quote:Dat de samenleving achteruit gaat weten we allemaal. 'De samenleving, dat ben jij' dringt maar bij weinig mensen door. Een betere samenleving bereik je niet met negatieve prikkels. Overigens is deze 'verloedering' van de samenleving voor een niet gering deel ontstaan door mensen die in mei LPF gestemd hebben. Roepen dat het slecht gaat, terwijl je tegelijkertijd niet 'lastig gevallen' wilt worden door de politie, die je wijst op asociaal (rij)gedrag. Wijzen naar anderen, zonder eerst eens naar zichzelf te kijken.
Op maandag 21 oktober 2002 11:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Vind maar eens mensen die daar willen werken. Grote kans dat je minimaal een keer per week op je gezichtje wordt geslagen of uitgemaakt wordt voor racist.
[..]
quote:Een politiestaat, daar worden we allemaal beter van
Zo moet het ook. Zero-tolerance beleid voor mensen die stations onveilig maken of er nutteloos lopen te hangen. Hoeven niet alleen donkere mensen te zijn, er zijn genoeg anderen die ook alleen maar lopen te kloten op een station.
quote:Is idd zo, maar onder toekomstperspectief versta ik eerder 'een baan krijgen zodat ik mezelf kan onderhouden' dan 'een baan krijgen waar veel geld mee verdienen valt'...
Op maandag 21 oktober 2002 11:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Vaak speelt de combinatie leuk-toekomstperspectief ook mee. Het is goed dat veel mensen iets gaan studeren waar veel toekomstperspectief in zit.
quote:Dat slaat op met honden door het OV. Misschien wat overdreven, maar het moet duidelijk zijn dat het OV en het CS geen hangplek is voor mensen die zich vervelen. Het zwartrijden zorgt voor veel problemen en moet ook hard worden aangepakt. Dat kan een conducteur niet, want ik geloof dat een NS-medewerker gemiddeld 2x per jaar in elkaar wordt getimmerd. Vind ik niet normaal.
Op maandag 21 oktober 2002 11:10 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Met de rest van je post ben ik het op zich wel eens, maar daarom snap ik niet wat dat zinnetje 'Zo moet het ook.' ertussen doet...
quote:Is ook niet normaal, maar denk je niet dat je al die mensen die niks fout doen ook behoorlijk wat schrik aanjaagt door met honden door de trein te gaan rennen
Op maandag 21 oktober 2002 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat slaat op met honden door het OV. Misschien wat overdreven, maar het moet duidelijk zijn dat het OV en het CS geen hangplek is voor mensen die zich vervelen. Het zwartrijden zorgt voor veel problemen en moet ook hard worden aangepakt. Dat kan een conducteur niet, want ik geloof dat een NS-medewerker gemiddeld 2x per jaar in elkaar wordt getimmerd. Vind ik niet normaal.
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 21-10-2002 11:15]
quote:Dat is ook niet normaal. Maar als je naar draconische maatregelen als honden moet grijpen dan geef je toe aan het geweld. En het maakt nou niet bepaald prettiger... De sociale controle moet weer terug, het respect voor anderen. Niet meer het extreme 'ik bepaal zelf wel wat ik doe', maar algemene normen en waarden.
Op maandag 21 oktober 2002 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat slaat op met honden door het OV. Misschien wat overdreven, maar het moet duidelijk zijn dat het OV en het CS geen hangplek is voor mensen die zich vervelen. Het zwartrijden zorgt voor veel problemen en moet ook hard worden aangepakt. Dat kan een conducteur niet, want ik geloof dat een NS-medewerker gemiddeld 2x per jaar in elkaar wordt getimmerd. Vind ik niet normaal.
quote:Ah, de VVD, CDA en LPF willen dus geen goed, betaalbaar en veilig OV?
Op maandag 21 oktober 2002 10:50 schreef elTigro het volgende:
Dacht het niet... De regeringspartijen CDA, VVD en LPF wilden juist nog meer bezuinigen op het OV. Leg mij eens uit hoe je dan een goed, betaalbaar en veilig OV krijgt?
quote:Hoe wil je ze dan aanpakken? Met een lief gezicht vragen of ze alsjeblieft een kaartje willen kopen?
Op maandag 21 oktober 2002 11:15 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Is ook niet normaal, maar denk je niet dat je al die mensen die niks fout doen ook behoorlijk wat schrik aanjaagt door met honden door de trein te gaan rennen
En wat dan als die mensen die rotzooi willen trappen ook nog es om zich heen gaan meppen in zo'n trein, of nog erger...
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, en daar hoeven al die mensen die gewoon netjes met de trein gaan niet de dupe van te worden...
Mensen die stations onveilig maken moeten zeker aangepakt worden, maar niet op een manier waarbij je het station of de trein nóg onveiliger maakt
quote:Ze willen het vast wel, maar de manier waarop zij het denken te bereiken, is niet de goede... Ofzo
Op maandag 21 oktober 2002 11:17 schreef nikk het volgende:[..]
Ah, de VVD, CDA en LPF willen dus geen goed, betaalbaar en veilig OV?
quote:Er zit heus nog wel iets tussenin hoor, dat weet je zelf ook wel...
Op maandag 21 oktober 2002 11:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Hoe wil je ze dan aanpakken? Met een lief gezicht vragen of ze alsjeblieft een kaartje willen kopen?
quote:Zoals ik al zei honden is misschien wat overdrijven, maar een harde aanpak lijkt me nuttig.
Op maandag 21 oktober 2002 11:15 schreef elTigro het volgende:[..]
Dat is ook niet normaal. Maar als je naar draconische maatregelen als honden moet grijpen dan geef je toe aan het geweld. En het maakt nou niet bepaald prettiger... De sociale controle moet weer terug, het respect voor anderen. Niet meer het extreme 'ik bepaal zelf wel wat ik doe', maar algemene normen en waarden.
[Dit bericht is gewijzigd door CherrymoonTraxx op 21-10-2002 11:20]
quote:Wat is die manier ertussen in dan?
Op maandag 21 oktober 2002 11:18 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Er zit heus nog wel iets tussenin hoor, dat weet je zelf ook wel...
quote:Niks geen algemene waarden en normen, en al helemaal geen sociale controle. Gewoon ervoor zorgen dat men zich aan de bestaande wetten houd is voldoende.
Op maandag 21 oktober 2002 11:15 schreef elTigro het volgende:
Dat is ook niet normaal. Maar als je naar draconische maatregelen als honden moet grijpen dan geef je toe aan het geweld. En het maakt nou niet bepaald prettiger... De sociale controle moet weer terug, het respect voor anderen. Niet meer het extreme 'ik bepaal zelf wel wat ik doe', maar algemene normen en waarden.
quote:Waarom? Omdat er verder niet iemand is die in durft te grijpen. Omdat er geen personeel rondloopt in de trein (wegbezuinigd) die de mogelijkheid hebben om deze mensen aan te pakken. Omdat de spoorwegpolitie wegbezuinigd is, en niet binnen 5 minuten ter plaatse is. De mensen die zich misdragen moet je idd hard aanpakken, met stationsverboden bijv. Daarmee zorg je voor een veiliger OV!
Op maandag 21 oktober 2002 11:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Zoals ik al zei honden is misschien wat overdrijven, maar een harde aanpak lijkt me nuttig.
Sociale controle komt niet meer terug. Echt niet. Mensen zijn momenteel bang er wat van te zeggen als iemand in de trein loopt te kloten, voor je het weet krijg je een ram op je smoel of een mes tussen je ribben.
quote:Dat weet ik ook niet precies, het enige dat ik zeg is dat die 2 extremen (niks doen of veel té harde aanpak) allebei niet gaan werken... Beide manieren maken de situatie op het station alleen maar nog onveiliger...
Op maandag 21 oktober 2002 11:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Wat is die manier ertussen in dan?
quote:Dat dacht ik ook ja
Op maandag 21 oktober 2002 11:22 schreef elTigro het volgende:[..]
Waarom? Omdat er verder niet iemand is die in durft te grijpen. Omdat er geen personeel rondloopt in de trein (wegbezuinigd) die de mogelijkheid hebben om deze mensen aan te pakken. Omdat de spoorwegpolitie wegbezuinigd is, en niet binnen 5 minuten ter plaatse is. De mensen die zich misdragen moet je idd hard aanpakken, met stationsverboden bijv. Daarmee zorg je voor een veiliger OV!
quote:Stationsverboden is een goed idee, maar gaan mensen zich daar aan houden? Gaan mensen dan niet overlast veroorzaken een station verder?
Op maandag 21 oktober 2002 11:22 schreef elTigro het volgende:[..]
Waarom? Omdat er verder niet iemand is die in durft te grijpen. Omdat er geen personeel rondloopt in de trein (wegbezuinigd) die de mogelijkheid hebben om deze mensen aan te pakken. Omdat de spoorwegpolitie wegbezuinigd is, en niet binnen 5 minuten ter plaatse is. De mensen die zich misdragen moet je idd hard aanpakken, met stationsverboden bijv. Daarmee zorg je voor een veiliger OV!
quote:Als je politie nodig hebt om je normen en waarden op te leggen, dan is er iets flink mis. Waarom gelooft niemand meer in 'de maatschappij, dat ben jij'?
Op maandag 21 oktober 2002 11:19 schreef nikk het volgende:[..]
Niks geen algemene waarden en normen, en al helemaal geen sociale controle. Gewoon ervoor zorgen dat men zich aan de bestaande wetten houd is voldoende.
quote:Sociale controle werk niet. Als er een groepje jongeren iets doet wat niet mag, zal niemand er wat van zeggen. Je loopt dan immers het risico mishandeld te worden. Te triest voor woorden, maar zo is de situatie wel. Zelfs het NS-personeel heeft vaak weinig te zeggen.
Op maandag 21 oktober 2002 11:22 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Dat weet ik ook niet precies, het enige dat ik zeg is dat die 2 extremen (niks doen of veel té harde aanpak) allebei niet gaan werken... Beide manieren maken de situatie op het station alleen maar nog onveiliger...
Dus moet er een gulden middenweg gevonden worden... Misschien toch die sociale controle, in combinatie met voldoende bewakingspersoneel dat bevoegd is om meteen in te grijpen als er iets gebeurt.
quote:Een verbod voor alle stations invoeren, en zorgen dat het goed gecontroleerd wordt... Dat is allemaal mogelijk, het kost alleen wat geld maar dat moeten we er maar voor over hebben.
Op maandag 21 oktober 2002 11:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Stationsverboden is een goed idee, maar gaan mensen zich daar aan houden? Gaan mensen dan niet overlast veroorzaken een station verder?
Ben een voorstander van stationsverboden, maar je hebt er alleen wat aan als je het daadwerkelijk kunt controleren. Van mij mag er vandaag ook nog een samenscholingsverbod (lees: hangverbod) worden ingevoerd op de stations in Nl.
Wie wil er nou tegenwoordig bij de NS werken? Als je ergens wat van zegt kun je vaak klappen incasseren.
Ook al hebben ze officieel gemeld niet meer de Marx/Trotski-leer aan te hangen sinds begin jaren 90, dat maakt niet dat die denkbeelden verdwenen zijn. Zou de NVU opeens een fijne club zijn als ze alle nationalistische ideeen zeggen te verwerpen?
quote:Makkelijk gezegd, maar moeilijk uit te voeren. Je moet iets hebben waar je mensen op kunt pakken, dat heb je nu vaak niet, terwijl die mensen wel voor overlast zorgen.
Op maandag 21 oktober 2002 11:28 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Een verbod voor alle stations invoeren, en zorgen dat het goed gecontroleerd wordt... Dat is allemaal mogelijk, het kost alleen wat geld maar dat moeten we er maar voor over hebben.
En misschien dat er met goede spoorwegpolitie of andere mensen die de veiligheid op de stations weer vergroten, ook weer meer mensen bij de NS durven te gaan werken.
quote:Tja, ik ga er niet van uit dat mensen er hun levensmissie van gemaakt hebben om in de trein te lopen zieken. Natuurlijk moet je zo'n stationsverbod controleren, anders heeft zo'n maatregel geen effect. Af van het gedogen (ook al zo'n LPF-punt)...
Op maandag 21 oktober 2002 11:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Stationsverboden is een goed idee, maar gaan mensen zich daar aan houden? Gaan mensen dan niet overlast veroorzaken een station verder?
Ben een voorstander van stationsverboden, maar je hebt er alleen wat aan als je het daadwerkelijk kunt controleren. Van mij mag er vandaag ook nog een samenscholingsverbod (lees: hangverbod) worden ingevoerd op de stations in Nl.
Wie wil er nou tegenwoordig bij de NS werken? Als je ergens wat van zegt kun je vaak klappen incasseren.
quote:Ik zeg toch sociale controle in combinatie met voldoende bewakingspersoneel
Op maandag 21 oktober 2002 11:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Sociale controle werk niet. Als er een groepje jongeren iets doet wat niet mag, zal niemand er wat van zeggen. Je loopt dan immers het risico mishandeld te worden. Te triest voor woorden, maar zo is de situatie wel. Zelfs het NS-personeel heeft vaak weinig te zeggen.
quote:Die massa's mensen willen pas bij de NS werken als ze daar daadwerkelijk ook kunnen werken, en niet alleen fungeren als een boksbal waar mensen hun frustraties over de NS op af kunnen reageren.
Op maandag 21 oktober 2002 11:31 schreef elTigro het volgende:[..]
Tja, ik ga er niet van uit dat mensen er hun levensmissie van gemaakt hebben om in de trein te lopen zieken. Natuurlijk moet je zo'n stationsverbod controleren, anders heeft zo'n maatregel geen effect. Af van het gedogen (ook al zo'n LPF-punt)...
Er zijn nog massa's mensen die wel bij de NS willen werken. Dat het werken prettiger wordt als iedereen zijn steentje bijdraagt lijkt me duidelijk. Dat er klappen gegeven worden, komt omdat die mensen weten dat er verder niks gebeurt. Niemand zal ingrijpen, de spoorwegpolitie komt al helemaal niet meer. Dat moet je veranderen.
quote:Welke bevoegdheid heeft dat bewakingspersoneel dan? Je moet bewakingspersoneel wel bevoegdheid geven anders is het dweilen met de kraan open.
Op maandag 21 oktober 2002 11:32 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Ik zeg toch sociale controle in combinatie met voldoende bewakingspersoneel
Als er bewakers rondlopen voelen mensen zich wat veiliger, en dan durven ze die jongeren ook weer eerder aan te spreken.
Als mensen niet eens meer iets tegen elkaar durven te zeggen in Nederland, is er iets flink mis gegaan... Hebben we dan nog wel een maatschappij, of hebben we dan alleen nog angst
[Dit bericht is gewijzigd door CherrymoonTraxx op 21-10-2002 11:39]
quote:Dat is ook een van de redenen geweest voor de opkomst van de LPF: angst voor de ander. Als je iemand niet kent (je buurman, de winkelier etc.), dan ben je er tegenwoordig bang voor. En Fortuyn speelde handig in op die gevoelens van angst, door te handelen alsof die angst gegrond is. Daarmee kom je niet verder met de maatschappij. Je moet die angst voor andere mensen wegnemen, en dat is wat 'links' Nederland probeert te bereiken...
Op maandag 21 oktober 2002 11:32 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Als mensen niet eens meer iets tegen elkaar durven te zeggen in Nederland, is er iets flink mis gegaan... Hebben we dan nog wel een maatschappij, of hebben we dan alleen nog angst
quote:Precies de bevoegdheid die ze nodig hebben om het station veiliger te maken, om de lastpakken aan te pakken zonder dat anderen daar last van hebben. Genoeg bevoegdheid om in te grijpen als iemand iets fout doet, maar ze hoeven daar niet als een stelletje militairen te gaan staan (bijvoorbeeld zoals in dat voorbeeld met honden) om iedereen bij voorbaat al angst aan te jagen.
Op maandag 21 oktober 2002 11:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Welke bevoegdheid heeft dat bewakingspersoneel dan? Je moet bewakingspersoneel wel bevoegdheid geven anders is het dweilen met de kraan open.
Er is inderdaad flink wat misgegaan want de sociale controle is totaal verdwijnen. En ik begrijp dat. Kan me voorstellen dat een bejaarde dame die in de trein zit haar mond houdt als twee jongens naast haar een bank aan het bekladderen zijn. Die vrouw is gewoong doodsbang.
quote:Klinkt logisch...
Op maandag 21 oktober 2002 11:37 schreef elTigro het volgende:[..]
Dat is ook een van de redenen geweest voor de opkomst van de LPF: angst voor de ander. Als je iemand niet kent (je buurman, de winkelier etc.), dan ben je er tegenwoordig bang voor. En Fortuyn speelde handig in op die gevoelens van angst, door te handelen alsof die angst gegrond is. Daarmee kom je niet verder met de maatschappij. Je moet die angst voor andere mensen wegnemen, en dat is wat 'links' Nederland probeert te bereiken...
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 21-10-2002 11:41]
quote:Kul. Elke partij wil veiligheid, elke partij wil de angst wegnemen, elke partij wil sociale controle. Doe nu niet of de SP het wiel opnieuw heeft uitgevonden, want elke partij wil veiligheid.
Dat is ook een van de redenen geweest voor de opkomst van de LPF: angst voor de ander. Als je iemand niet kent (je buurman, de winkelier etc.), dan ben je er tegenwoordig bang voor. En Fortuyn speelde handig in op die gevoelens van angst, door te handelen alsof die angst gegrond is. Daarmee kom je niet verder met de maatschappij. Je moet die angst voor andere mensen wegnemen, en dat is wat 'links' Nederland probeert te bereiken...
quote:Inderdaad, die mensen moeten daar weg. Probleem is dat er een diepgewortelde mentaliteit van 'ik bepaal zelf wel wat ik doe' bij veel mensen. Ze laten zich niet wegsturen door een conducteur. In dat geval moet je hard optreden, daar is de spoorwegpolitie voor. (En dan zonder die honden, die zijn nergens voor nodig).
Op maandag 21 oktober 2002 11:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Die massa's mensen willen pas bij de NS werken als ze daar daadwerkelijk ook kunnen werken, en niet alleen fungeren als een boksbal waar mensen hun frustraties over de NS op af kunnen reageren.
Het OV wemelt van de zwartrijders en de aggressieve mensen die er om het minste eventjes op tikken. De stations worden bevolkt door mensen die er totaal niks te zoeken hebben. Die mensen moeten daar weg, als het niet met wat woorden kan dan moeten ze maar voelen.
quote:Dat bewakingspersoneel is de spoorwegpolitie. Politie dus die het recht heeft mensen aan te houden als ze zich misdragen. Maar ingrijpen moet pas als de sociale controle faalt. Zo'n bejaarde vrouw is doodsbang, ze weet dat er niemand is die op zal staan en die twee jongens een draai om de oren geeft. Waarom zou je je immers bemoeien met andermans problemen?
Op maandag 21 oktober 2002 11:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Welke bevoegdheid heeft dat bewakingspersoneel dan? Je moet bewakingspersoneel wel bevoegdheid geven anders is het dweilen met de kraan open.
Er is inderdaad flink wat misgegaan want de sociale controle is totaal verdwijnen. En ik begrijp dat. Kan me voorstellen dat een bejaarde dame die in de trein zit haar mond houdt als twee jongens naast haar een bank aan het bekladderen zijn. Die vrouw is gewoong doodsbang.
quote:dat noemt men realiteit kid
Op maandag 21 oktober 2002 09:22 schreef Sorcerer8472 het volgende:[..]
Geloof je dat zelf nou echt?
*FRUSTRATION*
quote:Jah natuurlijk wil iedereen veiligheid, alleen zijn ze het niet zo eens over de manier waarop die veiligheid er moet komen, en is er dus ook een aantal partijen dat het gewoon fout aanpakt.
Op maandag 21 oktober 2002 11:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Kul. Elke partij wil veiligheid, elke partij wil de angst wegnemen, elke partij wil sociale controle. Doe nu niet of de SP het wiel opnieuw heeft uitgevonden, want elke partij wil veiligheid.
quote:Angst aanjagen? Ze moeten macht uitstralen, zodat degene die voorheen aan het kloten waren zich nu bedenken.
Op maandag 21 oktober 2002 11:39 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Precies de bevoegdheid die ze nodig hebben om het station veiliger te maken, om de lastpakken aan te pakken zonder dat anderen daar last van hebben. Genoeg bevoegdheid om in te grijpen als iemand iets fout doet, maar ze hoeven daar niet als een stelletje militairen te gaan staan (bijvoorbeeld zoals in dat voorbeeld met honden) om iedereen bij voorbaat al angst aan te jagen.
Een bejaarde vrouw, oke... Maar een gewone volwassen man of vrouw zou daar best iets van moeten kunnen zeggen.
quote:Ik zeg alleen dat de LPF niet die angst weg wil nemen, ze maakt die angst alleen maar groter, door te suggeren dat die angst gegrond is. De LPF is bij uitstek de partij die het vertrouwen in de medemens ondergraaft.
Op maandag 21 oktober 2002 11:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Kul. Elke partij wil veiligheid, elke partij wil de angst wegnemen, elke partij wil sociale controle. Doe nu niet of de SP het wiel opnieuw heeft uitgevonden, want elke partij wil veiligheid.
quote:Nu niet nee, daarom wil ik sociale controle ook juist in combinatie met die spoorwegpolitie, dat zeg ik toch... *zucht*
Op maandag 21 oktober 2002 11:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Een gewone volwassen man zegt er ook niks van hoor. Uitzonderingen heb je altijd wel, maar die uitzonderingen moeten het dikwijls met klappen bekopen. Niet voor niets is er nog steeds veel geweld in het OV.
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 21-10-2002 11:47]
quote:Nee hoor. Dat is gewoon realistisch. Die angst is gegrond, immers geweld is eerder regel dan uitzondering in het OV.
Op maandag 21 oktober 2002 11:44 schreef elTigro het volgende:[..]
Ik zeg alleen dat de LPF niet die angst weg wil nemen, ze maakt die angst alleen maar groter, door te suggeren dat die angst gegrond is. De LPF is bij uitstek de partij die het vertrouwen in de medemens ondergraaft.
quote:De politie moet gezag hebben. Gezag heb je niet, dat verdien je. Als je er op los moet slaan om jouw macht te laten gelden, dan heb je geen gezag. Als je zodra het nodig is effectief in kan grijpen krijg je gezag.
Op maandag 21 oktober 2002 11:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Angst aanjagen? Ze moeten macht uitstralen, zodat degene die voorheen aan het kloten waren zich nu bedenken.
Een gewone volwassen man zegt er ook niks van hoor. Uitzonderingen heb je altijd wel, maar die uitzonderingen moeten het dikwijls met klappen bekopen. Niet voor niets is er nog steeds veel geweld in het OV.
quote:Sociale controlle en algemene normen en waarden opleggen is in dat opzicht niet veel anders.
Op maandag 21 oktober 2002 11:27 schreef elTigro het volgende:
Als je politie nodig hebt om je normen en waarden op te leggen, dan is er iets flink mis.
quote:Omdat mensen niet allemaal hetzelfde beeld hebben van 'de maatschappij'.
Waarom gelooft niemand meer in 'de maatschappij, dat ben jij'?
quote:Het is niet het doorgeschoten egoisme dat tot problemen leid, maar het niet houden aan de wet. Zorg je ervoor dat mensen zich houden aan de wet, d.m.v. van een beter optreden van de politie en een verbeterde beveiliging, dan zullen mensen minder snel de wet overtreden.
Het doorgeschoten egoïsme zorgt voor excessen. Verbeter de samenleving door er zelf wat aan te doen, niet door te roepen om meer en harder politie-optreden.
quote:Die nut gaat pas verloren wanneer de overheid niets voor haar burgers kan doen.
Zeg er zelf wat van als iemand zijn vuile schoenen op de bankjes in de trein plant. Als je niet normaal meer kan communiceren met andere mensen, kun je dan nog wel spreken van een samenleving? Wat voor nut heeft een staat als Nederland nog?
quote:En wat gaat die politie doen? Lief vragen of meneer de overlastveroorzakende zwerver 100 meter verderop wil liggen, of dat meneer de zwartrijder de volgende keer niet de bank wil bekladderen?
Op maandag 21 oktober 2002 11:46 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Nu niet nee, daarom wil ik sociale controle ook juist in combinatie met die spoorwegpolitie, dat zeg ik toch... *zucht*
Als die spoorwegpolitie er is, weet iemand tenminste als hij er iets van zegt, dat er dan ook politie in de buurt is om ze aan te pakken als ze hem iets willen doen omdat hij ze er op aangesproken heeft.
Dan zijn mensen dus minder snel bang om ergens iets van te zeggen, want ze weten dat dat minder gevaarlijk is als de politie in de buurt is.
quote:Ik trek het wat breder, ook de angst voor buitenlanders.
Op maandag 21 oktober 2002 11:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee hoor. Dat is gewoon realistisch. Die angst is gegrond, immers geweld is eerder regel dan uitzondering in het OV.
quote:Jah maar denk je dan niet dat je beter de oorzaak van die angst weg kunt nemen (dus zorgen dat mensen weer meer durven te zeggen omdat ze weten dat ze minder gevaar lopen), in plaats van alleen maar de gevolgen van de angst (namelijk dat die mensen hun gang kunnen gaan omdat iedereen te bang is om er iets van te zeggen) te bestrijden?
Op maandag 21 oktober 2002 11:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee hoor. Dat is gewoon realistisch. Die angst is gegrond, immers geweld is eerder regel dan uitzondering in het OV.
[..]
De politie moet gezag hebben. Gezag heb je niet, dat verdien je. Als je er op los moet slaan om jouw macht te laten gelden, dan heb je geen gezag. Als je zodra het nodig is effectief in kan grijpen krijg je gezag.
En hoe wil jij het gezag terug laten keren? Als een politieagent een Marrokaan aanspreekt op iets, dan is de agent ineens een racist.
quote:Wat een supersimplistische en bovendien compleet onjuiste voorstelling van zaken.
quote:Nee, de politie moet gewoon doen wat ze hoort te doen: mensen die de regels overtreden bestraffen...
Op maandag 21 oktober 2002 11:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
En wat gaat die politie doen? Lief vragen of meneer de overlastveroorzakende zwerver 100 meter verderop wil liggen, of dat meneer de zwartrijder de volgende keer niet de bank wil bekladderen?
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 21-10-2002 11:51]
quote:Angst voor buitenlanders? Die zal wel niet voor niets zijn. Nederland is overdreven tolerant geweest en begripvol, maar dat houdt een keer op.
Op maandag 21 oktober 2002 11:49 schreef elTigro het volgende:[..]
Ik trek het wat breder, ook de angst voor buitenlanders.
Ik zit dagelijks in de trein, heb nog nooit geweld meegemaakt. Geweld is gelukkig nog steeds een uitzondering in het OV, dat die gevallen die er zijn zwaar in het nieuws komen wakkert angstgevoelens aan. De media spelen een belangrijke rol, en de opkomst van de LPF is voor een groot deel dan ook gefaciliteerd door de media, zeker niet tegengewerkt!
quote:Dat doen ze nu ook al. Blijkbaar niet goed genoeg. Diefstallen onder de 150 euro wordt al geen werk meer van gemaakt. Dan voel je je wel even genaaid hoor kan ik je vertellen.
Op maandag 21 oktober 2002 11:50 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Nee, de politie moet gewoon doen wat ze hoort te doen: mensen die de regels overtreden bestraffen...
Bijvoorbeeld dus door middel van stationsverboden.
Nu pas zie ik je edit; Stationsverboden vind ik een goed idee. Maar er moet een zware straf op staan als zo iemand toch weer op een station komt. Het moet afschrikken anders lapt men zo'n verbod aan de laars.
quote:Dat is ook iets wat mensen zelf moeten doen. Een betere maatschappij begint bij jezelf, en je kan anderen daar ook op wijzen.
Op maandag 21 oktober 2002 11:47 schreef nikk het volgende:[..]
Sociale controlle en algemene normen en waarden opleggen is in dat opzicht niet veel anders.
quote:Er is nog steeds een achterliggende set normen en waarden waar 98% van de Nederlanders het mee eens is.
[..]Omdat mensen niet allemaal hetzelfde beeld hebben van 'de maatschappij'.
[..]
quote:Waarom houden mensen zich niet aan de wet? Omdat ze vinden dat zelf wel kunnen bepalen wat goed en slecht is.
Het is niet het doorgeschoten egoisme dat tot problemen leid, maar het niet houden aan de wet. Zorg je ervoor dat mensen zich houden aan de wet, d.m.v. van een beter optreden van de politie en een verbeterde beveiliging, dan zullen mensen minder snel de wet overtreden.
[..]
quote:Als je alles wegbezuinigd en uitbesteed aan particuliere bedrijven blijft er idd weinig over wat de overheid kan doen.
Die nut gaat pas verloren wanneer de overheid niets voor haar burgers kan doen.
quote:Een buitenlander is niet per definitie crimineel... Jij bent toch ook geen moordenaar omdat je toevallig uit hetzelfde land komt als Volkert?
Op maandag 21 oktober 2002 11:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Angst voor buitenlanders? Die zal wel niet voor niets zijn. Nederland is overdreven tolerant geweest en begripvol, maar dat houdt een keer op.
quote:Dan moet er dus meer politie bij, zodat ze op tijd ter plaatse kunnen zijn, meer capaciteit hebben en daardoor hun werk, ook de kleine dingen, beter kunnen doen...
Op maandag 21 oktober 2002 11:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat doen ze nu ook al. Blijkbaar niet goed genoeg. Diefstallen onder de 150 euro wordt al geen werk meer van gemaakt. Dan voel je je wel even genaaid hoor kan ik je vertellen.
Nu pas zie ik je edit; Stationsverboden vind ik een goed idee. Maar er moet een zware straf op staan als zo iemand toch weer op een station komt. Het moet afschrikken anders lapt men zo'n verbod aan de laars.
quote:Het is maar een minderheid van de allochtonen die zich niet weet aan te passen. Daarvoor hoef je niet een hele bevolkingsgroep te straffen. Dan kunnen we ook met zijn allen de Friezen hun burgerrechten ontnemen omdat ze daar Meindert Tjoelker doodgetrapt hebben.
Op maandag 21 oktober 2002 11:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Angst voor buitenlanders? Die zal wel niet voor niets zijn. Nederland is overdreven tolerant geweest en begripvol, maar dat houdt een keer op.
quote:Nawijn wilde ook niet alle allochtonen straffen. Hij wilde juist de minderheid die het voor de rest van de allochtonen verpest kei hard aanpakken.
Op maandag 21 oktober 2002 11:57 schreef elTigro het volgende:[..]
Het is maar een minderheid van de allochtonen die zich niet weet aan te passen. Daarvoor hoef je niet een hele bevolkingsgroep te straffen. Dan kunnen we ook met zijn allen de Friezen hun burgerrechten ontnemen omdat ze daar Meindert Tjoelker doodgetrapt hebben.
Hele groepen straffen is geen oplossing, het zorgt alleen maar voor frustratie bij de 'goeden' die daardoor eerder geneigd zijn om de moed op te geven...
quote:Komisch. Met een stadionverbod kom je zonder al te veel moeite gewoon binnen hoor.
Gewoon controleren en zorgen dat die mensen het station niet meer inkomen... Als je een stadionverbod hebt als hooligan, word je toch ook bij de ingang geweerd?
quote:Hmz dat wist ik niet... Maar goed, dan moeten ze daar ook maar es strenger gaan controleren
Op maandag 21 oktober 2002 12:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Komisch. Met een stadionverbod kom je zonder al te veel moeite gewoon binnen hoor.
quote:Ik heb het hier niet specifiek over Nawijn en zijn proefballonetjes. De LPF wakkert angst voor buitenlanders aan, wat tot gevolg heeft dat het op termijn nog wel eens zo zou kunen zijn dat de meerderheid van de allochtonen crimineel wordt om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien, omdat ze geen burgerrechten meer hebben, geen baan of uitkering krijgen, niet in het OV mogen reizen. Dat heet apartheid.
Op maandag 21 oktober 2002 11:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nawijn wilde ook niet alle allochtonen straffen. Hij wilde juist de minderheid die het voor de rest van de allochtonen verpest kei hard aanpakken.
quote:Waarom hebben mensen angst van buitenlanders? Probeer daar eens de oorzaak van te vinden. Die oorzaak is in mijn ogen het feit dat een minderheid van de allochtonen het voor de rest verziekt. Die minderheid die zie je voortdurend in de stad hangen, bij het station kloten, etc....
Op maandag 21 oktober 2002 11:54 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Een buitenlander is niet per definitie crimineel... Jij bent toch ook geen moordenaar omdat je toevallig uit hetzelfde land komt als Volkert?
Angst voor criminelen kan ik begrijpen, maar het woord 'buitenlander' zegt helemaal niks over of die persoon wel of niet iemand kwaad wil doen...
quote:En dit heet overdrijven. Nawijn heeft wel degelijk een punt, en het zegt genoeg dat een hoop mensen zich meteen aangesproken voelen.
Op maandag 21 oktober 2002 12:01 schreef elTigro het volgende:[..]
Ik heb het hier niet specifiek over Nawijn en zijn proefballonetjes. De LPF wakkert angst voor buitenlanders aan, wat tot gevolg heeft dat het op termijn nog wel eens zo zou kunen zijn dat de meerderheid van de allochtonen crimineel wordt om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien, omdat ze geen burgerrechten meer hebben, geen baan of uitkering krijgen, niet in het OV mogen reizen. Dat heet apartheid.
quote:Zo kan ik het ook wel. Dingen roepen als strenger controleren is niet zo moeilijk.
Op maandag 21 oktober 2002 12:00 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Hmz dat wist ik niet... Maar goed, dan moeten ze daar ook maar es strenger gaan controleren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |