Je krijgt 500 euro toch? Of is dat weer een andere debiele regeling.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:27 schreef Skv het volgende:
Moet ze eerst drie maanden voor niks(!!) werken
Nee hoor, gratis.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:29 schreef Rectum het volgende:
[..]
Je krijgt 500 euro toch? Of is dat weer een andere debiele regeling.
Ja, UWV, chronische ziektes etc. Voor pas afgestudeerden is geen betaalde plek meer te vinden omdat al die startersfuncties ontbetaald zijn geworden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:39 schreef DonnieDarkno het volgende:
https://perspectief.uwv.n(...)oes-aan-jaarcontract
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:48 schreef TUFKAL het volgende:
Gezien je taalgebruik zullen er weinig werkgevers op je zitten te wachten TS.
http://www.nrc.nl/carrier(...)erde-hoogopgeleiden/quote:VERBODEN
De onbetaalde stage voor afgestudeerden is een steeds vaker voorkomend probleem, zegt Rob Kriegsman, directeur van Stageplaza. Officieel is dit verboden, omdat bedrijven afgestudeerden minimaal het minimumloon moet worden betaald.
“Toch bieden bedrijven bij ons in verkapte vorm wel de mogelijkheid. Dan noemen ze het bijvoorbeeld ‘vrijwilligerswerk’, of ze vragen voor tien uur een stagiair, maar spreken dan af dat hij fulltime mag meewerken.”
Dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:50 schreef Skv het volgende:
[..]. Ik vind echt wel wat hoor, knul. Ben alleen wat verbolgen over die uitbuitingsconstructies die veel werkgevers aanwenden.
Ja, maar hoe betaal je de huur als je onbetaald 40 uur per week ergens op een kantoor zit? Een afstudeerstage betaalt nog rond de 450 Euro gemiddeld (uit mijn hoofd). Als afgestudeerde gratis gaan werken, ik kan er niet bij.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:48 schreef Frank_Drebin het volgende:
Toch kun je als jonge afgestudeerde de overweging om maar even je trots opzij te zetten want werkervaring is belangrijk tegenwoordig. Je kunt er wat aan hebben, al is het uitbuiting natuurlijk.
Oke doei.quote:
Dat is inderdaad ook het kromme. Tegen die leeftijd woon je vaak niet meer bij je ouders in en heb je rekeningen om te betalen. Dan kun je zoiets ook niet veroorloven.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar hoe betaal je de huur als je onbetaald 40 uur per week ergens op een kantoor zit? Een afstudeerstage betaalt nog rond de 450 Euro gemiddeld (uit mijn hoofd). Als afgestudeerde gratis gaan werken, ik kan er niet bij.
Mwoa. Heb al een prima baan.quote:
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook het kromme. Tegen die leeftijd woon je vaak niet meer bij je ouders in en heb je rekeningen om te betalen. Dan kun je zoiets ook niet veroorloven.
Ik ben verder met je eens, ik vind het een schandalige manier van omgaan met net afgestudeerden.
Een bedrijf heeft er niks mee te maken of je rekeningen te betalen heeft.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook het kromme. Tegen die leeftijd woon je vaak niet meer bij je ouders in en heb je rekeningen om te betalen. Dan kun je zoiets ook niet veroorloven.
Ik ben verder met je eens, ik vind het een schandalige manier van omgaan met net afgestudeerden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |