Na gisteren verwacht ik dat deze wedstrijd het eindstation gaat worden voor Duitsland. Brazilie verdedigt zwak buiten de zestien maar sterk in de zestien. Hoe compact ze daar staan kom je gister zien tegen Colombia. Het is een afweging van eerder breed afdekken en daardoor meer gaten in de zestien laten vallen voor een vernietigend steekpasje tegenover ruimte laten op de flanken maar niet andere ploegen laten penetreren in de zestien. Hun kracht ligt in het feit dat elke speler kan scoren en ze scoren veel uit standaardsituaties, die ze ook afdwingen al dan niet met een beetje hulp. Duitsland liet een levensgrote kans op 2-0 liggen en Ozil bewees weer eens compleet overschat te zijn. Duitslands goals vallen met name in de zestien, daar waar Brazilie sterk verdedigt. Daar waar ik bij Brazilie een stijgende lijn zie zie ik bij Duitsland een dalende lijn sinds Portugal. Deze werd al ingezet tegen Ghana en kwam verder tot uiting bij de zeer matige wedstrijd tegen Algerije. Tegen Frankrijk werd efficient gewonnen, maar niet goed. Ik verwacht dat Brazilie ook zonder Neymar (wederom compleet onzichtbaar) weer een niveautje hoger speelt en Duitsland op dezelfde lijn blijft. Uiteraard ben ik geen analyticus en ook zelfverklaarde analytici zitten er vaak naast maar ik zie Duitsland niet winnen.
Poulefase: Duitsland-Portugal: Duitsland >>>> Brazilie in Bra-Kro. Toch speelde Brazilie hier ook zeker niet slecht. Ze werden geholpen door de scheids maar de overwinning was wel verdiend.
Bra-Mex: Bra > Duitsland in Dld-Ghana. Tegen een team met een mindere keeper had Brazilie er al twee inliggen. Hoe Duitsland in korte tijd twee goals tegen kreeg was onthutsend zwak.
Bra-Kam: Bra > Duitsland in Dld-VS
Bra-Chili: Eerste echt redelijk overtuigende wedstrijd van Brazilie en > Duitsland in Dld-Alg.
Kwartfinale: Bra > Dld. Beste wedstrijd van Brazilie. Duitsland speelde niet vol gas (

) maar liet wel de kans om de wedstrijd op slot te gooien op zeer zwakke wijze liggen. Tegen een team dat beter speelt dan een Frankrijk dat een schaduw was van zichzelf kost je dat de kop, net zoals het Spanje de das omdeed dat ze verzuimden 2-0 te maken tegen Nederland.
[ Bericht 15% gewijzigd door Richestorags op 05-07-2014 09:20:54 ]