SES / [Bèta wiskunde] Huiswerk- en vragentopic.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:43 schreef rareziekte het volgende:
Wat is de primitieve van een breukfunctie dus bv 5 / (2x+1) ?
Is het niet mogelijk om dat te gokken? Zal toch niet zoveel uitmaken of het 10 producten van 50 duizend euro zijn of 1000 producten van 500 euro? Zoiets dacht ik namelijk aan het begin, maar ik geef toe dat mijn uitleg niet helemaal denderend was (ben ook geen econoom ... ). Hopelijk kom je er alsnog uit en anders ben ik benieuwd of iemand het hier ziet die daar beter in is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:11 schreef mary1995 het volgende:
Maar ik heb nog nooit break-even omzet moeten berekenen zonder dat de prijs en afzet niet bekend zijn. Vandaar dat ik het hier even vroeg
Toen ik de opdracht aan het maken was, waren er nog geen antwoorden beschikbaar. Nu keek ik net nog even op de site van school of er nog wat nieuws was en zag dat de antwoorden nu erop staan.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:22 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk om dat te gokken? Zal toch niet zoveel uitmaken of het 10 producten van 50 duizend euro zijn of 1000 producten van 500 euro? Zoiets dacht ik namelijk aan het begin, maar ik geef toe dat mijn uitleg niet helemaal denderend was (ben ook geen econoom ... ). Hopelijk kom je er alsnog uit en anders ben ik benieuwd of iemand het hier ziet die daar beter in is.
Ownee wacht ... je moet het antwoord waarschijnlijk in aantal verkochte producten geven ... ?
Om mijn vorige post toe te lichten:
Ik dacht dat alles variabel was behalve de vaste kosten (marketing en beheer). Dan nam ik de omzet 2010 als 100%, maar misschien had ik beter de inkoopwaarde als 100% kunnen nemen. In elk geval is die 15% vanuit de omzet berekent. En omdat hij 290.000 winst heeft gemaakt dacht ik dat je dan het beste terug kan rekenen bij hoeveel omzet hij deze winst niet had gehad. Dus met al die cijfers kwam ik uit op 4.233.333 als de omzet voor de situatie waarin hij op zijn breakevenpunt zit.
Je hebt zeker geen antwoordenboekje bij de hand![]()
Hoe bereken je de pH-waarde?quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:09 schreef whoyoulove het volgende:
Iemand die me kan helpen met deze berekening?
wat is de pH als je 0,10 mol natronloog en 0,20 mol azijnzuur oplost in 0,5 liter water?
-log(molariteit van h30+)quote:
ja dat klopt. Het is gewoon een aflopende reactie (verhouding 1:1) ivm de sterke base. Je houdt dus uiteindelijk 0,10 mol azijnzuur over die de ph bepalen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:35 schreef Scuidward het volgende:
Ik denk dat je mag aannemen dat de H en OH eerst samen nog water kunnen vormen en je dan dus moet rekenen met 0.10 molair azijnzuur. Alleen heb ik mijn boeken niet bij de hand dus helemaal zeker ben ik niet.
Ah fijn. Ben altijd geneigd om in mijn oude Binas te zoeken naar uitzonderingen etc. maar toen vergeleek ik het met een titratie waarbij je in feite hetzelfde doet maar dan in een iets andere vorm. Vaak heb je inderdaad geen uitzonderingen in standaard huiswerkopgaven. Het 'mijn boeken niet de bij de hand hebben' is een excuus wat ik vaak toevoegquote:Op zondag 8 maart 2015 22:30 schreef RRuben het volgende:
[..]
ja dat klopt. Het is gewoon een aflopende reactie (verhouding 1:1) ivm de sterke base. Je houdt dus uiteindelijk 0,10 mol azijnzuur over die de ph bepalen.
Wat heb je zelf al?quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:23 schreef f0reveru het volgende:
Heb een beetje hulp nodig met biologie, wie kan dit beantwoorden voor mij.
Twee eeneiige tweelingbroers peter en robert trouwen met twee eeneiige tweelingzussen Thea en Suzan. Peter heeft rood haar (veroorzaakt door autosomaal recessief allel r). Zijn schoonzus Suzan heeft blond haar en bloedgroep B. Haar man Robert heeft bloedgroep A. Peter en Thea hebben twee kinderen. Abel heeft rood haar en bloedgroep AB, Christien is kleurenblind net als haar moeder. Kleurenblindheid wordt veroorzaakt door recessief X-chromosomaal allel k. Robert en Suzan hebben 1 kind Bart. Hij heeft rood haar en bloedgroep 0.
Geef de volledige genotypen voor drie kenmerken van Peter, Robert, Thea en Suzan
Helpt een overzicht van de gegevens misschien? Ik vond het zelf allemaal behoorlijk rommelig geformuleerd.quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:23 schreef f0reveru het volgende:
Heb een beetje hulp nodig met biologie, wie kan dit beantwoorden voor mij.
Twee eeneiige tweelingbroers peter en robert trouwen met twee eeneiige tweelingzussen Thea en Suzan. Peter heeft rood haar (veroorzaakt door autosomaal recessief allel r). Zijn schoonzus Suzan heeft blond haar en bloedgroep B. Haar man Robert heeft bloedgroep A. Peter en Thea hebben twee kinderen. Abel heeft rood haar en bloedgroep AB, Christien is kleurenblind net als haar moeder. Kleurenblindheid wordt veroorzaakt door recessief X-chromosomaal allel k. Robert en Suzan hebben 1 kind Bart. Hij heeft rood haar en bloedgroep 0.
Geef de volledige genotypen voor drie kenmerken van Peter, Robert, Thea en Suzan
Geen flauw idee maar ik kan wikipedia lezen... (googlen)quote:Op woensdag 18 maart 2015 19:50 schreef Enix het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom de pieken in zo'n DNA profiel verschillende kleuren hebben?
[ afbeelding ]
quote:The primers are tagged with the following fluorescent dyes for detection under electrophoresis:
■5-FAM
■JOE
■NED
The primers for each locus are arranged on the dyes in the following order, from low molecular weight to large molecular weight:
■5-FAM: D3, VWA, D16, D2
■JOE: Amelo, D8, D21, D18
■NED: D19, THO, FGA
The dyes to which each primer is attached differ from those of the original SGM DNA profiling system.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:06 schreef whoyoulove het volgende:
Help!
Ik snap even niet waarom 3-chloor-1-buteen geen cis-trans-isomeer is?
Misschien een domme vraag, maar de ene kant van de C=C atoom heeft inderdaad 2 waterstofatomen, maar de andere heeft toch één H atoom en één C-atoom?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:14 schreef Scuidward het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is 1-buteen.
Chloor zal dan op de 3e C zitten. Maar cis / trans is alleen van invloed als er aan de andere kant van de dubbele binding ook twee verschillende groepen zitten. Nu zijn dat gewoon twee waterstofatomen.
Ja. En als die van plek wisselen ... heb je dan een ander molecuul?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:20 schreef whoyoulove het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar de ene kant van de C=C atoom heeft inderdaad 2 waterstofatomen, maar de andere heeft toch één H atoom en één C-atoom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |