abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_409474
De botanische tuinen stel ik bij deze open voor het publiek van FokEiland.
korte omschrijving:
-diverse siertuinen

-kindertuin met spartelvijver

-ecologische groenten

-boomgaard

-wietkwekerij
(leverancier aan de coffeeshop van Dude)

-tropische tuin

-waterval en beekje

- watermolen
(zelf gemalen meel voor taart)

-Oervijver

-theehuis
(o.a. milkshakes, ijsjes, warme chokolademelk en appeltaart)

-duizendjarige eik

-rozenprieel

en verder o.a.:
-kruidentuin
-doolhof
-"lovers-lane" van lindebomen met ondergroei van rododendrons
(in het gestruikte verscholen staan intieme zitbankjes)

gezocht: diverse beelhouwwerken

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 24-10-2000 17:01]

maandag 23 oktober 2000 @ 16:14:11 #2
5108 equilan
DE elfengodin
pi_409783
Geweldig!! Net wat het eiland nog miste!!

Echt een heel mooie tuin hoor, vooral die duizendjarige eik vind ik erg indrukwekkend...maar waar heb je die vandaan?? Dacht dat die alleen op mijn heuvel groeide??

Elfensex is superspannend...
pi_409836
Vroeger was heel het eiland ongerept. Alleen een paar plekjes zijn nu nog onaangetast: zoals de heuvel en ook een deel van de Tuinen. Mogelijk zijn deze eiken overblijfselen van een vroegere magische route. De huidige 'lovers-lane' stamt vermoedelijk uit de vroege Middeleeuwen en heeft waarschijnlijk voorheen een ander doel gediend. Misschien weet jij er meer van?
  maandag 23 oktober 2000 @ 16:40:01 #4
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_409901
Nou de tuinen zijn prachtig hoor, maar voor mijn kruiden blijf ik toch echt naar het kruidentuintje van Equilan komen hoor die bevallen me uitstekend

Ennuh er is echt nog genoeg groen op het eiland over hoor, zo aangetast is het eiland ook weer niet. Maarruh vertel eens over die wietkwekerij van je, kan ik die ook komen bezichtigen.

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_409910
quote:
Op 23 oktober 2000 16:40 schreef Faat het volgende:
wietkwekerij
wiet???????
waar????????
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  maandag 23 oktober 2000 @ 16:45:26 #6
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_409928
Scarefreak FOEI!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_409952
Met onaangetast bedoel ik geen braak liggende grond, stranden en prive-tuinen maar botanische monumenten en natuurreservaten.
De kruidentuin is ook meer bedoeld als heempark dan voor consumptie maar stekjes uitwisselen kan natuurlijk altijd.
Uitzondering op de beschermdheid van de gewassen zijn, naast de ecotuinderij. de kassen met Canabis Sativa Fokia. Er is trouwens een vacature voor nette toppers en knippers.
Deze weedplanten staan gelukkig in klimaatbeschermde kassen: al het overige eetbare in de tuinen is naar ik begrijp niet meer geschikt voor consumtie door een kernramp onlangs. Of was dat een hoax. Ik was namelijk even weg om zaden te halen uit Polynesië.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 16:54:26 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_409965
mijn tuin:

meer is te vinden op:
http://www.geocities.com/tararaboemdijee/maisondesmerles.html

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 23-10-2000 16:58]

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 23 oktober 2000 @ 16:55:34 #9
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_409968
Ik meld me graag aan als knipper, dat kan ik mooi in de keuken van het restaurant doen, als alle pizza's staan te bakken.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 16:57:58 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_409979
er is trouwens ook een park, of wat ervan over is
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_410060
Hoe meer groen deste beter. Zelfs in de keuken. Faat je kan direct beginnen!

Trouwens Taraboemdijee kan ik je blij maken met wat coniferen? In de Tuinen staan er wat teveel en ze zaaien zich nogal uit. En nou zag ik dat jij een prachtige collectie exoten hebt. Ik heb ze buiten bij de weedkassen gezet: je kan ze zo meenemen.

maandag 23 oktober 2000 @ 17:24:03 #12
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_410069
Oke zet maar een vuilniszak toppen klaar dan.
Ik zit nu nog even in de fokgrotten, maar op de terugweg naar het restaurant neem ik het wel even mee.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 23 oktober 2000 @ 17:29:57 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_410087
zien jullie die hele hoge berg daar?
da's mijn tuin
pi_410136
Okee Faat maar eerst moet iemand ze toppen. Wie?
  maandag 23 oktober 2000 @ 18:20:57 #15
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_410279
Ik denk dat Scarefreak daar wel voor te vinden is, alleen is die momenteel eventjes de weg kwijt in de fokgrotten.
Zodra ik hem zie stuur ik hem naar je toe.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_410302
quote:
Op 23 oktober 2000 16:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
mijn tuin:

Zoekt Tara nog een tiunkabouter?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_410852
Hoi Faat, alleen die vijftig planten die links achter in de kas staan in die bak waarboven het licht brandt. De rest moet nog verder rijpen. En wil je als je klaar bent het licht uitdoen? Dit in verband met de nachtrust in de natuur. Anders raken de nachtvlinders de weg kwijt en zitten ze de hele tijd te kwijlen boven het glas.

Manono, als Tara ze niet wil, zijn tuinkabouters leuk voor de kindertuin.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 21:21:17 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_411018
quote:
Op 23 oktober 2000 18:26 schreef Manono het volgende:
Zoekt Tara nog een tiunkabouter?
nee hoor
ik heb genoeg andere beeldjes, prulaaria enzo staan dacht ik
pi_413813
Er is de afgelopen dag veel hovenierswerk verricht. Een paar Fokkers hebben hun dienst bewezen waardoor het geheel is aangeharkt. De folder van de Tuinen heb ik bijgewerkt. Alles ziet er nu een stuk verzorgder uit. Als je mij zoekt: ik ben bij Equillan langs. Even een bloemetje voor haar meenemen

Faat: je weet de weg naar de weedkas!

dinsdag 24 oktober 2000 @ 20:47:27 #20
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_413894
Faat wel Yeah
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_413979
Okee Faat, aan de slag! Ik help je wel ff: deze grote bladeren moeten in elk geval eraf
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 23:09:06 #22
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_414346
Ik wil graag solliciteren. Ik ben the_Flex, 16 jaar en zit op de Fok!School. Wegens omstandigheden ben ik opzoek naar werk + onderkomen.

Sterke punten:
- doorzetter
- sociale vaardigheden
- kan goed met planten praten
- planten kunnen goed met mij praten

Zwakke punten:
- weet nog weinig van tuinieren

Ik hoop dat ik aangenomen wordt!

Hallo...?
pi_414400
Sociale vaardigheden? Perfect!
De kindertuin heeft dringend een oppassende tuinder nodig.
-Kinderen die zelf tuintjes maken, waneer ze hulp nodig hebben, helpen
-Oogje in het zeil houden bij de spartelvijver
-Onderhouden van dat deel van de tuin wat inhoud: schade beperken, rommel opruimen
-afentoe samen met vrijwilligertjes seizoensbloemen in de grond zetten (kennis niet vereist)
-rondleiden ofweg wegleiden van volwassen nieuwsgierigen. Het is immers een tuin voor kinderen.

Zolang je geen onderdak hebt kan je in een van de indianenhutten bij de vijver wonen. Zie foto boven in de folder.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 24-10-2000 23:25]

dinsdag 24 oktober 2000 @ 23:27:04 #24
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_414412
Oke! Ik heb werk en onderdak!!! Wat zijn de verdiensten trouwens? Ik wil alleen niet aan een telang contract vastzitten. Dit is tijdelijk totdat mijn eigen bedrijf van de grond is
Hallo...?
pi_414450
Dit is seizoenswerk. De Tuinen zijn net opengesteld dus nog vrij rustig. Flexibele werktijden: afhankelijk van bezoekers. Loon Fok.800,- per week. Adres voor bevolkingsregister:
Indianeneiland, Tuinen van Fok, Hoflaan 1, Bosch en Veld

Neem een roeiboot bij de grote vijver en ga maar op het eiland kijken: je vindt er een ingerichte maisonette, de sleutel zit in de deur.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')