 23:33:43 #87
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_423575
Lurky, ik heb craziest gevonden bij Faat. Hij heeft het toch weer voor elkaar gekregen om op de been te komen.

Ik heb hem naar de Kerk van de Universele Waarheid van Phalanx gebracht.

pi_423584
Heel goed Faat. Hij leeft nog. Maar vraag niet voor hoe lang. Verbijsterd zag ik de krachttoer van Flexy. Craziest wankelde omhoog. We ondersteunden hem en zette hem in een van onze oldtimers.
In gezwinde vaart, met het zwaailicht van Crazy op het dak, scheurde ik hem naar het Casino en dumpte hem op de rode loper. Casiniomedewerkers kwamen aangesneld. Ik wierp ze het zwaailicht na.
Met scheurende banden spoot ik in mijn automobiel terug naar het nachtduister van de Tuinen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 27-10-2000 23:43]

vrijdag 27 oktober 2000 @ 23:43:45 #89
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_423597
wordt vervolgd...
Hallo...?
pi_423603
Werkt dat met Barcardi Breezer? Geef mij ook 's? Als ik dat ook kan hebben we samen de tuin zo opgeknapt. Wat zeg ik: het hele eiland in een nachtje opgeruimd hihi.
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 00:03:02 #91
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_423631
quote:
Op 27 oktober 2000 23:45 schreef Lurky het volgende:
Werkt dat met Barcardi Breezer?
alleen in combinatie met mijn gave
Hallo...?
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 00:15:10 #92
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_423667
slaap lekker
Hallo...?
pi_423701
Dankje want nachtrust zal ik nodig hebben als gewoon aards mens. Sterkte met je superdaden vannacht. Het schijnt dat ene Wati nog rondwaard en Vixen bedreigd. Ik zal tegen niemand zeggen dat jij Flexy bent. Succes!!!

Hee, een vleermuis!
oeoahhh
*lurky gaapt van vermoeidheid
Tot morgen Flex.

zaterdag 28 oktober 2000 @ 10:57:26 #94
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_424145
quote:
Op 27 oktober 2000 09:35 schreef Lurky het volgende:
Lurky gaapt en rekt zich nog eens uit na een lange nacht. Kalm wandelt ze door de tuinen naar de Lindelaan
Lurky = vrouwtje??? Sorry Lurky dacht steeds dat je een mannetje was, en dat terwijl ik meestal boos word als men mij voor een mannetje aanziet
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_424381
*In het kantoor van De Tuinen ligt een bericht. Ernaast een stapel boeken.

Beste Kahn en Flex,
Om het chemisch afval van het Casino op een verantwoorde plek buiten het eiland te laten verwerken ben ik een weekje weg. Jullie redden je in die tussentijd wel zonder mij.
In de grassen-encyclopedie zit een briefje met de combinatie van de kluis. Neem uit de kluis zoveel geld als nodig is voor het voortbestaan van De Tuinen. Verhoog per direct ook ieder je weekbudget naar f 3000,-. Als dat nog te weinig is: neem dan meer.
Mochten er op het eiland vragen zijn van biologische aard dan vinden jullie hier de standaard werken uit mijn bibliotheek met antwoord op alles.
Faat kan de weed intussen uitbaten naar eigen inzicht. Equilan mag alles wat ze nodig heeft uit de Tuinen nemen. Wat de betreft de rest laat ik dat over aan jullie waarneming.
Jullie hebben in de Geschiedenis van Fok!eiland kunnen lezen dat hier geen arbeiders en bazen zijn. Omdat we allen gelijk zijn hebben jullie totale openheid van zaken in De Tuinen. Met jullie kracht en inzet hebben jullie bewezen het aan te kunnen belangrijke beslissingen te nemen en zelf de zaak draaiende te houden..
Sterkte met het werk, kanjers, ik vertrouw op jullie.

Tot over een week,

Lurky

Ps Er ligt een babykleertjes-uitzet klaar voor Tweety

maandag 30 oktober 2000 @ 11:37:22 #96
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_428210
quote:
Op 28 oktober 2000 13:15 schreef Lurky het volgende:
Faat kan de weed intussen uitbaten naar eigen inzicht.....
Ik zal er zorg voor dragen ....en er goed voor zorgen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 30 oktober 2000 @ 12:02:41 #97
5108 equilan
DE elfengodin
pi_428260
* equilan wandelt door de tuinen...wat liggen ze er weer prachtig bij!!
* equilan plukt wat goudsbloemen en viooltjes....pakt wat eikenbladeren en gaat weer weg...

[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 30-10-2000 12:04]

maandag 30 oktober 2000 @ 19:32:58 #98
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_429310
* the Flex past goed op het eiland hoor!!!

en als ik het moeilijk krijg kunnen we altijd nog de hulp van Flexy, de superheld inroepen!!!

Hallo...?
  donderdag 2 november 2000 @ 21:56:26 #99
5108 equilan
DE elfengodin
pi_438557
Lurky!! Ben je er alweer?? Nee zeker, ben weer te vroeg....
pi_439066
quote:
Op 02 november 2000 21:56 schreef equilan het volgende:
Lurky!! Ben je er alweer?? Nee zeker, ben weer te vroeg....
Lurky is niet meer.
Vernietigd door craziest's army
We zullen hem missen(not)
One done a few to go
bad to tha bone
  vrijdag 3 november 2000 @ 08:20:34 #101
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_439143
*Twiet heeft net een bezoekje gebracht aan de Kerk van de Universele waarheid

Arme craziest, hij heeft nog steeds waanbeelden dat hij alleenheerser is.

De God Keizer is dus nog steeds niet tot hem doorgedrongen. We laten craziest nog maar bij hem, zolang het nodig is.

[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 03-11-2000 08:23]

vrijdag 3 november 2000 @ 14:11:37 #102
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_439934
Lurky,
Alles is getopt en geknipt hoor
Staat in vuilniszakken in de achterste kas, ik heb ongeveer 1 kilo gehouden voor eigen gebruik
Wanneer gaan we weer oogsten?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  vrijdag 3 november 2000 @ 20:26:53 #103
5108 equilan
DE elfengodin
pi_441063
Lurky?? Kahn!!!! Flex??

Joehoe is er iemand???

Het wordt nogal stormachtig dit weekend, ik wilde jullie even waarschuwen!!

* equilan kijkt nog even rond maar niemand reageert...ze draait zich om en vliegt op Gandalfs rug weer weg...

pi_441486
* Diep in de nacht sjokt een gestalte de laan op. Het is een vermoeide reiziger die huiswaards keert. Voor de dienstwoning houd de persoon halt. Met een zucht werpt deze de zware bagage af en bukt zich. Onder de mat vist het silhouet een sleutel tevoorschijn en opent de deur. De lamp in de hal gaat aan. Het is Lurky!

He, he, eindelijk thuis. Zo te zien is hier alles onveranderd. Morgen hoor ik wel hoe het Flex en Kahn is afgegaan... Nu eerst een bad en naar bed.

maandag 6 november 2000 @ 10:44:39 #105
5108 equilan
DE elfengodin
pi_446065
Lurky je bent er weer!! Fijn zeg, maar vertel, waar ben je geweest en hoe heb je het gehad??
O, voor ik het vergeet, we gaan zeer binnenkort de betovering uitspreken om het eiland buiten de tijd te plaatsen....word dan nogal onrustig. Tenminste, als ik Herne nog kan vinden, heb jij hem mischien gezien??
Ik hoorde dat jij iets gevonden had in het bos, bij de oude eik??
pi_446362
Hoi Equilan. Niemand gezien. Wel heb ik inderdaad iets vreemds gevonden in het Bos van Herne. Een scherpe afdruk, een soort snede in de grond met er omheen geronnen bloed van onbekende herkomst. Natuurlijk meteen een bodemmonster genomen. De komende 36 uur ga ik er proefjes mee doen in mijn laboratorium. Daarbij kan ik niet worden gestoord. Zodra dit onderzoek af is, ben ik weer aanspreekbaar. Ik moet nu gaan want anders loopt de distilator in het lab over!
Dag, tot gauw. Kijk gerust wat rond in de tuinen

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 06-11-2000 12:44]

maandag 6 november 2000 @ 19:21:12 #107
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_447453
ej Lurky!

Welkom terug! Het was hier erg rustig op het eiland. Kwam ook wel mooi uit, want ik heb het erg druk. Suc6 in je lab!!!

Hallo...?
  maandag 6 november 2000 @ 19:31:50 #108
5108 equilan
DE elfengodin
pi_447480
Lurky!!! Tjee, klinkt serieus...hoop zo snel mogelijk van je te horen!! Veel succes ermee..
pi_450281
*Na anderhalve dag doorwerken ligt het lab van Lurky vol opengeslagen boeken en papieren met notities. Menigmaal controleerd ze opnieuw de uitslag van het bodemmonsteronderzoek. Dan weer leest ze koortsachtig in de naslagwerken. Ze vindt het niet. Hoofdschuddend staart ze naar haar aantekeningen.

Fomoriaanse code... Hmm het is toch echt het Fomoria-gen. Geen ander bloed ziet er zo uit. Toch bevinden zich volgens de wetenschap geen Fomorianen op het eiland. En dan die combinatie met sporen van metaal. Het lijkt haast dat het bloed van een mesachtig wapen is afgeveegd. Dat zou kunnen duiden op een gewelddadige confrontatie maar daar is in het heden niets van bekend. Ik zal mijn onderzoek onder de eilanders moeten voortzetten. Hier biedt het geschreven woord geen uitkomst meer.

pi_453223
Kijk 's aan Jojogirl. De Indianenkids blijken een hele kraam voor je supermarkt te hebben gemaakt!

offtopic: weet niet of je 'm in je winkel wilt omdat hij je zaakje zwaarder duwen maakt naar Engeland. Zeg t maar Zolang staat ie hier.

donderdag 9 november 2000 @ 10:21:38 #111
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_454209
Hoi Lurky, ik neem het kraampje wel mee hoor. Hij staat vast prachtig in mijn supermarkt. Is er iets wat ik de Indiaantjes kan aanbieden uit m'n supermarkt? Voor zo'n mooi kraampje moeten ze natuurlijk wel bedankt worden.
pi_454752
*De hele nacht heeft Lurky doorgewerkt. Onder de microscoop bleek het bloed aan Hernes zwaard exact hetzelfde als dat van het bodemmonster uit het Bos.

Herne zelf kan ik niet vragen hoe het zit... Die is nog steeds bewusteloos in verpleging op een kamer van het Dagotel.

*Om tot een nieuw idee te komen maakt Lurky een wandeling door de tuinen. In de vroege morgen stuit ze op een overwoekerde ruďne aan de voet van de berg van de Noordoostzijde.
Gedreven door wetenschappelijke nieuwsgierigheid onderzoekt Lurky de bouwval. Zeldzame planten hebben haar volste aandacht. Bijzondere mossen variëren al na gelang het aanwezige daglicht in de ingestorte vertrekken. Achterin leidt een glibberige trap naar een wereld vol bleke paddestoelen en hagedissen.
Ze daalt de trap af en knipt haar lantaren aan. Vleermuizen fladderen weg. Het is ijzig koud in de kelder. Regelmatig druppelt het grondwater door het plafond. Kleine stalactieten hebben zich hier de afgelopen eeuwen gevormd. Op de grond staan poelen waarin grotolmen rondzwemmen. In deze prachtige ondergrondse wereld vergeet Lurky even haar onderzoek.
Helemaal achter in het onderste begaanbare gedeelte is een alkoofachtige nis in de muur. Een vermolmde deur hangt naast zijn hengsels. Lurky licht zichzelf bij en reikhalst de nis in.

Hé, daar staat wat!

*Lurky klautert de nis in. Een kistje beslagen met nopspijkers en verstevigd met stalen banden heeft de tand des tijds doorstaan. Ze tilt de kist op en aanvaard de terugtocht.

Wat een vondst! Dit moet honderden jaren oud zijn.

*Thuisgekomen in de dienstwoning fotografeert Lurky het kistje alvorens het te openen. Dan pulkt ze met een lockpicksetje geduldig het slotje open.
In het kistje ligt een dik boek, een dolk, een zilveren drinkbeker, een aardewerken flacon en een verweerde leren buidel. Opnieuw maakt ze foto’s voor de archeologische dienst.
Ze trekt handschoenen aan, tilt het boek op en opent het voorzichtig. Om het beter tot zich door te laten dringen leest ze de oude taal hardop.

”Wi sindt mit voale Fomorianen
her gekoamen von De Dananen.
Onsere slag woas ien woare strijdt.
Wi hoabban oens teroeg getroakkan.
Mit deseren dronk kieren wi in die tied...”

*Lurky pakt een oud woordenboek en vertaalt:

Wij zijn met vele Fomorianen
hier gekomen van de Dananen
Onze slag was een heuse strijd
We hebben ons teruggetrokken
Met deze drank reizen wij door de tijd...

*Lurky zet een kop koffie. Bekijkt de voorwerpen in de kist terwijl ze aan haar mok nipt en concludeert:

We moeten Herne weer op de been krijgen. Hij is de enige die hier het fijne van weet. Herne heeft onlangs een confrontatie met een Fomoriaan gehad. Ze zijn hier op het eiland.
Als Equilan hier was, zou ze ons kunnen helpen hem te genezen. De hedendaagse geneeskunst schiet te kort bij een oudheidkundige aandoening als die van Herne.
Het is waarschijnlijk een tijds-psychose waar hij alleen met sjamanistische heelkunde uit geraakt.

donderdag 9 november 2000 @ 13:05:55 #113
5108 equilan
DE elfengodin
pi_454779
Lurky, hier ben ik!!

Het lijkt er inderdaad op dat Herne een confrontatie met de fomorianen heeft gehad. Ik vermoed dat de fomoriaan ook behoorlijk gewond moet zijn geweest, anders had hij niet in het Dagotel overnacht, denk je niet lurky?? Waarschijnlijk vechten ze met vergiftigde wapens, daardoor zal Herne nu zo ziek zijn.
Ik zal Herne gaan onderzoeken....de tijd dringt, we kunnen niet veel langer meer wachten!!

donderdag 9 november 2000 @ 13:08:07 #114
5108 equilan
DE elfengodin
pi_454782
Trouwens, dat boek, die flacon en die drinkbeker....de dolk en de buidel...die moeten we goed bestuderen. Maar doe er aljeblieft voorzichtig mee, je weet maar nooit, mischien is het wel een val!!
pi_454788
Goed! Ga jij naar Dagotel 'Werk in de aanbieding'. Bestudeer ik ondertussen de rest van het Fomorianenboek. Succes. Wacht Equilan, neem wat heelkruid mee uit de Tuinen. Misschien is de drank in flacon van de kist ook belangrijk. Voor de zekerheid zal ik eerst een druppel ervan analyseren. Als je me nodig hebt, bel je me maar. De telefoon staat op Hernes nachtkastje in het Dagotel.
  donderdag 9 november 2000 @ 13:14:25 #116
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_454798
Maar misschien kan je er ook Herme weer mee bovenop helpen... je weet maar nooit.

Die fomorianen ben ik trouwens al eens tegengekomen paar 100 jaar geleden, dat was de reden dat ik buiten de bestaande tijd moest gaan leven, omdat zij idd kunnen tijdreizen...
Maar ik ben ervan overtuigd dat als we maar samenwerken we ze het eiland af kunnen werken.

* HighLander denkt dat hij ook maar eens bij Herme langsgaat om te kijken of hoe het met hem gaat. Ik kom dan ook langs de tuinen, kom ik je daar nog tegen Equilan? Als je wat ziet vallen vanuit de lucht, dan ben ik het.

[Dit bericht is gewijzigd door HighLander op 09-11-2000 13:17]

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  donderdag 9 november 2000 @ 13:14:53 #117
5108 equilan
DE elfengodin
pi_454799
Geweldig!! Zodra je dat spullie hebt geanalyseerd hoor ik het graag van je. Ik ga nu naar Herne toe.

fluisterenmodus aan wat denk jij trouwens van die 2 nieuwe bewoners op het eiland?? Highlander en zn vriendinnetje?? Zouden dat vermomde fomorianen zijn?? Heb vriendelijk tegen ze gedaan, maar ik hou ze voorlopig maar even in de gaten!! fluistermodus uit

pi_454819
Ha Highlander. gastvrijheidsmodusHeb je de ruďne ontdekt? En zaten er wat stenen voor je kasteel bij?

fluistermodus Equilan, ik weet 't ook niet precies met die vampiers, misschien zijn het gewoon een stel gothicpartygangers. Hun gelijktijdige komst is wel toevallig... Maar stillere nieuwkomers kunnen ook de Fomoriaan zijn. Misschien is Highlander gewoon een gezondene. Kan je niet even in je glazen bol kijken om 'm te scannen? Iedere hulp is nu hard nodig.

Equilan, ik hoor wel hoe het gaat. Ik zal voorzichtig zijn al was het alleen al om de museale waarde van het kistje.

donderdag 9 november 2000 @ 13:23:14 #119
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_454820
hmmm GROM!
quote:
Wist jij dat vleermuizen hele gevoelige oren hebben... dat zelfs fluisteren niet helpt als ik op zoek ben naar jou, om je te helpen..

Ben nu wel zwaar beledigd, dat begrijp je natuurlijk wel.
Ik een Fomoriaan in vermomming, the nerve

Maar ik zal doen alsof ik dat niet gehoord heb.

Maar in de ruines heb ik idd heel wat bruikbare stenen gevonden.. en het schiet al aardig op. bedankt voor de tip

[Dit bericht is gewijzigd door HighLander op 09-11-2000 13:30]

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  donderdag 9 november 2000 @ 13:32:27 #120
5108 equilan
DE elfengodin
pi_454835
tring!!!!! tringtring!!!!!! tring!!!!! tringtring!!!!! de telefoon van Lurky rinkelt.....
pi_454867
*Lurky leest verder in het oude boek

”In dien doaghen sal verschienen
Ien groat man genoamd Kroazieest
Wi koannen sloachts verdwienen
Oals hi oans totder doad geniest...”

*vol verbazing vertaalt Lurky

In die dagen zal verschijnen
een groot man genaamd Kroazieest
Wij kunnen alleen verdwijnen
als hij ons tot dood geneest...

*Lurky staat voor een raadsel: tot de dood genezen? Ze prevelt de oude tekst opnieuw:

..genaamd Kroazieest...Krazieeest...Crazyest?!?
Hm, nog maar even verder vertalen... Dit boek lijkt wel een oude variant op het hedendaagse ‘einde der tijden’. Als de wetenschap zou geloven in de uitkomst van oude geschriften, bespoedigde ze enkel haar eigen ondergang. Hm, de tekst in dit boek zal ik vertalen en uittypen voor De Orde. Zulke apocriefe geschriften horen in een klooster thuis.

triiiiing triiing
Hee de telefoon. Hallo, met De Tuinen, Lurky hier...

donderdag 9 november 2000 @ 14:29:34 #122
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_454952
Hmm, dit wordt erg gevaarlijk denk ik. Daarom wil ik voor stellen dat we een keer met meerdere mensen nog eens naar de ruine gaan voor beter onderzoekt, misschien zijn er tekeningen in de muern te vinden, of nog meer van dat soort kistjes
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_455074
Gelukkig zat het Fomorianenbloed goed geisoleerd in het reageerbuisje. Moet je zien het buisje is helemaal vol gegroeid! Ik zet t maar in de vrieskist

*Het glas uit het Dagotel wordt grondig ondezocht. Met een pipet neemt Lurky er de laatste druppel uit en houdt hem onder de microscoop. Dan steekt ze een injectienaald door de kurk van de flacon en haalt ook daar een druppel vloeistof uit. Beide vloeistoffen worden met elkaar vergeleken.

Hm het zelfde van structuur...

*Met de moleculaire basis zoekt Lurky in dikke boeken naar de stoffen die de verbinding in de vloeistof samenstellen.

Alkohol van gerst, alruinwortel, moederkoren, daturazaad, kopertinctuur, maretakbes, paddenmest... wel Alle Goden nog aan toe: wat een bocht!

donderdag 9 november 2000 @ 17:24:24 #124
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_455555
Lurky, nee tis toch niet echt waar van Craziest??
Craziest is dus eigenlijk een
Zijn naam in een boek uit vroeger tijden, dit lijkt mij een vreselijke voorspelling.
Wat moeten we doen?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 9 november 2000 @ 17:28:21 #125
4177 Jojogirl
pi_455569
[fluistermodus aan]
* Jojogirl komt even langs om over dat Fomorianengen te praten

Wat heb je allemaal ontdekt Lurky? En wat heeft Craziest ermee te maken? Als hij er iets mee te maken heeft, kan het niet veel goeds betekenen voor de toekomst van ons mooie eilandje

* Jojogirl ontdekt dat Lurky er niet is en gaat dan maar even wat te eten halen bij Faat
[fluistermodus uit]

[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 09-11-2000 17:34]

pi_456466
*Volgegeten maar onvoldaan keert Lurky terug bij het laboratorium. De deur staat open.

Vreemd, ik had toch afgesloten?

*Binnen hangt een merkwaardige kerklucht. Ze kijkt rond maar ziet niets ongewoons. Ze buigt over de microscoop. Daar ziet ze niets

Ik zou zweren dat ik hier een bloedmonster had achtergelaten.

*Ze pakt een nieuw beetje uit de vrieskist, smeert het op een glaasje en legt het onder de microscoop. Opnieuw snuift ze in de lucht, staat nog eens op en loopt rond. Ze haalt haar schouders op, schud het hoofd en doet de deur op slot.

Merkwaardig. Die Kerk... Het is mijn club niet. Op zich genoeg stof daar voor sceptisch onderzoek. Geloven is niet weten. Maar het is goed dat ze niet weten dat ik niet geloof. Af en toe een babbeltje en ik kom nog meer over ze te weten. Hun god is een wurm. Wurmen maken aarde uit dood vlees, op zich wel eco maar om dat nou tot hoogste verklaren... Kijk ’s aan! Eureka! Waar overpeinzing al goed voor is. Het Fomorianenbloed bevat een insecten-gen.
Nu nog ’s naar die vingerafdrukken op dat glas kijken: Aha, dat zijn die van Equilan, die van Herne, en deze... lijkt nergens op, pantsergrijpers... kan insect zijn.

*In de boeken staat geen enkel insect met handen ter grote van die van een mens. Alle voorkomende insecten zijn niet groter dan een mensenhand zelf. Om tot nieuw inzicht te komen bestudeerd Lurky opnieuw het oude ruďne-boek.

Toavert min oalde bloedt neue loaven
Soalt den woareld herom langhe boaven
Loaft vroamd voalk sich oan oald bloedt
Soalt voarvallen toth dien groate doath
So dien woarmen eten sich fet an roand
Oan wie niet stijdet oander die groand

*Jammer dat vertalen zoveel werk terwijl de redding van Herne en Equilan eigenlijk niet kan wachten. Toch biedt het boek oplossingen uit de oudheid. Lurky noteert.

Tovert men oud bloed tot leven
zal de wereld hier lang om beven
gebruiken buitenstaanders oud bloed
zullen ze in grote getalen sterven
waardoor wormen zich rond eten
aan wie niet onder de grond streden.

*Lurky legt het boek, het kistje en het glas weg in de kluis waarvan niemand anders de code kent. Bergt het bloedmonster in de vrieskast en doet deze op slot. Ze hangt de sleutel om haar nek. Pakt een mijnwerkershelm, een gasmasker, pikhouweel en stofbril. Haastig hijst ze zich in waterbestendige isolerende kleding. Kijkt nog ’s door het lab, bedenkt zich en steekt een vergeten voorwerp bij zich. Dan sluit ze alle sloten op de deur. Voor de zoveelste avond roept ze door de duistere tuinen om haar medebewoner en superheld:

FLEXiiiiiiii !!!!

*Met stevige passen verdwijnt Lurky, voor de 3e keer vandaag, het bos in richting ruďne.

pi_456551
*phalanx legt stilletjes een briefje neer hopend dat iemand het nog op tijd vind. op het briefje staat gekrabbeld:

Vind Craziest en verberg hem, zorg dat hij het overleeft!
Er is maar weinig tijd en alles begint al in zijn plaats vallen.

Haast je!

Mijn zonden zijn misschien jullie redding.

PhalanX

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  donderdag 9 november 2000 @ 22:25:41 #128
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_456586
*Twiet pakt het briefje op en leest:

Vind Craziest en verberg hem, zorg dat hij het overleeft!
Er is maar weinig tijd en alles begint al in zijn plaats vallen.

Haast je!

Mijn zonden zijn misschien jullie redding.

PhalanX
[/quote]

*Twiet weet niet wat ze er van denken moet
Phalanx die ontrouw is aan de God-Keizer

Er moet iets gebeurd zijn waardoor Phalanx aan het twijfelen is geslagen. Hij zal er wel een goede reden voor hebben gehad.

*Twiet gaat zitten op een boomstronk en denkt na

*Twiet kent het gouden pad van Leto II en weet wat er aan het eind van het pad gebeurd

tot zover kan ik geen rare dingen vinden.
En toch is Phalanx in verwarring gebracht, wat zou er toch zijn?

Twiet gaat in meditatie volgens de Bene Gesserit richtlijnen en is een beetje bang. Zachtjes spreekt zij de Litanie uit.

Waarom zou craziest, die tot nu toe alleen maar moeilijkheden heeft veroorzaakt, gered moeten worden? Heeft de God-Keizer het plan opgevat om een eind aan zijn leven te maken. Ondanks dat craziest al ver is in zijn training in de Bene Gesserit manier?
Dat zou een verspilling van tijd zijn geweest, dus moet het te maken hebben met de komst van de Fomorianen en de verdwijning van Equilan en Herne_the-Hunter.

Voor alle zekerheid ga ik maar terug naar de Kerk en zal proberen craziest weg te halen bij de God-Keizer. Misschien is het een goed plan om craziest terug te brengen naar de Tuinen en gandalf bij hem te laten.

Twiet is blij dat ze Gandalf heeft meegenomen.

[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 09-11-2000 22:27]

pi_456614
*In de tuinen aangekomen met Craziest ziet Lurky nog net Twiet weglopen.

TWEETY!!!

*Tweety is al, in haar gezegende toestand, op Gandalf weggevlogen.

Zo, Crazy ik verberg je in de documentenkamer van mijn bibliotheek. Daar is een lekkere sofa. Geen mens kan deze brand- en braak-vrije ruimte in of uit.

*De biologe schenkt Crazy een versterkend opkikkertje en geeft hem een asperientje. Ze zet een stapel stripboeken bij hem neer en dekt hem goed toe.

Denk erom he, braaf zijn gekkie. Ik ben zo weer terug.

*Ze sluit het archief af. vergendelt het lab en gaat weer op pad.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 09-11-2000 22:40]

donderdag 9 november 2000 @ 22:45:31 #130
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_456664
*Twiet heeft nog een voorraad melange meegenomen.

Lurky, let erop dat hij dit met grote regelmaat krijgt. Hij heeft namelijk al de blauw in blauwe ogen wat duidt op de specieverslaving. Daar kan je niet meer van afkicken. De specie kan je bewustzijn verhogen en je op het gouden pad van de God-Keizer brengen wat voorzienigheid met zich meebrengt.

*Twiet twijfelt nog steeds aan het bericht van Phalanx.
Zou het kunnen ......
Zou het mogelijk zijn dat Craziest de kwi.... nee, dat is onmogelijk.

Maar als het wel zo is, dan heeft Phalanx gelijk en moet craziest ver van Leto gehouden worden.

Wat een problemen allemaal en nu ook nog eens Equilan en Herne vermist. Hoe moet dit nog goedkomen.

pi_456701
*PhalanX arriveert, uitgeput gooit hij de woorden uit zijn mond.

Twiet, eindelijk! De....Leto...hij wil dat we Craziest vermoorden! Craziest... Fomorianen...

Leto heeft een... ghola gecreeerd uit het genetisch materiaal van een Fomoriaan. Iedere vezel in mijn... lichaam verteld mij dat de God Keizer de voorspelling omtrent de Fomorianen en Craziest teniet wil doen!

In dien doaghen sal verschienen
Ien groat man genoamd Kroazieest
Wi koannen sloachts verdwienen
Oals hi oans totder doad geniest...

De God-Keizer heeft een Fomoriaan uit dood vlees weer tot levend gewekt, maar nog steeds moet Craziest dood! De profetie moet worden voorkomen is Zijn heilige opdracht aan ons!

Ik voel me verscheurd, aan de ene kant is er Equilan en Herne aan de andere kant mijn God Keizer.

Mijn dood of Mijn Leven.

[Dit bericht is gewijzigd door PhalanX op 09-11-2000 23:04]

--- Cameron Hodge ---
pi_456720
*Lurky weet niets van de religieuze tweestrijd in de tuinen. Ze is inmiddels weer bij de ruďne. Deze keer volgt ze de gang de diepte in met een emmer snelcement.

Zo, even dat gat naar de kerk dichten in die zijgang.

donderdag 9 november 2000 @ 23:06:21 #133
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_456755
*Twiet vangt Phalanx op en zet hem op een boomstronk

Phalanx, het kan toch niet waar zijn? Hoe heeft Leto een Fomoriaan te pakken gekregen? Een Ghola?
*Twiet kijkt vertwijfeld en wordt innerlijk verscheurd.

Oh Phalanx, wat kunnen we doen?
Ik heb alle vertrouwen in Equilan en Herne. Waarom zou Leto bewust een barst maken in zijn uitgestippelde gouden pad? Met welk doel wil hij de boel hier op ons Eiland saboteren?

Phalanx, waar staan die tanks waar de ghola gemaakt is? Die moeten terstond vernietigd worden. En waar is de ghola gebleven?

Oh, was Duncan maar hier. Die zou wel een oplossing weten.
*Twiet gaat in een zware discussie met Phalanx over een eventuele oplossing

[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 09-11-2000 23:08]

pi_456769
Waarom!?
Ik weet het niet, misschien is dit juist zijn Gouden Pad, om het menselijk Lot vrij te maken van de vloek der voorzienigheid?

Ik heb hem het bloed van de Fomoriaan gebracht, afkomstig van Lurky. Ik wist het toen nog niet!
Maar nu ik heb Gezondigd vraag ik mij af... waarom heeft de God Keizer zelf niet Craziest gedood toen hij de kans had?

Misschien is mijn verwarring een directe straf van God?

* Phalanx kijkt eens naar de hemel en dan weer naar de kille aarde die onder hen ligt, hen bevestigt aan het sterfelijke.

Het wordt mij helder, de plannen ontvouwen zich. Er is duidelijkheid.
Dit is wat Leto mij opdroeg, mijn zonden moesten geschieden. Dit gesprek, mijn twijfels, en wie weet misschien zelf jouw kind, alles heeft een plaats op zijn Gouden Pad.

Maar als dit is wat Leto had gezien, moeten wij dan nu nog steeds de Axotl-tanks vernietigen?

--- Cameron Hodge ---
  donderdag 9 november 2000 @ 23:39:15 #135
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_456837
*Twiet kijkt Phalanx in de ogen, ook jouw ogen zijn blauw in blauw, net zoals de mijne

Phalanx, ga met me mee naar de andere kant van het Eiland, er is een natuurlijk haventje aldaar die nog niemand ontdekt heeft.
Daar heersen ook geen vreemde machten, Twiet heeft dit vrij weten te houden voor meditatie sessies.

Ik denk dat het tijd wordt om een specie visioen te ondergaan, ik heb een stuk van de God-Keizer bij me om deze te mengen met de specie. Wij gaan ons laten onderdompelen in de visioenen van de toekomst. Misschien dat we daar een antwoord krijgen.

*Twiet roept Gandalf en geeft hem een briefje mee voor Digger en Pluisje

*wanneer jullie dit lezen ben ik met Phalanx aan de andere kant van het Eiland, probeer ons echter niet te vinden, wij maken het goed. Digger, maak je maar geen zorgen om mij en ons kind, de heersende machten van Equilan en Herne houden de zwangerschap binnen hun magie nog staande.
Phalanx en ik zijn tegen onze wil betrokken geraakt bij problemen die niet uit te leggen zijn, maar alles te maken hebben met de God-Keizer die in de kelder van de Universele Waarheid woont.
Ik kom zo snel mogelijk weer naar huis

Phalanx, de mensheid zal nooit vrij zijn van voorzienigheid, echter deze kan wel gecontroleerd worden. Daar zijn onze scholen voor.

Twijfel echter niet aan je daden. Je hebt dit gedaan uit loyaliteit aan Leto. Het zij je vergeven.

Waarom Leto Craziest nog niet om het leven heeft gebracht, dat zullen we nooit weten. Waarschijnlijk probeert Leto eerst een leger Fomorianen aan te leggen en via Craziest misschien informatie over ons te verkrijgen.

[quote Phalanx]
Het wordt mij helder, de plannen ontvouwen zich. Er is duidelijkheid.
Dit is wat Leto mij opdroeg, mijn zonden moesten geschieden. Dit gesprek, mijn twijfels, en wie weet misschien zelf jouw kind, alles heeft een plaats op zijn Gouden Pad.
[/quote]

Phalanx, je bent echt in de war.
*inmiddels zijn Phalanx en Twiet bij het haventje aangekomen
Ik denk dat de God-Keizer kwaadaardig aan het worden is, wat natuurlijk niet zo vreemd is na zoveel duizenden jaren aanwezigheid. Dit betekent wel dat evengoed de axolotltanks vernietigd moeten worden en als de donder de ghola vermoord moet worden.

En vergeet niet Phalanx, mijn kind hoort NIET bij het gouden pad van Leto, dit kind is gemaakt voor zijn komst en voordat ik terug ben getreden tot de Bene Gesserit. Dat ik het kind van Digger en mij wil opvoeden binnen de Bene Gesserit is een ander verhaal.
Leto zal nooit in de buurt van mijn kind komen.

[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 09-11-2000 23:40]

pi_456862
Hoe dwaas was het om de les van Zijne Heiligheid te vergeten, zei hij niet, toen zijn lichaam nog jong en menselijk was, "In het absolute verdwaalt men." ?

een woestijn bestaat uit een ontelbaar aantal zandkorrels

Ik begrijp het, snap het dan Tweety, het is niet de uitkomst. Het is de voorspelling, de weg naar de uitkomst die belangrijk is.

[Dit bericht is gewijzigd door PhalanX op 09-11-2000 23:51]

--- Cameron Hodge ---
  donderdag 9 november 2000 @ 23:57:46 #137
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_456893
Phalanx, sorry.
Maar ik volg het niet meer. Ben ook moe van de zwangerschap.

Leg het me dan maar uit *zucht*.

pi_456904
*Lurky komt langsgelopen. Ze haalt nog een emmer metselspecie voor het gat naar de kerk in de ruinegang.

Hee Tweety wat zit jij hier in het donker?

vrijdag 10 november 2000 @ 00:14:27 #139
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_456947
Hey Lurky,

ik heb net een heel overspannen Phalanx gesproken en ik ben ongerust.

We hadden een goed gesprek over Leto en zijn Gouden Pad, maar ineens rende hij weg richting de kerk en laat mij zo zitten. Ik ben verbaasd over de snelheid waarmee hij verdwenen is.

Heb jij Gandalf nog gezien. Ik ga zo naar huis en ik wil dat hele eind niet lopen, is me te ver zo met die buik.

Hij brabbelde maar over craziest en een ghola fomoriaan. Ik snap het niet. Ook met de specietrance heb ik geen idee wat hij nu bedoelt.

Ik wacht het wel af.

pi_456960
*Phalanx spreekt met een bijzonder heldere stem.

Aanschouw, ons lot lijkt te worden bepaald door een voorspelling. Wat we vergeten is dat er meerdere wegen zijn die kunnen leiden tot hetzelfde doel.
Volgens mij gaf Leto ons een tweede weg om te bewandelen. Een keuze.
Is het de voorspelling die de toekomst vormt? Of is het de toekomst die de voorspelling vormt?

*phalanx knipt een gedeelte van dit bericht weg, haastige spoed is zelden goed en volgens mij loopt er anders nog meer mis met de verhaallijn.

De Ghola, ik vrees hem niet, hij is geen fomoriaan, niet meer. Hij staat tussen twee werelden, het rijk der doden en het rijk der levenden. Hij behoort tot geen van beiden. Ik zie niet langer het geheel, het grote plaatje, ik begin de kleine deeltjes te zien
die het samen het geheel vormen. De Ghola, zijn vroegere ras, het eiland, de plannen en voorspellingen. Ze zijn zo veel complexer als je kijkt hoe ze zich individueel ontwikkelen.

Voorzienigheid is chaotische orde. Er zit geen patroon in de woorden en daden van Leto omdat onze kijk op zaken juist zo beperkt is gebleven tot het zien van grote vlakken.

Leto is net zo Slecht als dat hij Goed is, het is omdat wij kijken naar een bepaalde kant van zijn bedoelingen. Als we de andere kant ook zouden zien dan zouden we merken dat de vermoedens van een stel stervelingen het nooit op kunnen leggen tegen de bedoelingen, uitkomsten op de lange termijn. Wij kijken naar het hier en nu, terwijl we moeten kijken naar het morgen en misschien zelfs het overmorgen.

De Ghola blijft leven, en met hem zal ook Craziest in leven blijven. De middenweg. Niet de ene voorspelling maar ook niet de andere.
Zwevend tussen hemel en aarde met een uitkomst die bekend is, maar een weg die compleet nieuw is.

Verfrissend, ongeloofwaardig, slecht, goed het maakt niet uit want het kan niet langer meer worden voorpelt hoe onze stappen zullen verlopen.

De voorspellingen zijn beiden opgeheven en een nieuwe is ontstaan.

[Dit bericht is gewijzigd door PhalanX op 10-11-2000 00:21]

--- Cameron Hodge ---
pi_456965
Ik moet je bekennen: Phalanx maakt op mij een verwarde indruk. Ik begrijp 'm ook niet echt. Craziest komt in zn uitspraken helderder over.

Trouwens hoeveel Craziest hebben we nou eigenlijk samen gered? Of was dat dezelfde? Die gast is ook altijd overal tegelijk!

vrijdag 10 november 2000 @ 00:23:27 #142
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_456971
Lurky, er is maar 1 craziest, maar door zijn bijna voltooide Bene Gesserit opleiding kan hij elders "verschijnen" zonder er echt te zijn.
pi_456987
Gelukkig, dan heb jij hopelijk niet zo erg met hem moeten sjouwen als ik Misschien willen jullie vannacht in een van de gasthuisjes in de tuinen overnachten? Je bent doodoop en ook Phalanx kan beter even tot rust komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 10-11-2000 00:28]

pi_456989
Er bestaan plannen in plannen.
--- Cameron Hodge ---
pi_456993
In hoeverre is jouw plan mijn plan? Ik weet een ding zeker: Equilan redden!
pi_457001
Tja, de vraag is nu: waar overlappen onze verhalen elkaar de volgende keer?

adios muchachos!

--- Cameron Hodge ---
pi_457006
Op ons mooie Fok!eiland natuurlijk
Weet je wat, Ik breng Tweety anders wel even met de auto terug. Is ze weer op vertrouwd terrein.
pi_457030
Craziest begint echt bang te worden dat de bewoners de realiteit totaal uit het oog verloren zijn.En alles wat ik hier lees op totale waanzin slaat.
Ik heb net met Mr Brigante 5 dagen lang concurrenten van het vasteland lopen begraven in de delta X zone van het eiland
Daar waar de evenaar zijn gelijke vind
Er moet een dubbelganger in het spel zijn
Wie o wie geeft zich voor de "ruler of the night"" uit
bad to tha bone
pi_457061
Ah, je bent bijgekomen. Ik maakte mij al zorgen. Hier is een lekker kopje kippensoep. Ik zweer je deze keer is er niks mee aan de hand. Ik heb alleen de kippen zelf geslacht maar zoiets moet je toch bevallen. Wees nou 's redelijk.
fluistermodus: gekkie, met mijn kennis en jouw valsheid kunnen we de gruwelijkste wapens ontwikkelen.
Denk daar vannacht maar 's over na. Je blijf lekker bij mij in de bibliotheek overnachten
pi_457068
quote:
Op 10 november 2000 01:11 schreef Lurky het volgende:

Denk daar vannacht maar 's over na.

Craziest can't think without a drink
bad to tha bone
pi_457075
Aha, je snakt natuurlijk naar een borrel. Die kerkjurken gunden je vast geen slokje miswijn. Kijk 's in dat boekenkastje: wijn, champagne, cognac, jajem en wat al niet meer. Ik neem er ook een. Proost!
pi_457086
Sniffffffffffffffffffffffffffffff
*craziest ruikt onraad

wat moet je van me?
Die golfbaan blijft,jou casinoverbod blijft gelden,en geld lenen doe ik niet.
Maar dat samen Biochemischewapens prduceren zie ik wel zitten

bad to tha bone
pi_457095
precies! Jij en ik gaan biochemischewapens produceren en verder hoef ik niks van je. Gokken doe ik niet want ik win altijd. Geld heb ik in overvloed en het gras is groen.

Laten we er nou eerst maar 's een nachtje over gaan slapen. De toekomst komt vanzelf wel.

*Lurky kruipt lekker tegen de nog steeds rillende Craziest aan om hem te verwarmen. De borrel heeft haar roezig gemaakt. Ze vergeet alles, zelfs de pincode van de bibliotheekdeur. Ze kunnen geen kant meer op.

pi_459106
*zachtjes komt Lurky de bibiotheek weer binnen. Ze zet een hygenisch voorverpakt totaal steriel fabrieksontbijt op het tafeltje naast de sofa. Even struikelt ze bijna. Overal op de grond liggen lege flessen.

fluistermodus

Craziest, schat, wordt ’s wakker. Hier is wat te eten voor je.

*Craziest kreunt in zijn slaap.

Lieverd, wordt ’s wakker: we moeten het eiland doen sidderen...

Wie zei er ook alweer: ‘never trust a biochemicus’?

vrijdag 10 november 2000 @ 18:17:16 #155
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_459282
Whelp!
Er zijn weer vreemde dingen gebeurd, het bericht it de toekomst is gewijzigd. Nu staat erin dat Herne Zaterdag terug zou komen.
Kijk maar ff in mijn Hotel(nu wel Dagotel)
  vrijdag 10 november 2000 @ 18:46:49 #156
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_459353
* the Flex is er!!! (maar voor maar heel ff)

heb het ook dit weekend weer druk, maar geestelijk zal superheld Flexy er altijd voor je zijn. Zit je in de problemen en ben ik er ff niet. Denk aan me en misschien leukt het om mijn krachten via mijn gedachte naar je toe te sturen. Het valt te proberen!

Hallo...?
pi_459402
Oh, Flexy, ik wist dat ik op je kon vertrouwen. Vandaar dat alles zo goed gaat. Reken maar dat ik aan je denk. Succes en sterkte met je superdaden. Zal proberen niet in nood te geraken maar denk met Craziest aan mijn zijde niet zoveel gevaar te lopen
Fijn dat je nog achter 'ons' staat.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 10-11-2000 19:07]

pi_459581
*craziest zoekt de evil nurse

Hier komen baby,werk aan de winkel

bad to tha bone
pi_459602
*Lurky hoort een stem die haar sinds gisteren als muziek in de oren klinkt uit de bibliotheek opklinken. Snel gaat ze naar binnen.

Hier ben ik al Crazylief. heb je lekker ontbeten? Of wil je nog iets anders? We kunnen verder gaan waar we vannacht zijn gebleven :p

vrijdag 10 november 2000 @ 20:19:43 #160
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_459616
He Lurky,

ik heb je briefje gevonden, maar wat bedoelde je eigenlijk met het ophelderende beeldscherm?
Jij bent toch niet stiekem ook Fomoriaan, he

pi_459630
*zaken gaan voor het vrouwtje

Op 13 januari 1993 tekenden 130 landen, waaronder Fok!eiland, dit verdrag teneinde chemische wapens uit de wereld te bannen. Het verdrag, dat
op 29 april 1997 in werking trad, is inmiddels door ruim 170 staten ondertekend. Hiermee binden de staten zich om hun chemische wapenvoorraden
te vernietigen en stringente voorwaarden te stellen aan productie en gebruik van bepaalde zeer toxische chemicaliën (Schedule 1). Daarnaast
behelst het verdrag echter ook een aantal verplichtingen voor bedrijven in de industrie en handel die bepaalde chemicaliën produceren, verwerken,
consumeren, importeren of exporteren. Deze chemicaliën zijn aangewezen in een bijlage bij het verdrag ("Schedules of chemicals"). Het betreft
chemicaliën die behalve voor industriële toepassingen, ook voor de productie van chemische wapens kunnen worden gebruikt ("goederen voor
tweeërlei gebruik").

*craziest leest het papiertje dat hij vond in de bieb nog eens door

bad to tha bone
  vrijdag 10 november 2000 @ 20:27:55 #162
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_459651
Vanwaar die wapens??
Tegen Fomorianen helpt geen enkel wapen, die moet je bestrijden op een andere manier.
Misschien iets met kruiden of magie. In iedergeval niet met wapens.
pi_459764
smak
*Crazy krijgt een kusje. Zijn voordracht van het pamphletje geeft Lurky een ingeving. Ze nesteld zich tegen hem aan en kijkt nog eens goed mee op het blaadje.

Die "Schedules of chemicals" bevat alleen vastgestelde stoffen waarvan bekend is dat ze voor 2erlei gebruik geschikt zijn. Er is zat wat daar niet op voorkomt. De hele planeet is een chemisch en natuurkundig proces. Of anders gezegd: een koekenpan komt ook niet voor op de 'wapenlijst'. Oh sorry, ik wou geen nare herinneringen ophalen. Hi hi.

*Nurse Lurky schurkt zich tegen Craziest aan en overlaad hem met kussen.
(*offtopic* terwille van hun grimmige karakter past hier geen overdaad aan icoontjes.)

Jij en ik kunnen wel tegen een stootje, we zijn wel aan elkaar gewaagd. Laten we elkaar eerst eens wat beter leren kennen, voor meer vertrouwen in elkaar.

*Ondertussen verstoord gebrul buiten de bibliotheek de idylle.

Crazy liefie, wat die hotelbaas door de deur van onze liefdesbunker brult is waar. De meeste kruiden van dit eiland komen nergens anders voor en staan niet op de lijst.

*Blij omhelst Lurky Crazy opnieuw. Er hoeft geen plutonium of uranium geimporteerd te worden. De sfeer in de bibliotheek is op zich al ontvlambaar genoeg.

pi_460044
Verhaalmodus
De lucht betrekt...Asgrauwe wolken trekken zich samen boven Fok!-eiland. Alsof de natuur zelf aanvoelt dat er iets vreselijks te gebeuren staat...
Langzaam beginnen de herfstbladeren in de Tuinen te wervelen, steeds sneller en sneller. Hoger. Een grote zuil van bladeren torent zich boven de hoofden van Lurky en Craziest...

Dan vatten de bladeren spontaan vlam en als een phoenix komt daar uit de vlammen een gedaante tevoorschijn...
Verhaalmodus

"Zo! Dachten jullie dat jullie een Godheid konden misleiden?"
"Ik personificeer de Natuur op dit Eiland met al haar aspecten. Vervuiling en vergiftiging is hier geen deel van..."
"Jullie gaan boeten!"

TA! RA! NIS!
  vrijdag 10 november 2000 @ 23:49:53 #165
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_460071
*Twiet rent zo hard het nog gaat naar de Tuinen. Ze hoorde een boodschap in haar hoofd van Herne. Er is dringende noodzaak zich bij hem te vervoegen.

bij het naderen van de Tuinen ziet Twiet vreemde wolken boven de Tuinen hangen en wordt bang. Twiet maakt zich zorgen om haar kind, de weeën komen steeds sneller.

Herne!!!
Herne!!!

Wat kan ik doen?
*Twiet vraagt zich vertwijfeld af of zij in haar conditie nog wel iets kan doen.

[Dit bericht is gewijzigd door killer tweety op 10-11-2000 23:50]

pi_460091
"Probeer met je Bene-Gesserit krachten, voor zover ze ontwikkeld zijn, de rest te waarschuwen en houd je op een afstand, dit kan misschien nog gevaarlijk worden...

[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 10-11-2000 23:56]

TA! RA! NIS!
  zaterdag 11 november 2000 @ 00:01:20 #167
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_460101
*Twiet probeert met haar laatste krachten in diepe meditatie te gaan.

gelukkig heeft ze een zakje met melange aan haar riem hangen en snuift dit gauw op.

Twiet raakt in trance en roept Phalanx en Equilan aan.

Phalanx !!!!
Phalanx !!!!

Equilan !!!!
Equilan !!!!

Kom zo gauw mogelijk naar de Tuinen.
Herne heeft onze hulp zo hard nodig, er gaat van alles fout !!!!!!!

pi_460106
*Uiteindelijk dringt het geraas ook tot het paar in de bibliotheek door.

*brulmode* Hee, Herne ben je daar eindelijk! Doe niet zo jaloers man. Wat hebben we aan een God die steeds verdwijnt en onrust zaait met cryptisch gemompel. Wat dit eiland nodig heeft is mensen zonder angsten!

*Lurky is woedend op deze prachtige nacht te worden verstoord. Als ze een Godin was geweest, was op dit moment aardbevende storm over de wereld gegaan.

En pleur op met 'Geen Wapens' de enige die hier loopt te moorden met een zwaard ben jij! En wie maakt hier kruidenbrouwsels? Jou eigen lieve Torenfee die je zelf hebt zoekgemaakt! Dus als je boos wilt zijn, wees dat op jezelf!!!

*Lurky kalmeert alweer. Hoe kan het ook anders. Crazy, die wel wat leukers te doen weet, lijkt zich suf te lachen om Lurky.

Schaam je je niet, ouwe God, het gefluister van geliefden af te luisteren. Je weet toch dat die dwaze dingen zeggen. Ga heen Herne en redt Equilan!

zaterdag 11 november 2000 @ 00:08:11 #169
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_460120
*Twiet haar weeën worden heftiger en zij strompelt naar huis
pi_460122
*plechtig komt PhalanX tevoorschijn. Zijn gezicht is strak en zijn houding is formeel en afstandelijk.

Ik werd verwacht??

--- Cameron Hodge ---
pi_460154
*Nu het geraas van Herne is verstomd hoort Lurky andere stemmen. Ze gaat kijken.

Hee Phalanx. Gaat Tweety bevallen? Snel ik breng haar naar het ziekenhuis. Even de auto pakken. Ze moet nu niet meer lopen.

pi_460157
Digger moet op de hoogte worden gebracht!

*PhalanX kijkt naar de hemel, de ravage die voor hem ontvouwt lijkt zo ver weg te zijn voor hem. Hij moet helpen, nu is de tijd, maar waar is Herne!?

[Dit bericht is gewijzigd door PhalanX op 11-11-2000 00:20]

--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 11 november 2000 @ 00:17:04 #173
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_460158
quote:
Op 11 november 2000 00:15 schreef Lurky het volgende:
*Nu het geraas van Herne is verstomd hoort Lurky andere stemmen. Ze gaat kijken.

Hee Phalanx. Gaat Tweety bevallen? Snel ik breng haar naar het ziekenhuis. Even de auto pakken. Ze moet nu niet meer lopen.

Ik ben al thuis !!!!!!!!!!!!!!!!
pi_460193

Lurky en craziest vliegen weg naar onbekende bestemming
*craziest werpt nog een keer een blik op zijn opgebouwde imperium
Onder hem de net aangelegde banen van de golfclub

Vanaf nu kan het alleen maar beter Lurky
Weg van deze waanzin
Jij en ik komen er wel
*Plots steekt er een storm op
Is dit het einde van het prille geluk?????

bad to tha bone
pi_460212
Ha Craziest.smak Ben je al wat op de been? Zullen we ook een gezin gaan stichten?
Ach ik raak helemaal in de war van dat kraamgedoe.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 11-11-2000 00:59]

pi_460224
*Phalanx kijkt naar de hemel, zijn geest niet meer in zijn lichaam, verspreid en gedeelt met een ander. Zijn lege ogen aanschouwen de mogelijke tragedie daar hoog boven hem, maar het blijft leeg in zijn geest.

Een glimlach verschijnt op zijn gezicht, dat zich onderdompelt in tevredenheid en rust. Er is iets nieuws.

[Dit bericht is gewijzigd door PhalanX op 11-11-2000 00:36]

--- Cameron Hodge ---
pi_460259
*Craziest ligt gelukkig nog heerlijk op de sofa. Zijn gemoedstoestand maakt hem zweverig, in hoger sferen maar hij is nog gewoon bij Lurky die met beide benen inmiddels weer op de grond staat.

Sorry, ik had even last van verstandsvernauwing, dat geren, al die geesten om huis en dan nog die benauwde bibliotheek lucht.
een tochtje zou op zich niet gek zijn.

*Craziest is alweer weggezakt in zalige dromen.

Roep me maar op mn beeper als je weer bijkomt

*Zachtjes sluit Lurky de deur. Gaat de kruidentuin in en plukt wat. Dan loopt ze de Tuinen uit, de bosweg af.

Na Tweety een bezoek te hebben gebracht had Lurky nog meer te doen deze nacht. Onopgemerkt komt ze weer terug op De Tuinen. Ze sluit zich weer bij Craziest op in de bibliotheek. Uit haar jas haalt ze een pak beschreven papier en werpt het op tafel.

Zo partner in crime Kijk eens aan! Niet goedschiks dan maar kwaadschiks: de geheime lijst van alleen op dit eiland voorkomende planten, grassen, mossen, schimmels, zwammen, paddestoelen, micro-organismen, insecten, reptielen, mineralen en gesteenten.
Morgen copieeren en dan snachts ongemerkt terugleggen. Zo zijn wij wetenschappers ook wel weer haha.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 11-11-2000 01:30]

pi_460923
Een briesje steekt op, en een eikeblaadje waait het mandje van de luchtballon in...

"Begrijp je het dan nog niet? Ik ben een God... Equilan is niet zoek, maar had zich net als ik verstopt... Ik was al die tijd mezelf. Ik wist wel wat jullie van plan waren... Een grote illusie en jullie trapten er allebei in...

De wil van de Goden zal geschieden...

Een Tornado zet aan en blaast de ballon met een noodvaart weg...

Als craziest en Lurky bijkamen van de klap zien ze dat ze zich in een vreemd land bevinden. Een pad van gele stenen strekt zich over het landschap uit...
I don't think we're on Fok!eiland anymore, Lurky...

TA! RA! NIS!
pi_460939
<offtopic>
HE?!
Snapt iemand het nog?
<offtopic>
TA! RA! NIS!
pi_460946
*Een wazige collectieve droom van balonvaart brengt Craziest en Lurky in een sprookjesachtig bos. Samen gaan ze over een gouden pad een onbekende wereld in...
Een vleug herfstlucht waait onder de deur door. Een voor een ontwaken ze.
Uitgerust springt Lurky uit bed. Craziest blijkt al wakker en zit diep verzonken in een boek. De titel kan op Lurky’s goedkeuring rekenen en ze ziet dat hij al een heel eind op weg is.

Man, je bent bijna weer zo gezond dat je i.p.v. geestelijke tripjes eens rond kan gaan lopen. Je mankeert eigelijk niks meer zo te zien. Je ogen hebben weer een normale kleur: lekker alcoholdoorlopen.
Nu je weer bij je positieven lijkt te komen kan ik je zeggen dat jij je erg wreed hebt gedragen. Zo erg dat sommige eilanders waaronder ik het eiland en jou tegen jezelf moesten beschermen. Je ging zo tekeer dat alleen de Kerkorde je nog wilde opnemen.
Ondertussen heb ik alle troep die je had achtergelaten opgeruimd. In je chemisch afval van achter het Casino ontdekte ik dat er een Nobelprijswinnende beveiligingskundige in jou verborgen zit. Een soort uitvinder.
Ondertussen las ik in een oud handschrift dat “Een groot man genaamd Krazieest” ons van de Fomorianen kan verlossen. Ook afvalligen van de kerk hadden meteen visioenen dat je moest worden bevrijdt voor het te laat is.
Wat mijn rol in het geheel is merken we wel: ik laat mij leiden door aardse instincten. Mijn intuďtie heeft me nog nooit in de steek gelaten, anders zaten jij en ik hier nu niet. Of je met mij verder wilt gaan: ik vertrouw daarop.
Ik laat de deur open want je bent lang genoeg gevangen geweest. Eerst een stevig ontbijt. Er is alleen geen tijd voor paranoidebestendige voorgefabriceerde supermarkthapjes.

*De grootgrondbezitster verdwijnt en door de open deuren is gerinkel in de dienstkeuken te horen. Even later zet ze een dienblad met grote uitsmijters van pas gelegde eieren op grote verse boeren boterhammen, glazen frisse zojuist geplukte en geperste bosvruchten en een grote mokken geurende koffie bij Craziest.

Als we dit op hebben is het voor mij tijd om aan het werk te gaan. Eerst even dit manuscript doornemen. Hier is trouwens de ochtendeditie. Van de Fok!krant. Niets over de inbraak trouwens, wel veel geboortenieuws.

*Na de eieren te hebben verorberd en een glas sap te hebben leeggeklokt vertrekt Lurky met haar koffie naar het lab. Achterom roept ze door de open bibliotheekdeur:

Als je zin hebt, kun je straks helpen wat grondstoffen te zoeken voor een scheikundeproefje!

zaterdag 11 november 2000 @ 21:33:29 #181
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_462017
Lurky, Lurky!!!
Whelp, er is nu ook zwart spul onder het raam waar vanacht de zwarte figuur was. Was het misschien de fomoriaan van maandag? Of zijn er meerdere fomorianen op dit eiland?
pi_462103
Maak je niet druk. Lees de laatste paar postings alhier. Maar denk erom: jij weet van niks. Mondje dicht want wat je daar leest zijn 'slaapkamergeheimen'.

