abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6388778
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:39 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Lees dan!

Waar zie je mij zeggen dat ik de hooggeschoolden die we nu hebben kwijt wil?
Waar zie je mij zeggen dat ik van alle hooggeschoolden af wil?
Het enige dat ik zeg is dat we het ons best kunnen veroorloven om er in de toekomst wat minder op te leiden...

O ja, en waarom dan?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6388779
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 09:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het getuigt ook van weinig intelligentie om te suggereren dat hoogopgeleiden overbodig zijn, zoals Mini_Rulez opmerkte.

Nu doe je precies hetzelfde als waar je mij daarstraks van beschuldigde!
Als je zelf geen fatsoenlijk argument hebt, ga je maar iemand anders de grond in boren...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_6388786
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:37 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Discussiëren vind ik leuk, maar van jou word ik doodmoe

Het wordt vermoeiend ja als je maar blijft komen met naïeve kulargumenten. (nofi)
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6388787
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

O ja, en waarom dan?

Waar denk jij dat we er zo veel voor nodig hebben dan Dat was mijn vraag en daar heb je nog altijd geen antwoord op gegeven
pi_6388820
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:40 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Waar denk jij dat we er zo veel voor nodig hebben dan Dat was mijn vraag en daar heb je nog altijd geen antwoord op gegeven

Het is investeren in kennis. Dat is nooit verkeerd lijkt me.
pi_6388893
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daarvoor moet je het OV en de stations eerst veilig maken. Je kunt mensen niet in het huidige OV pushen vind ik.

Idd. En de SP is voor échte veiligheid door aanwezigheid van personeel, terwijl andere partijen pleiten voor schijnveiligheid d.m.v. camera-toezicht.
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Naja, dat willen alle partijen.

Dacht het niet... De regeringspartijen CDA, VVD en LPF wilden juist nog meer bezuinigen op het OV. Leg mij eens uit hoe je dan een goed, betaalbaar en veilig OV krijgt?
pi_6388911
quote:
En dat is ook het enige doel waarvoor de partij eigenlijk bezig is. Ik heb 4 jaar lang in een gemeenteraad gezeten, maar kreeg daar op een gegeven moment te horen dat het allemaal niet zo belangrijk was om er erg veel werk in te steken. Schrijf een persberichtje zodat je de lokale nieuwsbode haalt, bedenk wat oneliners zodat je de publieke tribune op je hand krijgt en dan haal je een ruime voldoende. De overgebleven tijd kon veel nuttiger besteed worden aan het folderen van de kilo's papier die om de haverklap door het hoofdkantoor naar de afdelingen werd gezonden. Het gaat erom zoveel mogelijk 'zieltjes' te winnen voor je club.
Is dat niet zo met elke gemeente-partij. In een gemeente kun je vrij weinig uitrichten, want het is al gauw in strijd met het landelijke beleid.
pi_6388919
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:40 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Je hebt gelijk als je zegt dat we met minder hoogopgeleiden af kunnen. Maar dat betekent niet dat we het ook daadwerkelijk moeten doen... En dat bedoel je volgens mij ook niet...
pi_6388922
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is investeren in kennis. Dat is nooit verkeerd lijkt me.

Kennis is goed... Ik vind ook dat je daarin moet investeren. Maar ik denk niet dat het gelijktrekken van de lonen daar zoveel invloed op zou hebben (daar ging het oorspronkelijk over).
Jij dacht dat als de lonen min of meer gelijkgetrokken zouden worden, niemand meer die hoge opleidingen ging doen. Maar het is toch nu al zo dat veel hoogopgeleide mensen niet eens in die beroepen waar veel geld wordt verdiend terechtkomen? Dan doen ze het blijkbaar toch niet voor het geld, en dan zouden ze zich door lage lonen toch niet tegen laten houden om die studie te gaan doen.
En dan nog, van de mensen die een studie doen komt zeker niet iedereen terecht in de beroepen waar je echt die studie voor moet hebben. Dus al zouden er wat minder mensen die studie doen als de lonen gelijkgetrokken werden, dan hebben we nog altijd genoeg hoogopgeleide mensen over om die functies waar je die studie voor moet hebben, op te vullen. En het aantal mensen dat normaal na die studie toch in een lagere functie terecht was gekomen, kan net zo goed met cursussen of lagere opleidingen in die zelfde functie eindigen, dus dan heb je helemaal niet zoveel hoogopgeleiden nodig.
pi_6388936
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:50 schreef elTigro het volgende:

[..]

Idd. En de SP is voor échte veiligheid door aanwezigheid van personeel, terwijl andere partijen pleiten voor schijnveiligheid d.m.v. camera-toezicht.
[..]

En wat moet dat personeel gaan doen dan van de SP? Ik vind het een goede zaak dat er personeel rondloopt, dat geeft een gevoel van veiligheid, maar die mensen moeten dan wel bevoegd zijn hard in te grijpen tegen mensen die niks te zoeken hebben op een station. Ik ben voorstander van een samenscholingsverbod, behalve op het perron dan.
quote:
Dacht het niet... De regeringspartijen CDA, VVD en LPF wilden juist nog meer bezuinigen op het OV. Leg mij eens uit hoe je dan een goed, betaalbaar en veilig OV krijgt?
LPF pleitte ook voor een veilig OV. Eerst het OV veilig maken, dan pas meer mensen in het OV proberen te krijgen.
pi_6388952
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Is dat niet zo met elke gemeente-partij. In een gemeente kun je vrij weinig uitrichten, want het is al gauw in strijd met het landelijke beleid.

Dat is het probleem met partijen die zowel landelijk als lokaal actief zijn: lokaal is ondergeschikt aan landelijk. Daarom wisten partijen als Leefbaar Hilversum en Leefbaar Utrecht ook zo snel te groeien en redelijk groot te blijven: het zijn echt lokale partijen. Dat daar dan later een Leefbaar Nederland uit voortgekomen is was een hele slechte stap... Het principe van een écht lokale partij is niet verkeerd, en is ook zeker levensvatbaar.
pi_6388962
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:52 schreef elTigro het volgende:

[..]

Je hebt gelijk als je zegt dat we met minder hoogopgeleiden af kunnen. Maar dat betekent niet dat we het ook daadwerkelijk moeten doen... En dat bedoel je volgens mij ook niet...

Nee het moet inderdaad niet... Maar ik vind wel dat mensen in bepaalde beroepen best wat minder zouden mogen verdienen, zodat er wat meer geld naar minder bedeelden kan. Noem het communistisch als je wilt, maar zo sterk bedoel ik het niet...
En als de lonen van hoogopgeleide mensen lager zouden worden, zouden er inderdaad wel wat minder mensen naar die studies gaan denk ik. Er zijn altijd mensen die het alleen maar voor het geld doen in plaats van voor de kennis, en die zouden dan afvallen. Naja CherrymoonTraxx zegt zelf dat het om de kennis gaat, en niet om het geld, dus zo erg zou dat niet zijn Die mensen die afvallen, dat is toch lang niet iedereen, maar dan zouden we het dus wel met wat minder hoogopgeleiden moeten doen.
Dat was CherrymoonTraxx' argument tegen gelijker maken van de lonen, maar ik vind het niet zo'n nadeel eigenlijk... Ik denk dat we het best met wat minder hoogopgeleiden kunnen doen, als daar tegenover staat dat de armeren in het land er niet op achteruit gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 21-10-2002 11:00]

pi_6388984
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

En wat moet dat personeel gaan doen dan van de SP? Ik vind het een goede zaak dat er personeel rondloopt, dat geeft een gevoel van veiligheid, maar die mensen moeten dan wel bevoegd zijn hard in te grijpen tegen mensen die niks te zoeken hebben op een station. Ik ben voorstander van een samenscholingsverbod, behalve op het perron dan.
[..]

LPF pleitte ook voor een veilig OV. Eerst het OV veilig maken, dan pas meer mensen in het OV proberen te krijgen.

Dat is personeel dat niet primair de taak heeft agentje te spelen, maar gewoon, baliepersoneel, perronmeesters (ja, da's nog uit de goede oude tijd!) conducteurs. En hard ingrijpen, daar is iedereen het wel over eens.
De LPF wil het OV veilig maken door met honden door de tram te rausen en alle donkergekleurden eruit te slaan.
pi_6389009
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:59 schreef elTigro het volgende:

[..]

Dat is personeel dat niet primair de taak heeft agentje te spelen, maar gewoon, baliepersoneel, perronmeesters (ja, da's nog uit de goede oude tijd!) conducteurs. En hard ingrijpen, daar is iedereen het wel over eens.

Vind maar eens mensen die daar willen werken. Grote kans dat je minimaal een keer per week op je gezichtje wordt geslagen of uitgemaakt wordt voor racist.
quote:
De LPF wil het OV veilig maken door met honden door de tram te rausen en alle donkergekleurden eruit te slaan.
Zo moet het ook. Zero-tolerance beleid voor mensen die stations onveilig maken of er nutteloos lopen te hangen. Hoeven niet alleen donkere mensen te zijn, er zijn genoeg anderen die ook alleen maar lopen te kloten op een station.
pi_6389050
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Zo moet het ook.

WTF
Er staat 'donkergekleurden eruit slaan', niet 'mensen die stations onveilig maken eruit slaan'... Jij suggereert hier dus eigenlijk dat een persoon met een donkere huidskleur per definitie de trein onveilig maakt?

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 21-10-2002 11:05]

pi_6389059
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:57 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nee het moet inderdaad niet... Maar ik vind wel dat mensen in bepaalde beroepen best wat minder zouden mogen verdienen, zodat er wat meer geld naar minder bedeelden kan. Noem het communistisch als je wilt, maar zo sterk bedoel ik het niet...
En als de lonen van hoogopgeleide mensen lager zouden worden, zouden er inderdaad wel wat minder mensen naar die studies gaan denk ik. Er zijn altijd mensen die het alleen maar voor het geld doen in plaats van voor de kennis, en die zouden dan afvallen. Naja CherrymoonTraxx zegt zelf dat het om de kennis gaat, en niet om het geld, dus zo erg zou dat niet zijn Die mensen die afvallen, dat is toch lang niet iedereen, maar dan zouden we het dus wel met wat minder hoogopgeleiden moeten doen.
Dat was CherrymoonTraxx' argument tegen gelijker maken van de lonen, maar ik vind het niet zo'n nadeel eigenlijk... Ik denk dat we het best met wat minder hoogopgeleiden kunnen doen, als daar tegenover staat dat de armeren in het land er niet op achteruit gaan.

Nu zijn het niet alle hoogopgeleiden die veel verdienen (een HBO-verpleegkundige verdient nu niet echt bakken met geld, zelfde geldt voor leraren). Er zijn gewoon studies die mensen alleen gaan doen om het geld (denk aan Bedrijfskunde o.i.d.). En dat kunnen ze blijven doen, daar verander je niks aan. Het grootste deel van de mensen kiest echter een studie omdat ze het leuk vinden, en dat moet vooral zo blijven. Het leven prettig houden, zeg maar
pi_6389084
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:05 schreef elTigro het volgende:

[..]

Nu zijn het niet alle hoogopgeleiden die veel verdienen (een HBO-verpleegkundige verdient nu niet echt bakken met geld, zelfde geldt voor leraren). Er zijn gewoon studies die mensen alleen gaan doen om het geld (denk aan Bedrijfskunde o.i.d.). En dat kunnen ze blijven doen, daar verander je niks aan. Het grootste deel van de mensen kiest echter een studie omdat ze het leuk vinden, en dat moet vooral zo blijven. Het leven prettig houden, zeg maar

Precies, en als toch zoveel mensen de studie kiezen omdat ze het leuk vinden, zou het verlagen van de lonen van die mensen toch niet zo'n grote gevolgen hebben voor het aantal mensen dat die opleidingen gaat doen
Terwijl we dan wel weer goede dingen met dat geld kunnen doen
pi_6389093
[quote]Op maandag 21 oktober 2002 11:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

WTF
Er staat 'donkergekleurden eruit slaan', niet 'mensen die stations onveilig maken eruit slaan'... Jij suggereert hier dus eigenlijk dat een persoon met een donkere huidskleur per definitie de trein onveilig maakt?