En wat betreft dat zwarte spul? Zou niet weten hoe dat komt, heb niks laten vallen bij mijn weten. Er lagen toch geen reageerbuisscherven bij? Zoiets bewaar ik trouwens niet in mijn jas.
Misschien is het van die Fomoriaan die jouw computerbestanden wist. Loopt ie gewond rond en zocht een dokter.

zaterdag 11 november 2000 @ 21:58:00 #183
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_462116
Waarom kroop jij dan door het raam?
pi_462146
Jaha, voor jou een vraag, voor mij een weet.
Als ik de medische stand om hulp vraag en die niet krijg, help ik mijzelf wel. Zoals afgelopen nacht na 1 uur. De lijst met zeldzame soorten natuurlijk. Ik ben ze dankzij die lijst vandaag al druk aan het verzamelen. Zag je nog weglopen bij de ruine maar je keek niet achterom.
Trouwens goed dat je mij eraan herinnerd: ik moet t orgineel nog terugleggen.
Nogmaals, niet verder vertellen dat ik heb ingebroken he? Anders vertrouwd niemand mij meer.
pi_463477
*In het laboratorium heerst werkkoorts. Gehuld in een steriel maanpak rent Lurky tussen rekken reageerbuizen, destilatoren, medische-, schei- en natuurkundeboeken en de microscoop heen en weer. Kopiën van het ‘geleende’ ziekenhuismanuscript hangen aan de muren. Voor wie geen verstand heeft van wetenschappelijke handelingen is hier een ‘mad-professor’ aan het werk.
Uit de doorzichtige kap van het pak klinkt gemompel:

...microchemische verbinding Fokbergzwam en grot-olm-urine... organische kristallen van stalagmieten... molecuulgewicht van het Fomorianen-gen... accelereren in kookkolf... alkaliseren in magnetron... protonen scheiden... dissolveren in Fokzeewater... in laten drogen op spiritusbrander. Wachten...
Geduld is de moeder van iedere uitvinding.

Craziest, waar zit je? I’m dying for a drink!

pi_465807
*Op het hek van de Tuinen hangt een briefje in Lurky's handschrift.

NIET STOREN
Wij slapen vandaag uit.
Tuinproducten mag je zelf pakken.
In geval van nood Flexy roepen.

*Craziest weet dat Lurky van mooie slaapkamers houd. Ze zijn dan ook vertrokken naar zijn waterbed in het Casino.

maandag 13 november 2000 @ 13:52:55 #187
5108 equilan
DE elfengodin
pi_465904
verhaalmodus

*Equilan en Gandalf komen aan bij de tuinen. Met een gefronst voorhoofd leest Equilan het briefje dat Lurky heeft opgehangen. Verdorie, nouja, dan spreekt ze Lurky later wel.
Equilan springt weer op Gandalf's rug en ze vliegen weer weg.

verhaalmodus uit

pi_465910
Plotseling voelt Equilan een paar warme handen om haar middel.
Verschrikt kijkt ze achterom. Gelukkig is het Herne maar...

"Goeiemiddag! Je was zo snel weg. ik had geen tijd om gewoon op te stappen..."

Plotseling begint Gandalf verschrikt allerlei rare bewegingen te doen om die rare nieuwe verstekeling kwijt te raken...

TA! RA! NIS!
pi_467087
*Phalanx laat een briefje achter in de hoop dat Lurky het vind, met sierlijke letters staat er op het gele stukje papier geschreven:

Lurky, volgens mij is er een complot tegen jou persoon. Ik weet niet wie er allemaal bij betrokken zijn, maar ik vrees dat je leven gevaar loopt.

Phalanx

--- Cameron Hodge ---
pi_467190
*De pleziertjes moeten wachten. Het is tijd om het eiland te redden. Vanuit het Casino is Lurky goed op de hoogte gebleven van de ontwikkelingen. Men wil een primitieve drijfjacht organiseren op de Fomorianen. Ze huivert bij de gedachte hoe onzinnig het is te jagen op moleculen. Elke spet Fomoriaan groeit uit en zal uiteindelijk het eiland overnemen.
De gelovigen hebben zich al gewend tot hun goden. Angstigen worden bekeerd tot allerlei overtuigingen. Lurky ziet hoe de eilanders aanstormen op de grote ramp. Het is aan de wetenschap de gezondheid te herstellen.

Hee, een briefje van PhalanX. Ach, wie met Craziest omgaat, heeft gegarandeerd een spannend leven.

* Lurky glimlacht en verfrommelt het briefje. Om geheel andere rede sluit ze zich zorgvuldig op. In het lab controleert ze haar anti-fomorianen vloeistof.
Dit voor ieder levend wezen onschadelijke, geur- en kleurloze middel is de afgelopen 24 uur in grote hoeveelheid gemaakt. Het heeft de naam FOMIN (r) gekregen.

*Zorgvuldig controleert ze de samenstelling van elk vat.

Nu is het wachten op het sproeivliegtuig van Craziest.

Een deel FOMIN(r)zal in een vriendelijke zeepemulsie moeten worden opgelost als schoonmaakmiddel voor het Dagotel en het Ziekenhuis. En dappere vrijwilligers moeten alle grotten, gangen, kelders en kerkers in met FOMIN(r) in landbouwsproeirugtankjes. Elke bange eilander kan een plantenspuit met FOMIN(r) op komen halen. Een waterpistool ermee vullen, een gieter of een parfumverstuiver.

pi_467399
*Ziedend over de rare vreemdeling die haar zojuist ee meessteek bezorgde op Highlanders feestje sluit Lurky de labdeur. Ze bekijkt de wond onder de microscoop.

Dit is niet waar!

*De microscoop vergroot nu nog verder en het wordt steeds duidelijker.

EEEEk Het Fomorianen-gen!

O Flexy, schakel deze man uit. Het is een huurmoordenaar.

*Lurky reinigt de wond met FOMIN. Gespannen kijkt ze door de microscoop hoe de wond langzaam schoon wordt.
Ze herinnert zich het kistje uit de ruďne. Ze pakt het en kijkt erin. De dolk is precies eenzelfde. Nu worden deze antikiteiten ineens belangrijk. Ze grijpt een stapel boeken en onderzoekt de oude voorspellingen en het buideltje.

maandag 13 november 2000 @ 23:14:51 #192
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_467415
* dat het gif was had je goed geraden, maar de details staan nog in het 'feest'-topic. Sorry maar het is geen fomoriaan-gen...symptomen van dit langzaamwerkend gif zijn:

-paranoia
-agresiviteit
-verlamming mits de wond niet goed wordt verzorgd.

het is niet dodelijk, maar zelfs als je het tegengif weet te maken zul je er minstens behoorlijk ziek van worden.

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_467459
*[*Wat de vreemdeling niet weet is dat Lurky heftig is. Argressie is haar normale reactie op bedreiging. Het is haar natuurlijke tweede aard. Niet voor niets voelt Craziest zich tot haar aangetrokken. Lurky is geen softie. Alle in haar opgekropte woede wendt ze aan tot werklust.

Een tijdje terug heeft ze de flacon uit het kistje vergeleken met een druppel Fomorianenbloed. Ze herinnert zich dat ze het zelfde van structuur waren. Alleen het drankje bestond tevens uit alkohol van gerst, alruinwortel, moederkoren, daturazaad, kopertinctuur, maretakbes, en paddenmest.
Nu dringt de tijd het oude boek verder te lezen en te vertalen. Snel duikt ze in de bibliotheek. Geen tijd te verliezen.

Wij zijn met vele Fomorianen
hier gekomen van de Dananen
Onze slag was een heuse strijd
We hebben ons teruggetrokken
Met deze drank reizen wij door de tijd...

In die dagen zal verschijnen
een groot man genaamd Kroazieest
Wij kunnen alleen verdwijnen
als hij ons tot dood geneest...

Tovert men oud bloed tot leven
zal de wereld hier lang om beven
gebruiken buitenstaanders oud bloed
zullen ze in grote getalen sterven
waardoor wormen zich rond eten
aan wie niet onder de grond streden

*Ze kijkt nog eens naar de wond. Hij heelt mooi. FOMIN heeft zn werk gedaan. Tegen de schrik schenkt ze zichzelf een borrel in.

pi_467505
*Lurky bedenkt zich. Ze gooit het kistje, de boeken en de FOMIN in haar oldtimer. Het lab sluit ze goed af. Kijkt nog even rond maar er is niemand op De Tuinen. Ze stapt in. De auto scheurt de weg over naar de baai. Op naar het Casino.
  dinsdag 14 november 2000 @ 10:33:53 #195
4177 Jojogirl
pi_468079
* Jojogirl komt langs om een fles FOMIN te halen, maar helaas, Lurky is er niet.
Dan nog maar even wachten met het Fomoriaanvrij maken van de supermarkt.
pi_468206
Beste bezoekers,
De vaten FOMIN staan bij de ingang gereed voor distributie en gebruik.

Flexi, zet ‘m op supergoser! Spuit jij ’s lekker flexibel in alle hoeken en gaten van ons voorheen vredige
eiland!!!

dinsdag 14 november 2000 @ 13:32:36 #197
5108 equilan
DE elfengodin
pi_468404
verhaalmodus

*Equilan komt aan bij de tuinen. "Lurky!! Lurky!!" Ze roept maar krijgt geen antwoord. Dit is al de zoveelste keer dat Equilan bij de tuinen is en Lurky onvindbaar is. Equilan maakt zich ongerust, ze heeft allerlei rare dingen gehoord...chemische wapens, relatie met craziest....gaat het wel goed met Lurky? Zou Lurky niet per ongeluk betoverd zijn door het Fomorianen spul??
Die kans lijkt de elfengodin steeds groter te worden. Zorgelijk schudt ze haar hoofd, draait zich om en loopt weer weg..

verhaalmodus uit

dinsdag 14 november 2000 @ 13:56:31 #198
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_468466
Is er geen theekoepel in de tuin, ergens achterin?
Dan zit ze vast daar met craziest, of anders zitten ze samen in de duinen, of op het uiterste noordwest puntje ofzo, ergens waar niemand ze stoort met hun 'bezigheden'
  dinsdag 14 november 2000 @ 14:15:27 #199
5108 equilan
DE elfengodin
pi_468507
Ik weet het niet hoor Dagobert, het lijkt wel of ze me ontloopt!!
pi_468987
* phalanx laat een enveloppe achter. De ietwat gelige enveloppe is aan Lurky geadresserd. op het briefje in de enveloppe staat plechtig geschreven:

De eerste kans is mislukt, ze probeerden je al eenmaal doden, maar je hebt het overleeft. Denk niet dat de samenzweerders je met deze mislukte aanslag vergeten.

Wees op je hoede!

--- Cameron Hodge ---
pi_470042
Planax, Judas, dank voor je waarschuwing. Degene die mij aanvalt zal overal ter wereld elke ochtend ontwaken met een afgehakte paardenkop in bed. Of meteen met een blok beton in de Fok!eilandzee verdwijnen! Of aan de hoogste boom... Ik, die haar hersens geheel en haar lichaam (grotendeels ) inzette voor het welzijn van het eiland moet er niet aan denken.

Maak je geeen zorgen. Ik heb mijn 'plicht aan de mensheid' in mijn leven voldaan, rest mij bescherming en geluk als 'oudedags'beloning. Daarin voorziet het Casino prima!

dinsdag 14 november 2000 @ 22:21:09 #202
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_470053
Lurky is al in de macht van de Fomorianen, Craziest heeft haar in haar macht. Het brouwsel werkte wel, maar nu is het er weer en nog veel erger ook. Equilan had dus gelijk
pi_470100
Dagobert??? Wat betreft Craziest: wie heeft hier het initiatief genomen?? Waarom wordt ik verslachtofferd? Heeft de Fomin niet geholpen in je hotel? Ga asjeblieft met Flexy en Num de grotten en de ruďne inspuiten: vooral die door mij dichtgemetselde gang openbreken en de Kerk in (gasmaskers op, ze gebruiken gehoorzaamheidswierook). Spuit die Ghola en die wurm plat. Geloof mij ik ben kiplekker. Juist die Kerk bedreigd mij waardoor ik niet rond kan hangen onder de mensen. Ze hebben mij gisteravond notabene op een drukbezocht feest geprobeerd te doden. Wie is hier nou "in de ban" van fomorianen??? Vraag 't Flexy of Num. Vraag t Ali: Craziest is geen gevaar: hij is gewoon machtig en houdt niet van 'nestbevuiling' van 'zijn' eiland.
Ach, hoe kan ik je overtuigen?
Hier wordt ik nou droef van. Anno nu weer een wetenschapper die naar de brandstapel gaat. Over 100 jaar zeker postuum geprezen.. Bedankt, dan woon ik liever tussen die heerlijk oncomplexe topless meiden in 't Casino. Kom daar 's langs en drink een cocktail: waag eens een gokje (dubbelzinnig). Ik win altijd
  dinsdag 14 november 2000 @ 22:51:53 #204
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_470103
/me is druk aan het spuiten
Hallo...?
  woensdag 15 november 2000 @ 10:57:20 #205
5108 equilan
DE elfengodin
pi_470743
*Lurky!!! Equilans stem buldert door de tuinen. Lurky waar ben je!!

Equilan staat met vlammende ogen, haar armen in haar zij in de tuinen. Woest kijkt ze om zich heen. Lurky reageert weer niet, nouja dat had ze al verwacht. Ze haalt een envelop uit haar zak en zet die tegen een steen, zodat Lurky hem wel moet zien zodra ze weer naar de tuinen komt.

Lurky,

Nu moet je ophouden. Hoe kom je erbij dat ik afkeur wat jij in dat kasteel hebt gedaan? Hooguit het feit dat je Highlanders privevertrekken bezoedelt hebt, ja dat vind ik aso, maar het feit dat je sex hebt?? Ga je gang alsjeblieft!!

Jij als wetenschapper zou toch moeten goedkeuren dat we dat spullie van jou testen voor we het gebruiken. Als je logisch nadenkt (maar dat lijkt je niet te lukken de laaste tijd, daarom maken we ons zorgen om je lurky!!) is het toch niet zo raar dat we ongerust zijn? Craziets heeft iets met phalanx en de fomorianen te maken, jij hebt opeens een relatie met hem, praat over chemische wapens, je lijkt niet te willen praten over dit spullie maar probeert het ons wel op te dringen.

Lurky alsjeblieft, ik heb het al gezegd en ik zal het weer zeggen, door ons wordt je niet bedreigd, we houden van je en maken ons zorgen, dat is toch niet zo raar? Laat je nu alsjeblieft weer eens zien!!

Liefs Equilan

[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 15-11-2000 10:58]

woensdag 15 november 2000 @ 10:59:27 #206
5108 equilan
DE elfengodin
pi_470751
Lurky, daar komt nog bij, Dagobert heeft het spul geprobeerd en het werkt niet, dus, wat doen we nu??
pi_473501
*Op de tafel in de dienstwoning ligt een brief aan een aantal Eilandbewoners.

T E S T A M E N T

In de wetenschap dat ik een sterflijk mens ben voel ik dat mijn einde gaat naderen. Voor ik niets meer kan regelen, laat ik jullie deze instructies na.
Treur niet: ik heb een goed leven gehad dat eindigd in intens geluk.

Craziest kent mijn diepste wensen en geheimen en zal zorgdragen voor mijn lichaam.

-Mijn geld, laboratoriumspullen en de oldtimer zijn voor de zelfstandigheid van de vrouw met wie Craziest zijn leven gaat delen.

De natuur zelf zal zorgdragen voor de Tuinen:
-de bossen, de heemtuinen en wandelparken dienen onaangeroerd te blijven.

Ook zijn daar zaken die verdeling verdienen:
-de Indianenkinderen erven het eiland, het meer, de weverij en alle eco-landbouw.
-Mijn trouwe Flexy laat ik de dienstwoning, het laboratorium en de bibliotheekkamer.
-Kahn krijgt de watermolen en het beheer van de waterenergieopbrengst.
-BlackAngel en Highlander hebben voortaan de ruďne.
-Faat krijgt de kassen: zelf weer inzaaien!
-Equilan vertrouw ik de kruidentuin toe.
-Num ontvangt alle boeken en antiekiteiten.
-Dagobert mag het theehuisje hebben.
-De in onbruik geraakte stallen zijn voor de daklozen.

Levende zaken die op de tuinen blijven:
-Tweety krijgt de pluimvee-baten.
-Twigger, de geitjes als speelkameraadjes.
-De oogst en andere produkten gaan levenslang geleverd worden aan Ali Salami, Jojogirl, Verdrietig Mannetje, Digger en B.M.G.

-Aan mijn dochter Lurky junior, mocht ze ooit opduiken uit de Afrikaanse jungle, zijn de royalties van mijn uitvindingen en wetenschappelijke publicaties. Ik hou van je.

Twijfel niet aan de kringloop van de natuur: waar geboren wordt, wordt ook gestorven maar voordien vooral geleefd.
Probeer elkaar geen geweld aan te doen.

Zonder wrok omkijkend in liefde:
Het ga jullie goed!

Lurky

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 16-11-2000 11:53]

donderdag 16 november 2000 @ 12:00:25 #208
5108 equilan
DE elfengodin
pi_473521
Lurky??
  donderdag 16 november 2000 @ 21:44:38 #209
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_474727
Lurky...
Hallo...?
pi_474749
*phalanx plant een klein boompje, over zijn wang rolt een zoute traan. Zijn emoties lijken zo oprecht. Na het kleine boompje in de aarde te hebben geplant legt phalanx daar een kaartje bij neer waar op staat geschreven:

Lurky

--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 17 november 2000 @ 15:38:37 #211
5108 equilan
DE elfengodin
pi_476518
*Equilan dwaalt door de tuinen...alles hier doet haar denken aan haar goede vriendin Lurky, met wie ze in zo'n korte tijd zoveel heeft meegemaakt en die zich altijd een attente en liefe vriendin toonde. Equilan denkt terug aan de afgelopen tijd, er is zoveel gebeurt en ze had nog zoveel vragen aan Lurky....zou Lurky wel weten hoezeer Equilan haar waardeerde?? De elfengodin veegt driftig haar tranen weg...jahoor, Lurky is dood en zij kan weer alleen maar aan zichzelf denken.
Ze neemt zich voor later vandaag even langs te gaan bij het casino om te kijken hoe het met craziest is. Gisteravond op het feestje van Gandalf maakte hij zo'n depressieve indruk....en ze moet haar deelneming nog betuigen aan de dochter van Lurky.
  vrijdag 17 november 2000 @ 17:49:35 #212
4177 Jojogirl
pi_477127
En omhoog
pi_477528
*Phalanx arriveert bij de tuinen van fok. Zijn uiterlijk is veranderd, hij lijkt langer en magerder te zijn geworden, ook zijn ogen lijken donkerder. In gitzwarte kledij betreed hij de tuinen, niemand zou hem makkelijk kunnen herkennen. Hij is hier om met het verleden af te rekenen en om zijn toekomst vast te stellen.
Phalanx weet dat hj actie moet ondernemen om zijn God tegemoet te komen.

Het begint met een klein vlammetje, een vonkje in het hart van een bezetene. Een droom die uitgroeit tot een daad, een actie die wacht op een reactie. Het kleine vlammetje breidt zich uit, het voedt zich met datgene dat het kan vinden. Het gebruikt zijn omgeving als voedsel.
Het eens zo kleine, onschuldige vlammetje verandert in een klein vuurtje.
Het evolueert net als een mens, van klein onschuldig kind tot een jong mens vol met afkeer en walging voor zijn omgeving, het grijpt om zich heen met een vernietigende kracht. Het breekt banden en creert chaos.
Het is een parasiet die ten koste van anderen groeit en groter wordt.

Phalanx werpt een stukje papier in het vuur waarop geschreven staat:

Laat een reinigend vuur onze redding zijn

*Phalanx wordt een met de schaduwen die het vuur creert en langzaam verdwijnt hij. Het legaat van Lurky vat langzaam aan vlam en wordt zo meteen verheven tot een edele herrinering, een vlam in de harten van zij die haar kenden.

--- Cameron Hodge ---
pi_477608
*plant een bonzai boompje ter herdenkenis aan Lurky
*Een sterk boompje voor een persoon die zich altijd sterk heeft gemaakt voor de wonderen van de natuur
*Een eeuwig levend boompje voor een persoon die voor eeuwig in onze harten zou blijven...
pi_477611
Ik zou graag willen voorstellen om de
"Tuinen van Fok" om te dopen tot de "Tuinen Van Lurky" ter naagedachtenis aan de schepper en verzorger van de tuinen....
pi_477613
dan moet je toch echt opschieten, want ik bedoelde het niet figuurlijk toen ik zei dat de tuinen van Lurky verheven worden tot herrinering.

ze staan toch echt in de fik...

--- Cameron Hodge ---
pi_477634
what the fuck!!!!!!

Rent met een brandslang door de tuinen heen!

*blust als een gek!

groot gedeelte van de tuin staat nogwel maar een deel is afgefikt!

Zonde om iemands levenswerk te vernielen

vrijdag 17 november 2000 @ 22:17:04 #218
7503 lurky-jr
roepnaam Loerka
pi_477646
Hallo, ik kwom hier even langs om te kijken naar mijn.. eh mn moeder's tuin.
Is dit een plaatselijk reingingsritueel ofzo?
Ik wil geen houtskoopproductie erven!
De dochter van Professor Lurky en peetkind van GodFather Craziest
  vrijdag 17 november 2000 @ 22:18:31 #219
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_477648
Wat zie ik daar? Afgebrande planten en bomen?
Daar word ik altijd zo verdrietig van....
*Wilgje staart verdrietig naar de zwarte leegte. De rookpluimen geven aan dat de brand hevig is geweest ondanks de reddingspogingen. Zij strekt haar handen en raakt de grond aan. Zij voelt dat er nog leven in zit. Langzaam stroomt haar energie in de wortels van de verkoolde resten.
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
  vrijdag 17 november 2000 @ 22:21:19 #220
7503 lurky-jr
roepnaam Loerka
pi_477652
Dat is handig, die hebben we in Afrika ook: bushdokters.

Het is hier dus wel levensvatbaar?

hmm...wat zou t opbrengen?

De dochter van Professor Lurky en peetkind van GodFather Craziest
  zaterdag 18 november 2000 @ 02:03:03 #221
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_478095
*Flexy Superheld heeft gelukkig een groot deel van de tuinen van Lurky kunnen redden

sorry voor mijn trage reactie, ik ben nogal depressief door het overlijden

Hallo...?
pi_478110
quote:
Op 18 november 2000 02:03 schreef the Flex het volgende:

sorry voor mijn trage reactie, ik ben nogal depressief door het overlijden

leuk geprobeerd jonge
maar je komt niet voor in het testament
bad to tha bone
  zaterdag 18 november 2000 @ 10:40:51 #223
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_478342
* Dagobert is zeer vereerd met het theehuisje.
Ik denk dat ik er een herdinkingsplek voor Lurky van ga maken.
pi_478513
*Lurky's geest zweeft door de Tuinen. Ze ziet verkoolde velden met jonge groene uitspruitsels. Ze ziet goede eilanders bezig. Een glimlach verwarmd haar astrale lichaam. Dagobert heeft het theehuis opgeruimd. Even aait ze Flex die triest ligt te slapen.

Alles zal goekomen, maak je geen zorgen.

*Ze pompt haar geest op tot een koepel die over de Tuinen spant en straalt naar de heuvels:

Equilan, bekommer je om Flex! Behoedt de Tuinen!!

[

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 18-11-2000 13:27]

zaterdag 18 november 2000 @ 17:30:04 #225
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_478957
quote:
Op 18 november 2000 02:07 schreef craziest het volgende:
leuk geprobeerd jonge
maar je komt niet voor in het testament
quote:
Op 16 november 2000 11:50 schreef Lurky het volgende:
-Mijn trouwe Flexy laat ik de dienstwoning, het laboratorium en de bibliotheekkamer.
Hallo...?
pi_479050
Ik leef met je mee, maaruh ik moet nu echt ff... eeuh...
* -B.M.G- loopt naar een boom toe of een plant daar let hij niet op
pssssssssss, aaahhhhhhhhhh!
hčhč!
pi_479054
Kijk! Het was net buiten de tuin van FOk! Jaja, BMG is wel netjes hoor.
pi_479059
quote:
Op 16 november 2000 11:50 schreef Lurky het volgende:
*Op de tafel in de dienstwoning ligt een brief aan een aantal Eilandbewoners.

T E S T A M E N T

In de wetenschap dat ik een sterflijk mens ben voel ik dat mijn einde gaat naderen. Voor ik niets meer kan regelen, laat ik jullie deze instructies na.
Treur niet: ik heb een goed leven gehad dat eindigd in intens geluk.

Craziest kent mijn diepste wensen en geheimen en zal zorgdragen voor mijn lichaam.

-Mijn geld, laboratoriumspullen en de oldtimer zijn voor de zelfstandigheid van de vrouw met wie Craziest zijn leven gaat delen.

De natuur zelf zal zorgdragen voor de Tuinen:
-de bossen, de heemtuinen en wandelparken dienen onaangeroerd te blijven.

Ook zijn daar zaken die verdeling verdienen:
-de Indianenkinderen erven het eiland, het meer, de weverij en alle eco-landbouw.
-Kahn krijgt de watermolen en het beheer van de waterenergieopbrengst.
-BlackAngel en Highlander hebben voortaan de ruďne.
-Faat krijgt de kassen: zelf weer inzaaien!
-Equilan vertrouw ik de kruidentuin toe.
-Num ontvangt alle boeken en antiekiteiten.
-Dagobert mag het theehuisje hebben.
-De in onbruik geraakte stallen zijn voor de daklozen.

Levende zaken die op de tuinen blijven:
-Tweety krijgt de pluimvee-baten.
-Twigger, de geitjes als speelkameraadjes.
-De oogst en andere produkten gaan levenslang geleverd worden aan Ali Salami, Jojogirl, Verdrietig Mannetje, Digger en B.M.G.

-Aan mijn dochter Lurky junior, mocht ze ooit opduiken uit de Afrikaanse jungle, zijn de royalties van mijn uitvindingen en wetenschappelijke publicaties. Ik hou van je.

Twijfel niet aan de kringloop van de natuur: waar geboren wordt, wordt ook gestorven maar voordien vooral geleefd.
Probeer elkaar geen geweld aan te doen.

Zonder wrok omkijkend in liefde:
Het ga jullie goed!

Lurky

WHEEEEE!

pi_484850
*De 42 jaar oude Studebaker Silverhawk glijdt de oprijlaan van de tuinen op. Lurky zit alive en gasplank-kickend achter het stuur. Naast haar Faat, die haar heeft opgehaald uit het Casino nadat ze was ontwaakt uit haar schijndood. Een weken durende verlamming door een vergiftigde messteek.

Faat: alles ligt er nog prachtig bij. Niets is meer te zien van de invasies en gevechten van de afgelopen dagen. Gelukkig hebben we Twilgje op het eiland gekregen, ken je die al Lurky?

Nee, wie is dat?

Dat zal een meisje naar je hart zijn, zij herstelt namelijk alle bloemen en bomen op het eiland

Dat is handig: een soort goede fee dus. snif, snifHet ruikt hier wel een beetje naar bosbrand.

dinsdag 21 november 2000 @ 16:21:16 #230
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_484865
Wilgje is een sylfide, haar vader was een boom en haar moeder was een elf.
Misschien dat we haar zo nog tegenkomen, het laatste dat ik van haar gehoord heb,
was dat ze in de bossen van Herne zat.
Ze zal het jezelf vast beter kunnen vertellen, maar ze steekt haar wortels in de grond om zich te voeden.
Ze is trouwens de enige die nog in Herne's bos kan komen, want dat heeft hij afgesloten voor mensen.
Lurky er is heel wat gebeurt tijdens jouw week van afwezigheid.

Ehm, van die bosbrand weet ik nix af hoor.
Laten we maar eens kijken....

[Dit bericht is gewijzigd door Faat op 21-11-2000 16:58]

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 21 november 2000 @ 16:34:24 #231
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_484901

[Dit bericht is gewijzigd door Faat op 21-11-2000 16:54]

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_484916
*Lurky is op dit moment meer geinteresseerd in haar bibliotheek. Het lab blijkt een zooitje glasscherven en roetvlokken. De brand- en braakvrije bib is echter onaangeroerd. Zelfs de lege bierflessen slingeren nog op de grond.

Zolang ik de boel nog niet aan kant heb, slaap ik hier. Ik ga even liggen want voel me nog niet helemaal fit. Blijf gerust. Pak een drankje.

Auw!
Hihihi
rinkeldekink

*Lurky werpt glimlachend een bierdopje van de sofa.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 21-11-2000 17:05]

dinsdag 21 november 2000 @ 16:53:58 #233
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_484947
O Dear! This brings back some memories
*Aangezien Lurky even te rusten ligt,
pakt Faat haar scootertje achteruit de auto en gaat er vandoor.

Eens even kijken in het ziekenhuis hoe het met BMG gaat.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 21 november 2000 @ 17:07:27 #234
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_484964
Hee Lurky!!!!!!!!!!!!!
Welkom terug in de lvende wereld, wat fijn om je weer te zien!

*Dagobert heeft een lekkere kop warme choclademelk meegenomen voor Lurky, kan ze weer een beejt e aansterken.

pi_485008
Scheutje rum erin. Ahhh.Lekker Dagobert. Zeg is de kust veilig? Hebben jullie de fomoriaan al. Blijft het drab nu weg? Is de kerk weer bij zinnen? Hoe maakt Twigger het?
  dinsdag 21 november 2000 @ 17:33:15 #236
909 Num
Núm dus!
pi_485017
* Num stuurt vanaf zijn boot (die op weg is naar het eiland waar Gia zit en waar Flex heen gaat) een fax

-----------------------------
Lurky ik krijg net een bericht binnen dat je weer leeft!

Hoe is het mogelijk. Ik moet je wel even wat bekennen. Ik heb een aantal boeken meegenomen, onder andere 1 over zeilen. Ik had ze bijna verkocht maar ze zitten nog op mijn boot hoor. Zodra ik terug ben dan krijg deze boeken weer.

O wat ben ik blij dat je nog leeft.

Tot ziens,

Num
-----------------------------

dinsdag 21 november 2000 @ 19:28:58 #237
6539 -Cypher-
Graaf Cypher
pi_485233
Vergeet niet dat ik de eigenaar ben van de tuinen van Fok!
Death is the greates kick of all... That's why they save it for last
  dinsdag 21 november 2000 @ 20:02:23 #238
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_485328
Hoi Lurky!

Ik ben op het eiland komen wonen toen jij schijndood was. Ik ben blij dat het maar schijn was, er waren veel mensen verdrietig toen ze hoorden dat je dood was.
Hoe is het nou met Lurky-jr? Was dat nou echt je dochter? Eerlijk gezegd vond ik haar nogal een opportuniste.....

Faat heeft al alles over mij verteld geloof ik. Veel meer heb ik er niet aan toe te voegen. Ik hoop dat je blij bent met het herstel van je tuinen?

Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
  dinsdag 21 november 2000 @ 21:28:31 #239
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_485517
He Lurky!
Ik heb al een tijdje niks meer van de Fomoriaan van MAandag gemerkt, gee drab geen gektes, maar ik kom niet in de kerk en had het weekend nogal druk met het lezen van de "we worden aangevallen" topics ed
  dinsdag 21 november 2000 @ 21:30:20 #240
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_485519
*wb Lurky!

Eindelijk ben je er weer. Je moet eens weten hoe ik me de laatste week heb gevoeld

Hallo...?
  woensdag 22 november 2000 @ 09:45:47 #241
5108 equilan
DE elfengodin
pi_486339
Lurky!!

Geweldig je bent er weer!! Ik hoopte al dat we je niet voor altijd kwijt zouden zijn, maar dit had ik niet durven dromen!! Schijndood, tjee wat doen mensen elkaar toch rare dingen aan. Hoe is het nu met je??

pi_486936
*Na weldadige rust zit Lurky met haar medebewoner Flex en de buurvrouwen Wilgje en Equilan in de theetuin.

Heerlijk deze zon en wat fijn jullie allemaal te zien.
Flexy, als ik nog eens wordt bedreigd, roep ik jou direct. Ik wou je laten feesten en dacht het zelf op te lossen...

Nu hebben de Tuinen weer een of andere studentikoze brief van een rechtenstudent gekregen. Weten jullie wie die studentengrap heeft uitgehaald? Vast een geintje van Phalanx. De Tuinen zijn en blijven gewoon van ons Flexy. Ze zien er vandaag weer prachtig uit!

Wilgje, je tuinwerkzaamheden zijn goed aangeslagen. Bedankt!!! En hebben jullie de wiet van Faat gezien? Dat is weer topkwaliteit.

Zal ik Dagobert 's vragen of hij zin heeft een Hightea hier voor ons te verzorgen? Hij is tegenwoordig beheerder van dit tuinhuis.

woensdag 22 november 2000 @ 16:59:05 #243
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_487192
Een hightea? Ik heb nog nooit gegeten en gedronken Lurky. Zal ik het dan toch een keer proberen dan?
Het is zo gezellig hier in je tuin tussen de bloemen en de wiet ruikt zo lekker vind je niet?
Ik ben blij dat de tuinen zo mooi zijn opgeknapt, ik vreesde het ergste toen ik hier aankwam.....
pi_487361
Trek in echte Highe wietthee of wortelsap? Wat blieft een sylfyde? Er is notenkoek en er zijn granensandwiches. Tast toe!

Voor de rest van de aanlopende eilanders is er natuurlijk ook thee, likeur, bessensap, kokosmelk, bonbons, pannekoeken, vruchten, aarbeien- en pruimentaart. En niet te vergeten de nieuwe oogst Fok!topweed. Alles eigen eco-teelt.

woensdag 22 november 2000 @ 18:29:00 #245
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_487365
Tja Lurky, zoals ik al zei, ik heb nog nooit gegeten en gedronken. Dus wat raad je me aan?
pi_487373
Een teiltje wortelsap voor je voeten? Komt eraan! Ik zal er een mix van stukjes noten en fruit in strooien.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 november 2000 @ 19:34:01 #247
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_487498
te vroeg, maar het nieuwe deel is er
http://www.fokforum.nl/showtopic/24046
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')