Lees even verder voordat je weer wat doms zegt.

pi_6389115
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:07 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Precies, en als toch zoveel mensen de studie kiezen omdat ze het leuk vinden, zou het verlagen van de lonen van die mensen toch niet zo'n grote gevolgen hebben voor het aantal mensen dat die opleidingen gaat doen
Terwijl we dan wel weer goede dingen met dat geld kunnen doen

Vaak speelt de combinatie leuk-toekomstperspectief ook mee. Het is goed dat veel mensen iets gaan studeren waar veel toekomstperspectief in zit.
pi_6389118
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[quote]Op maandag 21 oktober 2002 11:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

WTF

Lees even verder voordat je weer wat doms zegt.

Met de rest van je post ben ik het op zich wel eens (het mag alleen wel wat minder radicaal en op andere manieren dan met honden in de trein ), maar daarom snap ik niet wat dat zinnetje 'Zo moet het ook.' ertussen doet...

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 21-10-2002 11:12]

pi_6389134
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Vind maar eens mensen die daar willen werken. Grote kans dat je minimaal een keer per week op je gezichtje wordt geslagen of uitgemaakt wordt voor racist.
[..]

Dat de samenleving achteruit gaat weten we allemaal. 'De samenleving, dat ben jij' dringt maar bij weinig mensen door. Een betere samenleving bereik je niet met negatieve prikkels. Overigens is deze 'verloedering' van de samenleving voor een niet gering deel ontstaan door mensen die in mei LPF gestemd hebben. Roepen dat het slecht gaat, terwijl je tegelijkertijd niet 'lastig gevallen' wilt worden door de politie, die je wijst op asociaal (rij)gedrag. Wijzen naar anderen, zonder eerst eens naar zichzelf te kijken.
quote:
Zo moet het ook. Zero-tolerance beleid voor mensen die stations onveilig maken of er nutteloos lopen te hangen. Hoeven niet alleen donkere mensen te zijn, er zijn genoeg anderen die ook alleen maar lopen te kloten op een station.
Een politiestaat, daar worden we allemaal beter van
pi_6389136
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Vaak speelt de combinatie leuk-toekomstperspectief ook mee. Het is goed dat veel mensen iets gaan studeren waar veel toekomstperspectief in zit.

Is idd zo, maar onder toekomstperspectief versta ik eerder 'een baan krijgen zodat ik mezelf kan onderhouden' dan 'een baan krijgen waar veel geld mee verdienen valt'...
pi_6389155
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:10 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Met de rest van je post ben ik het op zich wel eens, maar daarom snap ik niet wat dat zinnetje 'Zo moet het ook.' ertussen doet...

Dat slaat op met honden door het OV. Misschien wat overdreven, maar het moet duidelijk zijn dat het OV en het CS geen hangplek is voor mensen die zich vervelen. Het zwartrijden zorgt voor veel problemen en moet ook hard worden aangepakt. Dat kan een conducteur niet, want ik geloof dat een NS-medewerker gemiddeld 2x per jaar in elkaar wordt getimmerd. Vind ik niet normaal.
pi_6389186
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat slaat op met honden door het OV. Misschien wat overdreven, maar het moet duidelijk zijn dat het OV en het CS geen hangplek is voor mensen die zich vervelen. Het zwartrijden zorgt voor veel problemen en moet ook hard worden aangepakt. Dat kan een conducteur niet, want ik geloof dat een NS-medewerker gemiddeld 2x per jaar in elkaar wordt getimmerd. Vind ik niet normaal.

Is ook niet normaal, maar denk je niet dat je al die mensen die niks fout doen ook behoorlijk wat schrik aanjaagt door met honden door de trein te gaan rennen En wat dan als die mensen die rotzooi willen trappen ook nog es om zich heen gaan meppen in zo'n trein, of nog erger...
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, en daar hoeven al die mensen die gewoon netjes met de trein gaan niet de dupe van te worden...
Mensen die stations onveilig maken moeten zeker aangepakt worden, maar niet op een manier waarbij je het station of de trein nóg onveiliger maakt

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 21-10-2002 11:15]

pi_6389194
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat is ook niet normaal. Maar als je naar draconische maatregelen als honden moet grijpen dan geef je toe aan het geweld. En het maakt nou niet bepaald prettiger... De sociale controle moet weer terug, het respect voor anderen. Niet meer het extreme 'ik bepaal zelf wel wat ik doe', maar algemene normen en waarden.
pi_6389217
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:50 schreef elTigro het volgende:
Ah, de VVD, CDA en LPF willen dus geen goed, betaalbaar en veilig OV?
pi_6389227
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:15 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Is ook niet normaal, maar denk je niet dat je al die mensen die niks fout doen ook behoorlijk wat schrik aanjaagt door met honden door de trein te gaan rennen En wat dan als die mensen die rotzooi willen trappen ook nog es om zich heen gaan meppen in zo'n trein, of nog erger...
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, en daar hoeven al die mensen die gewoon netjes met de trein gaan niet de dupe van te worden...
Mensen die stations onveilig maken moeten zeker aangepakt worden, maar niet op een manier waarbij je het station of de trein nóg onveiliger maakt

Hoe wil je ze dan aanpakken? Met een lief gezicht vragen of ze alsjeblieft een kaartje willen kopen?
pi_6389239
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Ah, de VVD, CDA en LPF willen dus geen goed, betaalbaar en veilig OV?

Ze willen het vast wel, maar de manier waarop zij het denken te bereiken, is niet de goede... Ofzo
pi_6389246
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hoe wil je ze dan aanpakken? Met een lief gezicht vragen of ze alsjeblieft een kaartje willen kopen?

Er zit heus nog wel iets tussenin hoor, dat weet je zelf ook wel...
pi_6389251
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:15 schreef elTigro het volgende:

[..]

Dat is ook niet normaal. Maar als je naar draconische maatregelen als honden moet grijpen dan geef je toe aan het geweld. En het maakt nou niet bepaald prettiger... De sociale controle moet weer terug, het respect voor anderen. Niet meer het extreme 'ik bepaal zelf wel wat ik doe', maar algemene normen en waarden.

Zoals ik al zei honden is misschien wat overdrijven, maar een harde aanpak lijkt me nuttig.
Sociale controle komt niet meer terug. Echt niet. Mensen zijn momenteel bang er wat van te zeggen als iemand in de trein loopt te kloten, voor je het weet krijg je een ram op je smoel of een mes tussen je ribben. Sociale controle wordt dan al snel eigen rechtertje spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door CherrymoonTraxx op 21-10-2002 11:20]

pi_6389269
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Er zit heus nog wel iets tussenin hoor, dat weet je zelf ook wel...

Wat is die manier ertussen in dan?
pi_6389271
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:15 schreef elTigro het volgende:
Niks geen algemene waarden en normen, en al helemaal geen sociale controle. Gewoon ervoor zorgen dat men zich aan de bestaande wetten houd is voldoende.
pi_6389308
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zoals ik al zei honden is misschien wat overdrijven, maar een harde aanpak lijkt me nuttig.
Sociale controle komt niet meer terug. Echt niet. Mensen zijn momenteel bang er wat van te zeggen als iemand in de trein loopt te kloten, voor je het weet krijg je een ram op je smoel of een mes tussen je ribben.

Waarom? Omdat er verder niet iemand is die in durft te grijpen. Omdat er geen personeel rondloopt in de trein (wegbezuinigd) die de mogelijkheid hebben om deze mensen aan te pakken. Omdat de spoorwegpolitie wegbezuinigd is, en niet binnen 5 minuten ter plaatse is. De mensen die zich misdragen moet je idd hard aanpakken, met stationsverboden bijv. Daarmee zorg je voor een veiliger OV!
pi_6389309
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wat is die manier ertussen in dan?

Dat weet ik ook niet precies, het enige dat ik zeg is dat die 2 extremen (niks doen of veel té harde aanpak) allebei niet gaan werken... Beide manieren maken de situatie op het station alleen maar nog onveiliger...
Dus moet er een gulden middenweg gevonden worden... Misschien toch die sociale controle, in combinatie met voldoende bewakingspersoneel dat bevoegd is om meteen in te grijpen als er iets gebeurt.
pi_6389325
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:22 schreef elTigro het volgende:

[..]

Waarom? Omdat er verder niet iemand is die in durft te grijpen. Omdat er geen personeel rondloopt in de trein (wegbezuinigd) die de mogelijkheid hebben om deze mensen aan te pakken. Omdat de spoorwegpolitie wegbezuinigd is, en niet binnen 5 minuten ter plaatse is. De mensen die zich misdragen moet je idd hard aanpakken, met stationsverboden bijv. Daarmee zorg je voor een veiliger OV!

Dat dacht ik ook ja
pi_6389340
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:22 schreef elTigro het volgende:

[..]

Stationsverboden is een goed idee, maar gaan mensen zich daar aan houden? Gaan mensen dan niet overlast veroorzaken een station verder?
Ben een voorstander van stationsverboden, maar je hebt er alleen wat aan als je het daadwerkelijk kunt controleren. Van mij mag er vandaag ook nog een samenscholingsverbod (lees: hangverbod) worden ingevoerd op de stations in Nl.
Wie wil er nou tegenwoordig bij de NS werken? Als je ergens wat van zegt kun je vaak klappen incasseren.
pi_6389372
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:19 schreef nikk het volgende:

[..]

Niks geen algemene waarden en normen, en al helemaal geen sociale controle. Gewoon ervoor zorgen dat men zich aan de bestaande wetten houd is voldoende.

Als je politie nodig hebt om je normen en waarden op te leggen, dan is er iets flink mis. Waarom gelooft niemand meer in 'de maatschappij, dat ben jij'?
Het doorgeschoten egoïsme zorgt voor excessen. Verbeter de samenleving door er zelf wat aan te doen, niet door te roepen om meer en harder politie-optreden. Zeg er zelf wat van als iemand zijn vuile schoenen op de bankjes in de trein plant. Als je niet normaal meer kan communiceren met andere mensen, kun je dan nog wel spreken van een samenleving? Wat voor nut heeft een staat als Nederland nog?
pi_6389386
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:22 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet precies, het enige dat ik zeg is dat die 2 extremen (niks doen of veel té harde aanpak) allebei niet gaan werken... Beide manieren maken de situatie op het station alleen maar nog onveiliger...
Dus moet er een gulden middenweg gevonden worden... Misschien toch die sociale controle, in combinatie met voldoende bewakingspersoneel dat bevoegd is om meteen in te grijpen als er iets gebeurt.

Sociale controle werk niet. Als er een groepje jongeren iets doet wat niet mag, zal niemand er wat van zeggen. Je loopt dan immers het risico mishandeld te worden. Te triest voor woorden, maar zo is de situatie wel. Zelfs het NS-personeel heeft vaak weinig te zeggen.
pi_6389388
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Stationsverboden is een goed idee, maar gaan mensen zich daar aan houden? Gaan mensen dan niet overlast veroorzaken een station verder?
Ben een voorstander van stationsverboden, maar je hebt er alleen wat aan als je het daadwerkelijk kunt controleren. Van mij mag er vandaag ook nog een samenscholingsverbod (lees: hangverbod) worden ingevoerd op de stations in Nl.
Wie wil er nou tegenwoordig bij de NS werken? Als je ergens wat van zegt kun je vaak klappen incasseren.

Een verbod voor alle stations invoeren, en zorgen dat het goed gecontroleerd wordt... Dat is allemaal mogelijk, het kost alleen wat geld maar dat moeten we er maar voor over hebben.
En misschien dat er met goede spoorwegpolitie of andere mensen die de veiligheid op de stations weer vergroten, ook weer meer mensen bij de NS durven te gaan werken.
  maandag 21 oktober 2002 @ 11:31:41 #220
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6389419
Een partij die Trotski en Marx jarenlang als ideologie heeft gehad, ga ik dus niet helpen door erop te stemmen.

Ook al hebben ze officieel gemeld niet meer de Marx/Trotski-leer aan te hangen sinds begin jaren 90, dat maakt niet dat die denkbeelden verdwenen zijn. Zou de NVU opeens een fijne club zijn als ze alle nationalistische ideeen zeggen te verwerpen?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_6389421
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:28 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Een verbod voor alle stations invoeren, en zorgen dat het goed gecontroleerd wordt... Dat is allemaal mogelijk, het kost alleen wat geld maar dat moeten we er maar voor over hebben.
En misschien dat er met goede spoorwegpolitie of andere mensen die de veiligheid op de stations weer vergroten, ook weer meer mensen bij de NS durven te gaan werken.

Makkelijk gezegd, maar moeilijk uit te voeren. Je moet iets hebben waar je mensen op kunt pakken, dat heb je nu vaak niet, terwijl die mensen wel voor overlast zorgen.
Veiligheid op stations moet vergroot worden, het werken in de trein moet weer aangenaam zijn, dan krijgt de NS vanzelf wel weer te maken met mensen die in de trein willen werken. Maar om die veiligheid terug te krijgen en misschien zelfs wel de sociale controle terug te krijgen moet er een harde aanpak komen. Een harde aanpak die er voor zorgt dat mensen het wel laten om te gaan kloten in het OV.
pi_6389423
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Tja, ik ga er niet van uit dat mensen er hun levensmissie van gemaakt hebben om in de trein te lopen zieken. Natuurlijk moet je zo'n stationsverbod controleren, anders heeft zo'n maatregel geen effect. Af van het gedogen (ook al zo'n LPF-punt)...
Er zijn nog massa's mensen die wel bij de NS willen werken. Dat het werken prettiger wordt als iedereen zijn steentje bijdraagt lijkt me duidelijk. Dat er klappen gegeven worden, komt omdat die mensen weten dat er verder niks gebeurt. Niemand zal ingrijpen, de spoorwegpolitie komt al helemaal niet meer. Dat moet je veranderen.
pi_6389432
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Sociale controle werk niet. Als er een groepje jongeren iets doet wat niet mag, zal niemand er wat van zeggen. Je loopt dan immers het risico mishandeld te worden. Te triest voor woorden, maar zo is de situatie wel. Zelfs het NS-personeel heeft vaak weinig te zeggen.

Ik zeg toch sociale controle in combinatie met voldoende bewakingspersoneel Als er bewakers rondlopen voelen mensen zich wat veiliger, en dan durven ze die jongeren ook weer eerder aan te spreken.
Als mensen niet eens meer iets tegen elkaar durven te zeggen in Nederland, is er iets flink mis gegaan... Hebben we dan nog wel een maatschappij, of hebben we dan alleen nog angst
pi_6389464
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:31 schreef elTigro het volgende:

[..]

Tja, ik ga er niet van uit dat mensen er hun levensmissie van gemaakt hebben om in de trein te lopen zieken. Natuurlijk moet je zo'n stationsverbod controleren, anders heeft zo'n maatregel geen effect. Af van het gedogen (ook al zo'n LPF-punt)...
Er zijn nog massa's mensen die wel bij de NS willen werken. Dat het werken prettiger wordt als iedereen zijn steentje bijdraagt lijkt me duidelijk. Dat er klappen gegeven worden, komt omdat die mensen weten dat er verder niks gebeurt. Niemand zal ingrijpen, de spoorwegpolitie komt al helemaal niet meer. Dat moet je veranderen.

Die massa's mensen willen pas bij de NS werken als ze daar daadwerkelijk ook kunnen werken, en niet alleen fungeren als een boksbal waar mensen hun frustraties over de NS op af kunnen reageren.
Het OV wemelt van de zwartrijders en de aggressieve mensen die er om het minste eventjes op tikken. De stations worden bevolkt door mensen die er totaal niks te zoeken hebben. Die mensen moeten daar weg, als het niet met wat woorden kan dan moeten ze maar voelen.
pi_6389488
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:32 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik zeg toch sociale controle in combinatie met voldoende bewakingspersoneel Als er bewakers rondlopen voelen mensen zich wat veiliger, en dan durven ze die jongeren ook weer eerder aan te spreken.
Als mensen niet eens meer iets tegen elkaar durven te zeggen in Nederland, is er iets flink mis gegaan... Hebben we dan nog wel een maatschappij, of hebben we dan alleen nog angst

Welke bevoegdheid heeft dat bewakingspersoneel dan? Je moet bewakingspersoneel wel bevoegdheid geven anders is het dweilen met de kraan open.
Er is inderdaad flink wat misgegaan want de sociale controle is totaal verdwijnen. En ik begrijp dat. Kan me voorstellen dat een bejaarde dame die in de trein zit haar mond houdt als twee jongens naast haar een bank aan het bekladderen zijn. Die vrouw is gewoong doodsbang.
En over de harde hand? Eigenlijk moet de SP daar geen kritiek op hebben. Ze hebben immers stevige banden met enkele onfrisse clubjes die het niet schuwen mensen die anders denken te molesteren.

[Dit bericht is gewijzigd door CherrymoonTraxx op 21-10-2002 11:39]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')